Sarjamurhaaja-hoitaja Aino Nykopp, Helsinki

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
jmit
Vic Mackey
Viestit: 1925
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:55 pm

Re: Hoitaja sarjamurhaajana

Viesti Kirjoittaja jmit »

Mariacka kirjoitit: "Siltavuoren vankeuden jälkeinen pakkohoito johtui lähinnä yleisestä painostuksesta ja siitä, että Siltavuori oli tarpeen eristää ns. vaarallisena ja/tai vaikeahoitoisena, joita Niuvanniemen potilaista on reilu 40 %. Ei siitä, ettei hänen "sairautensa" parantunut vankilassa."

Väitätkö tosiaan, että terveitä ihmisiä suljetaan Suomessa mielisairaaloihin pakkohoitoon yleisen painostuksen vuoksi? Mitä tarkoitat vaikeahoitoisella? Pedofiliataipumus on pikemminkin mahdoton hoitoinen kuin vaikeahoitoinen.

Jos Jammu tarvitsi vapauduttuaan tahdonvastaista mielisairaanhitoa, niin hänellä on täytynyt olla jokin sellainen psyykkinen sairaus, joka tällaisen on oikeuttanut. Kukaan ei kuitenkaan ole väittänyt, että Jammu olisi sairastunut vankilassa.

Bottom line on siinä, että Jammua pidettiin niin vaarallisena ja henkisesti sairaana, että hänet oli eristettävä mielisairaalaan, vaikka hän oli sovittanut rikoksensa. Hän oli täsmälleen yhtä vaarallinen ja henkisesti sairas jo silloin kun hänet vankilaan laitettiin. Näin ollen siis oikeusmurha hänen kohdallaan on tapahtunut siinä kun hänet laitettiin vankilaan.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Hoitaja sarjamurhaajana

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Siltavuoresta on oma ketjunsa, joten asiaa voitaneen puida siellä, jos se tältä osin on jäänyt puimatta. Voin siirtää vastaukseni sinne.

Pointti on kuitenkin Nykoppin (ja Siltavuoren) tapauksessa se, ettei oikeusmurhaa ole tapahtunut, koska asioissa on edetty lain mukaisesti. Murhista tuomittu ei ollut syyntakeeton eli edellytyksiä jättää rankaisematta ja määrätä pakkohoitoon ei ollut.
aga
Adrian Monk
Viestit: 2754
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 11:21 am

Re: Hoitaja sarjamurhaajana

Viesti Kirjoittaja aga »

A-studio maanantaina 17.01.2011

Perushoitaja Aino Nykopp tuomittiin viidestä murhasta elinkautiseen. Toimittaja Tiina Salumäki tapasi hänet vankilassa.

Sanna Ukkola etsii leikkausvaraa yritystukiviidakosta.

Timo Harakan kolumni.


http://atuubi.yle.fi/ohjelmat/a_studio_maanantai
Crishelle
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Su Tammi 10, 2010 7:29 pm

Re: Hoitaja sarjamurhaajana

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

Vau, kiitti tiedosta aga! :) Pitääpä vilkaista ohjelma.

Melkeen joka ikisessä Alibissa se Nykopp on sitä vinkunu että on muka syytön. Aika paljon saisi Suomessa tehdä jotta syytön joutuisi vankilaan :D

Nyt vielä media on kiinnostunut tästä Nykoppin väittelystä totuutta vastaan mutta kun lakkaa kiinnostamasta, niin johan joutuu muija kohtaamaan sen mitä on tehnyt. Tutkimusten mukaan se on patologinen valehtelija. Mutta vaikka se kuinka syytäisi valheita kenelle tahansa, ei kukaan tule uskomaan sen juttuja. Sillä on ilmeinen väsytystaktiikka käytössä. Jos se on oikeasti todella pimeä, se kuvittelee tosissaan saavansa vielä joskus hoitsun duunia. Väärä luulo.
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2883
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Hoitaja sarjamurhaajana

Viesti Kirjoittaja Helmie »

"Olin kuoleman portilla"
Maanantai 17.1.2011 klo 19.30

Aino Nykopp-Kosken lääkemyrkytyksestä hengissä säilynyt uhri kertoo A-studiossa järkyttävästä kokemuksestaan. Nykopp-Koski leimasi uhrinsa itsemurhakandidaatiksi.

- Tapasin hänet sillä tavalla, että hän Lauttasaari-lehdessä ilmoitti, että tarjosi palvelujaan ja minä soitin hänelle. Hän tuli pian käymään ja vaikutti luotettavalta ja sympaattiselta, 77-vuotias nainen kertoo maanantai-iltana esitettävässä A-Studiossa.

Sarjamurhaajaksi myöhemmin paljastunut perushoitaja Aino Nykopp-Koski ehti vierailla iäkkään naisen luona kolmen viikon ajan, ennen kuin nainen joutui sairaalaan. Nykopp vieraili vanhuksen luona päivittäin laittamassa ruokaa ja ulkoiluttamassa asiakastaan.

Uhri muistaa, miten Nykopp-Koski saapui laittamaan hänelle ruokaa. Seuraava muistikuva on sairaalasta. Vanhus sai kuulla, että hänen epäiltiin ottaneen lääkkeensä itse.

- Hän syytti minua itsemurhapotilaaksi ja minä loukkaannuin aivan mielettömästi. Minähän kuulin tämän vasta Marian sairaalassa, kun minut esiteltiin siellä. Lääkäri sanoi, että olen itsemurhapotilas. Silloin minä raivostuin, uhriksi joutunut tilittää.

Ennen joutumistaan sairaalaan vanhus oli jo saanut huomata, ettei kaikki ollut kohdillaan. Yhden yöllisen kaatumisen seurauksena naisen hampaat olivat lohjenneet ja kasvot olivat menneet mustelmille.

- Sen se lääkäri sanoi, että on ihme, että olen päässyt tästä. Olin kuoleman portilla, nainen sanoo.

Pian tapahtuneen jälkeen perushoitajaa alettiin epäillä tapahtuneesta.

Olen elänyt päivän kerrallaan, kertoo uhri nykyisestä voinnistaan. Hän sanoo toivovansa, että tekijä pysyisi vankilassa ikuisesti.

- Pelkään häntä.

Käräjäoikeus langetti perushoitajalle joulun alla elinkautisen vankeusrangaistuksen. Tuomio tuli muun muassa viidestä murhasta ja viidestä murhan yrityksestä.

Nykopp-Koski istuu elinkautistaan Hämeenlinnan vankilassa ja laatii parhaillaan asianajajansa kanssa valitusta hovioikeuteen.

A-studio tänään TV1:ssä kello 21.
IL
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011011 ... 0_uu.shtml
delicatessen
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Joulu 10, 2007 8:49 pm

Re: Hoitaja sarjamurhaajana

Viesti Kirjoittaja delicatessen »

Olin kuoleman portilla

Aino Nykopp-Kosken lääkemyrkytyksestä hengissä säilynyt uhri kertoo A-studiossa järkyttävästä kokemuksestaan. Nykopp-Koski leimasi uhrinsa itsemurhakandidaatiksi.


- Tapasin hänet sillä tavalla, että hän Lauttasaari-lehdessä ilmoitti, että tarjosi palvelujaan ja minä soitin hänelle. Hän tuli pian käymään ja vaikutti luotettavalta ja sympaattiselta, 77-vuotias nainen kertoo maanantai-iltana esitettävässä A-Studiossa.

Sarjamurhaajaksi myöhemmin paljastunut perushoitaja Aino Nykopp-Koski ehti vierailla iäkkään naisen luona kolmen viikon ajan, ennen kuin nainen joutui sairaalaan. Nykopp vieraili vanhuksen luona päivittäin laittamassa ruokaa ja ulkoiluttamassa asiakastaan.

Uhri muistaa, miten Nykopp-Koski saapui laittamaan hänelle ruokaa. Seuraava muistikuva on sairaalasta. Vanhus sai kuulla, että hänen epäiltiin ottaneen lääkkeensä itse.

- Hän syytti minua itsemurhapotilaaksi ja minä loukkaannuin aivan mielettömästi. Minähän kuulin tämän vasta Marian sairaalassa, kun minut esiteltiin siellä. Lääkäri sanoi, että olen itsemurhapotilas. Silloin minä raivostuin, uhriksi joutunut tilittää.

Ennen joutumistaan sairaalaan vanhus oli jo saanut huomata, ettei kaikki ollut kohdillaan. Yhden yöllisen kaatumisen seurauksena naisen hampaat olivat lohjenneet ja kasvot olivat menneet mustelmille.

- Sen se lääkäri sanoi, että on ihme, että olen päässyt tästä. Olin kuoleman portilla, nainen sanoo.

Pian tapahtuneen jälkeen perushoitajaa alettiin epäillä tapahtuneesta.

Olen elänyt päivän kerrallaan, kertoo uhri nykyisestä voinnistaan. Hän sanoo toivovansa, että tekijä pysyisi vankilassa ikuisesti.

- Pelkään häntä.

Käräjäoikeus langetti perushoitajalle joulun alla elinkautisen vankeusrangaistuksen. Tuomio tuli muun muassa viidestä murhasta ja viidestä murhan yrityksestä.

Nykopp-Koski istuu elinkautistaan Hämeenlinnan vankilassa ja laatii parhaillaan asianajajansa kanssa valitusta hovioikeuteen.

A-studio tänään (17.1.) TV1:ssä kello 21.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011011 ... 0_uu.shtml
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Hoitaja sarjamurhaajana

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Tulipa katsottua tuo juttu ja rauhallisena on Nykiopp pysynyt vaikka asianajajansakkin on sanonut että hovistakin voi tuomio tulla.
anneli1
Olivia Benson
Viestit: 727
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 12:30 pm

Re: Hoitaja sarjamurhaajana

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

Onko tässä tapauksessa vain aihetodisteita vai jotain konkreettisempaa?
Kiistää itse, no tottakai.

Mitkä ne oikeat faktat on, sekö,että ao hoitaja oli lähettyvillä kun vanhukset kuolivat ja se että hoitajalta löytyi kotoaan melkoinen määrä lääkkeitä. Millä perusteella kukaan voi väittää että nimen omaan hän antoi ne kuolettavat lääkkeet? Kuka näki?

Se, että joku hoitaja vaikuttaa hullulta, ei ole ihan uutta. Töykeää käytöstä ja välinpitämättömyyttä, ammattitaidottomuutta saa kokea ihan ilmaisesti, riittää kun menee ihan mihin terveyskeskukseen tahansa.

Nyt sitten menee offiksi, mut miksette pidä itse parempaa huolta ikääntyneistä sukulaisistanne ja vieraile heidän luonaan?? Kun ympärillä olevat tajuaa, että tostakin ukosta joku huolehtii ja välittää, jättää moni vilunki mies/nainen keissin väliin.
jmit
Vic Mackey
Viestit: 1925
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:55 pm

Re: Hoitaja sarjamurhaajana

Viesti Kirjoittaja jmit »

Anneli,

Miltä sinusta tuntuisi, jos esimerkiksi päiväkodin hoitaja myrkyttäisi hengiltä lapsesi sillä aikaa kun olet töissä ja sitten joku neropatti tulisi selittämään sinulle, että miksi et pitänyt lapsestasi parempaa huolta? Ihanko oikeasti luulet, että Suomessa voi saada murhatuomion ainoana perusteena se, että jonkun ihmisen lähellä kuiolee muita ihmisiä?
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Hoitaja sarjamurhaajana

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Anneli, oletko perehtynyt kuinka hyvin tapaukseen? Jos lukaiset tämän ketjun ajan kanssa läpi ja vaikka jokusen lehtijutunkin luet niin luulen että ymmärrät näytön olevan vahvan.
Kuoleehan hoitajien ja lääkäreiden lähellä koko ajan ihmisiä mutta tässä tapauksessa on täysin selvää että hoidettavat ovat kuolleet tämän hoitajan käden kautta.
Hoitajan aikaisempi rikoshistoria ei lisäksi ainakaan tue hänen syyttömyyttään, hänellähän ei olisi pitänyt olla pitkään aikaan (ennen surmasarjan alkua) oikeutta toimia ammatissaan jonka harjoittamiseen hänellä on edelleenkin lupa.
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Hoitaja sarjamurhaajana

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

anneli1 kirjoitti:
Se, että joku hoitaja vaikuttaa hullulta, ei ole ihan uutta. Töykeää käytöstä ja välinpitämättömyyttä, ammattitaidottomuutta saa kokea ihan ilmaisesti, riittää kun menee ihan mihin terveyskeskukseen tahansa.
Tämäpä ko. hoitzu olikin oikein mukava. Siis ulospäin.
Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2883
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Hoitaja sarjamurhaajana

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Kertoo mielestäni tarpeeksi paljon, että yksi nainen, "Kerttu", jota Aino hoiti ei tahtonut näyttää naamansa haastattelussa, koska pelkää Ainoa! Ei todellakaan miltään viattomalta se Aino vaikuta.
Uusintana tuli se eilinen ohjelma, jossa Ainoa haastateltiin naamatusten ja "Kerttua" puhelimitse. Kovasti näytti Aino lirkuttelevan ja yritti tosiaan antaa itsestään paljon paremman vaikutelman kuin onkaan. :roll:
Crishelle
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Su Tammi 10, 2010 7:29 pm

Re: Hoitaja sarjamurhaajana

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

Vaikka itse sanonkin, mulla on hemmetin hyvä vaisto ihmisten suhteen. Harmi etten nähnyt tätä hoitajaa kasvotusten, olisin heti voinut sanoa onko hänessä jotain luotaantyötävää ihmisenä vai ei. Yleensä tiedän heti.

Ja totta kai vakuuttaa syyttömyyttään ja vakuuttelee sitäkin että aina on tehnyt töitä paljon (Alibissa oli jossain numerossa). Eipä se riipu se ihmisen mielenlaatu siitä tekeekö kymmentä työtä vai löhöääkö yhteiskunnan tuella. Haluaisin tietää montakohan ihmistä on oikeasti oikeudessa myöntänyt tekonsa...
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2647
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hoitaja sarjamurhaajana

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Alkaa olemaan trendi että elinkautista istuvat naiset istuvat syyttöminä ts. eivät ole myöntäneet surmatöitä. Kaksi myrkkyhoitajaa jo ja perhekerhon pitäjä. Hämeenlinnassa voidaan aloittaa "syyttömien kokkikerho" tms. :wink:

Tosin sairaanhoitaja-AMK-tason insuliininpistäjä ei enää kahvittele mutta syyttömänä kuoli.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
jmit
Vic Mackey
Viestit: 1925
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:55 pm

Re: Hoitaja sarjamurhaajana

Viesti Kirjoittaja jmit »

"Vaikka itse sanonkin, mulla on hemmetin hyvä vaisto ihmisten suhteen."

Tuossahan ne ovatkin nätisti kuuluisat viimeiset sanat. :)

Viiltäjä Jack oli monien käsityksen mukaan sukupuoleltaan nainen. Olen, jopa lukenut artikkelin, jossa oli mainittu, että Jackin lähettämän kirjeen postimerkistä olisi eristetty dna, josta on todettu, että Jack oli nainen. Kun on epäiltyjen ulkopuolella, niin ei voi jäädä kiinni. Juuri siksi sarjamurhaajalle on suunnaton etu siitä, jos on ystävällisen oloinen sympaattinen nainen, jossa ei ole kerta kaikkiaan mitään epäilyttävää.

Psykopaattia ei voi kukaan ihminen erottaa lyhyen keskustelun perusteella. Ei kukaan ja juuri siksi he ovat niin äärimmäisen vaarallisia. Ja kaikista vaarallisin psykopaatti on henkilölle, joka kuvittelee vaistollansa tunnistavansa psykopaatin.
Vastaa Viestiin