Murha.info täyttää 10 vuotta!

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Avatar
Moderaattorit
Moderaattori
Viestit: 1492
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 3:20 pm

Re: Miten juhlitaan minfon 10 -vuotiaita jäseniä?

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

skoone kirjoitti:Minfo täyttää 10 vee, ja jokunen meistä on ollut mukana alusta alkain. - Itse kirjauduin minfoon 7 päivää minfon avaamisen jäkeen!

Olisi kiva, että meitä vanhoja konkareita "muistettaisi" jotenkin.

Totta, alusta asti mukana olleitakin on kuitenkin aika paljon:

Omia hyviä ja huonoja hetkiä voi vapaasti muistella tässä ketjussa.
Ne tietää, jotka tietää...
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Miten juhlitaan minfon 10 -vuotiaita jäseniä?

Viesti Kirjoittaja skoone »

Moderaattorit kirjoitti:
skoone kirjoitti:Minfo täyttää 10 vee, ja jokunen meistä on ollut mukana alusta alkain. - Itse kirjauduin minfoon 7 päivää minfon avaamisen jäkeen!

Olisi kiva, että meitä vanhoja konkareita "muistettaisi" jotenkin.

Totta, alusta asti mukana olleitakin on kuitenkin aika paljon:

Omia hyviä ja huonoja hetkiä voi vapaasti muistella tässä ketjussa.
Montakohan Bodomjärvi-sivuilta tänne siirtyneitä konkaria on täällä vielä jäljellä?
Muista lähdekritiikki!
Paa
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ti Huhti 09, 2013 8:19 pm

Re: Murha.info täyttää 10 vuotta!

Viesti Kirjoittaja Paa »

Onnea Murha.info!

Loistava keskustelufoorumi (suvakki-rasismijankkauksesta huolimatta), toivotaan lisää hyviä vuosia ja ihmisille hermoja kestää erilaisia mielipiteitä :lol:
Niin kuin kasvot kuvastuvat vedessä, niin ihmisen sydän toisessa ihmisessä. (Snl.27:19)
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Murha.info täyttää 10 vuotta!

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Olen osallistunut Murha.infon keskusteluun pääasiassa Ulvilan murhasta 3.000 puheenvuorolla. Ilman Murha.infoa olisi koko juttu mennyt aivan vinoon. Erityisesti surkean puolustuksen takia Murha.info oli tärkeä. Moderointi oli kohtuullista
Avatar
murha.infon tiimi
Sofia Karppi
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2017 6:32 pm

Re: Murha.info täyttää 10 vuotta!

Viesti Kirjoittaja murha.infon tiimi »

Etusivulle on nyt tehty tämänpäiväisen syntymäpäivän kunniaksi tehty tilastoa, muisteltu menneitä ja katsottu mitä meistä on aikoinaan kirjoitettu muualla mediassa.

Skrollaa etusivulla hiukan alemmas... sieltä se löytyy.

Juhlan kunniaksi tarjoamme kaikille täytekakkukahvit, mehut ja grillimakkarat Pub Prisonissa. Onnitteluita otetaan vastaan ilta 23:een saakka.

Kiitos kuluneista vuosista, yhteisestä matkasta. Eespäin eespäin käy väki voimakas!!


Terkuin tiimiläiset
Take one for the team!
Avatar
Kaito Kid
Remington Steele
Viestit: 224
Liittynyt: Pe Loka 02, 2015 6:29 pm

Re: Murha.info täyttää 10 vuotta!

Viesti Kirjoittaja Kaito Kid »

Pakko kommentoida tuohon juhla-artikkeliin, että tiimiltä taisi päästä unohtumaan Kadonneet - löydetyt -palstan Nela-ketju, jota on luettu yli puoli miljoonaa kertaa enemmän kuin Karoliina Kesti -ketjua, ja Nelan katoaminen aiheutti myös palstalla käyttökatkoa ja kaatuilua ainakin väliaikaisesti.

Joel Lilon käytös ja tausta -ketju taitaa nykyisin löytyä Kaatopaikka-osastolta :mrgreen: Kertoo ehkä jotakin kyseisessä ketjussa käydyn keskustelun laadusta...

Mutta Kaito lopettaa narisemisen ja onnittelee murha.infoa kymmenvuotisesta taipaleestaan! Itse olen ollut täällä rekisteröitynä käyttäjänä vasta pari vuotta ja yrittänyt omalta osaltani herätellä keskustelua kiinnostavista rikoksista. Sitä ennen kyllä luin jo palstaa, mutta en muista enää, mikä kuohuttava rikostapaus sai minut lopulta liittymään palstalle.
"When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth."

"One truth prevails!"
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Re: Murha.info täyttää 10 vuotta!

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Kaito Kid kirjoitti: Joel Lilon käytös ja tausta -ketju taitaa nykyisin löytyä Kaatopaikka-osastolta Kertoo ehkä jotakin kyseisessä ketjussa käydyn keskustelun laadusta...
Jepjep, ja eiköhän ketjun kiinnostavuus perustunut siihen, että otsikkohenkilö itsekin taisi osallistua keskusteluun innokkaasti. Juuri siksi ainakin itse vaihdoin kohtuunopeasti muihin aiheisiin... 8)
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Avatar
murha.infon tiimi
Sofia Karppi
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2017 6:32 pm

Re: Murha.info täyttää 10 vuotta!

Viesti Kirjoittaja murha.infon tiimi »

Kaito Kid kirjoitti:Pakko kommentoida tuohon juhla-artikkeliin, että tiimiltä taisi päästä unohtumaan Kadonneet - löydetyt -palstan Nela-ketju, jota on luettu yli puoli miljoonaa kertaa enemmän kuin Karoliina Kesti -ketjua, ja Nelan katoaminen aiheutti myös palstalla käyttökatkoa ja kaatuilua ainakin väliaikaisesti.
Nelan katoaminen ja löytyminen on tosiaan se luetuin juttu - korjattu etusivulle.
Kaito Kid kirjoitti:Joel Lilon käytös ja tausta -ketju taitaa nykyisin löytyä Kaatopaikka-osastolta :mrgreen: Kertoo ehkä jotakin kyseisessä ketjussa käydyn keskustelun laadusta...
Lilo olikin joo siirretty roskatynnyriin. Asia korjattu etusivulle.
Kaito Kid kirjoitti:Mutta Kaito lopettaa narisemisen ja onnittelee murha.infoa kymmenvuotisesta taipaleestaan! Itse olen ollut täällä rekisteröitynä käyttäjänä vasta pari vuotta ja yrittänyt omalta osaltani herätellä keskustelua kiinnostavista rikoksista. Sitä ennen kyllä luin jo palstaa, mutta en muista enää, mikä kuohuttava rikostapaus sai minut lopulta liittymään palstalle.
Kiitokset. Jatkakaa.
Take one for the team!
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Re: Murha.info täyttää 10 vuotta!

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Onnittelut vielä minultakin kymmenenvuotiaalle!
Oi niitä alkuaikoja kun mielenkiintoisia tapauksia oli pilvin pimein. Nyt on vanhat keissit jo niin läpikaluttu, ettei vaan jaksa, ja jostain kumman syystä montakaan uutta ei ole tullut. Näitä kuorma-autojuttuja tuntuu nykyään olevan enemmän kuin oikeesti mielenkiintoisia tapauksia.

Vaan onpa täällä monet klassikot tuokiot vietetty Ulvilasta saakka. Ikinä en unohda ainakaan Matulaa.
Kesti ja Nela toki mielenkiintoisia ja muutama muukin tuoreempi tapaus. Ja vanhoista tietenkin oma suosikkini Piia Ristikankare.

Vähemmän itse olen viimeaikoina keskustellut Minfossa, mutta heti kun jotain oikeasti mielenkiintoista ilmenee niin I'm back!

Ei muuta kuin onnea ja pökköä pesään!
Totuus
zem
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Pe Marras 16, 2012 4:41 pm

Re: Murha.info täyttää 10 vuotta!

Viesti Kirjoittaja zem »

Onnittelut Minfolle täältäkin!

Vaikka maailma Minfon aineiston perusteella voi joskus vaikuttaa synkältä
paikalta, me tiedämme toki toki, että jossakin on parempi paikka - "sateenkaaren
tuolta puoleltahan" sen löytämme:

Näin vakuuttaa tässä moderaattoreille yhtä lailla kuin muille kirjoittajille meidän
kaikkien rakastama - "guess who"...

https://www.youtube.com/watch?v=ck8z_Rb07VY

Onnea toiselle vuosikymmenelle - ja jos ei tule uusia rikoksia, vanhoissa riittää voe voe
vatvomista!
Avatar
Marokon Kauhu
Perry Mason
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 9:06 pm
Paikkakunta: Rio Grande

Re: Murha.info täyttää 10 vuotta!

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

sisotalo kirjoitti:Olen osallistunut Murha.infon keskusteluun pääasiassa Ulvilan murhasta 3.000 puheenvuorolla. Ilman Murha.infoa olisi koko juttu mennyt aivan vinoon. Erityisesti surkean puolustuksen takia Murha.info oli tärkeä. Moderointi oli kohtuullista
Itsekin tulin tänne alunperin Ulvilan ketjun takia:
Sisotalolle hatun nosto siitä että uskaltaa poikkeuksellisesti esiintyä omalla nimellään palstalla.
(ei liene feikki, koska siitä olisi varmaan YP saanut kuulla)

Lopetin Ulvilan seuraamisen ajat sitten, mutta minfoilu on jatkunut ensi päivistä lähtien.
Vaikka en enää asu Suomessa, tai siitä johtuen, tämä on harvoja suomiportaaleita mitä tulee käytettyä.

Bodom keskustelua en ole seurannut koskaan (terveiset skoonelle kuitenkin), koska Nils sen teki :D
On suvussa linkki tähän hommaan ja mielipiteet on siellä aika vahvat Nilsin syyllisyyden puolesta.

Hyviä kirjoittajia on edelleen paljon, Doctorille erityismaininta kokonaisvaltaisuudesta.
Vaikka syyllistyykin itseni tavoin palstan käyttämiseen poliittisena välineenä.
Palstan punikit laitoin juuri "vihamiehiksi", Paxcowta lukuunottamatta, niin ei tarvitse lukea niiden sekoiluja.
Rauhanlehmäkin on usein todella ärsyttävä jankuttaja, mutta selvästi kuitenkin järkimiehiä.

Vodkakin näkyy palstalla vielä aina silloin tällöin.

Uusista kirjoittajista, Dark Tetralla on mielenkiintoisimmat tekstit.
"Huumemaailman humanismi" oli hassua luettavaa. Saa jatkaa...
Jonkinlainen oman elämänsä palkkasoturi on selvästi kyseessä,
Suomessa majailevien sotarikollisten paljastelu toki myös papukaijamerkin arvoista hommaa.


Täältä jenkkilästä olisi paljonkin kirjoitettavaa, mutta ei aika riitä kun pitää töitäkin tehdä.

Waja, RealPitti, kakkosurpo, Kikki-Hiiri, DollariExpress, Matula ja pari muuta vanhaa voisi antaa kuulua itsestään: Jos ei muuten niin näin juhlavuoden kunniaksi.
- Kilo kokaiinia, kolme yhden hinnalla
- Kilo kokaiinia, en oo joutumassa linnaan
- Sösssön sössön
- Äbälä wäbälä
Milan Jaff - jolle annettiin näin ensi alkuun 10 vuotta linnaa
Belker
Javier Pena
Viestit: 1706
Liittynyt: Ma Loka 05, 2009 11:51 pm

Re: Murha.info täyttää 10 vuotta!

Viesti Kirjoittaja Belker »

Onneksi olkoon, minfo. 10 vuotta on jo jotain.

Oma polku on näköjään 7,5 v pituinen. Erikoisesti ovat kiinnostaneet Ulvila, Tulilahti, Kesti-case ja ehkä parikymmentä vähemmän tunnettua tapausta.

Viime vuosien ilmiö ovat olleet Kesti-tapauksesta lähtien pulssina tulleet uudet jäsenet, kuten Tesoma-surman jälkeen. Pohtimisen ja kärsivällisyyden sijaan äkkiväärät ja julistavat tyylit lisääntyvät, samalla mä-tiedän-kaiken-nyt-tyypit koettavat halkaista keskustelun ja nostavat heti oman teoriansa kruunattavaksi.

Entisiä huippukirjoittajia on jäänyt pois, aika tekee tehtäväänsä. Toivottavasti välivuosien jälkeen jaksatte joskus palata palstalle, laadukkaita sisällöntuotajia kaivataan. Tällainen palsta syntyy ja kukoistaa dialogista käyttäjien ja ylläpidon kesken.

Tässä lopuksi minfolle:

Kuva
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Murha.info täyttää 10 vuotta!

Viesti Kirjoittaja Wagner »

No Bodom-casesta kai tämäkin saitti sai alkunsa.
Ekat postaukset Klak-sivustolle aiheesta saivat aikaan melkoisen kirjoitusvyöryn 2000.
Muut saitit sen jälkeen (Muurala ym) ovat kadonneet bittitaivaaseen, mutta onneksi
Minfo on säilynyt keskusteluareenana Bodomista ja muistakin kiinnostavista aiheista.

:D
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
kiusausko
Harjunpää
Viestit: 303
Liittynyt: Su Syys 12, 2010 7:32 am
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Murha.info täyttää 10 vuotta!

Viesti Kirjoittaja kiusausko »

Onnea kaikille kirjoittajille ja muilla tavoilla osallistuville nettikummajaisille!
Mä en oo mikään sun henkilökohtainen poliisi. No, lopeta sitten se vitun partiointi.
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Murha.info täyttää 10 vuotta!

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

murha.infon tiimi kirjoitti: 10-vuotistaipaleen kunniaksi, tulemme julkaisemaan sarjan artikkeleita joissa valoitetaan tapauksia, jotka ovat palstalla eniten
huomioita saaneet! Mukana myös paljastuksia!
En löydä mistään Ulvilan surmaa koskevia "artikkeleita joissa valoitetaan tapauksia, jotka ovat palstalla eniten huomioita saaneet! Mukana myös paljastuksia!"

Syynä on varmaan se, että Ulvila-keskustelu on koko ajan ollut riidan haastamista. Aluksi olivat vastakkain Annelistit ja Anti-annelistit. Ainoana tutkijan kokemuksen omaavana jouduin panettelun kohteeksi, se koski jopa lapsiani ja tietenkin joku oli löytänyt kuvan minusta uimahousuissa. Valitettavinta oli, että vain poikkeustapauksissa sain vastausta siihen yksityiskohtaan, jonka nostin esille ja josta minulla oli uutta faktatietoa tai uusi analyysi.

Tapaus kulki menojaan yllätyksestä yllätykseen ilman, että suurissa medioissa annettiin kokonaiskuvaa. Oikeastaan HS/Anu Nousiainen kesällä 2012 oli ainoa, jossa pyrittiin kokoamaan tietoa. Se oli kuitenkin uhrin vaimon syyttelyä ja ny jo viisi vuotta vanha.

Aivan ilman keskustelua on jäänyt yhden ainoa puolustajan käyttö, liike juristi lsh-jutussa.

Vertailu täytyy tehdä Ruotsiin, jossa Ulvilan käsittely loppui keväällä 2010 kun käräjäoikeus langetti alustavan elinkautisen tuomion uhrin vaimolle. Sensijaan ovat Ruotsin mediat pakottaneet oikeudet muuttamaan lukuisia murhatuomiota.

Murha.info on ollut ainoa uhrin vaimon puolustaja vaikka valtaosa puheenvuoroista on hänen syyllisyytensä kannalla. Heiltä ovat kuitenkin argumentit loppuneet ja he ovat paenneet toiselle foorumille, jonne pääsee vain jos tukee vaimon syyllisyyttä. Ulvila keskustelun ovat ottaneet haltuun muutama keskustelija, jotka väittävät edustavansa epäilyn alaisena olevan vaimon intressejä. Muut keskustelijat ovat kaikonneet. Vain muuta ulkopuolinen vielä seuraa.
Vastaa Viestiin