Hoitaja myrkyttäjänä

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Mia Wallace
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 90
Liittynyt: Pe Marras 09, 2007 9:22 pm

Viesti Kirjoittaja Mia Wallace »

Mua nolottaa pyytää tätä, mutta jos jollakin on vielä tuo pojan kuva olemassa, niin voisiko joku laittaa sen myös mulle tulemaan? :oops:

Mä muistan kans lukeneeni jostain lehdestä, että toi aviomies olis vähän vanhempi kuin syytetty - olisko ollu jotain 32-vuotias tai sinne päin...?
Ja mä kuolen näihin ihmisiin
jotka ei merkitse mulle mitään
kertoo mitä pitää tehdä
mitä täytyy yrittää
mä kuolen kun mun suuni huutaa
valkoisia valheita
ja jättää kertomatta
aina osan totuutta

Svarte Rudolf
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 1:27 pm

Oikeuskäsittelyn aikataului

Viesti Kirjoittaja Svarte Rudolf »

Onko kenelläkään arvoisista palstan lukijoista tietoa siitä, millä aikataululla asian käsittely Tampereen käräjäoikeudessa jatkuu? Tämä taitaa olla sellainen 'once in the lifetime' -juttu (toivottavasti!), että voisi vaikka luunsa paikalle joku päivä kuljettaa. Kiitos jo etukäteen.

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Noista testeistä sunmuista vielä.
Itse ehdin hakea inttiin ikäni puolesta vain kerran, enkä tullut "valituksi".
Vanginvartijan ammatti kiinnosti nimenomaan sen intensiivisen, tuetun koulutuksen vuoksi ja siksi, että se on työtä ihmisten parissa.
Mikään hallintafantasia ei käynyt edes mielessä. :shock:
Psykologiset testit olivat lähinnä "mitä tekisit tilanteessa, jossa huomaisit työkaverisi olevan päihteiden väärinkäyttäjä"? Ne läpäisee helpohkosti. Liikunnalliset testit olivat meikäläiselle liikaa. :lol:
Ja sitten hakeuduin hoitoalalle. Testeihin kuului psykologin suorittama henkilökohtainen haastattelu. Lisäksi paljon muita testejä, myös psykologisia.
Siitä olen samaa mieltä, että C:n paperit kertovat lähinnä opiskelumotivaatiosta tai ennemmin sen puutteesta, ja laiskuudesta, mutta ei juurikaan lahjoista tai älystä.
Mistä on tullut käsitys "menestyksekkäistä opinnoista" hoitoalalla? Olen kuullut vain keskinkertaisesta menestyksestä.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

Kirsi
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Piipahdin hyvistä aikeistani huolimatta Suomi24:lla etsimässä jotain oikeasti olennaista asian varsinaisen käsittelyn kulusta tähän asti. Tämä kuulosti pelottavan järkevältä:
Nimim. Tarkkuutta, tarkkuutta Suomi24:lla kirjoitti: Tarkkuutta
Kirjoittanut: Tarkkuutta, tarkkuutta ... 20.9.2008 klo 17.10

Jo sana "insuliinihoitsu" sisältää arvion syyllisyydestä. Entäpä jos onkin vain hoitsu, jota aiheettomasti epäillään insuliinin väärinkäytöstä. Huteralta tuntuvat toistaiseksi syyttäjien "näytöt". Syyttäjien kannattaisi nyt skarpata tämän tapauksen erityispiirteissä eikä murehtia mahdollisesti laajempaa ilmiötä kuten Mantila videohaastattelussa. Muut tapaukset voi vallan hyvin jättää muiden tutkittaviksi ja arvioitaviksi. Syyttäjien on tehtävä työnsä päättäväisesti, keskittyneesti ja vain tässä tapauksessa päteviin faktoihin pitäytyen että tästä jutusta saataisiin oikea tuomio, vapauttava tai langettava. Media on onnistunut toistaiseksi luomaan vaikutelmia, jotka hyvä puolustusasianajaja ampuu täyteen reikiä kunhan kunnolla vauhtiin pääsee. Kannattaa monessakin mielessä verrata tapausta Ruotsin "tyska"-tapaukseen, jossa todistelu näyttää olleen ja olevan yhtä vaikeaa.
Onko ajatuksia, vai onko ennenaikaista arvioida, miten syyttäjä on tähän mennessä onnistunut? Gruppenführer Nebe? ;)

loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Tampereen Tyttö kirjoitti: Mistä on tullut käsitys "menestyksekkäistä opinnoista" hoitoalalla? Olen kuullut vain keskinkertaisesta menestyksestä.
Jossain lehtijutussa ainakin muistaakseni oli maininta jostain diplomista tai tunnustuksesta, jonka hoitsu olisi saanut hyvän menestyksen opinnoissa ansiosta.
Paavo Arhinmäki on äijä!

vasikka
Javier Pena
Viestit: 1847
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Aika jännäksi menee, että saako syytetty tuomiota ollenkaan. Aihe todisteiden valossa vaikuttaa erittäin todennäköiseltä syylliseltä sukulaisvauvan murhan yritykseen, mutta eihän näyttö mitenkään hirveän vakuuttava ole. Saa taas nähdä missä menee ns. järkevän epäilyn raja. Voi hyvin käydä niin, että rikoksen vakavuus kääntyy epäillyn voitoksi, kun yleisestihän se menee niin, että mitä vakavammasta rikoksesta on kysymys niin sitä kovempi näyttö vaaditaan. Vaikka vapauttava tuomio tulisikin, niin ei varmasti enää Pöllästen kanssa samoissa sukujuhlissa biletä.

Kirsi
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

vasikka kirjoitti:Saa taas nähdä missä menee ns. järkevän epäilyn raja. Voi hyvin käydä niin, että rikoksen vakavuus kääntyy epäillyn voitoksi, kun yleisestihän se menee niin, että mitä vakavammasta rikoksesta on kysymys niin sitä kovempi näyttö vaaditaan.
Aivan. Tekovälineen ja silminnäkijöiden puuttumiseen monet puolustelijatahot ovat vedonneet, mutta onhan tapauksia, joissa näyttö on lopulta riittänyt ilman niitäkin. Mietin, millainen tuo Ruotsin "tyska-tapaus" johon suomi24:lla viitattiin, on tai oli?

Katjushka
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 9:17 pm

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

Kirsi kirjoitti:Mietin, millainen tuo Ruotsin "tyska-tapaus" johon suomi24:lla viitattiin, on tai oli?
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=3374
Oletan.
I wonder sometimes about the outcome of a still verdictless life.
Am I living it right?
John Mayer

Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Siitä olen samaa mieltä, että C:n paperit kertovat lähinnä opiskelumotivaatiosta tai ennemmin sen puutteesta, ja laiskuudesta, mutta ei juurikaan lahjoista tai älystä.
Samaa mieltä olen myös oman kokemuksen kannalta. Vanhemmat pakottivat lukioon ja siellä oli pakko olla mutta yo-juhlia vaan ei tullut kuten olin jo sanonut vuosia aiemmin. Eivät uskoneet ei. Nyt kun opiskelen hoitajaksi ja ala kiinnostaa niin kyllä vain ropisee hyviä arvosanoja.
Tuohon insuliinin "tiedon päivittämiseen" sen verran että jo on kumma hoitaja jos ei tiedä mitä insuliini tekee ;) (tai jos ei osaa, niin ei voi muulta työntekijältä kysyä miten ko. kynä toimii)

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

loneliness kirjoitti: Jossain lehtijutussa ainakin muistaakseni oli maininta jostain diplomista tai tunnustuksesta, jonka hoitsu olisi saanut hyvän menestyksen opinnoissa ansiosta.
Hitsi! Haluaisin nähdä! En tunne ketään, joka olisi saanut mitään diplomia tms. sairaanhoitaja-opinnoissa PIRAMKissa.
Mistähän aiheesta hän teki opinnäytetönsä?
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

Kirsi
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Katjushka kirjoitti:
Kirsi kirjoitti:Mietin, millainen tuo Ruotsin "tyska-tapaus" johon suomi24:lla viitattiin, on tai oli?
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=3374
Oletan.
Ok, kiitos paljon. Harvinaisen järkyttävä tapaus, ei tekotapansa puolesta kyllä luojan kiitos ainakaan vertailukelpoinen Ylisen epäiltyyn murhaan.

Kirsi
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Hitsi! Haluaisin nähdä! En tunne ketään, joka olisi saanut mitään diplomia tms. sairaanhoitaja-opinnoissa PIRAMKissa.
Mistähän aiheesta hän teki opinnäytetönsä?
Kyseessä oli jonkun lähteen mukaan nk. stipendi, joita oppilaitoksilla lienee ihan yleisesti tapana jaella, ja syytetyn opinnäyte oli saman lähteen mukaan tehty parityönä (!) ja käsitellyt erikoissairaanhoidon psyykkistä puolta tjsp.

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Mihinkä mahtoi suuntautua? Sisätaudeille vaiko psykiatriseen. Monta vitosen työtä on nähty, mutta stipendiä tutuista ei ole saanut kukaan.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

Kirsi
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Mihinkä mahtoi suuntautua? Sisätaudeille vaiko psykiatriseen. Monta vitosen työtä on nähty, mutta stipendiä tutuista ei ole saanut kukaan.
Niin no, tässä on nyt kautta linjan käytetty enemmän ja vähemmän epämääräisiä lähteitä ja niiden todenperäisyyteen kannattaa saman linjan mukaan suhtautua kriittisesti. Työpaikkojen perusteella epäilisin erikoistumisalaksi sisätauteja, mutta tämä on täysin mun henkilökohtainen arvioini, mulla on syytetyn henkilöhistoriasta hyvin vähän tietoja tai mielenkiintoakaan siinä suhteessa, tapaus kiinnostaa lähinnä juridisena ja näköjään tämän keskustelun myötä myös psykologisena ilmiönä.

Off-topicina "tyska"-tapauksesta, siihen liittyneestä Ruotsin poliisin toiminnasta ja kansainvälisestä juridisesta eipästely-juupastelusta tuli mieleeni vitsi, joka naurattaa mua aina vain. Kevennykseksi tähän, oletan että kaikille sopii. Ehkä tämä on jo kerrottukin täällä, jossain, joskus:

FBI postasi Ruotsin poliiisille klassiset pidätyskuvat (=sivuilta ja edestä) epäillystä terroristista, jonka arveltiin paenneen Ruotsiin ja tarkoitus oli siis pyytää virka-apua Ruotsin poliisilta terroristin kiinnisaamiseksi. Parin viikon päästä Ruotsin poliisijohto ylpeänä ilmoitti FBI:lle, että pojat ovat tehneet helvetin hyvää työtä, laitimmaiset on pidätetty ja keskimmäisen jäljillä ollaan :D

Arthur Nebe
Nikke Knakkertton
Viestit: 197
Liittynyt: La Loka 13, 2007 9:05 pm

Viesti Kirjoittaja Arthur Nebe »

Alexanderplatzilta vastataan kyselyihin! ;).

Syyttäjän kokonaisnäytöstä mulla ei valitettavasti ole tietoa, ainoastaan se mikä on tähän mennessä tihkunut medialle asti. Tosin eräät lehdet ovat jo väittäneet saaneensa lisäaineistoa joka todistaa entistä selkeämmin miten hataralla pohjalla syytteen todistelu on. Jää nähtäväksi miten tässä käy.

Opintomenestystä on tosiaan toisaalla kuvattu keskinkertaiseksi, toisaalla erinomaiseksi. Toki molemmat ovat subjektiivisia käsitteitä ja mikäli toisen toimittajan motiivina on ollut edesauttaa übermensch -mielikuvan rakentamista syytetystä, kaikki siihen kytkettävissä oleva on käytetty superlatiivein hyväksi.

Toisaalta Kurun tapaus on ainakin omasta mielestäni miltei yksiselitteinen. Jos oletetaan että syytetty vapautettaisiin syytteistä ja laskettaisiin vapaalle (luonnollisesti korvausten kera), kuulisimmekohan hänestä vielä? Kenties nimen ja paikkakunnan muutos, todennäköisesti myös ammatin. Mutta mikäli tähän nykyiseen tekojen sumaan on ajanut jokin sisäsyntyinen ajattelu, tuskin voidaan pitää realistisena tekojen loppumistakaan.

Lisää aiheesta myöhemmin, nyt on taas aika kerätä lisää "aineistoa".

Vastaa Viestiin