Laukaa - Kolmoissurma pitseriassa

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Priita
Lauri Hanhivaara
Viestit: 134
Liittynyt: La Kesä 16, 2012 10:41 am

Re: Laukaa - Kolmoissurma pitseriassa

Viesti Kirjoittaja Priita »

guineapig kirjoitti:Mitä tragediaan tulee, niin eikö muut tapahtumat joissa lapset ovat menettäneet vanhempansa ole yhtä traagisia? Tämä on jotenkin älymakeen traaginen juttu, oikein erikoistraaginen? Siksi näitä ennestään varakkaist orpoja autetaan, koska se on saanut julkisuutta, samalla sitten kerääjäkin saa oman 15 minuutin julkisuuden:roll:

Tuollaisessa keräyksessä ei ole päätä eikä häntää ja se on oksettavaa, kun samaan aikaan ei tehdä mitään oikeasti avun tarpeessa olevien hädänalaisten hyväksi.
No sisälukutaidossasi taitaa olla petraamista: en väittänyt, että tämä tapaus olisi traagisempi kuin mikään muu, vaan sanoin, että tragedia on enemmän esillä. Tiedossa. Näkyvissä. Ei jokaista kuolemaa julkisesti puida.

Olisiko ollut parempi, että keräyksen organisoija olisi ollut anonyymi häveliäisyyden vuoksi? Sepä vasta myrskyn olisi nostattanutkin.
disposal
Jane Marple
Viestit: 1014
Liittynyt: Ke Loka 09, 2013 10:51 pm

Re: Laukaa - Kolmoissurma pitseriassa

Viesti Kirjoittaja disposal »

Priita kirjoitti: Olisiko ollut parempi, että keräyksen organisoija olisi ollut anonyymi häveliäisyyden vuoksi? Sepä vasta myrskyn olisi nostattanutkin.
Entä jos keräys olisikin jouduttu suorittamaan jonkin järjestön toimesta ilman että ketään yksittäistä henkilöä olisi nostettu esille, olisiko koko keräystä edes tullut tai olisiko tuollaista rahamäärää saatu edes kasaan? Kaikenlaisia ajatuksia tulee tuosta rahankeräämisestä ja muutaman kerran olen päässyt seuraamaan kuinka pikkukaupungeissa tuo rahankeräys tapahtuu jos kerääjä on tunnettu ja varsinkin poliittista taustaa omaava. En nyt halua esittää mitään vahvistamattomia väitteitä ja epäilyjä. Voin vain todeta että pienen seurakunnan kolehtiinkin jokainen laittaa rahaa kun tuttu kerääjä ja pari ihmistä ympärillä vihaisesti mulkaisee.
froxe
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Maalis 13, 2015 11:24 pm

Re: Laukaa - Kolmoissurma pitseriassa

Viesti Kirjoittaja froxe »

Tunnen kerääjän.
Keräyksen alullepanija ollut Kokoomuksen ehdokk 2012,valtuustoon valittiin varalle.
Tämäkö tekee hänestä kylmäkiskoisen ja mainetta keräyksellä halavan??
Todellisuudessa kyseessä on 4 lapsen äiti, joka hyvää hyvyyttään käyttää omaa aikaa ja periksiantamattomuuttaan...
Jos joku haluaa lahjoittaa, niin so f what. Hänen tuttavapiiri on laaja, joten näkyvyyttä keräys on saanut Ja hyvä niin.

Lisäksi ihmettelen "tietoa" satojen tuhansien" perimisestä..
Mihinkähän tämäkin perustuu??
Enikeis, kuluja on ennen tätä melkoisesti.. perintöverotkin lankeaa maksettavaksi ennen perinnönjakoa.
Ja mitä hittoa nämä kenellekkään kuuluu...

En voi käsittää miten tällaisesta voi koskaan toipua. Olipa kyseessä parikymppinen tai yläasteikäinen.
taustasta huolimatta.
fbiagentti
Sofia Karppi
Viestit: 418
Liittynyt: Su Joulu 21, 2014 7:35 pm

Re: Laukaa - Kolmoissurma pitseriassa

Viesti Kirjoittaja fbiagentti »

froxe kirjoitti:Tunnen kerääjän.
Keräyksen alullepanija ollut Kokoomuksen ehdokk 2012,valtuustoon valittiin varalle.
Tämäkö tekee hänestä kylmäkiskoisen ja mainetta keräyksellä halavan??
Todellisuudessa kyseessä on 4 lapsen äiti, joka hyvää hyvyyttään käyttää omaa aikaa ja periksiantamattomuuttaan...
Jos joku haluaa lahjoittaa, niin so f what. Hänen tuttavapiiri on laaja, joten näkyvyyttä keräys on saanut Ja hyvä niin.

Lisäksi ihmettelen "tietoa" satojen tuhansien" perimisestä..
Mihinkähän tämäkin perustuu??
Enikeis, kuluja on ennen tätä melkoisesti.. perintöverotkin lankeaa maksettavaksi ennen perinnönjakoa.
Ja mitä hittoa nämä kenellekkään kuuluu...

En voi käsittää miten tällaisesta voi koskaan toipua. Olipa kyseessä parikymppinen tai yläasteikäinen.
taustasta huolimatta.
Onhan se sikamaista halveksuntaa todellisessa taloudellisessa tarpeessa olevia orpoja kohtaa, että järjestetään keräystä aikuiselle ja kahdelle teinille, joista yhteiskunta huolehtii täysi-ikäiseksi tuloon saakka ja jotka ovat saamassa perinnöksi talon, firman, autot, säästetyn omaisuuden jne. kyllä tuosta vähintään 150 t per kärsä tulee perintöä helposti. Ainoastaan Kokoomuksen edustajalla voi tulla moinen sikailu mieleen.
disposal
Jane Marple
Viestit: 1014
Liittynyt: Ke Loka 09, 2013 10:51 pm

Re: Laukaa - Kolmoissurma pitseriassa

Viesti Kirjoittaja disposal »

froxe kirjoitti:Tunnen kerääjän.
Keräyksen alullepanija ollut Kokoomuksen ehdokk 2012,valtuustoon valittiin varalle.
Tämäkö tekee hänestä kylmäkiskoisen ja mainetta keräyksellä halavan??
Todellisuudessa kyseessä on 4 lapsen äiti, joka hyvää hyvyyttään käyttää omaa aikaa ja periksiantamattomuuttaan...
Jos joku haluaa lahjoittaa, niin so f what. Hänen tuttavapiiri on laaja, joten näkyvyyttä keräys on saanut Ja hyvä niin.
Taisit jo itse vastata kysymykseen. On tämä nyt kun ihan neljän lapsen äiti (kok.) uhraa omaa aikaansa rahankeräykseen ja palkatta (ehkä), eikös tämä ole ihan normaali käytäntö rahaa kerätessä? Oliko tuo Freudilainen lipsahdus että keräys on saanut paljon näkyvyyttä ja hyvä niin, kuitenkin se raha taitaa olla se tärkein asia.
huolestunut äiti
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Helmi 18, 2014 4:32 pm

Re: Laukaa - Kolmoissurma pitseriassa

Viesti Kirjoittaja huolestunut äiti »

Suomalainen perisynti - kateus - näköjään nostaa päätään. Mietin vaan keneltä teiltä se on pois jos orvoksi jääneille lapsille järjestetään keräys? Todennäköisesti keräykseen osallistujat ovat suuremmaksi osaksi laukaalaisia ja se on jokaisen oma asia osallistuuko siihen, itse en ole osallistunut.

Jokainen teistä voi järjestää keräyksen erilaisten tragedian uhreille, kuinka moni näin on tehnyt?

Mun mielestä tämä murhainfo-foorumi on tarkoitettu keskusteluun henkirikoksista eikä yrityksistä mollata, panetella ja kadehtia uhriksi jääneitä. Surullista.
disposal
Jane Marple
Viestit: 1014
Liittynyt: Ke Loka 09, 2013 10:51 pm

Re: Laukaa - Kolmoissurma pitseriassa

Viesti Kirjoittaja disposal »

huolestunut äiti kirjoitti:Suomalainen perisynti - kateus - näköjään nostaa päätään. Mietin vaan keneltä teiltä se on pois jos orvoksi jääneille lapsille järjestetään keräys? Todennäköisesti keräykseen osallistujat ovat suuremmaksi osaksi laukaalaisia ja se on jokaisen oma asia osallistuuko siihen, itse en ole osallistunut.

Jokainen teistä voi järjestää keräyksen erilaisten tragedian uhreille, kuinka moni näin on tehnyt?

Mun mielestä tämä murhainfo-foorumi on tarkoitettu keskusteluun henkirikoksista eikä yrityksistä mollata, panetella ja kadehtia uhriksi jääneitä. Surullista.
Nykyään taitaa suomalainen perisynti olla sinisilmäinen ja niellä kaikki tunteella myytävät asiat. Ikävää että vasta-argumentit ovat luokkaa "kaikki asiaa vastaan olevat ovat kateellisia ja negatiivinen keskustelu aiheesta esimerkiksi kerääjän poliittiset kytkökset tulisi heti lopettaa". Se nyt vain voi aiheuttaa vastarektion jos verityö on jäänyt taka-alalle ja lehtijutut on täyttynyt kerääjän poseerauskuvilla tai alkuun "tavallisena" sitoutumattomana perheenäitinä myydyn kerääjän nimi löytyy vaikka pääministeri Stubbin tukijalistalta.
huolestunut äiti
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Helmi 18, 2014 4:32 pm

Re: Laukaa - Kolmoissurma pitseriassa

Viesti Kirjoittaja huolestunut äiti »

Niin - se kateus se kateus - valitettavaa että on aina ihmisiä jotka eivät ymmärrä että joskus ihminen voi pyyteettömästikin tehdä "hyvää", joka asiassa pitää nähdä se hyöty. Mä en itse edes tiedä kuka keräyksen on laittanut alulle eikä mua itse asiassa edes kiinnosta. Taidan tehdä itsekin liikaa "hyväntekeväisyyttä", saa nähdä koska joku näkee siitäkin vaivan ja näkee sen niin että tavoittelen sillä itselleni hyötyä enkä tee sitä sydämestäni...
disposal
Jane Marple
Viestit: 1014
Liittynyt: Ke Loka 09, 2013 10:51 pm

Re: Laukaa - Kolmoissurma pitseriassa

Viesti Kirjoittaja disposal »

huolestunut äiti kirjoitti:Niin - se kateus se kateus - valitettavaa että on aina ihmisiä jotka eivät ymmärrä että joskus ihminen voi pyyteettömästikin tehdä "hyvää", joka asiassa pitää nähdä se hyöty. Mä en itse edes tiedä kuka keräyksen on laittanut alulle eikä mua itse asiassa edes kiinnosta. Taidan tehdä itsekin liikaa "hyväntekeväisyyttä", saa nähdä koska joku näkee siitäkin vaivan ja näkee sen niin että tavoittelen sillä itselleni hyötyä enkä tee sitä sydämestäni...
Et tiedä kerääjää tai hänen taustojaan, mutta pystyt suoraan tuomitsemaan kriitikot katellisiksi ihmisiksi ja keräyksen olevan 100% pyyteetöntä toimintaa köyhille orpolapsille jotka ilman tätä keräystä olisivat katuojassa. Et ilmeisesti lue lehtiä tai seuraa uutisia koska kerääjä on esiintynyt nyt pari viikkoa poseerauskuvien kanssa lehtien palstoilla ja videoilla.
Sippura
Neuvoja-Jack
Viestit: 556
Liittynyt: Pe Tammi 22, 2010 3:12 pm

Re: Laukaa - Kolmoissurma pitseriassa

Viesti Kirjoittaja Sippura »

Voisiko joku todistaa, että murhatulla parilla olisi satojen tuhansien omaisuus. En ymmärrä mistä tällaiset tiedot ovat peräisin!

Pizzeria toimi vuokratiloissa. Joo, heillä oli uudehko omakotitalo, mutta kuinka paljon siitä on vielä velkaa? Ei autokaan varmaan monen tuhannen euron väärti ollut, kauan mies sillä jo ajeli.

Ja kaiken sen omaisuuden eteen pariskunta teki varmaan ympäripyöreitä vuorokausia töitä, siis TÖITÄ!

Uskomatonta, että tällainen kansalaisaktiivisuus nostaa niin karvaita mielipiteitä joissakin! Menkää itse ja tehkää kaikki se mitä tämä pariskunta teki lastensa etee. Jos teille kävisi samoin niin toivoisitteko, että lapsenne jätettäisiin oman onnensa varaan?

Ja korostan vielä mitä muutkin ovat täällä tuoneet esille. Ei keräykseen ole pakko osallistua eikä varat ole sinun pussista pois!
~ Even a clock that is not going is right twice a day ~
Avatar
Sheriffi McCloud
Nikke Knakkertton
Viestit: 154
Liittynyt: Ma Maalis 16, 2015 3:19 pm

Re: Laukaa - Kolmoissurma pitseriassa

Viesti Kirjoittaja Sheriffi McCloud »

Poliisi tutkii nyt tekoja murhina, niin olisiko tekijällä ollut surma-ase mukanaan kun tuli työvuoroon vai löytyikö viitteitä suunnitelmasta tai aiemmista uhkauksista ?
Rocket
Harjunpää
Viestit: 319
Liittynyt: To Syys 23, 2010 3:15 pm

Re: Laukaa - Kolmoissurma pitseriassa

Viesti Kirjoittaja Rocket »

Sippuran kanssa 100% samaa mielipuolta, itse osallistuin. Toisaalta olen useammankin kerran pysähtynyt tsekkaamaan maassa makaavan ihmisen vointia kun edellämenevät kulkevat ohi, ehkä ajatellen että kyllä viranomaiset/sossu/joku hoitaa. Mutta olenkin vähän omituinen.

Ja vaihteeksi ihan asiaakin:
Laukaan pizzeriasurmia tutkitaan murhina – mielentilatutkimus poikkeuksellisen varhain

Laukaan kolmoissurman tutkintanimike on muuttunut tapoista murhiksi. Keski-Suomen käräjäoikeus käsitteli tänään uudelleen surmista epäillyn vangitsemista ja päätyi lähettämään hänet mielentilatutkimukseen.

Epäilty oli itse vaatinut mielentilatutkimuksen tekemistä.

Tutkinnanjohtaja Markku Latvala Sisä-Suomen poliisilaitokselta kertoo, että kesken esitutkinnan tehtäviä mielentilatutkimuksia tulee eteen harvoin. Latvalan mukaan jutun tutkinta on kuitenkin jo varsin pitkällä.

Laukaalaisessa pizzeria-ravintolassa tehtiin maaliskuun alussa kolmen ihmishengen vaatinut veriteko. Henkirikoksen uhrit olivat pizzerian omistajapariskunta, 50-vuotias mies ja hänen 42-vuotias vaimonsa. Kolmas uhri oli 46-vuotias pizzeriassa työskennellyt nainen.

Rikoksista epäilty on 36-vuotias Jyväskylässä asuva mies, joka on työskennellyt samassa pizzeriassa. Epäilty pysyy vangittuna.
http://yle.fi/uutiset/laukaan_pizzerias ... in/7877191
sine qua non

Re: Laukaa - Kolmoissurma pitseriassa

Viesti Kirjoittaja sine qua non »

Sheriffi McCloud kirjoitti:Poliisi tutkii nyt tekoja murhina, niin olisiko tekijällä ollut surma-ase mukanaan kun tuli työvuoroon vai löytyikö viitteitä suunnitelmasta tai aiemmista uhkauksista ?
Ehkä on tosiaan tullut viitteitä harkinnasta. Murhana tutkimisen syyksihän riittää kyllä sekin, että tekotapa on erityisen raaka ja julma sen lisäksi että rikos on kokonaisuudessaan törkeä.

Mutta, tässähän ei kaiketi ole ollut alunpitäenkään epäselvyyttä tekotavan raakuudesta & julmuudesta tai rikoksen törkeydestä (ainakin omasta mielestäni vasaroimalla tappaminen on an sich raakaa ja julmaa), joten miksi ei siis alun pitäen ole lähdetty tutkimaan murhana.

Edit. Ihmettelen vähän, minkä vuoksi poliisi ei tässä tapauksessa kerro (yleisellä tasolla) syytä siihen, miksi rikosnimike on muutettu taposta murhaksi. (Esimerkiksi Tesoman aamutossumiehen tapauksessahan on kyllä kerrottu, että syynä tutkia surmaa murhana ovat todisteet sekä vakaasta harkinnasta että raa'asta tekotavasta). Ovatkohan tiedotusvälineiden edustajat edes kysyneet syytä tutkintanimikkeen muutokseen tässä Laukaan tapauksessa?
P_V
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: La Elo 17, 2013 11:32 pm

Re: Laukaa - Kolmoissurma pitseriassa

Viesti Kirjoittaja P_V »

Sippura kirjoitti:Voisiko joku todistaa, että murhatulla parilla olisi satojen tuhansien omaisuus. En ymmärrä mistä tällaiset tiedot ovat peräisin!
Tätä olen itsekkin naureskellut täällä ruudun takaa. Joko joku kerkesi verotiedot tarkistaa?
disposal
Jane Marple
Viestit: 1014
Liittynyt: Ke Loka 09, 2013 10:51 pm

Re: Laukaa - Kolmoissurma pitseriassa

Viesti Kirjoittaja disposal »

sine qua non kirjoitti:
Sheriffi McCloud kirjoitti:Poliisi tutkii nyt tekoja murhina, niin olisiko tekijällä ollut surma-ase mukanaan kun tuli työvuoroon vai löytyikö viitteitä suunnitelmasta tai aiemmista uhkauksista ?
Ehkä on tosiaan tullut viitteitä harkinnasta. Murhana tutkimisen syyksihän riittää kyllä sekin, että tekotapa on erityisen raaka ja julma sen lisäksi että rikos on kokonaisuudessaan törkeä.

Mutta, tässähän ei kaiketi ole ollut alunpitäenkään epäselvyyttä tekotavan raakuudesta & julmuudesta tai rikoksen törkeydestä (ainakin omasta mielestäni vasaroimalla tappaminen on an sich raakaa ja julmaa), joten miksi ei siis alun pitäen ole lähdetty tutkimaan murhana.

Edit. Ihmettelen vähän, minkä vuoksi poliisi ei tässä tapauksessa kerro (yleisellä tasolla) syytä siihen, miksi rikosnimike on muutettu taposta murhaksi. (Esimerkiksi Tesoman aamutossumiehen tapauksessahan on kyllä kerrottu, että syynä tutkia surmaa murhana ovat todisteet sekä vakaasta harkinnasta että raa'asta tekotavasta). Ovatkohan tiedotusvälineiden edustajat edes kysyneet syytä tutkintanimikkeen muutokseen tässä Laukaan tapauksessa?
Ehkä tekijä on vain kertonut motiiviksi uhreihin liittyviä asioita joita poliisi ei voi kertoa, ainakaan ennen kuin asioille saa vahvistusta.
Vastaa Viestiin