Hoitaja myrkyttäjänä

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Kirsi
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Kuningas Alibi se sitten viestii tänään ilmestyvän numeronsa kannessa raflaavasti, notta: "Insuliinisurmien onneton näyttö- OIKEA MURHAAJA VAPAANA?"
Voi nyt yhden kerran- :cry: vai :lol: ?

Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Mia Wallace kirjoitti:
Insuliinimyrkytykset
Tunteeton puolustuspuhe
20.9.2008 1:01
Sairaanhoitajan perhe-elämä ja mielenterveys ovat reistailleet.
NENÄKÄS Sairaanhoitaja esiintyi oikeudessa ylimielisesti. Vangittu nainen saapui paikalle poliisien saattelemana. (MINNA JALOVAARA)
Syytetty hoitaja saapui oikeuteen poliisisaattueessa
- Jos työni Nokian terveyskeskuksessa ei olisi loppunut, tätä ei olisi tapahtunut. Meidän ei edes pitänyt olla Kurun-mökillä, vaan minulla olisi ollut työvuoro, 27-vuotias vaaleaverikkö tuhahti.
Siis korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikös toi ole vähän niinku tunnustus???
Mitään ei olisi vauvalle tapahtunut ellei hän olisi ollut mökillä, niinkö? :?
Tässä on nyt jotain ristiriitaa. Minusta hoitaja vetosi tuossa juhannuksen mökkireissuun, ei anopin syntymäpäiviin. Hoitaja oli irtisanoutunut lehtien mukaan Nokian tk:sta toukokuussa, joten tuskinpa hänellä siellä työvuoroja oli heinäkuulle asti tehty.

Jos oikein muistan, poliisit olivat hoitajaa vastassa, kun hän oli syntymäpäivien jälkeen ollut menossa Ylisen työpaikkaansa.

Myöhempään kysymykseen: insuliinia ei saa annettua kuin pistämällä. Luultavasti kyseessä oli insuliini, jota ei saa ilman reseptiä. Se rajoittaa jonkun verran epäiltyjen joukkoa, jos järkiperäisesti ajatellaan, kenellä olisi ollut paras mahdollisuus tällaista ainetta saada.

Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6651
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Kirsi kirjoitti:Kuningas Alibi se sitten viestii tänään ilmestyvän numeronsa kannessa raflaavasti, notta: "Insuliinisurmien onneton näyttö- OIKEA MURHAAJA VAPAANA?"
Voi nyt yhden kerran- :cry: vai :lol: ?
Onko syytetty K.L. Alibin toimittajien tuttuja vai mikä ihmeen pakkomielle Alibilla on koko ajan julkaista häntä puolustelevan oloisia artikkeleja?! K.L:n syyllisyydestä ja näytön riittävyydestä päättää oikeus eikä Alibi.

Kirsi
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Aizerbaidzan kirjoitti:
Kirsi kirjoitti:Kuningas Alibi se sitten viestii tänään ilmestyvän numeronsa kannessa raflaavasti, notta: "Insuliinisurmien onneton näyttö- OIKEA MURHAAJA VAPAANA?"
Voi nyt yhden kerran- :cry: vai :lol: ?
Onko syytetty K.L. Alibin toimittajien tuttuja vai mikä ihmeen pakkomielle Alibilla on koko ajan julkaista häntä puolustelevan oloisia artikkeleja?! K.L:n syyllisyydestä ja näytön riittävyydestä päättää oikeus eikä Alibi.
Enpä voisi enempää ihmetellä asiaa kanssasi. Onneksi olet jälkimmäisessä lauseessasi niin oikeassa, kun mistään voimme olla. Todella erikoista, kun ajattelee että median edustajana kannattaisi kai koettaa pitää jonkunlainen neutraali, objektiivinen ja puolueeton taso jutuissa. Mutta samaa on tehnyt kuten edellä olen ihmetellyt AL ainakin yhden toimittajan osalta, joten mikähän lie, hyvä-veli-järjestelmä tms. taustalla. Tai sitten kaikille ilmeisinkään ei ole ilmeistä. Kukaan kun ei ole niin sokea kuin se, joka ei halua nähdä.

(Muistetaan vielä joidenkin median edustajien business-"etiikka" yhtenä selittäjänä: syytetyn jutuilla, raflaavilla haastiksilla ym. voidaan nyt ja tulevaisuudessa yrittää myydä monen monta irtonumeroa, olipa lopputulema jutussa mikä hyvänsä.)

Mia Wallace
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 90
Liittynyt: Pe Marras 09, 2007 9:22 pm

Viesti Kirjoittaja Mia Wallace »

Se mitä olen tätä juttua seurannut, on saanut ainakin minut lähes vakuuttuneeksi siitä, että tällä tyttärellä on takanaan jotain todella vaikutusvaltaista porukkaa (jossain keskusteluissa on ainakin niitä vapaamuurareita väläytelty...)
Eihän toi muuten voi päästä koko ajan kuin koira veräjästä... :roll:
Ja mä kuolen näihin ihmisiin
jotka ei merkitse mulle mitään
kertoo mitä pitää tehdä
mitä täytyy yrittää
mä kuolen kun mun suuni huutaa
valkoisia valheita
ja jättää kertomatta
aina osan totuutta

Kirsi
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Mia Wallace kirjoitti:Se mitä olen tätä juttua seurannut, on saanut ainakin minut lähes vakuuttuneeksi siitä, että tällä tyttärellä on takanaan jotain todella vaikutusvaltaista porukkaa (jossain keskusteluissa on ainakin niitä vapaamuurareita väläytelty...)
Eihän toi muuten voi päästä koko ajan kuin koira veräjästä... :roll:
En tiedä, mutta toisaalta meillä kaiketi pitäisi olla jotakuinkin toiselle vuosituhannelle kehittynyt oikeusjärjestelmä kaikkineen, jossa tällaiset kuviot (olettaen että tuossa jotain perää olisi) eivät toimisi ja onnistuisi. Ehkä olen hieman naiivi tässä uskossani. Joka tapauksessa kyllä tämä omiaan on heikentämään uskoa järjestelmän toimivuuteen, jo pelkästään CM-päätöksen vuoksi.

Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Kirsi kirjoitti:
Mia Wallace kirjoitti:Se mitä olen tätä juttua seurannut, on saanut ainakin minut lähes vakuuttuneeksi siitä, että tällä tyttärellä on takanaan jotain todella vaikutusvaltaista porukkaa (jossain keskusteluissa on ainakin niitä vapaamuurareita väläytelty...)
Eihän toi muuten voi päästä koko ajan kuin koira veräjästä... :roll:
En tiedä, mutta toisaalta meillä kaiketi pitäisi olla jotakuinkin toiselle vuosituhannelle kehittynyt oikeusjärjestelmä kaikkineen, jossa tällaiset kuviot (olettaen että tuossa jotain perää olisi) eivät toimisi ja onnistuisi. Ehkä olen hieman naiivi tässä uskossani. Joka tapauksessa kyllä tämä omiaan on heikentämään uskoa järjestelmän toimivuuteen, jo pelkästään CM-päätöksen vuoksi.
CM-päätös oli käsittämätön. Oli näyttöä ja tunnustus ja rouva todettiin syylliseksi.

Nyt onkin tilanne toinen. Saa nähdä riittääkö näyttö. Syytteet ovat kuitenkin murhan yrityksestä ja murhasta.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.

Kirsi
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Marsalkka kirjoitti:CM-päätös oli käsittämätön. Oli näyttöä ja tunnustus ja rouva todettiin syylliseksi.
Nyt onkin tilanne toinen. Saa nähdä riittääkö näyttö. Syytteet ovat kuitenkin murhan yrityksestä ja murhasta.
Nyt me ollaan täydellisen samaa mieltä. Jopa minä ymmärrän että tilanne on nyt toinen ;). Mutta mitä luulet, olisiko CM-casessa tunnustusta tullut ja/tai näyttö riittänyt, ellei olisi ollut ammattivartijan kertomus ja valvontakameran kuva todistavina tekijöinä.

Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Kirsi kirjoitti: Mutta mitä luulet, olisiko CM-casessa tunnustusta tullut ja/tai näyttö riittänyt, ellei olisi ollut ammattivartijan kertomus ja valvontakameran kuva todistavina tekijöinä.
Ei tietenkään olisi.

Horjuuko muuten uskosi oikeusjärjestelmäämme, jos syytettyä ei tuomita nyt esille tuoduilla näytöillä?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.

Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Äh, itse olen siitä asti kun tuosta naisen osuudesta surmiin alettiin spekuloimaan - toivonut että oikeasti se on sitten tekijä ettei hetkenpäästä putkahda esiin sitä oikeasti oikeaa tekijää.
Yritän olla että en lukenut Kirsin viestiä mahdollisesta toisesta tekijästä. En halua uskoa tähän, en.

Kirsi
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Marsalkka kirjoitti:Horjuuko muuten uskosi oikeusjärjestelmäämme, jos syytettyä ei tuomita nyt esille tuoduilla näytöillä?
Täysin subjektiivisesti, tunteen ja kokemuksen tasolla (eikä siksi kaivanne minkäänlaisia perusteluita): Horjuu ja pahemman kerran

Kirsi
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Clyde kirjoitti:Äh, itse olen siitä asti kun tuosta naisen osuudesta surmiin alettiin spekuloimaan - toivonut että oikeasti se on sitten tekijä ettei hetkenpäästä putkahda esiin sitä oikeasti oikeaa tekijää.
Yritän olla että en lukenut Kirsin viestiä mahdollisesta toisesta tekijästä. En halua uskoa tähän, en.
Mä luotan poliisien ammattitaitoon ja tutkintatyöskentelyyn siinä määrin, että jos potentiaalisia muita tekijöitä olisi ollut, heidät olisi saatu niin sanotusti haaviin, kuultaviksi ja ilmeisesti myös syytteisiin.

Täysin subjektiivisesti totean, että kyllä on Ylisen kuntoutuskeskuksen hoitajilla mukavat ajat edessä jos syytetyn puolustuspropagandamedia (Alibi, AL) saa spekuloinneillaan suuren yleisön epäilyjä nyt kasattua muiden ko. paikassa työskennelleiden/työskentelevien harteille. Toivotan voimia heille sinne, jos sattuvat keskustelua seuraamaan ja ovat jotain jo niskoilleen saaneet. Kuitenkin ihan sattumalta(ko?) juuri syytetyn lyhyen työssäolon aikana sattui noinkin monta epäselväksi jäänyttä kuolintapausta, joista on varmuudella tehty jälkikäteen epätavallisen korkeita inska-/ morkkulöydöksiä. Nyt pitäisikin tutkia mikä on ollut mt. laitosten kuolleisuus km. ennen tämän "hoitajan" työssäoloa ja sen jälkeen. Sieltä voisi löytyä lisää aihetodisteiden alkua.

Tässä ei liene muita järkeviä epäiltyjä. Bodomissa oli sentään hra Assman, jonka tohtoristason tutkija Palo melko varmuudella arvioi oikeaksi tekijäksi. Verrataan nyt toimittajien mieliksi (?) vähän Bodomiin. Kuka on tämän casen "Assman"?

chantal
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Maalis 25, 2008 7:07 pm

Viesti Kirjoittaja chantal »

Minä taas kysyn ylläpidolta, että miksi tämä case ei ole selvittämättömissä tapauksissa?

Tuomiotahan ei ole vielä ole.

loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Marsalkka kirjoitti:
CM-päätös oli käsittämätön. Oli näyttöä ja tunnustus ja rouva todettiin syylliseksi.

Nyt onkin tilanne toinen. Saa nähdä riittääkö näyttö. Syytteet ovat kuitenkin murhan yrityksestä ja murhasta.
CM-päätös tosiaan oli käsittämätön, mutta käsittämätön on tämän hoitsun käytös tässä tapauksessa verrattuna edellisiin pienempiin rikoksiin. Tällä kertaa syytetty on hymy kasvoillaan ja ylimielinen, kun edellisellä kerralla oli itkuinen ja katuvainen. Mikähän tavoite siinä on takana? Ajatteleeko hoitsu, että vanhat kikat on jo näytetty ja tällä linjalla on sama lopputulos kuin viimeksi? Itsevarma ja ylimielinen päätös, koska hän on syytön jälleen?

Itse uskon hänen olevan syyllinen.
Paavo Arhinmäki on äijä!

Mimi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 1:55 pm

Viesti Kirjoittaja Mimi »

chantal kirjoitti:Minä taas kysyn ylläpidolta, että miksi tämä case ei ole selvittämättömissä tapauksissa?

Tuomiotahan ei ole vielä ole.
Eikös sinne sitten laiteta ne, joita ei "koskaan" saada selvitettyä? Tässähän on vielä toivoa...

Vastaa Viestiin