Euroviisut 2024 - itse kilpailu ja muut tapahtumat

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11493
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Euroviisut 2024 - itse kilpailu ja muut tapahtumat

Viesti Kirjoittaja URSA »

Äänestääköhän ukrainalaiset ympäri Eurooppaa Israelia, kun ymmärtävät mitä israelilaiset joutuivat kokemaan.

Terroristeja vastaan taisteleminen on huono syy boikottiin.
Mielenosoittajat vaativat Yleä vetäytymään Euroviisuista

Mielenosoittajien mielestä Ylen pitäisi vetäytyä Euroviisuista, koska Gazassa sotaa käyvä Israel osallistuu kilpailuun.

Kuva
Mielenosoittajia Ylen Mediatalon aulassa Helsingissä.

9:03 • Päivitetty 12:05

Ylen tiloihin Helsingin Pasilassa saapui lauantaiaamuna joukko mielenosoittajia vaatimaan Yleä vetäytymään Euroviisuista, koska Israel osallistuu kilpailuun.

Mielenosoittajat olivat Ylen aulassa aamulla muutaman tunnin ajan ja poistuivat aamupäivän aikana. Mielenosoittajat muun muassa huusivat iskulauseita Ylen aulassa.

Israelin osallistuminen on herättänyt voimakasta kritiikkiä, sillä Israel käy sotaa palestiinalaisalueella Gazassa.

Tiedotteessa mielenosoittajat sanovat, että Israel saa Euroviisuissa alustan kiillottaa omaa imagoaan.
https://yle.fi/a/74-20088148

Käärijä ei yleensä muista mainita, että tiesi kyllä jo nuorena suolistosairaudestaan, mutta ei noudattanut annettuja neuvoja vaan ryyppäsi itsensä melkein hengiltä. Arpi on sikäli itse aiheutettu.
Hank Voight
Javier Pena
Viestit: 1799
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2023 9:34 pm

Re: Euroviisut 2024 - itse kilpailu ja muut tapahtumat

Viesti Kirjoittaja Hank Voight »

Jannes kirjoitti: La Touko 11, 2024 1:14 am Äänestän korkeintaan molempien valittujen kansojen muuttamista bioenergiaksi mahdollisimman pikaisesti.

En ihan kässää miksi kaikilla on niin kova kiima puoltaa joko koukkunokkia tai hiekkaneekereitä, ne ei käytännössä eroa toisistaan kummemmin, toisilla on vaan tyhmemmät hatut kun ne kulkee kulttihameissaan kuuntelemaan jonkun vanhan ukkelin horinoita, eikä ne pue naisiaan säkkeihin.
Jumalaut että on asiallinen kirjoitus. Just tismalleen näin mäkin olen ajatellut. En kerta kaikkiaan voi ymmärtää sitä tunteen paloa, miten niin moni jompaa kumpaa puolustelee. Siis oikeasti mitä vittua, kaksi oikein todellista persläpijoukkuetta siellä painii.

Kummallekaan osapuolelle ei ole ihmishenki jeninkään arvoinen, mutta silti ihan helvetin moni liputtaa tunteella toisen puolesta.

Aivan erinomainen ehdotus tuo molempien kansojen bioenergiaksi muuttaminen. Sehän tekisi hyvää ilmastollekin. Todellinen win-win.
possu kirjoitti: To Maalis 21, 2024 1:29 am HANK the hunk
Avatar
Tarkastaja Levisi
Angus MacGyver
Viestit: 6824
Liittynyt: La Heinä 18, 2020 4:44 pm

Re: Euroviisut 2024 - itse kilpailu ja muut tapahtumat

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

Muitakin ongelmia EBU:lla näkyy Joostin lisäksi olevan.


https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 6e5509a267


15:03

Euroviisufinaalin lippuparaatista puuttuu useiden maiden edustajia toistaiseksi tuntemattomasta syystä. Paraati alkoi myös myöhässä ilmoitetusta aikataulusta. Malmössä paikalla oleva Iltalehden Ismo Puljujärvi kertoo, että muun muassa Kreikka, Irlanti ja Sveitsi eivät ole paraatissa. Suomi sen sijaan on.


15:58

Irlannin euroviisuedustaja Bambie Thug ei esiintynyt iltapäivän viimeisissä harjoituksissa ennen finaalia.

Iltalehden Ismo Puljujärvi kertoo, että Irlannin tanssija käveli mediakeskuksen läpi yksin ilman Bambie Thugia. Tanssija ei kommentoinut Iltalehdelle, miksi Bambie Thug ei saapunut lavalle tai missä artisti edes on tällä hetkellä.

Artisti kertoo Instagram-tarinoissaan, että ennen harjoituksia tapahtui tilanne, joka vaati hänen mielestään ”kiireellistä huomiota” EBU:lta.


16:05

EBU:lla kriisikokous

EBU eli Euroopan yleisradiounioni on kokoontunut kriisikokoukseen, kertoo Norjan yleisradioyhtiö NRK.
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
QwertyKeyboard
Agentti Scully
Viestit: 698
Liittynyt: To Huhti 25, 2019 4:05 pm

Re: Euroviisut 2024 - itse kilpailu ja muut tapahtumat

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

Jannes kirjoitti: La Touko 11, 2024 1:14 am Äänestän korkeintaan molempien valittujen kansojen muuttamista bioenergiaksi mahdollisimman pikaisesti.

En ihan kässää miksi kaikilla on niin kova kiima puoltaa joko koukkunokkia tai hiekkaneekereitä, ne ei käytännössä eroa toisistaan kummemmin, toisilla on vaan tyhmemmät hatut kun ne kulkee kulttihameissaan kuuntelemaan jonkun vanhan ukkelin horinoita, eikä ne pue naisiaan säkkeihin.
Ählämeiden puolustamista en ymmärrä, mutta juutalaisten ymmärrän, koska kyseessä on demokraattinen kansa. Lisäksi juutalaisuus on paljon harmittomampi uskonto kuin islam.

Juutalaiset eivät pakkokäännytä muita ihmisiä omaan uskontoonsa kun taas Islaminuskoiset pakkokäännyttävät heti kun saavat maassa valta-aseman vääräuskoisia aletaan sortaa kunnes kääntyvät islamiin. Tästä samasta syystä maailmassa on vain yksi juutalainen valtio missä juutalaisuus on pääuskonto ja kymmeniä isoja valtioita missä islam on pääuskonto. Johtuen siitä, että Islam on valloittanut naapurinsa ja pakkokäännyttänyt heidätkin aina islamiin aina kun vain on kyennyt niin tekemään. Juutalaiset taas ovat pyrkineet pääasiassa elämään omissa oloissaan ja puolustamaan omiaan ja omia alueitaan.

Juutalaiset sallivat juutalaisten naisten menevän naimisiin vääräuskoisten kanssa kun taas islamin uskossa jos islaminuskoinen nainen nai vääräuskoisen on se kiellettyä. Tästä samasta syystä Suomalainen maratoonari Janne Holmen joutui kääntymään islamiin, koska muuten hänen islamin uskoinen vaimonsa olisi suljettu ulos koko suvusta ellei sitten jopa pahempaakin käynyt kun nai vääräuskoisen. Juutalaiset taas eivät pakota juutalaisen naisen kanssa naimisiin menevää ateistia tai kristittyä kääntymään juutalaisuuteen.

Samoin jos Islaminuskoinen mies nai vääräuskoisen se vääräuskoinen nainen suostutellaan tai painostetaan kääntymään islamiin vähän aikaa avioliiton jälkeen.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Janne_Holm%C3%A9n
Holmén on naimisissa marokkolaisen Laila Skahin kanssa, jonka veli Khalid Skah on 10 000 metrin olympiavoittaja Barcelonan olympialaisista 1992. Heillä on kaksi lasta. Holmén on naimisiinmenonsa myötä kääntynyt muslimiksi.
Avec Joie
Susikoski
Viestit: 32
Liittynyt: Ke Kesä 28, 2023 11:10 pm

Re: Euroviisut 2024 - itse kilpailu ja muut tapahtumat

Viesti Kirjoittaja Avec Joie »

Tarkastaja Levisi kirjoitti: La Touko 11, 2024 4:13 pm Muitakin ongelmia EBU:lla näkyy Joostin lisäksi olevan.


https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 6e5509a267


15:03

Euroviisufinaalin lippuparaatista puuttuu useiden maiden edustajia toistaiseksi tuntemattomasta syystä. Paraati alkoi myös myöhässä ilmoitetusta aikataulusta. Malmössä paikalla oleva Iltalehden Ismo Puljujärvi kertoo, että muun muassa Kreikka, Irlanti ja Sveitsi eivät ole paraatissa. Suomi sen sijaan on.


15:58

Irlannin euroviisuedustaja Bambie Thug ei esiintynyt iltapäivän viimeisissä harjoituksissa ennen finaalia.

Iltalehden Ismo Puljujärvi kertoo, että Irlannin tanssija käveli mediakeskuksen läpi yksin ilman Bambie Thugia. Tanssija ei kommentoinut Iltalehdelle, miksi Bambie Thug ei saapunut lavalle tai missä artisti edes on tällä hetkellä.

Artisti kertoo Instagram-tarinoissaan, että ennen harjoituksia tapahtui tilanne, joka vaati hänen mielestään ”kiireellistä huomiota” EBU:lta.


16:05

EBU:lla kriisikokous

EBU eli Euroopan yleisradiounioni on kokoontunut kriisikokoukseen, kertoo Norjan yleisradioyhtiö NRK.
Jännä nähdä, mitä siellä oikein tapahtuu, mikä on lopputulos ja miten vaikuttaa illan lähetykseen. Onkohan mennyt joillain edustajilla herne nenään Joostin diskauksesta? Voisko olla mahdollista, että siellä olisi ymmärrys, että Joostin diskaus liittyisi Israel-kriittisyyteen?
Vaikea uskoa, että muutkaan artistit protestoisivat diskausta, joka on johtunut väkivaltaisesta (?) yhteenotosta. Mun mielestä ainakin on päivänselvää, että sellainen käytös on tuomittavaa ja tapahtumassa on väkivaltaan nollatoleranssi.

Vai onkohan tapahtunut vielä jotain muutakin tai tullut ilmi jotain uutta, miksi jotkut protestoineet jättäytymällä pois? Ainakin Irlannin ja Kreikan edustajat tuoneet esille Israel-vastaisuuttaan.
Avatar
K.O
Sofia Karppi
Viestit: 414
Liittynyt: To Heinä 30, 2020 9:49 am

Re: Euroviisut 2024 - itse kilpailu ja muut tapahtumat

Viesti Kirjoittaja K.O »

Koko kilpailuhan on sateenkaariväen ja vassareiden vuoden oksennuspläjäys . Kunnon arjalaisena ylirodun edustajana ei voisi koko kisat vähempää kiinnostaa. Katsoisin ennemmin vanhaa kunnon virityskuvaa 24 tuntia kuin tuota kisaa minuutin.
Knobster
Theo Kojak
Viestit: 1180
Liittynyt: To Loka 08, 2020 10:19 pm

Re: Euroviisut 2024 - itse kilpailu ja muut tapahtumat

Viesti Kirjoittaja Knobster »

Haistakaa uskovaiset vittu. Mitä tähän hupailuun nyt muutakaan sanoisi.
Gurney
Adrian Monk
Viestit: 2523
Liittynyt: Ti Huhti 02, 2013 9:37 am

Re: Euroviisut 2024 - itse kilpailu ja muut tapahtumat

Viesti Kirjoittaja Gurney »

On se jännä juttu, että vaikka 50% somaleista ja iRakeista tekee rikoksia, niin äärivasemmiston mielestä heitä ei saa kansakuntana tuomita.

Mutta hamas terroristeja larppaavat äärivasemmistolaiset saavat tuomita yhden laulajan ja huudella hänelle törkeyksiä, koska Israel. Ja pahinta on, että he eivät edes tajua itse kaksinaismoralismiaan.

Ja äärifemakot kiihottuvat naisia alistavista muslimeista niin että kaikki naisten oikeudet unohtuvat.

Juutalaisvihaa täynnä tämäkin keskustelu
Jos tosiasiat näyttävät olevan keskenään ristiriidassa, se tarkoittaa sitä, että joku niistä ei ole tosiasia
Yrjö Yrjönpoika
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1420
Liittynyt: Pe Elo 04, 2023 10:05 am

Re: Euroviisut 2024 - itse kilpailu ja muut tapahtumat

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »


Voihan Abrahamin ja Mooseksen munakarvat kuinka mä vihaankaan koko EuroVIISUT -nimikettä. Jo pelkkä sana VIISUT estää mua katsomasta kyseistä himmeliä, vaikka eipä se tosiaan minkäänlainen menetys olekaan.

Kyseinen kilpailu on jo kauan sitten valunut ulos musiikillisista arvoista, muuttuen joko "kuka on homoista homoin"-olympiadeiksi, tai jumppatanssiryhmien ja erikoistehosteiden keskinäiseksi sirkusteluksi, niin onhan siihen jo ehtinyt moneen kertaan kyllästyä.

Vaan nyt, kun nämä VIISUT ovat saaneet tämän uuden luonteen, niin eihän koko kontentista ole enää edes perseen pyyhintään.
Jannes
Hetty Wainthropp
Viestit: 488
Liittynyt: La Heinä 23, 2016 3:22 pm

Re: Euroviisut 2024 - itse kilpailu ja muut tapahtumat

Viesti Kirjoittaja Jannes »

QwertyKeyboard kirjoitti: La Touko 11, 2024 4:18 pm
Jannes kirjoitti: La Touko 11, 2024 1:14 am Äänestän korkeintaan molempien valittujen kansojen muuttamista bioenergiaksi mahdollisimman pikaisesti.

En ihan kässää miksi kaikilla on niin kova kiima puoltaa joko koukkunokkia tai hiekkaneekereitä, ne ei käytännössä eroa toisistaan kummemmin, toisilla on vaan tyhmemmät hatut kun ne kulkee kulttihameissaan kuuntelemaan jonkun vanhan ukkelin horinoita, eikä ne pue naisiaan säkkeihin.
Ählämeiden puolustamista en ymmärrä, mutta juutalaisten ymmärrän, koska kyseessä on demokraattinen kansa. Lisäksi juutalaisuus on paljon harmittomampi uskonto kuin islam.

Juutalaiset eivät pakkokäännytä muita ihmisiä omaan uskontoonsa kun taas Islaminuskoiset pakkokäännyttävät heti kun saavat maassa valta-aseman vääräuskoisia aletaan sortaa kunnes kääntyvät islamiin. Tästä samasta syystä maailmassa on vain yksi juutalainen valtio missä juutalaisuus on pääuskonto ja kymmeniä isoja valtioita missä islam on pääuskonto. Johtuen siitä, että Islam on valloittanut naapurinsa ja pakkokäännyttänyt heidätkin aina islamiin aina kun vain on kyennyt niin tekemään. Juutalaiset taas ovat pyrkineet pääasiassa elämään omissa oloissaan ja puolustamaan omiaan ja omia alueitaan.

Juutalaiset sallivat juutalaisten naisten menevän naimisiin vääräuskoisten kanssa kun taas islamin uskossa jos islaminuskoinen nainen nai vääräuskoisen on se kiellettyä. Tästä samasta syystä Suomalainen maratoonari Janne Holmen joutui kääntymään islamiin, koska muuten hänen islamin uskoinen vaimonsa olisi suljettu ulos koko suvusta ellei sitten jopa pahempaakin käynyt kun nai vääräuskoisen. Juutalaiset taas eivät pakota juutalaisen naisen kanssa naimisiin menevää ateistia tai kristittyä kääntymään juutalaisuuteen.

Samoin jos Islaminuskoinen mies nai vääräuskoisen se vääräuskoinen nainen suostutellaan tai painostetaan kääntymään islamiin vähän aikaa avioliiton jälkeen.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Janne_Holm%C3%A9n
Holmén on naimisissa marokkolaisen Laila Skahin kanssa, jonka veli Khalid Skah on 10 000 metrin olympiavoittaja Barcelonan olympialaisista 1992. Heillä on kaksi lasta. Holmén on naimisiinmenonsa myötä kääntynyt muslimiksi.
Mulle riittää että ne leikkekee vauvoista paloja irti, ihan sama kultti vähän eri kuteissa.
Yrjö Yrjönpoika
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1420
Liittynyt: Pe Elo 04, 2023 10:05 am

Re: Euroviisut 2024 - itse kilpailu ja muut tapahtumat

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Avec Joie kirjoitti: La Touko 11, 2024 4:35 pm Voisko olla mahdollista, että siellä olisi ymmärrys, että Joostin diskaus liittyisi Israel-kriittisyyteen?

Ehkä... tai sitten Jyystin on tokaissut nokkavalle toimittajalle jonkun rosoisen läpän.
Ruotsin laki on hieman jyrkempi Suomen lakiin verrattuna siinä, että jos kyse on "uhkailusta". Uhkailu sitaateissa koskapa normi suomalainen heitto: "Ala vetää kun vielä pääset", tulkitaan Ruotsissa henkeen tai terveyteen kohdistetuksi uhaksi.
Yrjö Yrjönpoika
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1420
Liittynyt: Pe Elo 04, 2023 10:05 am

Re: Euroviisut 2024 - itse kilpailu ja muut tapahtumat

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Jannes kirjoitti: La Touko 11, 2024 5:14 pm Juutalaiset sallivat juutalaisten naisten menevän naimisiin vääräuskoisten kanssa...

Olisiko Israelissa sitten noin, en tiedä, mutta tiedän tapauksen Suomesta takavuosilta, kun eräs kaverini seurusteli suomalaisen juutalaistytön kanssa. Tytön isä teki selväksi, että jos tyttö ei lopeta seukkaa kristityn kanssa, ei tytär ole enää hänen tyttärensä.

Sitäkään en tiedä, kuinka tavallista tuo on suomenjuutalaisten keskuudessa, mutta mieleeni ei ainakaan heti tule yhtään suomalaista tunnettua sekaparia kristitty+juutalainen.

P.S. Juutalaiseksi ei voi kääntyä. Juutalaiseksi synnytään, sanoo Mooseksen uskon laki.
Avatar
Donald McRonald
Armas Tammelin
Viestit: 76
Liittynyt: To Huhti 04, 2024 2:29 pm

Re: Euroviisut 2024 - itse kilpailu ja muut tapahtumat

Viesti Kirjoittaja Donald McRonald »

^ Toi riippuu kyllä niin paljon siitä kuinka hihhuli isä tytöllä sattuu olemaan. Ei taida olla mitään sellasta määräävää sääntöä.

Ja esmes Marion Rung on ollut pariinkin otteeseen seka-avioliitossa. Ja Ben Zysse on naimisissa jopa muslimin kanssa.
EDIT: Veikkaan, että kun googlaat melkein minkä tahansa tunnetun suomenjuutalaisen, niin on naimisissa jonkun muun uskonnon edustajan kanssa.
Viimeksi muokannut Donald McRonald, La Touko 11, 2024 6:48 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jannes
Hetty Wainthropp
Viestit: 488
Liittynyt: La Heinä 23, 2016 3:22 pm

Re: Euroviisut 2024 - itse kilpailu ja muut tapahtumat

Viesti Kirjoittaja Jannes »

Muutenkin tuo juden ja mussen vertailu toisiinsa on vähän kun vertailisit pedofiiliä ja raiskaria.

Käytännössä sama meininki, toisilla se vaan menee vielä vähän pidemmälle.
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10827
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Euroviisut 2024 - itse kilpailu ja muut tapahtumat

Viesti Kirjoittaja damfin »

Kun hamasin terroristit piiloutuvat palestiinalaisten siviilien sekaan eivätkä anna siviilien edes poistua alueelta niin kovin innokkaasti syytellään Israelia palestiinalaisista siviiliuhreista eikä kukaan halua tuoda esille sitä että se on hamas joka toiminnallaan on asettanut nuo siviilit vaaraan...

Mutta kuinka ollakaan kun Israel osallistuu euroviisuihin niin havahdutaan kyselemään eikö Israel ole huolissaan siitä että aiheuttavat turvattomuutta muille osallistujille ja asettavat muut vaaraan läsnäolollaan...

Eli kun Israel hyökkää siviilien joukossa piileskeleviä terroristeja vastaan niin syy siviiliuhreihin on Israel, mutta jos joku hyökkää euroviisuihin osallistuvaa Israelin esiintyjää vastaan niin siviiluhreista vastuussa onkin yllättäen hyökkäyksen kohde? :roll:
Vastaa Viestiin