Kannelmäen bunkkerisurma 1984

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Kekkonen
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 6:52 pm

Re: Tietoa

Viesti Kirjoittaja Kekkonen »

Derrick kirjoitti:Tässä ketjussa esillä olleet tapaukseen yhdistetyt nimet ovat kaikki vääriä eikä Kannelmäen surmaajalla ole ollut tekemistä kenenkään poliitikon tai tällaisen lähipiirin kanssa.
Jos olet varma tiedoistasi niin kerro lisää. Minulla on omat syyni epäillä sinunkin tietojasi.
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

On tämä aika uskomaton juttu. Kaikkialla törmää ihan asiallisten kirjoittajien juttuihin, joiden mukaan kyse olisi varmuudella KS:n pojasta, ja itse olen tosiaan kuullut tämän Kannelmäessä kasvaneelta poliisilta. Ja vastaavasti yhtä monet asiakirjoittajat kiistävät tämän tiedon.

Hivenen samanlainen tilanne oli Heinojen murhan tiimoilta, kun alkoi liikkua huhuja, joiden mukaan yksi tekijöistä olisi ollut Anne Pohtamon poika. Tämä ei kuitenkaan saavuttanut läheskään samanlaisia mittasuhteita kuin Kannelmäen surmaan liittyvä huhuilu.
Kekkonen
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 6:52 pm

Viesti Kirjoittaja Kekkonen »

Derrickillä on omat syynsä uskotella, että murhaaja on noubadi.

Hannes Markkulan kirjassa "Suomalainen murha 1953-1990" sanotaan näin: "Surmaajan isä oli tunnettu julkisuuden henkilö". En näe mitään syytä, miksi Markkula valehtelisi. Äidistä hän ei sano mitään, mutta ei se mitään todista mihinkään suuntaan.
Derrick
Nikke Knakkertton
Viestit: 153
Liittynyt: Su Touko 20, 2007 12:33 pm

Viesti Kirjoittaja Derrick »

Tuo Markkulan kommentti on erittäin liioitteleva - ei isää tuolloin tuntenut kuin pieni piiri hänen ammattialallaan, ja luulisin, ettei hän ole juuri koskaan esiintynyt tiedotusvälineissä työasioissaan (sen enempää 80-luvulla kuin myöhemminkään).

Tiedot, jotka kerroin, ovat peräisin henkilöiltä, jotka tuntevat isän oltuaan hänen kanssaan pitkäaikaisessa yhteydessä työasioissa. Itse muistan tapauksen hyvin, kun asuin muutaman kilometrin päässä paikasta ja olin melko samanikäinen surmatun pojan kanssa. Tekijän nimi tuli tietooni vasta tässä hiljattain kuin asia tuli sattumalta puheeksi vanhempien kollegojen kanssa. Jotenkin minulla on sellainen epämääräinen muistikuva, että nimi olisi joskus aikanaan ollut julkisuudessa, mutta saatan tältä osin erehtyäkin.

Nämä liikkeellä olleet väärät huhut ovat sikäli erikoisia, että nimet eivät ole mitenkään samankaltaisia enkä usko, että mitään muutakaan asiayhteyttä on. Lieneekö sitten huhujen kohteena ollut kaveri pyörinyt samassa kaveripiirissä tai jotain vastaavaa. Hänestä minulla ei ole mitään tietoa.
Kekkonen
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 6:52 pm

Viesti Kirjoittaja Kekkonen »

Markkulan kirjasta: "Leikkitoverin äiti antoi julkisuuteen mm. lausunnon siitä, että Sami pelkäsi jotain muorisojengiä". Leikkitoveri on tässä tapauksessa murhaaja. Siis Derrickin mainitseman noubadin isän vieläkin noubadimpi äiti antoi lausunon ja media ihan muuten vaan noteerasi sen paremman asian puutteessa?

Mikä on sinun tietojesi mukaan murhaajan isän ammatti? Mikä on hänen ammattialansa?
rikospahkina
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 10:52 pm

Viesti Kirjoittaja rikospahkina »

Nostan ketjua vähän ylemmäs. Olisi kiva kuulla lisää tähän bunkkerisurmaan liittyen. Pojathan olivat koulukavereita, taisikin tulla jo keskustelussa esille.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5189
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

On vähäksi aikaa jäänyt hiljaiseloon tämä. Ehkäpä siksi, kun tähän juttuun ei tahdo löytyä uusia näkökulmia, kutan mm. suomi24 aihetta sivuavissa keskusteluissa huomaa. Alkaa helposti kiertää kehää samat asiat ja niistä sitten enempi kinataan.

Olisi tosiaan kiva, jos joltakin löytyisi faktaa. Tästä vankilapaosta, oliko se nyt 2005, haluaisin jotakin linkkiä, itse en ole googlettamallakaan löytänyt. Siksi se kiinnostaakin, että onko todella mainittu silloin karkaajan olevan ns. bunkkerisurmaaja??
Se avaisi keskustelun uusille urille. Onko kaikki linkit ja viitteet voitu poistaa?
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
jesse72
Armas Tammelin
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 5:41 pm
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja jesse72 »

Tampereen Tyttö kirjoitti:On vähäksi aikaa jäänyt hiljaiseloon tämä. Ehkäpä siksi, kun tähän juttuun ei tahdo löytyä uusia näkökulmia, kutan mm. suomi24 aihetta sivuavissa keskusteluissa huomaa. Alkaa helposti kiertää kehää samat asiat ja niistä sitten enempi kinataan.

Olisi tosiaan kiva, jos joltakin löytyisi faktaa. Tästä vankilapaosta, oliko se nyt 2005, haluaisin jotakin linkkiä, itse en ole googlettamallakaan löytänyt. Siksi se kiinnostaakin, että onko todella mainittu silloin karkaajan olevan ns. bunkkerisurmaaja??
Se avaisi keskustelun uusille urille. Onko kaikki linkit ja viitteet voitu poistaa?
Satavarma olen, että mainittiin nimenomaan Kannelmäen Bunkkerisurmaaja. Juttua tuli aikoinan seurattua tarkkaan ja siksi toi jäi mieleen.
Leuka rintaan ja kohti uusia nöyryytyksiä
sorsake
Neuvoja-Jack
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:06 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sorsake »

Tuo vankilapakojuttu oli aikanaan kiinnostava, koska olen usein pohtinut psykologiselta kannalta sitä, mikä tuota poikaa vaivasi ja millainen hänen tulevaisuutensa mahtoi olla. Oliko kyseessä syntymäpsykopaatti vai joku lapsuusiän skitsofrenia tms. Suomi24:n hieman ryöpsähdelleessä keskustelusssa "skitsofreniakohtausta" tarjottiin syyksi, mutta ei sellaista mielisairautta olekaan, jossa ihminen on muuten normaali, mutta joskus saa päättömiä tappokohtauksia... En usko hetkeäkään, etteikö lähipiiri olisi huomannut pojassa jotain outoa jo aikaisemmin. Jos siis halusi huomata. Useimmiten ihmiset eivät halua, tuohan on nähty jo Petri Gerdtin tapauksessa kuten myös Columbinen kouluampumisissa, joissa vanhemmilla olisi ollut mahdollisuus (ja mielestäni velvollisuus) puuttua asiaan jo aikaisemmin, jos olisivat viitsineet vähän tarkkailla lapsiaan.

Sinänsä tuo isän henkilöllisyys ei niin kiinnosta, SUomi24ssä siihenkin joku tarjosi ihan uskottavankin vihjeen, ei mikään suuren luokan julkkis mutta paikallisesti ja tietyissä piireissä hieman tunnettu henkilö. Enemmänkin kai kiinnostavana pointtina olisi taas se, miksi ns. hyvistä perheistäkin tulee joskus tällaisia tapauksia.
Tuntematon Mies
Remington Steele
Viestit: 238
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 10:20 am

Viesti Kirjoittaja Tuntematon Mies »

sorsake kirjoitti:Enemmänkin kai kiinnostavana pointtina olisi taas se, miksi ns. hyvistä perheistäkin tulee joskus tällaisia tapauksia.
Tätä usein ihmetellään. Mutta miten määritellään ns. hyvä perhe? Lapsen tarpeet eivät välttämättä ole ollenkaan yhteismitalliset yhteiskunnan arvojen ja arvostusten kanssa. Tärkeämpää kuin iskän ja äiskän asema ja varallisuus lienee se, millaisia he ovat ihmisinä. Lapsi ei tarvitse rahaa vaan rakkautta. Kuulostaa kliseiseltä, mutta niin se vaan on. That simple.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5189
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Mielestäni on selvää, että tekoon syyllistynyt on sairas jollakin tavalla. Mikään kasvatus, jos ei ole suorastaan julmaa ja sairasta, ei tue tuollaisen käytöksen syntyä.
Mutta kyllä jonkun jossain on pitänyt huomata, että kaikki ei ole hyvin tuossa ihmisessä. Ihan salamana kirkkaalta taivaalta ei voi tulla tuollainen käytös.
Jos on lapsuusiään psykoosista kyse tai skitsofrenian puhkeamisesta niin ne antavat kyllä merkkejä etukäteen.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Suomi24:llä aikoinaan juoruttiin, että tämä bunkkerisurmaaja olisi menestyvässä ammatissa nykyisin ja eläisi kunnollista elämää, no ei tainnut ne juorut olla totta, kun tuli ilmi tuo vankilapako.
villivadelma
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 8:14 am

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Tuota tuota...Kuulin aikoinaan, että pojan surmaajalla olisi ollut autismi...
Mutta voi olla taas ihan huhupuheita....
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5189
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Autistinen voi olla, mutta se ei ollenkaan selitä surmatyötä. Vanhemmista on huhuiltu tosiaan jos jotakin. Ja pojasta, nyt siis jo miehestä, mutta luulen että totuutta ei ole löydetty. Vankilapakoon uskon kyllä, mutta annetusta linkistä en saanut varmistusta.

Sen sijaan muistan taas, miten surkea on keskustelun taso Suomi24:llä. 8)
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
villivadelma
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 8:14 am

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Minusta taas se autistisuus selittäisi juuri sen, miten 12- vuotias voi käyttäytyä noin julmasti...

Mutta jätämpä spekulaationi tähän, kun en tiedä totuutta...
Vastaa Viestiin