Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2113
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Vaakalintu kirjoitti:Tuolla kadonneiden Nela-ketjussa kerroin sisäisiä aisteja käyttäen vastaanottamistani ääni- ja selvänäköisistä viesteistä. Kerroin siinä ohessa, että näin myös tilanteen, josta en tiennyt onko se symbolinen vai todellisesti tapahtunut ja johon liittyi toinen ihminen.

Edellä kirjoittamallani viittaan siihen, että näen usein reaalisten tapahtumien lisäksi symboleja ja symbolisia tilanteita, joilla pyritään yleensä kuvaamaan jotain laajempia kokonaisuuksia tai luonteeltaan abstraktimpia sisältöjä.

Kadonneeseen liittyvä näkyni oli luonteeltaan sellainen, että siinä oli kadonnut ja toinen henkilö, joka työnsi/puski kadonnutta voimallisesti etupuolelta kehoa, niin että tämä putosi kallion reunalta alas, tuntumani mukaan kuusikkoon tai kivikkoon. Vesi on myös putoamispaikan osalta mahdollista - en muista näinkö tuon paikan alhaalla. Tuntumani tässä hetkeessä kuitenkin on, että alhaalla kuusikkoa ja mahdollisesti sammaleisia kiviä/louhikkoa. Kadonneella oli näyssäni putoamishetkellä punainen takki päällä ja muistan kauhun hänen kasvoillaan.

Symbolinen näky tarkoittaa tässä kohtaa sitä, että kyseessä voi olla myös onnettomuus tai tapaturma ja johon fyysisesti ei siinä hetkessä ole ollut muita osallisena, mutta jonka aiheuttaja on ollut toisen ihmisen tähän tapaturmaan joutuneeseen kohdentama ajatus- ja tunnereaktio tai sanallinen manaus/kirous.

Kadonnut voi olla pudonnut kalliolta tai tulla esimerkiksi kyyn säikyttämäksi ja/tai puremaksi siksi, että jollakin toisella ihmisellä on syystä tai toisesta ollut häntä kohtaan ajatuksia tai tunteita, jotka ovat luonteeltaan sellaisia, että niissä toivotaan kohdehenkilölle pahaa tai onnettomuutta.

Ihmiset eivät usein käsitä, että kaikki toisiin ihmisiin kohdistamamme ajatukset ja tunteet tavoittavat jokaikinen kerta kohteensa. Voimakas negatiivinen ajatus yhdistettynä vahvaan tunnereaktioon kulkee kohteena olevan ihmisen auraan (hienoenergiset kehot fyysisen kehon ympärillä) ja tämä voi aiheuttaa sen, että kohteena olevalle henkilölle sattuu jotain. En tarkoita tätä ketään syyttäen; nämä vain ovat fyysisille aisteille näkymättömiä syy- ja seuraussuhteita, asioita, joita tapahtuu ihmisten kesken. Se, kuinka voimakkaasti nämä toisten ihmisten tunteet vaikuttavat johonkin ihmiseen, riippuu monesta asiasta, enkä ala sitä nyt tässä sen enempää läpikäymään. Mikään ei ihmiselämässä tapahdu sattumalta; ei edes se, että kompastumme portaissa ja telomme nilkkamme - taustalla on aina monisyinen ja -ulotteinen syy- ja seurausverkosto.

Edellä kirjoittamani pohjalta tässä välikommenttina sanon kaikille tätä lukeville, että on viisasta elää niin, että oppii kunnioittamaan ja arvostamaan muita ihmisiä, myös niitä jotka meitä syystä tai toisesta ärsyttävät tai ovat eri mieltä. Tärkeää on myös opetella elämään niin, että ottaa vastuun omista tunteistaan, ne ovat aina meissä, eivät toisten aiheuttamia ja niiden voimakas heijastaminen ajatuksissa muihin tavoittaa aina kohteensa ja tavalla tai toisella tulee meille takaisin. Samaan tapaan oma asennoituminen vaikuttaa paljon siihen mitä saa itse muilta vastaanottaa.

Ylläkuvailemani näyn toisen henkilön tuntomerkkejä, siltä varalta, että näkemäni oli todellinen tilanne:

- mies, ikä arviolta 30-50 (en pysty enää katsomaan tässä vaiheessa tarkasti)
- 175 (-180) cm
- harteikas ja ainakin siinä hetkessä voimakas olemus
- kasvot hieman kulmikkaat, vahvahko leuka, päälaki pyöreähkö
- hiukset tummanruskeat, tasainen "pallomainen" siilitukka. Sellainen, jos ajaa tukan pois ja se kasvaa tasaisesti 5-10mm pitkäksi
- jollain tavalla hieman epäsiisti olemus
- päällä maastonvihreä yksivärinen takki, joka vaikutti hieman isolta (roikkui hieman pitkänä päällä) ja oli auki. Tällainen klassinen Jahti-Jakt - henkinen hirvestyspuvun tai eräilypuvun takki, ilman mitään nahkavahvistuksia, pelkkää kangasta. Edessä alhaalla isot taskut.
- tummat housut, todennäköisesti saman puvun.
- ehkä parransänkeä, mahdollinen leukaparta (en valitettavasti saa enää tämän henkilön kasvoja päähäni)
- tummanruskea nahkainen vyö
- pahansuopa, vihainen katse
- takin alla harmaa tai vaalenaruskea villapaita/neule
- jalassa tummat saappaat / maihinnousukengät, jos jälkimmäiset, niin housujen päälle nyöritetty.
- kansallisuus/perimä: todennäköisesti baltian maista, jollei niin suomalainen tai venäläinen

Jos tämä kuvaa todellista tapahtumaa, niin minulla on tuntuma, että näkemäni tilanne tapahtui klo 17.15.

Huomionarvoinen seikka on myös se, että minulle tuli kadonneen asennosta ja olemuksesta putoamishetkellä mieleen elokuva The Gift, jossa on kohtaus, jossa Katie Holmesin esittämä hahmo (joka tuli murhatuksi ja löytyi myöhemmin vedestä) koettaa irrottautua miehen otteesta, joka hänet myöhemmin surmaa. Jos muistini ei petä, niin tässä elokuvassa oli kyse salasuhteesta. En tiedä halutaanko tällä sitä viestittää vai onko kyse vain mieleni luomasta assosiaatiosta. En ota kantaa, mutta nostan sen tähän kuitenkin huomionarvoisena seikkana.

Kukin tekee tällä tiedolla mitä parhaaksi näkee.
Sen sijaan,että olisit keskittynyt omiin näkyihisi,niin muistitko esimerkiksi rukoilla kadonneen ihmisen löytymisen puolesta.Se ei käynyt välittömästi selväksi.Jos,kuten ymmärsin,et sitä tehnyt.Jos olet henkisestä kehityksestä OIKEASTI kiinnostunut,niin tietyssä elämän vaiheessa tulee väistämättä eteen tilanteita,joissa henkistä/hengellistä kehitystä parhaiten vie eteenpäin altruistinen ote.Ei mitkään ennustukset!
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty
Syskon S
Jane Marple
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe Touko 08, 2015 9:45 pm

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja Syskon S »

Minusta olisi hienoa, jos selvännäkemistä olisi olemassa, mutta kun siitä ei ole mitään näyttöjä, niin... Se ei riitä, että joku on joskus osunut oikeaan. Intuitioon kyllä uskon, mutta se perustuu ihmismielen lainalaisuuksiin (tuohon perustuu erilaisten mentalistien toiminta). Minä näen melko paljon unia (eli muistan ne herätessäni) ja joskus unet ovat toteutuneet ihmeellisesti, mutta sitten kun mietin niiden unien määrää, mitkä eivät ole totetuneet, niin kyllä niiden määrä on niin suuri, että osumatarkkuus on olemattoman pieni.

Minusta tuo on vähän niin kuin kiusantekoa väittää tietävänsä Nelan olinpaikan, mutta sitten vaan puhutaan kallioista ja vesistä ja tapaturmista sun muista, eikä oikeasti anneta mitään, mihin voisi tarttua. C'moon, kertokaa oikeasti missä hän on, jos kerran tiedätte! Kyllä minäkin saan sieluni silmiin kaikenlaisia nimiä ja maisemia, jos alan pyöritellä asioita mielessäni, mutta kuka tietää tarkkaan, se ei riitä, että jossain Nuuksiossa!
Vaakalintu
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: To Syys 17, 2015 5:29 pm

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja Vaakalintu »

paccasucco kirjoitti:O.K.,pannaanpas sitten hieman puita pökköön.Väittäisin jopa,että minulla on hieman Vaakalintua pitempi kokemus näistä asioista.Jopa uskaltaisin sanoa,että huomattavastikin pidempi.En oman kokemukseni valossa tunne ainoatakaan tapausta,missä selvänänäkijöiden(varmasti ihan vilpittömiä ihmisiä sinänsä) intuitioiden perusteella juuri yksikään katoamis-tai murhamysteeri olisi sevinnyt.Päin vastoin.Heistä on ollut usein suurta riesaa.

Muistuu mieleen monet klassikkotapaukset,päällimmäisenä Hilkka Laitisen mysteeri 1970-luvun alusta.Kaivinkoneella avattiin maata auki selvänäkijän ilmoittamasta paikasta.Mitäänhän ei tietysti löytynyt.

Ja niin se on myös tässäkin jutussa.En tahdo loukata Sinua,mutta esittämäsi asiat koen virheellisiksi,eivät edistä asian selviämistä,

Tiedät varmasti hyvin selvänäkijä Ekku Mattilan.Taitaa pitää blogia edelleen.Hänellä oli omat intuitioon perustuvat "näkynsä"Kyllikki Saarenkin murhajutussa,joita esiteltiin mm.vanhoissa Ultra-lehdissä.Lopputuloksen tiedämme.

Intuitio on tärkeä ja luova ominaisuus.Mutta huono apuväline rikostutkinnassa.Henkilökohtaisessa kanssakäymisessä siitä voi olla suurtakin hyötyä.Ja monta kertaa onkin.
Kiitos mielipiteestäsi, annan sille arvoa, eikä se minua loukkaa missään määrin.

Lähtökohtaisesti suhtaudun näihin asioihin (selvänäkijät rikostapauksissa) hyvin samalla tapaa kuin kirjoitit ja ymmärrän, että et tunne minua ihmisenä, jolloin on mahdollista, että et ymmärrä kuinka poikkeuksellista tämä minulle on. Se ei kuitenkaan ole puolustelu. Kirjoitin aiemmin, että en ole koskaan etsinyt ketään kadonnutta ihmistä ei-fyysisin keinoin ennen tätä eikä ole näköpiirissä jatkaa tällaista toimintaa.

Pidin myös ylläolevaa tietoa reilun viikon itselläni ja olin tehnyt ratkaisun, että kirjoitan sen kaiken varalta itselleni ylös, mutta jätän asian siihen. Tänään asiaa meditoidessani päädyin kuitenkin tähän ratkaisuun. Tiedostan asiaan liittyvät riskit, enkä tahdo ketään sivullista epäiltävän turhaan enkä kenenkään tuskaa lisätä, mutta olen tehnyt sitoumuksen elää sisimpäni ohjauksessa ja tähän ratkaisuun päädyin ja kannan siitä vastuun.

Ekku Mattilan tapausta en sen suuremmin tunne, kun en ole liikkunut niissä piireissä sen enempää kuin harrastanut matti meikäläistä enempää rikostapauksia. Joku (saatoit olla sinäkin) hänen bloginsa tänne linkkasi ja sitä vilkaisin. Eipä siitä sen enempää.

Jos ylläpito on sitä mieltä, että ylläoleva näyn kuvailu loukkaa tapauksen asianosaisia, meni yli rajojen tai ei muuten kuulu tänne niin viestini saa vapaasti poistaa.

PS. Itse tiedän henkilökohtaisesti yhden tapauksen, jossa selvänäkijä tiesi kadonneen henkilön (tapaturma) kohtalon, mutta tässäkin tapauksessa oli useampi "selvänäkijä" häntä ennen ja minun tietooni ainakin yksi oli rahastanut henkilön läheisillä. Tunnen tämän oikean selvänäkijän henkilökohtaisesti.
Vaakalintu
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: To Syys 17, 2015 5:29 pm

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja Vaakalintu »

paccasucco kirjoitti:Sen sijaan,että olisit keskittynyt omiin näkyihisi,niin muistitko esimerkiksi rukoilla kadonneen ihmisen löytymisen puolesta.Se ei käynyt välittömästi selväksi.Jos,kuten ymmärsin,et sitä tehnyt.Jos olet henkisestä kehityksestä OIKEASTI kiinnostunut,niin tietyssä elämän vaiheessa tulee väistämättä eteen tilanteita,joissa henkistä/hengellistä kehitystä parhaiten vie eteenpäin altruistinen ote.Ei mitkään ennustukset!
Valotyö on ollut joka päivä tässä tapauksessakin prioriteettini, yksin sekä ryhmissä, ja rukous on osa sitä. En ole myöskään mikään ennustelija. Tästä maasta löytyy paljon ihmisiä, jotka tietävät kokemuksen kautta mitä teen ja luulen, että jos heiltä kysytään, niin yksikään ei pidä minua ennustajana.

Altruismista olen samaa mieltä. Portinvartijoiden ohi ei ole mahdollista päästä egon hallinnassa.

Tämän ketjun aihe ei ole henkilökohtainen elämäni, joten jos haluat jatkaa siitä aiheesta, niin yksityisviestillä voi vapaasti lähestyä.
Viimeksi muokannut Vaakalintu, To Syys 24, 2015 9:40 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Tämä nyt ei aivan kuulu tänne, mutta tuota toista ketjua en viitsi kuormittaa.
Siis, jos nyt näette lähipäivinä kolme noin 60-v. miestä maastopukuineen sorkkimassa polun reunoja ja vähän kauempaakin polulta kävelysauvoilla, niin he eivät ole pöpilästä karaneita, vaan eräitä tuntemiani henkilöitä, jotka harrastuksen vuoksi lähtevät katsomaan, löytyisikö mitään.
He ovat kaikki noin 50 vuotta metsästäneitä, paljon luonnossa liikkuneita erämiehiä. He ovat entisiä partiolaisia ja vartionjohtajia ja olleet paljon eksyneitä tai kadonneita etsimässä.
Laitoin tämän siksi, ettei kukaan turhaa pelästy. He haluavat olla avuksi samalla kun ulkoilevat.
Täysijärkisiä kaikki.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
MaAl
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Syys 18, 2015 12:34 pm

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja MaAl »

Ystäväni asuu jenkeissä (asunut 17v) ja siellä selvännäkijät ovat ratkaisseet useamman rikoksen. Kun tutkinta tulee umpikujaan, kuten Nelan kohdalla nyt. Tutkija soittaa selvännäkijälle ja joko kysyy tietoa häneltä suoraan, usein vie jonkun henkilön tavaran selvännäkijälle. Joskus selvännäkijä lähtee autoon ja opastaa reitin mitä kadonnut on kulkenut ja alueen mistä etsiä kannattaa. Hän voi myös kuvailla aluetta kuten Vaakalintu kuvaili.
Useampi rikos on saanut näin ratkaisun, vaikka ei siitä kovin julkisesti huudella, menisi maine poliiseilta tutkijoina.
Ystäväni miehellä poliisituttuja ja uskomattomia asioita on selvinnyt. Suomi ei tätä käytä, ainakin ollaan hiljaa.
Monesti jenkeissäkin kysytään omaisilta mitä mieltä ovat jos tälläinenkin kokeillaan, ovat hyvin suostuvaisia olleet. Itse jos läheinen katoaisi, tekisin kaikkeni, löytyisi hän sitten elävänä tai kuolleena, mutta ei jäisi kadoksiin, sillä se tuska ei hellitä ikinä, kun ei tiedä missä rakkain on.
Nelan miehelle tämä on hirveää, juuri ovat menneet naimisiin ja sitten puoliso noin vain katoaa, kun elämän pitäisi vasta avioparina alkaa, en voi kuvitellakkaan kuinka raskasta hänellä on nyt olla yhteisessä kodissa, jossa joka asia muistuttaa puolisosta. Voimia hänelle! Kaikki apu on nyt tarpeen, oli se sitten millaista hyvänsä, selvännäkijät ovat oiva lisä ketjuun, heistä voi oikeasti olla apua.
Nepenthe
Neuvoja-Jack
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 4:19 pm

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Syskon S kirjoitti:Minusta tuo on vähän niin kuin kiusantekoa väittää tietävänsä Nelan olinpaikan, mutta sitten vaan puhutaan kallioista ja vesistä ja tapaturmista sun muista, eikä oikeasti anneta mitään, mihin voisi tarttua. C'moon, kertokaa oikeasti missä hän on, jos kerran tiedätte! Kyllä minäkin saan sieluni silmiin kaikenlaisia nimiä ja maisemia, jos alan pyöritellä asioita mielessäni, mutta kuka tietää tarkkaan, se ei riitä, että jossain Nuuksiossa!
Täsmälleen. Ja vaikka Sergei tai Nelan vanhemmat eivät täällä todennäköisesti lueskele ketjuja puutteellisen suomen kielensä vuoksi, joku läheinen voi lukea, ja miltähän se tuntuisi tällaiselle henkilölle lukea joidenkin kirjoittamaa salaperäistä ja tuskallisen yksityiskohtaista mysteerikertomusta, miten Nela on pudonnut/murhattu ja miten kauhu oli piirtynyt hänen kasvoilleen, jne. Ei sillä, sitähän tuolla varsinaisessakin ketjussa pohditaan, mutta siellä kukaan (ainakaan kovin moni) ei ole väittämässä niitä todeksi tai perustele että se on totta koska näen/aistin/kuulen asioita. Epätoivoisessa tilanteessa läheiset varmasti tarttuvat kaikkiin mahdollisiin oljenkorsiin ja sellaisella epätoivolla tällaiset "näkijät" elävät.

Jos olisi mahdollista, että oikeita selvänäkijöitä olisi, kuten vaikka Vaakalintu tai se hänen tuttunsa, joka on hänen mukaansa oikeasti käyttänyt kykyjään jonkun rikoksen selvittämiseen, tms. niin miksi kukaan ei ole sitten käynyt keräämässä sitä James Randin miljoonan dollarin pottia? Katoavatko ne kyvyt salaperäisesti kun astutaan valvottuihin olosuhteisiin ja poistetaan kaikki ulkoiset tekijät laskuista? Faktahan on ollut se, että kun kaikki ulkoiset härpäkkeet ja muuttujat on poistettu, jäljelle ei ole jäänyt mitään keskivertoarvauksen ylittävää. Tämä mielestäni on hyvä osoitus siitä, että selvänäkijyyttä ei ole olemassa. Toki olen valmis muuttamaan kantaani, jos jotain todisteita siitä löytyisi - ja senhän luulisi olevan helppoa, jos ne näyt kertovat omistajalleen jotain mitä hän ei muuten voisi tietää - mutta olen skeptinen sen suhteen että mitään tulee koskaan löytymään.

Tässäkin ketjussa on tullut paljon enemmän esille Vaakalintu kuin Nela, vaikka eikö Nelan pitäisi olla pääasia, eikä Vaakalintu, Vaakalintu ja Vaakalintu, jonka viesteistä pienempi osa on sitä ennustusta ja suurempi osa sitä kuka hän on, miten hän on kykynsä huomannut, miltä hänestä tuntuu, jne. Minusta on syvästi vastenmielistä, miten joku käyttää nuoren naisen katoamista hyväkseen itsensä esiintuomiseen.

Mutta olkaa hyvä ja jatkakaa, jos siltä tuntuu.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
Vaakalintu
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: To Syys 17, 2015 5:29 pm

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja Vaakalintu »

Nepenthe kirjoitti: Täsmälleen. Ja vaikka Sergei tai Nelan vanhemmat eivät täällä todennäköisesti lueskele ketjuja puutteellisen suomen kielensä vuoksi, joku läheinen voi lukea, ja miltähän se tuntuisi tällaiselle henkilölle lukea joidenkin kirjoittamaa salaperäistä ja tuskallisen yksityiskohtaista mysteerikertomusta, miten Nela on pudonnut/murhattu ja miten kauhu oli piirtynyt hänen kasvoilleen, jne. Ei sillä, sitähän tuolla varsinaisessakin ketjussa pohditaan, mutta siellä kukaan (ainakaan kovin moni) ei ole väittämässä niitä todeksi tai perustele että se on totta koska näen/aistin/kuulen asioita. Epätoivoisessa tilanteessa läheiset varmasti tarttuvat kaikkiin mahdollisiin oljenkorsiin ja sellaisella epätoivolla tällaiset "näkijät" elävät.

Jos olisi mahdollista, että oikeita selvänäkijöitä olisi, kuten vaikka Vaakalintu tai se hänen tuttunsa, joka on hänen mukaansa oikeasti käyttänyt kykyjään jonkun rikoksen selvittämiseen, tms. niin miksi kukaan ei ole sitten käynyt keräämässä sitä James Randin miljoonan dollarin pottia? Katoavatko ne kyvyt salaperäisesti kun astutaan valvottuihin olosuhteisiin ja poistetaan kaikki ulkoiset tekijät laskuista? Faktahan on ollut se, että kun kaikki ulkoiset härpäkkeet ja muuttujat on poistettu, jäljelle ei ole jäänyt mitään keskivertoarvauksen ylittävää. Tämä mielestäni on hyvä osoitus siitä, että selvänäkijyyttä ei ole olemassa. Toki olen valmis muuttamaan kantaani, jos jotain todisteita siitä löytyisi - ja senhän luulisi olevan helppoa, jos ne näyt kertovat omistajalleen jotain mitä hän ei muuten voisi tietää - mutta olen skeptinen sen suhteen että mitään tulee koskaan löytymään.

Tässäkin ketjussa on tullut paljon enemmän esille Vaakalintu kuin Nela, vaikka eikö Nelan pitäisi olla pääasia, eikä Vaakalintu, Vaakalintu ja Vaakalintu, jonka viesteistä pienempi osa on sitä ennustusta ja suurempi osa sitä kuka hän on, miten hän on kykynsä huomannut, miltä hänestä tuntuu, jne. Minusta on syvästi vastenmielistä, miten joku käyttää nuoren naisen katoamista hyväkseen itsensä esiintuomiseen.

Mutta olkaa hyvä ja jatkakaa, jos siltä tuntuu.
Kiitos pohdinnoista. Sellainen korjaus kuitenkin, että en tiettävästi missään viesteistäni ole kertonut tietäväni missä kadonnut on. Toivon luonnollisesti että hän on kunnossa. Aiemmista kokemuksistani näkemisen ja sisäisen tiedon parissa kirjoitin siksi, että koen, että se on oikeudenmukaista muita kohtaan, jos näkyjä tulee tänne kirjoittamaan.

Kirjoitin aiemmassa viestissäni, että henkilökohtaiset asiani jatkuvat yksärillä, jos on siihen tarvetta. Kirjoitan vielä tähän viestiin itsestäni, vastatakseni Nepenthen tekstiin, koska tässä on nyt mielestäni turhaa väärinymmärrystä mukana, mutta siihen se saa kohdaltani jäädä.

Minua on autettu ja olen saanut auttaa ihmisiä vaikeissa elämäntilanteissa ja tuska ja kärsimys eivät ole minulle vieraita. Aiempi kuvaus henkilöitä koskien ei ollut minulle helppo kirjoittaa, koska ajattelin kirjoittaessani myös kadonneen läheisiä. En voi rationaalisesti sinulle tässä hetkessä perustella miksi minun piti se viesti kirjoittaa julkisesti palstalle, mutta kirjoitin aiemmassa viestissäni kantavani ratkaisustani vastuun.

Siinä voit olla oikeassa, että tämä kietoutuu itseeni turhan vahvasti. Tulin tänne siksi, että minun muut tekemiseni keskeytettiin, näin mitä näin ja tulin sen tänne kertomaan. Keskustelu jatkui, virratin mitä sisältäni tuli ja vastasin esitettyihin kysymyksiin. Oma ketju tämän tapauksen ulkopuolisille asioille kävi kyllä mielessäni, mutta jatkoin kuitenkin tässä, mikä ei ehkä ollut paras ratkaisu.

Tarkoitukseni oli palvella muita, mutta jos se koetaan tarpeettomana tai vastenmielisenä, niin astun mielelläni sivuun, koska huomio on minulle ihmisenä kokolailla yhdentekevä asia ja olen tähänkin asti löytänyt hyviä keinoja palvella kanssaihmisiäni kaikessa hiljaisuudessa.

Mitä Randiin tulee, on oma mielipiteeni, että sen tuominen esiin aina vain uudellen näissä yhteyksissä on väsyneisyydessään lähes verrattavissa ns. natsikortin vetämisen hihasta.

Suosittelen vaikka ensimmäiseksi tutustumaan ko. herran kokeen reunaehtoihin tarkemmin. Ajattelen myös, että varmaan liki jokainen hiemankin _todellisesti_ henkisyydelle (tai mitä termiä siitä haluaakaan käyttää) avautunut ihminen ymmärtää hyvin nopeasti, että miksi sitä miljoonaa tuskin kukaan tulee pokkaamaan. Jos tahdot tieteen maailmankuvassa syyn tähän ymmärtää, niin voin vinkata, että kvanttifysiikan parista voit ehkä löytää siihen yhden vastauksen.

Hyvää syksyä tasapuolisesti kaikille.
Viimeksi muokannut Vaakalintu, To Syys 24, 2015 11:53 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2113
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Yritin kirjoittaa yksityisviestin,ei onnistunut(melko yleistä!).Randi on vanha pahvi,jonka näkemykset ovat enimmäkseen puuta ja heinää.Henkisiä asioita ei voida tutkia fyysisin menetelmin.Tulevaisuuden asia.Asioita ei voida viedä suoraan laboratorioon.Kokeet eivät ole toistettavissa.

Minulla on herkkänä ihmisenä aivan riittävästi kokemusta telepatian ym. toimivuudesta.Eli en arvostele näkemyksiäsi.Ainoastaan sitä,että rikoksia ei ratkaista minkään intuition perusteella.

Oletko Vaakalintu käynyt Reiki-kurssin,tunnetko erästä Marjaanaa?
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty
Punaviini
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 4:39 pm

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja Punaviini »

Nepenthe kirjoitti:
Syskon S kirjoitti:Minusta tuo on vähän niin kuin kiusantekoa väittää tietävänsä Nelan olinpaikan, mutta sitten vaan puhutaan kallioista ja vesistä ja tapaturmista sun muista, eikä oikeasti anneta mitään, mihin voisi tarttua. C'moon, kertokaa oikeasti missä hän on, jos kerran tiedätte! Kyllä minäkin saan sieluni silmiin kaikenlaisia nimiä ja maisemia, jos alan pyöritellä asioita mielessäni, mutta kuka tietää tarkkaan, se ei riitä, että jossain Nuuksiossa!
Täsmälleen. Ja vaikka Sergei tai Nelan vanhemmat eivät täällä todennäköisesti lueskele ketjuja puutteellisen suomen kielensä vuoksi, joku läheinen voi lukea, ja miltähän se tuntuisi tällaiselle henkilölle lukea joidenkin kirjoittamaa salaperäistä ja tuskallisen yksityiskohtaista mysteerikertomusta, miten Nela on pudonnut/murhattu ja miten kauhu oli piirtynyt hänen kasvoilleen, jne. Ei sillä, sitähän tuolla varsinaisessakin ketjussa pohditaan, mutta siellä kukaan (ainakaan kovin moni) ei ole väittämässä niitä todeksi tai perustele että se on totta koska näen/aistin/kuulen asioita. Epätoivoisessa tilanteessa läheiset varmasti tarttuvat kaikkiin mahdollisiin oljenkorsiin ja sellaisella epätoivolla tällaiset "näkijät" elävät.

Jos olisi mahdollista, että oikeita selvänäkijöitä olisi, kuten vaikka Vaakalintu tai se hänen tuttunsa, joka on hänen mukaansa oikeasti käyttänyt kykyjään jonkun rikoksen selvittämiseen, tms. niin miksi kukaan ei ole sitten käynyt keräämässä sitä James Randin miljoonan dollarin pottia? Katoavatko ne kyvyt salaperäisesti kun astutaan valvottuihin olosuhteisiin ja poistetaan kaikki ulkoiset tekijät laskuista? Faktahan on ollut se, että kun kaikki ulkoiset härpäkkeet ja muuttujat on poistettu, jäljelle ei ole jäänyt mitään keskivertoarvauksen ylittävää. Tämä mielestäni on hyvä osoitus siitä, että selvänäkijyyttä ei ole olemassa. Toki olen valmis muuttamaan kantaani, jos jotain todisteita siitä löytyisi - ja senhän luulisi olevan helppoa, jos ne näyt kertovat omistajalleen jotain mitä hän ei muuten voisi tietää - mutta olen skeptinen sen suhteen että mitään tulee koskaan löytymään.

Tässäkin ketjussa on tullut paljon enemmän esille Vaakalintu kuin Nela, vaikka eikö Nelan pitäisi olla pääasia, eikä Vaakalintu, Vaakalintu ja Vaakalintu, jonka viesteistä pienempi osa on sitä ennustusta ja suurempi osa sitä kuka hän on, miten hän on kykynsä huomannut, miltä hänestä tuntuu, jne. Minusta on syvästi vastenmielistä, miten joku käyttää nuoren naisen katoamista hyväkseen itsensä esiintuomiseen.

Mutta olkaa hyvä ja jatkakaa, jos siltä tuntuu.
*Nepenthen tekstissä lihavointi minun tekemä*

Tuolla varsinaisessa ketjussa on monessa kohtaa väitetty Sergeytä vaimonsa murhaajaksi, koska näyttää syylliselle ja valehtelevalle...

Ja toisaalta, vaakalintu ajettiin kadonneet palstalta "satuilemaan" tänne. Annetaan hänen kertoa, monia kiinnostaa. Jos teitä ei, niin tämä huuhaa, ei ole ehkä oikea paikka teille?
Syskon S
Jane Marple
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe Touko 08, 2015 9:45 pm

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja Syskon S »

MaAl kirjoitti:Ystäväni asuu jenkeissä (asunut 17v) ja siellä selvännäkijät ovat ratkaisseet useamman rikoksen. Kun tutkinta tulee umpikujaan, kuten Nelan kohdalla nyt. Tutkija soittaa selvännäkijälle ja joko kysyy tietoa häneltä suoraan, usein vie jonkun henkilön tavaran selvännäkijälle. Joskus selvännäkijä lähtee autoon ja opastaa reitin mitä kadonnut on kulkenut ja alueen mistä etsiä kannattaa. Hän voi myös kuvailla aluetta kuten Vaakalintu kuvaili.
Useampi rikos on saanut näin ratkaisun, vaikka ei siitä kovin julkisesti huudella, menisi maine poliiseilta tutkijoina.
Ystäväni miehellä poliisituttuja ja uskomattomia asioita on selvinnyt. Suomi ei tätä käytä, ainakin .
Tämä on taas tämmöinen juttu, josta ei taida olla mitään konkretiaa, pelkkiä huhupuheita. Onko antaa edes yhtä tunnettua tapausta, josta löytyisi vaikka netistä juttua? Mielelläni minäkin uskoisin, sehän olisi hienoa jos näin saataisiin kadonneita löydettyä tai rikoksia ratkaistua, mutta kun kaikki tuntuu vaan olevan semmoista ympäripyöreää fiilistelyä, josta ei ole mitään muuta hyötyä, kuin että "selvännäkijät" pääsevät tuomasn itseään esille.
Saga72
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Syys 22, 2015 3:12 pm

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja Saga72 »

Uniinhan tämä tulee..Enneunia ja etiäisiä olen kokenut enkä kykene niitä järjellä kumoamaan, niitä niin paljon. Itse näin viikko sitten unen jossa punatakkinen Nela putosi syvälle pimeään,jonkinlaiseen onkaloon, ja valoaukko hänen yllään pimeni..kuului ääni, kuin unen kertojaääni joka sanoi "klik, kuollut." aukon päälle tuli siis mustaa, kansi? Karmaiseva uni. Jos vaakalinnulla tästä jotain, luen mielenkiinnolla mielipiteesi.
Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja Lassie »

Muistutan tähän väliin ketjun aiheesta ja ohjaistuksesta sen ääreen ketjun aloittajalta: " Tänne voi kirjoitella tulkintojaan Nelan katoamiseen kahvinporojen, unien, Valtsu-sedän viiksien ja tarot-korttien tulkinnan ja muiden yliluonnollisten tai muuten vaan intuitiivisten kokemusten pohjalta. .... "

Siinä ei siis lue, että ketju on tarkoitettu tällaisten yliluonnollisten/intuitiivisten tulkintojen antajien haukkumisketjuksi taikka että aiheena olisi jonkinlainen iso väittelyareena ateismi/tiede jne vs ylimaallinen maailma. Erilaisia näkemyksia ja kokemuksia, jokainenhan toivottavasti lukee asioita niin, että käsittää kokemusten, tunteiden, intuitioiden, unien, näkyjen jne olevan kokemusperäisiä juttuja - ne eivät ole lähtökohtaisestikaan satavarmaa yleispätevää faktaa vaan subjektiivisia tulkintoja/näkemyksiä/kokemuksia. Kyseenalaista olisi jos rahastusmielessä ja ehdottomana faktana kerrottaisiin asioita, sellaisesta ei liene olleen ainakaan täällä kyse.

Sain myös tuntemuksen yhdestä tapauksen kuvasta (olen "tavis" jolla joskus tuntemuksia, enkä väitä niistä mitään) mutta en ole varma onko hyvä jakaa sitä, koska koen että paremmalla energialla säästytään - ikäänkuin se mitä ei sanota, jättää vielä auki oven parempaan.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.
Vaakalintu
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: To Syys 17, 2015 5:29 pm

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja Vaakalintu »

Saga72 kirjoitti:Uniinhan tämä tulee..Enneunia ja etiäisiä olen kokenut enkä kykene niitä järjellä kumoamaan, niitä niin paljon. Itse näin viikko sitten unen jossa punatakkinen Nela putosi syvälle pimeään,jonkinlaiseen onkaloon, ja valoaukko hänen yllään pimeni..kuului ääni, kuin unen kertojaääni joka sanoi "klik, kuollut." aukon päälle tuli siis mustaa, kansi? Karmaiseva uni. Jos vaakalinnulla tästä jotain, luen mielenkiinnolla mielipiteesi.
Kiitos kysymyksestä Saga72.

En ehdi nyt pitkästi vastaamaan, kun juuri reissuun lähdössä, mutta sen verran, että ei nyt mitään intuitiivisia tuntemuksia tuosta avaudu, mutta tuolla varsinaisessa katoamisketjussa joku kirjoitti hyvin mahdollisen skenaarion, jossa puhelin katosi ja sitä etsiessä pimeä yllätti.

Sen valossa voisi olla ihan hyvä jotenkin koettaa selvitellä alueen kaivoja; Nuuksion järviylängön alueella on kuitenkin paljon taloja ja mökkejä, osa heitteiläkin ja jos on joku vaikka lahoin laudoin peitetty kaivo tai avoimeksi jäänyt, niin sellaiseen on ihan mahdollista pimeässä pudota. Ja voi hyvinkin löytyä retkeilyreittien ulkopuolelta, jos on päässyt käymään niin, että on ilman valonlähdettä eksyksissä ja on pyrkimys löytää ihmisasutuksen piiriin. Tällaisessa tilanteessa sitä on valmis todennäköisesti toisen tonttimaallekin astumaan.

Itse liikun paljon luonnossa, mutta on myös kokemusta siitä, että on ilman lamppua tai kännykkää joutunut metsässä pimeän yllättämäksi ja siinä kyllä hyvällä intuitiolla ja suuntavaistollakin on töitä, jotta löytää pois. Toki alueesta riippuen; asutuksen valoilla ja kaupunkien kajoilla voi suunnistella, mutta jos ei valonlähteitä ole apuna, niin peitteisessä ja hankalakulkuisessa maastossa voi aika nopeasti tulla niin sanotusti äitiä ikävä.

Lykkyä kaikille vapaaehtoisille etsintöihin. Itsekin aion pohjoisen reissun jälkeen muutamana päivänä lähteä aluetta haravoimaan, jollei ole siihen mennessä tapaus ratkennut.
Viimeksi muokannut Vaakalintu, Pe Syys 25, 2015 12:09 pm. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Vaakalintu
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: To Syys 17, 2015 5:29 pm

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja Vaakalintu »

Lassie kirjoitti:Muistutan tähän väliin ketjun aiheesta ja ohjaistuksesta sen ääreen ketjun aloittajalta: " Tänne voi kirjoitella tulkintojaan Nelan katoamiseen kahvinporojen, unien, Valtsu-sedän viiksien ja tarot-korttien tulkinnan ja muiden yliluonnollisten tai muuten vaan intuitiivisten kokemusten pohjalta. .... "

Siinä ei siis lue, että ketju on tarkoitettu tällaisten yliluonnollisten/intuitiivisten tulkintojen antajien haukkumisketjuksi taikka että aiheena olisi jonkinlainen iso väittelyareena ateismi/tiede jne vs ylimaallinen maailma. Erilaisia näkemyksia ja kokemuksia, jokainenhan toivottavasti lukee asioita niin, että käsittää kokemusten, tunteiden, intuitioiden, unien, näkyjen jne olevan kokemusperäisiä juttuja - ne eivät ole lähtökohtaisestikaan satavarmaa yleispätevää faktaa vaan subjektiivisia tulkintoja/näkemyksiä/kokemuksia. Kyseenalaista olisi jos rahastusmielessä ja ehdottomana faktana kerrottaisiin asioita, sellaisesta ei liene olleen ainakaan täällä kyse.
Tästä tuli mieleen, että yksi syy noille taustoittamisilleni ja yleisillä tiedostamiseen ja ei-aineellisiin asioihin lliittyvillä puheilleni, oli pyrkimys auttaa lukijaa avautumaan tiedostavaan tilaan ja luoda myös yhteyttä, jolloin voi syntyä koheesio, jossa usean ihmisen tietoisuus yhdessä voi synnyttää ja tuoda näkyväksi jotain tapauksen kannalta arvokasta.
Viimeksi muokannut Vaakalintu, Pe Syys 25, 2015 12:04 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin