Poliisi ampui henkirikosta yrittäneen vt4:llä Orimattilassa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
tötterö
Rico Tubbs
Viestit: 1209
Liittynyt: Pe Elo 30, 2013 9:11 am

Re: Poliisi ampui henkirikosta yrittäneen vt4:llä Orimattila

Viesti Kirjoittaja tötterö »

Kaikki tietää nimen mutta kukaan ei vuoda.
Uskokoon ken tahtoo.
JMO70
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: La Kesä 04, 2016 7:15 pm

Re: Poliisi ampui henkirikosta yrittäneen vt4:llä Orimattila

Viesti Kirjoittaja JMO70 »

No siinähän se nimi jo tuli esille pari viestiä taaksepäin. Tai ainakin tieto mistä uteliaat (kuten minä:) ) voi nimen kaivaa.
tötterö
Rico Tubbs
Viestit: 1209
Liittynyt: Pe Elo 30, 2013 9:11 am

Re: Poliisi ampui henkirikosta yrittäneen vt4:llä Orimattila

Viesti Kirjoittaja tötterö »

Näpytelkää se yleiseen jakeluunkin jollei ole niin salaista.
Yhtä salaista kuin se että Nelan mies Sergei on löytynyt kuolleena myös Nuuksiosta.
Uskoon ken tahtoo..
Juhani Saari
Harjunpää
Viestit: 341
Liittynyt: Ma Syys 21, 2015 5:34 pm

Re: Poliisi ampui henkirikosta yrittäneen vt4:llä Orimattila

Viesti Kirjoittaja Juhani Saari »

JMO70 kirjoitti:No siinähän se nimi jo tuli esille pari viestiä taaksepäin. Tai ainakin tieto mistä uteliaat (kuten minä:) ) voi nimen kaivaa.
Eipä noilla tiedoilla mitään selvinnyt. Hienosti tulit sitten valkopesemään uudella tunnuksella.
Gurney
Adrian Monk
Viestit: 2506
Liittynyt: Ti Huhti 02, 2013 9:37 am

Re: Poliisi ampui henkirikosta yrittäneen vt4:llä Orimattila

Viesti Kirjoittaja Gurney »

Juhani Saari kirjoitti:
JMO70 kirjoitti:No siinähän se nimi jo tuli esille pari viestiä taaksepäin. Tai ainakin tieto mistä uteliaat (kuten minä:) ) voi nimen kaivaa.
Eipä noilla tiedoilla mitään selvinnyt. Hienosti tulit sitten valkopesemään uudella tunnuksella.
Googlasin ohjeella ja nimi selvisi sivulta 12. Jyri Kattainen.Siksi yllä joku puhui ex.pääministeristä.

Miksi nimeä ei saisi julkaista? Seinäjoen teinimurhassa jokaikinen suomalainen tiesi uhrin ja tekijän nimen alta aikayksikön.
Jos tosiasiat näyttävät olevan keskenään ristiriidassa, se tarkoittaa sitä, että joku niistä ei ole tosiasia
JMO70
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: La Kesä 04, 2016 7:15 pm

Re: Poliisi ampui henkirikosta yrittäneen vt4:llä Orimattila

Viesti Kirjoittaja JMO70 »

Juhani Saari kirjoitti:
JMO70 kirjoitti:No siinähän se nimi jo tuli esille pari viestiä taaksepäin. Tai ainakin tieto mistä uteliaat (kuten minä:) ) voi nimen kaivaa.
Eipä noilla tiedoilla mitään selvinnyt. Hienosti tulit sitten valkopesemään uudella tunnuksella.
Täh? Valkopesemään mitä? Kerroin vaan että vinkki nimen selvittämiseen löytyy siitä pari viestiä taaksepäin. Fiksummat sen sieltä kyllä sitten helposti googlettikin.
Avatar
UglyBetty
Neuvoja-Jack
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 29, 2014 2:03 am
Paikkakunta: Cloud Cuckoo Land

Re: Poliisi ampui henkirikosta yrittäneen vt4:llä Orimattila

Viesti Kirjoittaja UglyBetty »

[/quote]

Mä en ole täällä kertomassa nimiä kenestäkään, kenellekään.
En myöskään ole hölöttämässä turhuuksia tai keksittyä juttuja kenestäkään, kenellekään.[/quote]

Eli ts. olet siis itse romani? Ja tulit valkopesemään, ettei kyseessä ollut romani? No Suomessa vallitsee mielipiteenvapaus.[/quote]

:lol: Nyt et vois pahemmin väärässä olla :lol:
En todellakaan kuulu sellaiseen porukkaan millään tavalla, enkä todellakaan harrasta minkäänlaista valkopesua, missään vastaavassa asiassa.
Mähän olen rasisti jos suvakeilta kysytään.
Itse kutsun itseäni realistiksi :mrgreen:
Mä vaan olen sitä mieltä että tässä tapauksessa aivan turhaa jankkaamista.
Ja mullakin taitaa olla se mielipiteenvapaus tässä kohtaa..?
Sen faktatiedon lisäksi.
MackBolan
Nikke Knakkertton
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 2:56 pm

Re: Poliisi ampui henkirikosta yrittäneen vt4:llä Orimattila

Viesti Kirjoittaja MackBolan »

Tiina kirjoitti:^En ole nähnyt hihattomassa yhtään mannea kyllä. Hyvä huomio! :)
OT,tämä tosin oli polttanu hihansa jostain syystä.
Miksi elää kalliisti, kun Mononen hautaa halvalla..?
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Poliisi ampui henkirikosta yrittäneen vt4:llä Orimattila

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Whaaaat??
Siis tarkoitatko...
http://www.inkyqueen.com/site/poltotjaviillot.html

Vai henkisesti?
MackBolan
Nikke Knakkertton
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 2:56 pm

Re: Poliisi ampui henkirikosta yrittäneen vt4:llä Orimattila

Viesti Kirjoittaja MackBolan »

Siis henkisesti.
Miksi elää kalliisti, kun Mononen hautaa halvalla..?
DemlaMinfo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1460
Liittynyt: To Syys 24, 2015 5:20 pm

Re: Poliisi ampui henkirikosta yrittäneen vt4:llä Orimattila

Viesti Kirjoittaja DemlaMinfo »

Vai on romanilta kärähtänyt hihat henkisesti :mrgreen:
Mielenterveys on tärkeä osa ihmisen hyvinvointia. Omasta mielenterveydestään voi pitää huolta ja omia voimavarojaan vahvistaa. Psykologin kanssa keskustelu voi auttaa pääsemään eroon harhaluuloista ja kuuloharhoista.
Tweetie
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Marras 27, 2015 1:25 pm

Re: Poliisi ampui henkirikosta yrittäneen vt4:llä Orimattila

Viesti Kirjoittaja Tweetie »

janita kirjoitti:Jo alun uutisoinneissa mainittiin mm. tatuoidut käsivarret (naapurien toimesta) ja kaalo ei todellakaan kulje käsivarret paljaana, vai onko joku muka nähnyt mustalaisen t-paidassa?
Olen nähnyt, silloin kun ovat nuoremman sukupolven kesken. Heidän kulttuurissaan nuoren miehen kuuluu peittää käsivarret vanhemman romanimiehen ollessa paikalla.
Veikkaisin, että osasyy käsivarsien peittämiseen on myös nämä ns. armovekit
janita
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Poliisi ampui henkirikosta yrittäneen vt4:llä Orimattila

Viesti Kirjoittaja janita »

^Tekijä/ammuttu ei SILTI ole mustalainen vaikka oletkin ehkä joskus nähnyt hihansa käärineitä ja tiedät päällisin puolin syyn sille, miksi pitkät hihat on. Minä kehtaan väittää olevani suomalaiseksi valtaväestön edustajaksi aivan poikkeuksellisen hyvin perillä romanikulttuurista olematta mustalaisen puoliso tai työssä näiden parissa, saati sukua. En jaksa hihoista selittää tässä, kun koko ketju ei liity mitenkään mustalaisiin.

Jos jotain kiinnostaa yksityiskohdat mustalaisiin liittyvistä aiheista, kuten kahden romanimiehen kuolema, voin kyllä valottaa niistä niin paljon kuin tiedän. Tämä ketju ei liity.
Tweetie
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Marras 27, 2015 1:25 pm

Re: Poliisi ampui henkirikosta yrittäneen vt4:llä Orimattila

Viesti Kirjoittaja Tweetie »

janita kirjoitti:^Tekijä/ammuttu ei SILTI ole mustalainen vaikka oletkin ehkä joskus nähnyt hihansa käärineitä ja tiedät päällisin puolin syyn sille, miksi pitkät hihat on. Minä kehtaan väittää olevani suomalaiseksi valtaväestön edustajaksi aivan poikkeuksellisen hyvin perillä romanikulttuurista olematta mustalaisen puoliso tai työssä näiden parissa, saati sukua.
No enhän minä niin väittänytkään! Vastasin kysymykseen!
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17109
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Poliisi ampui henkirikosta yrittäneen vt4:llä Orimattila

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Nelostien ampuminen: naisen tila "vakaa", esitutkinta kestää vielä kuukausia

Orimattilassa nelostiellä tapahtuneen kaahailun ja ampumisen esitutkinta on vielä alkuvaiheessa. Kolmikymppistä lahtelaismiestä epäillään tapon yrityksestä ja törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

Paikalle osunut moottoripyöräpoliisi ampui miehen kuoliaaksi estääkseen vakavan henkeen ja terveyteen kohdistuneen rikoksen, joka kohdistui autossa matkustajana olleeseen naiseen.

Poliisin voimankäyttöä tutkiva syyttäjä Jukka Haavisto kertoo, että poliisia kuultiin viime perjantaina, eli vasta viisi päivää tapahtumien jälkeen.
- Siinä ei ole mitään erikoista, aikataulut sopivat silloin yhteen. Tällaisessa tilanteessa pyritään kuulemaan lähiaikoina, eikä vasta kuukausien kuluttua.

Rikostutkintaa tekevä Hämeen poliisi ja voimankäyttöä selvittävä syyttäjä hakivat yhteisesti asianomistajia ja todistajia, jotka näkivät tai kuvasivat nelostien tapahtumia. Heitä on ilmoittautunut yli 30.
- Lukuisia on kuultu ja lukuisia on vielä kuulematta. Selvitämme, tietävätkö he liikenteen vai keskikaistan tapahtumista, Haavisto sanoo.

Tutkinta jatkuu vielä kuukausia. Todistajien kuulemisen lisäksi odotetaan muun muassa teknisen tutkinnan ja oikeuslääketieteellisen tutkimuksen tuloksia.

Poliisin ampuman miehen matkustajana ollut nainen on yhä sairaalahoidossa. Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Jari Kiiskinen luonnehtii naisen tilaa vakaaksi. Häntä on kuultu nyt kahdesti.

Hämeen poliisilaitos hoitaa liikenneturvallisuuden vaarantamista ja tapon yritystä koskevan esitutkinnan. Kiiskisen mukaan tutkinta on edennyt suunnitellusti.

Poliisi on saanut sunnuntai-iltapäivän tapahtumista noin 30 silminnäkijähavaintoa. Videomateriaalia on tullut vähänlaisesti.


ess.fi
KOTIMAA 09:52 Päivitetty: 11:07

Aiemmin mainitsemani LTT (Lahden tietotoimisto) jätti tiedotteestaan pois sanan "kuin", joten saatu viesti "oli manne" perustui siis erheeseen. Piti oleman "oli kuin manne". Nimimerkki UglyBetty on oikeassa.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Vastaa Viestiin