43-vuotias Timo Soininen kateissa Leppävirralla

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
helmipöllö
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2012 11:05 pm

Re: 43-vuotias Timo Soininen kateissa Leppävirralla

Viesti Kirjoittaja helmipöllö »

Ihmetyttää vaan kun ei ole missään ollut tietoa. En usko että itse on virtaan joutunut, jos siis sieltä löytynyt.
kiinnostunut68
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Elo 23, 2013 5:58 pm

Re: 43-vuotias Timo Soininen kateissa Leppävirralla

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut68 »

Kirjoitanpa tälläisen teorian tänne, joka tuli mieleeni heti, kun tämä Soinisen katoaminen tuli ilmi. Mietiskelin, et voisiko näillä Leppävirran katoamisilla olla yhteyttä toisiinsa.
Kun näitä entisiä vankeja yritetään saada takaisin siviilielämään, niin niitähän sijoitetaan milloin minnekkin, että pääsisivät pois vanhoista ympyröistä. Mietiskelin, et olisikohan Leppävirralle tai lähistölle muuttanut tälläinen henkilö ja sitten vaan jäänyt lääkitys huonolle hoidolle. Teoriaani tukisi tuo katoamisten aika väli, sillä kun ensimmäistä ei ole enää hirveästi kaipailtu,niin tämä ex venkula onkin hakenut uutta jännitystä elämäänsä. Teoriaani tukisi myös se, että nämä uhrithan taisi viettää lähestulkoon samanlaatuista elämää ja molemmilla oli mahdollisuus, että olivat katoamis hetkellä alkoholin vaikutuksen alaisena, eli suht helppoja uhreja. Oma mielipiteeni on se, et jos Leppävirralla katoaa vielä kolmas henkilö muutaman vuoden päästä, niin silloin viimeistään olisi poliisin otettava tapausten mahdollinen yhteys tutkinnassa vakavasti huomioon. Tätä minun teoriaani tukisi myös se, et aivankuin uhrit olisi valittu tarkkaan ennen tekoa ja aivan kuin joku olisi syrjäsilmällä tarkkaillut uhrien tekemisiä ja liikkeitä jo pitkän aikaa ennen katoamista.
Voin myös kertoa omakohtaisen kokemuksen viime Elokuulta. Olin tulossa ravintolasta lauantaina noin kahden aikaan yöllä ja joku pakettiauto pysähtyi viereeni ja tarjosi kyytiä kotiin, kun sanoin, et asun aivan parin sadan metrin päässä, niin yksin autossa ollut kuski sanoi, et kyllähän vie sinut kotiin. Ajattelin, et samapa tuo. Autossa oli istuin penkit, eli varmaan entinen tila taksi. Auto taisi olla sininen isokokoinen mersu. Kuski jutteli ihan niitä näitä ja jättikin minut kotini kohdalle. Kysyin kuskilta, et mitä olen kyydistä velkaa ja kuski sanoi, ettei mitään, eli pimeä taksi se ei voinut olla.
Aamulla aloin miettiä asiaa tarkemmin. Mietin, et olikohan tyypillä pahat mielessä. Itse olen kuitenkin 175 pitkä ja 90kg painava ja aika urheilullisen näköinen tyyppi, et laskiko kuski, et tämä voi laittaa kovaakin kampoihin ja luopuiko siksi aikeistaan. Miettikö kuski, kun juttelin sen kanssa sujuvasti, etten ollut kovassa humalassa, niinkun en ollutkaan ja yksi vaihtoehto, joka olisi saanut kuskin luopumaan aikeistaan oli se, että paikasta josta nousin auton kyytiin, on näkö yhteys taloon, jossa asun. Eli ajatteliko kuski, että joku olisi nähnyt minun autoon nousemisen ja painanut mieleensä auton tarkat tuntomerkit. Kyselin jälkikäteen tästä kyseisestä autosta naapureilta ja tutuilta, mutta eivät tienneet autosta mitään ja kovasti ihmettelivät tapahtunutta, kun täällä ei ole tapana ottaa edes naapuria kyytiin, vaikka näkisi sen olevan kotiin menossa ja vettä satas. No voihan olla, et tää kuski tarkoitti vaan hyvää, mut ei noita tuollaisia kyydin tarjoajia kovin usein kohdalle satu, et kyllähän se vähän ihmetyttää.
Se täytyy vielä lisätä, et tämä tapaus sattui noin 400km päässä Leppävirrasta, et tapaus ei liity millään tapaa Leppävirtaan. No tietysti tuo Lohjahan on tuosssa lähettyvillä ja Juvelahan muistaakseni kirjoitti, että yhden taloa tarkkailleen auton kilvethän oli varastettu juuri Lohjalta.
Tirpiz
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 9:26 am

Re: 43-vuotias Timo Soininen kateissa Leppävirralla

Viesti Kirjoittaja Tirpiz »

En oikein usko teoriaan vankikarkurista. Enemmän kallistun puhtaan katoamisen puoleen, toiseksi pahoinpitelyyn ja kätkemiseen, kolmanneksi itsemurhaan.
En näe hirveästi edes yhtäläisyyksiä Leppävirran tapauksiin. Luulen, että Laitinen oli väsynyt elämäänsä täysin ja teki itsemurhan ja oli jonkun tuntemattoman palkannut varmistamaan lopputuloksen.
varis
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: To Joulu 05, 2013 11:29 am

Re: 43-vuotias Timo Soininen kateissa Leppävirralla

Viesti Kirjoittaja varis »

Ei ole Timoa löytynyt, eikä kyllä mistään virrastakaan nostettu... Kyläläisten itse keksimiä P*skapuheita.. Kun selvyyttä ei ole, niin pitäähän sitä jotakin puhumista keksiä, ettei elämä liian tylsäksi kävisi..

Itse en usko omaehtoiseen katoamiseen tai itsemurhaan..
metallikukko
Neuvoja-Jack
Viestit: 538
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:47 pm

Re: 43-vuotias Timo Soininen kateissa Leppävirralla

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

Aika kaukaa haettua tuo vankiteoria.
Semmoinen tuli mieleen , että takavuosina oli tavallista antaa rysän päältä kärynneelle rosvolle ihan isän kädestä mutta tämän päivän leppävirtalaiset ovat niin vässyköitä että lapsiinsekaantujatkin saavat liikkua kylillä ilman pelkoa turpaan saamisesta.
nomade
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Marras 11, 2013 7:35 pm

Re: 43-vuotias Timo Soininen kateissa Leppävirralla

Viesti Kirjoittaja nomade »

Kovastihan kylillä puhuvat että ois sillan alta löytynyt mutta kumma kun virallista tietoa ei ole tullut
helmipöllö
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2012 11:05 pm

Re: 43-vuotias Timo Soininen kateissa Leppävirralla

Viesti Kirjoittaja helmipöllö »

Ainakin oli ollu poliiseja virralla vielä etsimässä et ei varmaankaan ole löytynyt vielä. Voi voi toivottavasti löytyis niin pääsis omaiset epätietoisuudesta.
Petteri
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 4:01 pm

Re: 43-vuotias Timo Soininen kateissa Leppävirralla

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Robottikamerakin etsi kadonnutta miestä

Poliisi on viime aikoina laajalti jatkanut Leppävirralla kadonneen miehen etsintöjä. Rannalla tehdyt etsinnät ovat herättäneet paikallisten huomiota.

Viimeksi poliisi pyysi etsintöihin virka-apua Rajavartiolaitokselta. Leppävirran keskustan tuntumassa syväväylän alue tutkittiin sukeltajien avulla. Apuna etsinnöissä oli myös robottikamera.

Leppävirtalainen 43-vuotias mies katosi marraskuun alussa, kun hän oli yöllä kävelemässä kotoaan Savonkadulta Virrantielle läheisensä luokse. Mies oli päihtynyt. Hänen pelätään mahdollisesti pudonneen järveen. Katoamisaikaan myös miehen kännykkä mykistyi.

Poliisin mukaan miestä on etsitty muun muassa poliisikoirien avulla. Kun vesistö jäätyy, etsinnät joudutaan keskeyttämään talveksi.

http://www.savonsanomat.fi/savo/miesta- ... in/1739568
Liinakko
Alibin satunnaislukija
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 12:18 pm

Re: 43-vuotias Timo Soininen kateissa Leppävirralla

Viesti Kirjoittaja Liinakko »

Nyt kun oikein lykästäisi etsinnöissä niin löytyisi Juhakin autonsa kanssa samaan syssyyn..
- Elämä on elämistä varten -
metallikukko
Neuvoja-Jack
Viestit: 538
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:47 pm

Re: 43-vuotias Timo Soininen kateissa Leppävirralla

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

Timo ei varmasti ole vahingossa joutunut virtaan ,sillä se porukka on vuosikymmenet touhunnut tuhannen kännissä vesillä...
Jos tämä olisi dekkari ,niin tekijä voisi olla joku yläasteen aikuinen koulussa kiusattu ja mistäs sitä tietää vaikka jossain omakotitalossa onkin meneillään Dexteristä tuttu amputaatiohirsipuu-peli , jossa väärästä vastauksesta menettää raajan ja amputoinnin annetaan parantua huolella ennen seuraavaa väärää vastausta...
daemons1982
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Syys 20, 2012 7:05 pm

Re: 43-vuotias Timo Soininen kateissa Leppävirralla

Viesti Kirjoittaja daemons1982 »

kiinnostunut68:

Aika kaukaa haettu teoria, että Timo Soinisen ja Juha Laitisen tapaus liittyisivät toisiinsa niin että voitaisi keskustella "sarjamurhasta". Toki kaikki voi olla mahdollista.
kiinnostunut68
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Elo 23, 2013 5:58 pm

Re: 43-vuotias Timo Soininen kateissa Leppävirralla

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut68 »

Joo, kaukaa on teoria haettu, mutta tarkoitankin vain, että tekijä voisi olla sama. En tarkoittanut tuolla ylempänä vankikarkuria vaan entistä vankia, joka aikaisempien rikosten vuoksi ei pysty palaamaan kotikonnuilleen ja sitten vaan välillä päässä naksahtaa. Eikä tälläisen henkilön välttämättä tarvitse edes asua Leppävirralla, käy vaan toteuttamassa siellä pimeää puoltaan.
metallikukko
Neuvoja-Jack
Viestit: 538
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:47 pm

Re: 43-vuotias Timo Soininen kateissa Leppävirralla

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

Minkälaisen psykologisen profiilin laatisit tekijästä joka jahtaa alkoholisoituneita keski-ikäisiä miehiä?
Minulle mieleen tulisi ensin traumatisoitunut naishenkilö jota tekoihin ajaa kosto mutta moni tyytyisi tässäkin tapauksessa kostamaan ainoastaan trauman aiheuttajalle.

Lisäksi öisen saalistajan pitäisi tuntea jonkin verran Leppävirtaa jottei aja esim jonkun omakotitalon pihaan ja tallennu riistakameraan, joita tuntuu olevan aika monella paikkakunnalla pyörineitten rosvoporukoiden jäljiltä.
kiinnostunut68
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Elo 23, 2013 5:58 pm

Re: 43-vuotias Timo Soininen kateissa Leppävirralla

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut68 »

Minä olen kyllä täysin väärä henkilö profiloimaan ketään, mutta mieleeni tulisi joku lääkityksen varassa oleva henkilö. Näitä avohoidossa oleviahan Suomenmaassa tuntuu olevan nykyjään joka kolkassa ja määrä senkun lisääntyy.
Kyllähän se vähän ihmetyttää, jos Leppävirrankin kokoisella paikkakunnalla alkaa porukkaa katoamaan jäljettömiin muutaman vuoden välein.
metallikukko
Neuvoja-Jack
Viestit: 538
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:47 pm

Re: 43-vuotias Timo Soininen kateissa Leppävirralla

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

Yleensä lääkityksellä olevat tekevät Warkauden teinimurhan tyylisiä juttuja , joissa jälkiä ei pahemmin peitellä.
Vastaa Viestiin