Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Silakka
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: Su Joulu 19, 2010 3:13 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Silakka »

Ihan kunnon valokuva, kuvatekstillä: "Lenkillä ollut mieshenkilö löysi sammakkomaisessa asennossa olleen vainajan."

Itse en skanneria omista, mutta toivottavasti joltain löytyy. Kirjassa on myös muita kuvia tapahtuneesta, mm. kuvia vainajan löytyneestä irtaimistosta.

- Silakka
Crishélle
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 116
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2012 5:06 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Crishélle »

Asento oli todellakin hämmästyttävä eikä näkyvillä ollut käsikään ollut sininen, sinertävä korkeintaan. Kirjassa oli kuvia myös haudan avaamisesta, tuhkauurnan luovutuksesta omaisille, hautajaisista ja haudasta. Vainajan kerrottiin olevan Ines-niminen, sitä en tosin tiedä oliko nimi oikea.
I don't give a damn 'bout my reputation :wink:
Crishélle
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 116
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2012 5:06 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Crishélle »

Oukei, mulla on kuvat skannattuna koneelle ja mä olen kaksi tuntia tapellut näiden kanssa. Osaisko joku siirtää näitä ILMAN että kuvat pikselöityy, liitetiedosto ei käy tänne tai URL ei osoita päin hiivattia?? Voin lähettää kuvat vaikka sähköpostilla :mrgreen:
I don't give a damn 'bout my reputation :wink:
Cate Archer
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 9:52 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Cate Archer »

Luin tässä muutamassa päivässä tän ketjun läpi ja tuli mieleen muutama ajatus.

Uskoisin Metsätytöllä olleen jonkinlaisia mielenterveysongelmia. Toisaalta tulis mieleen kaksisuuntanen mielialahäiriö, mutta se ei oikein sovi tuohon eristäytyneeseen elämään. Paitsi siinä mielessä että manian aikana tavatut henkilöt on hyvin nopeasti unohtunut ja masennuksen aikana ei välttämättä pidä yhteyttä.

Sekin tuli mieleen että ehkä Suomi on valikoitunut ihan sattumalta? Esim. Manian aikana saanut päähänsä lähteä matkalle, mennyt lentokentälle ja ottanut ensimmäisen lennon mikä lähtee ja kas se on tullutkin Suomeen.

Ikävä tapaus kyllä :(
Crishélle
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 116
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2012 5:06 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Crishélle »

Voi hyvin olla. Täällä on ainakin saanut kuolla rauhassa jos ei muuta.

Sori etten saanut ladattua kuvia suoraan. Ja mun muka pitäisi olla media-alan opiskelija. :oops: Älkää kertoko kenellekään. Kuvat on otettu Pohjolan Poliisi Kertoo-kirjasta (vuoden 2011 kirja).

Vainaja
http://aijaa.com/008089933435

Tuhkan luovutus ja hauta
http://aijaa.com/006049933436

Hautajaiset
http://aijaa.com/008989933437

Löytöpaikka ja haudan avaaminen
http://aijaa.com/008769933438

Vainajan irtain omaisuus löytöpaikalla
http://aijaa.com/008499933439
I don't give a damn 'bout my reputation :wink:
Vato
Poliisikoira Rex
Viestit: 284
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 10:10 am

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Vato »

On kyllä erikoisen näköinen kuolinasento, ihan kun ois annettu niskalaukaus
Crishélle
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 116
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2012 5:06 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Crishélle »

Niin onkin, Vato. Mä kokeilin enkä pystynyt menemään moiseen asentoon. Tyttäreni pystyy tuohon, että polvesta alaspäin oleva jalan osa on reiden vieressä istuessa lattialla. Lapsilla tosin on ilmeisesti joustavammat luut kuin aikuisilla. Korjatkaa jos olen väärässä. PPK-kirjan mukaan vainaja on siis ottanut antihistamiinia ja on yleisesti puhuttu lääkemönjästä. Tuskin on vatsakivuitta tai pahoinvoinnitta selvinnyt yliannostuksesta, siksi lienee käpertynyt tuollaiseen asentoon ja kuollut siihen.

(Niin, ja yliannostus on mitä ilmeisimmin ollut kuolinsyy jos ajatellaan tätä yhtälöä: lääkemönjä takin taskuissa, antihistamiini, vesipullot ja oksentaminen).
I don't give a damn 'bout my reputation :wink:
Näytöt
Hetty Wainthropp
Viestit: 458
Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 4:11 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Näytöt »

Eikös kaikkialla ole koko ajan kerrottu että hänellä olisi ollut kaksi vesipulloa? Noissa kuvissa tuo toinen on selvästi Sprite-pullo. Vai oliko se Sprite-pullo joka oli täytetty vedellä?
Crishélle
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 116
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2012 5:06 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Crishélle »

Näytöt kirjoitti:Eikös kaikkialla ole koko ajan kerrottu että hänellä olisi ollut kaksi vesipulloa? Noissa kuvissa tuo toinen on selvästi Sprite-pullo. Vai oliko se Sprite-pullo joka oli täytetty vedellä?
Aika hyvä havainto! Itse en edes huomannut mitään. Nyt kun tarkemmin katsoi, nuo muut pullot taisivat olla Pirkan lähdevettä jos nyt en ihan väärin ole tulkinnut. Sprite-pullossa oli luultavammin vettä, koska vesihän mitä ilmeisimmin auttoi lääkkeiden nielemisessä ja virvoitusjuomia on melko vaikea niellä isoina kulauksina, minkä lisäksi makeus (ellei ollut sokeritonta) olisi aiheuttanut pahoinvointia ja sitähän ei ilmeisesti haluttu.
I don't give a damn 'bout my reputation :wink:
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8239
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Eipä toi asento nyt niin ihmeellinen ole. Silloin kun henki lähtee omille teilleen niin lihaksisto laukeaa lopulliseen lepotilaan ja jos ollut kippurassa niin kropan paino hoitaa ton lopullisen asennon.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Näytöt kirjoitti:Eikös kaikkialla ole koko ajan kerrottu että hänellä olisi ollut kaksi vesipulloa? Noissa kuvissa tuo toinen on selvästi Sprite-pullo. Vai oliko se Sprite-pullo joka oli täytetty vedellä?
Pulloja oli kolme (0,5 l), joista kaksi oli juotu. Spriten lisäksi oli Vichy Novelle- ja Pirkka-vesipullot.
kid

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja kid »

Mä en sinänsä ihmettele tota asentoa, jalat saa tolla tavalla ihan helposti. Ylävartalo kaatunut myöhemmin tuohon asentoon.
Marilyn Pakarinen
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: Ti Marras 03, 2009 10:10 am

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Marilyn Pakarinen »

Crishélle, olisitko niin ystävällinen, että skannaisit loputkin sivut tuosta jutusta? Olisi mahtavaa saada lukea juttu ihan kokonaan. Metsätytöstä on vuosien myötä tullut mulle todella tärkeä. Melkein sydän särkyi, kun lopulta sain nähdä hänestä valokuvan </3
Kiviäkin kiinnostaa.
Who murdered me?
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 8:32 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Who murdered me? »

Cate Archer kirjoitti:
Uskoisin Metsätytöllä olleen jonkinlaisia mielenterveysongelmia. Toisaalta tulis mieleen kaksisuuntanen mielialahäiriö, mutta se ei oikein sovi tuohon eristäytyneeseen elämään. Paitsi siinä mielessä että manian aikana tavatut henkilöt on hyvin nopeasti unohtunut ja masennuksen aikana ei välttämättä pidä yhteyttä.
Menee pitkälle OT:n puolelle, mutta silti:

Meikäläisellä on kolmekin diagnoosia: F31 2-suuntainen mielialahäiriö, F60.6 Estynyt persoonallisuushäiriö (just eristäytynyt erakkomaisuus) ja vielä sokerina pohjalla F40.2 Määritetyt (yksittäiset) pelot. Olen tohon 2-suuntaiseen saanut myös vertaistukea (ne ihmiset oli helppo kohdata, vaikka eristäytynyt olenkin) ja kaikilla niillä muillakin oli muitakin juttuja, mutta ennen kaikkea me oltiin kaikki täysin erilaisia pöpejä. Joku oli lähes aina masentunut ja joku toinen taas päivittäin kokee voimakkaita mielialamuutoksia, yksi vuodenaikojen mukaan kuin kello kesäisin maniassa, syksyisin masentunut ym ym sekoituksia :roll:
2-suuntaisen mielialahäiriön diagnoosin voi muuten saada vaikka olisi ollut vain yksi maaninen jakso elämänsä aikana. Tätä olen kovasti ihmetellyt. (En muuten ole itse täysin vakuuttunut, että diagnoosini on 100% varmuudella oikea, muutama vuosi sitten tuota diagnoosia lätkäistiin aika herkästi, oli vähän sellainen buumi, masentuneilta alettiin kysyä, onko ollut maniakohtauksia joskus. Mun kohdalla kävi vähän niin, että silloin sairastamaani bulimiaan (jestas, mähän oon tosihullu :shock: ) oli lääkityksenä Seronil-masennuslääkitys ihan tapissa, koska oltiin huomattu, että se suurina annoksina auttaa bulimiaan. Ei auttanut bulimiaan kuin sen oikean elämänkumppanin löytäminen, mutta se erittäin voimakas masennuslääkitys teki musta täysin maanikon. Työsopimusta ei uusittu tavalliseen tapaan vuosittain puhuttelun jälkeen. Olivat huolissaan, että käytökseni päättyy 7-päivää lehteen, tämä ihan pomon suusta :D Kyllä mulla silti ilman mitään lääkitystäkin jotain törttöilyä/hirveetä innostusta on. Niin tai näin, erilainen olen kumminkin ja kaikkihan me ollaan. Kaikki lääkekoktailit käyty läpi ja uskomatonta, että nyt ilman lääkitystä, vain Diapam tarvittaessa silloin tällöin vaikeissa tilanteissa, on paras).
JonBenét
Crishélle
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 116
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2012 5:06 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Crishélle »

Hei, jatkossa jos joku haluaa nähdä noita kuvia, mä suosittelen etsimään tuota PPK 2011-kirjaa kirjastosta tai kirjakaupoista. Mä jouduin pyytämään tuota ylläolevaa linkkiviidakkoa poistettavaksi koska se rikkoo tekijänoikeuslakia. Pahoittelen etten tästä tiennyt ja siitä jos tästä tulee paha mieli tai jotain jollekulle.
I don't give a damn 'bout my reputation :wink:
Vastaa Viestiin