Omituisia tapahtumia tosielämästä

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Köpekman
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 103
Liittynyt: To Marras 28, 2013 2:35 am

Re:

Viesti Kirjoittaja Köpekman »

Lucyfer kirjoitti:Tähän on pakko vastata.

Mahdollisimman lyhyesti: Keväällä 2004 aloin näkemään lukua 222 ja muita symmetrisiä lukuja jatkuvasti. Heitin sitten mielessäni haasteen, että antaahan tulla lisää tätä numeroa jos kyse on muusta kuin mielikuvituksesta tai sattumasta. Menin kauppaan: omenat maksoivat 2.22euroa. Tulin kaupasta: exäni pysäköi auton taakse, jonka rekisterinro oli jotain-222.

En voinut puhua asiasta exälleni lainkaan, joten eropäätös tuli viimeistään nyt. Tiesin, että saman vuoden syksyllä tapaan "sen oikean", sieluntoverini, joten erolle tuli kiire. Muutin ja kaikki onnistui tuosta vain (asunto, työpaikka jne.). Kesällä alkoi sitten tapahtua; numerosarjoja oli joka puolella, jatkuvasti. Eniten oli numeroa 222 ja 1111, mm. pysäytin kaksi kertaa CD:n kohtaan 2min22s lähtiessäni pois huoneesta -katsomatta lainkaan siihen näyttöön sitä ennen; huomasin tämän vasta, kun tulin takaisin ja laitoin mankan taas päälle. Otin rautatieasemalta ensimmäisen junan, joka leffan jälkeen lähti, ja se sattuikin menemään klo 19.19 laiturilta 19. Sain työpaikan sähköpostiini virusvaroituksen, joka oli lähetetty klo 11.11.11. Näitä sattui koko ajan.

Tuli syksy, tapasin sen sieluntoverini -asiaan liittyy pari muutakin ihmeellisyyttä, sillä tapasimme netissä kun hän oli vasta eroamassa vaimostaan eikä ollut edes etsimässä ketään, sattuipahan vain vilkaisemaan sinkut.netin ilmoituksia :D. Hän tiesi heti ilmoitukseni luettuaan, että meidän kuuluu olla yhdessä; minä tiesin heti hänen vastauksensa luettuani, että tässä se nyt on, huolimatta siitä mikä hänen elämäntilanteensa oli (lisäksi hänellä oli 3 lasta, enkä ole koskaan tottunut olemaan lasten kanssa). Tapasimme keskustassa, mutta ilta meni baareissa musiikin yli huutaessa ja lisäksi olimme kumpikin juoneet -päätimme tehdä treffit seuraavalle illalle Bembölen kahvituvalle. Halasimme, ja näin hänen selkänsä takaa viereisen bensa-aseman bensanhinnan. Se oli 1.111 euroa... :)

Kukaan, kuka tämän on itse kokenut, ei voi väittää että kyseessä on pelkkä sattuma vain. En väitä minäkään.
Ei sattuma välttämättä, mutta aika looginen selitys kuitenkin. Tämänkaltaiset luvut jäävät herkemmin mieleen, kun ne koetaan jollain tasolla "erikoisiksi". Jos heräät ja vilkaiset kelloa, niin klo 11.11 tuntuu toki kummallisemmalta ja on mieleenpainuvampi, kun vaikka 11.28. Päivittäin näkee satoja numeroita, mutta ei ne jää muistiin, ellei ne ole jollain tapaa erikoisempia taikka jostain muusta syystä tärkeitä. Ja esim. koneella ollessa tuo kello on jatkuvasti näkökentässä, vaikkei sitä juuri noteeraa millään tapaa. Sitten kuitenkin, kun se kello näyttää jotain "erikoisempaa" aikaa, niin sen sitten huomaa ja toteaa, että "jopas sattui, 00:00".

Sitten omia enempi tai vähempi outoja kokemuksia.

Viime kesänä kaverin kanssa pelailtiin korttia läheisen alakoulun lastauslaiturilla ja ajateltiin laittaa puhelimesta musiikkia. Ghost - Year zero kipale lähti sitten soimaan ja samaan aikaan kun kipaleessa laulettiin "satanas", kuului kova pamaus. Mietittiin, että keskisuurelta ilotulitteelta kuulosti. Ei tosin havaittu lähistöllä ketään ja jatkettiin kortinpeluuta ja mietittiin, että mahtaako Saatana liittyä seuraan. Ei näkyny.

Joskus ehkä viisivuotiaana meillä oli talossa jonkinlainen katosta roikkuva kukkaruukku. No siinä katselin päivän säätä, kun meteorologi lupasi meillepäin ukkosta. Siinä samassa sitten pamahti ja ruukku putosi lattialle. Aikamoinen sattuma.

Tuorein juttu on sitten hieman erilainen. Päädyin kauppaan ja huomasin, että meikällähän ei ole mukana kun 1,40e käteistä. Otin makkarapaketin matkaan, kun se maksoi juuri sen 1,40 hintalapun mukaan. Kuitenkin alusta asti oli tunne, että ei tää näin kivuttomasti mene, joku mättää. Ehdotin ystävälle, että haluaisiko tämä maksaa makkarani siltä varalta ettei se maksaisikaan 1,40 ja säästyisin nololta tilanteelta.
Kuulemma hätäilin turhia. No kassalla selvisi, että makkarat maksoi 1,45e. Himan oli noloa mennä kaverilta pummimaan se viisi senttiä. Samana päivänä tapahtui toinenkin vastaavanlainen tapaus, en vaan muista tähän hätään, että millainen tarkalleen. Sen muistan, että sen toisen tapauksen jälkeen kaverini oli monttu auki, että mikä ennustaja meikä oikein on. :lol:
Köpekman
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 103
Liittynyt: To Marras 28, 2013 2:35 am

Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä

Viesti Kirjoittaja Köpekman »

Blues kirjoitti:Monesti myös käy niin, että lasken suustani lauseen, notta: "Eipä ole pitkään aikaan..." ja ihan sama, mitä asia koskee, niin kohta se jo tapahtuu. Jännää.
Joo tämä on aika erikoista. Törmäät johonkin uuteen bändiin, tutustut uuteen ihmisiin, maistat jotain tuntematonta hedelmää, ihan mitä vain. Sitten huomaatkin törmääväsi vahingossa näihin enempi tai vähempi säännöllisesti.

Varmaan sama idea tässä, kun tuossa "22:22" -numeroiden kanssa. Asia alitajuisesti jää mieleen ja sitten kerta toisensa jälkeen mietit, että jo on outoa, taas törmään asiaan/esineeseen/olioon X.
BlackFriday
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 7:52 pm
Paikkakunta: Kotham City

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja BlackFriday »

Köpekman kirjoitti: Tuorein juttu on sitten hieman erilainen. Päädyin kauppaan ja huomasin, että meikällähän ei ole mukana kun 1,40e käteistä. Otin makkarapaketin matkaan, kun se maksoi juuri sen 1,40 hintalapun mukaan. Kuitenkin alusta asti oli tunne, että ei tää näin kivuttomasti mene, joku mättää. Ehdotin ystävälle, että haluaisiko tämä maksaa makkarani siltä varalta ettei se maksaisikaan 1,40 ja säästyisin nololta tilanteelta.
Kuulemma hätäilin turhia. No kassalla selvisi, että makkarat maksoi 1,45e. Himan oli noloa mennä kaverilta pummimaan se viisi senttiä. Samana päivänä tapahtui toinenkin vastaavanlainen tapaus, en vaan muista tähän hätään, että millainen tarkalleen. Sen muistan, että sen toisen tapauksen jälkeen kaverini oli monttu auki, että mikä ennustaja meikä oikein on. :lol:
Ei olis tarvinnut pyytää sitä viittä senttiä kaverilta. Jos kerran hyllyn reunassa on hintana 1.40 niin sillä hinnalla se pitää myydä vaikka kassan hinta näyttäis enemmän. Jos taas kassalla hinta onkin vähemmän kuin mitä hyllyn reunassa, niin kannattaa olla ihan hiljaa :mrgreen:
Hmm. Kuulostaa mielenterveysongelmaiselta kakkapyllyltä!
ny rillataan @ murobbs: "En puutu tuohon sherlockointiin mutta nyt tässä ketjussa alkaa olla oikeanlaista otetta. Vähän kuin murha.info mutta järkevillä ihmisillä."
Bias
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1354
Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 1:04 pm

Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä

Viesti Kirjoittaja Bias »

Aika usein tapahtuu näitä, mitä toisen kutsuvat omituisiksi tapauksiksi. Kyse on aina siitä, että minä tunnun tietävän asioita, joita minun ei pitäisi tietää toisista ihmisistä tai heidän perheenjäsenistään, historiasta tai tulevasta. Olen itse tottunut asiaan, ja pidän sitä jonkinlaisena intuitiona, muista ihmisistä se on joskus kuulema hieman pelottavaa :mrgreen:

Parhaiten on jäänyt mieleen tapaus, jossa ystäväni kertoi minulle kärsivänsä lapsettomuudesta. Toista munasarjaa ei ollut, toinen hyvin vahingoittunut, munanjohdin arpeutunut umpeen ja hormonaalisista syistä ei edes munasoluja juuri kypsynyt. Lääkärin diagnoosi oli, että hän saattaisi hedelmöityshoitojen ja leikkausten jälkeen saada lapsen, mutta silloinkin todennäköisyys olisi vain 5%. Samalla hetkellä minä kuitenkin tiesin, että hän vielä lapsen saisi, näin hänet ns. sieluni silmin työntämässä lastenvaunuja. Olin aivan varma asiasta. Kerroin hänelle asiasta, niin varma siitä olin. Normaalisti en kuitenkaan tuollaista olisi missään nimessä sanonut, lapsettomuus on kamala taakka ilman, että joku sanoo, että kyllä se siitä.

Vuotta myöhemmin ystäväni oli raskaana, vaikka hänellä oli vielä pilleritkin olleet käytössä hormonaalisten syiden takia. Hän itse kuten myös lääkärit pitävät lasta todellisena ihmeenä.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Aavatulio
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Loka 01, 2013 10:17 pm

Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä

Viesti Kirjoittaja Aavatulio »

Tää nyt ei varsinaisesti tapahtunut mulle mutta velipoika kertoi tän jouluaattona kun koiraa lenkitettiin ni menköön. Veljeni, siis kohta 15, oli ollut kesällä kaverinsa kanssa meidän 'mökillä', joka tälleen btw sijaitsee aika keskellä kaupunkia, mutta ympärillä kuitenkin peltoa ja näin.
He olivat sitten tän kaverin, sanotaan vaikka Mika, kanssa lähteneet keskellä yötä kävelemään ihan muuten vaan. Ne oli päätynyt erään talon viereen, joka on ollut useamman vuoden jo keskeneräinen ja samalla autio. Molemmat oli alkanu kuulla jotain luonnotonta ääntä, kulemma sellaista, jota ei voi sanoin kuvailla. Mika sitten pelitietoisena tokaisi että "Toi ääni kuuluu Slenderissä aina kun slenderman on lähellä!"
Pojat oli siinä sit jatkaneet matkaa, ehkä vähän kauhuissaan yhden kerrostaloalueen lävitse ja yhtäkkiä keskellä sitä aluetta jostain oli alkanu kuulua musiikkia. Siis ihan sillä sekunnilla kun jätkät oli sinne päässy. ne teki sit päätelmän, että musa kuului jostain asunnosta, joka oli pimeänä, mutta jonka parvekkeen ovi oli auki. Myös tähän Mika totesi että:
"..yhdessä toisessa slender-pelissä alkaa kuulua tyhjästä musiikkia kun se on lähellä."
Nyt jo kuset housussa kaksikko kuitenkin oli jatkanut matkaa läheisen kauppakeskuksen luo, jonka parkkihalliin on käsittääkseni mahdollista päästä vaikka keskus olis itsessään suljettu. No, poijat oli sit päätyneet k.o parkkihalliin ja molemmat oli kuullet ihan täysiä jostain "BU", huudon ja lähteneet sit jo paskat housussa karkuun. Sanoin kyllä et "siellä saatto olla muitakin ku te", mutta kuulemma mitään muuta ei ollu kuulunu, eikä ketään näkynyt.
Myöhemmin sit kun Mika ja veljeni oli katellut ilmeisesti kertakäyttökameralla ottamiaan kuvia, oli se kamera alkanut sekoilemaan, tyyliin näyttö oli väreillyt tai jotain ja kuvista ei saanut minkäänlaista selkoa... :|
Nothing lasts forever except you and me
ylälauteiden mies
Remington Steele
Viestit: 230
Liittynyt: Su Heinä 29, 2007 11:39 pm

Sangen erikoislaatuisen mökkikeikan yritys.

Viesti Kirjoittaja ylälauteiden mies »

Tämä tapaus on kyllä sen verran kummallinen, jotta se ansaitsee päästä esille - mitäköhän lienee teon takana olleella mahtanut liikkua mielessä, kun on nakertanut/piikannut betoniin aukkoa. :roll:

Luulisi kyllä sisäänpääsyyn löytyvän nopeampiakin & vaivattomampia keinoja, vai onko pyrkimyksenä kenties ollut, jottei tekoa huomattaisi niin helposti kun kiinteistön ulkoiset puitteet ovat kunnossa?

Onkohan jotain erityisen haluttua ollut sisällä?...

Satakunnan poliisilaitoksen tiedoite asiasta:

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Vapaa-ajanasuntoon on yritetty tunkeutua Kankaanpäässä betonisokkelin läpi.

27.12.2013

Lähinnä vapaa-ajanasuntona käytettyyn, tyhjillään olevaan kiinteistöön on yritetty tunkeutua luvatta betonisokkelin läpi Kankaanpäässä Verttuuntiellä Narvissa. Paikalle jääneiden natsojen perusteella tunkeutuja on käyttänyt betoniesteen murtamiseen runsaasti aikaa, vaivaa ja tupakkaa.

Varkauden yritystä tutkii Kankaanpään poliisi.

https://www.poliisi.fi/poliisi/satakunt ... endocument

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ei ole mikään kuin ennen, mikä meihin Suomalaisiin on oikein mahtanut mennä, kun annamme noin helposti periksi, perkele - ei saa luovuttaa ennenaikojaan 8)

Kuva

Vai onko homma vaan jäänyt puolitiehen, röökien loppuessa...
- Itsemurhalentäjää ei ruusuin palkita -
Minppu
Alibin satunnaislukija
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 5:03 pm
Paikkakunta: Esbo

Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä

Viesti Kirjoittaja Minppu »

Aavatulio kirjoitti: Myöhemmin sit kun Mika ja veljeni oli katellut ilmeisesti kertakäyttökameralla ottamiaan kuvia, oli se kamera alkanut sekoilemaan, tyyliin näyttö oli väreillyt tai jotain ja kuvista ei saanut minkäänlaista selkoa... :|
Tätä mä en ymmärrä. Mistä lähtien kertakäyttökameroissa on ollut näyttö? Perin omituista, pitääpä tutkia :D
*tsirp*
Aavatulio
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Loka 01, 2013 10:17 pm

Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä

Viesti Kirjoittaja Aavatulio »

Minppu kirjoitti:
Aavatulio kirjoitti: Myöhemmin sit kun Mika ja veljeni oli katellut ilmeisesti kertakäyttökameralla ottamiaan kuvia, oli se kamera alkanut sekoilemaan, tyyliin näyttö oli väreillyt tai jotain ja kuvista ei saanut minkäänlaista selkoa... :|
Tätä mä en ymmärrä. Mistä lähtien kertakäyttökameroissa on ollut näyttö? Perin omituista, pitääpä tutkia :D
mietin ite ihan samaa kun toi sitä selitti :D saattaa olla et se tarkotti kännykän näyttöä ku eka se puhu jotain kännykästä ja sit kertakäyttökamerasta...Saattaa olla et se sano et kkkamera mut tarkotti kännykkää tai jotai :D en tiedä, kysyn ku se joskus kotiutuu
Nothing lasts forever except you and me
Crowley
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: La Heinä 19, 2014 10:23 pm
Paikkakunta: Syvä Etelä

Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä

Viesti Kirjoittaja Crowley »

Itselläni oli muutama vuosi sitten hauska sattumus, kun katsoin tyttöystäväni kanssa elokuvaa nimeltä Emily Rosen Riivaaja.
Aloimme katsomaan n. klo 1 yöllä ja elokuva loppui sitten siinä puoli kolmen pintaan.
Yhtäkkiä dvd-soitin alkoi rätisemään ja naksumaan. Hauskin/pelottavin/kummallisin asia oli se, että kello oli tasan 3 yöllä, eli elokuvan ns. Witching hour, jolloin kaikki paha alkoi tapahtua.
Itse pidin asiaa hauskana ja loistavana yhteensattumana, mutta kuten arvata saattaa tyttöystäväni ei ollut niin iloinen..
Asiaanhan ei liity mitään muuta kuin hauska sattuman, mutta kai sitäkin voi pitää tosielämän omituisena tapahtumana :lol:
The only thing they can get me for is running a funeral parlor without a license."
peiteseppo
Remington Steele
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 21, 2013 8:32 am

Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä

Viesti Kirjoittaja peiteseppo »

Minun elämäni on arkista ja tylsää. Mutta 90 luvun lama-aikoihin asustelin vantaalla tikkurilassa. Oli kylmä tammikuinen aamu kun raaputin autoni ikkuinoita puhtaaksi, samalla kun yritin lämmittää autoa, pitämällä sitä käynnissä. Huomasin unohtaneeni tupakat asuntooni ja kävin hakemassa sieltä camel askini. Sytytin tupakan ja poltin sitä kaiken aikaa. Tuli outo tunne kun katselin taivaalla kiitävää lentokonetta. Pakkasta oli siis reilusti ja yleinen ilmapiiri karsea laman takia. Silloin tiesin jostakin että olisin itsekin kohta lentokoneessa matkalla jonnekin lämpöiseen. Ajatus nauratti minua. Hyppäsin autoon ja lähdin ajamaan työpaikalleni pasilaan. Matkalla huomasin erään tien penkalla oudon ruskeanvärisen matkalaukun. Pysähdyin ja otin sen kyytiin. Pasilassa parkkihallissa aloin availemaan matkalaukkua. Oli aivan käsittämätöntä mitä sieltä paljastui. En voi kertoa, mutta sen voin kertoa että jo seuraavana iltana olin bangkokissa ja vietin siellä kaikki talvet aina 2000luvun alkuun asti. :D
Ei ole voittajaa valuutalle.
Nimof
Lauri Hanhivaara
Viestit: 137
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 6:46 pm

Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä

Viesti Kirjoittaja Nimof »

Tämä tapahtui, kun sisareni ja minä olimme lukiossa. Tulin kotiin, otin postit laatikosta. Siellä oli uusi Apu. Menin sisään ja rupesin lueskelemaan lehteä. Vähän myöhemmin sisarkin tuli kotiin. Minulla oli tapana kysyä häneltä tietovisan kysymykset, ja niin teimme nytkin. Yksi kysymys koski Mannerheimin ratsastajapatsaan tekijää. Sisko jäi miettimään, ja minä odotellessani luin Alpo Suhosen haastattelua - lehdessä hän vastasi kysymyksiin. Äkkiä sisko sanoo: En ole ihan varma, mutta mun päähän tulee nimi Alpo Suhonen. Sikäli mielenkiintoista, että kovin läheisiä emme ole..

Vestigia terrent
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Minun tuli tästä Nimofin kokemasta mieleen, että mahdoitko lukea lehteä siten, että kansi oli sisaresi nähtävillä? Jospa kannessa oli mainittu Alpo Suhosen nimi ja sisaresi sen vaikkapa alitajuisesti rekisteröi.
Mutta hauska vastaus siskoltasi! :D
huolestunut äiti
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Helmi 18, 2014 4:32 pm

Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä

Viesti Kirjoittaja huolestunut äiti »

Mulle sattui pari vuotta sitten aivan erikoinen juttu. Omistan Kalevalan Kielo-sarjan koruja ja sormusta varsinkin pidin paljon sormessani. Yhtenä päivänä huomasin että se kielo oli hävinnyt siitä sormuksesta. Harmitti vietävästi ottaa sormus pois sormesta. Meni noin puolisen vuotta kun yhtenä päivänä menin makuuhuoneeseen niin se pieni kielo oli päiväpeiton päällä! Se ei ollut mitenkään edes kiinni siinä päiväpeitossa vaan ihan nätisti keskellä peittoa.
mikaelk

Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

^^ joku tehny källin? 8)
HarleenQuinzel
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Su Maalis 02, 2014 7:18 am

Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä

Viesti Kirjoittaja HarleenQuinzel »

Näitä on muutama:
Ystäväni pikkusisko asuu soluasunnossa ja hänen kämppiksensä huomauttivat että pikkusisko puhui unissaan. Kiinnostuneena tämä päätti äänittää höpötystään nukkuessaan ja kuunteli äänitteen aamulla(sain itsekin tilaisuuden kuunnella kyseisen pätkän) josta kuului epämääräistä kohinaa. Sieltä kuitenkin erottui pikkusiskon uninen mumina "Mulla ois ohjeita..." Ja häiritsevintä on että seuraavaksi kuului epäselvä miesääni "Ai heräämis ohjeita?" Tästäkös asunto panikoi ja ottivat selvää että oliko kukaan käynyt rakennuksessa illalla. Valvontakameroissa ei näkynyt mitään mutta ilmeisesti liikkeentunnistimissa oli havaittu jotain(tässä kohtaa epäilin tarinan todenmukaisuutta mutta äänite oli vähintäänkin mielenkiintoinen).

Oma mieleentuleva omituinen tapahtuma oli kun joskus vuokrasin kauhuleffan(taisi olla Unborn) ja katsoin sitä illalla. Lopulta kun elokuva loppui, olin epätavallisen säikky ja päätin laittaa normaaleja ohjelmia pyörimään samalla kun nukkuisin. Heräsin myöhemmin aamuyöllä ja katsahdin televisioon eikä siellä pyörinyt valitsemani kanava, vaan kyseinen kauhuleffa. Vaikka tapahtumalle voisi löytyä looginen selitys että olisin pyörinyt kaukosäätimen päälle ja vaihtanut vahingossa kanavaa, ei se ollut mahdollista koska kaukosäädin ei ollut edes sängyllä.
Vastaa Viestiin