Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa - Espoo 3.2.2013

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja matlockb »

^Edelleen oli kynttilöitä oven edessä melko reilusti, osa sammuneita ja osa paloi eli tuoreitakin kynttilöitä oli. Miesuhria odotettaisiin keskiviikkona Espoon käräjäoikeuteen vastaamaan saamaansa pahoinpitelysyytteeseen mutta taitaa olla korkeamman tuomarin edessä..
Avatar
vandaali
Nikke Knakkertton
Viestit: 155
Liittynyt: To Helmi 12, 2009 4:39 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja vandaali »

Jepjep..eli kyseessä taas yksi kännissä/aineissa tapahtunut tappo ilmeisimmin. Ja niin taas iltapäivälehdissä maalailtiin kunnon symppiskuvaa tästäkin jannusta. Jotenkin oli vaan kovin arvattavissa karu totuus. No..sitä saa mitä tilaa pätee varmaan tähänkin tapahtuneeseen.
kattila
Nikke Knakkertton
Viestit: 178
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 1:49 am
Paikkakunta: Horna

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja kattila »

http://yle.fi/uutiset/poliisi_epailee_k ... us/6479508

4.2.2013 klo 12:24 | päivitetty 4.2.2013 klo 12:36

Poliisi epäilee: Kauklahden surmissa taustalla mustasukkaisuus

Uhrit olivat vuonna 1995 syntynyt nainen ja 1991 syntynyt mies.

Poliisi on edistynyt Espoon Kauklahdessa viime viikonloppuna sattuneen henkirikoksen tutkinnassa.Surmien syyksi epäillään mustasukkaisuutta. Poliisi korostaa, että motiivi ei ole vielä täysin varma.

Poliisi löysi naisen ja miehen surmattuina asunnosta Kauklahdesta sunnuntaina aamuyöllä.

Poliisi kiinniottama tamperelaismies on edellen pidätettynä. Häntä epäillään murhasta.
Crishelle
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Su Tammi 10, 2010 7:29 pm

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

Mun entisen asunnon seinänaapurissa asui pariskunta jossa mies joi. Olin hyvin selvillä heidän elämästään koska äänieristeet olivat käytännössä olemattomat ja tällä mimmillä oli helvetin kova ääni. Heidän tappelunsa oli niin tavallista, että totuin siihen, enkä muutenkaan välittänyt soittaa poliiseja joka kerta paikalle kun siellä tapeltiin koska sitä tapahtui ihan oikeasti joka päivä. Kerran tai pari sen tein ja kävivät vain puhuttamassa näitä ihmisiä.

Ei sitä ihan oikeasti voi tuollaisia tapahtumia ennustaa ellei joku huuda "nyt sä kuolet saatana, kato mun aakooneljäseiskaa!!", en minä ainakaan lähtisi soittamaan poliiseja paikalle joka kerta kun naapurissa tapellaan. Osaan minäkin huutaa miehelleni ja paiskoa ovia. Ei se sitä tarkoita että lähtisin sitä tappamaan vaikka toiseen suuttuu välillä oikein kunnolla. Ja tuo "lopeta!"- huutokin on ainakin meidän riitojen yhteydessä yleistä, yleensä ainakin meidän isäntä yrittää lepytellä mua kutittelemalla ja siitä saatan ärjäistä jos oikein olen lämpöä ottanut. "Apua"- huudoissa soittaisin kyllä virkavallan heti. Vaikeita asioita.
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Espoon henkirikoksia tutkitaan murhina - motiivista saatu viitteitä

Julkaistu: 4.2.2013 13:06, päivitetty: 4.2.2013 13:31

Poliisi tutkii Espoon Kauklahdessa tehtyjä henkirikoksia murhina.

Espoon poliisin mukaan tekotapa on ollut raaka ja julma ja näyttää siltä, että tekojen taustalla on myös ollut jonkinasteista harkintaa.

Henkirikoksissa kuoli vuonna 1995 syntynyt opiskelijanainen ja vuonna 1991 syntynyt mies. Murhista epäiltynä on pidätetty vuonna 1992 syntynyt tamperelainen mies. Asunnossa oli tekohetkellä myös neljäs henkilö, nainen, jota ei epäillä rikoksesta.

Poliisin mukaan näyttää siltä, että teon taustalla on ollut mustasukkaisuutta.

– Ainoa seikka, joka näissä alustavissa puhutteluissa on tullut ilmi, on mahdollisesti jonkunnäköinen mustasukkaisuus, joka on laukaissut tekijän ryhtymään tällaisiin tekoihin, sanoo rikoskomisario Rauli Salonen.

Poliisin tiedossa ei kuitenkaan ole, että asianosaiset olisivat seurustelleet keskenään.

– He ovat olleet nuoria, jotka ovat tunteneet toisensa. Näyttää siltä, että surmattu mies ja epäilty ovat tunteneet toisensa parhaiten, Salonen sanoo.

STT
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 61946.html
Viimeksi muokannut matlockb, Ma Helmi 04, 2013 3:40 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
observer
Nikke Knakkertton
Viestit: 178
Liittynyt: Ke Syys 23, 2009 12:49 am

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja observer »

Alustavien tutkimusten mukaan motiivi siis viittaisi mustasukkaisuuteen, kuten arvelinkin. Harvemmin perus kännitapoissa tulee kuitenkaan useampia ruumiita. Voihan olla, että päihteilläkin on osuutensa asiassa. Ainakin tekijän käytös tapahtuneen jälkeen voisi viitata siihen.
Insane Poetry
Lauri Hanhivaara
Viestit: 135
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:35 am
Paikkakunta: Babylonia

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja Insane Poetry »

Satun tuntemaan ton surmatun miehen hyvän kaverin ja kuulin ettei kaveri tosiaan ollut mikään ns. narkki vaikka joskus joku sälä maistukin (itsekin poltin juuri jointin).

Tokihan olivat muijansa kanssa riidelleet aika lailla jatkuvasti erityisesti kännissä jne (mahdollisesti juuri tästä surmaajastakin) mut tällästä ei kukaan kuulemma osannut odottaa.

Eikä kuulemaan mukaan ollut mikään rähinöitsijä vaikka nyt pahoinpitelysyytteen olikin saanut. Sehän on Suomessa aika iisiä hoitaa ittelleen jos vaikka vaan erehtyy puolustamaan itseään.

Mustasukkaisuusdraamaa tää kaveri epäili jo alusta pitäen ja siltä se alkaakin nyt näyttämään.

Sitten toi seinänaapurin syyllistäminen: koska meno oli ihan "normaalia" kännitappelua ihan jatkuvasti niin on todella alhaista laittaa jonkun piikkiin se ettei se nyt just tällä kerralla soittanut poliisille. En mäkään enää jaksanut tossa pari kämppää sitten enää reagoida yhden pariskunnan yötappeluihin muuten kuin korkeintaan käydä ovella sanomassa et nyt hiljempää ääntä ku huomenna ois töitä toisin kuin teillä.

Kaiken kaikkiaan homma taisi vaan päästä pahemman kerran lapasista.
Fall of Babylon
Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2881
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Toisen uhrin nimi oli ilmeisesti Miika.
Huh, kun on nuori ollut tuo tapettu tyttö. :( Voimia omaisille.
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja matlockb »

^Onhan tällä surmatulla kaksoisveljensä tavoin tuomio mm. vahingonteoista ym. pienempää.
Tuo poliisien soitteleminen tosiaan on joskus jopa aika turhaa. Erään kerran (aikaisemmin mainitsemani lisäksi 2-3 vuotta sitten) soitin poliisit kun kuulin naapurin miehen uhkailevan ja pahoinpitelevän (nyt jo edesmennyttä) vaimoaan, tämä tapahtui tosin päiväsaikaan. Poliisit olivat tuttu näky muutenkin kyseisen pariskunnan ovella. Poliisit kun tulivat niin pariskunta vain parvekkeelta huuteli että ei mitään hätää, "vain pientä kinaa" ja poliisit lähtivät pois edes käymättä asunnossa sisällä. Tuollainen käytös poliiseilta ei paljon nosta kynnystä niitä soitella jos naapurissa riidellään.
Viimeksi muokannut matlockb, Ma Helmi 04, 2013 6:16 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Helmie kirjoitti:Toisen uhrin nimi oli ilmeisesti Miika.
Huh, kun on nuori ollut tuo tapettu tyttö. :( Voimia omaisille.
Helmie on oikeassa. Kyseistä Miikaa vastaan tosiaan on nostettu pahoinpitelysyyte jota Espoon käräjäoikeus käsittelee 6.2.2013. Vastaajina on myös 4 muuta henkilöä kyseiseen tapaukseen liittyen.
kiusausko
Harjunpää
Viestit: 303
Liittynyt: Su Syys 12, 2010 7:32 am
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja kiusausko »

Insane Poetry kirjoitti:(itsekin poltin juuri jointin). ..vaikka nyt pahoinpitelysyytteen olikin saanut. Sehän on Suomessa aika iisiä hoitaa ittelleen jos vaikka vaan erehtyy puolustamaan itseään.
Kannattaa varmaan jatkossa jättää polttamatta ennen kirjottelua tai vaihtoehtoisesti olisiko antaa linkkiä johonkin tutkimukseen, jossa todetaan, että Suomessa on iisiä hankkia itselleen pahoinpitelysyyte, jos on puolustanut itseään? Kiitokset jo etukäteen.
Mä en oo mikään sun henkilökohtainen poliisi. No, lopeta sitten se vitun partiointi.
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

jupuduu kirjoitti:Kiinnostaisi tietää kuinka nuoria nämä osapuolet ovat olleet. Nuori kun voi näissä uutisissa tarkoittaa melkein mitä vaan 18 ja 40 välillä. Harvemmin kuitenkin tällaisissa tapauksissa on kyse jostain parikymppisistä.
sonniman kirjoitti:Voi ne olla niitä nelikymppisiäkin aivan hyvin. Jyväskylän nuorisoasunnoissa voi asua yli nelikymppisetkin jos sattuvat olemaan puheenjohtajan tuttuja.
Olipa hölmöjä arveluita. En tiedä tilastoista, mutta ei 20-vuotiaiden surmat mitenkään niin harvinaisia ole, että voisi olettaa, etteivät uhrit voi olla alle 40-v.

Siinä mielessä on vaikea uskoa, että mustasukkaisuus olisi päällimmäinen motiivi tai että kyse olisi jostain suuresta mustasukkaisuusdraamasta, että tästä porukasta ovat lehtien mukaan parhaiten tunteneet asunnossa asunut mies eli toinen uhri sekä surmaaja. Hekään eivät ilmeisesti ole olleet hyviä kavereita, vaan tekijä on vain joskus vieraillut hänen asunnollaan. Jos ei ole edes tuntenut kunnolla naispuolista uhria, tuskin on kyse suuresta mustasukkaisuudesta vaan enemmän päihtyneen/väkivaltaisen henkilön sekoilusta.
Kat_Revolver
Harjunpää
Viestit: 321
Liittynyt: Su Joulu 02, 2012 11:32 pm

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja Kat_Revolver »

seppoilmari kirjoitti:
Kat_Revolver kirjoitti:Voi vähän omatunto soimata, jos tosiaan kuuli metelin ja jatkoi tyytyväisenä uniaan. Itse ainakin syyllistäisin itseäni. Enkä tarkoita, että jokaisesta pienestä hälinästä pitäisi poliiseja soitella, mutta kun kuuluu "hakkauksen ääniä ja lopeta-huutoja" niin kyllä pitäisi jo hälytyskellojen soida.

Mistä sen tietää millaista elämää tuolla on vietetty ns. arkena ja monestikko on jo soittanut ja monestikko se poliisi on tullut alle 5 tunnin tilannetta rauhoittelemaan.

Edit: ei ole tarkoitus leimata tai syytellä uhreja häiriköiksi millään tavalla, joskus poliisi saapuu ja joskus ei vaikka olisi soitettukkin, pahoitteluni ja anteeksipyyntöni.
Juu siis tarkoitukseni ei ollut syyllistää ketään, vaan kunhan pohdin kuinka itse syyllistäisin itseäni tuollaisessa tilanteessa, vaikka se ei minun syyni olisikaan. Mistä tietää, vaikka lopputulos olisi ollut täysin sama vaikka poliisit oltaisiin paikalle kutsuttu aikaisemmin.
Oma kynnykseni häkeen soittamiseen on melko matala, ehkä koska olen itse ollut tilanteissa joissa olisin toivonut sivullisten auttavan tai soittavan apua. Kuitenkin sellaisiakin tilanteita on ollut, että olen itse jättänyt soittamatta ja jälkeen päin olen katunut sitä (vaikka en edes tietäisi olisiko soitostani ollut apua tai onko edes tapahtunut mitään sen vakavempaa).
Vaikeita juttuja nuo ja kai ihan rehellisesti tuuripeliäkin välillä.
Muovipussi päähän ja ruumis suohon.
justme_
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: Su Helmi 03, 2013 5:40 pm

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja justme_ »

Jep, Miikapa hyvinkin tän miesuhrin nimi..
Avatar
Kaizer Sose
Jane Marple
Viestit: 1011
Liittynyt: To Elo 11, 2011 12:05 am

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja Kaizer Sose »

Niinkuin lehdet kirjoittaa että syyte tulisi kahdesta murhasta eikä taposta koska tekotavassa havaittavissa jonkinasteista harkintaa ekä äkkipikaisuutta. Tarkoittaako tuo uutinen sitä että kundi suunnitellut pidempääkin surmaavansa uhrit vaiko niin kuin itse epäilen että uhrit ovat olleet nukkumassa kun mustasukkaisuus on tekijän päässä muotoutunut käytäntöönpanoon ko merkeissä.
Tuokaa minulle Alfredo Carcian pää ja hillosipuleita niin ette näe enää koskaan nälkää.
Vastaa Viestiin