Romukullan myymisestä

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Black Faraday
Remington Steele
Viestit: 214
Liittynyt: To Maalis 28, 2013 11:06 am

Romukullan myymisestä

Viesti Kirjoittaja Black Faraday »

Vein keväällä kaniin koruja ja sain niistä 300 eur. Lunastin ne pois tarkoituksenani että myydessä saisi vielä paremman hinnan. Lähetin satsin (miinus yksi sormus jolla liikaa tunnearvoa) Verkkokultaan ja sieltä sain 170 eur (vähän alle). Soitin firmaan heti että peruutan kaupan. Siis joudun maksamaan 30 eur käsittelymaksun.

Olisivat halunneet tehdä "tarjouksen", heillä kun kuulemma on paremmat hinnat kuin kilpailijoilla. Sanoin (tai paremminkin huusin) että tämän jälkeen en myisi heille edes kymmenkertaisesta hinnasta.

Tuntuu kauhealta, että ihmisiä, jotka on pakotettuja luopumaan ehkä suvussa pitkäänkin kulkeneista koruistaan rahavaikeuksien takia, vielä huijataan.

Tarinan opetus: älkää myykö, viekää kaniin!

Joku tietysti kysyy mitä tämä kirjoitus tekee minfolla, mutta eräänlaista rosvoamista tämäkin.

JK. Huomaan että Verkkokulta mainostaa näillä sivuilla. Saa nähdä kauanko kirjoitukseni saa olla ja bännätäänkö mut.

Avatar
Moderaattorit
Moderaattori
Viestit: 1484
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 3:20 pm

Re: Romukullan myymisestä

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

Black Faraday kirjoitti:
Joku tietysti kysyy mitä tämä kirjoitus tekee minfolla, mutta eräänlaista rosvoamista tämäkin.

JK. Huomaan että Verkkokulta mainostaa näillä sivuilla. Saa nähdä kauanko kirjoitukseni saa olla ja bännätäänkö mut.
Aivan asiallinen huomio melkoisesta hinta-erosta, joten banneja ei taida olla luvassa :D
Ne tietää, jotka tietää...

Black Faraday
Remington Steele
Viestit: 214
Liittynyt: To Maalis 28, 2013 11:06 am

Re: Romukullan myymisestä

Viesti Kirjoittaja Black Faraday »

Kiitos :D Sen verran vielä korjaisin, että kuluja tuli mulle nyt 44,60 kun myös korujen palautus pitää maksaa. Siis kuluja tyhjästä,

Black Faraday
Remington Steele
Viestit: 214
Liittynyt: To Maalis 28, 2013 11:06 am

Re: Romukullan myymisestä

Viesti Kirjoittaja Black Faraday »

Sen verran korjaan, että kuluja onkin kaiken kaikkiaan 30 eur (olin lukenut huonosti meilin jossa eriteltiin kulut).
Tänään tuli postissa koruihin kuuluvat kivet, ihan tavallisena lähetyksenä. No, eihän niillä heille mitään arvoa ole, mutta minulle on tunnearvoa.

hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2204
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Romukullan myymisestä

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Kannattaa aina selvittää etukäteen, mutta jälkiviisaus on tietysti helppoa. Kaikkein helpointa se on näin, kun ei omista romukultaa.

Axel

Re: Romukullan myymisestä

Viesti Kirjoittaja Axel »

Selailin foorumianne ihan muissa aiheissa, mutta päätin rekisteröityä nähtyäni tämän aiheen koska tiedän asiasta jonkin verran ja tollanen toiminta vituttaa.

Olen työskennellyt alalla pitkään ja tehnyt kullanostoa myös päätoimisesti.

Kullanmyyntiä postitse en suosittele kenellekään siitä yksinkertaisesta syystä että a) hinnat on paskaa, ja b) on kivampi saada kahiseva käteen välittömästi. Kullanmyynti ns. hyvään hintaan Helsingissä face-to-face voi tapahtua mm. seuraavissa yrityksissä:

http://www.rasmussen.fi/
http://www.tavex.fi/

Ja mikäli olette lähiaikoina matkustamassa etelänaapuriin suosittelen myymään kultanne paikalliselle Tavexille koska kuten heidän sivuiltaan voitte todeta, kullasta maksetaan siellä rahtusen enemmän:

http://www.tavid.ee/

Axel

Re: Romukullan myymisestä

Viesti Kirjoittaja Axel »

Sellanen lisäys vielä että kullan pitoisuuden, painon yms. määrittämiseen ei todellisuudessa liity mitään mystiikkaa, se ei ole ammattilaiselle vaikeaa, ei vaadi taikuria eikä siihen kulu paljon aikaa.

Asialliset yritykset esittävät päivän hinnat SELVÄSTI sivuillaan. Hyvin kullasta maksavilla yrityksillä ei ole varaa mainostaa joka helvetin toosassa ja tuutissa.

Käytännossä homma menee seuraavasti: Selvitetään pitoisuus, selvitetään paino, vähennetään kivien yms. osuus arvioimalla, kerrotaan grammamäärä päivän grammahinnalla ja hinta on se. Ei enempää, ei vähempää. Seuraavaksi joko tehdään kauppa tai sitten ei. Kummassakaan tapauksessa asiakkaalle ei tule koitua kuluja!

Black Faraday
Remington Steele
Viestit: 214
Liittynyt: To Maalis 28, 2013 11:06 am

Re: Romukullan myymisestä

Viesti Kirjoittaja Black Faraday »

Axel: kiitos tiedoista.

En missään vaiheessa saanut sähköpostitse tai muutenkaan ilmoitusta siitä paljonko esineet painavat ja millä perusteella hinta määräytyi. En myöskään saanut vastausta kysymykseeni puhelimessa. Myöskään Verkkokullan etusivulla en löydä kohtaa missä kehotettaisiin pyytämään tarjousta.

Kun lisäksi puhelinkeskustelujen yhteydessä mua varmaan 5 kertaa kehotettiin vielä pyytämään tarjous niin alkoi todella inhottaa tuo touhu.

Mulla oli tarkoitus myydä esineitä, joilla on suuri tunnearvo (ainoa josta en pystynyt luopumaan on vihkisormus) auttaakseni ystävääni Kreikassa. Tuntuu kauhealta, että joku yritti hyötyä asiasta noinkin räikeästi.

Mutta tosiaan, kun kanitan nuo, saan ne varmaan joskus takaisinkin. En sitten tiedä kuinka pajon niiden arvo laski kun kivet otettiin pois (ei mitään arvokkaita kiviä mutta en mä niitä itse varmaan takaisin saa).

Colicco
Nikke Knakkertton
Viestit: 157
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2014 6:14 pm

Re: Romukullan myymisestä

Viesti Kirjoittaja Colicco »

no sitä tunnearvoa sä nyt et voi siihen hintaa lisätä vaikka kuinka sitä hokisit joka postauksessa.ei ketään kiinnosta se. miksi et myy lähimpään kultasepän liikkeeseen? jokainen kultasepän liike ostaa kultakoruja,en ole törmännyt yhteenkään liikkeeseen joka ei olisi ostanut ja olen myynyt varmaan 7-8 liikkeeseen koruja

...onhan tää kreikkalainen hyvä ystävä,ainakin emailitse jolle lähetät rahaa? :D lienee kovasti nälissään siellä kun asiaa on vetkuteltu viikkoja kohta ja sä et lähetä rahaa.. :D

WarWas
Nikke Knakkertton
Viestit: 196
Liittynyt: To Helmi 03, 2011 12:53 pm

Re: Romukullan myymisestä

Viesti Kirjoittaja WarWas »

[quote="Black Faraday"

Tuntuu kauhealta, että ihmisiä, jotka on pakotettuja luopumaan ehkä suvussa pitkäänkin kulkeneista koruistaan rahavaikeuksien takia, vielä huijataan.

[/quote]Kukaan ei varmaankaan ole pakottanut myymään.

Myin itse joku 3v sitten kultakolikoita iskän perinnöstä, olisihan niillä nykyään enemmin arvoa, mutta oma päätös se oli.

Ja kuten sanottu Coliccolta, myös suurin osa osto- ja myyntiliikkeistä ottaa kultaa vastaan.

Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Romukullan myymisestä

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Keväällä mulle soitti joku puhelinmyyjä, joka sanoi toimeksiantajakseen jonkun romukultaa ostavan yrityksen. No, siinä hän esitteli asiansa ja yritti saada mua myymään romuksi muuttuneet kulta-ja hopeakoruni. Sanoin että minulla ei ole mitään tuollaista myytävää. Hän sitten kiirehti sanomaan, että alaraja on yksi ainoa koru, eli ei olisi tarvinnut olla isoa satsia myytävää. Millään ei mennyt jakeluun, että minulla ei todellakaan ole mitään myytävää, kun ei ole tuollaisia korujakaan. Minun oli pakko tylysti lopettaa puhelu, että pääsin eroon kyseisestä tyypistä.
Gods made heavy metal.

Avatar
rane
Remington Steele
Viestit: 238
Liittynyt: Ti Tammi 10, 2012 5:17 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Romukullan myymisestä

Viesti Kirjoittaja rane »

Dr Bergmeister kirjoitti:Keväällä mulle soitti joku puhelinmyyjä, joka sanoi toimeksiantajakseen jonkun romukultaa ostavan yrityksen. No, siinä hän esitteli asiansa ja yritti saada mua myymään romuksi muuttuneet kulta-ja hopeakoruni. Sanoin että minulla ei ole mitään tuollaista myytävää. Hän sitten kiirehti sanomaan, että alaraja on yksi ainoa koru, eli ei olisi tarvinnut olla isoa satsia myytävää. Millään ei mennyt jakeluun, että minulla ei todellakaan ole mitään myytävää, kun ei ole tuollaisia korujakaan. Minun oli pakko tylysti lopettaa puhelu, että pääsin eroon kyseisestä tyypistä.
-Jos se kyseli että kannattaako teille murtautua korujen toivossa....? :roll:
Suurinta suvaitsemattomuutta esiintyy siellä, missä omasta mielestä ollaan kaikista suvaitsevaisimpia.

Kaustinen
Sabrina Duncan
Viestit: 356
Liittynyt: To Touko 09, 2013 8:23 pm

Re: Romukullan myymisestä

Viesti Kirjoittaja Kaustinen »

Rasmussenia mulle suositteli myös oman paikkakunnan kultasepänliike, kun en halunnut vaihtaa tuotteisiin. Vastapäätäkin olisi ollut liike joka lunastaa, mutta tämä minua ohjeistanut, pitkään paikkakunnalla toiminut yrittäjä kertoi, että monet lunastajat ovat vain välikäsiä, jotka myyvät sitten kullan edelleen.

Vastaa Viestiin