kukkuu kirjoitti:Jukka kirjoitti: Esimerkiksi Gustafssonin kertomus aamuöisestä onkiretkestä vastaa Karjalaisen riippumattomasti antamaa kuvausta murhaniemen tapahtumista.
Karjalainen ei ole nähnyt kuin yhden henkilön murhanimellä, olisi pitänyt nähdä kaksi. Viereisellä niemellä hän taas on nähnyt kaksi henkilöä, mutta Gustafsson nimenomaan on kieltänyt käyneensä siellä. Jos spekuloidaan siellä olleen Boismanin ja jonkun tuntemattoman, niin olisihan Seppo kertonut siitä Gustafssonille tullessaan teltaan.
Jukka kirjoitti: Sahakangas ei osannut kuvailla Mäen eikä Björklundin ulkonäköä, vaikka väitti näiden vierailleen leirissään.
Toisaalta Gustafsson heitti 2004 kuulustelussa veretseisauttavan tarkat tuntomerkit illan kalastajista.
Jukka kirjoitti: Sahakangas väitti, ettei nähnyt poliiseja murhapaikalla, vaikka todistaja Paavola oli virkapukuun pukeutuneena kantamassa Gustafssonia paareilla
ambulanssiin.
Paavola on antanut aikoinaan haastatteluja lehdistölle, jossa kertoo tulleensa paikalle vasta kun Gustafssonia jo kannnettiin ambulanssiin. Tätä tukee Henrik Rosenqvistin kuulustelukin.
"Muistelisin, että olin noin kello 09.00.10.00 paikkeilla Korsbackan (Ristimäen) kioskin luona, kun näin ambulanssin ajavan Bodominjärven suuntaan. Juoksin ambulanssin perässä rantaan ja näin sen menevän Simbergetille. Matkaa minulla oli ehkä vajaa yksi kilometri.
Ennen kuin ehdin niemelle, ambulanssi tuli taas hälytyslaitteet kytkettyinä minua vastaan.
Kun tulin niemelle näin, että siinä oli kasaan painunut vaalea teltta, ja sen päällä oli kolme veristä ihmistä.
Kysymykseen, keitä näin tapahtumapaikalla uhrien lisäksi, vastaan, että siinä oli ehkä kymmenisen ihmistä. En muista keitä, mutta ehkä myös edellä mainitsemani kolme toveriani. Poliisi ei vielä ollut vielä paikalla – eikä ketään muutakaan joka olisi pitänyt tilanteen "ohjaksia käsissä".
Seisoin korkeintaan kahden metrin päässä telttakasasta ja uhreista. Muistan paksun jähmettyneen veren telttakankaalla. En muistaakseni nähnyt kumpaa sukupuolta uhrit olivat.
Olen aivan varma, että kukaan uhreista ei ollut varsinaisesti teltan sisällä, joskin jotkin uhrien kehon osista olivat kasassa olevan telttakankaan laskosten alla.
Olen jälkeenpäin saanut kuulla, että joku uhreista (tyttö) olisi ollut osittain alasti, mutta tätä en muista. Asia on saattanut olla näin.
Odoteltuamme ehkä noin 5-10 minuuttia paikalle tuli poliisit.
"
Pitää huomioida poliisien tehneen tuolloin kardinaalimunauksen, ilmeisesti puutteellisen informaation vuoksi he luulivat niemellä tapahtuneen jonkinlaisen tappelun/onnettomuuden. He soittivat ambulanssin niemelle ja lähtivät itse käsittämättömän myöhään liikkeelle.