Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Hauki
Agentti Scully
Viestit: 655
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 9:13 am

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Hauki »

Olipa mielenkiintoista nähdä noita kuvia. Minäkään en tuota löytöasentoa pidä mitenkään kummallisena. Itseasiassa paljon maastossa koiran kanssa, myös talvella, liikkuvana tulee ensimmäiseksi mieleen, että siinä on ryvetty hangessa ja yhtäkkiä onkin ollut lumen alla tuollainen ojanne tai kuoppa, josta syystä on horjahdettu ja kaaduttu kontilleen, mutta jostain syystä ei enää päästy siitä ylös ja lysähdetty kasaan.
Munch
Poliisikoira Rex
Viestit: 255
Liittynyt: Pe Loka 16, 2009 6:43 pm
Paikkakunta: Savo

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Munch »

Pitkästä aikaa piti kurkata tänne, mitä kuuluu"Metsätytölle" tuli tätä aihetta silloin seurattua ja kommentoitua tiuhaan kun juttu oli kuumimmillaan. Tuo kuva kyllä pisti kylmiä väreitä taas, itse kuvittelin tuon eri tavalla, ruumishan näyttää olevan suhkot hyvässä kunnossa. Mystinen juttu kaikkiaan ja oli erittäin mielenkiintoihin ihan loppuun asti... R.I.P Metsätyttö.
Korppi
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 96
Liittynyt: La Huhti 27, 2013 10:29 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Korppi »

Kiitos näistä metsäntytön kuvista, oli todella mielenkiintoista nähdä tämän tapauksen lopputulos (jos näin nyt on soveliasta tässä yhteydessä sanoa :( ) ja hienoa, että henkilöllisyys selvisi.
Muistelen vaatteiden poikenneen "meidän" pukeutumista. :roll:
Todellla surullinen tapaus kaikkinensa.
Itse epäilin aikoinaan jotain nettisuhdetta täällä ja pettymystä.
Avatar
TiiaStiina
Javier Pena
Viestit: 1849
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 12:09 am

Re: Oriveden vainaja 2007

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

Tutustuin tähän ketjuun vasta nyt ja luin sieltä täältä. Ymmärrän jos aiheeseen ei enää haluta palata mutta kerron silti mitä ajatuksia tämä herätti. Ketju osoittaa että vaikkei jotakuta näyttäisi kukaan kaipaavan, aina jostain löytyy niitä joita ventovieraankin kohtalo koskettaa.

Minulla on tuttavia samalla suunnalla josta tämän naisen kerrottiin tulleen. Heidän mielissään Suomi on maa, johon tullaan parantelemaan stressiä, ja nimenomaan pienemmät paikat ja maaseutu vetävät puoleensa, jopa paljon nuorempia. Oikeasti nämä tuttuni matkustavat Suomeen vain harvoin jos ollenkaan eli kyse on paljolti mielikuvista tai ehkä kerran elämässä tehdystä matkasta. Kaikki eivät tietenkään pidä Suomesta, mutta jotkut haaveilevat jopa Suomessa asumisesta. Tuskin nainen on tullut ainakaan ihan pelkästä sattuman oikusta. Saattaa pitää paikkansa että hän on päättänyt tulla kuolemaan paikkaan, jossa voi edes hetken kokea jonkinlaista mielenrauhaa. Siitä on puutetta terveilläkin.
Korppi
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 96
Liittynyt: La Huhti 27, 2013 10:29 pm

Re: Oriveden vainaja 2007

Viesti Kirjoittaja Korppi »

Siltikin edelleen olen kiinostunut missä hänen henkilöpaperinsa ovat. Vai halusiko todellakin ne kätkeä, laittoin roskiin. Onhan hän tarvinnut hotelliin tms. tuolla kerrottuun majoittuessaan kuitenkin ne?

Muistini varassa toimin edelleen, aikoinaan oli puhetta, että hänet oli nähty muovikassien kanssa bussipysäkillä. Missä kassit ovat, löytyikö niitä koskaan?
Vaatetushan oli heti alkuun poikkeava meistä, veikkasin ensi balttian maihin, muotitietoa kuitenkin selkeästi oli. Tyylikkäämpää ja toisenlaista pukeutumista toisin kuin meidän arkiverkkarit. Tai no ehkä yleistin, mutta kuitenkin.

Hatunnosto sille, että tapaus ratkesti. Kovin oli yksinäinen sielu hän.

Mietin vastaavaa Kuhmon miehen tapausta, ratkesiko koskaan,yrityksen sytkäri ja muut...´??
Ottiko kukaan yhteyttä sinnepäin. Ehkä voisi jos ei.
gettiz
Lauri Hanhivaara
Viestit: 130
Liittynyt: To Loka 29, 2009 1:32 pm
Paikkakunta: Under the sea

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja gettiz »

Tähän ketjuun viitataan niin monessa ketjussa, että oli pakko näin saikun ajankuluksi lukea läpi. Paljon on palstalaiset urakoineet, huhhuh! Muutama speku nyt meni niin korkealentoiseksi että jopa minulle ne olivat liian outoja.

Valitettavaa on, että miltei kaikki ketjun linkit on kuolleet vuosien saatossa. Kuviakaan ei pahemmin näy. :/

Olen huomannut että täällä monesti käytetään toisissa ketjuissa kerrottuja asioita toisessa tapauksessa perusteluna spekulle. Siksi halusin korjata yhden asian:
EastLondon kirjoitti:Ehkä uhrin veriryhmä oli se tavallisin Orh +/-, niin sekään ei sitten kertonut etnisestä taustasta mitään. Luulisi ettei etnistä taustaa pelkän veriryhmän perusteella pysty määrittämäänkään.
Suomessa yleisin veriryhmä on A rh pos, ei suinkaan Orh. Veriryhmien yleisyydessä on kuitenkin eroja esim Skandinavian ja Aasian välillä.

Veriryhmää tyypittämällä pidemmälle voidaan etnisyys arvioida, veressä on paljon erilaisia vasta-aineita ja niiden kombinaatiot periytyvät.
Kyä näi o!
July
Remington Steele
Viestit: 232
Liittynyt: Ti Elo 16, 2011 7:31 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja July »

Mun on nyt vaan pakko tulla tänne sen verran ihmettelemään, että ihanko oikeasti täällä on porukat tämän Ineksen vanhemmille mennyt kirjoittamaan.. Ei hyvää päivää. Olenko mä ainoa kenen mielestä tuo on pöyristyttävää?

Pakko kyllä tunnustaa etten koko ketjua lukenut vaan sieltä täältä, on niin mahdottomasti tota tekstiä, mutta ei kyllä kävis mulla pienessä mielessänikään lähteä kirjoittamaan jonkun random uhrin vanhemmille/sukulaisille. :lol:

Mutta no, pääasia että henkilöllisyys selvisi.
kid

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja kid »

July kirjoitti:Mun on nyt vaan pakko tulla tänne sen verran ihmettelemään, että ihanko oikeasti täällä on porukat tämän Ineksen vanhemmille mennyt kirjoittamaan.. Ei hyvää päivää. Olenko mä ainoa kenen mielestä tuo on pöyristyttävää?
Olet. Näillä saatiin henkilöllisyys selville, siitä iso kiitos työn tekijöille.
gettiz
Lauri Hanhivaara
Viestit: 130
Liittynyt: To Loka 29, 2009 1:32 pm
Paikkakunta: Under the sea

Re: Oriveden vainaja 2007

Viesti Kirjoittaja gettiz »

Ei sillä kirjeellä mitään henkilöllisyyttä selvitetty. Tai no, ehkä pienen sisäpiirin tietoon. Poliisihan sen itse tutkimuksissaan selvitti. Sillä ei ole mitään merkitystä, tietääkö tuntemattomat nettietsivät nimeä vai ei.
Kyä näi o!
CarlosPuyol
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Loka 06, 2015 3:08 pm

Re: Oriveden vainaja 2007

Viesti Kirjoittaja CarlosPuyol »

Hei kaikille!

Muutamia vuosia sivustoa satunnaisesti lukeneena, päätin nyt viimein tehdä tunnukset. Tähän suurimpana vaikuttimena on ko. mysteerin selviäminen, jossa näen tämän yhteisön toiminnalla olleen merkittävä vaikutus. (Luin tapauksesta vasta nyt, vuosia myöhemmin)

En usko, että yhteisö voi tuoda merkittävästi lisää vuosikymmeniä vanhoihin tapahtumiin, mutta tuoreet rikokset ja tulevaisuudessa tapahtuvat rikokset ovat eri asia. Mietinkin mielessäni, että jos useampi sata ihmistä miettii asioita yhdessä, muutaman rikokstutkijan sijaan, voi syntyä ainakin uusia näkökantoja. Lisäksi paikalliset voivat kertoa ensikäden tietoa alueista ja kuulemiaan huhuja jne.

En tiedä, että paljonko pystyn tarjoamaan konkreettisesti, mutta ainakin tietoutta kaupungeista, joissa olen asunut jne :)

T. Carlos
Solver
Lauri Hanhivaara
Viestit: 143
Liittynyt: To Maalis 19, 2009 4:45 pm

Re: Oriveden vainaja 2007

Viesti Kirjoittaja Solver »

^No joo.. tulet huomaamaan että enimmäkseen täällä porukalla lentää mielikuvitus niin korkealla että mitään konkreettista tolkkua ei tapauksiin yleensä saada. Tämänkään tapauksen suhteen ei virallista edistystä tapauksen ratkeamiseen minfolaiset ole saaneet.. Muutama liian pitkälle mennyt on saanut omaan tietoonsa ihmisen henkilöllisyyden, ei sen kummempaa. Mutta antoisia lukuhetkiä ja hyvää joulun odotusta!
Skylark
Susikoski
Viestit: 39
Liittynyt: La Loka 06, 2012 3:53 pm

Re: Oriveden vainaja 2007

Viesti Kirjoittaja Skylark »

Muistan tämän tapauksen hämärästi, nythän tähän viitattiin Hesarin kuukausiliitteessä, jossa oli siis juttua kadonneista ihmisistä.

Norjassa 1970-luvun alussa (vai oliko jo aiemmin?) oli tämä Isdalin naisen arvoitus, joka ei koskaan selvinnyt. Siinä on kummallisia yhtymäkohtia tähän: molempien naisten vaatteista oli laput irrotettu, passi silputtu, käyttivät peruukkeja, tupakoivat. Kuolinsyy molemmilla lääkkeet, Isdalin naisen kohdalla kyseessä taisi olla henkirikos. Jotenkin mielessäni kävi, että olisiko tuo Orivedellä kuollut saksalaisnainen kuullut tapauksesta ja jotenkin kopioi sen. Halusi ehkä jäädä arvoitukseksi? Kuvitteli olevansa tuo nainen? Kummallisia yhteensattumia jutuissa on.
Avatar
Tabula Rasa
Sofia Karppi
Viestit: 415
Liittynyt: To Syys 24, 2015 8:51 am

Re: Oriveden vainaja 2007

Viesti Kirjoittaja Tabula Rasa »

Luen tätä mielenkiintoista ketjua ja en ole vielä päässyt loppuun, mutta minulla olisi välikysymys, jos joku tämän postaukseni huomaa.

Jäi niin harmittamaan, kun nuo kuvalinkit ovat suurin osa vanhentuneet ja Oriveden vainajasta tehty piirroskuva ei aukea. Olisiko teistä kellään lisätä sitä tähän ketjuun vielä?
Työttömyys, viina, kirves ja perhe
Lumihanki, poliisi ja viimeinen erhe
tuulituu
Harjunpää
Viestit: 298
Liittynyt: Su Loka 09, 2016 11:51 am

Re: Oriveden vainaja 2007

Viesti Kirjoittaja tuulituu »

Samaa harmittelin, varsinkin siinä vaiheessa, kun en tiennyt, että henkilöllisyys oli ratkennut. Se, oliko se hampaiden hoito suoritettu Saksassa vai Suomessa, ei tainut selvitä, eli olisiko käynyt Suomessa jo aiemminkin.
aivoriihi
Axel Foley
Viestit: 2218
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:16 am

Re: Oriveden vainaja 2007

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Yritin liittaa sita kuvaa vainajasta "sammakkoasennossa", mutta myontaa taytyy etta pieleen meni :oops: Sorry!
Googlaamalla Oriveden vainaja ja klikkaamalla kuvahakuun se loytyy ja muutama muukin kuva.
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Vastaa Viestiin