HALME KUOLI! :(

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: HALME KUOLI! :(

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

On ihan eri asia Lone kirjoittaa täällä jotain, kuin Suomen suurimmassa iltapäivälehdessä.

Minusta tuossa 'tietoisen riskinoton' kolumnissa näytetään aivan suotta persettä halmeen omaisille, hänen kannattajilleen ja minusta myös vainajalle itselleen.
Jos ei osaa kirjoittaa edesmenneen tekoja vaikkapa vaan neutraalisti listaavaa muistokirjoitusta, voi sen mieluusti jättää tekemättä. Olisi rääpinyt päätään silloin, kun vainajalla vielä oli täydet mahdollisuudet puolustautua.

Miksi Hazard ei kirjoittanut Shkupollista? Halme sentään oli elättänyt itsensä työllä myös ulkomailla. Ja tehnyt jotain tämän maan eteen.
Ei sillä, että hyväksyisin Shkupollinkaan kaltaisten paskiaisten julkista pilkkaamista pilkkaamisen ilosta.
Nuotio & Äreät Tiput
paha tukari
Remington Steele
Viestit: 241
Liittynyt: To Loka 09, 2008 7:01 pm

Re: HALME KUOLI! :(

Viesti Kirjoittaja paha tukari »

kenzo kirjoitti:Siteerataan vielä kerran tuota huikaisevan verbaalista taidetta
kylmenevän kalmon ääressä salaa ihmettelemme, miksi tämä Matti Nykänenkin täällä vielä heiluu, sehän on jo nähty.
Paikkansahan tämä pitää. Nyt ihmiset nauravat Matille ja pitävät pellenä, iltapäivälehdet ja muut roska-aviisit uutisoivat vain negatiivisia asioita, jotka ruokkivat ihmisten mielikuvaa hänestä entisestään (=Lehdet myyvät). Mutta kun hänestä aika jättää, uutisointi muuttuu aivan toisenlaiseksi, kuten Halmeenkin tapauksessa. Silloin häntä muistellaan vain sankarina, joka oli sittenkin hyvä jätkä. (=Lehdet myyvät jälleen).

Mielestäni Hazardin kolumni oli todella osuva, nimenomaan mediakriittinen kirjoitus.
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: HALME KUOLI! :(

Viesti Kirjoittaja Chopper »

ionized kirjoitti:Huvittaa kyllä kuinka Halmeen kaltainen steroideja täyteen pumpattu sekakäyttäjä asehullu on niin monen Suomalaisen idoli.
Siis jos ei osallistu kuolleen ihmisen julkiseen pilkkaamiseen niin tarkoittaako se automaattisesti että hän on niille ihmisille idoli?
Eli nyt kun minä en esimerkiksi osallistu tähän julkiseen pilkkaamiseen ja jopa puolustan Halmetta joltain osin niin nyt sinä oletat Halmeen olevan suurin idolini? :roll:
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: HALME KUOLI! :(

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Minä ehkä olen sokea medialle, koska en huomannut mitään ylenpalttista hehkuttelua Halme-jutuissa viimepäivinä.
Minusta pääasiassa kerrotiin Halmeen viimevuosien rötöstelyistä ja törttöilyistä. Jopa vanhoista rötöstelyistä ja törttöilyistä. Pääasiassa huumeista ja laittomista aseista.
Se '''huumeilla lääkitseminenkin'' oli Halmeen omasta vikastahaastattelusta.

Minun silmiini ei osunut yhtään juttua, jossa Halmeesta olisi annettu jotenkin vääristynyt kuva. Näin yhden suppean jutun, jossa listattiin asiallisesti Tonin tekemisiä aivan alkumetreiltä asti. Ilman sen kummempaa glooriaa.
Silmiini on osunut myös meidän vanhempien muisteloita gladiaattorit -ohjelmasta, joka itse asiassa formaatillaan mullisti teeveen, ei niinkään Halmeella.

Mediakriittinen katsaus olisi minusta sopinut paremmin muuhun kuin ihmisen surullisen kuoleman yhteyteen ja siksi toistan edelleen, että filosofian maisterin olisi minusta syytä vilkaista peiliin ja muistella niitä äidiltä ja iskältä saatuja oppeja.

Minä en ihannoi Halmetta, vaan oikeaa sivistystä. En sellaista jollaista esim tuo hazardi kylvää.
Nuotio & Äreät Tiput
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: HALME KUOLI! :(

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

ionized kirjoitti:Huvittaa kyllä kuinka Halmeen kaltainen steroideja täyteen pumpattu sekakäyttäjä asehullu on niin monen Suomalaisen idoli.
Ottamatta Halmeeseen sen enempää kantaa kuin, että en ole fani, niin täytyy todeta sinun olevan väärässä tuon idolli väittämäsi kanssa.
Kirjoitin jo melko pitkän vastauksen tuohon sun narinaan, mutta: Mitäpä vittua tuo minua liikuttaa...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
paha tukari
Remington Steele
Viestit: 241
Liittynyt: To Loka 09, 2008 7:01 pm

Re: HALME KUOLI! :(

Viesti Kirjoittaja paha tukari »

Tässä vielä hyvä pointti tuosta kolumnista:
Ei Halme meitä silloin kiinnostanut, kun hän kärvisteli raitistumisen veret seisauttavassa tylsyydessä. Ei häntä kaivettu esiin esimerkiksi siitä, miten elämän pahastikin köykkimä voi kammeta itsensä toisten ihmisten raittiiseen yhteyteen. Kun Halme näytettiin punnitsemassa mandariineja lähikaupassa, ei kuvalla ollut tarkoitus esittää sitä, miten mainio mies hänestä onkaan lutviutunut, vaan alleviivata katastrofia, joksi tämän mullin ja elukan elämä onkaan päässyt menemään.
Kohu-uutisiahan me kaipaamme. Kuten nyt vaikka Matti Nykäsen tapauksessa hänen kuolemansa uutisointia.
Nancy_Drew
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: To Tammi 08, 2009 11:48 am

Re: HALME KUOLI! :(

Viesti Kirjoittaja Nancy_Drew »

Kaikille niille, jotka vaativat puhumaan kunnioittavasti Halmeesta:
http://fi.wikiquote.org/wiki/Tony_Halme
Sitä saa mitä tilaa.

Ja joku valitti, ettei Hazard ole aukonut päätään Halmeen ollessa elossa. K.H. on sen verran rohkea ja rääväsuinen ihminen ("pyylevä kotirouva" - hah!), että aivan takuulla on sanottavansa sanonut jo silloin. Siitä vain ei ole noussut tällaista haloota.

Tässä on suht hyvä kommentti kohuun: http://www.marmai.fi/blogit/mommoblogi/ ... i-13012010 (Teksti alla.)

"Kommentti: Myrsky Halmeen haudalla

Kaarina Hazardin tänään Iltalehdessä julkaistu Tony Halmeen kuolemaa käsittelevä kolumni on synnyttänyt myrskyn Iltalehden verkkolehdessä ja Facebookissa.

Tv-juontaja Aleksi Valavuori pisti pystyyn samantien Facebook-ryhmän "Iltalehti boikottiin kunnes Kaarina Hazard saa kenkää". Ryhmässä on jo satoja jäseniä.

Sääli, että suomalaisten medialukutaito on niin surkealla tolalla. Jos edes ensimmäisen kappaleen olisi lukenut loppuun, olisi huomannut, että Hazard ei varsinaisesti kritisoi Halmetta, vaan mediaa, joka on rakentanut Halmeesta sankarin, vaikka hän ei sitä ollut.

Siinä, missä muita suomalaisia paheksutaan alkoholin ja huumeiden käytöstä, laittomista aseista ja väkivallasta, Halmeessa samat ominaisuudet nähdään varsinkin postuumisti "räväköinä". Se on Hazardin mielestä kummallista.

Toki Hazardin mediakritiikki sohaisee myös suomalaista tabua siitä, että kuolleista ei saa puhua pahaa. Sosiaalisen median sankarit Valavuoren johdolla vaativat nyt Hazardin potkuja kunnianloukkaukseen vedoten.

Hieman erikoista on myös se, että heti kun Iltalehden sisälukutaidottomat lukijat nousivat takajaloilleen, lehden vastaava päätoimittaja Kari Kivelä kiirehti irtisanoutumaan Hazardin kolumnista. "
HerloCCi Solmunen
Theo Kojak
Viestit: 1137
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 12:37 pm

Re: HALME KUOLI! :(

Viesti Kirjoittaja HerloCCi Solmunen »

Nancy_Drew kirjoitti:Kaikille niille, jotka vaativat puhumaan kunnioittavasti Halmeesta:
http://fi.wikiquote.org/wiki/Tony_Halme
Sitä saa mitä tilaa.
Totta tosiaan. Kiitos, kun kaivoit tuon esiin.
Siinäpä meille sivistystä.

En ymmärrä mitä karmaa noidenkin rasististen lausuntojen (by T.H.) perää pitäisi hyristä.
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: HALME KUOLI! :(

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Mielestäni Nykäsen ja Halmeen vertaaminen keskenään on kuin vertailisi hiiltä ja timanttia keskenään; jotain samaa, mutta enimmäkseen kuitenkin kaukana.

Se miten lehdet puhuivat Halmeesta hänen elossa ollessaan oli ihan eri luokkaa kuin se, miten kirjoitetaan Nykäsestä. Toki Halmekin omat virheensä teki ja ristinsä raahasi niin pitkälle kuin kykeni, mutta ero Nykäseen on siinä, että Halme sentään tajusi rajansa, erosi jos ei homma toiminut, ei toistanut samaa hölmöilyä ja puukkohippastelua saman ihmisen kanssa päivästä toiseen. Nykäsen halu muuttua on jossain tasolla 1, kun Halme sentään sai muutoksen aikaan ja yritti ylläpitääkin sitä vaihtelevasti. Lehtien jutuissa Halme otettiin vielä jokseenkin tosissaan, aika tasaisella rajalla, kun Nykäselle nauretaan lehdissäkin jo melko suoraan.

Ja kun Nykäsestä aika jättää niin toki, varmasti muistellaan myös Nykäsen hienoja hetkiä. Onhan niitäkin ollut, se vain karkasi lapasesta koko homma jo kauan sitten, eikä tässä loppuajassa olekaan sitten enää paljon mitään mainitsemisen arvoista ollut. Nykänen osasi hommansa, mutta jotkut kortit loppumatkaa varten oli jaettu väärin ja päättyivät tähän katastrofiin, mitä lehdissä seurataan päivästä toiseen. Halmeella homma karkasi alle 10 vuotta sitten oikein kunnolla, ja lopullinen raja tuli nyt vastaan. Kuolema oli siis jollakin tasolla myös siunaus, ettei lehdistö leimaisi Halmetta samanlaiseksi entiseksi urheilusuuruudeksi kuin Nykästäkin ja saisi tästä revittyä kansan pelleä.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

llewellyn
Sofia Karppi
Viestit: 428
Liittynyt: Ma Elo 04, 2008 2:13 pm

Re: HALME KUOLI! :(

Viesti Kirjoittaja llewellyn »

Muutama turha ilmaisu tuossa tekstissä on, joiden pois jättäminen olisi pikemminkin lisännyt kuin vähentänyt mielipiteen tehoa. Mutta joka tapauksessa virkistävä kirjoitus roskamediaa vastaan ja vieläpä kirjoitettu roskamedian sivuilla, aika harvinaista. Halme tuskin nyt pilvenlongalla harppua vinguttaessaan pahentuu tästä kirjoituksesta - oli eläissään mestari itse kärjistämään asioita paljon vähemmällä ajatussisällöllä kuin mistä Hazardin polemiikissa on kyse.
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Re: HALME KUOLI! :(

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Halmeen lääke- ja huumesekoilut ovat ehkäpä tulosta showpainiajoilta. Siellähän tunnetusti paikkoja kolottaa ja niitä lääkitään sitten kipulääkkeillä. Showpainijan pitää näyttää lihaksikkaalta, jolloin mukaan astuivat varmasti hormonit. Ehkä Tony oli niitä jo aiemminkin käyttänyt, mutta viimeistään silloin. Sitten vielä liiallinen alkoholinkäyttö niin paketti on valmis.

Siitä täytyy Tonylle nostaa peukkua, että käsittääkseni ei sivullisia eikä läheisiäänkään känni/kamapäissään pätkinyt toisin kuin Matti. Olihan Tonylla se ase-episodi jne, mutta mitä kavereilta olen kuullut mitä Tonyn kanssa ovat jutelleet, niin suhteellisen leppoisa kaveri. Seuraavaa sukupolvea edustaa sitten Harri Olli, mutta se on asia erikseen.
Paavo Arhinmäki on äijä!
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: HALME KUOLI! :(

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Marsalkka kirjoitti:Minusta tuntuu, että et ihan ymmärtänyt kolumin ideaa...
Niin... Tai sanotaan näin (sanoin jo aiemminkin) jokainen ymmärtää asiat sillä ymmärryksellä, mikä hänelle on annettu. Mä en ymmärtänyt.
En tiedä kuinka paljon kryptisemmaksi olisi tuosta pitänyt kolumnin mennä... Niinkuin Skorpioni sanoi, jos kolumni sisältää liikaa salakieltä, ei sitä voitane pitää onnistuneena taidonnäytteenä.

Kyllä mäkin osaisin kirjoittaa samantapaisen "Haista sinä vitun paska, luuseri ja ammu ittes" kolumnin, ainiin ja: "Et oo muuten mitään saanu sinäkään aikaseksi elämässäs, ei ollu taloa, asuntovelkaa, kaks mukulaa ja kultasta noutajaa, eli vedä ittes jojoon, eiku ainii, sähän ammuit jo ittes, good 4 u, nyt voidaan taas hengittää sisäämme sitä paskaa, mitä meidänkin lehtemme teille suoltaa....haa haa, kuka löysi ironiapisteet ..."

Olipa todella hazardimaisen hyvä ja korkeasti älykkään ihmisen taidonnäyte...olen suorastaan häkeltynyt tästä korkeakulttuurista mitä paskaksikin kutsutaan. Joo, ja en ole T.H fani, mutten ala sylkemään päällekään.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
aniko
Agentti Scully
Viestit: 651
Liittynyt: To Kesä 18, 2009 10:52 pm
Paikkakunta: Gamla Motown

Re: HALME KUOLI! :(

Viesti Kirjoittaja aniko »

MissHolmes kirjoitti:
Ja aivan kuin yhtäkkiä me olisimme kaikki olleet häntä äänestämässä, eivät vain itähelsinkiläiset luusereiksi leimatut, joiden ääntä ei kuultu eikä kuulla. Sillä näidenhän merkkinä Halme huojuskeli siellä Arkadianmäellä niin, että Disneyn kuvakerrontaan tottuneet visailunkuluttajat hetken tunsivat että hei, toihan on ihan kuin mä itse olisin siellä!
Esimerkiksi Marsalkka alleviivaamani kohta on aivan turha. Sillä kirjoittaja osoittaa vain arvostelukyvyttömyyttään ja naiviuttaan.
Ja koko tekstihän on samaa soopaa. Toivottavasti ko. todennäköisesti nimimerkillä kirjoittavan kolumnistin palstamillit vähenee.
Tuo ylläoleva kappale on minusta sitä yhteiskuntakritiikkiä - on olemassa ihmisiä, tässäkin maassa, joiden ääntä politiikassa ei kuulla. Seuraavassa kappaleessa asiaa vielä korostetaan kertomalla kuinka Halmeesta tuli eduskunnassa pelkkä symboli sille, että katsokaa, kyllä meillä on edustajia kaikille kansan äänille, vaikka oikeasti koskaan ei ole ollut.

Kolumnisti kyllä teki kolumnistaan hieman liian kryptisen, etenkin ottaen huomioon missä mediassa se julkaistiin.. sanaleikit olisi ehkä pitänyt vetää vielä överimmäksi ("Disneyn kuvakerrontaan tottuneet visailunkuluttajat" ei ollut tarpeeksi paha kuvaamaan keskiluokkaa että sarkasmimittari olisi värähtänyt..). Vähän epäonnistuneeksi jäi siinä mielessä, että ehkä piikkien terävöittäminen juuri kuolleen julkkiksen käyttämisellä esimerkkinä on vähän arka asia.
Alice Cullen
Roger Murtaugh
Viestit: 884
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 5:40 pm

Re: HALME KUOLI! :(

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

MissHolmes kirjoitti:
Minusta tuossa 'tietoisen riskinoton' kolumnissa näytetään aivan suotta persettä halmeen omaisille, hänen kannattajilleen ja minusta myös vainajalle itselleen.
Jos ei osaa kirjoittaa edesmenneen tekoja vaikkapa vaan neutraalisti listaavaa muistokirjoitusta, voi sen mieluusti jättää tekemättä. Olisi rääpinyt päätään silloin, kun vainajalla vielä oli täydet mahdollisuudet puolustautua.
Juuri jotain tämän tapaista piti näpytellä.
Ja miksi pitäisi ihailla ihmistä joka "uskaltaa" haukkua ihmisen vain joitakin päiviä tämän kuoleman jälkeen?
Miksi tuollaista rohkeutta ja erillaisuutta pitäisi ihailla?
Kun mä täältä lähden, niin en mä oleta että mua kuvaillaan sanoilla mitä mä en ollut mutta en todellakaan halua että nauretaan paskaisesti ja haukutaan minkä jaksetaan.
Se on tietynlaista kunnioitusta ihmisiä kohtaan, niitäkin jotka ovat jo poissa ja asioita joita pitäisi jokaisen tajuta.
EI tarvitse kehua, voi olla myös hiljaa jos ei yhtään mitään hyvää sanottavaa ole ihmisestä, koska vaikka se julkisuuden henkilö on poissa, jäljellä on läheisiä joita tuollaiset "rohkeat" tekstit satuttaa ja mä todellakin tunnen myötähäpeää kirjoittajan puolesta.
Karvakäsi
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Ti Marras 13, 2007 10:45 pm

Re: HALME KUOLI! :(

Viesti Kirjoittaja Karvakäsi »

Mielestäni tää kolmiodraama saisi arvoisensa huipennuksen, kun Nykänen kävisi nyt kännipäissään vähän leikkaamassa tuon porsaan lihaa leipäveitsellä. Sitten se voisi käydä studiossa otattamassa kuvat viilletystä lärvistään ja esitellä niitä seuraavassa iltalehdessä :D
Vastaa Viestiin