Kadonnut Jan Diergarten Tallinnassa

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Kadonnut Jan Diergarten Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja Blues »

Ihan nyt anteeksi vaan nobody, mutta se, että surnukehal POLNUD tarkoittaa kyllä sitä, että niitä merkkejä EI ollut.
Pole on verbin "olema" aktiivin preesensin p-alkuinen kieltomuoto, viron "ei ole".
Että silleen.

Vai onko sinulla jokin toinen lähde, joka kertoo toisin?
Jos on, niin pyytäisin kertomaan myös lähteen.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Kadonnut Jan Diergarten Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Mitenhän mahtaa olla tämän jutun laita. Kuulin, että ruumista ei kuitenkaan olisi vielä 100 varma tunnistettu. Tämä kuitenkin on ihan vaan huhu. Tuli mieleeni, että senkö vuoksi Suomenkaan lehdistö ei ole tästä vielä hirveästi huudellut. Esimerkiksi Porvoon paikallislehtikään ei ole ainakaan nettiversiossa mitään vielä kertonut.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Kadonnut Jan Diergarten Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja Blues »

Aika harvoinpa tuntuu lehdissä kirjoitettavan kadonneiden löytymisestä sen enempää,
jos ei epäillä rikosta. Ja tässä varmaan vielä sekin, että löytynyt ulkomailta, jolloin odotetaan ainakin ruumiinavaustulokset jos niissä olisi uutisoitavaa.
Eipä tästäkään olisi kovin paljon kirjoitettavaa juuri tällä hetkellä.

Edes eestiläinen media ei asiasta oikein muuta maininnut, kuin että löytynyt oli 29.05.2013 tulleen varmistuksen mukaan tunnistettu Jan Diergarteniksi, lisäksi vielä tuota vanhan uutisoinnin kertausta.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: Kadonnut Jan Diergarten Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja irmuska »

elli72 kirjoitti:Tämän päivän painetussa Iltasanomissa olikin sitten lyhyt uutinen Janin löytymisestä.
Ei tuohon olisi linkkiä ollut, vai missasinko vain.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Kadonnut Jan Diergarten Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

irmuska kirjoitti:
elli72 kirjoitti:Tämän päivän painetussa Iltasanomissa olikin sitten lyhyt uutinen Janin löytymisestä.
Ei tuohon olisi linkkiä ollut, vai missasinko vain.
Painettua lehteä on vaikea linkata..

Eiköhän tämä sitten uutisoida kun henkilöllisyys varmuudella varmistuu eikä epäilyjä jää. Hyvä että löytyi, toivottavasti saavat omaisetkin nyt rauhan ja pääsevät käsittelemään asiaa sen vaatimalla tavalla.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Kadonnut Jan Diergarten Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja Blues »

nuusku-nella kirjoitti: Eiköhän tämä sitten uutisoida kun henkilöllisyys varmuudella varmistuu eikä epäilyjä jää.
Henkilöllisyyshän varmistui jo tuolloin 29.5.2013. Ei tästä varmaan mitään uutisointeja ole luvassa, koska ruumiinavauksessa ei ole löytynyt (?) mitään rikokseen viittaavaa.
Katoaminen ja löytyminen ulkomailla, ilman syytä epäillä rikoksen tapahtuneen, ei oikein keltaista, eikä muutakaan lehdistöä kiinnosta.
Pääasia, että omaiset saivat tiedon Janin kohtalosta.

Yksikään Eestin media ei ole sanallakaan virkannut koko asiasta tuon delfissa olleen tiedon jälkeen, jos olisi syytä edes pikkiriikkisen epäillä rikosta, olisi asiasta tiedotettu. Aikaa kulunut jo kuukauden verran löydöstä.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Kadonnut Jan Diergarten Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Blues kirjoitti:
nuusku-nella kirjoitti: Eiköhän tämä sitten uutisoida kun henkilöllisyys varmuudella varmistuu eikä epäilyjä jää.
Henkilöllisyyshän varmistui jo tuolloin 29.5.2013. Ei tästä varmaan mitään uutisointeja ole luvassa, koska ruumiinavauksessa ei ole löytynyt (?) mitään rikokseen viittaavaa.
Katoaminen ja löytyminen ulkomailla, ilman syytä epäillä rikoksen tapahtuneen, ei oikein keltaista, eikä muutakaan lehdistöä kiinnosta.
Pääasia, että omaiset saivat tiedon Janin kohtalosta.

Yksikään Eestin media ei ole sanallakaan virkannut koko asiasta tuon delfissa olleen tiedon jälkeen, jos olisi syytä edes pikkiriikkisen epäillä rikosta, olisi asiasta tiedotettu. Aikaa kulunut jo kuukauden verran löydöstä.
Ok, jäin käsitykseen että henkilöllisyyttä oltiin vielä varmistamassa jollain tavoin virallisesti.

Mutta totta, kun tapauksessa ei oikeasti ole missään vaiheessa ollut mitään rikokseen viittaava tai epäilyttävää niin siksi ei uutisoida. Juttu taisi viranomaisten silmissä olla aika taputeltu siinä kohtaa kun löytyi videokuvaa siitä kun Jan hyppää/tiputtautuu laivasta.
Mrs. H
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: La Elo 13, 2011 9:06 pm

Re: Kadonnut Jan Diergarten Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja Mrs. H »

Facebook ryhmässä tuli vihdoin varmistunut tieto että 22.7 on dna:n avulla varmistettu Jan löytyneeksi. Vihdoinkin läheiset saavat laskea hänet haudan lepoon...
elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Kadonnut Jan Diergarten Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Joo, tuo on totta mitä Mrs. H kirjoitti. Eli nyt vasta on varmuudella omaisille tiedotettu, että se oli Jan joka löytyi. Elikkäs aika nopeasti lehdistö asiasta tiedotti heti ruumiin löytymisen jälkeen. Mitään muuta tietoa ei ole ryhmässä annettu. Joka tapauksessa sellainen olo jäi, että omaisetkin nyt tajuavat ettei siellä laivalla mitään rikollista ole tapahtunut.
Vastaa Viestiin