Nyrkkeilijä Fitim Latifin pahoinpitelyjuttu 5.1.2014

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
naavala
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 95
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 12:57 am

Re: Porvoolainen ammattilais nyrkkeilijä pidätetty!

Viesti Kirjoittaja naavala »

Kolme nyrkkeilijää(Fitim ammattinyrkkeilijä ja kaksi muuta veljestä amatöörejä) hakkaa astaloa hyväksikäyttäen normihepun lähes hautaan. Ja täällä jengi väittelee olisko ollut uhrin syy. Hohhoijjaa.

Tuleepahan taas kerran todistettua miten kukkahattut puolustaa (mamu)maskottejaan loppuun asti. Sinänsä ihaltavaa lojaalisuutta kyllä.
DollariExpress
Christopher Lorenzo
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 9:05 pm

Re: Porvoolainen ammattilais nyrkkeilijä pidätetty!

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

Rappa kirjoitti:Ja samalla tavalla tekijät kertoo lähes poikkeuksetta uhrien olevan koko jutun takana, vaikka sitte provosoimalla. Toki se niin voi ollakin, mut olla olemattakin
joo,mutta joku syy tekoihin on ja usein sitä syytä löytyy myös uhrin puolelta.
ei tätä huvikseen ja sattumalta tuttuun ole kohdistettu sehän nyt on ihan selvä asia.

äärimmäisen harvoin suomessa ketään pamputellaan tai puukotellaan ilman syytä ja vieläpä ihan randomisti paikalle osunutta tuttua miestä...
se että konna kiistää tai vaikenee,niin suomessahan on itsekriminalisointi suoja,tekijän ei tarvitse lain mukaan puhua mistään mitään jos se on hänelle tavalla tai toisella raskauttavaa.

itse en tunne henkilökohtaisesti yhtään väkivallan uhria joka ei olisi itse tavalla tai toisella ajanut tilannetta siihen pisteeseen,että joku käyttää väkivaltaa.
ja mun lähi-/kaveripiirissä sekö tekoja että uhreja on paljon,todella paljon,sanotaanko vaikka edellisen 20 vuoden ajalta,niin uskoisin sen olevan nelinumeroinen (uhrien ja väkivallantekijöitäs siis) summa. syytä on aina ollut kaikissa.
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
DollariExpress
Christopher Lorenzo
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 9:05 pm

Re: Porvoolainen ammattilais nyrkkeilijä pidätetty!

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

naavala kirjoitti:Kolme nyrkkeilijää(Fitim ammattinyrkkeilijä ja kaksi muuta veljestä amatöörejä) hakkaa astaloa hyväksikäyttäen normihepun lähes hautaan. Ja täällä jengi väittelee olisko ollut uhrin syy. Hohhoijjaa.

Tuleepahan taas kerran todistettua miten kukkahattut puolustaa (mamu)maskottejaan loppuun asti. Sinänsä ihaltavaa lojaalisuutta kyllä.
oliko uhri 130 kiloinen voimamies,äärimmäisen väkivaltainen ja usein puukolla tai aseella varustautunut? (tällaisista poliisi ei kerro koskaan julkisuuteen koska se ei ole asian ydin,millainen uhrin tausta ja menneisyys ovat) sitähän emme tiedä,mutta jostain syystä kävi niinkuin kävi ja tuskin uhri oli täysin syytön että tilanne on tuohon ajautunut.

PS:käytkö sinä kaveriporukalla tai yksin paljonkin hakkaamassa tuttuja täysin syyttä? vai hakkaateko te pelkästään ihan outoja ihmisiä,syyttä tietenkin?

en puolustele ketään,en tekijöitä,en urhia,enkä tunne niitä edes,mutta näin ne asiat nyt vaan sattuu 99% olemaan,kaikissa on syytä.
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
aasintappi
Armas Tammelin
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Huhti 30, 2013 2:04 am

Re: Porvoolainen ammattilais nyrkkeilijä pidätetty!

Viesti Kirjoittaja aasintappi »

Takaisin Kosovoon vaan. Ibrahim Shcupollia ei aikanaan sinne saatu ja seuraukset olivat sitten sen mukaiset.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6659
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Re: Porvoolainen ammattilais nyrkkeilijä pidätetty!

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Maikkarin mukaan juttua puidaan tänään Itä-Uudenmaan käräjäoikeudessa. Syyttäjä vaatii Fitim Latifille ehdotonta vankeusrangaistusta.

Hmm, tapauksesta on kulunut puolitoista vuotta ja vasta nyt ollaan alioikeudessa...
Rurik Rusit
Lauri Hanhivaara
Viestit: 126
Liittynyt: Pe Marras 08, 2013 2:55 pm

Re: Porvoolainen ammattilais nyrkkeilijä pidätetty!

Viesti Kirjoittaja Rurik Rusit »

DollariExpress kirjoitti:
joo,mutta joku syy tekoihin on ja usein sitä syytä löytyy myös uhrin puolelta.
ei tätä huvikseen ja sattumalta tuttuun ole kohdistettu sehän nyt on ihan selvä asia.

äärimmäisen harvoin suomessa ketään pamputellaan tai puukotellaan ilman syytä ja vieläpä ihan randomisti paikalle osunutta tuttua miestä...
se että konna kiistää tai vaikenee,niin suomessahan on itsekriminalisointi suoja,tekijän ei tarvitse lain mukaan puhua mistään mitään jos se on hänelle tavalla tai toisella raskauttavaa.

itse en tunne henkilökohtaisesti yhtään väkivallan uhria joka ei olisi itse tavalla tai toisella ajanut tilannetta siihen pisteeseen,että joku käyttää väkivaltaa.
ja mun lähi-/kaveripiirissä sekö tekoja että uhreja on paljon,todella paljon,sanotaanko vaikka edellisen 20 vuoden ajalta,niin uskoisin sen olevan nelinumeroinen (uhrien ja väkivallantekijöitäs siis) summa. syytä on aina ollut kaikissa.
Voisitko hieman avata tuota väitettä.
Onko uhrin vika jos on väärän värinen tai - mallinen vaate päällä? Provosoi puhumalla hassusti? Ei antanut tupakkaa tai lompakkoaan, niin silloin on syy hakata? Mitä mahdat tarkoittaa.
Luulisi että iso osa väkivallasta kohdistetaan todellakin syyttömiin baareissa ja kaduilla.
*En voi vastata kyseiseen kysymykseen, koska minua ei voida pakottaa todistamaan itseäni vastaan*
Rappa
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: La Elo 20, 2011 2:48 pm

Re: Porvoolainen ammattilais nyrkkeilijä pidätetty!

Viesti Kirjoittaja Rappa »

DollariExpress kirjoitti:
Rappa kirjoitti:Ja samalla tavalla tekijät kertoo lähes poikkeuksetta uhrien olevan koko jutun takana, vaikka sitte provosoimalla. Toki se niin voi ollakin, mut olla olemattakin
joo,mutta joku syy tekoihin on ja usein sitä syytä löytyy myös uhrin puolelta.
ei tätä huvikseen ja sattumalta tuttuun ole kohdistettu sehän nyt on ihan selvä asia.

äärimmäisen harvoin suomessa ketään pamputellaan tai puukotellaan ilman syytä ja vieläpä ihan randomisti paikalle osunutta tuttua miestä...
se että konna kiistää tai vaikenee,niin suomessahan on itsekriminalisointi suoja,tekijän ei tarvitse lain mukaan puhua mistään mitään jos se on hänelle tavalla tai toisella raskauttavaa.

itse en tunne henkilökohtaisesti yhtään väkivallan uhria joka ei olisi itse tavalla tai toisella ajanut tilannetta siihen pisteeseen,että joku käyttää väkivaltaa.
ja mun lähi-/kaveripiirissä sekö tekoja että uhreja on paljon,todella paljon,sanotaanko vaikka edellisen 20 vuoden ajalta,niin uskoisin sen olevan nelinumeroinen (uhrien ja väkivallantekijöitäs siis) summa. syytä on aina ollut kaikissa.

No joo, kyllähän monesti on syytä on uhrissakin. Se ei tietenkään oikeuta väkivaltaan kun harvassa tilanteessa.
Mut toki on täysin syyttömiin kohdistunutta väkivaltaakin, tulee mieleen nämä Helsingin mamu jengiläiset jotka hakkasi porukkaa syyttä. Itse tiedän nuoruudesta kavereita, jotka meni kaupungille haastamaan riitaa ja jos ei kukaan alkanut tappelemaan, lyötiin syyttä. Ja näitä idiootteja oli enemmän kun yksi tai kaksi. Ja luulen ettei ole ainoita laatuaan.
Toki tässä tapauksessa uhrilla varmaankin on jotain tekemistä asian kanssa, silti teko täysin tuomittava.
Ärrkele
Adrian Monk
Viestit: 2593
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 6:12 am

Re: Porvoolainen ammattilais nyrkkeilijä pidätetty!

Viesti Kirjoittaja Ärrkele »

Tämähän on selvä maahanmuuttajien tekemä rasistinen viharikos suomalaista kohtaan. Linnaan vaan miettimään ja sitten karkoitus sinne mistä tulikin.

Minkäänlainen "kiusaaminen" ei oikeuta melkein kuoliaaksi hakkaamista metalliputkella.
PaxCow kirjoitti:Vaikka miten yritän, en kuule allahu akbaria.
Chefile kirjoitti:Minulla on kuule munaa lyödä pelkästään sillä munalla sinut taju kankaalle, sinä mielisairas hinaaja.
Seppo Räty: ”Suomalainen keihäänheitto on mennyt polvien nosteluksi”
Puhelinkortti
Jack Bauer
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Helmi 15, 2010 3:09 pm

Re: Porvoolainen ammattilais nyrkkeilijä pidätetty!

Viesti Kirjoittaja Puhelinkortti »

Joku toinen kirjoitti:
Kaizer Sose kirjoitti:On se gumma jos toi sälli voi jatkaa isä Heleniuksen tallissa ja valmennettavana tai sit ei tarvitse ihmetellä miksi isä Heleniuksen valmennettavat ei oikein tahdo kelvata Mäen järjestämiin matseihin tahi hänen talliin.
Jatkaa takuuvarmasti. Isä Helenius on ainakin nk. Jumalan miehiä ja anteeksianto on ikuista kun synnit on jo maksettu. Isä Heleniuksen kielenkäyttöä suomalaisilla foorumeilla voi seurata esim. boxing.fi jossa kaikki väärinymmärstäjät kivitetään ja Isä Helenius on Jumalasta seuraava tuomitsemaan toiset.
Tämä sama Isä Helenius on lehtitietojen perusteella myöskin alulle laittanut tämän Sauerland-tallin kanssa olevan kärhämän josta luikitaan häntä koipien välissä neuvottelupöytään.
Isä Helenius toi aikoinaan ulkomailta tuliaisiksi tippurin. Tämä oli sitten hänen mukaansa "Jumalan koettelemus". Sitä kovasti nyrkkeilypiireissä naureskeltiin ja naureskellaan vieläkin. :D
Joku toinen
Harjunpää
Viestit: 348
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 11:22 pm

Re: Porvoolainen ammattilais nyrkkeilijä pidätetty!

Viesti Kirjoittaja Joku toinen »

Ärrkele kirjoitti:Tämähän on selvä maahanmuuttajien tekemä rasistinen viharikos suomalaista kohtaan. Linnaan vaan miettimään ja sitten karkoitus sinne mistä tulikin.

Minkäänlainen "kiusaaminen" ei oikeuta melkein kuoliaaksi hakkaamista metalliputkella.
Pieni selvittely ja sain aikaan selvyyden tähän pahoinpitelyyn:
Uhri on kiusannut perheen äitiä ja ajanut autolla isän päälle jonka seurauksena pysyvä vammautuminen niin ettei isä kävele enää koskaan. Tästä oikeutta on jo käyty.
Tuolla Kosovossa mistä tämä lauma on kotoisin ei poliisi ja oikeus ole niitä painavimpia lain edessä vaan Hammurabin laki eli silmä silmästä.
Kyseessä ei ole viharikos suomalaista kohtaan vaan omaa maamiestään eli tämäkin rasistinen viharikos on pois suljettu.
karvakemoni
Sabrina Duncan
Viestit: 361
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 5:13 pm

Re: Porvoolainen ammattilais nyrkkeilijä pidätetty!

Viesti Kirjoittaja karvakemoni »

Joku toinen kirjoitti:
Ärrkele kirjoitti:Tämähän on selvä maahanmuuttajien tekemä rasistinen viharikos suomalaista kohtaan. Linnaan vaan miettimään ja sitten karkoitus sinne mistä tulikin.

Minkäänlainen "kiusaaminen" ei oikeuta melkein kuoliaaksi hakkaamista metalliputkella.
Pieni selvittely ja sain aikaan selvyyden tähän pahoinpitelyyn:
Uhri on kiusannut perheen äitiä ja ajanut autolla isän päälle jonka seurauksena pysyvä vammautuminen niin ettei isä kävele enää koskaan. Tästä oikeutta on jo käyty.
Tuolla Kosovossa mistä tämä lauma on kotoisin ei poliisi ja oikeus ole niitä painavimpia lain edessä vaan Hammurabin laki eli silmä silmästä.
Kyseessä ei ole viharikos suomalaista kohtaan vaan omaa maamiestään eli tämäkin rasistinen viharikos on pois suljettu.
Jännästi ei puhunut mitään tästä jalan päältä ajossa kuulustelussa vaan vain kiusaamisesta.
Esson baaristako kuulit tästä näistä "oikeista syistä"?
Poliisi: Mitä haluat kertoa?

Ammattinyrkkeilijä: Mitä haluat tietää? Syyn vai tapahtumat?

Tämän jälkeen ammattinyrkkeilijä ryhtyi avaamaan teon syitä. Ammattinyrkkeilijän mukaan syynä tekoon oli se, että pahoinpitelyn kohteeksi joutunut uhri oli kiusannut ammattinyrkkeilijän perhettä.

– Autolla ajaen (mies) on tehnyt sellaisia tilanteita, kun esimerkiksi (veli) ja äiti on olleet ajamassa, jossa he ovat joutuneet hätäjarruttamaan välttääkseen kolareita. Kiusaaminen on ollut psyykkistä ja henkistä. Tässä vaiheessa minun maltti ei vaan enää riittänyt, ammattinyrkkeilijä sanoi poliisikuulusteluissa.

– Veljilleni olen sanonut, että ollaan kärsivällisiä, päätä alas ja suojaan. Nyt vaan kävi niin, että kun on koko ajan kepillä meitä tökitty, niin tuli tökittyä takaisin. En vain kestänyt enää sitä ahdistusta, mitä se on tehnyt mulle ja mun perheelle, ammattinyrkkeilijä kertoi.

Armeija jännitti

Ammattinyrkkeilijä kertoi, että häntä jännitti myös alkava varusmiespalvelus. Näin hän kertoi poliisikuulusteluissa tapahtumayöstä.

– Mua jännitti vähän toi armeija. En saanut yöllä unta ja lähdin ajamaan äidin autolla ympäriinsä. Tyttöystäväni oli nukkumassa ja hän myös jäi nukkumaan, ammattinyrkkeilijä kertoi.

Ammattinyrkkeilijä ajoi baarin edustalle.

– Siitä pihalta näin (uhrin), joka oli baarissa sisällä. Silloin minulla tuli mieleeni se, että minulla olisi mahdollisuus lopettaa se perheeseeni kohdistunut kiusaaminen, ammattinyrkkeilijä totesi.

Veljekset kokoontuivat yhteen ja ajoivat uudelleen baarin sekä miehen kodin edustalle. Pahoinpitely tapahtui. Ammattinyrkkeilijällä on itse pahoinpitelyhetkestä heikot muistikuvat. Hän muistaa kuitenkin lyöneensä uhria yhdessä veljensä kanssa.

– Myönnän tämän rikoksen ja olen pahoillani siitä, ammattinyrkkeilijä kertoi.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 78457.html
Disturbed
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 92
Liittynyt: To Kesä 21, 2012 4:17 pm
Paikkakunta: Europe

Re: Porvoolainen ammattilais nyrkkeilijä pidätetty!

Viesti Kirjoittaja Disturbed »

ofoni kirjoitti:OT. Mutta Joe Frazier jaksoi vittuilla Alille aina kuolemaansa saakka, siitä että Ali on tutiseva ihmisraunio, katsoin jonkun haastattelun joka taisi tulla telkustakin, jossa Frazier vittuili Alille, että hänellä leikkaa järki kuin partaveitsi vielä vanhanakin. Frazier oli varma siitä, että hän aiheutti Alille tuon Parkinsonin taudin.
Vanha viesti, mutta vastaan kuitenkin. Frazier ei koskaan antanut anteeksi Alille niitä loukkauksia joita mies hänestä aikoinaan suolsi. Frazier aidosti vihasi Alia. Ali kuitenkin rukoili Frazierin puolesta miehen ollessa sairaana - tämä kuitenkaan ei auttanut ja Frazier kuoli maksasyöpään (http://www.telegraph.co.uk/sport/others ... death.html)

Alin leuka oli kyllä täyttä rautaa. Uskomatonta myös miten mies vielä nousi Frazierin vasemmasta koukusta, sen verran kova pommi oli kuitenkin. Tämä kuitenkin toi sitten Alille uransa ensimmäisen häviön lopulta. Legendaarinen trilogia.

Kuva

Kuva

Mutta joo, itse tästä asiasta en enempää tiedä. Syy näkyi olevan ymmärrettävä (eriasia onko se totta?) Ei tosin Suomessa vissiin tuota provosointia ym. oteta huomioon tuomiossa? Nyrkkeilijät, vaparikaverit ja potkunyrkkeilijät ym. etenkin ammattilaiset on niin paljon vaarallisempia tollasissa tilanteissa kuitenkin kun normaalit ihmiset joten saapa nähdä. 29. päivä ilmeisesti tuo tuomio tulee?
Joku toinen
Harjunpää
Viestit: 348
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 11:22 pm

Re: Nyrkkeilijä Fitim Latifin pahoinpitelyjuttu 5.1.2014

Viesti Kirjoittaja Joku toinen »

karvakemoni kirjoitti: Jännästi ei puhunut mitään tästä jalan päältä ajossa kuulustelussa vaan vain kiusaamisesta.
Esson baaristako kuulit tästä näistä "oikeista syistä"?
Lainaan erään tekstin josta lähteenkin huomaat:

Kirjoittaja Kalle Helenius » 04.06.2015 09:52

Jos pOKE olisit lukenut poliisikuulustelut joita on käyty pahoinpideltyn kanssa olisit huomannut missä mies myöntää ajaneensa autolla Fitimin isän päälle muutama vuosi sitten.
Tapaus selvitetään myös nyt oikeudessa.

Luulisin että käyttämäni lähde on tekijän entisenä valmentajana tietolähteenä luotettava. Mikäs tämä sinun Esson baari oli?
fbiagentti
Sofia Karppi
Viestit: 418
Liittynyt: Su Joulu 21, 2014 7:35 pm

Re: Nyrkkeilijä Fitim Latifin pahoinpitelyjuttu 5.1.2014

Viesti Kirjoittaja fbiagentti »

Ammattinyrkkeilijälle ehdollista törkeästä pahoinpitelystä

Porvoon käräjäoikeus on tuominnut porvoolaisen ammattinyrkkeilijän ehdolliseen vankeuteen törkeästä pahoinpitelystä.

Käräjäoikeus langetti Fitim Latifille yhden vuoden ja kahdeksan kuukauden ehdollisen vankeusrangaistukseen. Lisäksi hänet tuomittiin 60 tunnin yhdyskuntapalveluun.

Latifi.jpg
Latifi.jpg (47.11 KiB) Katsottu 1060 kertaa
Myös nyrkkeilijän kaksi vuotta nuorempi veli tuomittiin törkeästä pahoinpitelystä. Hän sai saman rangaistuksen.

Törkeästä pahoinpitelystä oli syytettynä myös kolmas veli, mutta oikeus hylkäsi syytteet hänen kohdallaan kokonaan. Oikeus katsoi, ettei hän vaikuttanut pahoinpitelyyn millään tavalla.

Pahoinpitely tapahtui viime vuoden tammikuussa Porvoossa, kun 40-vuotias uhri oli palaamassa töistä kotiin. Miehet pahoinpitelivät uhria muun muassa potkimalla ja lyömällä. Lisäksi toinen pahoinpitelijöistä käytti teossa metalliputkea.

Tuomitut myönsivät syyllisyytensä pahoinpitelyyn. He kuitenkin katsoivat, ettei teko ole törkeä. Käräjoikeus oli kuitenkin toista mieltä.

"Käräjäoikeus katsoo, että kyseessä on ollut etukäteen suunniteltu pahoinpitely, missä kaksi henkilöä on odottanut asianomistajaa hänen kotitalonsa luona ja sitten käyneet yllättäen hänen kimppuunsa. (Uhrin) saamat laajat vammat näyttävät, että kyseessä ei ole ollut lyhytaikainen teko, vaan kestoltaan huomattava yksipuolinen pahoinpitelytilanne, missä (uhria) on lyöty nyrkein ja metalliputkella sekä potkittu. Nämä seikat huomioon ottaen käräjäoikeus katsoo, että tekoa on myös kokonaisuutena arvostellen pidettävä törkeänä."

Oikeuden mukaan Fitim Latifi ja hänen veljensä aiheuttivat pahoinpitelyllä miehelle vaikeita ja hengenvaarallisia vammoja, jotka hoitamattomina olisivat todennäköisesti johtaneet miehen kuolemaan.

Oikeus tuomitsi miehet ehdollisen vankeusrangaistuksen lisäksi maksamaan uhrille vahingonkorvauksia kivusta, särystä ja tilapäisestä haitasta 15 000 euroa, pysyvästä kosmeettisesta haitasta 3000 euroa sekä rikoksen aiheuttamasta kärsimyksestä 2000 euroa.

Tämän lisäksi miehet velvoitettiin korvaamaan kuluja asianomistajan vahingoittuneista vaatteista, sairaanhoidon kustannuksia sekä oikeudenkäyntikulut.

http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikke ... ta/5204946


Tuomiossa käytettiin alentamisperusteina maahanmuuttaja-, sekä urheilijataustaa.

Ei vittu tätä tämän maan oikeuskäytäntöä, törkeästä pahoinpitelystä varoitus ja sormen heristelyä :shock:

Kuva lisätty
-NILS-
Mman
Agentti Scully
Viestit: 690
Liittynyt: Su Elo 21, 2011 7:55 pm

Re: Nyrkkeilijä Fitim Latifin pahoinpitelyjuttu 5.1.2014

Viesti Kirjoittaja Mman »

fbiagentti kirjoitti:Tuomiossa käytettiin alentamisperusteina maahanmuuttaja-, sekä urheilijataustaa.Ei vittu tätä tämän maan oikeuskäytäntöä, törkeästä pahoinpitelystä varoitus ja sormen heristelyä :shock:
Suunnitelty törkeä pahoinpitely johon ilman hoitoa olisi voinut kuolla niin tuomio ehdollista :shock: Aika lipomista rupee olemaan ...
Vastaa Viestiin