Ulvila KUVIA

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: Ulvila KUVIA

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Tara kirjoitti:Yksi asia joka sisältä murhayönä otetuissa kuvissa on minua jäänyt hämäämään on se, että niistä näkyy, että lasin palat ovat lentäneet omituisella tavalla. Jos ikkuna rikottiin vain ulkopuolelta, niin miten on mahdollista, että ne tekivät bumerangikaaren tapaisia lentoja. Osa sirpaleista, aika isoistakin, lensi ulkoa katsoen oikealle ohi ovisyvennytksen, ja siitä aina takkahuoneen oviaukon kohdalle, jopa olohuoneeseen asti.

Kuva

Kuva

Iltalehdessä ollut kuva:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 00#p319600

Kuva

edit: Laitanpa vielä Taran tekemän muokkauksen tm:n kuvasta. tm suuttui kovasti kun tein tällaisen version häne kuvastaan. Anteeksi tm. Siellä se nyt vaan on:

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 68#p379968

Miltä ovi näytti oikeudessa v 2009 ja 2010 ja miltä se näytti ensimmäisissä siitä otetussa kuvassa:

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 48#p385148

tuosta kuvasta vähän alaspäin hilaamalla on mun tekemä arvio aukon mahdollisesta koosta silloin kun siinä oli nekin lasinpalat jäljellä, jotka ainakaan v 2009 eivät siinä enää olleet.
Jaa'a, ja Teleksi tuolla toisaalla juuri kertoi että vain turre piirtelee viivoja. No kiitos kyllä minä sen kunnian mielelläni otan vaikka Tara täällä näkyy olevan paljon aktiivisempi.

Mitä sitten tulee noihin kertomiisi bumerangikaariin, niin tuohan on enempi kuin oletettavaa että noin käy. Lasi kun voimalla lyödään sisään ne lentävät takkaa vasten ja siitä sitten takaisinpäin.
Ja lisäksi siinä oven edustalla temmellettiin eli huppis siinä pahoinpiteli uhria, uhrissa oli lasinpalojen aiheuttamia haavoja.

Tämä kun on näemmä Ulvila kuvia osasto, niin laitetaanpas myös joku kuva:
Eka on kuvattuna ulkoapäin, siinä näkyy uloinlasi murentuneena ylös karmiin asti. Sisälasi on siinä kohtaa rikkoontumaton. Tälläista jälkeä ei ole mahdollista lyödä sisältäpäin, eli niin että ulommainen lasi murenee ylös asti, muodostaen lisäksi uumaisen rikkokohdan. Lisäksi ulommaisessa lasissa näkyy selviä lyönnistä aiheutuneita iskukohtia.


Kuva

Iskusuunnasta taaempana oleva lasi voi toki rikkoutua myös ylempää kuin edessä oleva lasi, mutta se tapahtuu silloin lohkeamalla. Tämän voi havaita alla olevasta kuvasta (myös ulkoapäin kuvattuna):


Kuva

Tuo oven ikkuna rikottiin edelläolevienkin mukaan siis ulkoa.
kurvijor
Sabrina Duncan
Viestit: 357
Liittynyt: Ti Heinä 12, 2011 4:09 pm

Re: Ulvila KUVIA

Viesti Kirjoittaja kurvijor »

jos se lasi oltaisiin rikottu ulkoapäin,niin miten ihmeessä ulkona lasia on lentäny useitten metrien päässä terassin ovesta.
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Ulvila KUVIA

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Kun lyö kolmea lasia rikki, ensimmäinen lasi rikkoo aina seuraavaa, ne seuraavaa ja lasin reuna sirpaloituu kokolailla sattumanvaraisesti. Jos astalo on vasara saati sorkkarauta - se rikkoo lasia myös takaisinvedon suuntaan. Hajoittamisesta väkisinkin tulee sahaavaa jotta sirpaleet ei leviä aivan holtittomasti. Nuo ylänurkan jäljet voisi hyvin tulla siitä, kun sorkkaraudan koukku jumittaa sitä takaisinpäin vetäessä.
petre
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Elo 30, 2011 9:53 am

Re: Ulvila KUVIA

Viesti Kirjoittaja petre »

Olen uusi tällä palstalla, seuraan nyt vasta asiaa kiinnostuksella. Saako kysyä asiaa pitkään seuranneilta, onko ollut esillä vaihtoehto, että Annelin ja Jukan riidellessä toinen on työnnetty ulos ovesta/mennyt välillä ulkopuolelle, ja ulkopuolelle jäänyt on rikkonut ikkunan takaisin sisään päästäkseen. Riidoissa tämmöinen tuntuisi hyvinkin olevan mahdollinen tapahtuma. Tällä samalla sorkkaraudalla on ollut sitten loppuvaiheessa muutakin käyttöä, Anneli saattoi hakea sen parvekkeelta.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Ulvila KUVIA

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

^ :)

Tuohan juurikin on se todennäköisin vaihtoehto.

Epävarmaa vaan on ollut kumpi se ''jäähyllä'' olija on ollut. Henkilökohtaisesti veikkaan AA:ta ja Jukan raivo ikkunan rikkomisesta on ollut se ''viimeinen pisara''.
Nuotio & Äreät Tiput
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Ulvila KUVIA

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

petre kirjoitti:Olen uusi tällä palstalla, seuraan nyt vasta asiaa kiinnostuksella. Saako kysyä asiaa pitkään seuranneilta, onko ollut esillä vaihtoehto, että Annelin ja Jukan riidellessä toinen on työnnetty ulos ovesta/mennyt välillä ulkopuolelle, ja ulkopuolelle jäänyt on rikkonut ikkunan takaisin sisään päästäkseen. Riidoissa tämmöinen tuntuisi hyvinkin olevan mahdollinen tapahtuma. Tällä samalla sorkkaraudalla on ollut sitten loppuvaiheessa muutakin käyttöä, Anneli saattoi hakea sen parvekkeelta.
Jos ikkuna on perheriidassa rikkoutunut, niin ilman muuta yksi malli on se jossa toinen on jäänyt/jätetty ulkopuolelle. Tästä on monta versiota täällä. Jukan vammoista ja verijäljistä se selittäisi osan. Tämä on sitten ollut myös alku siihen, mikä on tulkittu vähintäinkin lavastukseksi ja joidenkin mielestä huppumiehen jäljiksi. Ja joidenkin vain sattumaksi jonka Anneli sai sovitettua tarinaansa rikospaikkatutkinnan virheiden vuoksi.
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Ulvila KUVIA

Viesti Kirjoittaja Tara »

Tämä kuva ei kai vielä ole täällä?

Ikkunaelementin muovilista oli poikki.

Veritahroja terassille johtavan oven oikealla puolella seinässä.

Iskun jälki sisäpuolella muovilistassa:

JPEG455
Kuva[/quote]
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Ulvila KUVIA

Viesti Kirjoittaja Tara »

Kuvat etupihasta ja takapihasta 1.12.2006
Puista pudonneet lehdet olivat haravoimatta:

terassin puoli, takapiha
Kuva

paraatipuoli, etupiha
Kuva


Liittyvät keskusteluun löytyikö sisältä tai muualta huppumiehen jättämiä kurajälkiä, nurmiheinän pätkiä, kuivia lehtiä tai muuta kengän pohjiin takertunutta kariketta:

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 51#p426551
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Ulvila KUVIA

Viesti Kirjoittaja Tara »

kotiäiditnetin kuvitusta:
Anneli kahden lapsen kanssa punaista taustaa vasten:

Vain lasten kasvot on editoitu näkymättömiin, mutta muuten kuva on 'originaali'. Vuosilukua en kuvalle tiedä - kotiäidit.net-linkki ei enää aukea.

Kuva
Toisinto Neitsyt Mariasta?
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Ulvila KUVIA

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Ailar kirjoitti:Tuolla valokuvaketjussahan on tämä yksi AA:n kuva, jossa hän viehkeän näköisenä istuskelee sängyllään.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... &start=270
Täällähän tämä, mutta jos löytyisi alkuperäinen kuva ja sivusto, mistä se on otettu, niin selviäisi ainakin aika, milloin kuva on sivustolle laitettu. Laitan tähän rinnalle toisen kuvan, mikä saattaa olla otettu samassa huoneessa.

Kuva Kuva

Jos sängyssä on samat lakanat kuin Ulvilassa surmayönä, niin nämä kuvat on kyllä pitänyt ottaa paljon sitä ennen. Kuvassa oleva sänky on Auerin entinen, mikä siirrettiin tyttären huoneeseen Ulvilassa (lähde Perhekerho).

Vaikea sanoa, kumpi kuva on aiemmin otettu, hiukset ovat ainakin huomattavan erimittaiset.
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: Ulvila KUVIA

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Nuorelta se nayttaa Anneli tassakin, Annelin kevaalla 20009 otetuksi kertomassa kuvassa ( linkki).
http://www.mammadieetti.net/ohjeet/historia.htm
Vaikka se loytyy helposti Google image haulla, en viitsi laittaa tanne nakyviin kun on muksuja kuvassa.

Mun mielesta Tara postasi joskus taalla, etta se Annelin sankykuva oli vuodelta 2008 -- samassa yhteydessa puhuttiin siita sangysta ja lakanoista. Ihmettelin kuvausaikaa silloin mielessani ohimennen ja taisin jopa yrittaa tsekata kun olin pitkaan olettanut sankykuvan olleen vanhan. Jostain sekin posti varmaan loytyisi.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Ulvila KUVIA

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

^No niin on nuoren näköinen, voivathan nuo kuvat toki Turun ajalta sitten olla. Näytti vaan sairaala- ja vankilakuvissa niin "vanhalta", mutta kai olosuhteet sen tekivät.
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Ulvila KUVIA

Viesti Kirjoittaja Tara »

Mariacka kirjoitti:
Ailar kirjoitti:Tuolla valokuvaketjussahan on tämä yksi AA:n kuva, jossa hän viehkeän näköisenä istuskelee sängyllään.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... &start=270
Täällähän tämä, mutta jos löytyisi alkuperäinen kuva ja sivusto, mistä se on otettu, niin selviäisi ainakin aika, milloin kuva on sivustolle laitettu. Laitan tähän rinnalle toisen kuvan, mikä saattaa olla otettu samassa huoneessa.

Kuva Kuva

Jos sängyssä on samat lakanat kuin Ulvilassa surmayönä, niin nämä kuvat on kyllä pitänyt ottaa paljon sitä ennen. Kuvassa oleva sänky on Auerin entinen, mikä siirrettiin tyttären huoneeseen Ulvilassa (lähde Perhekerho).

Vaikea sanoa, kumpi kuva on aiemmin otettu, hiukset ovat ainakin huomattavan erimittaiset.
Pitkätukka-kuva on otettu varmaan ensin?? Mutta vuosi voi olla sama. Samat on elkeet kuitenkin, mun mielestä: 'Näytänks mä ny hyvältä. Kallistasko päätä vähä lissää. Ota nys se kuva, mä e jaksa pitää suutani tälleen. .?..'

Jospa Auerilla oli useita lakanoita samasta kankaasta, tai siis punasävyisiä kuviollisia - joissa pinttyneet liat ei silleen näy??

Muistelen tosiaan että kuvassa olisi ollut vuosiluku 2008, sen nimessä.. en enää muista milloin otin kuvan talteen, otinko sen täältä minfon sivuilta vai mistä.

Huone ainakin näyttää olevan sama. Tähtisentiellä oli peiliovet. Tässä huoneessa sileä. Tähtisentiellä oven kohta ei ole voinut olla tuossa kohdassa kuin tuossa oikeanpuoleisessa kuvassa - pohjapiirros Ulvilakuvissa. Tytön makuuhuoneessa oli samanlainen vuode, siis samannäköinen pääty, väri sama. Tytön huoneessa Tähtisentiellä tytön huoneen ovi oli kohti sängyn jalkopäätyä.. siis sitä vastapäätä, ei noin kuten oikeanpuoleissa kuvassa.

Siis tämä piti sanoa ensin: Hiukset näyttävät leikatuilta vasemmassa kuvassa, saattaa olla vaalennetutkin - puserokaan ei ole sama. Mutta kuvan nainen on sama :mrgreen: , samoihin aikoihin otettuja kuvia??

Näkymä tytön huoneeseen, perhekerhosta:


Kuva
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Pardon
Jane Marple
Viestit: 1043
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2011 4:35 pm

Re: Ulvila KUVIA

Viesti Kirjoittaja Pardon »

Mä oon nyt vähän hämmentynyt. Näissä kuvissa on ihan siistin näköistä. AA:n kotona taas 2006 on sekaista. Myös kertomukset vahvistavat tämän. Myöhemmin haastatteluissa on taas siistiä. AA.n esiintyminen oikeudessa on edustanut minusta kumpaakin tyyliä. Jonkun mielestä rintsikattomuuskin on jotain tyyliä, mutta minusta AA on välillä kerennyt ja halunnut miettiä ulkonäköään, välillä ei.

Mammadiettihistoria kertoo, että AA on pitkät ajat miettinyt ulkonäköään ja ilmeisesti juuri hoikkuuttaan. Se on se, mikä minulle näistä paremmista kuvista pistää silmään. Nykyisin 2011 hän on tuosta paljon vanhentunut, mutta puserovalinnat osoittavat, että hän edelleen tuo esille ettei ole mikään pömppömaha.

Jos ajattelee, että tuo mammadieettihistoria on tarkoitettu myymään tuotetta, niin minusta se on hyvin kirjoitettu. Siinä on jotain särmää.

Edelleen minulle on täysin auki, miten paljon näillä sivuilla voi tienata. Se on minulle tosin hämärää useimpien pikkupuotienkin kohdalla. Yleensä ajattelen: miten pirussa nämä saavat edes vuokrarahat kokoon?
MollyMalone
Neuvoja-Jack
Viestit: 593
Liittynyt: To Tammi 20, 2011 8:43 pm

Re: Ulvila KUVIA

Viesti Kirjoittaja MollyMalone »

Yrittäjänä voin käydä katsomassa tuolloin miten Annun firma on pärjännyt ja millaista tiliä on tehnyt. Luulisi että nykyään samat tiedot saa maksamalla ihan vaan jonkun maksun oikeassa paikassa.
Lukittu