Sannan surma - Mikkeli 2009

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
kongi
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Huhti 15, 2008 5:38 pm

Re: Mikkelissä kuollut 28 - vuotias nainen

Viesti Kirjoittaja kongi »

Joo näköjään huhupuheisiinkin voi toisinaan luottaa, vaikka lähteensä se usein niilläkin on.
Pikku teorian poikasta täytyy tässä nyt itsekin antaa asialle..

Itse olin kyseisenä lauantaina myös mikkelin yössä. Kesken illan, kesken ensimmäisen drinkin minun ystäväni alkoi voimaan yllättäen erittäin pahoin, ja kyse ei ollut liiallisesta alkoholista varmasti. Tästä johtuen oli syytä poistua ravintolasta ja saattelemaan huonon olon potemista. No eipä siinä sen kummempaa, oksennukella siitä selvittiin pahimmasta. Mutta tänään sitten kuulin että kaverin kaveri oli myös samaisena iltana jollain aineella huumattu, sillä aivan parin alkoholiannoksen jälkeen oli olo heikentynyt totaalisesti ja tajunnan menetyskin tullut jossain vaiheessa mukaan, mutta oikeaan osoitteeseen oli siinä tapauksessa niinikään selvitty, kavereiden avustamana.

No nämähän on vain kaksi yksittäistä tapausta.. mutta, mikä yhdistää asiaa niin molemmat nämä ovat vaaleaverikköjä. Molemmissa tapauksissa äkillisesti heikentyneen olotilan jälkeen, lähti baarista samalla ovenavauksella kavereita matkaan. Eli ei kovin hyviä uhreja kumpikaan?? Ja nämä ovat eri ravintoloista, eri aikaan, mutta silloinhan sitä ravintolaa on hyvä vaihtaa jos huomaa että tästä ei uhria "saanutkaan".. Voisiko olla että sen jälkeen on vielä vaihdettu ravintolaa ziczaciin, jossa on jälleen käytettyä tyrmäys/huumetippoja ja kun uhri onkin poistunut itsekseen tupakalle(aiemmin epäiltyä?), niin paikka onkin ollut sopiva toimia..?

No, spekulaatiotahan tämä on, ja toivottavasti en tekstilläni loukkaa ketään mikä ei todellakaan ole tarkoitus. Mutta valitettavan mielenkiintoista tämä on, ja sydämestäni toivon asialle sen vaatimaa oikeutta!
Katjushka
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 9:17 pm

Re: Mikkelissä kuollut 28 - vuotias nainen

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

^ kongi, kannattaa varmasti mennä kertomaan nuo tiedot poliisille.
tuuliviiriäinen
Scooby-Doo
Viestit: 22
Liittynyt: To Touko 28, 2009 11:08 am

Re: Mikkelissä kuollut 28 - vuotias nainen

Viesti Kirjoittaja tuuliviiriäinen »

maija turjukka kirjoitti: Spekuloidaan/spekuloikaa vaan... eikös se olekin nyt paljon helpompaakin, kun faktaakin on asiasta enemmän?
Ja lisää tiedetään varmaan viimeistään ylihuomenna, jos/kun seuraava poliisitiedotus asiasta saadaan.
Spekulointia tämä on aiheuttanut näin paljon vain siksi että poliisi on ollut vaitonainen. Siksikin on erittäin hyvä että jotain faktaa on vihdoin saatu.

Niin puistattavaa ajatella että tekijä liikkuu nyt vapaana.

Kirjoituksista olisi jo paistanut läpi mikäli tyttö olisi millään tavalla pyörinyt epämääräisissä piireissä ja niin kurjalta kuin se kuulostaakin niin omasta mielestäni uhri on joutunut tähän osalliseksi täysin sattumanvaraisesti.

kongi
en tiedä liittäisikö poliisi noita kertomiasi huumaustapauksia uhriin mitenkään, mutta mikäli heillä jotain sensuuntaista epäilystä on niin apua noista tiedoista varmasti olisi. Voisit kenties kehottaa huumattuja ystäviäsi itse kertomaan tapahtuneesta poliisille. Asianomaista kun usein kuunnellaan paremmin kuin jotakuta joka vain tietää näin tapahtuneen. Ja mikäli huumaus ei tähän tapaukseen liittyisikään niin poliisin olisi kuitenkin hyvä tietää, että tällaista mikkelin baareissa tapahtuu. Itse ainakin arvostan kovasti varoitustani!
Kuten sanoin, minä en koskaan toista itseäni
Bloodhound
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: To Maalis 19, 2009 3:09 pm

Re: Mikkelissä kuollut 28 - vuotias nainen

Viesti Kirjoittaja Bloodhound »

Heitettäköön tässä vaiheessa että löytöpaikka em. tiellä oli levike tyyliin ajoneuvojen pysäkki/levähdyspaikka. Salosaarentiellähän on myös ramppi vitostielle...


edit. tuuliviiriäinen:

Pahoin pelkään, että se sattumanvaraisuus tulee karisemaan.. Mä odotan tietoa siitä jääkö tapoksi vai saadaanko suunnitelmallisuus todistettua, eli vaihtuuko tutkintanimike murhaksi.
Viimeksi muokannut Bloodhound, Ke Syys 30, 2009 6:23 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuuliviiriäinen
Scooby-Doo
Viestit: 22
Liittynyt: To Touko 28, 2009 11:08 am

Re: Mikkelissä kuollut 28 - vuotias nainen

Viesti Kirjoittaja tuuliviiriäinen »

serialist kirjoitti:Salosaarentiehän on Launialassa (osaksi), joten kovin metsään ei konginkaan huhupuheet ole menneet.

Hienoa, että poliisi antaa lisätietoa! Ehkä Salosaarentien paikkeilla asuvat osaavat kertoa jotakin, mahdollisia kamppailun ääniä tai vastaavia. Toivotaan parasta!
Salosaarentie, kuten kartasta näkee, jatkuu aika pitkälti. Tuskin löytynyt tuolta kuopiontien eli launialan päästä sillä alue on aika tiuhaan asuttu.

Mielenkiintoista olisi lisäksi tietää onko uhri tapettu löytöpaikalla vaiko vain tuotu sinne. Tietäisivät siellä suunnalla asuvat muistella kuulemiaan ääniä ja näkemiään henkilöitä.

edit
Bloodhound
Heitettäköön tässä vaiheessa että löytöpaikka em. tiellä oli levike tyyliin ajoneuvojen pysäkki/levähdyspaikka. Salosaarentiellähän on myös ramppi vitostielle...
ehdit juuri ensin. kiitos faktasta. Vihjaatko vitostie viittauksella epäilyksiä siitä ettei tekijä/tekijät olisi paikallisia?
Viimeksi muokannut tuuliviiriäinen, Ke Syys 30, 2009 6:25 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuten sanoin, minä en koskaan toista itseäni
Mia Wallace
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 90
Liittynyt: Pe Marras 09, 2007 9:22 pm

Re: Mikkelissä kuollut 28 - vuotias nainen

Viesti Kirjoittaja Mia Wallace »

Bloodhound kirjoitti:Heitettäköön tässä vaiheessa että löytöpaikka em. tiellä oli levike tyyliin ajoneuvojen pysäkki/levähdyspaikka. Salosaarentiellähän on myös ramppi vitostielle...
Eli hänet ois tod.näk. poimittu auton kyytiin jossain kohtaa ja sitten heivattu autosta pihalle... Onkohan tässä vaiheessa kellään tietoa, että oliko hänelle tehty seksuaalista väkivaltaa?
Ja mä kuolen näihin ihmisiin
jotka ei merkitse mulle mitään
kertoo mitä pitää tehdä
mitä täytyy yrittää
mä kuolen kun mun suuni huutaa
valkoisia valheita
ja jättää kertomatta
aina osan totuutta
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Mikkelissä kuollut 28 - vuotias nainen

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Mia, luulen, että ei ehkä ole tehty seksuaalista väkivaltaa, koska poliisi tiedotti, ettei ulkoisia väkivallan merkkejä ollut?

Kongi, mene ihmeessä kavereidesi kanssa poliisin juttusille, niinkuin Katjushka kehoittikin.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Anastasia
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Kesä 10, 2009 5:54 pm

Re: Mikkelissä kuollut 28 - vuotias nainen

Viesti Kirjoittaja Anastasia »

Minulle tuli tuota kongin viestiä lukiessani myös vahva tunne että tuo huumausjuttu on avain tähän rikokseen, siis ehdottomasti kertomaan poliisille mitä pikimmin! Tuohan selittää sen miksi väkivallan merkkejä ei näy. Ehkä tekijän oli tarkoitus raiskata, mutta huumausaine vaikuttikin yllättävästi uhriin ja hän kuoli matkalla "metsään". Tekijä panikoitui ja katosi paikalta. Hulluinkaan raiskaaja ei varmasti jää raiskaamaan kuollutta uhriaan ja jättämään itsestään todisteita, tappo on kuitenkin paljon pahempi juttu kuin raiskaus. Noista enkeli-kommenteista tuli muuten jo eilen mieleen että voisiko kyseessä olla joku mamu, noita kommentteja niiltä kyllä tuntuu satelevan blondeille. Se selittäisi myös sen miksi haluttiin juuri vaaleahiuksinen uhri. Monissa kulttuureissa kun raiskaus ei kerta ole kovinkaan paha juttu, mutta tappo varmasti on joten takuulla raiskaaja panikoituisi jos uhri yllättäen kuolisikin. Ehkä huumausaine oli sellaista ettei voi tietää onko sitä otettu itsemurhatarkoituksessa vai onko joku antanut sitä. Minä en tiedä mitään noista aineista joten en osaa sanoa siihen. Kuinka äkkiä muuten edes saadaan selvitettyä mitä aineita veressä on?

Osanottoni uhrin tutuille, joita tässä ketjussakin tuntui olevan. On niin surullista että nuori ihminen kuolee yllättäen :(
Anastasia
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Kesä 10, 2009 5:54 pm

Re: Mikkelissä kuollut 28 - vuotias nainen

Viesti Kirjoittaja Anastasia »

Lisäys vielä: Tekijä voisi muuten olla ensikertalainen huumauksen suhteen, ts. ei tiedä tarkemmin mitkä aineet vaikuttaa mitenkin ja millaiset määrät voi tappaa.
Mat-Lock
Jack Bauer
Viestit: 910
Liittynyt: La Syys 20, 2008 11:15 am

Re: Mikkelissä kuollut 28 - vuotias nainen

Viesti Kirjoittaja Mat-Lock »

Tilastollisesti todennäköisin tekijä lienee oma poikaystävä.
jusi
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: To Tammi 29, 2009 3:00 pm

Re: Mikkelissä kuollut 28 - vuotias nainen

Viesti Kirjoittaja jusi »

Jos tuo kongin kertoma pitää paikkansa, niin pitää vaan toivoa että nyt toriparkin tekemisenkin aikana keskustassa on ollut tallentavia kameroita, joista saisi seulottua baarista toiseen vaihtaneet tyypit. Olettaen siis, että kaveri olisi päässyt edes kahteen eri kameraan eri aikoina.

Ja lisää huhuja, kuulin että löytöpaikka olisi salosaaren silta
kongi
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Huhti 15, 2008 5:38 pm

Re: Mikkelissä kuollut 28 - vuotias nainen

Viesti Kirjoittaja kongi »

Jees mä vähän mietinkin että olisko syytä kertoa tästä muillekin kun täällä foorumilla, juurikin tuon pointin vuoksi, että jos mahdollinen tekijäehdokas on tallentunut vaikka kahdelle eri kameralle, joko ravintoloiden omien tai kenties kaupungilla oleville kameroille.

Täytyy vielä kysyä noita kellonaikoja tarkemmin jos ns. siirtymiset vaikka sattuisivat sopimaan toisiinsa, ja kiitos "kannustuksen", kerron huomenna nämä tietoni poliisille jos siitä suinkin olisi jotain hyötyä, tai sitten edes yleisesti tiedon että tällaista toimintaa on ollut ilmassa ravintoloissa.
Bateman
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 3:31 pm

Re: Mikkelissä kuollut 28 - vuotias nainen

Viesti Kirjoittaja Bateman »

Siinä kääntöpaikalla / mopopoikien roskauspaikalla ennen Salonsaaren siltaa näytti olevan kynttilöitä kun äsken ajoin ohi.
"I have to return some videotapes."
tuuliviiriäinen
Scooby-Doo
Viestit: 22
Liittynyt: To Touko 28, 2009 11:08 am

Re: Mikkelissä kuollut 28 - vuotias nainen

Viesti Kirjoittaja tuuliviiriäinen »

Bloodhound kirjoitti: Pahoin pelkään, että se sattumanvaraisuus tulee karisemaan.. Mä odotan tietoa siitä jääkö tapoksi vai saadaanko suunnitelmallisuus todistettua, eli vaihtuuko tutkintanimike murhaksi.
voiko tästä päätellä että sinulla tai poliisilla on ainakin joku käsitys tekijästä...
Kuten sanoin, minä en koskaan toista itseäni
seppoilmari
Martin Beck
Viestit: 776
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 11:37 pm

Re: Mikkelissä kuollut 28 - vuotias nainen

Viesti Kirjoittaja seppoilmari »

tuuliviiriäinen kirjoitti:
Bloodhound kirjoitti: Pahoin pelkään, että se sattumanvaraisuus tulee karisemaan.. Mä odotan tietoa siitä jääkö tapoksi vai saadaanko suunnitelmallisuus todistettua, eli vaihtuuko tutkintanimike murhaksi.
voiko tästä päätellä että sinulla tai poliisilla on ainakin joku käsitys tekijästä...

Ex-mies tai joku paikallinen hurmuri jolla taipumuksia yksipuoleiseen kanssakäymiseen naisten kanssa, joku jolla on auto ja mahdollisuus saada tyrmäystippoja muttei taitoa arvioida määrää, lopputulos on valitettava, voimia uhrin tunteneille ja omaisille, näitä ei tosiaan kannata lukea kuin piru raamattua.
Vastaa Viestiin