Ulvilan tapaus (ketju 4)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Navetanhajuinen
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 2:17 am

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Belaja Smert kirjoitti:
Matula kirjoitti:Niinpa. Se vaan on joidenkin hirvean vaikea tajuta, ettei tuomiota tule.
Bodomin tapauksessa ei ole materiaalia, joka osoittaisi, että tapahtumahetkellä paikalla olivat ainoastaan uhrit ja Gustafsson.

Kyllä tästä tuomio tulee. Ulkopuolinen tuskin olisi onnistunut hajoittamaan ikkunaruutua sisältäpäin, siten että olisi itse ollut ulkona.
Monia sirkustemppuja tässä koitetaan uskotella, mutta tuo on jo sen verran selvää kauraa.

Edit. Lisäksi on kiistatonta faktaa siitä, että Auer kieltää lapsiaan kertomasta kaikkea. Metka juttu, että Auer ei halua edistää tutkimuksia kaikin mahdollisin keinoin, jos syyllinen on varmuudella joku muu kuin Auer itse.
Hätäkeskuksen nauhoite ei poista aukottomasti ulkopuolisen henkilön paikalla olemista. Jos syytetyllä ja ulkopuolisella olisi ollut kytköksiä asian suhteen, puhelun aikaan tälläinen henkilö on paikalla ääntä juurikaan pitämättä.

Näinollen verrattaessa kyseisiä juttuja ei Ulvilan jutussakaan olla täysin varmoja ettei kukaan muu kuin syytetty ole voinut tekoa tehdä.
Belaja Smert
Harjunpää
Viestit: 297
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 3:00 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Belaja Smert »

Sippura kirjoitti:
Tai

Yksi näppylähanska on sattumalta lojunut ulkopuolella. On tarvittu esim. tuhka-astian kantamiseksi ulos. Toinen on ollut puhtaana kaapissa. Meillä ainakin tuollaisia näppylähanskoja löytyy parittomina milloin ulkovarastosta, milloin pannuhuoneesta etc. Näkyyhän tuolla terassilla olevan lasten hanskojakin, niin voisihan sinne olla jäänyt tuollainen näppylähanskakin.
Kyllä kyllä. Ja sattumalta taloontunkeutuja on ollut paljain käsin ja sattumalta löytänyt pimeässä tuon "arteen" ja pyyhkinyt sillä veitseen aiemmin syntyneet sormenjäljet.

Pakko jälleen kerran todeta, että äärimmäisen älykäs ulkopuolinen hyökkääjä on kyllä onnistunut antamaan itsestään todella tyhmän kuvan.
Sen lisäksi, että hän saa hajotetuksi kolminkertaisen ikkunan sisäpuolelta, olemalla itse ulkona, pystymällä tunkeutumaan pesuhuoneen oven läpi, vaikka vainaja makaa oven edessä, kyennyt lähtemään terassilta lentoon parin askeleen jälkeen, kyennyt hajottamaan lasin siten, että sirpaleet tippuvat hänen lävitseen, tullut taloon aseenaan fileerausveitsi, käyttänyt tappamiseen useita kymmeniä minuutteja välittämättä hätäpuhelusta ja talon muista asukkaista, jättämättä 4 minuutin hätäpuhelutallenteeseen itsestään minkäänlaista jälkeä, esiintynyt hetken aikaa Kai Tannerin asussa ja siten muuttanut pituuttaan yli 180 sentistä noin 170senttiin ja murhan jälkeen kadonnut jälkiä jättämättä olemattomiin, en keksi muuta vastausta kuin Teräsmies tai UFO-miehet.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Hätäkeskusnauhoite ei sitä tee, mutta kaikki muu hyvinkin.
paikalta ei tunnu kukaan poistuneen ja ikkunakin on rikottu sisältä, jotta surmaaja on päässyt sisään :shock: :shock: :shock:
Ei minusta verrattavissA Bodomiin.
Nuotio & Äreät Tiput
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Minä olen myös kallistumassa humanoidien puoleen.

...joskaan lapsen kuvaus ei silloin täsmää. Kuka siis valehtele?

Kuva

Puhetta ei nimittäin ole ollut huomattavan epäsuhtaisen kokoisesta päästä. :oops: :oops: :oops: :oops:

....sorryyyy....onhan ...tai siis ilmaisu on ollut hieman toisen lainen ''kapeat hartiat''.
Nuotio & Äreät Tiput
v-a-45
Javier Pena
Viestit: 1873
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 12:40 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Niistä näppylä hanskoista ei ole mitään tutkimus tietoa. Ainoastaan kirjoitettu sängystä löytyneisiin, niinkuin se omenakin, joka sängystä löydettiin. Kuin myös Annelin punaisen T-paidan verijäljistä ei muka löytynyt Annelin Dna tunnistetta, vaikka siinä oli Annelin verta haavasta, tosin jos on ollut niin vähän, että siitä määrästä ei sitä tunnistetta saatu, mihin en usko ollenkaan. Mutta kuvaa hyvin näitä ns. tutkimuksia.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
HerloCCi Solmunen
Theo Kojak
Viestit: 1137
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 12:37 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja HerloCCi Solmunen »

v-a-45 kirjoitti:sängystä löytyneisiin, niinkuin se omenakin,
Että sen verta boheemia elämää. Omena sängyssä, ihan tavallista eikö totta :mrgreen:

Vai oliko paikalla sittenkin Eeva ja Aatami?
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)
Navetanhajuinen
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 2:17 am

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Paikalla ollutta syytetään murhasta.
Näyttöä ulkopuolisesta henkilöstä tekoaikana.
Lavastus epäilyä.
Kenkä epäselvyyksiä.
Tekovälineet puukko ja astalo.

Kyllä Satakunnassa joutuvat käräjäporukat samanmoiseen asiakäsittelyyn niinkuin Espoossakin 2005
v-a-45
Javier Pena
Viestit: 1873
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 12:40 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

HerloCCi Solmunen kirjoitti:
v-a-45 kirjoitti:sängystä löytyneisiin, niinkuin se omenakin,
Että sen verta boheemia elämää. Omena sängyssä, ihan tavallista eikö totta :mrgreen:

Vai oliko paikalla sittenkin Eeva ja Aatami?
:D Juu voi olla ja vielä puoliksi syötynä, eli paha juttu.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Belaja Smert
Harjunpää
Viestit: 297
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 3:00 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Belaja Smert »

MissHolmes kirjoitti:Minä olen myös kallistumassa humanoidien puoleen.
Toisaalta se ei vielä selitä sitä, että kommandopipoon pukeutunut humanoidi muistuttaisi Kai Tanneria, jonka rouva siis kävi rivistä tunnistamassa.

Tannerin tarkasta pituudesta en tosin mene takuuseen, mutta jonkinasteisen kuvan antaa esim. elokuva Kulkuri ja Joutsen, jossa Tanner esittää 187-senttiselle Tapio Liinojalle (Rautavaara) kyydin antanutta taksikuskia. Tanner on lähes päätä lyhyempi.

En voi välttyä ajatukselta, että rouva takertuu milloin mihinkin epäuskottavaan oljenkorteen, kieltänyt lapsiaan puhumasta koko totuutta ja lapset ovat myös todistettavasti näin toimineet. Näin ollen, meillä ei ole ketään täyttä totuutta puhunutta henkilöä, joka olisi nähnyt talossa ulkopuolisia.
Tällä hetkellä mamma on taipumassa siihen, että hän on tehnyt teon, mutta siksi, koska Jukka on lyönyt veitsellä ja rouva on luullut miehensä olevan hyökkääjä.
mysteerin miettijä
Harjunpää
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 4:59 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja mysteerin miettijä »

v-a-45 kirjoitti:
HerloCCi Solmunen kirjoitti:
v-a-45 kirjoitti:sängystä löytyneisiin, niinkuin se omenakin,
Että sen verta boheemia elämää. Omena sängyssä, ihan tavallista eikö totta :mrgreen:

Vai oliko paikalla sittenkin Eeva ja Aatami?
:D Juu voi olla ja vielä puoliksi syötynä, eli paha juttu.
ainakin varmaan kuorittuna ja lohkottuna - olihan siellä puukko jossa pussilakanan kuituja? se olikin tyynyn alla säilytyksessä yöpalaa varten :D
Belaja Smert
Harjunpää
Viestit: 297
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 3:00 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Belaja Smert »

mysteerin miettijä kirjoitti:
v-a-45 kirjoitti:
HerloCCi Solmunen kirjoitti: Että sen verta boheemia elämää. Omena sängyssä, ihan tavallista eikö totta :mrgreen:

Vai oliko paikalla sittenkin Eeva ja Aatami?
:D Juu voi olla ja vielä puoliksi syötynä, eli paha juttu.
ainakin varmaan kuorittuna ja lohkottuna - olihan siellä puukko jossa pussilakanan kuituja? se olikin tyynyn alla säilytyksessä yöpalaa varten :D
Pöh, verityö on ollut seurausta riidasta, joka on syntynyt, koska omenavaras on aikonut tyhjentää perheen valkeakuulaspuun kokonaan. :D
piupali
Armas Tammelin
Viestit: 79
Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 10:09 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja piupali »

Kyllä mä olen sitä mieltä että AA on syyllinen, mut se mua ihmetyttää miten äidin kantti kestää kuunnella kun omaa lasta hiillostetaan?
v-a-45
Javier Pena
Viestit: 1873
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 12:40 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

piupali kirjoitti:Kyllä mä olen sitä mieltä että AA on syyllinen, mut se mua ihmetyttää miten äidin kantti kestää kuunnella kun omaa lasta hiillostetaan?
Arvaa onko sama käynyt mielessä ja usein, sitten kantaa mukanaan oikeudessa lasten kuvaa, kuin joku pyhimys/hyvä äiti konsanaan valkoisissa vaatteissa, tai korjaan, ei hyvä äiti lasten kuvia oikeuteen tuo, varsinkin kun lehtimiehet pyörii ympärillä ja ottaa kuvia joissa voi näkyä myöskin tuo kuva. Tämä teatteri upposi Joutsenlahteen, kuin sulaanvoihin, mutta toivottavasti ei tuomariin ja lautamiehiin.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Sippura
Neuvoja-Jack
Viestit: 556
Liittynyt: Pe Tammi 22, 2010 3:12 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Sippura »

piupali kirjoitti:Kyllä mä olen sitä mieltä että AA on syyllinen, mut se mua ihmetyttää miten äidin kantti kestää kuunnella kun omaa lasta hiillostetaan?
Tuo lasten kuulustelu tuntuu todella ikävältä ja heitä käy sääliksi. Mutta olisiko mahdollista, että A on syyllinen ja hänellä on todella muisti mennyt tuolta illalta. On se sen verran karmea teko vallankin jos on noin yleiseti ottaen kiltti ihminen ja sitten malja täyttyy ja menee överiksi.

Mulla tuli vain tuo A mieleen, kun lueskelin yhden ihmisen viestejä tällä foorumilla ja hän kyseli selvänäkijän perään. Kertoi että hänen pitäisi saada ulos jotain, joka koski jotain rikosta, mutta ei tunnu itse saavan kiinni muistoista. Eli jotain putkahtaa aina mieleen, mutta ei ole varma onko se totta.

Minulla itselläni on unien kanssa usein niin, että en aamulla muista nähneeni mitään unta, mutta sitten yhtäkkiä saattaa päivän aikana useastikin tulla sellainen salaman tapainen välähdys nähdystä unesta, mutta se karkaa saman tien. Jos A on unen tavoin sulkenut tuon kaiken mielestään mutta vuosien aikana alkanut tapahtuma pulpahdella pintaan, sen takia puhuu että: "olen saattanut surmata J:n".
~ Even a clock that is not going is right twice a day ~
Sessan
Harjunpää
Viestit: 302
Liittynyt: Su Tammi 31, 2010 12:06 am

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Sessan »

Satakunnan kansa:

Auerin kuulustelu päättyi väsymykseen

Anneli Auerin ensimmäinen todistelu Satakunnan käräjäoikeudessa päättyi lyhyeen, sillä Auer valitteli väsymystään.

Oikeuden puheenjohtaja, laamanni Kari Laurén, esitti kaksi kysymystä surmayön tapahtumista sekä muutaman täydentävän kysymyksen.

Auerilta kysyttiin lääkityksestä surmayön jälkeen. Auer oli lääkehoidossa pari yötä surmayön jälkeen, mutta on sen jälkeen pyrkinyt olemaan erossa lääkkeistä.

Auerin kuuleminen jatkuu tiistaiaamuna syyttäjän ja puolustuksen kysymyksillä.


Ulvilan surman käräjät:
Poika kuuli vain vanhempiensa äänet
Maanantai 19.4.2010 klo 14.28 (päivitetty klo 15.09)
Oikeudessa kuultiin perheen toista lasta, joka kuuli tapahtumat, mutta ei ollut samassa huoneessa surmayönä.



Porin käräjäoikeudessa kuullaan tänään myös syytetyn lausunto. (JOHN PALMEN)Lue myös
Ulvilan surma: Tytär: "Jos äiti olis tehnyt sen, mä olisin nähnyt"

Kaksi vastakkaista versiota Ulvilan surmayöstä

Ulvilan surman käräjät: Auerin vanhin lapsi murtui kuulustelussa
Auerin toiseksi vanhinta lasta, 10-vuotiasta poikaa kuultiin 16.9.2009. Poika heräsi surmayönä siihen, kun jotain lasia meni rikki.

- Mä ajattelin, kun mä kuulin sen äänen, mä luulin et joku heittelee sieltä astiakaapista lautasia ja kattiloita.

Tuolloin 7-vuotias poika pysytteli kuitenkin sängyssä ja hän kuuli, kun isä alkoi yhtäkkiä huutaa. Pojan mukaan isää sattui. Poika pysyi huoneessa kahden nuoremman sisaruksensa kanssa niin kauan, kunnes poliisit tulivat.

Poika ei nähnyt isäänsä loukkaantuneena tai kuolleena, eikä hän kuullut muita kuin isänsä ja äitinsä ääniä yöllä. Poika ei uskaltanut mennä katsomaan, mitä tapahtuu.

Poika kertoi poliisille, ettei ole puhunut tapahtuneesta muiden kuin äitinsä kanssa. Poika kertoi kysyneensä äidiltään, mitä yöllä oikein tapahtui.

-Kysyin et mitä siel oikeen tapahtu, kun äiti oli siellä huoneessa, niin äitin pitäisi tietää paremmin, poika kertoi.

Syytetty Anneli Auer kertoi pojalleen ulkopuolisesta hyökkääjästä.

Poika kuvaili poliisille hyvin tarkasti kaiken, minkä oli kuullut yöllä. Poika kuuli tarkasti isänsä huudot ja jopa sen, kun äiti paineli puhelimen nappeja. Hän sanoi useamman kerran kuulleensa vain vanhempiensa äänet, mutta ei tappelun ääniä.

-Mut se oli outoa, kun koko ajan, kun iskä huusi, niin silti kuulu se lasiääni.

Kun pojalta kysyttiin, kuinka kauan hän oli tapahtuman aikaan hereillä, niin hän kertoi, että ehti vielä nukahtaa ennen poliisin tuloa.

Syytetyn mukaan kaikki tapahtui vain muutamassa minuutissa ja murhaaja oli talossa noin 3-5 minuuttia.

Poika kertoi nähneensä isänsä illalla ennen surmaa. Pojan mielestä kaikki oli tuolloin hyvin.

Kun pojalta kysyttiin, mitä hän miettii vielä tapahtumasta, hän vastasi:

-Et ketä se oli ja miks se tuli. Mulla ei ole hajuakaan, ketä se vois olla, poika totesi murhaajasta.

Maanantaisen oikeudenkäynnin päätteeksi syytetty kertoi vielä surmayön tapahtumat samalla tavalla, kun hän on ne ennenkin toistanut. Käsittely jatkuu huomenna.


TIIA RANTALAINEN
PORI

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010041 ... 4_uu.shtml

Jaa-a, Annelia väsyttää... onhan se raskasta tuo käräjöiminen, olisiko aiheellista kuitenkin jaksaa jos on syytön ja kun on omasta puolustuksesta kyse...
Lukittu