Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Lukittu
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

VOIMAKAS TUOKSU
cicero kirjoitti:joku tuossa juuri kirjoitti että poliisi ilmeisesti on alkanut testejä ottamaan myös lapsilta miksei siis myös muita paikalla olleita olisi jäänyt testaamatta?
MissHolmes kirjoitti:
Asialla on spekuloitu, koska tiettävästi ystävänsä P oli kiinnostunut enemmän miehistä ja asiasta on myös liikkunut paikallinen huhu.
MIETO TUOKSU
skoone kirjoitti:
Niin, mutta teoriassa voisi kyseessä olla vaikka Lahden omat kengät.
KRETIINIEN AIVOITUKSIA
cicero kirjoitti:mun mielestä surmaa edeltävä tilanne ja surmaväline viittaavat naisen tekemään mustasukkaisuussurmaan :roll:
cicero kirjoitti:niin no naiset käyttävät usein veistä surmatessaan puolisonsa tai miesystävänsä, eikö?
cicero kirjoitti:kyllä..luulen että mysteerinen jalanjälki kuuluu ensiapuhenkilökuntaan kuuluvalle jäsenelle...
MissHolmes kirjoitti:^tuota minäkin jo yritin:

nähnyt vaimon peuhaamassa lattialla vieraan miehen kanssa ja raivopäissään heittänyt puutarhatuolin läpi lasin.
MissHolmes kirjoitti:Entäpä sitten tuo KT:n yhteys.

Eikö teistäkin tunnu aika oudolta, että KT olisi vangittu vain nimettömän ilmiannon perusteella?

Minulle tuli kaivellessa sellainen fiilis, että hän saattaisi jotenkin liittyä JL:n seksualiseen suuntautumiseen.
Se ja mahdollinen suhde, saattaisi myös selittää pidätyksen ja vangitsemisen. Mutta sekä vainajaa, että asianosaisia kunnioittaen todellinen tieto olisikin pidetty salassa.
AIVOPIERUT
cicero kirjoitti: siis jos ajatellaan että ei tiedetä kuka milloin ja missä vain illan ja yön kulku kerrottuna niin mieleen tulis tuollainen...
cicero kirjoitti:yksi ystävistäni on todella mustasukkainen ja epäluuloinen miehensä suhteen. Siitä mulle tää ensisijaisesti mieleen tulikin koska siinä perheessä voi joskus sattua vähän vakavammin...
cicero kirjoitti:niin siis ei löydy mitään faktaa siitä että kengänjälkeä edelleen pidetään todisteena. ei löydy juttua veitsestäkään mutta sen perään en nyt kysellytkään...
MissHolmes kirjoitti:Suomessa on kyllä tapana kunnioittaa vainajia rikostutkinnassa.
Poliisilla ei ole halua 'mustamaalata' jo edesmenneitä, vaikka tarve saada tutkinta päätökseen on tietenkin suuri.
Anile kirjoitti:Miten olisi tällainen:
Lahden lapsi on koulukiusannut jotakuta ja isä on kostanut. Tai päinvastoin,joku on kiusannut Lahden lasta ja sitten Lahti on vaatinut asian selvittämistä ja kiusaaja on ehkä erotettu koulusta tai vastaavaa ja taas isä on kostanut.
MissHolmes kirjoitti:Sain päähäni aamulla matkalla töihin aivan järjettömän idean.

Koska tuntuu siltä, että surmaaja selkeästi kosti jotain, mutta motiivia ja henkilöä ei löydy Lahden ympäriltä, niin voisiko ollakin niin, että surmaaja kosti vaimolle menetystään???

Jos surmaaja olisi, kuten aiemmin ehdotin, menettänyt rakkaimpansa ja elämänsä esim. keskenmenon ja siitä syntyneen masennuksen kautta? Vaikean molempien kuolemaan johtaneen synnytyksen kautta? Ja edesmenneellä vaimolla olisi joku linkki Lahden vaimoon?

Eikö vaimolla ole joku lasten/vauvojen sivusto?

Ja surmaaja päätti näyttää Lahden vaimolle miltä tuntuu, kun rakkain kuolee käsiin ilman, että voit olla avuksi?

Tiedän, että tämä taitaakin sitten olla ennätyskakaa haettu hulluutus....
porilainen kirjoitti:Jostain luin, että avain pimeään henkirikokseen
voi löytyä uhrin persoonasta. Kun listaan seuraavat havainnot:

-henkilö tuli omalla autollaan kotiin joulukuun pimeydessä
klo 23 (hyvä hämäränäkö huonossa kelissa)
Kyllikki S kirjoitti:
porilainen kirjoitti: Jos on jotain lukenut uudesta tietoudesta, joka koskee
Aspergerin syndroomaa, herää pieni arvelu siitä, että
Jukka S. Lahti olisi ehkä ollut aspergikko. Se mitä tämä
merkitsisi rikoksen tutkinnalle, jää keskusteltavaksi.
Minusta on ihan sama oliko JSL arperger tai ei. Kuten tiedämme kaikki, psykologian laitoksilla on edelleen myös soveltuvuustestit joiden perusteella täysin ihmissuhdekämmö ei edes pääse sisälle firmaan (toisin kuin esim. psykiatrit joille ei ole mitään psykologisia testejä ja sinua voi terapoida kuka kaheli tahansa).
Itse asiassa olen taipuvaisempi uskomaan, että JSL:n murhasi ENNEMMIN aspergerhenkilö KUIN, että hän itse olisi ollut sellainen.
Mutta näistä neurologiaan kuuluvista diagnooseista voidaan toistaiseksi vain spekuloida.
Murhaajien kohdalla voisi mielestäni useamminkin ottaa huomioon sen, että olisivat kuten tunnettua joko ad/hd persoonia tai aspergereita.
Psykiatrialla ei todennäköisesti tule olemaan paljoakaan virkaa tulevaisuudessa neuropsykiatrian rinnalla? :shock:
MissHolmes kirjoitti:^
^
(S) Ehkä se vaimon haava on siinä vaiheessa tuntunut mitättömältä, kun toinen makaa maassa ylitapettuna?

Jos vaimo on soittanut poliisille siinä vaiheessa, kun hän on nähnyt veitsen vielä miehensä kädessä. Ehkä rakastaja todella poistui ensimmäisissä ja lähimmissä eli L:n kengissä, kun tajusi, että vaimo soitti poliisit ja hän on tappanut L:n.

En minä tiedä mitä minä tuollaisessa kuvitteellisessa tilanteessa tekisin: viettäisin iltaa rakastajani kanssa, kun paikalle ryntää yliraivostunut aviomieheni.
Tilanne riistäytyy käsistä ja suuresti rakastamani mies surmaa aviomieheni tämän ensin käytyä minun päälle.

Tuntisin varmasti syyllisyyttä tilanteeseen ja kokisin itseni yhtälailla tappajaksi. Kaikkihan lähti liikkeelle minun uskottomuudesta.

Suojaisinko ja rakastaisinko sitten enää rakastajaani, on eriasia.(S)
MissHolmes kirjoitti:(S)
Ehkä L tuli sisään raivoissaan, mutta hänet saatiin ensin rauhoitettua ja keskustelemaan.

Niin. On ehkä hieman kaukaa haettua.

Tuntuu vaan jotenkin niin loogiselta ja ''normaalimmalta'', että tappaja olisi ollut talossa ja tuo surma olisi riidan päätös, kuin se, että joku kyttää, kyttää ja säntää sisään.(S)

Onko poliisi pystynyt surmaajan jäljistä päättelemään tulo ja lähtö suunnan??


Ja eikö se, että takapihalla on L:n omia kengän jälkiä jo entuudestaan, olisi aika normaalia? Ainakin meidän pihalla on meidän perheen jäsenten kengän jälkiä joka paikassa ja aina.
Ehkä tutkijat eivät edes kiinnittäneet niihin huomiota tutkinnallisesti.
supernova kirjoitti:
Ei tässä nyt marjapussia pelata.

Kuka olisi tekijä jota äitikään ei poliisille mainitsisi?

Miten moiseen hässäkkään ei herännyt koko talon väki?

Miten on mahdollista että teko jossa surmaajan dna, kengänjäljet, puhelu hätäkeskukseen eivät olisi tuottaneet tulosta?

Mikä oli kenkien koko ja mikä taas oli lahden kenkien koko?

Kuka todistaa että ikkuna oli rikki jo hyökkäyksen toteuduttua?

Telkkarista tulee nykyisin niin paljon CSI:ta ja vastaavia että niistä ihmiset oppivat paljon kaikenlaista.

Kuinka pitkälle poliisi puhuu totta vai peitelläänkö jotain jotta surmaana tunnustaisi. Muutakin kun puhelun sisältöä?

Totta kai toivon että ihan väärillä jäljillä olen.

Sitä tukee monikin asia kuten se "vieras dna" sekä puputin samaksi ajankohdaksi sattunut joutuminen vesistöön.

Mutta kuinkqa ei yli kahteen vuoteen... ?
Viimeksi muokannut Marsalkka, Su Tammi 25, 2009 3:42 pm. Yhteensä muokattu 14 kertaa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Voimakas tuoksu-osio päivitetty!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Kretiinien aivoituksia-osio päivitetty!
Viimeksi muokannut Marsalkka, Su Syys 21, 2008 1:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2651
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Hmm... saat Marsalkka ciceron näyttämään täydeltä spedeltä. Jatka Marski hyvää työtä! :D :D :D
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Mieto tuoksu-osio päivitetty!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Matula
Jack Bauer
Viestit: 970
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 6:31 pm

Viesti Kirjoittaja Matula »

Ak:n täysin Marsalkan ajatukset.
Mikäli näkee vaivan, että kirjautuu sisääN ja vielä kirjoittaa jonkin tekstin, luulisi sillä olevan edes sisältöä. Nyt tämä Ulvila-ketju on TÄYNNÄ jonkinsortin mutu-unelmaa, jolla ei ole oikeasti mitään tekemistä koko asian kanssa.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

En halua sotkea Ulvila-ketjua, joten kommentoin tilannetta tänne.

Joudun hieman pyörtämään omia puheitani. Minäkin toki uskon tekijän olevan älykäs, mutta tuolla ketjussa tunnutaan uskovan käsittämättömiä kykyjä omaavaan rikollisneroon. Jotenkin tämä seuraava ei minusta kuulosta kovinkaan uskottavalta. Luonnehdintani ei ole yhtenäinen tapahtumaketju, vaan kooste irrallisista oletuksista:

- Tekijä on varastanut veripusseja tai putkiloita jostakin laboratoriosta ja onnistunut roiskimaan niiden sisältöä tekopaikalla ympäriinsä vetäen ammattirikostutkijoita täysin höplästä.

- Tekijä on nainen ja naamioitunut uskottavasti mieheksi, myös puheäänensä osalta.

- Tekijä on Lahden vaimo ja on n. 10-vuotiaan lapsensa edessä surmannut isänsä ilman, että lapsi on kertonut asiasta kuulusteluissa. Tämän lisäksi vaimo on onnistunut soittamaan hätäkeskukseen siten, että häke-tallenteelle on jäänyt vaikutelma surman tapahtumisesta taustalla. Lahden kenkiä lainaamalla vaimo on luonut vaikutelman ulkopuolisesta hyökkääjästä. Vaimo on toiminut siten, että on juossut kengät jalassaan tiettyyn suuntaan talolta luodakseen vaikutelman tekijän pakenemisesta. Tämän jälkeen hän on palannut talolle lentäen, minkä jälkeen on puukottanut itseään ja saanut jotenkin toisen tekovälineen häviämään ns. tuhka tuuleen -tyylillä. Ja kaikki tämä ilman että rikostutkijat tajuavat mitään.

Seuraavaksi ehdotetaan todennäköisesti humanoidien hyökkäystä. Aion itse olla mieluummin sen teorian kannalla.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Aivopierut-osio päivitetty!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Matula
Jack Bauer
Viestit: 970
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 6:31 pm

Viesti Kirjoittaja Matula »

:D :D :D :D :D Hyvä Joey :D :D :D :D
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

En keksinyt mihin tämän laittaa, kun Marskilla on näitä ketjuja jo riittämiin, joten päätin poimia ensimmäisen.

Onnea Marsalkka!!!
Onnittelen vilpittömän syvältä sydämestäni!

Olet näillä kackelsbergeilläsi yltänyt top kymppiin!


Se on hieno saavutus! Enkä usko kenenkään muun yltävän siihen ikinä!
:D :D

pahoittelen ettei väri ole aivan autentinen :wink:
Nuotio & Äreät Tiput
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

hahaha! hyvä marsalkka! Vedät perässäsi kyllä kaikenlaista....
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MissHolmes kirjoitti:
Onnea Marsalkka!!!
Onnittelen vilpittömän syvältä sydämestäni!

Olet näillä kackelsbergeilläsi yltänyt top kymppiin!


Se on hieno saavutus! Enkä usko kenenkään muun yltävän siihen ikinä!
:D :D
Kiitos! Tämä kaikki on sinun ja erään toisen ansiota. Te kun kykenette suoltamaan uskomattoman määrän kackelsbergiä lyhyessäkin ajassa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ah, vihdoinkin saimme luotua 'keskinäisenkehumisenkerhon'! :wink:

Kiitos kunnian jakamisesta!

Lupaan jatkaa uskollisena tyylilleni ja pitää siis omalta osaltani sinut pinnalla!
:D



....jäin vain miettimään, että pitäisikö tätä shittiä suoltaa enemmän, jotta pääsisi myös julkimoksi???


:lol: :lol: :lol: :lol: Älkää peljätkö! En ryhdy kirjoittelemaan 'rajojarikkovasti'.
Nuotio & Äreät Tiput
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MissHolmes kirjoitti:


....jäin vain miettimään, että pitäisikö tätä shittiä suoltaa enemmän, jotta pääsisi myös julkimoksi???

Kannattaa yrittää. Tämä toinen kirjoittaja, jolle sinun ohellasi jaoin kunniaa, onkin tuossa onnistunut.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Kretiinien aivoituksia-osio päivitetty!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Lukittu