HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

turumurre kirjoitti
No kyllä mä sitten ymmärrän miksi nauhaa kuulemattomat 'syyllistäjät' esittävät tuollaisia kuten aj, koska nauhaa kuuntelevat arkkitehdit (kuten us) kertovat nämä valheelliset tiedot alkujaan.
Valehtelen taas? Vai valehteletko sina? Sovitaanko, etta kuulokokemuksemme eroavat.

Suoraan nauhan kuulleen keuhkolaakarin haastattelusta:

Hengastyneisyys rauhoittui viela puhelun edetessa loppuun. Puhelun lopussa han puhui mielestani aika normaalisti.

Ja tassa kuoleman kommentti viime kesalta (tummennus minun):
00:03:18.00 - Heikille puhuva nainen tokaisee lapselle "Älä itke A*****, hei sielt..". Tämä ääni ei kuulosta enää epätoivoiselle, vaan naisen ääni vaikuttaa tässä vaiheessa enemmän määrätietoiselle ja loogiselle. Lause jää myös taas kesken. Tästä ja edellisestä "nyt hiljeni" kommentista huokuu kokonaiskuva, että lapsi on ominpäin lähtenyt katsomaan takkahuoneeseen ja nainen haluaisi estää lasta tekemästä näin, mutta ei kuitenkaan suoraan tätä asiaa lapselleen halua huutaa kesken puhelun. Eli vaikutelma "äiti on puhelimessa, enkä nyt voi huutaa sulle sinne, joten tuu nyt helkkariin omatoimisesti sieltä olkkarista - siellä ei oo mitään nähtävää". Tästä eteenpäin naisen ääni alkaa myös kuulostamaan samalle, mitä se oli puhelun alkuvaiheissa, eli hieman "määräilevälle ja tympääntyneelle". Kuulostaa, kuin nainen ei "turvautuisi Heikkiin", vaan haluaisi antaa sinne enemmänkin ohjeita. Ei vaikuta, että mitään vaaraa olisi enää jäljellä...??

00:03:29:00 - Heikki on kysellyt tietoja taloon tunkeutujasta ja tämän olinpaikasta. Nainen tokaisee hätäkeskukselle "en tiedä.. menenks mä kattoon". (Miksi nainen menisi tässä vaiheessa katsomaan - Toisaalta nainen on jo ollut kokoajan varma siitä, että tunkeutujan tarkoitus on tappaa vain hänen miehensä, joten kumpikaan (nainen tai lapsi) näyttäisi havaitsevan mitään vaaraa talossa? Lapsi on myös yhä hengailemassa niillä suunnilla). Heikki keskeyttää naisen ja kyselee nyt tappajan perään, kuin varoittaakseen, että "älä nyt mene katsomaan mihinkään jos se tappaja on yhtä siellä".

00:03:04 - Nainen kysyy lapselta: "A*****, oliks se vielä siellä?", johon tyttö vastaa hieman itkuisella äänellä "ei.. se lä..". Nainen "kuin keskeyttää" lapsen sanomisen ja kysyy lapselta uudelleen kovalla äänellä "SE LÄHTI jovai?!". Lapsen vastausta tähän ei enää kuulu, sillä häkepäivystäjä keskeyttää tässä ja alkaa kyselemään tuntomerkkejä...
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... en#p489403

Ma en ole kuoleman kanssa samaa mielta tuosta "Älä itke A*****, hei sielt.." kohdasta -- musta Anneli on siina aidosti surkeissaan ( tyrskahtaa) kun tietaa mita kauheuksia lapsi juuri naki. Pelkoa tyton puolesta tai minkaanlaista hataa tai kiiretta saada aviomiehelle apua en aanessa kuitenkaan kuule.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja turumurre »

annijatta kirjoitti: Kyllä minä sen olen kuunnellut...

Ai Sorry, ei yhtään vaikuttanut siltä että olisit kuullut...

ulkosuomalainen kirjoitti: Valehtelen taas? Vai valehteletko sina? Sovitaanko, etta kuulokokemuksemme eroavat.
.. "Älä itke A*****, hei sielt.." kohdasta -- musta Anneli on siina aidosti surkeissaan ( tyrskahtaa) kun tietaa mita kauheuksia lapsi juuri naki.

Tämä on ihan sama juttu jos joku väittää tuota sanomaasi "Valehtelen taas", että sanotkin siinä 'Valehtelen jatkuvasti'. Jos sitä Annelin itkuskelua ei siinä havaitse niin sitten voi esittää kysymyksen että miten paljon yleensä havaitsee..

Olen sitä mieltä että oikeuden pitäisi vapauttaa tämä tallenne täysin julkiseksi siltä osin kun Auer on äänessä, kaikki muun voisi leikata pois. Tämä sillä perusteella että puhkeaisi tämä kupla lopullisesti kun väitetään ettei Auer ole hädissään eikä itkuskele tuolla kyseisellä hätäkeskustallenteella.
annijatta
Javier Pena
Viestit: 1705
Liittynyt: To Syys 01, 2011 7:22 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Tässä nämä rouvan repliikit häkepuhelun aikana. Siitäpä vaan sitten pohtimaan pyytääkö annu apua vaan raportoiko tapahtunutta rikosta?????
0:02 Epäilty: Tääl o joku tappaja. Tulkaa nopeesti.
Epäilty: Joku tuli ikkunast sisää.
0:06 Epäilty: Ulvila.
0:10 Epäilty: (sanoo osoitteen)
0:12 Epäilty: (sanoo tien)
0:15 Häke: Joo-o.
0:15 Epäilty: (sanoo numeron)
0:17 Epäilty: On.
0:19 Epäilty: Joku tuli ikkunast sisää ja hakkaa puukol mun miestäni. Muaki on hakattu.
0:24 Epäilty: Kyllä.Heti.
0:30 Epäilty: Ei se o pimeetä. Mä juoksi puhelimee ku mä pääsin. Löi muaki, tulee näköjää verta.
Epäilty: Hei nopeesti.
0:39 Epäilty: Meil o myös neljä lasta täällä.
0:42 Epäilty: Kyllä.
0:47 Epäilty: En.
0:52 Epäilty: Nopeesti
0:54 Epäilty: Kuuleksä ku mun mieheni huutaa?
Epäilty: (hengittää raskaasti puhelimeen)
0:59 Epäilty: Meni, lähtikse mies jo?
1:12 Epäilty: Onks joku tulossa jo?
1:39 Epäilty: Tuuksä tänne puhelimee?
1:36 Epäilty: Hei mun täytyy ny (huutaa lastaan).
1:41 Epäilty: Mä meen kattoo tonne.
1:43 Epäilty: Mä soitan poliisil, siel pyydettii et...
(Mite mä pääse linjoi)
1:51 Epäilty: Lähtisekse jo? (kuuluu hiljempana kuin uhrin ääni)
1:54 Epäilty: (Sanoo joko "mitäkö" tai "pitääkö") (huutaa raivokkaasti)
1:55 Epäilty: Vittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu).
2:03 Epäilty: (_uole) (2-tavuinen sana, päällekkäin miehen valituksen kanssa)
2:05Epäilty: Öh (voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys)
2:08 Epäilty: (vaimeita askelia) Tuleeksielt kettää?
2:23 Epäilty: Hei, lopeta (huutaa todella raivokkaasti).
2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku?
.2:50 Epäilty: Joo. Mä en tiedä mikä tyyppi se o, se.
2:52 Epäilty: Hajotti meiän ton, se takaovi, sil o mustat vaatteet.
2:58 Epäilty: Mä olen tääl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähtee juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tapaa mun mieheni, se oli äske viel hengis.
3:10 Epäilty: Makaa siel lattial ja huus äske apua, nyt hiljeni.
3:18 Epäilty: Älä itke (lapsi) hei, siel.
3:25 Epäilty: Emmä tiedä, mä en oo, keittiös, mä en. Meneks mä kattomaa?
3:33 Epäilty: No todennäkösest siel ellei lähteny ulos jo, mei makuuhuoneessa siis.
3:37 Epäilty: En tiedä, siel hiljeni.
Epäilty: (kysyy lapselta) Oliks se viel siel?
3:42 Epäilty: Se lähti jo vai?
3:47 Epäilty: Mustat vaatteet, siin oli joku, sanotaa et vähintää 180 senttiä pitkä, vähä, aika tukeva.
3:54 Epäilty: Semmoset niinku mustat vaatteet, semmoset, ettei naamaa kokonaa näkyny. Iha vieraan näköne mulle.
3:59 Epäilty: Jooh (taustalta kuuluu lapsen itkua). Hei tulkaa nopeesti.
4:05 Epäilty: Onks tänne joku ambulanssi tulossa kans?
4:11 Epäilty: Joo.
4:16 Epäilty: Joo. Selvä.
4:18 Epäilty: Hei hei.

Pyytääkö apua hengenvaaralliseen tilanteeseen vai raportoiko rikosta ja varmistaa omaa alibia????
Viimeksi muokannut annijatta, Su Helmi 10, 2013 1:01 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
annijatta
Javier Pena
Viestit: 1705
Liittynyt: To Syys 01, 2011 7:22 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Ja lapsen repliikit tuntemattoman tappajan riehuessa takkahuonessa.

1:38 Lapsi: Niih.
1:42 Lapsi: Mitä mä sanon?
2:10 Lapsi: Hei, onksiel joku, tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti. Tulkaa äkkii.
2:19 Lapsi: Iskä, älä kuole.
Lapsi: Nii tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti, jooko.
2:35 Lapsi: Äiti.
2:38 Lapsi: Äiti tuu.
2:39 Lapsi: Nyt siel puhutaa taas.
3:14 Lapsi: (itkun alkua + voimakas rääkäisy, lyhyt napsahdus)
3:41 Lapsi: Joo, se lähti.
Lapsi itkee taustalla

Harjoiteltua vaiko aitoa, iskä voi huonosti. Poika kyllä väittää että nauhuria hoiteli juuri tämä samainen tyttö.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
Elizzza
Martin Riggs
Viestit: 625
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2012 12:05 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Elizzza »

Annijatta on osunut asian ytimeen. Apploodit!
Olikohan pohdittu kaikki keinot ja paikat, missä pihauttaa Jukasta ilmat pihalle? Miksiköhän juuri tämä kotimurha valittiin? Luulisi olevan helpompiakin tapoja ja kivampia paikkoja, kuten ruotsinlaiva. Oliko valintaan syynä puhelinten käyttömahdollisuudet. Uskoisin että ruotsinlaivaakin on pohdittu.
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

turumurre kirjoitti
Tämä on ihan sama juttu jos joku väittää tuota sanomaasi "Valehtelen taas", että sanotkin siinä 'Valehtelen jatkuvasti'. Jos sitä Annelin itkuskelua ei siinä havaitse niin sitten voi esittää kysymyksen että miten paljon yleensä havaitsee..
Voisit lainata kerrankin oikein ja olla jattamatta oleellisinta pois. Se on vastoin saantoja.
Kertaukseksi siis mun koko kommentti, selityksineen, TUOSTA KOHDASTA.
Ma en ole kuoleman kanssa samaa mielta tuosta "Älä itke A*****, hei sielt.." kohdasta -- musta Anneli on siina aidosti surkeissaan ( tyrskahtaa) kun tietaa mita kauheuksia lapsi juuri naki. Pelkoa tyton puolesta tai minkaanlaista hataa tai kiiretta saada aviomiehelle apua en aanessa kuitenkaan kuule.
Mutta talla ei ole mitaan tekemista sen kanssa, etta Anneli tuntuu rauhoittuvan nauhan loppua kohti sen sijaan, etta hermostuisi yha pahemmin kun apu rakkaalle aviomiehelle vain viipyy ja Hake jaarittelee. Hupun kiinnisaamisen luulisi olevan toissijaista aviomiehen hengissa pitamiseen verrattuna. Minusta nauhasta ei voi tulla muuhun johtopaatokseen kuin siihen, etta Anneli tiesi jo, ettei mitaan olisi tehtavissa.

Mielenkiintoisesti muuten Turren mielesta kaikki valehtelevat, jos tuovat Annelille epaedullisia asioita esiin. Iltsikan Tia valehtelee. US ja muut minfolaiset valehtelevat. Lapset valehtelevat. Annun veli valehtelee. Poliisi huijaa. Aanitutkija Tuija petkuttaa. Laakarit, laborantit, tuomarit, psykiatrit -- yhtaan rehellista ei ole sattunut koko joukkoon.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Elizzza kirjoitti:Annijatta on osunut asian ytimeen. Apploodit!..

Jaa, missä mielessä? Noita vaillinaisia litterointeja on pyöritetty täällä jo kolme vuotta.
Ne ovat nykyään tarpeettomia, koska on ensinnäkin havaittu että ne ovat vajaita, ja toiseksi koska ne ovat vain litterointeja. Huvittavaa oikeastaan että aj just edellä puhui että voi kuunnella tallennetta ja sitten kopsaa tuon Niemen kritiikkiä saaneen litteroinnin...

ulkosuomalainen kirjoitti:..
Mielenkiintoisesti muuten Turren mielesta kaikki valehtelevat, jos tuovat Annelille epaedullisia asioita esiin. Iltsikan Tia valehtelee. US ja muut minfolaiset valehtelevat. Lapset valehtelevat. Annun veli valehtelee. Poliisi huijaa. Aanitutkija Tuija petkuttaa. Laakarit, laborantit, tuomarit, psykiatrit -- yhtaan rehellista ei ole sattunut koko joukkoon.


Ei suinkaan kaikki valehtele, useat puhuvat muunneltua totuutta. Se tiedetään että ainakin sellaiset immeiset jotka kertovat uskovansa 110 prosenttisesti Auerin syyllisyyteen,
valehtelevat.

Tia on erittäin puolueellinen toimittaja, sen voi jokainen katsoa v2009-2011 jutuista. Ketkä lapset? Velloksesta en tiää mittää, enkä juurkaan ole muutakuin joskus ihmetellyt hänen kanavointiaan. Olen osoittanut jotain tuolla 'Huijaako poliisi tutkinnoissa?'-palstalla. Äänitutkijasta on jo KO.kin 2010 todettu että ei ole ollut puolueeton. Ja kuten on jo KO.kin 2010 todettu eräästä tietystä kuulustelijapsykologista, niin on kovin johdatteleva kuulustelijaprykologi. Lääkärillä jos tarkoitat Minna Joki-Erkkilää niin eipä ole minun keksimääni ne jutut. Tuomareista en ole sanonut mitään että valehtelisivat.

Eli kuten edellä olevastakin voi huomata, sinä valehtelet väittäessäsi sellaista mikä ei pidä paikkaansa.
Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Alpo. Kyllä mä olen tätä mieltä tuosta juoksukohdasta mitä tuossa alla olevassa kuvajaisessa (käännetty pystyyn) on kirjoitettu, ja lisäksi sen alla olevissa numeroinneissa:

Kuva

1. Tämä poikkeaa selvästi Lahden äänestä, ja eikös tämä ollut se minkä se Hemmikin huomioi.
2. Anneli on tässä ollut oviaukon seutuvilla, mahdollisesti samaan aikaan käännähtää vauhdilla..
3. Ensimmäiseksi viipeltää vauhdilla matolle joka menee ryttyyn ja tuolin jalkojen alta matto liikahtaa nopeasti pois; aiheuttaa tämän terävän kaksoisnapsahduksen parkettiin.
4. Tässä on ensimmäinen kuuluva askel, nämä ensimmäiset kolme askelta on tälläsiä lyhyitä vauhtiinlähtö askeleita, 'töpöttäviä'. ja siksikin kun juuri oli se maton ryttyynmeno, eli pientä tasapainon etsimistä juoksun alkuun.
5. Töpötysaskel
6. Töpötysaskel
7. Tässä on päästy jo vauhtiin ja lähestytään puhelinta.
8. Seuraava juoksuaskel
9. Seuraava juoksuaskel
10. Tässä on se jokin mahdollinen putoamis ääni, tai sitten se liittyy jotenkin oven auki tuuppaamiseen (ehkä ääni tulenee jotenkin siitä vetimestä, jospa on vähän väljäksi jo mennyt ja kun siitä vetimestä tuuppaa, nin klopsahtaa tuolleen). Tämän alle jää mahdollisesti jokin askelääni jossa vauhti on jo hieman luonnostaan hidastunut koska ovihan siinä on edessä.
11.1 Tää on niin selvä sellainen ääni kun ovi tuupataan vauhdilla taustaa vasten.
11.2 Edellisen kerrannainen. Eli tarkoitan tällä sitä kun voimallisesti on tuupaistu ovi taustaa vasten, niin sehän samalla ponnahtaa hieman takaisin, ja nyt kun vauhdilla edetään oviaukkoon niin tulee toinen pienempi tuupaisu siinä ohittaessa.

Näin mä tämän sarjan näen. Ja sopii kyllä hyvin kaikkiin mahdollisiin tietoihin ja tiedettyihin seikkoihin. Alle laitan vielä tälläisen kuvan mistä tuota lyhyttä juoksupyrähdystä voi tiirailla...

Kuva
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

turumurre kirjoitti
Olen osoittanut jotain tuolla 'Huijaako poliisi tutkinnoissa?'-palstalla.
Mitaan et ole "osoittanut" muuta kuin omasta mielestasi. Se ei normaalisti riita osoitukseksi.

Jos mun tarjoama erilainen kuulokokemus ja tulkinta oman viitekehyksen perusteella ei kelpaa, kaytetaan sitten sun terminologiaa. Valehtelet jos vaitat, ettei Anneli kuulosta puhelun lopussa rauhallisemmalta kuin alussa.

Mun mielesta se Hake-puhelu olisi myos aiheellista antaa kuultavaksi, kokonaisuudessaan. Myos lapsen ja Jukan osalta. Muuten siita ei tule oikeaa kasitysta. Mikaan nauhalla kuultava ei mun mielesta viittaa siihen, etta siella on huppu hakkaamassa perheen isaa taustalla. Oletettuun tilanteeseen nahden varsinkin lapsen ja aidin replikointi tyton tullessa puhelimeen on absurdin rauhallista. Samasta kertoo myos lapsen myohempi replikointi. Muutaman metrin paassa on Annelin mukaan kova maiskinta ja puhelimeen kuultava kuolinkamppailu kaynnissa. Aiti on juossut ovia aukoen ulos huutaen lapsille, etta menkaa ulos, taalla on tappaja. Ja rynnannyt lapsen ohi ainakin kerran huppua tuulikaappiin pakoon.

Silti lapsi sanoo puhelimeen vain etta "iska voi huonosti?"
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Te olette uskomattomia - kumpikin puoli. Jos jo 29.9.2009 - siis jo 3,5 vuotta sitten oli tieto ja uutinen, että häkepuhelu on lavastus, niin miten te voitte tuon puhelun ja sen moninaisten litterointien perusteella edelleenkin pohtia syyllisyyttä?! Olen kyseisen uutisenkin linkittänyt tänne kymmeniä kertoja syksyn 2009 jälkeen.

En nyt tiedä, että onko teidän järjenjuoksussa näin paljon vikaa vai mikä mättää, mutta ainoahan tässä on se, että voidaan pohtia kuka lavastaa, mitä lavastaa ja miksi. Olihan tämä nyt jo teemana käräjäoikeuskäsittelyssäkin keväällä 2010, kun Valkama yhdessä Anneli Auerin kanssa naureskeli tälle lavastamiselle Valkaman sanoin "kyllä lavastajalla mielikuvitusta riittää".

Joko teidän aivonne ovat täysin vinksahtaneet tai sitten manipuloitte täällä tarkoituksellisesti lukijoita. Veikkaan jälkimmäistä, koska en pysty millään ymmärtämään edellä kuvatun laista ymmärrysvajausta. Henkilökohtaisesti olen tosi väsynyt tähän suomalaisten aivojen ja ajattelun sotkemiseen, ja tosi vihainen niille, jotka sitä tekevät.

Periaatteessa ymmärrän sen, että kansalle tarvitaan sirkushuveja silloin kun Jammun lapsivankilan tuhkia tongitaan, mutta en silti hyväksy sitä, että kansa on yhdessä rikollisten kanssa suojaamassa auktoriteettien monen kuukauden, salaisia oikeudenkäyntejä täysin perusteettomasti vetämällä julkisuuteen jonkun naisen lapsineen repien heidät palasiksi.

Joten yhdyn suomi24 palstalla annettuun kritiikkiin teidän "spekuloinneistanne", jossa ei ole enää akoihin ollut edes järjenhäivää - jos on ollut koskaan.
Alethes doksa meta logu
E. Baley
Susikoski
Viestit: 31
Liittynyt: Su Elo 28, 2011 2:09 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja E. Baley »

Sirpa kirjoitti:Te olette uskomattomia - kumpikin puoli. Jos jo 29.9.2009 - siis jo 3,5 vuotta sitten oli tieto ja uutinen, että häkepuhelu on lavastus, niin miten te voitte tuon puhelun ja sen moninaisten litterointien perusteella edelleenkin pohtia syyllisyyttä?!
Luulenpa, että pohdintaa on vain siksi, että nämä aueristit sisotaloineen ja turreineen yrittävät väkyttää täällä jotakin epätoivoista. Enemmistö on tajunnut aikoja sitten. Se ei vaan auta, kun homma oikeuslaitoksessamme vaan pyörii ja pyörii...
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Niin, mikä pyörii? Mikä homma?!

Jos viittaat lavastukseen, niin hejacin - sen vanhan - sivulta 42. löytyy uutinen, jossa poliisi kiistää Anneli Auerin lavastaneen mitään.

Uutisen päivämäärä on 1.10.2009.
Alethes doksa meta logu
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 2:06 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja alpo holisti »

TM, mitä tarkoitat tuolla11.2 /kerrannainen?

Tämä vaatisi verokkeja ja aika tarkkaaa putsaamista.
Palataan... saattaa mennä tovi.
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Ennenkuin kukaan laittaa hirveasti aikaa tuohon tuulikaapin oven kerrannaisten miettimiseen, ehka kannattaisi muistaa, etta tuulikaapissa sailytettiin tavaraa -- mm. kenkia. Mun mielesta siella oli myos takkeja, mutten heti loytanyt. Aika spekua olettaa, etta tuulikaapin ovi edes voisi kolahtaa voimalla seinaa vasten. Useimmiten (mun kokemuksen mukaan) naulakot ja kengat ovat saranapuolella, koska muuten naulakkoon keraantyva tavara estaa oven aukeamista. (Estaahan se saranapuolellakin aukeamista jos naulakko tulee tayteen, mutta oven saa jollain lailla auki.)

Annelin kuulustelusta 2009. Tummennus minun.
V: Itse muistan juosseeni etukuistille ohi keittiössä olleen lankapuhelimen. Muistaisin olleeni tapahtumahetkellä paljain jaloin. Tai luulisin olleeni.

K: Etkö muista, onko sinulla ollut ko.hetkellä jalkineet jalassa?

V: En ole varma asiasta. Olen saattanut ottaa jalkineet jalkaani eteisestä, kun olen mennyt katsomaan tappajaa makuuhuoneen ovelle. Kysyttäessä vastaan, etten muista, missä Tähtisentien asunnossa säilytimme jalkineita.

K: Olet asunut Tähtisentien asunnossa neljä vuotta. Nyt olet ollut poissa sieltä hieman vajaa kolme vuotta. Olit Tähtisentiellä kotiäitinä eli kotona joka päivä. Eikö tunnu oudolta, että et muista, missä säilytitte jalkineita.

V: Olohuoneen ja eteisaulan välillä oli joku kaappi, jossa ainakin oli jalkineita. Niitä on kuitenkin säilytetty muuallakin esim. tuulikaapissa.
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... p*#p321185
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 2:06 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja alpo holisti »

No tässä olis nyt sitten:
Tasapohjaisilla kengillä juokse parketilla AH:n tuulikaapista olkkariin.

Huomasin ainakin, että kolahdus ei taida olla pudotus...
Se kun testini mukaan jää kolisemaan lattialle useita kertoja.
Esine vaikuttaa äänensä perusteella kovalta.

Auadacityn käyttäjät voivat viedä fileen uudeksi raidaksi originaalin alle.
Taimaus on sama. (sanan Vittikö jälkeen aika n. 1:57)

Kuva
lähde: http://www.perhekerho.net/askartelu/hal ... amupuu.htm
Kuvassa vasemmalla tuulikaapin lasiovi ja oikealla WC:n ovi.
Lisäksi aulassa sijaitsi kolme makkaria ovineen.

Testi:
- suljetaan ovi (lukon kieli rapsahtaa),
- sitten juostaan
- veitsenkahva osuu kovaan pintaan (puupöytä)
- lopuksi harpaava hyppy ja alastulo
.

Huom. tämä on vain testi!
Oven on toki voinut sulkea kuka vain ja itse tarttuisin ennemmin tähän.
Niin vakuuttunut olen siitä, että alussa kuuluu oven sulkeutuminen.
(aivan kuten ETP:ssä todetaan)

Kuuntele AH:n oma kotireko ja vertaa originaaliin (sanan Vittikö jälkeen aika n.1:57):
http://dl.dropbox.com/u/60578268/juoksu ... 20aito.wav

Katso myös, mitä puhelimen vierestä näkyy:
http://dl.dropbox.com/u/60578268/katseala.wmv
Viimeksi muokannut alpo holisti, Su Helmi 10, 2013 10:25 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Vastaa Viestiin