Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolema oli mm. törkeä kuolemantuottamus - 7 v 9 kk ja 3 v 7 kk vankeutta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Avatar
JudgeCooper
Sofia Karppi
Viestit: 417
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2023 4:44 pm
Paikkakunta: NY

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja JudgeCooper »

Ludmina kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 4:21 pm
JudgeCooper kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 4:10 pm
JohanPomppas kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 3:37 pm Ei nuo periaatteessa olleet edes hirveästi yhdessä, Milo ja Sebu - koska Muusan ja Sebun suhde oli kuitenkin aika tuore ja olivat muuttaneet vasta alkuvuodesta yhteen. Osan tuosta ajasta kun punkkasi Muusan kanssa, lapsi oli huostaanotettuna, osan ajasta Soile -mummalla tai Muusan siskolla hoidossa, päivisin 5 pv/viikko päikyssä noin 7-8 tuntia per/pv, kotona ollessaan yksin pönkättynä huoneeseensa tai nukkumassa - että ei tuossa välttämättä niin paljon näillä sitä yhteistä aikaa tullut kuitenkaan - ja silti heti kun jäi lapsen kanssa kaksin, ilmaantui aina jotain runtua... Muusakin sitten taas... No, jätä lapsesi uiskentelemaan alligaattorin kanssa, ja hämmästy kun se joku päivä on syöty. :roll:
Miksi lapsi oli hoidossa noinkin usein? Oliko synynttäjällä paljonkin kiireitä? Narkkiopintoja ja pohjallepääsemiskursseja?
Lastensuojelun järjestämiä tukitoimia. Näiden tarkoitus on toimia lasten etuna, jotta lapsi saa virikkeitä, hänen kehitykselleen sopivaa tekemistä, kavereita -> sosiaalisia taitoja ja samalla myös nähdään miten lapsi voi, henkisesti ja fyysisesti ja mitä tukea lapsi tarvitsee ym..
Tässä tapauksessa se ei vain ole toiminut kuten lakiin on kirjattu.

Muusalla masennusta, väsymystä ym.. niin Katsos saanut sitten levähtää ym.
No ei varmasti ole mitään opintoja tai muuta, hyvä kun peruskoulun päässyt läpi,
Omalta mummoltaan käynyt sillon tällöin osa-aikaisena työntekijänä varastamassa huumeita (oxycontin 5mg)
Kuulemma siellä pimeästi siivonnut ym ja saanut jotain taskurahaa.
Ja nämä olivat niin rankkoja työ-päiviä ettei jaksanut edes illalla käydä katsomassa 2.asteen palovammoista ja muista mustelmista ja sisäelinvaurioista kuolemaa tekevää lastansa katsomassa.

Ps. Itse uskon kyllä ennemmin sitä edellisen asunnon naapuria, joka soittanut hätäkeskukseen ja sanonut että lapselle huudetaan kurkku suorana ja kuuluu älä lyö (äiti) kuin nuiden narkkien satuja kuulusteluissa tai oikeudessa
Eli yhteiskunta koettanut auttaa parhaansa mukaan tuota synnyttäjäsaastaa, mutta saastan lapsi jäänyt avutta. Olen edelleen sitä mieltä, että saasta on psykopaatti, joka käytti kaikkia mahdollisia tahoja hyväkseen ja paskat välitti lapsestaan muutoin kuin tulolähteenä.
Välinpitämättömyys on valinta.
Avatar
K9Wifey
Martin Beck
Viestit: 807
Liittynyt: Pe Loka 02, 2020 11:20 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja K9Wifey »

Sfo kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 1:35 pm
Tuo "tukahdutus".
Ja tämä on vain spekulaatiota puoleltani..

Mulle tulee tuosta tukahdutus-termistä mieleen se, että olivatkohan palovammat (eli Milo myös) peitetty niin, että nuo vammat eivät pystyneet enää niin sanotusti "hengittämään". Ihokin on hengittävä elin. Tuo, jos palovammat on teipattu tai peitetty.........

Sekä palovammat että niiden liiallinen peittäminen ovat johtaneet kuolemaan...
Kysyin Bingin AI:lta, mitä tuo termi tarkoittaa nii tuli 9 eri vaihtoehtoa. Pick the one u like. Siinä oli ihan hukkumisesta pinnallisen hengityksen ja shokkitilan aiheuttama hapen puute - tai hiilidioksidin (-monoksidin) korvautuminen.
It's mind over matter. I don't mind and you don't matter!
mustaruutu
Alibin satunnaislukija
Viestit: 63
Liittynyt: La Elo 28, 2021 9:28 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja mustaruutu »

Jos sinä, Maxgyver, olisit Milon eno, käyttäytymisesti kuvastaisi täsmälleen sitä, minkä kaikki ovat Muusan sukulaisista jo huomanneet:
Ylimielisyys. Kieltäminen. Päihteiden käytön vähättely. Välinpitämättömyys. Valkopesu.
Olisit tullut TÄYSIN sukuusi.
Eikä se olisi ylpeydenaihe.

Muusa jättää pian kuolevan, kidutetun lapsensa kotiin hullun kiduttajan kanssa, jotta sisko saisi 24 kaljaa jotka VOISI KENTIES JUODA JONAIN TOISENA PÄIVÄNÄ VÄHÄN KERRALLAAN.

Tosin, luulen että olet vain huomionhakuinen muukalainen.
Osittain olen lukenut tuota etp:tä ja vaikuttaa silti että kukaan sukulaisista ei ole oikeastaan nähnyt Sebua ja Muusaa yhdessä "perheenä". Kuvia on lähetetty ja videoita, mutta livenä ei kukaan tiedä Sebusta muuta kuin mitä Muusa on kertonut.
Tähän uskon myös tämän veljen uskoneen.
Ahmi
Nikke Knakkertton
Viestit: 197
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2021 10:26 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Ahmi »

Vilmavain kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 1:01 pm
JohanPomppas kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 12:48 pm
Vilmavain kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 11:39 am
Erittäin hyvä teoria. Jos Muusa on oikeasti huutanut Sebun tappaneen lapsensa - niin jo aiemmin mietin, että mistähän syystä, jos mukamas ei ollenkaan ollut tietoinen Sebun teoista ja luuli lapsen olevan vain sairas, ja luuli naaman jälkiä sienellä aiheutetuiksi eikä ollut muista jäljistä edes tietoinen.
En nyt ota kantaa, tiesikö Sebun tappaneen vaikka olisikin niin huutanut. Mutta jos aamulla Milon vammoja on kuvailtu brutaalin näköisiksi, Muusa "tiesi ettei itse ole niitä tehnyt", mitäpä muutakaan siinä voi olettaa? Kaipa silloin se ajatus on, että se toinen kämpässä ollut on sen lapsen tappanut. Etenkin kun edellisenä päivänä hänen poissaollessaan on kaikenlaista epämääräistä tapahtunut.

Itse uskon, ettei Muusa oikeasti ole ollut paikalla vammojen syntyessä. En silti ole sitä mieltä, että Muusa on syytön ja varmasti elämässään Miloa kohdellut väkivaltaisesti (tähänhän lasketaan kaikki pienetkin "näpäytykset"). Edit. Ja uskon Muusan tienneen, että Sebastian hermostuessaan käyttäytyy Miloa kohtaan väkivaltaisesti.
Ei tuosta syyllisyyttä saa leivottua kun voi tulkita myös, että sä tapoit mun lapset suihkuttamalla.
URSULÅ
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 100
Liittynyt: Su Helmi 13, 2022 10:06 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja URSULÅ »

OLI TÄMMÖINEN ILMOITUS TELEGRAMMISSA. Tulee tänään Joensuuhun!!!! Se joka laittaa ilmat pihalle heistä ( rääkänneet ja lopuksi tappaneet 4 vuotiaan Muusan oman pojan) niin luvassa TUNTUVA palkkio!!!!!
Aina kun kuulen Aivastuksen, poistan varmistimen.
KalleKoolla
Nikke Knakkertton
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 9:53 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja KalleKoolla »

Telegram onkin luotettava lähde.
LeaSommer
Neuvoja-Jack
Viestit: 536
Liittynyt: Pe Syys 07, 2012 8:26 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja LeaSommer »

Neppari kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 3:59 pm En muista mikä nimimerkki puhui mopista. Että on irroitettava suutin jne. Mulla himassa sama moppi. Ei siinä ole muuta irroitettavaa kuin nuo liinat.
https://www.on24.fi/p/72225/vileda-h%C3 ... dium=tuote
Se olin minä, joka tällaisen korkealennokkaan ajatuksen heitti ilmoille. Tutustuin siis mopin käyttöohjeeseen ja siellä sanottiin, että moppi kasataan käyttövalmiiksi siten, että varsiosaan liitetään tuo moppi/suutinosa. Niinpä mietin että saako sen myös irti nappia painamalla tai pyörittämällä. Joten mietin, että olisiko tuolla mopilla mahdollisuus myös aiheuttaa sellaisia höyrypilviä ja pienempiä palovammoja ja roiskepalovammoja ilman tuota moppiosaa. Toki ymmärrän, että niitä roiskepalovammoja voi syntyä myös moppiosaa käytettäessä.
maleficent
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Su Helmi 25, 2024 6:42 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja maleficent »

KalleKoolla kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 5:11 pm Telegram onkin luotettava lähde.
On kohta pakko tehdä julkinen kosinta, sen verran paljon tykkään kirjallisesta ulosannistasi.
Once upon a time.
Miss Fisher
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Ke Helmi 21, 2024 9:31 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Miss Fisher »

Sfo kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 9:20 am Oon sivulla 443.

"Siivonnut Milon paskoja ja oksennuksia"

Jos pikkuinen on paskonut ja oksennellut paljon, syynä on ollut tuo saatanan vatsaan hakkaaminen. Sisäelinvammat. Tai pelko. VAKAVA PELKO!!!!!!!!!!
HYI VITTU, mitä enemmän mä luen, sitä vakavammin mä tunnen pahoinvointia ja VIHAA noita VITTUPÄITÄ KOHTAAN!

Mä toivon niin paljon, että Suomessa olisi giljotiini käytössä. Tai garrotte.
Yleinen teurastus tai lynkkaustilaisuus senaatintorilla. Nämä kaksi paskapäätä syytettynä ja tuomio täytäntöön.
Mä luulen että koko kansa hurraisi.

Kuohuviiniä ja grillimakkaraa.

Huomaan että tuo pelle, Maxgyver, joka leikki veljeä tai veljen kaveria, on lopettanut kommentoinnin.
Samoin jokainen puolustelija (kenties noiden mulkkujen sukulainen tai kaveri), joka on lukenut tuon etp:n, on hiljentynyt.
Sivunumero ei täsmännyt. Jossain vaiheessa oli kuulemma norovirus, olisiko se?

[korjattu typo]

Sivunumerot eivät välttämättä täsmää, sillä moderoinnissa poistuu toisinaan viestejä, joten saattaa olla sivulla 441 tai 442.
-NILS-
Justice2024
Armas Tammelin
Viestit: 88
Liittynyt: Ke Helmi 21, 2024 2:58 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Justice2024 »

Lyhyt välikommentti kun moni laittanut et miten jo 7.pv olleet p.a. No moni tukien varassa elävä elää tukipäivänä leveästi, sillon käydään jotain herkkua jne, kunnes kituutellaan sit taas. Tuolloin kesäkuussa elarit on tulleet perjantaina 9.pv. sitähän he on varmaan oottaneet. Se on ollu jotain 160e minkä muusa milosta on saanut.

No enää ei saa... ei lapsilisiä, ei elkkuja, eikä isompaa asumistukea. Ei tartte hoitaa, ruokkia, siivota kakkoja.

Milo, niin toivon että kun ei tarvii pelossa elää eikä saada turpaan että jokin hyvä siellä jossain pojalla on ♡
Justice2024
Armas Tammelin
Viestit: 88
Liittynyt: Ke Helmi 21, 2024 2:58 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Justice2024 »

Olisi niin paljon helpompi vielä olla paremmin kärryillä noista 7.pv tapahtumista jos etpk:ssa olisi ollut ne kaikki kuvat saatavilla. Että näkisi saman mitä syyttäjä tuomari ym
QwertyKeyboard
Agentti Scully
Viestit: 698
Liittynyt: To Huhti 25, 2019 4:05 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

JohanPomppas kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 3:37 pm Ei välttämättä arvannut, saati halunnut lapsen kuolevan, mutta kovaa kipua halusi kuitenkin aiheuttaa ja vallan tunteesta ja sadismistahan tuossa lie ollut suuressa osin kyse. Syystä tai toisesta on tuolloin kuitenkin jonkunlaisen ennen kokemattoman raivon vallassa ollut, ja "meni vähän yli" tuolla kertaa. Jotenkin se on, mitenhän tuon muotoilisi... Noh tosi persoonaan kohdistuvaa, että poltti juuri lapsen yläkroppaa ja kasvoja. Siinä on jo todellisesta vihasta kyse lasta kohtaan, vaikka toki Sebun on täytynyt nauttia lapsen pelottelusta ja rääkkäämisestä muutenkin. Kipua kun olisi voinut aiheuttaa "pelkästään" jalkojen polttamisellakin, ja nuo vammat olisi voinut peittää helpommin housujen alle siltä Muusaltakin, kun Muusalla ei kerta ollut tapana tarkistaa mukiloitua lastaan vaatteiden alta... :roll:
Vaikka tekijällä ei olisi ollut tarkoitusta tappaa tuomio voi silti tulla murhasta jos väkivalta on ollut niin julmaa, raakaa ja pitkäkestoista, että väkivallan todennäköinen seuraus on kuolema lisäksi se, että uhri oli puolustuskyvyn lapsi toimii rangaistusta koventavana perusteena. Olen aika varma, että Sebu tulee saamaan tästä elinkautisen. Muusan tuomiosta en taas ole ollenkaan varma saako hän tuomion taposta vai kuolemantuottamuksesta. En usko Muusan saavan tuomiota murhasta vaikka lapsen isä sitä vaatii.

Muusan ei kaiketi ole pystytty todistaneet osallistuneen suurimpaan osaan väkivaltaan, mutta todisteiden mukaan hän on ollut tietoinen väkivallasta ja Sebun huumeiden käytöstä monella eri tavalla. Muusa ei ole kuitenkaan reagoinut väkivaltaan ei ole ottanut yhteyttä poliisiin, lasten suojeluun ei ole pyrkinyt lähtemään lapsen kanssa turvakotiin vaihtoehtoja suojella lasta Sebulta kyllä oli olemassa. Muusa oli lapsensa virallinen holhoaja ja virallisen holhoajan yksi tärkeimpiä tehtäviä on suojella lastaan ja reagoida jos lapseen kohdistetaan väkivaltaa. Muusa myös todisteiden mukaan osallistui väkivallan jälkien peittelyyn päiväkodilta ja lasten suojelulta. Vaikka lain mukaan hänen velvollisuutensa lapsen holhoajana olisi ollut reagoida asiaan jos oma voimat ja kyvyt eivät riitä olisi vähintään pitänyt olla yhteydessä lastensuojeluun ja muihin tahoihin jotka voivat auttaa tälläisessä tilanteessa.
maleficent
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Su Helmi 25, 2024 6:42 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja maleficent »

Justice2024 kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 5:26 pm Lyhyt välikommentti kun moni laittanut et miten jo 7.pv olleet p.a. No moni tukien varassa elävä elää tukipäivänä leveästi, sillon käydään jotain herkkua jne, kunnes kituutellaan sit taas. Tuolloin kesäkuussa elarit on tulleet perjantaina 9.pv. sitähän he on varmaan oottaneet. Se on ollu jotain 160e minkä muusa milosta on saanut.

No enää ei saa... ei lapsilisiä, ei elkkuja, eikä isompaa asumistukea. Ei tartte hoitaa, ruokkia, siivota kakkoja.

Milo, niin toivon että kun ei tarvii pelossa elää eikä saada turpaan että jokin hyvä siellä jossain pojalla on ♡
Kuulutko lähipiiriin vai mistä tiedät, että elarit on tulleet 9. päivä ja summan olevan 160 euron luokkaa?
Once upon a time.
Niks
Lauri Hanhivaara
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Touko 16, 2022 9:12 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Niks »



Tää on ihan yleistä ja julkista tietoa. Kela maksaa elatustuen joka kuun 10. Päivä. Jos se osuu viikonloppuu tulee se perjantaina.
Idiootitkin tarvitsevat ystäviä
Avatar
K9Wifey
Martin Beck
Viestit: 807
Liittynyt: Pe Loka 02, 2020 11:20 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja K9Wifey »

JudgeCooper kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 4:28 pm
Eli yhteiskunta koettanut auttaa parhaansa mukaan tuota synnyttäjäsaastaa, mutta saastan lapsi jäänyt avutta. Olen edelleen sitä mieltä, että saasta on psykopaatti, joka käytti kaikkia mahdollisia tahoja hyväkseen ja paskat välitti lapsestaan muutoin kuin tulolähteenä.
Kyllähän tuota on varmasti ihmetelty suuresti. Et mikä ***** siinä, ku työttömät loiseläjät (luettavissa kahdella eri tavalla). ei ees lomakautena oo valmiita keventämään lapsen hoitoaikoja. Onhan se varmaan niinkin, et hoito on lapselle vähä kuin töissä kävis. Tosin täs tapauksessa se oli erittäin hyvä tukitoimenpide, mutta sitten katkesi.

Nii, eipä se pauttis nyt loppujen lopuksi vrm mittavissa määrin hoitoapua tarjonnut - tosin täytyy muistaa, et he elivät kuin avopari jo silloin, kun ei ollut yhteistä luukkua.

Oon siun kanssasi samaa mieltä, et kaikki tukitoimet oli/olis ollu tarjolla, ku saasta olis ees sen verran, lapsensa hyväksi, ottanut itseään luisevasta niskastaan kiinni, ja tarttunut niihin. Jos sillä olis pelastunut lapsen elämä niin maksan veroja ihan mielelläni.

Ja minä en tuota synnyttäjän pykijää kyl pysty millään perinteisellä nimellä kutsumaan. Ihan tälleen niinku j.k.
It's mind over matter. I don't mind and you don't matter!
Vastaa Viestiin