Missä olit, kun Olof Palme murhattiin?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

vandt
Jack Bauer
Viestit: 917
Liittynyt: La Heinä 05, 2008 10:00 pm

Re: Missä olit, kun Olof Palme murhattiin?

Viesti Kirjoittaja vandt »

Osa minusta oli äitini munasarjassa, toinen osa isäni kiveksissä, jos vielä sielläkään. Noin kuukautta myöhemmin löysin itseni.
Kuusamon kutsuma jo kohta seitsemättä vuotta
Veristi
Christopher Lorenzo
Viestit: 1512
Liittynyt: Pe Loka 14, 2011 10:37 am

Re: Missä olit, kun Olof Palme murhattiin?

Viesti Kirjoittaja Veristi »

^Onnea vaan "itsesi löytämisestä"! Minä puolestani löysin vanhasta päiväkirjastani merkinnän siitä, missä itse olin ja mitä tuolloin tein. Mikäli osaan tulkita omaa tekstiäni oikein, sain tiedon murhasta vasta jälkikäteen, en vielä samana päivänä. Saaliina kokonaista kaksi lausetta! En kehtaa kirjoittaa niitä tähän, kun ovat niin lapsellisia... Tai no, eka oli, että "Olof Palme on murhattu." Ja toinen oli sellainen retorinen kysymys, johon en yrittänytkään vastata...
Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Missä olit, kun Olof Palme murhattiin?

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Lapsuuskodissa kotona olkkarissa.Teksti-Tv:tä katsoessa alalaidassa vilkui sinisellä teksti tapahtuneesta ja huusin isälle keittiöön siitä. Lapsi kun olin, ei se minulle niin iso asia ollut, mutta arvasin, että isukkia kiinnostaa, kun aina piti saada katsoa klo 20:30 uutiset ja kakrujen piti olla silloin hiljaa :lol:

Teksti-tv:stä olkkarissa hokasin myös Dianan kuoleman ja aasian tsunamin. Asunto vain vaihtui näiden kaikkien välillä.
Nykysessä asunnossa en muista mitään suurta lukeneeni teksti-tv:stä ensin. Johtunee siitä, että tänne tuli ensimmäinen oma tietokone internetteineen.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar
cesar
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Helmi 22, 2010 12:29 am
Paikkakunta: Turku

Re: Missä olit, kun Olof Palme murhattiin?

Viesti Kirjoittaja cesar »

Ekaa saunareissua turun läänillä ja kakkosen kongilla yleisötelkkua kattelemassa ku tää pöllähti uutisiin.. en siis voi olla syyllinen tähänkään :D
Tutkija vailla verta..a!
Kafka
Nikke Knakkertton
Viestit: 175
Liittynyt: La Elo 11, 2012 2:22 pm
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Missä olit, kun Olof Palme murhattiin?

Viesti Kirjoittaja Kafka »

Olin teini-ikäinen peruskoululainen Oulussa. Samana päivänä jolloin Olof tapettiin, luin ruotsalaista poliisiromaania jossa ammuttiin Ruotsin pääministeri. Kyseessä taisi olla jokin Sjöwall-Wahlöön Martin Beck- romaani. Sain kirjan loppuun illalla, menin nukkumaan ja aamulla heti herättyä äitini kertoi uutisen että Ruotsin pääministeri on murhattu. Jonkin aikaa piti unenpöpperössä miettiä, olenko valveilla ja juttu on tosi vai onko kyseessä Beck-romaanin innoittama uni.

Kirjan nimeä en muista, ja pääministerin murha oli siinä vain sivujuonne. Kirjassa Beck teki tutkimuksiaan ja tapasi ruotsalaisen naisen jolla oli lapsi amerikkalaisen, Vietnamin sotaa Ruotsiin paenneen kutsuntakarkurin kanssa. (fakta: n. 1000 jenkkiä hakeutui Vietnamilta turvaan Ruotsiin sodan aikana) Lapsen isä romaanissa karkotettiin Ruotsista ja lapsen äiti syytti Ruotsin pääministeriä ja kosti tälle ampumalla tämän hengiltä kadulle.
mikko1979
Hetty Wainthropp
Viestit: 465
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 5:09 pm

Re: Missä olit, kun Olof Palme murhattiin?

Viesti Kirjoittaja mikko1979 »

Kafka kirjoitti:Olin teini-ikäinen peruskoululainen Oulussa. Samana päivänä jolloin Olof tapettiin, luin ruotsalaista poliisiromaania jossa ammuttiin Ruotsin pääministeri. Kyseessä taisi olla jokin Sjöwall-Wahlöön Martin Beck- romaani. Sain kirjan loppuun illalla, menin nukkumaan ja aamulla heti herättyä äitini kertoi uutisen että Ruotsin pääministeri on murhattu. Jonkin aikaa piti unenpöpperössä miettiä, olenko valveilla ja juttu on tosi vai onko kyseessä Beck-romaanin innoittama uni.

Kirjan nimeä en muista, ja pääministerin murha oli siinä vain sivujuonne. Kirjassa Beck teki tutkimuksiaan ja tapasi ruotsalaisen naisen jolla oli lapsi amerikkalaisen, Vietnamin sotaa Ruotsiin paenneen kutsuntakarkurin kanssa. (fakta: n. 1000 jenkkiä hakeutui Vietnamilta turvaan Ruotsiin sodan aikana) Lapsen isä romaanissa karkotettiin Ruotsista ja lapsen äiti syytti Ruotsin pääministeriä ja kosti tälle ampumalla tämän hengiltä kadulle.
Kirjan nimi on suurella todennäköisyydella Terroristit
Siitä on tehty myös yksi monista Komisario Beck elokuvista. Elokuvan nimi on Terroristien sijasta nimeltään Tukholman maraton.
Lainaus wikipediasta, joka koskee tätä elokuvaa
4.Elokuvaa muunneltiin paljon kirjasta, sillä kirja kertoo Ruotsin pääministerin murhasta, ja samankaltaisuudet Olof Palmen murhan kanssa olivat liian suuret.
sun tzu
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: La Kesä 22, 2013 10:06 pm

Re: Missä olit, kun Olof Palme murhattiin?

Viesti Kirjoittaja sun tzu »

Hiekkalaatikolla taputtelemassa ***kaa :lol:
Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1881
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: Missä olit, kun Olof Palme murhattiin?

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Kotona nukkumassa. Kun Estonia upposi, olin myös kotona nukkumassa. Ja kun WTC-torneihin lennettiin, olin myös kotona nukkumassa. Ja kun tapaninpäivän maanjäristys v. 2004 tapahtui, olin - tadaa! - kotona nukkumassa.

Ai niin. Kun prinsessa Diana menehtyi Pariisissa, olin myöskin nukkumassa ja mutsi herätti soittaen ja kertoen huonot uutiset.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
Rousku
Jane Marple
Viestit: 1084
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 11:29 pm

Re: Missä olit, kun Olof Palme murhattiin?

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Kotona, eli opiskelijasolussa Vantaalla. Olen iltavirkku, joten enpä ole varma olinko jo nukkumassa, mutta mitään uutisia en kuitenkaan seurannut. Veljeni oli tulossa aamulla kylään, ja kävin herättyäni kaupasta ostamassa kahvia ynnä muita tykötarpeita, ja näin lehtien lööpit. Muistan että en ajatellut, että ne olisivat totta, vaan että ne kertoisivat vaikka jostain skandaalimaisesta teatteriesityksestä tms. Veljeni sitten jossain vaiheessa otti asian puheeksi, kertoi kuunnelleensa uutisia yöbussissa.

Estonia taas, olin tädilläni kylässä ja varmasti nukkumassa. Kun heräilin yöunilta, tätini kurkisti ovesta, toivotti hyvää huomenta ja sanoi ihan neutraalisti että Estonia on uponnut. Koska en harrasta risteilyjä, en heti edes tiennyt mikä koko Estonia on. Siinä sitten aamupalaa nautittiin telkkarin ääressä uutisia seuraten, ja vähitellen minullekin alkoi valjeta, minkä kokoluokan tapauksesta on kysymys.
Cmoney
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Su Syys 28, 2008 4:50 am

Re: Missä olit, kun Olof Palme murhattiin?

Viesti Kirjoittaja Cmoney »

Luultavastikin, alle 4-vuotiaana, Kaarinan Konttikadun kerrostalokodissamme.
YAERJHAE
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 11:17 pm

Re: Missä olit, kun Olof Palme murhattiin?

Viesti Kirjoittaja YAERJHAE »

Aloimme seurustella nykyisen vaimoni kanssa juuri samana yönä kun Olof Palme murhattiin. Muistan kun kuuntelimme auton radiosta uutisia, siellä kerrottiin tapahtuneesta.
BlackFriday
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 7:52 pm
Paikkakunta: Kotham City

Re: Missä olit, kun Olof Palme murhattiin?

Viesti Kirjoittaja BlackFriday »

I was having a shit :|
Hmm. Kuulostaa mielenterveysongelmaiselta kakkapyllyltä!
ny rillataan @ murobbs: "En puutu tuohon sherlockointiin mutta nyt tässä ketjussa alkaa olla oikeanlaista otetta. Vähän kuin murha.info mutta järkevillä ihmisillä."
kiinnostunut68
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Elo 23, 2013 5:58 pm

Re: Missä olit, kun Olof Palme murhattiin?

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut68 »

Se ensimmäinen Olof Palmehan ammuttiin Tampereella 1917 ja tekijätkin on selvillä, eli punaiset.(oli tämän pääministerin setä)
Tämän toisen Olofin murhan aikaan taisin olla töissä. Muistan kyllä hyvin sen ensi reaktion ja se oli koko työpaikalla OHO. Palmen murhahan ei selvinnyt koskaan, mutta vahva epäilys taisi olla Boforsin suuntaan. Olof olisi halunnut lopettaa aseviennin niihin maihin, joissa oli asevienti kielto. Asiasta tuli kuitenkin niin iso tutkinta, että se ulottui jopa Vihtavuoren ruuti tehtaaseen ja tehtaalta sai muutama tyyppi kenkää asian tiimoilta. Olivat kuulemma myyneet näihin kiellettyjen maiden aseitten ammuksiin ruutia. Näin ainakin Vihtavuorelaiset itse väittää.
Estonian uppoamisen muistan hyvin. Olin juuri herännyt ja laitoin radion auki ja kuulin vain, et 800 ihmisen pelätään hukkuneen. Ensimmäinen ajatus oli, et missähän päin maailmaa tuokin on sattunut, mutta kun uutistenlukija sanoi, että yhdistämme Utöhön, niin siinä vaiheessa kyllä viimeiset unenrippeet karisi. Itsekin olen joskus aikoinaan mennyt samaisella aluksella Turusta Tukholmaan, kun alus liikennöi nimellä Vikingline Sally.
Konginkankaan Bussiturman muistan myös hyvin, kun olin kaverin luona käymässä Koivukylässä Vantaalla. Siinä istuskeltiin TV:n ääressä aamukahvia juoden ja katsellen uutisointia tapahtumasta. Myöhemmin asuessani Jyväskylässä tapasin erään paikalla olleen palomiehen ja mies kertoi, että pelastus toimien vaikein vaihe oli hänelle, Kun kello tuli 6.00 ja onnettomuudesta tiedotettiin ensi kertaa uutisissa ja hetkeä myöhemmin Bussissa alkoi monta kännykkää soimaan yhtäaikaa. Tämä palomies sanoi, että silloin otti koville, kun tiesi, ketkä siellä soittaa ja miksi soittaa, eikä puhelimiin voinut vastata. Piti vaan kuulemma jatkaa onnettomuuspaikan raivausta.
Pupseli
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 10:53 pm

Re: Missä olit, kun Olof Palme murhattiin?

Viesti Kirjoittaja Pupseli »

Olin kaksivuotias, joten en muista uutista. Palmen murhasta en muutenkaan ole kovin paljon kuullut puhuttavan, koulussa siitä ehkä jotakin mainittiin ja lehdet ovat kirjoitelleet.
kulma
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Huhti 04, 2014 3:49 am

Re: Missä olit, kun Olof Palme murhattiin?

Viesti Kirjoittaja kulma »

Vaellusrippikoululeirillä Saariselällä, mistä häippäsin saman tien kolmantena päivänä takaisin Etelä-Suomeen nussimaan luokkakaverini äitiä pari kauppaa matkalla rysäytettyäni.

--------
Sinänsä ikäviä juttuja toki, Anna Lindheja myöten, mutta on tuo SäPö kyllä just niin huono toimessaan kuin mitä voi kuvitella. Onni että vasta ainoastaan Malmö on täysin islamilaistunut suurkaupungeistaan.
Vastaa Viestiin