Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Kuka on Bodomin surmaaja?

Hans Assmann
54
11%
Kioskimies Karl Gyllström
91
18%
Nils Gustafsson
247
49%
Irmeli Björklundin (ex?)poikaystävä Pauli Pirinen
5
1%
Pentti Soininen (teot tunnustanut rikollinen teki itsemurhan)
14
3%
Joku muu tuntemattomaksi jäänyt henkilö
93
18%
 
Ääniä yhteensä: 504

mikaelk

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

Kuviotapetti kirjoitti:Toi oli hyvä ja mielenkiintoinen, että ne olis jätetty tonne toiseen leiriin.
Ei ollut toista leiriä.
Misri kirjoitti:Kun huomio vierailun myöhäis-illalla siellä Marjatan leirissä. Niin olisihan se ollut järkevää ottaa ne arvotavarat mukaan sinne Marjatan leiriin, kuin jättää ne sinne tyhjään leiriin.
Hyvää spekua misrillä, mutta.. tämä lainaukseni pisti silmään. Tämähän on mitä ilmeisimmin vale, ett "Marjatan leirissä" on edes käyty. NGkin on sanonut että Marjatta puhuu paskaa, mutta mikä tärkeämpi huomio, oikeuskin totesi naisen kertomukset epätosiksi.. Se nyt pitäisi olla kaikille selvä, ettei mitään Marjatan leiriä edes ollut Bodomilla tuona yönä. Vinksahtanut akka hän on, joka koitti hakea vain sensaatiota&julkisuutta. Vaan nolosti kävi, valheella on lyhyet jäljet.

OT: tulee Ulvila-Koivisto mieleen 8)

mikaelk

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Voisiko BJ3surmaaja olla Marjatta, kun jopa valehdellen oikeudellekin halusi syytää oikeudelle kertomuksensa, joka on raskauttava NGlle? Hmm..

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Misri »

mikaelk kirjoitti:Voisiko BJ3surmaaja olla Marjatta, kun jopa valehdellen oikeudellekin halusi syytää oikeudelle kertomuksensa, joka on raskauttava NGlle? Hmm..
Sinulla on vahva käsitys Marjatan valehtelusta. Ei oikeuskaan häntä valehtelijaksi todennut. Marjatta oli motiivitodistaja. Ihmetyttää kyllä tuollainen suoraviivainen mustavalko ajattelu, tästä sana-sanaa vastaan tilanteesta. Mistä tulee se varmuus, että Marjatta oli se joka valehteli? Yhtä hyvin se voi olla NG joka kertoi muunneltua totuutta. Ja siihen muunteluun hänen kohdallaan löytyy myös perusteita. NGn kertomukset ne vasta, illan ja yön tapahtumista ovat täynnä niitä "valikoituja" muistiaukkoja.

mikaelk

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

Misri kirjoitti:
mikaelk kirjoitti:Voisiko BJ3surmaaja olla Marjatta, kun jopa valehdellen oikeudellekin halusi syytää oikeudelle kertomuksensa, joka on raskauttava NGlle? Hmm..
Sinulla on vahva käsitys Marjatan valehtelusta. Ei oikeuskaan häntä valehtelijaksi todennut. Marjatta oli motiivitodistaja. Ihmetyttää kyllä tuollainen suoraviivainen mustavalko ajattelu, tästä sana-sanaa vastaan tilanteesta. Mistä tulee se varmuus, että Marjatta oli se joka valehteli? Yhtä hyvin se voi olla NG joka kertoi muunneltua totuutta. Ja siihen muunteluun hänen kohdallaan löytyy myös perusteita. NGn kertomukset ne vasta, illan ja yön tapahtumista ovat täynnä niitä "valikoituja" muistiaukkoja.
Marjatta jäi kiinni epätosista kertomuksista. Sinäkin varmasti tiedät kyllä mistä, kuka ei tiedä niin tutkimaan Bodom-keskusteluja. Sekin on huvittavaa, että Marjatan "todistus" (tarina) tuli ilmoille vasta niinkin myöhään kuin 2000-luvulla 8)

Aikuisten oikeesti, kaikki merkit on ilmassa siihen ettei kyseessä ole kuin sensaatiohakuinen lehmä. Miksi ilmoittautui vasta vuosikymmenten päästä? Miksi puhui paskaa=epätosia?

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Misri »

mikaelk kirjoitti:
Marjatta jäi kiinni epätosista kertomuksista. Sinäkin varmasti tiedät kyllä mistä, kuka ei tiedä niin tutkimaan Bodom-keskusteluja. Sekin on huvittavaa, että Marjatan "todistus" (tarina) tuli ilmoille vasta niinkin myöhään kuin 2000-luvulla 8)

Aikuisten oikeesti, kaikki merkit on ilmassa siihen ettei kyseessä ole kuin sensaatiohakuinen lehmä. Miksi ilmoittautui vasta vuosikymmenten päästä? Miksi puhui paskaa=epätosia?
Tiedossani on hyvin nämä "epätosit" kertomukset. Mutta yksikään ei näistä epätosista esteistä, ei mielestäni tee Marjatan kertomuksesta valhetta. Tuo myöhään esiin tulo on hyvinkin inhimillisen ymmärrettävää, pelko on sellainen asia joka saa suut suppuun. Eiväthän he itse varsinaista tekoa ole nähneet, vaan Marjatta on kertonut NGn porukan vierailusta heidän leirissään, hän on myös kertonut NGn olleen humalassa (horjunut) ja jotain riitaa pojilla oli ollut keskenään, oma pullo oli NGllä ollut mukana vierailulla, sitä kuuluisaa Salmisaaripulloa joka korkattiin heti kun teltta oli saatu pystyyn murhaniemeen, sitä ei löytynyt murhaniemestä. Sitä ilm. olisi pitänyt etsiä Marjatan leiripaikan suunnasta? Tätä illan ja myöhäis illan tapahtumia on kartoitettu joskus vanhoissa keskusteluissa, ja kyllä siitä aika-kartoituksesta löytyi sellainen kohta, että se olisi mahdollistanut kys. vierailun sinne Marjatan leiriin.

Tuo viimeinen nimittely lauseesi osoittaa, että valmiiksi pureskeltu näkemyksesi perustuu tässä asiassa enemmän tunteisiin kuin objektiiviseen ajatteluun.

mikaelk

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

Misri kirjoitti:Tuo viimeinen nimittely lauseesi osoittaa, että valmiiksi pureskeltu näkemyksesi perustuu tässä asiassa enemmän tunteisiin kuin objektiiviseen ajatteluun.
Tunnetta mulla ei ole tässä yhtään pelissä. Jollain muulla voisi sanoa olevankin jos Marjattaa pitää luotettavana todistajana :lol:

Niin, sinä tiedät valheensa, ne löytyvät yllätystodistaja-ketjusta; http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... &start=960

Mikä kanssa pistää silmään, tehtiin alueella runsaasti havaintoja paikalla liikkuneista henkilöistä murhapäivänä (Bodomin Mysteerio). Miksei ole yhtään havaintoa "Marjatan seurueeseen" sopivasta porukasta? 8)

Käräjäoikeus perusteli aikoinaan hyvin, miksi Marjatan tarinaa "ei voida ottaa huomioon asiaa arvioitaessa". Käytännössä perustelussa tehtiin selväksi, että kertomus ei ollut alkuunkaan luotettava, päinvastoin oli aihetta epäillä jotain muuta..

Marjatta ei muista ketä hänen seurueessaan oli mukana. Eukko kertoi kulkeneensa rantaa pitkin, molempien porukoiden ylittäneen veden puunrunkoa pitkin ja leiriytyneensä yksityisalueen rantaan leirintäalueella (jota ei edes ollut!). Tuomiosta selviää selkeästi se, että häntä pidettiin sairaana, julkisuushakuisena - ja hänen tarinansa ammuttiinkin hienotunteisesti perustellusti alas jättäen se kokonaisuudessaan huomioitta.

Näinollen nimenomaan minä olen enemmän objektiivinen näkemyksineni, vaikkapa verrattuna sinuun :wink: Nähdäkseni NG voi olla murhaaja, mutta on todennäköistä, että tekijä oli joku muu..

Soisi NGlle jo rauhan tästä, syytön kunnes toisin todistetaan, eikä todisteita ole.

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Misri »

mikaelk kirjoitti:
Misri kirjoitti:Tuo viimeinen nimittely lauseesi osoittaa, että valmiiksi pureskeltu näkemyksesi perustuu tässä asiassa enemmän tunteisiin kuin objektiiviseen ajatteluun.
Tunnetta mulla ei ole tässä yhtään pelissä. Jollain muulla voisi sanoa olevankin jos Marjattaa pitää luotettavana todistajana :lol:

Niin, sinä tiedät valheensa, ne löytyvät yllätystodistaja-ketjusta; http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... &start=960

Mikä kanssa pistää silmään, tehtiin alueella runsaasti havaintoja paikalla liikkuneista henkilöistä murhapäivänä (Bodomin Mysteerio). Miksei ole yhtään havaintoa "Marjatan seurueeseen" sopivasta porukasta? 8)

Käräjäoikeus perusteli aikoinaan hyvin, miksi Marjatan tarinaa "ei voida ottaa huomioon asiaa arvioitaessa". Käytännössä perustelussa tehtiin selväksi, että kertomus ei ollut alkuunkaan luotettava, päinvastoin oli aihetta epäillä jotain muuta..

Marjatta ei muista ketä hänen seurueessaan oli mukana. Eukko kertoi kulkeneensa rantaa pitkin, molempien porukoiden ylittäneen veden puunrunkoa pitkin ja leiriytyneensä yksityisalueen rantaan leirintäalueella (jota ei edes ollut!). Tuomiosta selviää selkeästi se, että häntä pidettiin sairaana, julkisuushakuisena - ja hänen tarinansa ammuttiinkin hienotunteisesti perustellusti alas jättäen se kokonaisuudessaan huomioitta.

Näinollen nimenomaan minä olen enemmän objektiivinen näkemyksineni, vaikkapa verrattuna sinuun :wink: Nähdäkseni NG voi olla murhaaja, mutta on todennäköistä, että tekijä oli joku muu..

Soisi NGlle jo rauhan tästä, syytön kunnes toisin todistetaan, eikä todisteita ole.
Tuossa ne nyt tuli lueteltua ne Marjatan kuuluisat "valheet." :P Nuo kulkuesteet vesijättömaat ja kartanon vihainen sonni ei ole ennekään estäneet ihmisiä kulkemasta, ja tietäkin pitkin pääsi. Toisen seurueeseen kuuluneen nimien muistamista yli 40-vuoden takaa en ihmettele yhtään, etenkään jos eivät ole kuuluneet varsinaiseen lähi ystäväpiiriin. Käräjäoikeus otti huomioon perustelussaan niitä puolustuksen esittämiä asioita. Ylipäätän oikeus huomio kaikki ristiriidat NGn hyväksi, joten se siitä.

Bodomin mysteeriossa kartoitettiin niitä ihmisiä jotka olivat illalla siellä uimassa ja ketkä olivat tehneet havaintoja NGn seurueesta. Mysteerion laatijoille ei luonnollisesti ollu tietoja toisesta telttaeurueesta. Tämän kartoituksen perusteella tehtiin aikoinaan myöhäis-illan tapahtumista aikamääritysiä, ja siellä oli vielä myöhään illalla sellaisia ihmisiä jotka kyllä olivat nähneet teltan, mutta ei mitään liikettä sen lähistöllä.

mikaelk

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

^^ Tästä olen muistaakseni aiemminkin väitellyt sun kanssas ja koska tämä juttu niin vetoaa tunteisiisi, niin keskustelu on turhaa meidän välillä :)

Kyllä vain, Marjatta puhui kakkelia, tässä linkin takana wagner kertoo hyvin; http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... ni#p264541

MM:

"KRP:lle osoittamassaan piirroksessa on merkitty talo, metsää ja teltan paikka.
Lähellä rantaa kohdassa, missä on merkitty kasvavan kuusimetsää, oli pieni verkkomaja.
Telttapaikka osuisi kartan mukaan jotakuinkin ennen kanaalia olevaan jokisuistoon."

8)

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Misri »

mikaelk kirjoitti:^^ Tästä olen muistaakseni aiemminkin väitellyt sun kanssas ja koska tämä juttu niin vetoaa tunteisiisi, niin keskustelu on turhaa meidän välillä :)

Kyllä vain, Marjatta puhui kakkelia, tässä linkin takana wagner kertoo hyvin; http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... ni#p264541

MM:

"KRP:lle osoittamassaan piirroksessa on merkitty talo, metsää ja teltan paikka.
Lähellä rantaa kohdassa, missä on merkitty kasvavan kuusimetsää, oli pieni verkkomaja.
Telttapaikka osuisi kartan mukaan jotakuinkin ennen kanaalia olevaan jokisuistoon."

8)
Järkevästi päätelty sinulta. Olen jo niin pitkään pyöritellyt näitä Bodomin-tapahtumia päässäni, että näkökantani on näihin tapahtumiin ja asioihin vakiintunut. Joten turhra on näistä erilaisista näkemyksistä sivu kaupalla kinata. Tietysti olen valmis aina tarkentamaan näkemyksiäni, jos jotain uutta tietoa tulee vastaan.

Wagner on kyllä hyvä tarinan iskijä. Muuta positiivista mainittavaa, en hänestä nyt millään tähän hätään keksi.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja awa »

mikaelk kirjoitti:Kyllä vain, Marjatta puhui kakkelia, tässä linkin takana wagner kertoo hyvin; http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... nni#p26454
Tunnen Bodomin rannat ja alueet vuosikymmenten ajalta. Wagner tietää ja on selvästi asiantuntija näistä maisemista, mutta olen sitä mieltä, että ei Wagner ole missään kyseenalaistanut Marjatan kertomusta niin, että se ei olisi ollut "aikalaisten oikeesti" mahdollinen. Sonnit ja muut on "huulen heittoa" ja oikeasti Marjatan kertomus on pelottavan lähellä sitä viimeistä naulaa.

Se että Marjatta ei muista seuralaisensa nimiä on luonnollista. Harva muistaa vuosikymmenten takaisia nimiä - esim. koulukavereiden. Voihan sitä kukin mielessään yrittää miettiä vuosikymmenten takaista koululuokkansa etupenkkiä nimeltä. Veikkaan, että harva muistaa!

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Misri »

awa kirjoitti:
mikaelk kirjoitti:Kyllä vain, Marjatta puhui kakkelia, tässä linkin takana wagner kertoo hyvin; http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... nni#p26454
Tunnen Bodomin rannat ja alueet vuosikymmenten ajalta. Wagner tietää ja on selvästi asiantuntija näistä maisemista, mutta olen sitä mieltä, että ei Wagner ole missään kyseenalaistanut Marjatan kertomusta niin, että se ei olisi ollut "aikalaisten oikeesti" mahdollinen. Sonnit ja muut on "huulen heittoa" ja oikeasti Marjatan kertomus on pelottavan lähellä sitä viimeistä naulaa.

Se että Marjatta ei muista seuralaisensa nimiä on luonnollista. Harva muistaa vuosikymmenten takaisia nimiä - esim. koulukavereiden. Voihan sitä kukin mielessään yrittää miettiä vuosikymmenten takaista koululuokkansa etupenkkiä nimeltä. Veikkaan, että harva muistaa!
Tähän nimien muistamattomuuteen vielä, jos sen perusteella aletaan nimetä henkilöä valehtelijaksi. Niin imeisesti mikaelkin näkemyksen mukaan myös NGn kaveri Ratinen valehteli oikeudessa ?

" Päivän viimeinen todistaja oli puolustuksen kutsuma Tauno Ratinen, joka oli Gustafssonin nuoruuden ystävä. Tämä muisti Sahakankaan, muttei tämän mainitsemaa silloista poikaystävää."

Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

awa kirjoitti:
mikaelk kirjoitti:Kyllä vain, Marjatta puhui kakkelia, tässä linkin takana wagner kertoo hyvin; http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... nni#p26454
Tunnen Bodomin rannat ja alueet vuosikymmenten ajalta. Wagner tietää ja on selvästi asiantuntija näistä maisemista, mutta olen sitä mieltä, että ei Wagner ole missään kyseenalaistanut Marjatan kertomusta niin, että se ei olisi ollut "aikalaisten oikeesti" mahdollinen. Sonnit ja muut on "huulen heittoa" ja oikeasti Marjatan kertomus on pelottavan lähellä sitä viimeistä naulaa.

Se että Marjatta ei muista seuralaisensa nimiä on luonnollista. Harva muistaa vuosikymmenten takaisia nimiä - esim. koulukavereiden. Voihan sitä kukin mielessään yrittää miettiä vuosikymmenten takaista koululuokkansa etupenkkiä nimeltä. Veikkaan, että harva muistaa!
Onko Liekki-sonnin alibi aukoton?

http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/l ... edia=14217
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty

Avatar
Kuviotapetti
Sabrina Duncan
Viestit: 372
Liittynyt: Ma Loka 20, 2014 5:47 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Kuviotapetti »

Onko tämän palstan aiheena keskustella, rikoksista, vai onko tää miesten keksimä dissauspaikka, jossa dissataan naisia, koska pelätään naisia, jotka uskaltavat ajatella ja kertoa sen mitä ajattelevat.? Tuntuu että se on joillekkin vähän liikaa...mutta eiköhän ne ajat ole ohi, jolloin naisen paikka oli nyrkin ja hellan välissä.Joten, minun mielestä kannattaisi pysyä rikosten tutkimisessa ja miettimisessä ja lopettaa toi lapsellinen väittely.!?? Vai onks se johtanut joihinkin oikein älynväläyksiin ja mahtaviin kehityskulkuihin, kun olette jo vuosia jo tätä jauhaneet? Ehkä kannattais totakin miettiä, rikosten ohessa...tehköön niin varsinkin...mies joka uskaltaa! Minä en koe naisia enkä miehiä henk.kohtaiseksi uhkaksi täällä.En tajua miksi jotkut jaksavat jauhaa vain siksi, että äänesssä on toista sukupuolta oleva ihminen.Mutta voittehan te jatkaa tätä vaikka vuoteen 2040.Minä en käytä aikaani kyllä edes vuotta, jos sellainen asioton linja jatkuu.Ei tää mulle ihan niin tärkeää ole.Ei me kuitenkaan täällä päätetä, kuka tuomitaan ja kuka ei.
"Vain hyvät kuolevat nuorena".

mikaelk

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

^^ Johan oli purkaus tapetilla. Tämä on keskustelupalsta, joka keskustelijalla on mielipiteensä. Ei täsä tarkotus ole ketään loukata, jos joku pitää Marjatan juttuja luotettavina on se aivan ok, mut kuten huomasit esim mä pidän häntä kakkelin levittäjänä.. Semmost..

Rauhaa ja rakkautta alkavaan viikkoon kaikille :wink:

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

mikaelk kirjoitti:Ei täsä tarkotus ole ketään loukata, jos joku pitää Marjatan juttuja luotettavina on se aivan ok, mut kuten huomasit esim mä pidän häntä kakkelin levittäjänä...
Kuten myös.

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 66#p104966
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 98#p110398
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 47#p105147

Kaikelle on syynsä.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Vastaa Viestiin