Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Niin.
Minä ainakin olen ollut koko ajan sitä mieltä, että kyllä Lahtikin varmasti on päätään aukonut.
Se ei kuitenkaan oikeuta tappamaan.

Toisinaan kuitenkin kaiken ärsyttävintä voi olla se, että toinen ei hermostukaan.
_________________________________________________________________________

Minun on vaikea kuvitella tuota AA:n juristin lausumaa todelliseksi.

Haluaisin tietää muistaako AA ikkunan rikkoutumisen? Muistaako kuka sen rikkoi?
Vastaus ''riidan tuoksinnassa'' on ihan perseestä tai sitten hän on ollut ihan perseet. :twisted: :twisted:

Ihan ärsyttää. Jos hän soittaa häkeen ja kertoo paikalla olevan 'jonkun tappajan' ja kesken tuon puhelun ryntää vielä nuijimaan äijästään loputkin ilmat pihalle, kertoo se enemmän siitä, ettei halunnut tämän jäävän henkiin kertomaan siitä henkisestä ja fyysisestä helvetistä, jossa jo pitkään oli elänyt. Vaihtanut kaupunkia ja luopunut yrityksestään. perheensä vuoksi. Ajan vuoksi. Ja varmasti vaimonsa psyykeen vuoksi.
Nuotio & Äreät Tiput
Anile
Martin Beck
Viestit: 770
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2008 2:30 am

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja Anile »

Aiempi tarinahan meni niin, että naamiomies tunkeutui asuntoon ja aloitti Lahden kiduttamisen, vaimo meni soittamaan häkeen ja sitten lähti puhelimesta ja meni puolustamaan miestään jolloin naamiomies onnistui tuikkaamaan vaimoa fileerausveitsellä ja sen jälkeen vaimo palasi takaisin jatkamaan häke-puhelua.
Aiemmin siis oltiin siinä käsityksessä,että vaimoa fileerattiin häke-puhelun aikana.

Jos tätä aiempaa tarinaa vertaa nykyiseen tarinaan, jossa Lahti iskee ensin ja vaimo aloittaa pahoinpitelyn, menee sitten puhumaan häke-puhelua ja sitten lähtee puhelimesta ja silloin Lahden ääni vaikenee, niin herää kysymys sanoiko vaimo puhelimeen toisella kerralla, että "Auts! Naamiomies pisti minua" ?
Mikäli asia on näin, niin silloin on täysin selvää ettei Lahti pistänyt vaimoaan ensin.

Ehkäpä Lahti näytti jo kuolleelta ja vaimo meni puhelimeen mutta taustalta alkoikin kuulua vaikerrusta ja vaimo tajuaa, että se saatanahan elää vielä ja menee lopettamaan Lahden mutta tällä välin Lahti on onnistunut saamaan käsiinsä fileerausveitsen ja viimeisillä voimillaan tuikkaa vaimoa. Sen jälkeen vaimo palaa puhelimeen ja kertoo omasta loukkaantumisestaan.

Jos vaimolla on muistikatkos omasta loukkaantumisestaan alkaen, niin silloin hänen pitäisi muistaa naamiomiehen sisääntulo eikä sitä, että Lahti puukotti häntä.
Tämä muistinmenetys-juttu kuulostaa erittäin ontuvalta.
Belaja Smert
Harjunpää
Viestit: 297
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 3:00 pm

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja Belaja Smert »

Claudia kirjoitti:Ehkäpä Lahti oli alistanut vaimoaan jo niin tehokkaasti, ettei tämä vastustanut häntä enää. Paitsi tuona yönä.

JSL:n alistavasta käytöksestä ei ole mitään näyttöä. AA:n omahyväisyydestä on kuitenkin useita näyttöjä:
- JSL:n murhaaminen AA:n hyväksi
- Lapsen manipulointi AA: hyväksi
- Tannerin tunnistaminen AA:n hyväksi
- Kotiäitivouhotus AA:n hyväksi
- Lasten syntymäajat sopivin väliajoin AA:n hyväksi
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja cicero »

niin no juu täälläkin ollaan keskusteltu ruotsin puolella tapahtuneesta jossa mies tosiaan oikeasti alisti ja piti vaimoaan arvottomana...yhtenä kauniina päivänä vaimo sitten meni metsään ja hirtti itsensä...eikä ole ainoa juttu lainkaan...ei pitäisi keskustella silloin asioista joista ei ole tietoa lainkaan tai olettaa että asiat ovat tietyllä tavalla...miksi juuri synnyttäneitä äitejä nykyään valvotaan paremmin jopa neuvolan puolelta? varsinkin monilapsisten perheiden äitejä? Olen itse monilapsisen perheen äiti ja tiedän että Suomessa tähän on varattu enemmän määrärahoja viime vuosina...neuvolassa sekä sairaalassa kerrottiin että tälläinen ohjelma on KOKO Suomessa käynnistetty koska yritetään vähentää masentuneiden pienten lasten äitien itsetuhoisuutta joka johtuu masentuneisuudesta ja riittämättömyyden tunteesta...ettei osaa mitään tehdä oikein...niin...silloin viimeiseksi tulee mieleen tappaa puoliso vaikka olisi kuinka kusipäinen...äiti joka yrittää olla täydellinen ja tuntee ettei kukaan arvosta ei suinkaan sisuunnu vaan masentuu entistä enemmän ja menee kuoreensa...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
X-tine
Jack Bauer
Viestit: 951
Liittynyt: Pe Syys 28, 2007 2:30 pm
Paikkakunta: Länsi-S

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja X-tine »

Luulen, ettei homma mikään suunniteltu ollut. Toistaiseksi illan kulku on vain poliisin kansioissa. Voi vain arvella.
En usko että Lahti oli väkivaltainen. Hän oli työyhteisökonsultti ja sellaista, siis tottunut ratkomaan vaikeitakin ristiriitoja. (Poliisi kyllä on taustat selvittänyt.)

AA on koulutukseltaan ekonomi. Ammatin valinta kertoo, että kyllä taloudelliset asiat olivat hänelle tärkeitä. Oliko kotiäitinä oleminen hänen vapaa valintansa vai eikö mieleisiä töitä vain ollut? Luin perhekerho-sivustoa ja kyllä siinä tuli vaikutelma monitaitoisesta ihmisestä, joka kyllä pärjää. Mainoksiakin sivustolle on tullut paljon, joten ylläpitäminen on saattanut olla tuottoisampaakin kuin mitä työelämässä naispuolinen ekonomi tienaisi.
Miten AA ja Lahti oikein olivat tutustuneet? Lahti ei varmastikaan ollut AA:n unelmien prinssi. Lahti ei vastannut sitä ihannekuvaa, mitä AA mieheltä haluaisi.
Sivustolle on voinut kirjoittaa nimimerkillä. AA on saattanut kirjoittaa sinne ja muillekin keskustelusivuille (ehkä tännekin?) kirjoituksia, jotka saattavat Lahden epälyttävään valoon ja puolustavat AA:n toimintaa. Ne nimettömät tappouhkauksetkin, joita hän on kertonut Lahdelle tulleen, saattavat olla hänen kynästään ja mielikuvituksestaan. (Tämä on kuitenkin spekulaatiota ja toivon, että poliisi on nämä asiat jo selvittänyt tai selvittää.)

Illan kulku: Kun Lahti väsyneenä tuli kotiin pitkään yöhön venyneeltä työkeikaltaan, häntä kohtasi kotona olemiseen kyllästynyt, tyytymätön vaimo sekä syytösten ja valitusten ryöppy. Mies koettaa rauhoitella, mutta riita vain yltyy. Mennään keittiöön, jospa yöpala tyynnyttäisi. Mutta riita yltyy. AA tarttuu veitseen ja iskee. Lahti koettaa torjua iskun ja vääntää veistä AA:n kädestä, jolloin veitsen terä osuu AA:n kylkeen. AA työntää itseään lyhyemmän puolison ovesta pellolle jäähtymään. Yö on kylmä ja Lahti puolipukeissa. Eihän kotoaan saa tällä tavalla pois ajaa! Ainakin pitää saada lämmintä päälle ja ottaa lompakkonsa ja auton avaimet että voisi paeta vaikka hotelliin. Kun Lahti ei muuten pääse sisälle, hän rikkoo ikkunan puutarhatuolilla ja tulee sisälle. Kun hän menee hakemaan tavaroitaan, mutta AA kumauttaa silitysraudalla. Lahti menee tajuttomaksi. AA uskoo miehensä kuolleen ja ottaa puhelun hätäkeskukseen. Lapsi ilmestyy keittiöön. Samalla kuuluu miehen vaikerrusta. Hän ei olekaan kuollut - vielä. AA antaa puhelimen lapselle ja menee viimeistelemään työn. Siihen kuuluu myös veristen saappaiden kätkeminen.
Tämä on siis vain spekulaatiota.
Kun puhuu totta, ei tarvitse muistaa niin paljon.
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Belaja Smert kirjoitti:
Claudia kirjoitti:Ehkäpä Lahti oli alistanut vaimoaan jo niin tehokkaasti, ettei tämä vastustanut häntä enää. Paitsi tuona yönä.

JSL:n alistavasta käytöksestä ei ole mitään näyttöä. AA:n omahyväisyydestä on kuitenkin useita näyttöjä:
- JSL:n murhaaminen AA:n hyväksi
- Lapsen manipulointi AA: hyväksi
- Tannerin tunnistaminen AA:n hyväksi
- Kotiäitivouhotus AA:n hyväksi
- Lasten syntymäajat sopivin väliajoin AA:n hyväksi
Joku tuossa aiemmin jo ihmetteli, ettei kukaan Auerin tutuista ole ilmaantunut häntä puolustelemaan ja kertoilemaan kuinka hyvä ja ihana ihminen hän oli.
En ota kantaa onko oikeasti jotain näyttöä JSL:n käytöksestä sen enempää kuin vaimonkaan, mutta sen lisäksi mitä Kuusiranta kertoili motiiveista (jotka olivat tosin vaimon omia tarinointeja ja ehkä sukulaisten) niin naapurit ovat kertoneet avoimesti, että vaimo oli täydellisesti miehen tossun alla. Näiden naapureiden mukaan mies osoitti käyttäytymisellään että hän on talossa herra. Naapureiden kanssa keskustellessa puhe kääntyi aina vain mieheen. Naapurit kertovat siitä, miten mies istui kesäisin ulkona lukemassa ja vaimoa ei juuri koskaan näkynyt talon ulkopuolella.
Vaimo hoiti talon, teki ruoat ja hoiti lapset eräs naapureista luonnehtii.

(ylläkerrotut 2.10.2009 Ilta-sanomat Markku Uotila)
Totuus
CJS
Harjunpää
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 12:19 pm

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja CJS »

cicero kirjoitti:Kun mennään tilastotietoihin niin kuinka moni mies tarttuu veitseen perheriidan aikana? Ja Kuinka moni nainen tekee saman ja vieläpä silloin kun mies on jo kääntänyt selkänsä tai on nukkumassa? Jälkimmäinen on tilastollisesti todennäköisempää.
Siis olisi yleisempää, että nainen tarttuu veitseen perheriidan aikana/jälkeen (ja käy sillä puolisonsa kimppuun) kuin että mies tarttuu veitseen perheriidan aikana (ja käy sillä puolisonsa kimppuun)? Mihin tilastoon tällainen perustuu? Ettei vain olisi toisinpäin.

On kuitenkin huomattavasti yleisempää, että mies surmaa naispuolisen kumppaninsa (18% kaikista henkirikoksista) kuin että nainen surmaa miespuolisen kumppaninsa (4% kaikista rikoksista).

Molemmilla sukupuolilla teräase on yleisin tekoväline: miehet n. 38% ja naiset n. 51%. Keittiöveitsi on yleisin teräase: 26 prosentissa kaikista henkirikoksista on tekovälineenä keittiöveitsi.

Miesten veitsillä surmaamia naisia kuolee väkisinkin enemmän kuin naisten veitsellä surmaamia miehiä. Vai onko jokin tilasto/tutkimus, jossa eritellään perheriitatilanteita ja todetaan, että on enemmän tapauksia, joissa nainen surmaa veitsellä miehen kuin että mies surmaa veitsellä naisen....?

Yksittäistapauksia on monenlaisia, mutta kun tässä puhutaan nyt ilmeisesti tilastoista tai jostain...
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

X-tine kirjoitti: En usko että Lahti oli väkivaltainen. Hän oli työyhteisökonsultti ja sellaista, siis tottunut ratkomaan vaikeitakin ristiriitoja. (Poliisi kyllä on taustat selvittänyt.)
En kuitenkaan pitäisi ammatinvalintaa takeena silkasta hyvyydestä.
X-tine kirjoitti: AA on koulutukseltaan ekonomi. Ammatin valinta kertoo, että kyllä taloudelliset asiat olivat hänelle tärkeitä.
En pitäisi ammatinvalintaa takeena silkasta pahuudesta.
Totuus
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Kyllikki S kirjoitti:niin naapurit ovat kertoneet avoimesti, että vaimo oli täydellisesti miehen tossun alla. Näiden naapureiden mukaan mies osoitti käyttäytymisellään että hän on talossa herra. Naapureiden kanssa keskustellessa puhe kääntyi aina vain mieheen. Naapurit kertovat siitä, miten mies istui kesäisin ulkona lukemassa ja vaimoa ei juuri koskaan näkynyt talon ulkopuolella.
Vaimo hoiti talon, teki ruoat ja hoiti lapset eräs naapureista luonnehtii.

(ylläkerrotut 2.10.2009 Ilta-sanomat Markku Uotila)
Eli tämä seikka tekee minustakin alistetun ja olen tossun alla,hienoa analysointia naapureilta :roll:
Hoidan perheen,teen ruoat enkä istu kesäisin ulkona lukemassa,pitäisiköhän ruveta kaivamaan jo veitseä esiin...
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

X-tine kirjoitti:Luulen, ettei homma mikään suunniteltu ollut. Toistaiseksi illan kulku on vain poliisin kansioissa. Voi vain arvella.
Teoriasi illan kulusta kyllä puoltaa suunnitelmallisuutta ;)

Haluaisin uskoa siihen, että tilanne karkasi käsistä. Pakko myöntää, että enää en ole niin varma siitäkään.

Naapureiden spekulaatiot siitä, kuka oli hyvä ja kuka ei, kuulostaa niin huuhaamielipiteiltä ja tilanteeseen syntyneiltä,etten niitä totena kuuluttelisi.
Eiköhän jokaisella ihmisellä ole jokin kuva naapureistaan, vaikkei ikinä oltaisi sanaakaan vaihdettu.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Vaimo hoiti talon, teki ruoat ja hoiti lapset eräs naapureista luonnehtii.
Perhekerhon sivuilta saa sen käsityksen, että vaimo on halunnut nimenomaan olla täydellinen äiti joka hoitanut em jutut täysin vapaaehtoisesti. Miestä ei ehkä ole edes päästetty kotitöihin. 8)
Mutua tosin vain.
Totuus
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja cicero »

juu näillä kriteereillä mun mies on myös täys kusipää :lol: Mä nimittäin hoidan KAIKKI siivoamiset, ruuanlaiton, lapset, kauppareissut ja naapureiden kanssa puhe yleensä kääntyy mieheen ja hänen työhönsä.(mistä mä puhuisin...Lasten pissa ja kakkavaipoista kenties tai mäntysuovan soveltuvuudesta parkettilattian pesuun...) Mies tulee kotiin kuuden aikaan jonka jälkeen hänet voi nähdä tupakalla pihalla :roll: Mua ei usein näy ulkona enää siihen aikaan koska vihdoin ja viimein pääsen ekaa kertaa koneelle kun mies on kotona..siihen ei ole mahdollisuutta aiemmin kun täytyy katsoa lasten perään...aikaisemmin kylläkin olen lasten kanssa ulkona mutta ulvilan tapauksessa tämä superäiti ei tainnut viedä lapsiaan ulos edes päiväsaikaan kun naapurit eivät ikinä nähneet..

Täällä mä en saa penniäkään tukia koska täällä perhettä tuetaan niin että saa enemmän verohelpotuksia kun on lapsia mutta meillä on sopimus miehen kanssa että hänen palkkansa on meidän yhteinen ja kun lapset on tarpeeksi isoja niin siirryn minäkin takaisin työelämään pikkuhiljaa....

siis jumaliste että on porukkaa...lahtihan on ollut työssä käyvä mies? eikö niin? Jos äiti kerran on päivät kotona niin silloin kodinhoito kuuluu hänelle, kokonaan tai melkein kokonaan. Mieshän siinä kuitenkin elättää suomenkin tuilla...mitä enemmän mies tienaa sitä vähemmän vaimo saa tukia ekan vuoden jälkeen...

Mun mies on todella mukava ja hyvä isä sekä puoliso vaikka naapurit eivät sitä näekään kovin usein. Mä olen itse valinnut kotiäitiyden enkä siitä ala valittamaan eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka paljon valtio maksaa kotona olevalle. Kotiäitiys ei ole mikään ammatinvalinta vaan elämäntapa johon kaikilla ei ole ehkä varaa tai haluakaan...Kyllä mäkin joskus valitan kotitöistä mutta ei tekis mieli sitä varten fileerata miestä ja mun mies tekee työmatkoja toiselle puolen maapalloa viipyen pitkiä aikoja...kyllä jotenkin täytyy pärjätä yksinkin ja jos en pärjäisi niin pistäisin lapset päiväkotiin...mutta silloin mä menisin myös työelämään...mä en ymmärrä tän Lahden rouvan ajatusmaailmaa yhtään...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
saippuakauppias
Remington Steele
Viestit: 234
Liittynyt: La Loka 03, 2009 7:10 pm

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja saippuakauppias »

Mitään muuta en halunnut tulla sanomaan ja tuskin tunnuksen takaa muuta tulee koskaan löytymäänkään.

Ihmetyttää Matula joka kertoo että pian poliisit varmaan ovat jäljellä:
Arvaukseni mukaan 2vko kuluttua tapahtuu pidätys..

Aika pirun kylmähermosta joten jotain ylimääräsitä luulis tollasen kaksoiselämää viettäneen saavan rakkariksi
Tinilii
Remington Steele
Viestit: 205
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2008 2:18 pm

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja Tinilii »

Jos Lahti olisi ollut se, joka ekana kävi puukon kanssa kimppuun, niin vaimo olisi ollut loukkaantunut jo soittaessaan häkeen. En tiedä oliko, mutta uskoisin vaimon maininneen myös siitä puhelimessa. Veikkaan, että on luullut miehensä kuolleen ja tyypillisesti jättänyt aseen niille sijoilleen ja lähtenyt soittamaan. Sitten onkin kuulunut meteliä, huomaa ettei homma olekaan valmis. Jukka on viimeisillä voimillaan saanut puukon käteensä ja tuikkaa sillä vaimoaan. Vaimo saattaa homman loppuun ja palaa puhelimeen. Silloin nauhalta olisi todennäköisesti kuulunut myös vaimon kivun kiljahdusta, joka selittäisi nauhan alkuperäistä tulkintaa vaimon väliinmenosta.
saippuakauppias
Remington Steele
Viestit: 234
Liittynyt: La Loka 03, 2009 7:10 pm

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja saippuakauppias »

Olisko tuota häkän nauhotetta kellään?
Olis kiva tutkia nauhaa ja saada raivo päälle vaimon toimista
Lukittu