Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Pieni liekki kirjoitti:T
terapeutti
psykoterapeutti
psykologi
psykiatri
oikeuspsykologi
psykologian tohtori
oikeustieteen tohtori
Kaikki näitä titteleitä on ihmisillä, jotka ovat puolustaneet väärä tuomioita Ulvilan molemmissa jutuissa, mutta myös niillä jotka ovat päin vastaista mieltä. Täällä ei todistella titteleillä vaan argumenteilla. Perusteita hankkivalle olisi kriittinen psykologia erinomainen asia, mutta ei niillä saada ratkaisua Ulvilan surmaan.

Minä väittelin jo v 1978 Ruotsissa, KTH. Se antoi mahdollisen tehdä tutkimusta täydellä palkalla. Sen jälkeen olen tehnyt kaikenlaista tutkimusta yhteiskunnallisissa asioissa. Marxin opit ovat perustana. Insinööriksi ei minusta ole, vaikka kävinkin tekn. opiston lukion sijaan.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

sisotalo kirjoitti:Minä väittelin jo v 1978 Ruotsissa, KTH. Se antoi mahdollisen tehdä tutkimusta täydellä palkalla. Sen jälkeen olen tehnyt kaikenlaista tutkimusta yhteiskunnallisissa asioissa. Marxin opit ovat perustana. Insinööriksi ei minusta ole, vaikka kävinkin tekn. opiston lukion sijaan.
Olen kiinnostunut niistä tieteellisistä julkaisuistasi, jotka koskettavat jollain tasolla asiantuntijatodistajien pätevyyden ja todistajakertomusten luotettavuuden arviointia, valemuistoja, ihmisten käyttäytymistä, joukkopsykoosia, vainoharhaisuutta, rikostutkimusta, iholle tehtyjä UV-valotutkimuksia tai lasten seksuaalisen kaltoinkohtelun tutkimuksia. Olen myös kiinnostunut tietämään, paljonko julkaisujasi on siteerattu noiden edellä mainittujen tutkimusalojen yleisesti tunnetuissa ja arvostetuissa tiedelehdissä.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Aloita nyt lukemalla kaikki yli 3000 puheenvuoroani täällä. Samanlaisia kirjoituksia on viime vuosilta paljon eri asioissa.

En minä ole hankkinut mitään akateemisia lisämeriittejä. Hain viimeisen kerran professuuria 1970 luvulla. Kirjoittanut ole todella paljon. Täälläkin on lukuisat kerrat viitattu sisotalon kirjoituksiin.

Etsi nyt vaan jotain vasta väittämistä siinä mitä täällä kirjoitan, niistä kaikista näkyy, että olen ammattitukija. Jollaiseksi täällä ei kukaan ole itseään esitellyt. Poliiseja ja juristeja on varmasti, mutta vaatimattomasti he vaikenevat ammatistaan.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

sisotalo kirjoitti:Aloita nyt lukemalla kaikki yli 3000 puheenvuoroani täällä. Samanlaisia kirjoituksia on viime vuosilta paljon eri asioissa.
Olen kyllä lukenut varmasti suurimman osan niistä kirjoituksista, joita olet tänne murhainfoon kirjoittanut. Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että Anneli Auer ja Jens Kukka ovat molemmat joutuneet oikeusmurhan uhreiksi. Anneli Auer on ollut silminnäkijänä vanhimman tyttärensä kanssa ulkopuolisen mieshenkilön tekemälle perheen isän murhalle, johon Auerilla ja hänen tyttärellään ei ole mitään osuutta itsellään. Myös siitä olen kanssasi samaa mieltä, että Auerin kolme lasta ovat puhuneet mielikuvitustarinoita heihin kohdistuneista raiskauksista. Auerilla, hänen vanhimmalla tyttärellään tai Jens Kukalla ei ole mitään tekemistä lasten väitettyjen raiskausten kanssa. Lasten höpöhöpö-tarinat tulivat täytenä yllätyksenä heidän äidilleen, isosiskolleen, isovanhemmilleen ja äidin entiselle miesystävälle. Mm. perheen elämää vuoden 2009 aikana läheltä seurannut peitepoliisi totesi raportissaan Auerin olevan hyvä äiti lapsilleen.
sisotalo kirjoitti:En minä ole hankkinut mitään akateemisia lisämeriittejä. Hain viimeisen kerran professuuria 1970 luvulla. Kirjoittanut ole todella paljon. Täälläkin on lukuisat kerrat viitattu sisotalon kirjoituksiin.
Täällä on useat kerrat viitattu myös esimerkiksi rantakosken ja Öppnas Härin kirjoituksiin, joten hirveästi en itsekään alkaisi kehuskella muille, että murhainfossa, Hejacissa ja Suomi24:llä viitataan kirjoituksiini. Toivoisin, että lukisit läpi omat viestisi ulkopuolisen silmin, ennen kuin painat lähetä-nappulaa. Tekstien oikolukeminen on tärkeää, jotta niihin ei jää ylenmäärin kirjoitusvirheitä, vääriä nimiä, mahdollisia asiavirheitä ja vältytään asiallisten kirjoitusten väärinymmärtämisiltä.
sisotalo kirjoitti:Etsi nyt vaan jotain vasta väittämistä siinä mitä täällä kirjoitan, niistä kaikista näkyy, että olen ammattitukija. Jollaiseksi täällä ei kukaan ole itseään esitellyt. Poliiseja ja juristeja on varmasti, mutta vaatimattomasti he vaikenevat ammatistaan.
En viitsi tuhlata kallista aikaani väittelyihin, jotka tiedän turhiksi. Minun puolestani saat aivan rauhassa jatkaa Auerin puolustuksen ja Auerin läheisten haukkumista. En hyväksy sijaisvanhempien toimia Auerin nuorempien lasten vieraannuttamiseksi äidistään ja lasten "kaappausta", mutta en lähde heitä haukkumaan, koska ymmärrän kuinka tärkeää on saada edes laiha sopu sijaisvanhempien ja biologisen äidin välille. Sekä sijaisvanhemmat että äiti ovat lapsille tärkeitä henkilöitä, joiden käyttäytyminen ja asioiden hoitaminen vaikuttavat ratkaisevasti siihen miten lapset pärjäävät myöhemmin aikuisina elämänsä isoissa valinnoissa.

Olen pettynyt ammattitutkijaan, jolla on ollut käytettävissään Ulvilan murhan etp-aineisto paljon pidempään kuin minulla ja joka ei ole lainkaan vaivautunut tätä aineistoa kriittisesti analysoimaan. Olen myös pettynyt toimissasi siihen, ettet halua saattaa Ulvilan oikeaa murhaajaa vastuuseen teostaan, kuten et niitä kahta poliisiakaan, joiden toimien johdosta syytöntä ihmistä alettiin epäillä murhasta toiseen kertaan, vaikka Joutsenlahden tutkijatiimi oli todennut jo aiemmin murhan ulkopuolisen tekemäksi.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Pieni liekki kirjoitti: En viitsi tuhlata kallista aikaani väittelyihin, jotka tiedän turhiksi.
Sen kyllä huomaa. Et esitä ainoatakaan esimerkkiä siitä, että olisin joten vieraantunut tutkijan työtavasta. Mutta miksi sitten tuhlaat aikaasi vastaamalla jotain aivan muuta kuin sitä minkä min kirjoitan.

Olennaista on, että olen jättänyt jo vuosia sitten Ulvilan murhan tapahtumien arvailun. Tuomiot on tarkastettu lukuisia kertoja. Niissä ei ole mitään Suomen lain vastaista. Kysymys on tuomarien harkinnasta sen välillä mitä syyttäjä esittää ja mitä puolustus tuo esiin. Myöskään esitutkimuksessa ei ole mitään laitonta.

Sensijaan tutkin millä tavalla voitaisiin päästä eteenpäin mielipiteen muokkauksessa ja viime kädessä juriidisesti. Ammottava aukko on, että puolustus ei anna tietoja joiden perusteella voisi ymmärtää miksi näin onnettomasti kävi. Ei ole mitään tietoa siitä miksi Kukka ja Auer, osittain, sai väärän tuomion.

Täällä on kaksi kirjoittajaa, suhteellisen uusia, jotka väittävät toimivansa Auerin tukijoukkona. Kukkaa ei aktiivisti kukaan puolusta, ei edes hänen oma sisarensa. Mitään aineistoa hänen syyllisyydestään ei ole edes vuodatettu niille parille journalistille, jotka salaisia papereita kertovat lukeneensa

Avatar
Xerxes
Axel Foley
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2013 12:11 am

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

Olen nyt vähän seurannut keskustelua täällä. Muutamia ajatuksia. Kuunneltuani sen häke-nauhoituksen lukuisaia kertoja, olen tullut vakuuttuneeksi, että paikalla oli vieras henkilö, joka surmasi Jukka Lahden siellä takkahuoneessa. Mielestäni ei ole pienintäkään mahdollisuutta siihen, että tekijä olisi ollut AA. Niissä väleissä, joissa hänen olinpaikkansa on tuntematon, ei ole mitään mahdollisuutta suorittaa kaikkia niitä temppuja mitä onnistunut suoriutuminen edellyttäisi. Se vaatisi täysin mahdottomia. Kaikki lavastukset ja järjestelyt. Täysin mahdotonta. Sitten on se vanhin tytär, joka on silminnäkijä ja pysynyt tiukasti kannallaan poliisien painostuksesta huolimatta. Nämä perustelut riittävät minulle ja olisi pitänyt riittää käräjäoikeudellekin. Jälkiä on tekijästä. Mm. kengänjäljet, jotka viittaavat todennäköisesti kengän kokoon 43-44. Ne eivät sovi Jukka Lahden kengiksi (41) mutta mielestäni näyttää siltä, että ne eivät sovi myöskään AA:n epäilemälle henkilölle. AA:n pituusarvio tai vatsakkuusarvio voivat heittää oikeasta. Ei AA ole tunnistanut ketään varmuudella, vaan esittänyt useita mahdollisuuksia. Ne eivät ole luotettavia. Niinpä epäilen, että oikea tekijä ei välttämättä ole vielä kovinkaan epäiltynä ollut. Lisäksi vähäpuheisuus viittaa alan henkilöön, joka tietää, että hätäpuhelu nauhoitetaan. Lisäksi vaikuttaa siltä, että teko oli tarkkaan harkittu etukäteen. Tuosta toisesta rikoksesta ei ole yhtä paljon tietoa, mutta saatavilla olleen tiedon perusteella vaikuttaa siltä, että siinä todistelut ovat tekaistuja, keksittyjä, puutteellisia. Santtila on alan asiantuntija korkeimmalta tasolta, ja hänen mielestään raiskaustuomio oli väärä. Joku täällä väitti, että kaikki asiantuntijat ovat olleet sitä mieltä, että kyllä se AA on se oikea tekijä, kummassakin rikoksessa, vaikka faktat eivät sitä tue, ainakaan riittävän hyvin syylliseksi tuomitsemiseen. Se on väärää tietoa, jota levitetään. Kyllä minusta näyttää, että kysymyksessä on oikeusmurha, siis väärä tuomio. Tältä se näyttää. Lisäksi näyttää siltä, että oikealla tekijällä on vahvoja tukijoita, mahdollisesti poliisiorganisaatiossakin, ja jossakin kyllä tiedetään oikea tekijä. Tämä on tietysti arvio. Täydelliset faktatiedot puuttuvat. Kaiken kaikkiaan tämä on hyvin ilkeä juttu. Sisotalon virhe on mielestäni siinä, että hän odottaa AA:n käyttäytyvän kuin robotti viileästi. Kyllä kaiken kokenut epäilty on "oikeutettu" pieneen tunnepurkaukseen. Häntä on poljettu joka taholta, ihme että on kestänyt. Hän olisi ansainnut hyvin pätevän asiantuntijakaksikon asianajajikseen kuten Bodomin tapauksessakin oli. Siis mahdollisimman pätevät asianajajat. On mahdollista, että virheen korjaamista ei tueta kaikilla tahoilla, vaikka se tiedettäisiin. Se leimaisi Suomen oikeuslaitoksenkin epäluotettavaksi. Sitä ei ehkä haluta. Juttu voi selvitä joskus myöhemmin, kun on riittävästi aikaa kulunut, kun juttua salailleet ovat jo poistuneet keskuudestamme tai rikokset vanhentuneet.

Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Xerxes kirjoitti: Sisotalon virhe on mielestäni siinä, että hän odottaa AA:n käyttäytyvän kuin robotti viileästi. Kyllä kaiken kokenut epäilty on "oikeutettu" pieneen tunnepurkaukseen. Häntä on poljettu joka taholta, ihme että on kestänyt. Hän olisi ansainnut hyvin pätevän asiantuntijakaksikon asianajajikseen kuten Bodomin tapauksessakin oli.
Ei tässä ole kysymys kenenkään tunteen purkauksista, vaan siitä, että Anneli kieltäytyy vaihtamasta yhtä ja samaa liikejuristia lsh-asiaan perehtyneeseen puolustajaan, joka pystyisi kamppailuun MJE ympärille kerääntynyttä oikeuspsykologien ryhmää vastaa. Akateeminen tutkija Santtila ei siitä selvinnyt vaan hävisi kaikissa oikeusasteissa. Lsh-asiantuntija olisi tuskin valinnnut häntä siihen keskeiseen osaan johon Manner hänet asetti molemmissa oikeudenkäynneissä.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

sisotalo kirjoitti:
Xerxes kirjoitti: Sisotalon virhe on mielestäni siinä, että hän odottaa AA:n käyttäytyvän kuin robotti viileästi. Kyllä kaiken kokenut epäilty on "oikeutettu" pieneen tunnepurkaukseen. Häntä on poljettu joka taholta, ihme että on kestänyt. Hän olisi ansainnut hyvin pätevän asiantuntijakaksikon asianajajikseen kuten Bodomin tapauksessakin oli.
Ei tässä ole kysymys kenenkään tunteen purkauksista, vaan siitä, että Anneli kieltäytyy vaihtamasta yhtä ja samaa liikejuristia lsh-asiaan perehtyneeseen puolustajaan, joka pystyisi kamppailuun MJE ympärille kerääntynyttä oikeuspsykologien ryhmää vastaa. Akateeminen tutkija Santtila ei siitä selvinnyt vaan hävisi kaikissa oikeusasteissa. Lsh-asiantuntija olisi tuskin valinnnut häntä siihen keskeiseen osaan johon Manner hänet asetti molemmissa oikeudenkäynneissä.
Onko tosiaan niin, ettet ymmärrä, kuinka pätevä tutkija on ollut puolustuksella asiantuntijatodistajana? Etkö ole perehtynyt lainkaan niihin tieteellisiin meriitteihin, joita Pekka Santtilalla on? On todella suuri menetys, jos suomalaisessa oikeusjärjestelmässä ei osata hyödyntää huippuluokan asiantuntijaosaamista. Kannattaisi varmaan itse kunkin kuunnella Santtilan asiantuntijatodistukset Ulvilan murha-asiassa uudelleen ja ottaa niistä opiksi. Haluaisin päästä kuuntelemaan, kun Santtila luennoi. Ainakin hänen ulosantinsa on ollut erilaisissa haastatteluissa erittäin luontevaa ja hän on osannut pukea sanomisensa selkeiksi kokonaisuuksiksi.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Pieni Liekki on kovasti ihastunut sekä juristi Manneriin että professori Santtilaan, jotka olivat ne suuret häviäjät Ulvila surman kokonaisuudessa. Sisotalolla ei ole koskaan olut mitään kantaa näihin henkilöihin. En ole voinut heidän toimintaansa tutustua muuten kuin kuuntelemalla mitä Santtila oikeudessa sanoo ja siihen mitä Manner kirjoittaa. Oikeudesssa hänen puhumisensa olivat kovin vaatimattomia.

En todellakaan arvosta sitä oppia jota kutsutaan oikeuspsykologiaksi. Sillä ei päästä mihinkään kun ainoassa tSuomessa tuntemassamme tapuksessa he jakaantuivat kahteen koulukuntaa, jotka esittivät täysin vastakkasia mielipiteitä Anneli Auerin syyllisyydestä. En voi mitenkään arvioita heitä ihmisinä. Heidän tutkimushaaransa on osoittanut harhaan johtavaksi. Ruotsissa päästiin heistä eroon ja Thomas Quickin saamat kahdeksan elinkautista tuomiota peruuttiin.

Avatar
Xerxes
Axel Foley
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2013 12:11 am

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

Luettuani Santtilan perusteluja ja kirjoituksia mitä netissä on löytynyt, pidän häntä erittäin hyvänä todistajana. Jos kouluarvosana pitäisi antaa niin kiitettävä 9. Mannerille antaisin kouluarvosanan 6. Hänen tyylinsä on kovin varovainen ja mieto, se ei iske tuomareihin, eikä ole riittävän painava syyttäjän ryhmää vastaan. Syyttäjä on ollut hyvin hyökkäävä ja antanut paikkansa pitämättömiäkin tietoja tapauksesta. Esim. kuinka kauan AA on ollut poissa yhtä mittaa häke-nauhan kuulumattomissa. Syyttäjältä tällainen virhe on paha. Totuus on, että Anneli Auer on häke-nauhan keston aikana ollut vain lyhyitä jaksoja kuulumattomissa, eikä ole mitenkään mahdollista, että hän meni jossakin välissä sinne takkahuoneeseen ja antoi siellä ne tappavat iskut, tuli veriseksi ja palasi salamana takaisin puhelimen ääreen verettömänä eikä hänen paluujälkiäkään näy missään. Tärkeintä on se lyhyt aika, jolloin hän ei ole ollut tiedetyssä paikassa. Hän ei voi olla syyllinen. Tämän on varmaan syyttäjä Jarmo Valkamakin todennut mielessään, vaikka syyttää viran puolesta. Oma henkilökohtainen mielipide ei saisi ohjeiden mukaan olla este syyttäjällä. Valkaman oma kertoma viittaa tällaiseen. Toisessa jutussa luotan Santtilan arvioon, ja siihen että vanhin lapsista oli eri mieltä samoin kaksi naapurin lasta, joiden myös väitettiin tulleen raiskatuksi. Siinähän on todistajien sana sanaa vastaan. Lisäksi nuorin lapsi taisi olla 2 vuotias tapahtuman aikana. Minä en hänen todistukselleen panisi mitään painoa. Tappio tässä ensi vaiheessa aiheutti syyttäjän puolelle kiertotien käyttämisen ajatuksen. Syytetään raiskauksesta, ja hankitaan sille ajatukselle hyviä puolustajia. Tämä mielikuvituksellinen teoria sitten toteutettiin. "Ota kiinni mistä saat", tulee mieleen. Todelliset perustelut olivat heikot! Tältä se näyttää henkilökohtaisesta näkökulmasta! Luotan Santtilan arvioon totuudesta, siis lain kannalta olisi pitänyt tulla "syytön" myös tässä toisessa tapauksessa. :x

Avatar
Susku London
Roger Murtaugh
Viestit: 893
Liittynyt: La Huhti 29, 2017 2:35 pm
Paikkakunta: Lontoo
Viesti:

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Susku London »

Xerxes kirjoitti:Olen nyt vähän seurannut keskustelua täällä. Muutamia ajatuksia. Kuunneltuani sen häke-nauhoituksen lukuisaia kertoja, olen tullut vakuuttuneeksi, että paikalla oli vieras henkilö, joka surmasi Jukka Lahden siellä takkahuoneessa. Mielestäni ei ole pienintäkään mahdollisuutta siihen, että tekijä olisi ollut AA.

Samaa mieltä minäkin. Hätäpuhelun tallenteelta kuuluva Anneli Auerin hätä saada apua paikalle on sydäntä raastavaa. Kaikki se arvostelu miten hänen olisi tullut toimia hädän hetkellä on julmaa ja/tai typerää. Mitään käsikirjaa ei ole olemassakaan, ja toisekseen Auer toimi juuri niin kuin hätäkeskus oli häntä kehoittanut.

Täällä Lontoossa oli hiljattain suuri onnettomuus, jossa kokonainen tornitalo roihahti liekkeihin. Ihmisiä kehoitettiin pysymään asunnoissaan, jonne usea sitten kuoli, sillä kaikissa asunnoissa ei ollut paloturva-ovia, kaasuputket kulkivat porraskäytävissä ja hiljattain rakennuksen ulkopintaan asennettu paloherkkä materiaali tuotti palaessaan myrkyllisiä kaasuja. Hätäkeskuksen antamat standardisoidut ohjeet eivät toimi kaikissa tilanteissa kaikkien apua tarvitsevien eduksi. Mitään hyötyä ei ole kenenkään huudella jälkikäteen, että minä ainakin olisin lähtenyt ulos lasteni kanssa.


Niissä väleissä, joissa hänen olinpaikkansa on tuntematon, ei ole mitään mahdollisuutta suorittaa kaikkia niitä temppuja mitä onnistunut suoriutuminen edellyttäisi. Se vaatisi täysin mahdottomia. Kaikki lavastukset ja järjestelyt. Täysin mahdotonta. Sitten on se vanhin tytär, joka on silminnäkijä ja pysynyt tiukasti kannallaan poliisien painostuksesta huolimatta. Nämä perustelut riittävät minulle ja olisi pitänyt riittää käräjäoikeudellekin.

Juuri näin. Väitteet siitä, että neljän pienen lapsen äiti olisi kykeneväinen suorittamaan etukäteen suunnitellun ja harjoitellun täydellisen murhan yhdessä yhdeksän vuotiaan lapsensa kanssa, on kertakaikkisen härski rimanalitus syyttäjiltä (väite on peräisin traumatisoituneen pikkupojan satuiluista).

Syyttäjien toiminta saa minut miettimään mistä tässä asiassa on loppupeleissä kyse, kun he lähtevät tuolle tielle? Mikä saa syyttäjät valitsemaan valheen totuuden sijaan? ...Ja vieläpä hyvin tietäen mitkä katastrofaaliset seuraukset valheella on syytetyille, ja heidän läheisilleen.


Jälkiä on tekijästä. Mm. kengänjäljet, jotka viittaavat todennäköisesti kengän kokoon 43-44. Ne eivät sovi Jukka Lahden kengiksi (41) mutta mielestäni näyttää siltä, että ne eivät sovi myöskään AA:n epäilemälle henkilölle. AA:n pituusarvio tai vatsakkuusarvio voivat heittää oikeasta. Ei AA ole tunnistanut ketään varmuudella, vaan esittänyt useita mahdollisuuksia. Ne eivät ole luotettavia.

Pieni liekki avasi hiljattain ketjun, jossa käsitellään todistajien muistikuvien luotettavuutta.

Väärä tuomio ja sen purkaminen rikosprosessissa:
https://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=24&t=21939

Arvaamattomissa paniikkitilanteissa ihmisen huomio ei kiinnity kaikkeen niin, että hän pystyisi antamaan tarkkoja ja täysin luotettavia kuvauksia muista ihmisistä ja tapahtumista tarkan aikajärjestyksen kera. Vanhimman tyttären käynnit omasta huoneestaan takkahuoneen puolella on tästä hyvä esimerkki. Kävikö tyttö kaksi vaiko kolme kertaa kuikuilemassa ei ole edes tärkeätä.

Tutkivan journalismin puuttuminen Suomessa valtamedian julkaisuista on vakava puute tasapainoittavana tekijänä poliisin ja syyttäjien toimille. Kaikki lehdet painoivat sanasta sanaan väitteet, joita poliisi ja syyttäjät esittivät. Aivan pienelläkin työllä toimittajat olisivat voineet kyseenalaistaa näitä.


Niinpä epäilen, että oikea tekijä ei välttämättä ole vielä kovinkaan epäiltynä ollut. Lisäksi vähäpuheisuus viittaa alan henkilöön, joka tietää, että hätäpuhelu nauhoitetaan. Lisäksi vaikuttaa siltä, että teko oli tarkkaan harkittu etukäteen.

Olen Xerxesin tavoin avoin sille mahdollisuudelle, että äärilaitojen mies ei ole välttämättä oikea tekijä, mutta tarvitaan poliisin apua hänen poissulkemisekseen.

Myös murhaajan asuste kertoo, ettei hän aikonut jättää dna:ta rikospaikalle. Naapureiden mukaan joku oli käynyt aiemmin kolistelemassa takapihoilla, eli tekijä on selvittänyt etukäteen osoitteen, johon aikoo tunkeutua yöllä.


Tuosta toisesta rikoksesta ei ole yhtä paljon tietoa, mutta saatavilla olleen tiedon perusteella vaikuttaa siltä, että siinä todistelut ovat tekaistuja, keksittyjä, puutteellisia.

Minulla on tarpeeksi tietoa seri-syytteistä ja tuomioista voidakseni sanoa, että asia on juuri niin, kuin Xerxes esittää.

Santtila on alan asiantuntija korkeimmalta tasolta, ja hänen mielestään raiskaustuomio oli väärä. Joku täällä väitti, että kaikki asiantuntijat ovat olleet sitä mieltä, että kyllä se AA on se oikea tekijä, kummassakin rikoksessa, vaikka faktat eivät sitä tue, ainakaan riittävän hyvin syylliseksi tuomitsemiseen. Se on väärää tietoa, jota levitetään.

Väärän tiedon levittäminen onkin mielenkiintoinen kysymys. Onko se ollut organisoitua ja maksettua toimintaa?

Kyllä minusta näyttää, että kysymyksessä on oikeusmurha, siis väärä tuomio. Tältä se näyttää. Lisäksi näyttää siltä, että oikealla tekijällä on vahvoja tukijoita, mahdollisesti poliisiorganisaatiossakin, ja jossakin kyllä tiedetään oikea tekijä. Tämä on tietysti arvio. Täydelliset faktatiedot puuttuvat. Kaiken kaikkiaan tämä on hyvin ilkeä juttu.

Kyllä, asia on juuri näin. Tämän takia tämme minfoon on avattu ketju, jossa tutkitaan miten vääriä tuomioita rakennetaan ja keiden toimesta:

Oikeusmurhan satakuntalaiset taustavaikuttajat:
https://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=24&t=23301


Sisotalon virhe on mielestäni siinä, että hän odottaa AA:n käyttäytyvän kuin robotti viileästi. Kyllä kaiken kokenut epäilty on "oikeutettu" pieneen tunnepurkaukseen. Häntä on poljettu joka taholta, ihme että on kestänyt.

Todellakin. Täysin syytön ihminen, jonka mies tapetaan julmasti perheen kotona keskellä yötä, on kokenut pahimman mahdollisen painajaisen. Sen lisäksi poliisi kääntyy syyttäjien ja median voimalla häntä vastaan, ja vie vapauden lisäksi lapset, kodin, oman yrityksen ja koko tulevaisuuden. Kukapa Anneli Auerin maineella varustetun ihmisen palkkaisi?

Hän olisi ansainnut hyvin pätevän asiantuntijakaksikon asianajajikseen kuten Bodomin tapauksessakin oli. Siis mahdollisimman pätevät asianajajat.

Suomessa ei ole erikseen eri rikosalueisiin pätevöityneitä asianajajia.

On mahdollista, että virheen korjaamista ei tueta kaikilla tahoilla, vaikka se tiedettäisiin. Se leimaisi Suomen oikeuslaitoksenkin epäluotettavaksi. Sitä ei ehkä haluta. Juttu voi selvitä joskus myöhemmin, kun on riittävästi aikaa kulunut, kun juttua salailleet ovat jo poistuneet keskuudestamme tai rikokset vanhentuneet.

Nicht Schuldig kuvaili hienosti sitä miten asioiden oikean laidan tietävät vaikenevat, etteivät joutuisi itse valokiilaan. Samoin toimittiin natsisaksassa.

https://murha.info/phpbb2/viewtopic.php ... 7&start=15


Susku London, korruption vastustaja
Lataa Naakan kirja Ulvilan surmasta! (Salasana on ulvila) https://drive.google.com/file/d/1VxnVEZ ... 3n6mH/view
BLOGI:
http://anneliauer.com
LIITY seuraajakseni:
http://twitter.com/SuskuLondon

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Onko tietoa, ketkä hakivat vuodenvaihteessa avoinna olleeseen Varsinais-Suomen käräjäoikeuden päällikön virkaan, johon tuli valituksi laamanni Martti Juntikka?

http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/29 ... i+Juntikka
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Susku London kirjoitti: Sisotalon virhe on mielestäni siinä, että hän odottaa AA:n käyttäytyvän kuin robotti viileästi. Kyllä kaiken kokenut epäilty on "oikeutettu" pieneen tunnepurkaukseen. Häntä on poljettu joka taholta, ihme että on kestänyt.
Samma väitettä jatketaan, vaikka olen siihen syytökseen vastannut. Ei ole minun asiani tuomita tai palkita Annelia hän tunnevirtaustensa vuoksi. Tärkeintä on, että häntä säälimällä ei asiaa auteta vaan asiallisella todistelulla julkisuudessa.

Asia muuttuu ihan toiseksi kun hän hyökkää virkamiehiä vastan henkilökohtaisesti ja nimeää tunnistettavan henkilön miehensä murhaajaksi. Tämä ei mitenkään kuulu surutyöhön.

Annelin suuri virhe on siinä, että hän ei ottanut asiaa tuntevaa puolustajaa vaikeaan lsh-juttuun. Ja, että hän ei huolehdi siitä, että esimerkiksi Suskun tiedossa oleva asia Annelin ja Kukan syyttömyydestä tulee julkiseen keskusteluun. Kanavat kyllä löytyvät.

Avatar
Susku London
Roger Murtaugh
Viestit: 893
Liittynyt: La Huhti 29, 2017 2:35 pm
Paikkakunta: Lontoo
Viesti:

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Susku London »

Pieni liekki kirjoitti:Onko tietoa, ketkä hakivat vuodenvaihteessa avoinna olleeseen Varsinais-Suomen käräjäoikeuden päällikön virkaan, johon tuli valituksi laamanni Martti Juntikka?

http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/29 ... i+Juntikka
Heh, kaipa Juntikka pääsee taas telomaan Annelia? Jääviys ei ole ollut aiemminkaan mikään ongelma, kun Annelia vastaan käydään oikeutta.
Susku London, korruption vastustaja
Lataa Naakan kirja Ulvilan surmasta! (Salasana on ulvila) https://drive.google.com/file/d/1VxnVEZ ... 3n6mH/view
BLOGI:
http://anneliauer.com
LIITY seuraajakseni:
http://twitter.com/SuskuLondon

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Susku London kirjoitti:
Pieni liekki kirjoitti:Onko tietoa, ketkä hakivat vuodenvaihteessa avoinna olleeseen Varsinais-Suomen käräjäoikeuden päällikön virkaan, johon tuli valituksi laamanni Martti Juntikka?

http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/29 ... i+Juntikka
Heh, kaipa Juntikka pääsee taas telomaan Annelia? Jääviys ei ole ollut aiemminkaan mikään ongelma, kun Annelia vastaan käydään oikeutta.
Onko mitään tietoa, missä vaiheessa tämä Varsinais-Suomen käräjäoikeuden päällikön virka oli haussa viime vuoden puolella? Asia kiinnostaa, koska Annelin haastehakemus Suomen valtion korvausvastuuasiassa on saapunut Varsinais-Suomen käräjäoikeuteen 5.12.2016.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Vastaa Viestiin