Sannan surma - Mikkeli 2009

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Mikkelissä kuollut 28 - vuotias nainen

Viesti Kirjoittaja Damien »

piupali kirjoitti:Olen pahoillani, mutta täysin varmahan en voi olla onko kyseessä sama ihminen. Mutta huhut liikkuu.
Miksi sitten väitit niin?
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
piupali
Armas Tammelin
Viestit: 79
Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 10:09 pm

Re: Mikkelissä kuollut 28 - vuotias nainen

Viesti Kirjoittaja piupali »

No kun kuulin vasta tänään että minulle kerrotut asiat ovat vain huhuja. Pyydän anteeksi.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Mikkelissä kuollut 28 - vuotias nainen

Viesti Kirjoittaja Damien »

Noo, sattuuhan noita.Mutta itse kukin voisi tästä lähtien kirjoituksissaan ilmoittaa mitkä ovat
kuulopuheita ja mitkä eivät.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Bloodhound
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: To Maalis 19, 2009 3:09 pm

Re: Mikkelissä kuollut 28 - vuotias nainen

Viesti Kirjoittaja Bloodhound »

piupali kirjoitti:Ikävä tuottaa pettymys, mutta vangittu ei ole aikaisemmin linnassa ollut. Mut hienoja spekulaatioita teillä.
Mä ymmärsin että on tuomittu törkeästä rattijuopumuksesta ja varkaudesta, muttei ole istunut niiden vuoksi linnassa... Voisko olla noin?
neitinokkonen
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: To Loka 01, 2009 10:53 am

Re: Mikkelissä kuollut 28 - vuotias nainen

Viesti Kirjoittaja neitinokkonen »

Ja kannattais olla muutenkin vähän varuillaan noitten huhupuheiden kanssa... Aina kun jotain tapahtuu niin juttujakin liikkuu jos jonkinlaisia. Ja useimmat niistä ei todellakaan pidä paikkaansa...
Haarahaukka
Javier Pena
Viestit: 1819
Liittynyt: Ma Elo 25, 2008 11:53 pm

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Haarahaukka »

Itse taksikuskina tiedän, ettei vakavista rikoksista tuomittu saa taksin ammattiajolupaa ja se lupa lähtee samoista syistä heti. Pienemmistäkin rikkeistä luvat ovat katkolla. Liikennelupa on eri asia, mutta siinä on vielä taloudelliset kriteerit lisänä. Nämä ovat ihan viranomaisten toteuttamia asioita ja alan omat sisäiset säännöt, ainakin isommissa kaupungeissa ovat vielä tiukempia.

Taksit ovat muuten ammattikuntana erittäin tarkkoja maineestaan turvallisina ja luotettavina kulkuvälineinä. Asiakkaaseen kajoava tai turvallisuuden vaarantava kuski on entinen kuski.

Kaikki tietysti on mahdollista, mutta odotellaan todellista tietoa huhujen sijaan. Ja jos kyseessä on ollut töissä oleva virallisen taksin kuljettaja, niin se tulee varmasti julki, kuten pitääkin.
Buy the ticket, take the ride!
Rezah
Christopher Lorenzo
Viestit: 1581
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 7:04 pm

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Onhan uhri voinut myös menna jonkun kanssa taksilla, ei sen välttämättä tarvi itse kuski olla. Vaikka huhut liikkuukin näköjään.. :roll:
There are no crimes behind enemy lines
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

En usko kyllä pätkääkään siihen, että taksikuski olisi surmannut Sannan, varsinkin jos mitään muuta yhteyttä ei ole näköpiirissä. Ei mitenkään mene kaaliin.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
mineraalimies
Lauri Hanhivaara
Viestit: 137
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 8:41 pm

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja mineraalimies »

Millä tavalla kaunis tai urheilullinen uhri olisi jotenkin enemmän uutisoitava kuin vaikkapa lihava ja ei urheileva?

Tätä asiaa olen monesti miettinyt.
tyyppi85
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 2:37 am
Paikkakunta: Turku

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja tyyppi85 »

Olen miettinyt ihan samaa,eli miksi se pitää uutisessa mainita että "kaunis nainen surmattu"jne jne..Miten se kauneus(vaikkei kaunis edes olisikaan)liittyy itse asiaan?

Jos ihminen on tapettu niin se on tapettu.Ei siihen tarvitse kirjoittaa mitään ulkonäköön liittyvää.
pienikin hetki on arvokas
Orca
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: Su Helmi 01, 2009 1:30 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Orca »

tyyppi85 kirjoitti:Olen miettinyt ihan samaa,eli miksi se pitää uutisessa mainita että "kaunis nainen surmattu"jne jne..Miten se kauneus(vaikkei kaunis edes olisikaan)liittyy itse asiaan?

Jos ihminen on tapettu niin se on tapettu.Ei siihen tarvitse kirjoittaa mitään ulkonäköön liittyvää.
Uskosin et ihan sen takia kun se myy paremmin kun käytetään otsikoissa sanoja "kaunis", "viaton" jne. Lehdethän nimenomaan elää tämmösistä ;)
"Poverty is the mother of crime" -Marcus Aurelius
Tiridoll
Alibin satunnaislukija
Viestit: 54
Liittynyt: To Loka 01, 2009 10:05 pm

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Tiridoll »

Minulla on asiaan liittyen tietoa, joita en voi kuitenkaan faktana esittää koska en itse ollut paikan päällä. Mutta minulle asiasta kertonut on luotettava taho, joten itse pidän niitä totena.
Sanna oli ollut taksin kyydissä tuona yönä ja Sanna oli ollut kovassa humalassa. Tiedän, ettei hän ollut ainoa kyytiläinen. Tiesin jo viimeviikolla, että kyseisen taksin kuljettaja on ollut pidätettynä(kuten joku jo aiemmin kertoi kuulleensa huhua). Sitä en tiedä, että onko tuo 23-vuotias juuri tämä taksinkuljettaja vai aivan joku muu.
Kommentoisin vielä keskustelussa aiemmin ollutta juttua siitä, että Sannalla oli taipumusta hypätä tuntemattomien kyytiin. Mielestäni se ei ole taipumusta, jos joskus nuoruudessaan on näin tehnyt.
aniko
Agentti Scully
Viestit: 651
Liittynyt: To Kesä 18, 2009 10:52 pm
Paikkakunta: Gamla Motown

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja aniko »

Ei mustakaan tää taksikuskiteoria kaikkein todennäköisin ole, ellei sitten ole kuten rosamarine ehdotti, että ollut muuten vain epäilty ammatiltaan taksikuski, mutta että se asia ei liity rikokseen erityisesti. Jos Sanna lähti surmaajansa kanssa samalla taksilla pois ravintolasta, niin teon on kyllä täytynyt tapahtua todella, todella harkitsemattomasti, sillä kyllähän nyt hölmömpikin tappaja/ryöstäjä/raiskaaja tajuaa että hänet on taksikuksi ja taksin kamera nähnyt Sannan kanssa juuri ennen kohtalokkaita tapahtumia, ja että hän jää kiinni hetkessä. Ja taaskaan se mahdollinen ulkoisten vammojen vähäisyys ei oikein sovi yhteen minkään harkitsemattoman yhteenoton kanssa. Olisi nyt kyllä älyttömän hyvä tietää että mikä Sannan kuolintapa oli, ja millaisessa kunnossa ruumis oli löydettäessä, mutta eipä taida raporttia tulla julkiseksi tästä.
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Tiridoll kirjoitti:Minulla on asiaan liittyen tietoa, joita en voi kuitenkaan faktana esittää koska en itse ollut paikan päällä. Mutta minulle asiasta kertonut on luotettava taho, joten itse pidän niitä totena.
Sanna oli ollut taksin kyydissä tuona yönä ja Sanna oli ollut kovassa humalassa. Tiedän, ettei hän ollut ainoa kyytiläinen. Tiesin jo viimeviikolla, että kyseisen taksin kuljettaja on ollut pidätettynä(kuten joku jo aiemmin kertoi kuulleensa huhua). Sitä en tiedä, että onko tuo 23-vuotias juuri tämä taksinkuljettaja vai aivan joku muu.
Kommentoisin vielä keskustelussa aiemmin ollutta juttua siitä, että Sannalla oli taipumusta hypätä tuntemattomien kyytiin. Mielestäni se ei ole taipumusta, jos joskus nuoruudessaan on näin tehnyt.
Totta, eiköhän sitä tuntemattomien kyytiin hyppäämistä/liftaamista ole harrastanut nuoruudessa yksi jos toinenkin.

Olisiko mahdollista, että samaan taksiin olisi ängennyt kenties tuntemattomiakin heppuja? Jos on ollut puoli neljän aikaan isot taksijonot? Joillakin on tapana tulla kyselemään kyytiä ja sitä asuuko samalla suunnalla?
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Sannan surma - Mikkeli

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

aniko kirjoitti:Olisi nyt kyllä älyttömän hyvä tietää että mikä Sannan kuolintapa oli, ja millaisessa kunnossa ruumis oli löydettäessä, mutta eipä taida raporttia tulla julkiseksi tästä.
Niinpä. Hyvin huomaa, että Sanna seurusteli virkavallan edustajan kanssa, nyt ei liikoja tietoja julkisuuteen päästetä. Tosin, sehän juuri ruokkii niitä huhuja.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Vastaa Viestiin