HR-KOTIMAA SELVITTÄMÄTTÖMÄT: Ulvilan tapaus ( ketju 1 )

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
vasikka
Javier Pena
Viestit: 1876
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja vasikka »

DonHessu kirjoitti:100e/vuorokausi? Sehän on paljon.
Sehän on oikeastaan ihan sama, minkä verran niitä korvauksia maksetaan. Ei sillä rahalla varmaan useimmille lyhyen aikaa vangittuna olleille ole mitään taloudellista merkitystä. Tärkeintä vaan, että saa edes jotain. Näin minä ainakin ajattelisin, jos omalle kohdalle vangitseminen osuisi.
Tattoo
Hetty Wainthropp
Viestit: 478
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 2:28 am

Viesti Kirjoittaja Tattoo »

ABC kirjoitti:
DonHessu kirjoitti:100e/vuorokausi? Sehän on paljon.
Ei se mielestäni kovin paljon ole; monissa töissä on jo palkka 8-tunnin työstä kuussa 3000 euroa, ja silloin on myös viikonloput vapaat...

Rahan arvo on laskenut niin, että korvauksia olisi syytä nostaa reippaasti, varsinkin kun "uusintakierroksella" korvaus kuulemma laskee.
Mutta ruoka ja harrastukset on talonpuolesta ilmaisia, nukkua saa ainaki tarpeeksi:)
Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1080
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Kovasti aina pistää miettimään kun joku pannaan selliin asiasta, mutta kai tämä nyt on pakko uskoa ettei ole se. Kun ei kummoista etumatkaa tai kunnon vihjettä ole vieläkään tullut, niin alan kallistua siihen, että tämä oli ns. hämärähommia eikä niitä myöskään tule. Ihmetyttää silti vähän, kun kyseessä oli kumminkin perus akateemikko eikä mikään poliittinen henkilö.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Tattoo kirjoitti: Mutta ruoka ja harrastukset on talonpuolesta ilmaisia, nukkua saa ainaki tarpeeksi:)
Vois olla ettei oikein uni tulis jos ois syyttömänä syytettynä murhasta todenäköisin syin. :joutsenlahtio: :lol:
Paikalla
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2653
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Sinne KRP:hen vaan rohkeesti palautetta, tutkinnanjohto siirrettävä pikaisesti keskusrikospoliisille, Joutsenlahti tekee poliiseista pellejä omalla "logiikallaan".
Siis: [email protected] :evil: :evil: :evil:
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Matula
Jack Bauer
Viestit: 970
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 6:31 pm

Viesti Kirjoittaja Matula »

Jack the Ripper kirjoitti:Sinne KRP:hen vaan rohkeesti palautetta, tutkinnanjohto siirrettävä pikaisesti keskusrikospoliisille, Joutsenlahti tekee poliiseista pellejä omalla "logiikallaan".
Siis: [email protected] :evil: :evil: :evil:
Juuri näin. KRP itse pyytää palautetta. Painetta vaan tutkinnanjohdon vaihtoon niin saataisiin jotakin edes aikaiseksi.

Laitetaan näin viestin lopuksi infoa, oletko lähettänyt palautetta.

OLEN.
kapteeni
Frank Drebin
Viestit: 396
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 7:13 pm

Viesti Kirjoittaja kapteeni »

Matula kirjoitti:
Jack the Ripper kirjoitti:Sinne KRP:hen vaan rohkeesti palautetta, tutkinnanjohto siirrettävä pikaisesti keskusrikospoliisille, Joutsenlahti tekee poliiseista pellejä omalla "logiikallaan".
Siis: [email protected] :evil: :evil: :evil:
Juuri näin. KRP itse pyytää palautetta. Painetta vaan tutkinnanjohdon vaihtoon niin saataisiin jotakin edes aikaiseksi.

Laitetaan näin viestin lopuksi infoa, oletko lähettänyt palautetta.

OLEN.
Lähetin kiitoksia ja toivoin, että poliisi jatkaa valitsemallaan tiellä eikä jätä kiveäkään kääntämättä.
diipadaapa
Armas Tammelin
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 9:13 am

Viesti Kirjoittaja diipadaapa »

On tämä kyllä ihmeellinen juttu. Tekotavan perusteella selvä "viha"rikos, tekijän dna tallessa ja ääni nauhalla mutta tekijästä ei mitään havaintoa. Alkaa tuntua että vanha itsepuolustusharrastaja Joutsenlahti alkaa olla aika kovassa paisteessa tämän tapauksen kanssa jonka selviämistä varsinkin näiden laajojen uutisointien jälkeen odottaa vähintään puolet suomen kansasta.

Voiko tekijä tosiaankin olla niin "piilovihainen" uhrille että kukaan muu ei tiedä tästä asiasta yhtään mitään?
Tattoo
Hetty Wainthropp
Viestit: 478
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 2:28 am

Viesti Kirjoittaja Tattoo »

Loka kirjoitti:
Tattoo kirjoitti: Mutta ruoka ja harrastukset on talonpuolesta ilmaisia, nukkua saa ainaki tarpeeksi:)
Vois olla ettei oikein uni tulis jos ois syyttömänä syytettynä murhasta todenäköisin syin. :joutsenlahtio: :lol:
Voi olla...vaikka kaikkihan on "syyttömiä" vielä tuossa vaiheessa.

Täytyypä laatia oikein asiallinen ja hieno meili tuonne Krp:lle ...
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Matula kirjoitti: Ymmärrän poliisin kiinnioton, usein näissä pyritään siihen, että epäilty murtuu kuulusteluissa oltuaan häkissä muutamia vuorokausia.
Tekniset tutkinnat ovat kuitenkin poissulkeneet KT:n.
Älä nyt viitsi "ymmärtää". Kysehän oli siitä, että otettiin kinni mies, jonka dna ei sopinut, auto ei sopinut, eikä minkäänlaista järkevää motiivia ollut näköpiirissä. Tuolla periaatteella voitaisiin ottaa kiinni kaikki 18-70 vuotiaat porilaismiehet ja toivoa, että koppihoito saa jonkun tunnustamaan.

Tämäkin tapaus taas todistaa, ettei poliisin ammattitaito ole kehittynyt sille tasolle, mitä vanha 17vrk pidätysajan poistaminen edellyttäisi. Muistan elävästi kuinka se tsaarin aikaisen ihmisoikeuksia loukkaavan metodin poistuminen aiheutti närää poliisikunnassa. Tässä taas nähdään kuinka tärkeää sen poistaminen oli, ja kuinka huonosti poliisin ammttitaitoa on kehitetty nykyolosuhteita vastaamaan.
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Loka kirjoitti:
Tattoo kirjoitti: Mutta ruoka ja harrastukset on talonpuolesta ilmaisia, nukkua saa ainaki tarpeeksi:)
Vois olla ettei oikein uni tulis jos ois syyttömänä syytettynä murhasta todenäköisin syin. :joutsenlahtio: :lol:
T vangittiin 'syytä epäillä'- perusteella!

T kertoo tänään Satakunnan kansan haastattelussa:

Siinä puhuttelussa vain kysyttiin missä olin ollut menneenä yönä, valokuvattiin kädet ja kasvot sekä tutkittiin koti ja auto.
Poliisit puhuivat henkirikoksesta ja kertoivat tutkimuksissa tulleen esille vain Rakastajat- teatterin nimen. Minusta ei suoraan puhuttu nimeltä
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Eiköhän se ole siellä pahnoilla syyttömänä maatessa ihan yhdentekevää millä nimikkeellä perusteeton vangitseminen on tehty.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Kyllikki S kirjoitti:
Loka kirjoitti:
Tattoo kirjoitti: Mutta ruoka ja harrastukset on talonpuolesta ilmaisia, nukkua saa ainaki tarpeeksi:)
Vois olla ettei oikein uni tulis jos ois syyttömänä syytettynä murhasta todenäköisin syin. :joutsenlahtio: :lol:
T vangittiin 'syytä epäillä'- perusteella!
Juu, huomasin erheeni. :oops:
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1406471

Toivottavasti olen väärässä, mutta koittaako tuo K.T:n asianajaja kenties edistää omaa uraansa tässä uhrin siivellä?? :roll: Isot naamakuvat ja joka päivä uusia lausuntoja vaikka itse kootee ilmoitti haluavansa tämän kaltaisesta julkisuudesta pois?
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Jos arvata tätytyy, niin kyseessä on juuri päinvastainen syy löylyttää tyhmää poliisia. Asianajajahan totesi jo heti kättelyssä, että "minä olen tällainen eläkkeelle kohta siirtyvä juristi ja olen vapaa sanomaan...". Lisäksi hän totesi, että Joutsenlahti oli taktikoinut jutun käsiteltäväksi päivystävässä vieraspaikkakuntalaisessa tuomioistuimessa, koska "täällä hänen tapansa tunnetaan" tms. - Eli oma veikkaukseni on, että juristi on vuosia seurannut Joutsenlahden typeryyksiä ja nauttii nyt joka hetkestä, kun saa valtakunnallista julkisuutta miehen typeryydelle, eikä itsellä ole mitään hätää, kun kerran eläke odottaa.
Lukittu