Niiles Hiirola (Nikke Ankara) - Lahti

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Niiles Hiirola (Nikke Ankara) - Lahti

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Kliina kirjoitti:Nikeltä ihan oikea päätös lopettaa musahommat tähän ja vetäytyä hoitamaan omat asiat kuntoon. Kaikille ei julkisuus sovi ja nostan hattua, että kertoi rehellisesti miten asiat meni oikeasti. Spekulaatioit julkisuustempusta ja muusta voidaan kaiketi haudata..
Olen samaa mieltä. En myöskään ollut kuullut ko. henkilöstä aiemmin ennen tätä katoamista, enkä voi kehua että välittäisin hänen musiikkityylistään, mutta ihan siihen en lähtisi sortumaan että väittäisin mainostempuksi. Ainoa mainostemppu oli lehdistön oma lehtien klikkailuhuoraus otsikoinnilla ja dramatisoinnilla. Minusta tämä vaikutti jo alkuunsakin siltä että ei ollut kyseessä mainostempaus artistin itsensä puolelta, vaan ihan rehellinen paha olo ja henkinen ongelma mikä purkautui tässä muodossa. Joulun aikaan ja sen jälkeen kuitenkin ihmiset voi usein huonosti jos on siihen taipumuksia ja oireilu tuohon aikaan on aika yleistä.

Päätös oli kuitenkin oikea, mielestäni hyvä tunnustaa ajoissa että homma on mennyt puihin kuin väkisin jatkaa ja muuttua entistä vittumaiseksi tyypiksi.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

OAY
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: Ma Helmi 17, 2014 2:34 pm

Re: Niiles Hiirola (Nikke Ankara) - Lahti

Viesti Kirjoittaja OAY »

ISTVssä pitkä videohaastattelu Niken kanssa. Vahvistaa katoamisen syynä olleen sekakäyttöputken aiheuttama psykoosi.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1430707933600.html
Räppäri Nikke Ankara katosi loppuvuonna 2014 useiksi päiviksi.
Nikke Ankaran, 23, oikealta nimeltään Niiles Hiirolan katoaminen sai paljon näkyvyyttä viime vuoden joulukuussa.

Nopeasti julkisuuteen ja suosioon noussut nuori mies juhli useita päiviä putkeen ja keikkaili ahkerasti. Lopulta rankat elintavat veivät voiton ja Ankara menetti otteen kokonaan.

– Oli mennyt aika isosti todella päihtyneenä, Ankara kuvaili katoamisensa alkua Loop-radiokanvalle antamassaan haastattelussa.

Tilanne kärjistyi tapaninpäivänä ja lopulta hän pakeni ystävänsä luota sukkasillaan ja ilman takkia pakkaseen. Ankara kertoi olonsa muuttuneen hyvin vainoharhaiseksi ja päihteiden sekakäytön lähteneen täysin käsistä.

– Siihen liittyivät muutkin päihteet, tuli käytettyä huumausaineita, Ankara kertoi.

Ankara näki kaikkialla merkkejä itseensä kohdistuvista uhkista. Räppäri piileskeli useita päiviä sekavana metsässä ja rappukäytävissä.

Samaan aikaan mediassa kirjoitettiin räppärin katoamisesta ja miehen lähipiiri yritti löytää miestä epätoivoisesti.

”Luulin, että ihmiset haluavat tehdä mulle pahaa”
Loopin haastattelussa Ankara kertoi päiviensä kuluneen hyvin sekavissa tunnelmissa, toisinaan hän livahti hakemaan kotoaan lisää rahaa ja vaatteita, mutta pakeni aina paikalta.

– Mulla tuli sellaiset vainoharhat, että koin ihmiset uhkana ja luulin, että ne haluavat tehdä mulle pahaa, Aankara kertoo.

Pakoilu päättyi hetkeksi, kun tuntematon mies vei Ankaran Päijät-Hämeen keskussairaalaan. Sairaalareissun jälkeen mies vei Ankaran turvakotiin, mistä Ankara pakeni jälleen.

Nikke Ankara teki musiikkia aiemmin Universal Musicille.
Nikke Ankara teki musiikkia aiemmin Universal Musicille. (KUVA: Universal Music)

Viiden päivän ajan Ankara kulki paikasta toiseen. Lopulta tilanne päättyi uudenvuodenaattona, kun Ankara ymmärsi sekavuudeltaan tarvitsevansa apua.

– Menin itse poliisiasemalle, Ankara kertoo.

Poliisit kuljettivat Ankaran sairaalaan, mistä hänet toimitettiin psykiatriselle osastolle.

Tekee uutta musiikkia
Katoamisensa jälkeen Ankara ilmoitti poistuvansa julkisuudesta ja lopettavansa uransa.

– Sillä hetkellä se tuntui ainoalta ratkaisulta, Ankara kertoi Loopilla.

Tapahtumien jälkeen Ankara lopetti päihteidenkäytön kokonaan.

– Tämä oli todella opettavaista ja suuri elämänmuutos.

Nyt Ankaran olo on kohentunut ja mies aikoo palata musiikin pariin. Musiikki ja fanien tuki toimivat Ankaralle myös terapiana.

– Olen ollut studiolla tekemässä uutta musiikkia ja tuntuu todella hyvältä, Ankara iloitsee.
Pauliina Jokinen
URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11395
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Niiles Hiirola (Nikke Ankara) - Lahti

Viesti Kirjoittaja URSA »

Tosielämän huumevalistusta nuorille, sikäli hyvä kun katoaminen sai niin paljon julkisuutta.

Ankaran olisi pitänyt kuunnella tarpeeksi Raptoria;
https://www.youtube.com/watch?v=ScOhLeEMVvc
NancyDrew
Christopher Lorenzo
Viestit: 1579
Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 8:02 am

Re: Niiles Hiirola (Nikke Ankara) - Lahti

Viesti Kirjoittaja NancyDrew »

Iltalehti

Nikke Ankara avoimena: "Tuntui, että olin pettänyt kaikki enkä ansaitse jatkaa"

Nikke Ankara julkaisi tänään uuden sinkkunsa Mona Lisa. Kappaleen tarina on räppärille varsin henkilökohtainen.

- Tarina sai muotonsa kun keikkareissulla oli vähän tilanne päällä mun naisen kanssa. Siellä mä sitten kirjotin noi sanat. Äänityskoppiin mentäessä tilanne oli sitten vielä pahempi ja tulikin syljettyä aika vihaisesti ne riimit biisiin. Se paha olo kyllä kuuluu siitä, Ankara kertoo.

Tilanne on nyt joka tapauksessa parempi.

- Jouduin mä aika paljon voitelemaan ja kisuttelemaan, mutta hommat on nyt taas hyvin, räppäri nauraa.

Vuoden 2015 alussa Ankara oli otsikoissa kadottuaan muutamaksi päiväksi ajauduttuaan psykoosiin liiallisen päihteiden käytön seurauksena. Tapaus jätti jälkensä räppäriin.

- Kyllä se jätti jälkensä. Saan välillä edelleen ahdistuskohtauksia, mutta homma on nyt hanskassa, pitää vain ottaa iisimmin.

Kovassa nousukiidossa olleelle artistille tapaus oli kova paikka.

- Onneksi sen jälkeen julkaistut sinkut lähtivät lentoon. Vaikka sain paskaa niskaan ja mua haukuttiin koko hommasta, onneksi suurin osa ihmisistä oli kannustavia ja todella fiiliksissä uudesta matskusta, se auttoi paljon.

Ankara uhkasi myös tapauksen jälkeen lopettaa koko uransa.

- Se oli se ajatus silloin ihan aluksi. Pohdin sitä tosissani sillä musta tuntui, että olin pettänyt kaikki enkä ansaitse jatkaa. Kelasin, että kaikki vihaavat mua ja kukaan ei enää halua tehdä mun kanssa mitään. Vaikka tiesin, ettei asia niin ole, oli se sillä hetkellä mulle todellista ja luulin, että niin tulee käymään. Onneksi asiat menivät erilailla, räppäri miettii.

Kuten kaikilla tummilla pilvillä, on tälläkin hopeareunus.

- Ennen tota episodia mä polttelin pilveä aika paljon ja mulla saattoi mennä monta kuukautta kirjoittaa jotain biisiä. Nyt kun ne hommat on takanapäin oon paljon skarpimpi ja biisi saattaa syntyä muutamassa tunnissakin. Oon mä mun mielestä nykyisin parempi räppäämäänkin, Ankara paljastaa.

Tulevaisuus näyttää artistin kannalta valoisalta.

- Paljon materiaalia on jo valmiina ja keikkoja on tulossa ihan hyvin. Tarkoitus olisi saada uusi levy ulos loppuvuoden puolella. Siinä välissä keikkaillaan ja ehtii tässä muutaman viikon lomaillakin, Nikke kertoo.
tötterö
Rico Tubbs
Viestit: 1209
Liittynyt: Pe Elo 30, 2013 9:11 am

Re: Niiles Hiirola (Nikke Ankara) - Lahti

Viesti Kirjoittaja tötterö »

Ihan vitsi tämä jätkä.
Pääsi pinnalle kun kävi hiukan pohjilla.
Olisipa muillakin Cheekit ja muut jotka nostavat jaloilleen ja pääsisi tienaa ekan miljoonan.
Kasvis
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 115
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2016 8:48 pm

Re: Niiles Hiirola (Nikke Ankara) - Lahti

Viesti Kirjoittaja Kasvis »

Jaa, eikö tää sitten tappanutkaan itteensä. Eipä ollu kovin ankara itellensä. Veltto.
Roadkill666
Remington Steele
Viestit: 215
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 11:06 pm
Paikkakunta: There's no more room in hell, then the dead will walk the earth

Re: Niiles Hiirola (Nikke Ankara) - Lahti

Viesti Kirjoittaja Roadkill666 »

eipä se loppettaminen kauaa kestänyt, ku katsoo äijän tulevia keikkoja...

http://www.nikkeankara.fi/
Spekultantti
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Pe Elo 26, 2011 4:32 pm

Re: Niiles Hiirola (Nikke Ankara) - Lahti

Viesti Kirjoittaja Spekultantti »

Tämä heebo se jatkaa otsikoissa, vaikka ei olisi väliksi.

https://www.seiska.fi/Uutiset/Nikke-Ank ... in/1120774
Vastaa Viestiin