Miehen ruumis Oulun Kaukovainiolla 28.4.2024 - kaksi henkilöä vangittu

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Tompppa
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Huhti 29, 2024 11:00 am

Re: Po­lii­sioperaatio Oulun Kaukovainiolla 28.4.2024 - Paikalla ruumisauto

Viesti Kirjoittaja Tompppa »

Oisko kyseessä viime viikolla kadonneeksi ilmoitettu 19 vuotias Oululainen
Oikeus ennen kaikkea
Hercule Poirot
Viestit: 7894
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2021 2:48 pm

Re: Po­lii­sioperaatio Oulun Kaukovainiolla 28.4.2024 - Paikalla ruumisauto

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

tuulituu kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 11:54 am "Epäilee tulleen tapetuksi", eli voi olla vaihtoehto, että on omatoiminen tekokin tai onnettomuus?
Taloja on ympärillä vaikka kuinka paljon, luulisi että sielläkin opiskelijavappua vietetään ja tuohon aikaan olisi ollut kulkijoita, kuulijoita ja näkijöitä.
Et ole tainnut paljon rikosuutisia seurata.
Esitukintavaiheessa poliisi aina kertoo epäilevänsä jotain, koska mitään ei ole todistettu. Voit olla huoletta tappo se on ja siitä joku aikanaan tuomitaan. No, ehkä kuolemantuottamuskin voisi olla mahdollinen, mutta epäilen vahvasti.

Sitten nämä 19-vuotiaan kadonneen jauhajat. Poliisi on kertonut, että uhri on alle 30-vuotias. Se ei todellakaan tarkoita 19-v.
Avatar
Kaarma
Agentti Scully
Viestit: 679
Liittynyt: Ti Touko 11, 2021 10:55 pm
Paikkakunta: kuu

Re: Po­lii­sioperaatio Oulun Kaukovainiolla 28.4.2024 - Paikalla ruumisauto

Viesti Kirjoittaja Kaarma »

JuristiKö kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 12:46 pm
Kaarma kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 12:31 pm Ilmeisesti uhrin ikää ei ole tuotu ilmi missään? Jostain jäänyt sellainen kuva että olis päälle 30v, liekö sitten sotkenut johonkin toiseen uutiseen.
Kerrottiin jokaisessa jutussa ja tiedotteessa selkeästi että alle 30 vuotias.

Ei oo ihan vahvinta aluetta sulla toi tulkitseminen :D
:) ihanaa että olet ollut ahkera! Keppiä vai keksiä, saat ihan itse valita:). Et kuitenkaan selvästi ymmärtänyt lukemaasi, joten saat itse noutaa keppisi
Edit. Eipä ne lehtien jutut oo aina pyhä totuus, Toki jos kaikki mitä iltapulusta luetaan totena niin olkoot.
Olin, kunnes en ollutkaan.
JuristiKö
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: La Helmi 24, 2024 2:39 am

Re: Po­lii­sioperaatio Oulun Kaukovainiolla 28.4.2024 - Paikalla ruumisauto

Viesti Kirjoittaja JuristiKö »



Mulle riittää kun poliisin tiedotteessa luki että alle 30-vuotias. Eli on kerrottu ikä.
Avatar
Kaarma
Agentti Scully
Viestit: 679
Liittynyt: Ti Touko 11, 2021 10:55 pm
Paikkakunta: kuu

Re: Po­lii­sioperaatio Oulun Kaukovainiolla 28.4.2024 - Paikalla ruumisauto

Viesti Kirjoittaja Kaarma »

Ok, tätä ne huonot yöunet teettää. Olisiko sitten tekijä vähän vanhempi hujoppi, se selviää varmaan aikanaan kuka kalpeanaama ollut asialla.

Arvuutteluhan se on tässä se juttu. Joskus osuu oikeaan ja aina ei.
Olin, kunnes en ollutkaan.
Oikeus ennen kaikkea
Hercule Poirot
Viestit: 7894
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2021 2:48 pm

Re: Po­lii­sioperaatio Oulun Kaukovainiolla 28.4.2024 - Paikalla ruumisauto

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Nuoren miehen ruumis löytyi leikkipuistosta Oulussa
Kaukovainiolta löytyi sunnuntaiaamuna alle 30-vuotias mies kuolleena. Poliisi tutkii asiaa tappona.

Nuoren miehen ruumis löytyi sunnuntaiaamuna 28. huhtikuuta Oulun Kaukovainiolla sijaitsevasta leikkipuistosta.
Poliisi tutkii tapausta tappona.
Rikosylikomisario Janne Koskela kertoo, että poliisilla on käsitys lauantain ja sunnuntain välisen yön tapahtumista. Alle 30-vuotias mies on kuollut Haukkapuistossa.
Poliisin käsityksen mukaan uhri tiesi epäillyn tai epäillyt entuudestaan. He olivat sopineet tapaamisen ennalta. Koskela ei ota kantaa siihen, onko epäilty tekijä tai epäillyt tekijät tavoitettu vai karkuteillä.
Poliisi ei myöskään kommentoi epäillyn henkirikoksen tekotapaa tai esimerkiksi sitä, liittyvätkö päihteet tapaukseen.

Vaikka poliisilla on käsitys tapahtumien kulusta, toivoo se silti havaintoja, erityisesti aikaväliltä 27. huhtikuuta kello 23.00–28. huhtikuuta kello 6.00.
Poliisi pyytää havaintoja poliisilaitoksen vihjepuhelimen numeroon 0295 416 194 tai sähköpostiosoitteeseen [email protected].

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0a2a ... 0e84acf8d8
häirikkö
Hetty Wainthropp
Viestit: 494
Liittynyt: Ke Maalis 25, 2009 8:56 pm

Re: Po­lii­sioperaatio Oulun Kaukovainiolla 28.4.2024 - Paikalla ruumisauto

Viesti Kirjoittaja häirikkö »

JuristiKö kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 12:11 pm
Kaarma kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 12:00 pm Tunsiko juontaja kenties miehen isän tmv.
No jos nyt yhtään voi päätellä niin ei, vaan kyseessä oli juontajan tuttu. Ihan perus ajatuksenjuoksulla tuon kyllä tajuaa.
Luulen puheestaan päätellen, että juontaja tuntee juurikin jonkun hlön, jolle menehtynyt oli tärkeä. Empatian vuoksi soittii biisin muistolleen. Mainitsi muuten että tapettu oli 27v.
höpölöpö69
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Marras 24, 2021 6:03 pm

Re: Po­lii­sioperaatio Oulun Kaukovainiolla 28.4.2024 - Paikalla ruumisauto

Viesti Kirjoittaja höpölöpö69 »

Eräässä Oululaisessa faceryhmässä. Eli kertoisi tapauksen liittyvän huumeisiin (ja sen lieveilmiönä tapahtuvaan pyörien varasteluun yms...)
Liitteet
Näyttökuva 2024-04-29 173229.jpg
Näyttökuva 2024-04-29 173229.jpg (88.41 KiB) Katsottu 7225 kertaa
SherlockBitch
Lauri Hanhivaara
Viestit: 135
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 1:42 am

Re: Po­lii­sioperaatio Oulun Kaukovainiolla 28.4.2024 - Paikalla ruumisauto

Viesti Kirjoittaja SherlockBitch »

Kun tuota kuvaa ruumiista kattoo niin näyttää ettei ole kun ehkä bokserit päällä? Huono kuva, ei paljoa saa kyllä selvää. Olisiko tässä se, että kuollut (lopulta?) hypotermiaan ja ottanut itse vaatteet pois?
JuristiKö
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: La Helmi 24, 2024 2:39 am

Re: Po­lii­sioperaatio Oulun Kaukovainiolla 28.4.2024 - Paikalla ruumisauto

Viesti Kirjoittaja JuristiKö »

SherlockBitch kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 7:11 pm Kun tuota kuvaa ruumiista kattoo niin näyttää ettei ole kun ehkä bokserit päällä? Huono kuva, ei paljoa saa kyllä selvää. Olisiko tässä se, että kuollut (lopulta?) hypotermiaan ja ottanut itse vaatteet pois?
Missä tämmönen kuva muka on?
SherlockBitch
Lauri Hanhivaara
Viestit: 135
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 1:42 am

Re: Po­lii­sioperaatio Oulun Kaukovainiolla 28.4.2024 - Paikalla ruumisauto

Viesti Kirjoittaja SherlockBitch »

JuristiKö kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 7:13 pm
SherlockBitch kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 7:11 pm Kun tuota kuvaa ruumiista kattoo niin näyttää ettei ole kun ehkä bokserit päällä? Huono kuva, ei paljoa saa kyllä selvää. Olisiko tässä se, että kuollut (lopulta?) hypotermiaan ja ottanut itse vaatteet pois?
Missä tämmönen kuva muka on?


https://ylilauta.org/satunnainen/133236051
Altezza
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2024 5:19 pm

Re: Po­lii­sioperaatio Oulun Kaukovainiolla 28.4.2024 - Paikalla ruumisauto

Viesti Kirjoittaja Altezza »

SherlockBitch kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 7:11 pm Kun tuota kuvaa ruumiista kattoo niin näyttää ettei ole kun ehkä bokserit päällä? Huono kuva, ei paljoa saa kyllä selvää. Olisiko tässä se, että kuollut (lopulta?) hypotermiaan ja ottanut itse vaatteet pois?
Eiköhän nämä tutkijat ole vain riisunut yläkropan nähdäkseen lautumat yms että voi selvittää kuolinsyyn, jos ei ole näkyvissä selvää merkkiä mikä kuoleman on aiheuttanut.
Avatar
Jasonnn
Christopher Lorenzo
Viestit: 1627
Liittynyt: To Elo 01, 2019 9:17 pm

Re: Po­lii­sioperaatio Oulun Kaukovainiolla 28.4.2024 - Paikalla ruumisauto

Viesti Kirjoittaja Jasonnn »

Altezza kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 7:53 pm
SherlockBitch kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 7:11 pm Kun tuota kuvaa ruumiista kattoo niin näyttää ettei ole kun ehkä bokserit päällä? Huono kuva, ei paljoa saa kyllä selvää. Olisiko tässä se, että kuollut (lopulta?) hypotermiaan ja ottanut itse vaatteet pois?
Eiköhän nämä tutkijat ole vain riisunut yläkropan nähdäkseen lautumat yms että voi selvittää kuolinsyyn, jos ei ole näkyvissä selvää merkkiä mikä kuoleman on aiheuttanut.
eiköhän jotain selviä viitteitä ole ettei kuolema ollut luonnollinen kun tappona tutkivat heti.
Altezza
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2024 5:19 pm

Re: Po­lii­sioperaatio Oulun Kaukovainiolla 28.4.2024 - Paikalla ruumisauto

Viesti Kirjoittaja Altezza »



Kuva on taidettu kuitenkin ottaa ennen uutisointia, julkaistu vaan myöhemmin.
Valoja tauluun, ei siitä uutisoitu alkuun mitään.
JuristiKö
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: La Helmi 24, 2024 2:39 am

Re: Po­lii­sioperaatio Oulun Kaukovainiolla 28.4.2024 - Paikalla ruumisauto

Viesti Kirjoittaja JuristiKö »

Altezza kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 7:53 pm
SherlockBitch kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 7:11 pm Kun tuota kuvaa ruumiista kattoo niin näyttää ettei ole kun ehkä bokserit päällä? Huono kuva, ei paljoa saa kyllä selvää. Olisiko tässä se, että kuollut (lopulta?) hypotermiaan ja ottanut itse vaatteet pois?
Eiköhän nämä tutkijat ole vain riisunut yläkropan nähdäkseen lautumat yms että voi selvittää kuolinsyyn, jos ei ole näkyvissä selvää merkkiä mikä kuoleman on aiheuttanut.
Kuolinsyyn kyllä selvittää ihan joku muu kuin tekniikka paikalla, ei tekniikka mitään ruumista ala julkisella paikalla alastomaksi riisumaan hyvän tähen. Tekninen tutkinta tekee paikkatutkintaa ja kroppa on paikalla pääasiassa sen ajan. Sitten alkaa vasta kuolinsyyn tutkinta ihan muualla ja sisätiloissa.
Vastaa Viestiin