Veikko "Jammu" Siltavuori -Myllypuro 1989

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Jammu siltavuori

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Milla helkkarin välkällä? :o

Ja btw, entä jos lyön sinut sängyssäni olleiden naisten määrällä? :wink:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: Jammu siltavuori

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^ ja ^^ Siskonpeti on ihan kiva juttu 8)

Mopoterroristin kannattais hankkia seurakseen tarpeeksi korkeatasoinen nainen niin ei tarvisi vaihtaa niin usein. Yksi hyvä on parempi kuin vajallinen ala-arvoisia sutturoita :wink:

Mutta Jammuun. Uskon minäkin vakaasti niihin huhuihin, että makaa lähes vuoteenomana eikä tule ikinä olemaan vaaraksi kenellekään, paitsi ehkä ihmisten mielikuvituksessa. Kunnes toisin todistetaan.
Nothing is quite what it seems
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Jammu siltavuori

Viesti Kirjoittaja matlockb »

"Paras" huhu oli että Jammun ovella on 24/7 vartointi ettei kukaan pääse Siltavuoren pappaa vahingoittamaan.
Kyllä siitä on jauhettu monessa lehdessä, niin Iltalehdessä, Seiskassa kuin Iltasanomissa ja jos en ihan väärin muista niin Alibissakin, siihen kuuluisaan nimettömään sairaalalähteeseen vedoten että on täysin liikuntakyvytön ja kuulemma viettänyt diabeteksen vuoksi enemmän aikaa Kuopion yliopistollisessa sairaalassa kuin Niuvassa. Ihme olisi tapahtunut jos olisi liikuntakykynsä saanut takaisin. Ja tälläkin palstalla on varmaan puhuttu että menetti liikuntakykynsän kun eräs potilas tönäisi Jammun portaita alas ulkoiluun mentäessä, jalka leikattiin mutta liikuntakyky meni, tämä ukko on saanut sitä mitä on tilannut.
Mopoterroristi
Agentti Scully
Viestit: 651
Liittynyt: La Loka 13, 2007 1:34 am

Re: Jammu siltavuori

Viesti Kirjoittaja Mopoterroristi »

Maybrick kirjoitti:^ ja ^^ Siskonpeti on ihan kiva juttu 8)

Mopoterroristin kannattais hankkia seurakseen tarpeeksi korkeatasoinen nainen niin ei tarvisi vaihtaa niin usein. Yksi hyvä on parempi kuin vajallinen ala-arvoisia sutturoita :wink:

Mutta Jammuun. Uskon minäkin vakaasti niihin huhuihin, että makaa lähes vuoteenomana eikä tule ikinä olemaan vaaraksi kenellekään, paitsi ehkä ihmisten mielikuvituksessa. Kunnes toisin todistetaan.
Hahaha, mä sanoin mun tytölle tuossa vähän aikaa sitten, että tähän taloon ei enää naista tule asumaan vaikka nainen maksaisi siitä miljoonan ja onneksi sellaista naista ei ole olemassa että miljoonan maksaisi, tyttö oli vähän aikaa hiljaa ja tuumasi: voihan sellainen olla jossain olemassa joka maksaisi :lol: Totesin, että niin sittenhän tuo voisi jäädä tähän asumaan ja minä ostaisin miljoonan talon :mrgreen:
Syntyneet räyhäämään
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Jammu siltavuori

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Mopoterroristi kirjoitti:
Maybrick kirjoitti:^ ja ^^ Siskonpeti on ihan kiva juttu 8)

Mopoterroristin kannattais hankkia seurakseen tarpeeksi korkeatasoinen nainen niin ei tarvisi vaihtaa niin usein. Yksi hyvä on parempi kuin vajallinen ala-arvoisia sutturoita :wink:

Mutta Jammuun. Uskon minäkin vakaasti niihin huhuihin, että makaa lähes vuoteenomana eikä tule ikinä olemaan vaaraksi kenellekään, paitsi ehkä ihmisten mielikuvituksessa. Kunnes toisin todistetaan.
Hahaha, mä sanoin mun tytölle tuossa vähän aikaa sitten, että tähän taloon ei enää naista tule asumaan vaikka nainen maksaisi siitä miljoonan ja onneksi sellaista naista ei ole olemassa että miljoonan maksaisi, tyttö oli vähän aikaa hiljaa ja tuumasi: voihan sellainen olla jossain olemassa joka maksaisi :lol: Totesin, että niin sittenhän tuo voisi jäädä tähän asumaan ja minä ostaisin miljoonan talon :mrgreen:
Jos oikein käsitin niin vakituisista naisista on tullu saatua tarpeeks, et oo ainoa :D
Norsula
Neuvoja-Jack
Viestit: 584
Liittynyt: To Loka 16, 2008 5:52 pm

Re: Jammu siltavuori

Viesti Kirjoittaja Norsula »

Ne jotka ovat Siltavuoren nähnyt ennen hänen rikostaan, oliko hän noin silminnähden sekaisin jo silloin kuin tuossa Youtubessa olevassa haastattelupätkässä vai onko eristys vain vienyt loputkin psyykeenrippeet?
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Jammu siltavuori

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Norsula kirjoitti:Ne jotka ovat Siltavuoren nähnyt ennen hänen rikostaan, oliko hän noin silminnähden sekaisin jo silloin kuin tuossa Youtubessa olevassa haastattelupätkässä vai onko eristys vain vienyt loputkin psyykeenrippeet?
Kai sitä on täytynyt olla aika pahasti sekasin kun on tollaseen tekoon pystynyt eikä paljon edes katumusta osoitanut missään vaiheessa.
Tietysti niin pitkä aika linnassa ja niuvassa nyt tekee tehtävänsä ja mistä sen tietää mitä lääkkeitä sille siellä oli ennen haastattelua työnnetty.
Mallbella
Nikke Knakkertton
Viestit: 161
Liittynyt: Ti Helmi 03, 2009 8:59 pm
Paikkakunta: Itä

Re: Jammu siltavuori

Viesti Kirjoittaja Mallbella »

Hivenen OT, mutta muistan kuin eilisen päivän erään karmivan tilanteen Punavuoresta 80 -luvun puolivälissä. Olin noin 10 -vuotias ja kuljin kadulla parikymmentä metriä äidin ja enon takana. Eräässä porttikongissa oli vanhempi mies, jolla oli karkkipussi ja joka kuiskaten kehotti minua tulemaan maistamaan karkkia. Virallisesti siis namusetä, oikein klassikkotapaus :lol:
Enhän toki voi oikeasti tietää, jos vaikka papparainen vaan ihan ystävällisyyttään nameja olisi tarjonnut, mutta itse ainakin säikähdin ja juoksin äkkiä äidin ja enon kiinni. Tiedä vaikka Jammu olisi ollut asialla :mrgreen:
Avatar
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1392
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 4:03 pm

Jammu Siltavuori

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Norsula kirjoitti:Ne jotka ovat Siltavuoren nähnyt ennen hänen rikostaan, oliko hän noin silminnähden sekaisin jo silloin kuin tuossa Youtubessa olevassa haastattelupätkässä vai onko eristys vain vienyt loputkin psyykeenrippeet?
Luin tälläisen kirjoituksen Perhe.fi-foorumilta tänään, vierailija on kirjoittanut sen 28.2.2009 20:35:
Tunsin Jammun. Asui yhdessä vaiheessa meidän asunnon yläpuolella Alppilassa siskonsa kanssa. Monta kertaa oltiin samassa hississä (itse olin silloin ala-asteella). Jammu vaikutti oikein mukavalta ja juttelikin. Siis aivan normaalia naapureiden kanssakäymistä. Arvatkaapa meinasinko pyörtyä kun näin sen uutisen lehdessä että ne tytöt murhattu ja Jammun kuva. Silloin olin jo parikymppinen.
Sama vierailija on kirjoittanut myöhemmin (1.3.2009) näin, kun häneltä kysyttiin asiasta tarkemmin:
Kyllä olin Jammun kanssa kahdestaan samassa hississä useammankin kerran. Muistaakseni siskolla oli Bostonin terrieri. Sisko oli pyörätuolissa ja mukava ihminen sen mitä melko harvoin häntä nähtiin. Muistaakseni sisko kuoli. Oisko Jammu sitten muuttanut pois. Muistaisin että ois ollut siskon asunto.
Itse en tiennyt mitään Jammun rikoksista enkä usko vanhempienikaan tienneen. Olisivat varmaan kieltäneet menemästä esim. samaan hissiin. Näen huomenna äitini ja kysyn häneltä mitä muistaa Jammusta. Tulen sitten kertomaan.
Ja tässä kirjoitus (3.3.2009), kun hän on haastatellut veljeään ja äitiään:
No tänään vasta ehdinkin puhua paremmin äitini kanssa ja veljenikin näin joka muisti enemmän asioita Jammusta. Jammu on ollut naimisissa ja hänellä on omia lapsia! Käytti hyväkseen omia lapsiaan ja siitä kait erokin tuli sit. Hänen poikansa on jossain kertonut hyväksikäytöstä. Ilmeisesti saanut tuomionkin lastensa hyväksikäytöstä. Jammun sisko oli varakas ihminen. Omisti sen yläkerroksen asunnon, sen mökin missä Jammu tappoi ne tytöt, muutaman taksin ym.. Siskon kuoltua Jammu peri siskonsa omaisuuden. Äiti muisteli että asunto olisi vielä ollut myymättä vuonna-88, vaikka ei Jammu siellä enään asunutkaan. Lopulta asunto sitten myytiin melko halvalla. Oli ihan 80-luvun alkupuolta jolloin Jammu siskonsa kanssa asui. Jammu oli hiljainen ja ujo mutta tervehti aina ja vastasi kyllä jos häneltä jotain kysyi tai hänelle jotain puhui. Vähän sellainen epäsiistin oloinen oli, lähinnä vanhanaikaiset vaatteet. Äitini ei tiennyt silloin mitään Jammun rikoksista vaan sai tietää kaikesta vasta kun alettiin uutisoimaan tyttöjen taposta ja sen myötä kirjoitettiin muistakin rikoksista. Veljeni sanoi että ei 70-luvulla ja 80-luvun alussa vielä puhuttu ja lehdissä kirjoitettu sillä tavalla pedofiileistä, hyväksikäytöstä ja sen sellaisesta.
Tässä on samalta Perhe.fi-foorumilta erään toisen vierailijan kirjoitus Jammusta:
Tuttavani tietää erään joka asui Jammun kanssa samassa kerrostalossa siellä Kauppakartanonkadulla. On sanonut, että Jammu oli todella epäilyttävä tai siis sellainen outo. Oli kuulemma aina oikein kavahtanut kun rapussa tuli vastaan ihmisiä ja ei ottanut katsekontaktia vaan käyttäytyi jotenkin pelokkaasti. Jammu asui jossain yläkerroksissa ja siellä rapussa kävi kuulemma usein hirveä melska kun teinit ravasivat rapussa ja oli tehty myös graffiteja jne. Myöhemminhän paljastui, että Jammu tarjosi nuorille tupakkaa, alkoholia ja karkkia ja moni teini suostui näistä sitten harrastamaan seksiä Jammun kanssa!
Eli ihmisten mielipiteet Jammusta ovat erilaiset, toisten mielestä käyttäytyi "normaalisti" ja toisten mielestä oli outo ja "pelokas". Kaikki nämä lainatut tekstit löytyvät siis täältä: http://www.perhe.fi/keskustelut/alue/2/ ... avu/sivu/1

:shock:

Mielenkiintoinen aihe! Käytin 2 päivää koko ketjun lukemiseen, välillä kun oli pakko keskittyä arjen askareisiin :wink: Itse en paljoakaan muista vuoden -89 tapahtumista, koska olin tapahtuma-aikaan 3 vuotta ja 2 kuukautta. Mutta aiheesta olen lukenut paljon ja muutenkin kiinnostunut tietämään enemmän.
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
specialhousingunit
Neuvoja-Jack
Viestit: 530
Liittynyt: La Loka 13, 2007 10:06 pm

Re: Jammu siltavuori

Viesti Kirjoittaja specialhousingunit »

Kyllä totuus on, että Jammu on edelleen Niuvan asukkina ja huonossa kunnossa. Ei Jammua yksinkertaisesti voi vapauttaa. Ottaisiko Jammun kotikunta pitkään vankilassa ja niuvassa olleen Jammun hoitoon oman kotikunnan sairaanhoidon piiriin ? Mistä löytyisi paikka miltei liikuntakyvyttömälle mielisairaalle vanhukselle ?
Niuvassa on edelleen hoidossa sinne 60 luvulla passitettuja, joten ei Jammu mitään ennätyksiä ole rikkomassa. Vapaudessa Jammun pitäisi saada kotipalvelusta ruoka ja kotisairaanhoito kävisi muutamasti päivässä tarkistamassa voinnin ja ulkoiluttamassa. Kunta hoitaisi vielä asumisen ja kaiken muun. En oikein jaksa uskoa, että tuommoinen kuvio olisi mahdollista.
specialhousingunit = SHU = aika paska paikka
mykisstys
Armas Tammelin
Viestit: 72
Liittynyt: Ti Maalis 02, 2010 9:50 pm

Re: Jammu siltavuori

Viesti Kirjoittaja mykisstys »

Ensi havainnot kyseiseen keissiin oli kun olin 11 vuotias tuolloin vuonna 89 ja olimma rukalla laskettelemassa ja jossain kelotalossa joka toimi hotellina tai jonain vieras majana. Se on ainoa asia mikä jäi koko reissusta mieleen. Siellä oli tv ja katsoin uutisia josta Jammun tapaus tuli ulos. siis todellakin. mitään lasketteluja en muista vaan ainoastaan sen telkkarin ja jutun Siltavuoresta. Osittain varmaan siksi kun tapaus sattui lähellä Kajaania. Myöhemmin -97 mieslahdessa (lähellä paltamoa) koulussa ollessa kävimmä useasti tsekkaamassa paikan missä Jammu piileskeli. Pitäsköhän kävästä ottaa parit kuvat ja videot teille tänne ajan kuluksi. Kuka haluaisi videot kyseisestä paikasta?
Avatar
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1392
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 4:03 pm

Jammu Siltavuori

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

mykisstys kirjoitti:Pitäsköhän kävästä ottaa parit kuvat ja videot teille tänne ajan kuluksi. Kuka haluaisi videot kyseisestä paikasta?
PITÄÄ! Mua kiinnostaa tämä tapaus 8)
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: Jammu siltavuori

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Minä luulin että siellä Mieslahen suunnalla ei ole enää mitään kuvattavaa? Että se torppa on purettu?
Nothing is quite what it seems
mykisstys
Armas Tammelin
Viestit: 72
Liittynyt: Ti Maalis 02, 2010 9:50 pm

Re: Jammu siltavuori

Viesti Kirjoittaja mykisstys »

Rakennus on purettu joskus vuosituhannen vaihteessa. (paltamolainen nuoriso teki tämän) Mutta paikka siinä vielä on. Mie kyllä muistan missä kohti esim tyrmät oli kyseisessä röttelössä. Taidampa lähteä kun kiinnostusta kumminkin on.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: Jammu siltavuori

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^ Käy kuvaamassa ja jaa meillekin. Itse kävin torpan katsastamassa joskus 80-luvun loppupuolella. Harmi että purkivat sen. Olin kyllä kuulopuheista saanut käsityksen, että Paltamon kunnanisät sen olisivat purkauttaneet huonon imagon ja maineen takia. Mutta jos asut lähempänä, tiedät varmaan paremmin miten se meni.
Kuvia odotellen - mielellään tunnelmaltaan hyytäviä ja pahaenteisiä...
Nothing is quite what it seems
Lukittu