Alibi ja muut rikoslehdet Suomessa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
BrDead
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 3:14 am

Re: Alibi ja muut rikoslehdet Suomessa

Viesti Kirjoittaja BrDead »

Doctor Lecter kirjoitti: La Heinä 29, 2023 10:49 am Uusin Journalisti tulla pläjähti "postiluukusta" ja jonniinmoinen yllätys oli/on, että Otavamedia luopuu Alibista!

Journalisti
26.7.2023

Vuodet 1979-1988 Lehtimiehet Oy ja siitä eteenpäin Yhtyneet Kuvalehdet, Otavamedia liki 35 vuoden ajan.
- Saas nähdä mikä muuttuu...
Juu. Kovin ympäripyöreästi asiaa Lahtonen itse avasi syksyn ensimmäisen Alibin pääkirjoituksessa. Tänään tuli ensimmäinen lasku Alibista Pressimiesten nimissä minulle. Tietysti paperisena. Katsotaan saako tämän jatkossakin tilattua e-laskuna.
HKV
Agentti Scully
Viestit: 675
Liittynyt: Su Joulu 11, 2022 11:16 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittu

Viesti Kirjoittaja HKV »

Hippie Supremacist kirjoitti: Ke Joulu 06, 2023 2:29 pm
HKV kirjoitti: Ti Joulu 05, 2023 6:34 pm
Sienisalaatti kirjoitti: Ti Joulu 05, 2023 4:31 pm Tuoreimmassa Alibissa juttua tästäkin tapauksesta. Nimettömänä pysyvä monipäihdeongelmainen kertoo tästä äidistä ja isäpuolesta.
Ei hetu osunut netissä ilmaisena ainakaan luettavaksi? Valaise nyt vähän....
Ei se Alibi mikään ilmaislehti olekkaan.
Kyllä sieltä ilmaiseksikin saa juttuja lukea ja luinkin muutaman. Mutta en löytänyt tästä kyseisestä jutusta mitään.

Lainausta lyhennetty. Lainaa vain se kohta mihin haluat kommentoida
-NILS-
Oli taas niin sekava selitys että pelkkä kuseminen kenkäkaappiin ei riittänyt. Täytyi vääntää paskatkin.
Random
Poliisikoira Rex
Viestit: 268
Liittynyt: Ma Marras 06, 2023 3:11 pm

Re: Alibi ja muut rikoslehdet Suomessa

Viesti Kirjoittaja Random »

Hippie Supremacist kirjoitti: Ke Joulu 06, 2023 2:29 pmEi se Alibi mikään ilmaislehti olekkaan.
Onhan se, itse luen aina kaikki ekirjastosta ihan ilmaiseksi,pitää olla kirjasto kortti ja siihen se PIN koodi.

"Pohjoisen eKirjaston aineistot. Useimpien palveluiden käyttöön tarvitset kirjastokortin ja siihen liitetyn PIN-koodin,Kotimaisia aikakauslehtiä digitaalisina näköislehtinä.
Kirjaudu kirjaston ulkopuolella kirjastokorttisi numerolla ja PIN-koodilla"

Ekirjastot:

Joki-kirjastot
Kainet-kirjastot
Lapin kirjasto
OUTI-kirjastot
Sotkamon kirjasto

https://pek.emagz.fi/ext/login/pek

Siellä on kaikki aikakausilehdet luettavissa.Samoin sanomalehdet.Ihan ilmaiseksi

https://lapinkirjasto.finna.fi/Content/ ... t#emagzeta

Siirretty Joensuun 4-vuotiaan murha-ketjusta lainauksen kera
-NILS-
Radier
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2022 3:13 am

Re: Alibi ja muut rikoslehdet Suomessa

Viesti Kirjoittaja Radier »

HKV kirjoitti: Ke Joulu 06, 2023 4:08 pm Kyllä sieltä ilmaiseksikin saa juttuja lukea ja luinkin muutaman. Mutta en löytänyt tästä kyseisestä jutusta mitään.
Alibin verkkosivuille tulee lähinnä poliisin ja syyttäjälaitoksen tiedotteisiin pohjautuvia pätkiä operaatioista, esitutkinnan vaiheista ja nostetuista syytteistä, poikkeuksena vanhempien artikkeleiden erilliset verkkojulkaisut. Kaikki tutkivampi tuore kama on printissä.

Mä siis kirjoitin nämä pari Rantakylä-juttua Alibille. Saa mun puolesta referoida, kun tapaus on tärkeä ja puhuttaa, mutta on kieltämättä herrasmiesetiketin mukaista olla nappaamatta suoraan kuvia tai kopsailla tekstiä sellaisenaan. Pitää tässä leipäkin jotenkin ansaita. Kiitokset Hippie Supremacistille, että noudatit sitä.
Oikeus ennen kaikkea
Hercule Poirot
Viestit: 7696
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2021 2:48 pm

Re: Alibi ja muut rikoslehdet Suomessa

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Radier kirjoitti: To Joulu 07, 2023 3:27 pm
HKV kirjoitti: Ke Joulu 06, 2023 4:08 pm Kyllä sieltä ilmaiseksikin saa juttuja lukea ja luinkin muutaman. Mutta en löytänyt tästä kyseisestä jutusta mitään.
Alibin verkkosivuille tulee lähinnä poliisin ja syyttäjälaitoksen tiedotteisiin pohjautuvia pätkiä operaatioista, esitutkinnan vaiheista ja nostetuista syytteistä, poikkeuksena vanhempien artikkeleiden erilliset verkkojulkaisut. Kaikki tutkivampi tuore kama on printissä.

Mä siis kirjoitin nämä pari Rantakylä-juttua Alibille. Saa mun puolesta referoida, kun tapaus on tärkeä ja puhuttaa, mutta on kieltämättä herrasmiesetiketin mukaista olla nappaamatta suoraan kuvia tai kopsailla tekstiä sellaisenaan. Pitää tässä leipäkin jotenkin ansaita. Kiitokset Hippie Supremacistille, että noudatit sitä.
Muistaakseni Alibilla ja murha.infolla on jonkinlainen sopimus, että myynnissä olevasta lehden numerosta ei oteta kopioita eli jätetään viimeinen numero rauhaan, ettei vaikuta myyntiin.
Huutaja Jaana
Vic Mackey
Viestit: 1968
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2022 8:54 am

Re: Alibi ja muut rikoslehdet Suomessa

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Just sain uuden numeron käsiini, kyllä kelpaa!
soitit 112 vaa kaljarahan perässä
Radier
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2022 3:13 am

Re: Alibi ja muut rikoslehdet Suomessa

Viesti Kirjoittaja Radier »

Oikeus ennen kaikkea kirjoitti: To Joulu 07, 2023 3:51 pm Muistaakseni Alibilla ja murha.infolla on jonkinlainen sopimus, että myynnissä olevasta lehden numerosta ei oteta kopioita eli jätetään viimeinen numero rauhaan, ettei vaikuta myyntiin.
Ok, muistanet varmaan oikein. En näistä järjestelyistä tiedä tarkemmin, kun freelancerina teen.
Finnishman
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Maalis 01, 2024 7:57 pm

Re: Alibi ja muut rikoslehdet Suomessa

Viesti Kirjoittaja Finnishman »

Onko kellään vuoden 1986 numero 7 alibi lehteä, olisin valmis ostamaan
Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2113
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Alibi ja muut rikoslehdet Suomessa

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Finnishman kirjoitti: Su Huhti 07, 2024 12:23 am Onko kellään vuoden 1986 numero 7 alibi lehteä, olisin valmis ostamaan
Lehti löytyi. Kansikuvassa on Janne Aikala.

Tässä on kaksi eri mahdollisuutta. Jos haluat, että kopioin lehdestä vain tietyn yksittäisen jutun, niin riittää, että ilmoitat oman postiosoitteesi. En ota mitään maksua, en edes postikuluja.

Jos haluat koko lehden(käytetty), niin siinäkin tapauksessa pelkkä postimaksujen korvaaminen riittää, eikä sitäkään välttämättä vaadita.

Laita yksityisviesti!
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty
Finnishman
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Maalis 01, 2024 7:57 pm

Re: Alibi ja muut rikoslehdet Suomessa

Viesti Kirjoittaja Finnishman »

Olisko kellään myös alibi lehti1989 nro 5, nro 7 ja numero 9 niistä haluaisin vain Jammu Siltavuoreen liityvät jutut
Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2113
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Alibi ja muut rikoslehdet Suomessa

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Alibi-lehden numerot 7/89 ja 9/89 löytyvät. Kysymäsi 5/89:n olen joskus yli 20 vuotta sitten lainannut yhdelle kaverille- tähän päivään mennessä lehteä ei ole palautettu.

Siltavuoresta löytyy vaikka kuinka paljon juttuja muistakin vanhoista rikoslehdistä ja päivälehdistä, mutta luulen, että oma aikani ei riitä niitä käsittelemään. Lupaan kuitenkin skannata Alibi-lehdet 7/89 ja 9/89.

Laita taas yksityisviestiä tulemaan.
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty
Oikeus ennen kaikkea
Hercule Poirot
Viestit: 7696
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2021 2:48 pm

Re: Alibi ja muut rikoslehdet Suomessa

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Finnishman kirjoitti: Su Huhti 14, 2024 8:00 pm Olisko kellään myös alibi lehti1989 nro 5, nro 7 ja numero 9 niistä haluaisin vain Jammu Siltavuoreen liityvät jutut
Olet varmaan katsonut Jammu-sedän vanhan haastattelun, jossa kertoo oman versionsa kaksoismurhasta: https://www.youtube.com/watch?v=jTZKkF9mKrM
Finnishman
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Maalis 01, 2024 7:57 pm

Re: Alibi ja muut rikoslehdet Suomessa

Viesti Kirjoittaja Finnishman »

Oikeus ennen kaikkea kirjoitti: Ke Huhti 17, 2024 10:58 pm
Finnishman kirjoitti: Su Huhti 14, 2024 8:00 pm Olisko kellään myös alibi lehti1989 nro 5, nro 7 ja numero 9 niistä haluaisin vain Jammu Siltavuoreen liityvät jutut
Olet varmaan katsonut Jammu-sedän vanhan haastattelun, jossa kertoo oman versionsa kaksoismurhasta: https://www.youtube.com/watch?v=jTZKkF9mKrM
Juu olen katsonnut ja lukennut kaiken Jammuun liittyvän paitsi itse alibi lehdistä
Vastaa Viestiin