Keskustelu poliiseista, syyttäjistä ja asiantuntijoista

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Caldera
Axel Foley
Viestit: 2109
Liittynyt: La Heinä 06, 2013 10:33 am

Re: Minna Joki-Erkkilä

Viesti Kirjoittaja Caldera »

ErnoR. kirjoitti: ”Lääkärinlausunnossa kuvattua syntytapaa ei ole olemassakaan. Selitys tapaturmaisesta synnystä on mahdoton, eikä penetraatio aiheuta venymistä. Ellei ole synnynnäistä vikaa, tällaisista peräsuolen laajentumista 99 prosenttia johtuu ummetuksesta. Peräsuolen venymiseksi pitää olla pitkäaikainen paine, ja sen tuottaa ummetus".
Luin joku aika sitten Duodecimin Käypähoito-sivuilta seksuaalisen hyväksikäytön tutkimisesta, kyseisiä tekstejä oli ollut laatimassa mm. Minna Joki-Erkkilä eikä siellä mainittu peräsuolen venymistä seksuaalisen hyväksikäytön oireena. Peräaukon "avautuminen" kyllä, mikä muutenkin käy järkeen ja on yleinen varoittelun aihe.
http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositu ... s/nix01937
kuolema
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1347
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 12:55 pm

Re: Minna Joki-Erkkilä

Viesti Kirjoittaja kuolema »

^ kommentoin tuota, että vapauttaa pitäisi kunyksi kieltää:

Eli jos houkuttelen naapurin 15-vuotiaan lissun juomaan siideriä mun kanssa ja kuskaan sitä leffaan ja saan teinin "ihastumaan" minuun, niin kun sitten lissun vanhemmat saa tietää, että olen puoli vuotta naida napautellut heidän alaikäistä lastaan ja sekä lissu että minä kiistetään tämä, niin olisiko se todellakin syy vapauttaa minut epäilyistä automaattisesti? Kuulostaa hurjalle.
Cartman
Nikke Knakkertton
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Touko 22, 2012 5:30 pm

Re: Minna Joki-Erkkilä

Viesti Kirjoittaja Cartman »

Toden totta, Minna ja Pekka Joki-Erkkilän poika Veikka Joki-Erkkilä menee naimisiin maanantain ''Satuhäät''-jaksossa (TV2, klo 21.00).
Satuhäissä käy ilmi traagisia tapahtumia: Sulhasen sisko tapetaan, morsiamen isä kuolee

Veikka Joki-Erkkilä ja Petra Ronkainen avioituvat maanantain Satuhäät-jaksossa. He saivat toisena 1. kesäkuuta 2013 Tampereen tuomiokirkossa.

Traagisten tapahtumien sarja varjostaa ensi maanantain Satuhäät-parin onnea.
Vuodesta 2005 asti TV2-kanavalla esitetty Satuhäät-ohjelma jatkuu jälleen ensi maanantaina. Ensimmäisessä jaksossa toisensa saavat 24-vuotiaat Petra Ronkainen ja Veikka Joki-Erkkilä Tampereelta.

Pariskunnan onnea varjostaa kuitenkin traagisten tapahtumien sarja juuri kihlajaisten alla sekä kihlojen jälkeen.

Yhteisten mallituttaviensa kautta tutustunut pari oli menossa kihloihin helmikuussa 2011 lomamatkallaan, mutta suunnitelmiin tulee äkillinen muutos.

Veikan perheessä oli tapahtunut murhenäytelmä.

- Olin töissä, ja äiti soittaa, että tiedätkö, missä pikkusisko on, kun sisko ei ollut tullut yöksi kotiin. Siinä sitten jatkoin työpäivää, ja myöhemmin isä soittaa, että nyt on tosi tärkeää asiaa, että tule käymään kotona, Veikka kertoo ohjelmassa.

- Kotona vanhempani kertoivat, että 17-vuotias pikkusiskoni Laura on kuollut... Että hänen silloinen poikaystävänsä oli puukottanut hänet, kun hän oli yrittänyt erota siitä.

Kihlat siirtyivät. Tragedia kuitenkin seurasi toistaan. Kun pariskunta vihdoin kihlautui heinäkuussa 2011, oli seuraavan suru-uutisen vuoro. Petran isä kuoli täysin yllättäen vain kuukausi Petran ja Veikan kihlojen jälkeen.

- Se oli ikävä tapahtuma...Myös häiden osalta, koska isän piti saattaa minut alttarille, Petra sanoo jaksossa.

Eikä aikaakaan, kun pariskunnan terapiakoira Iines kuoli äkillisesti kuonosta löytyneeseen kasvaimeen.

- Ei kahta ilman kolmatta...Silloin suhteemme oli koetuksella. Mietin, että joko tämä kaikki repii meidät irralleen, eikä me kestetä tätä kaikkea, tai sitten tapahtumat vahvistavat meidän suhdetta. Onneksi tapahtui se jälkimmäinen, Petra kiittelee.

IS ei tavoittanut pariskuntaa juttua varten. Kaikki sitaatit on poimittu Satuhäät-ohjelman tulevasta jaksosta.

Lue lisää ensi maanantain Satuhäät-ohjelmasta perjantain Ilta-Sanomien printtilehdestä!
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288640887772.html
Vespa velutina
Rico Tubbs
Viestit: 1209
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 8:41 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Minna Joki-Erkkilä

Viesti Kirjoittaja Vespa velutina »

kuolema kirjoitti:
Eli jos houkuttelen naapurin 15-vuotiaan lissun juomaan siideriä mun kanssa ja kuskaan sitä leffaan ja saan teinin "ihastumaan" minuun, niin kun sitten lissun vanhemmat saa tietää, että olen puoli vuotta naida napautellut heidän alaikäistä lastaan ja sekä lissu että minä kiistetään tämä, niin olisiko se todellakin syy vapauttaa minut epäilyistä automaattisesti? Kuulostaa hurjalle.
Jotenkinhan sun pitäisi ensin jäädä kiinni lissun panemisesta. Tyhjiä sidukkapulloja, leffalippuja, tekstiviestejä? Jos lissu ei sua kusauta, niin mitä jos naapurin sussu kertoisi poliisille, että sä olet pannut sitäkin ja vielä satua ja tarjaa, kaikki alaikäisiä. Koko sakki hoideltu taloyhtiön kuntosalilla, johon kaikilla asukkailla avain.

Normaalielämässähän lissu tunnustaisi, että kyllä se kuolema taisi sen kaikkein pyhimmän riistää, mutku se on niin ihana ja mä ite halusin ja me oltiin ihan kimpassa siinä mukana.

En usko, että lapsi pystyisi/haluaisi kuulusteluissa raiskauksen kiistämään, varsinkin kun hänen ei ihan oikeasti tarvitsisi enää koskaan nähdä raiskannutta osapuolta, ja toisin kuin tuossa sinun esimerkissäsi, lasta tuskin on ensin "vietelty ihastumaan" äitin viiskymppiseen miesystävään.
Aasianherhiläinen Vespa velutina on hieman pienempi kuin eurooppalainen herhiläinen. Tulokkaan erityistuntomerkki on keltaiset jalat.
Caldera
Axel Foley
Viestit: 2109
Liittynyt: La Heinä 06, 2013 10:33 am

Re: Minna Joki-Erkkilä

Viesti Kirjoittaja Caldera »

Vespa velutina kirjoitti:Mitä itse lsh-tuomioon tulee, niin mielestäni tuomion olisi pitänyt olla vapauttava jo sillä perusteella, että yksi asianomistaja kiisti rikokset.
Noh, ei tämä munkaan mielestä riitä mutta tässä tapauksessa naapurin lapsetkin kiistivät rikokset. Nämä yhdessä vanhimman lapsen todistuksen kanssa kyllä pitäisi riittää, yhdistettyinä immenkalvokysymykseen, uv-arpien onnettomaan todistusvoimaan ja siihen ettei kukaan muka ole koskaan huomannut raiskauksia, viiltelyä ja sairasta väkivaltaa (josta ei löytynyt merkkejä magneettikuvauksessa). Ja nythän on nähty murhapuolella että keskimmäiset lapset ovat kehitelleet täyttä mielikuvitusta olevan tarinan joka on suunnattu yhteistuumin kolmatta osapuolta vastaan. Tässä on silmien edessä todiste siitä että lapset ovat aivan mainiosti kykeneviä sellaiseen, tietoisesti sepittäen tai itsekin puheisiinsa uskoen. Ja lisäksi kun vielä hovioikeuden selosteessa viitataan kuolleeseen ja kuopattuun saatananpalvontaan, niin tässä ei pitäisi olla mitään epäselvää vs. valituslupa ja vapauttava tuomio. Mutta mistä sitä tietää, olemme astuneet laalaa-maahan jossa kaikki on mahdollista.
one eye
Neuvoja-Jack
Viestit: 573
Liittynyt: To Loka 03, 2013 5:31 pm

Re: Minna Joki-Erkkilä

Viesti Kirjoittaja one eye »

Tuohon Auerin vastineeseen. Mistä siis jää uupumaan meiltä tieto, että mihin se on vastine ja mitä siitä puuttuu tai on miltä osin se on väritetty.

Auerin ( ja Mannerin ) varsinainen vastine esitettiin hovissa. Ihan kaikkine detaljeineen ja koko aineisto myös tuomarien käytössä. Hovin vastaus oli + 6kk lisää rikoksista jotka yleisesti koetaan heti murhan jälkeen vakavimmiksi mitä yksilö voi kohdata.
Turumurre kirjoitti: mielestäni ne ovat Annelin sydämen ääniä. Näitä samoja kuuluu vielä hetki myöhemmin, ennen Lahden "Tuu joota".
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Minna Joki-Erkkilä

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Joki-Erkkilän perhe tuo oman tragediansa kerran toisensa jälkeen julkisuuteen. Sitä ei tietenkään voida unohtaa kun arvioidaan MJE:n asenteellista todistamistaan. Satakunnan KO ei hänen todistamistaan ottanut huomioon, mutta Turun hovioikeudessa hän sai itse asiassa sanella tuomion perusteet. Puolustus jäi räpyttelemään immenkalvojen kanssa. MJE:n bluffia UV-tutkimuksesta ei näy Annelin vastineessa.

Auerin vastine hovioikeuden päätökselle on hankalaa luettavaa. Siinä on todistajien nimet salataan, lasten kirjainilmaisuista näkee sen sijaan kenestä on kysymys. Siis tässä kerrotaan mitä lapsille on tapahtunut ihan yksilöidysti, mutta tärkeintä olisi saada tietää mikä asiantuntija on todistanut. Todistajat oikeudessa ovat tietenkin julkisia. Kaikki löytyvät

http://seppo-isotalo.blogspot.se/2013/0 ... dessa.html

Toivottavasti täällä on väkeä, jotka tunnistavat minkä tason asiantuntijoista on kysymys.

Satakunnan KO:n uuden tuomiossa lapsia kuunnelleiden psykologien oma tunnustus mitätöi uudet todistukset. Murhasta poika puhuu ja puhuu, mutta psykologi ei saa selvää mikä on totta ja mikä sepittelyä. Ulvilan surmassa on kuitenkin vahva tieto siitä, että Jukka Lahti on surmattu. Toisessa jutussa ei taas ole mitään näyttöä siitä, että joku lapsi olisi raiskattu. Auer ja Kukka on siis tuomittu pitkiin rangaistuksiin tapahtumista, joita ei koskaan ollut. Luojan kiitos.

UV-arvet toimivat todisteena niin, että ne vahvistavat mitä lapset ovat kertonet psykologille. Tässä sokea toista sokeaa taluttaa. Murhajutussa yritetään samaa. KRP:n kuuntelija Niemi myötäilee pojan puheita etukäteisnauhoituksesta, mutta syyttäjä ei mene täysin sille tielle. Sitä paitsi poika kertoo nyt asioita, joita ei ollut kun häntä kuultiin kaksi vuotta aikaisemmin. Raiskauksista ei ole aikaisemmin ollut puhetta.
ErnoR.
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: To Tammi 09, 2014 8:48 pm

Re: Minna Joki-Erkkilä

Viesti Kirjoittaja ErnoR. »

one eye kirjoitti:Auerin ( ja Mannerin ) varsinainen vastine esitettiin hovissa. Ihan kaikkine detaljeineen ja koko aineisto myös tuomarien käytössä. Hovin vastaus oli + 6kk lisää rikoksista jotka yleisesti koetaan heti murhan jälkeen vakavimmiksi mitä yksilö voi kohdata.
Sehän siinä juuri on, että kaikesta huolimatta tuomittiin, eli systeemi petti. Toivoa sopii, että Auerin seksuaalirikostuomio on vain poikkeus joka vahvistaa säännön, eli Suomen oikeuslaitos yleensä toimii kuten kuuluu ja tuomarit pystyvät suoriutumaan tehtävistään. Pelkään kyllä, että näin ei ole.

Minulle tulee tuosta Anneli A:n puolustuskirjoituksesta rehellinen vaikutelma. Se korostuu erityisesti, kun hän mainitsee ”pahoinpitelyt”, joihin hän on tunnustanut syyllistyneensä (siis ne tukkapöllyt, läpsimiset ja lautasten heittämiset lasta kohti). Näistähän se käräjätuomari, joka ei uskonut seksuaalirikossyytteisiin AA:n osalta, olisi ollut valmis hänet tuomitsemaan lieviin rangaistuksiin. Mutta kuten tiedämme, enemmistön kanta voitti, ja sitten hovioikeudessa AA:n rangaistusta vielä pidennettiin (mietin, liekö tähän vaikuttanut se, että AA oli itseään puolustaakseen joutunut paljastamaan tiedotusvälineille salassapidettäväksi määrättyä tietoa?).

Mainitsen vielä, että "pahoinpitelyt" on lainausmerkeissä siksi, että minua on lapsena tukistettu, minä olen itsekin joutunut joskus tukistamaan lapsiani (kun muu ei ole auttanut). Ja hyviä on tullut. :wink:

Minä lähden siis siitä, että AA puhuu vastineessaan totta, ja käräjä- ja hovioikeuden tuomiot ovat niin käsittämättömiä, että itsekukin alkaa pian uskomaan salaliittoteorioihin, ihan vain siksi, koska oikein mitään muuta järkevää syytä syytteille ja tuomioille ei keksi. :|

Ja Isotalolle sen verran, että sen urologin nimi varmaan on ainakin helppo löytää tuosta todistajajoukosta. Katson, kun ehdin.
one eye
Neuvoja-Jack
Viestit: 573
Liittynyt: To Loka 03, 2013 5:31 pm

Re: Minna Joki-Erkkilä

Viesti Kirjoittaja one eye »

Tässä kun moni meuhkaa uv-valosta isotalo etunenässä niin voisiko joku ilmoittaa lähteen mihin tämä perustuu. Mitä on todisteltu uv-valolla. Ja raiskauksesta tuomitun annun vastine ei kelpaa.

Minä kun luulen, että uv-valolla ei ole todistelussa roolia lainkaan ja korkeintaan havaintoväline siinä kuin vaikkapa kuituoptinen tähystys. Tiedossa on, että limakalvovaurioden ja tähystyksessä tutkimiseen uv-valo on uudempi sovellus kun taas muuten tätä ns mustavaloa on kyllä käytetty iät ja ajat. Mutta eikö lähdettä ole osoittaa että uv-valoa olisi käytetty todistelussa edes tässä mielessä.

Mainittakoon, että tyksin kuvantamislaite käyttää hyvin moninaisia valon aallonpituuksia ja radiologisia kuvantamismenetelmiä joiden joukossa uv-valo on suorastaan vanhanaikainen menetelmä. Kuvantamislaitteella todennetaan mm ihosyöpää ja se näyttää ihon muutoksia aina usean sentin syvyyteen.
Turumurre kirjoitti: mielestäni ne ovat Annelin sydämen ääniä. Näitä samoja kuuluu vielä hetki myöhemmin, ennen Lahden "Tuu joota".
Vespa velutina
Rico Tubbs
Viestit: 1209
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 8:41 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Minna Joki-Erkkilä

Viesti Kirjoittaja Vespa velutina »

one eye kirjoitti:Tässä kun moni meuhkaa uv-valosta isotalo etunenässä niin voisiko joku ilmoittaa lähteen mihin tämä perustuu. Mitä on todisteltu uv-valolla. Ja raiskauksesta tuomitun annun vastine ei kelpaa.
Ai meinaatko, että Anneli on vankilasta käsin googlannut hakusanalla "todistelu seksirikoksissa" ja törmännyt siellä Joki-Erkkilän nimeen. Ja saanut idean, että hei, mähän kirjotan tällasen vastineen hovioikeuden selosteeseen mun faneille ja väitän, että niitä arpia ei oo nähty kuin uv-valolla, vaikka tosiasiassa ne on kaikki silmin havaittavissa. Ja sit mun fanit uskoo mun vastineeseen ja kirjottelee kaikkea kivaa musta keskustelupalstoilla.

Miksi hovioikeuden selosteessa sanotaan, ettei useimmista AA&Kukan tekemistä rikoksista jää jälkiä?

Miksi on tarvittu kahdeksan erikoislääkäriä toteamaan, että juu, kyllä ne arvilta näyttää?
Aasianherhiläinen Vespa velutina on hieman pienempi kuin eurooppalainen herhiläinen. Tulokkaan erityistuntomerkki on keltaiset jalat.
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Minna Joki-Erkkilä

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

one eye kirjoittaa tietoisena siitä, että tämän uuden oikeudenkäynnin perusajatus on todistusten salaaminen. Vaasan hovioikeuden päätöksen perusteet olivat julkisia yhtä lausuntoa lukuun ottamatta. Sen tekijä Satu oli kuitenkin todistajana ja tieto oli näin käytettävissä. Minä perustan kokonaan siihen mitä arkistossa luin ja näin näiden julkisten asiakirjojen perusteella. Vaasan hovioikeuden ratkaisusta ei voi olla kuin yhtä mieltä, jos pureutuu kunnolla aineistoon. Hätäpuhelu on tulkittu Annelia vastaan, mutta ratkaisu on kuitenkin oikea. Itse asiassa Anneli on todistettu syyttömäksi, vaikka vapauttava tuomio johtuukin "järkevästä epäilystä".

Sitten tulevat ne Auerin pojan onnettomat videot, jotka Minna ja Ari Auer teettivät merimatkalla, poissa "pahan" äidin helmoista. Kaikki keskustelu on sen jälkeen ollut pelkkää spekulaatiota. Tuomiot on olemassa, niiden tulkintaan täytyy pitäytyä. UV-valoista sanotaan ja arvista puhutaan, mutta mitään tietoa ei saada selväkielisenä.

Käräjäoikeus Porissa meni myöskin salailun merkeissä. Yllättävä kolmijakoinen tuomio on sinällään pelkkä arvoitus - se sotkee minkä Vaasan hovioikeus selvitti.

Erno R on aivan luvattoman optimistinen. Se humpuuki, jolla Auer ja Kukka on tuomittu on tietenkin jokapäiväistä käytäntöä - "Käypää hoitoa". LSH syytteiden osoittamiseksi keksitään erikoistutkimuksia, jotka jättävät rikostutkimuksen perustan, motiivin esittämisen taka-alalle.
Oppenheimer
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1360
Liittynyt: To Syys 26, 2013 5:27 pm

Re: Minna Joki-Erkkilä

Viesti Kirjoittaja Oppenheimer »

ErnoR. kirjoitti:
one eye kirjoitti: Minulle tulee tuosta Anneli A:n puolustuskirjoituksesta rehellinen vaikutelma. Se korostuu erityisesti, kun hän mainitsee ”pahoinpitelyt”, joihin hän on tunnustanut syyllistyneensä (siis ne tukkapöllyt, läpsimiset ja lautasten heittämiset lasta kohti).
Olet mennyt varsin halpaan. Totta kai tällaisten "nolojen pikku tunnustusten" tekemisen tarkoitus onkin juuri antaa vaikutelma rehellisestä ihmisestä. Ihmisestä, joka kiistää kaiken, tulee helposti sellainen vaikutelma, että kyllä siellä jotakin salattavaa on. Apulehden tekemässä haastatteluvideossa AA toteaa, että lasten kertomukset ovat puppua. Samaan hengenvetoon hän lisää, että ainakin 98 prosenttia niistä on puppua. Tämä on ennalta harkittua ja kovin läpinäkyvää.
one eye
Neuvoja-Jack
Viestit: 573
Liittynyt: To Loka 03, 2013 5:31 pm

Re: Minna Joki-Erkkilä

Viesti Kirjoittaja one eye »

Diipadaapa ja sitä rataa mutta minä kysyin tuosta uv-valosta. Saisiko sille lähteen. Ja edellee annun tarinat ei käy - vaikka olisikin saanut tuosta tietää oikeudenkäynnissä niin asian väärin ymmärtäminen ja värittäminen on jopa todennäköistä.

Mikä on todistelussa mainituksi väitetyn uv-valon käytön todentava lähde? Ja edelleen - syytetyn vastineella ihan sillä oikeudessa esitetyllä ei ollut vaikutusta vaikka yli 10 tuomaria ja juristia sen sai arvioida ja jotka olivat kaikesta todistelusta informoidut ja joista viimeisenä yksimielisenä hovi palkitsi tämän "vuoden äidin" vielä puolen vuoden lisäkakulla.
Turumurre kirjoitti: mielestäni ne ovat Annelin sydämen ääniä. Näitä samoja kuuluu vielä hetki myöhemmin, ennen Lahden "Tuu joota".
taavetti
Perry Mason
Viestit: 3586
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: Minna Joki-Erkkilä

Viesti Kirjoittaja taavetti »

No mutta summa summarum: jätetäänkö Auerin omat kirjoitukset tässäkin asiassa lapsipuolen asemaan? Oikeudessa ei hänen mukaansa ollut todisteena ainoastaan Joki-Erkkilän uv-valoa apuna käytetty arpikartoitus vaan vakuuden antaneen toisen lääkärin mukaan kaikki arvet olivat hyvin paljain silmin nähtävissä.

Tosin todennäköisesti tällä toisellakin lääkärillä on jotain tragedioita taustallaan, kun tuolla lailla menee väärin havaitsemaan?
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
meesterhans
Armas Tammelin
Viestit: 89
Liittynyt: Pe Elo 30, 2013 10:40 am

Re: Minna Joki-Erkkilä

Viesti Kirjoittaja meesterhans »

Jos tosiaan lapsilla on selvät viiltelyn merkit, niin ne ovat siis tulleet saatananpalvontarituaalien yhteydessä. Eli on uhrattu eläimiä ja viillelty lapsia saatanan kunniaksi ilmeisesti? "Näin askartelet kivan pentagrammin pahvista, hauskaa koko perheelle!" Tosin pieneläimet ja kaksi tai kolme kissaa ei ole mitään verrattuna ihmisuhriin (Jukka). Ja luonteeltaan peruslaiska Anneli ei jaksa Saatanaa joka viikko tai kuukausi palvoa, kun Seppo, tilakuuntelu tai kukaan muukaan ei ole tällaista havainnut. Ehkä Anneli lakkasi uskomasta Saatanaan, tai hänestä tuli vaan tapasaatananpalvoja, tapakristittyjen tapaan. Onneki uskovainen Ari Auer pelasti lapset saatanalta, ja nyt nassikat saavat kunnollisen moraalikasvatuksen.
Vastaa Viestiin