Miksi Hessu saa levittää perättömiä tietoja?

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Miksi Hessu saa levittää perättömiä tietoja?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Nyt Herlokki ei ole perehtynyt Hessun kirjoituksiin.

Jos on eri mieltä, alkaa Hessu käyttäytyä sopimattomasti, vääntelee sanoja, nimiä, ja lopulta ryhtyy nimittelemään toista kirjoittajaa tai muita henkilöitä keksimillään haukkumanimillä. Sen lisäksi hän ryhtyy levittämään toisesta kirjoittajasta perätöntä tietoa. Tietysti tällainen on kielletty, mutta näin Hessu vain tekee...

Hessu suoltaa kirjoituksissan ulos samaa, jota hän tuuttaa ulos peräpäästään, ihme lässy!

Tuo on Hessun oma ilmaus - vain nimi vaihdettu!
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Miksi Hessu saa levittää perättömiä tietoja?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu ei olisi Hessu ellei se toisi esiin mielikuvituskuvitelmiaan Bodomin y.m. osalta.
EI ole näkynyt pariin vuorokauteen kommenttejaan, ehkä on saanut Tapiolan kirjastosta bannin moukaroituaan jonkun läppärin romuksi.
Säilöön ja asiantuntevaan hoitoonhan tuo raukka tulisi saada.
Älykkysosamääränsä perusteella suhteutettuna kaljavartalokokoonsa voisi yöpyä kenkälaatikiossa.
Valitettavati Hessun takia koko Bodom-keskustelu on menettänyt sirkevimmät keskustelijansa.
Toivottavasti saisi ikibannin Minfon sivustoille, silloin palaisi luultavasti parikymmentä parempaa
kirjoittajaa vaihtamaan asiaperusteisia mielipiteitään eri teemoista koskien tuota kolmoissurmaa.

8)
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Miksi Hessu saa levittää perättömiä tietoja?

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Hessu suoltaa kirjoituksissan ulos samaa, jota hän tuuttaa ulos peräpäästään, ihme lässy!

Tuo on Hessun oma ilmaus - vain nimi vaihdettu!
Oletko Sariola tuon omaksi kokenut?

Kova poika olet sinä herjaamaan muita asiallisessa keskustelussa.Tämä on huomattu. Herjaamisesi Sariola näkyy selvästi myös lainauksessa edellä.

Sariola, mikäli sinulle on kirjoitettu ikävästi, eli korjattu keskustelussa väärää tietoa jota olet esittänyt, niin olet siihen poikkeuksetta todella ikävästi vastannut. Tai tarkemmin sanoen, olet yleensä vain papukaijamaisesti kopioinut edellisiä tekstejä(si), välittämättä vastaustasi edeltävästä tai siihen kuuluvista viesteistä, jotka voivat sisältää kysymyksiäkin. Kysymykset Sariolalle jäävät ilman hänen vastauksia, se lienee tullut jo selväksi. Tämä ilmenee pahimmillaan niin, että nikki Sariolalta ei edes odoteta vastauksia, kuten hyvin käyttäytyvältä keskustelijalta yleensä. Sariola, sinulle esitetyt kysymykset jäävät ilman vastauksia. Keskustelupalstalle tuo Sariolan kaltainen käytös ei sovi. Valitettavasti. Toki "muka älykkö" voi tuotakin "sariola -tyyliä" käyttää provosointina, mikäli kuvittelee olevansa oikein älykäs?? Hymm. Saa sitä näinkin kuvitella. Ei ole kiellettyä.

Lisäksi luulet Sariola olevasi muita kirjoittajia älykkäämpi, kuten olet itsearvioiden esittänyt olevasi. Toki sinulla on oma oikeus tuohon narsistiseen käyttäytymiseen.

Tämä "oma arviointisi" on tapahtunut lukuisia kertoja, ja tällä provosionnillasi olet ainoastaan pyrkinyt herjaamaan muita kirjoittajia ja muiden kirjoittajien mielipiteitä. Ainoa pyrkimyksesi on loukata ja halventaa muiden palstalle kirjoittavien oikeutta esittää mielipiteensä.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Miksi Hessu saa levittää perättömiä tietoja?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Ei Sariola ole aloittanut muiden kirjoittajien arvostelua, mutta on ymmärrettävästi provosoitunut jatkuvasta haukkumisestaan Arskan perusperseennuolijan ja muun köysijengin taholta.
Ihmeen pitkään on panettelua sietänyt.
Itsekään en ole ollut kovin aktiivinen palstalla enää - samoista syistä : mitä tahansa väärää tietoa oikaisen, heti on kimpussa joukko Pupu Höperön Bodom-perskärpäslauma asiattomine solvauksineen.
Parhaimmisto keskustelijoista jätti minfon jo aikaa sitten palstan alikehittyneen moderoinnin vuoksi.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
pasi
Martin Beck
Viestit: 818
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 10:58 am

Re: Miksi Hessu saa levittää perättömiä tietoja?

Viesti Kirjoittaja pasi »

Wagner kirjoitti:Ei Sariola ole aloittanut muiden kirjoittajien arvostelua, mutta on ymmärrettävästi provosoitunut jatkuvasta haukkumisestaan Arskan perusperseennuolijan ja muun köysijengin taholta.
Ihmeen pitkään on panetteluanne sietänyt.
Tuollaisista harhoista kärsiville suosittelen hakutoimintoa, jolla on varsin helppo tarkistaa, kuka on alunperin aloittanut halventavat vihjailut ja kuka on sitä ihmeen kauan sietänyt, ennen kuin on siihen lopulta vastannut:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 097#p36097

Vastaava todellisuudentarkistus voidaan tehdä monen muunkin kirjoittajan vs. Sariola osalta.

Siinä, että Sariola uskottelee/uskoo olevansa väärinkohdeltu marttyyri, ei ole mitään uutta. Tässä linkki ketjuun, jonka Sariola avasi vapauduttuaan ensimmäisestä bännistään:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 04#p213504
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Miksi Hessu saa levittää perättömiä tietoja?

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Mielestäni on erittäin surullista että tilanne pääsee räjähtämään tähän pisteeseen kuin se nyt on Hessun ja Wagnerin osalta kärjistynyt.
Sama tapahtuuko tämä oikeassa elämässä vai netissä.
Modeille toivoisin enemmän valtaa jotta voisivat antaa pikkuhuilin kirjoittelusta edes tietylle osiolle (kuten bodom-osiolle) heti kun havaitsevat että tilanne on karkaamassa käsistä ja kyöpeliltä taas toivoisin useampia vierailuja palstalla jotta tällaista ei sattuisi tai että näihin päästäisiin puuttumaan kunnolla heti kun tilanne on päällä. Olen palstalla ollut vuoden verran ja seuraillut muistaakseni jostain 2008 alkupuolelta tai 2007 lopulta mutta en kauheasti Bodom-osiota vaikka muuten olen aiheeseen perehtynyt enemmän kuin moni uskoisikaan, aihe vaan on niin loppuunkoluttu että kommentteja tulee heiteltyä harvoin koska itselläni on omat aineistoni ja johtopäätökseni asiasta ja ne ei muutu miksikään.
Itselläni ei todellakaan ole mitään ketään Bodom-keskustelijaa vastaan mutta yhden neuvon voisin antaa vaikka varmasti olen nuorempi kuin nuo bodomistit, ei kannattaisi liikaa kalkkeutua omiin mielipiteisiin jotka kokee jo faktana, eli esimerkiksi siihen että NG on syyllinen tai että Hans Assmann on syyllinen vaan miettiä kaikkia vaihtoehtoja, itse pidän noin 10 prosentin mahdollisuutena sitä että NG on yksin syyllinen.
Kukaan meistä ei kuitenkaan ole ollut katsomassa mitä siellä Bodomilla yli 50 vuotta sitten tapahtui (ainakaan toivottavasti).
Toivottavasti tämä pienimuotoinen katastrofi unohtuu aikanaan ja kaikki ottaisivat opikseen, no toivossa on tunnetusti hyvä elää tietyt asiat vain eivät koskaan muutu.
No, tässäpä oma mielipiteeni tähän hommaan.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Miksi Hessu saa levittää perättömiä tietoja?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

No joskus on tehtyyn tarínaan vastattava tarinalla : http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... ma#p229645

Ei näistä tulisi vetää hernettä niin syvälle nenään, että tulee asiattomia uhkailuita YV:nä.

:wink:
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Miksi Hessu saa levittää perättömiä tietoja?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Tämä kuultu keskustelu kuvaa hyvin tilannetta:

---------------------------------------------------------------------------

Pollari: No Kariola, mitä mieltä olet Murhainfon Bodom osiosta?

Kariola: Ei hyvältä näytä.

Pollari: No mikä siinä kiikastaa?

Kariola: Sieltä ovat kaikki nohevimmat keskustelijat kadonneet ja jäljelle on jääneet se ryhmä ynnä muut ... Taso ei häikäise.

Pollari: No mitä se haittaa, ainahan voi keskustella kukin omalla tasollaan.

Kariola: Mutta siellä kaikki ovat yksimielisiä oikeasta syyllisestä.

Pollari: Mitäs tuo nyt haittaa?

Kariola: Jos olet eri mieltä vaikkapa oikeasta mahdollisesta syyllisestä, niin sinua aletaan nälvimään, painostamaan muuttamaan muualle, sinua aletaan aletaan nimittelemään halventavilla nimityksillä, ja sinusta levitetään perättömiä juttuja siellä keskustelupalstalla.

Pollari: Mutta eikös sellainen ole säännöissä kielletty?

Kariola: Onhan se, ja lisäksi se on lain mukaan rikos, mutta niin vain tehdään.

Pollari: Kuka erityisesti?

Kariola: Se on melkein se koko porukka. Fiksummat esittävät asiat verhotummin ja kautta rantain kaarrellen, mutta sisältö on sama, "oletko noin tyhmä, että uskot tuollaista". On siellä sitten joku "Kessu" joka ryhtyy käyttämään keksimiään haukkumanimiä, ja kertomaan täysin perättömiä juttuja sinusta, joka uskallat olla eri mieltä syyllisehdokkaasta.

Pollari: Eikös sellainen ole kiellettyä?

Kariola: On se kiellettyä, mutta silti sitä tehdään. Kieltäähän lakikin perättömien juttujen levittämisen toisesta henkilöstä. Siitä vähät välitetään.

Pollari: Onko muita, joita vastaan hyökätään?

Kariola: On ollut, mutta he ovat poistuneet areenalta välttääkseen tuollaiset alatyyliset nimittelyt ja painostuksen.

Pollari: Miksei muita painosteta?

Kariola: Jos kirjoittaja muistaa olla samaa mieltä siitä "pääasiasta" niin hän saa kirjoittaa ja tehdä aivan mitä huvittaa. On selkääntaputtelijoita, ja kehujia, esim. todetaan, "hyvä Keittiöpoliisi, juuri niin asiat ovat varmaankin menneet". Keittiöpoliisi on esim. väittänyt, että lintupojat näkivät SB:n jalat. Joka on perehtynyt asiaan tietää hyvin, että se on täysin mahdotonta. Toinen lintupojista on käynyt poliisien kanssa rekonstruoimassa tilanteen, joka oli lintupoikien tarkkaillessa teltan tapahtumia. Teltta ja pyörät oli asetettu paikoilleen ja lintupoika on näyttänyt poliiseille havaintojen tekopaikan. Siinä teltan itäpääty oli koivun ja moottoripyörän takana. Eli se on tarkasti selvitetty. Jaa, tietysti sillä varauksella että lintupoika puhui totta. Minä kyllä uskon niin.

Pollari: No uskaltaako kukaan enää olla eri mieltä syyllisestä kuin mitä on se pohjaporukka (ei sakka) siellä Bodom-osiossa?

Kariola: No eipä juuri. Viisainta on olla samaa mieltä syyllisestä. Muutoin tulee turpaan, ja Kawa vahvistaa, että Kessu on oikeassa ja tekee eri mieltä olleesta useita valituksia ylläpidolle, jotta tämä on lähetellyt kuvia, joita tosiaan saakin lähettää. Toinen vaihtoehto on, että hän väittää, että tuo Kariola ei pysy asiassa, vaan puhuu mitä sattuu. Tosin hän itse puhuu mitä sattuu ja niin tekee varsinkin tuo päällepäsmäri Kessu, joka on kertoillut aivan mitä sattuu täällä keskustelupalstalla, alkaen "luukkuhousuista" ja "Pitkä-Betsy" kivääreistä, joita B-miehet esikuntakomppaniassa kanniskelivat, kun heille ei toimivia kivääreitä voinut luottaa. No, tuota en pidä niin pahana, mutta perättömien tietojen levittäminen toisesta kirjoittajasta on paha juttu. Siitä pitäisi rapsahtaa muutama viikko ehdotonta. Siinä ei pään silittäminen riitä. Siinä on takana laki ja palstan omat säännöt. Tätä mieltä minä olen.

Pollari: Onko koko osiolla tulevaisuutta?

Kariola: Eriävät mielipiteet mahdollisesta syyllisestä pitäisi hyväksyä, perättömien juttujen levittäminen toisesta kirjoittajasta pitäisi lopettaa, toisen kirjoittajan nimittely halventavilla nimityksillä pitäisi lopettaa, ylläpidon pitäisi olla puolueeton ja rankaista ainakin perättömien juttujen levittäjiä, koska siinä rikotaan sääntöjen lisäksi myös lakia. Vaikeata on. Ei keskustelusta tule mitään, jos kaikki ovat samaa mieltä syyllisestä ja kehuvat toinen toisiaan. Eri mieltä olevia kehotetaan painumaan muualle. Ei tosiaan hyvältä näytä!

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Miksi Hessu saa levittää perättömiä tietoja?

Viesti Kirjoittaja awa »

matlockb kirjoitti:Mielestäni on erittäin surullista että tilanne pääsee räjähtämään tähän pisteeseen kuin se nyt on Hessun ja Wagnerin osalta kärjistynyt.
Sama tapahtuuko tämä oikeassa elämässä vai netissä.
Juurikin näin.

Tämä "Arska -keskustelu" pitäisi avata kaikille - jos sitä täällä ylipäätään käydään.
Täällä keskustellaan Gustafssonista, Assmannista, Pirisestä, lintupojista, kioskimiehestä ja ties kenestä tekijäehdokkaasta tai epäillystä heidän omilla nimillään. Suomessa on sananvapaus ja keskustella voi tähän murhaan liittyen, toki tietyissä rajoissa ja lain puitteissa. Sananvapauden nimissä.

Arska -keskustelu ei ole mitään keskustelua mistään. Anonyymi hemmo jos on ylipäätään kukaan ja mikäli on joku tapaukseen varmasti liittyvä ihminen ja se on todistettavissa, niin miksi nimeä ei voisi käyttää? Poliisi paikalle ja nimi tätä kautta esille.

Mikäli kysymys on vain huuhaa höpötyksestä ja mitään näyttöä ihmisen osallisuudesta ei ole, niin neuvoisin olla tuomatta häntä tekijäehdokkaaksi kolmoismurhaan. Vaikka ihminen olisikin Hessun ja Wagnerin yhteisesti tietämä Arska, niin riitelyä ei kannata jatkaa, mikäli keskustelu ei ole avointa.

Lakia en ole lukenut, mutta voisin kuvitella, että lakipykälätkin tulevat aika nopeasti vastaan, mikäli syyttelyä jatketaan vihjaillen sitä ja tätä. Tämä tietysti edellyttää, että vihjailun kohteeksi joutunut henkilö on tunnistettavissa/arvattavissa kirjoituksista.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Miksi Hessu saa levittää perättömiä tietoja?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Muistutan, että koko Bodom-keskustelu alkoi 2000-luvun alkupuolella Klak-sivustolla juuri Arskan tunnustuksista ja että KRP ilmoituksensa mukaan on viime vuonna alkanut tutkia mahdollista osuuttaan Bodomin kolmoismurhiin. Arska on nuokin surmat myöntänyt eri asiamiehilleen 1990-luvulla.

Gustafssonin hirttoporukka saa puolestani uskoa vaikka Lentävään Spagettihirviöön, mutta tiedoksi vain, että Nils Gustafsson on galaksimme ainoa taho, jota ei enää voi kolmoissurmista syyttää asiassa annetun lainvoimaisen tuomion jälkeen.

Lainkuuliaiset kansalaiset eivät näin menettele, mutta köysiporukan kirjoitelmista selvästi paistaa läpi tietämättömyytensä vuoksi se kuvitelma, että syyttömällä olisi velvollisuus todistaa syyttömyytensä.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Miksi Hessu saa levittää perättömiä tietoja?

Viesti Kirjoittaja awa »

Keskustella saa ja asioita voi pohtia. Ei ole laitonta.

Mutta jos syyttää täysin ulkopuolista ihmistä murhaajaksi keskustelupalstalla ja tämän henkilön henkilöllisyys paljastuu, ollaan hyvin lähellä kunnianloukkausta - vähintäänkin.

Minä en tähän Arskasta -keskusteluun osallistu muuten kuin pitämällä tätä arskaa täysin keksittynä henkilönä. Hessu ja Wagner voitte aiheesta toisianne nokitella (minun puolestani) aivan vapaasti. Totean vain, että ongelmia voi tulla, jos tämän arskan takaa (näillä keskustelufoorumeilla), paljastuu todellakin oikeasti joku ihminen.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Miksi Hessu saa levittää perättömiä tietoja?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Awa, B3M-aihetta seuranneena olet tietoinen siitä, että Arska ei ole mielikuvitusolento.

Joku hänet tunteva, mahdollisesti juuri Hessu52, yksilöi tahon takavuosina Bodom-forumeilla jopa kotiosoitteensa kertomalla ja kiikutti sitten Arskalle nipun hänestä eri Bodom-palstoilla keskusteltua.
Juttu eteni kunnianloukkauksena, Arska sai turpiinsa hovioikeudessa ja lähti samantien Amerikkoihin.
Syyttäjällä ja oikeusistuimella olisi hänelle asiaa, mutta ei ole suostunut saapumaan oikeuden eteen.

Tässä tosiasiat.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Miksi Hessu saa levittää perättömiä tietoja?

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Wagner kirjoitti:Awa, B3M-aihetta seuranneena olet tietoinen siitä, että Arska ei ole mielikuvitusolento.

Joku hänet tunteva, mahdollisesti juuri Hessu52, yksilöi tahon takavuosina Bodom-forumeilla jopa kotiosoitteensa kertomalla ja kiikutti sitten Arskalle nipun hänestä eri Bodom-palstoilla keskusteltua.
Juttu eteni kunnianloukkauksena, Arska sai turpiinsa hovioikeudessa ja lähti samantien Amerikkoihin.
Syyttäjällä ja oikeusistuimella olisi hänelle asiaa, mutta ei ole suostunut saapumaan oikeuden eteen.

Tässä tosiasiat.

8)
Onko missään, esim. uutisissa/netissä ollut faktaa että tällainen kunnianloukkausjuttu on ollut?
pasi
Martin Beck
Viestit: 818
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 10:58 am

Re: Miksi Hessu saa levittää perättömiä tietoja?

Viesti Kirjoittaja pasi »

matlockb kirjoitti:Onko missään, esim. uutisissa/netissä ollut faktaa että tällainen kunnianloukkausjuttu on ollut?
Eräästä tapauksesta Iltalehti on uutisoinut näin:
http://www.iltalehti.fi/espoo/200808148100735_eo.shtml

Uutisia jutun myöhemmistä vaiheista en muista nähneeni.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Miksi Hessu saa levittää perättömiä tietoja?

Viesti Kirjoittaja awa »

Jotakin tuttua tuossa IL jutussa on. Sitä en kiistä.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Vastaa Viestiin