Mies raiskasi 15-vuotiaan kotibileissä

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Mies raiskasi 15-vuotiaan kotibileissä

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

En ole tuota teidän kädenvääntöä kauheasti seurannut, mutta miten ollaan päästy 15-vuotiaan raiskauksesta homoseksuaaleihin? :shock:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: Mies raiskasi 15-vuotiaan kotibileissä

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Nooruska kirjoitti:En ole tuota teidän kädenvääntöä kauheasti seurannut, mutta miten ollaan päästy 15-vuotiaan raiskauksesta homoseksuaaleihin? :shock:
Kysypä Sirulta. Hän sen teeman lanseerasi... 8)
jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mies raiskasi 15-vuotiaan kotibileissä

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

Siru83 kirjoitti:Niin nyt puhuttiin yläasteikäsistä eli 13-15-vuotiaista keskivertotytöistä.
Sinä ja ystäväsi ette paljon juhlivina ja vanhempien miesten kanssa aikaa viettäneinä ja ilmeisesti heidän kanssaan kokemuksia keränneinä kuuluneet yläasteikäisinä keskivertoryhmään, koska yhdeksäsluokkalaisistakin suomalaisista tytöistä n. 70% ei ole kokenut yhdyntää (Pia Suvivuon tutkimus, 2011). Vielä selvästi pienemmällä osalla kuin tuolla 30%:lla on tuollaisia kokemuksia selvästi vanhempien miesten kanssa, eli puhutaan marginaaliryhmästä.

Jos yläasteikäisellä tytöllä on seksisuhteita selvästi vanhempiin miehiin, eikä vanhemmat puutu siihen kyse mielestäni on välinpitämättömyydestä ja leväperäisyydestä. Ja vaikka vanhemmat ei kaikkea tietäiskään, niin jos lapsi juoksee yömyöhään ulkona melkein joka ilta, niin kyllä normaalissa vanhemmassa se herättää kysymyksiä.

Tässä tapauksessa on kyse tytöstä, joka on muuttanut mieltään kesken tilanteen ja katunut jälkeenpäin. Toisin kuin nimimerkille "Hairahtelija", hänelle tällainen tilanne on ollut traumaattinen ja ikävä. Vaikka 15-vuotias pitäisi vanhempia miehiä komeina ja jännittävinä, se ei tarkoita sitä että hän on fyysisesti ja henkisesti valmis seksiin etenkään jonkun 25-vuotiaan kanssa joka voi vaatia kokemattomalta tytöltä ties mitä.

Anteeksi mutta onko sulla lapsia että pystyt sanomaan mikä herättää "NORMAALIEN" vanhempien epäilykset? Jos nuori luuhaa kavereidensa kanssa kaikki illat ulkona on lähinnä outoa silloin jos se tulee ajoissa kotia. Esim siellä missä minä olen kasvanut ni oli täysin normaalia että me hengattiin frendien kanssa yömyöhään viikonloppusin pihalla yms eikä kenenkään vanhemmat huolestunut kun oltiin yhdessä. Se mitä me tehtiin ei vanhempien korviin eksynyt, pöllittiin autoja, juotiin viinaa ja tehtiin pahoja. Mäkin olin todella loistava valehtelemaan ja varsinkin kun ainoana tyttönä 6 veljen kanssa kasvaneena ni aina vaan tokastiin että olisikohan sille pitänyt tehdä sisko ko ottanut vaikutteita veljistään.. Ei elämä ole niin mustavalkoista varsinkaan jos kyse on lapsista ja nuorista!
Life. It´s just fucking thing after nother...
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Mies raiskasi 15-vuotiaan kotibileissä

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Siru83 kirjoitti:
Kerjäsi-kerjäsi, mutta osaamattomuuttaan; liian pitkälle mennyttä flirttiä, kun typy aavistaa mikä valta hänellä asuu jalkojen välissä ja nuoressa kimmoisassa ihossaan, joka tuoksuu viattoman puhtaalle.
Ei saisi takertua sanoihin, mutta tää on kyllä jotenkin kuin kirjoitettu jonkun varhaisteineistä fantasioivan näkökulmasta. Miten voi muuten sanoa, että jollain 13-v asuu "valta jalkojen välissä"?
Kyse valta-vastuu-sanaleikistä joo...

Tytöt sen "vallan" itse tajuaa ja viimeistään sitten naisena. Sen kuinka mies juoksee vaikka kuunsiltaa saadakseen pusun poskelle. Ja siinä on taustalla sitten se normaali nisäkkäiden kilpakosio- ym. meininki. Tai ainakin pitäisi miehen juosta, ja ainakin romanttisissa kuvitelmissa. Yleensä juoksee, ainakin alkuun. Jotkut marginaalipellet ottaa väkisin tai huiputtaa tyttöä/naista seksiin tai muuhun omaan haluunsa.

Ja varmahkosti on äijien keskimäärin helpompi langeta nuoren/nätin lemmenloukkuun kuin vanhan ja ruman, jos siis naiset kilvoittelisivat jollakin tasolla. Nuoruuden raja on sitten se kysymys, joka on hyvin häilyvä, suuntaan jos toiseen. Joskus ennen ensimmäisiä, sanalla - olisko ollu siinä 90-luvu tietämillä - pedofiili leimattua kohujutturypästä oli jotenkin hyväksyttävämpää tunnustaa se. Ihan yksityisten ihmisten tai "tavallisten" lehtien ja elokuvien jne. Nyt sen hyväksyminen leimaa lapsenraiskauksista haaveilijaksi.

Kuulostaako pahalta? No, tämä vain näkökulma yhteiskuntaan ja siihen kuuluisaan sosiaaliseen yhteiseloon.
jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mies raiskasi 15-vuotiaan kotibileissä

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

Ja lisään vielä että mä en ainakaan tunnista onko nuori 15 vuotias tai 18 vuotias, ne näyttää kaikki samalle ja käyttäytyykin samallalailla. Ihan yhtä penikoita, tyhmiä ja naiiveja elämässä. Mutta se ei oikeuta ketään kyllä raiskaamaan tai syyttämään ketään muuta kun sitä joka raiskaa!
Life. It´s just fucking thing after nother...
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Mies raiskasi 15-vuotiaan kotibileissä

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

jenni82 kirjoitti:Ja lisään vielä että mä en ainakaan tunnista onko nuori 15 vuotias tai 18 vuotias, ne näyttää kaikki samalle ja käyttäytyykin samallalailla. Ihan yhtä penikoita, tyhmiä ja naiiveja elämässä. Mutta se ei oikeuta ketään kyllä raiskaamaan tai syyttämään ketään muuta kun sitä joka raiskaa!
Ei ja uutisen mukaan tyttö kertoi ikänsä mutta mies ei siitä välittänyt.

Asiaan toki liittyy myös arvokeskustelu siitä miten hyvin vanhempien pitää olla perillä tuon ikäisen lapsen menemisistä. (Ihan täysi lapsi ja mielestäni vanhempien kuuluu tietää missä lapsi menee, eikä vaan luulla tietävänsä. Jos ei voi lapseensa luottaa niin sitten sen voi laittaa istumaan huoneenseensa, ei lapsilla/nuorilla ole mitään automaattista "oikeutta" saada kulkea kaupungilla yömyöhään ja ryypätä. Nuoret ehkä kuvittelee niin mutta vanhemmilla se valta on oltava) Se ei kuitenkaan tarkoita että tapahtuneesta kuuluisi laittaa minkäänlaista vastuuta tytölle itselleen tai hänen vanhemmilleen. Vastuu on yksin raiskaajan eikä sitä vastuuta poista tai vähennä se miten innokkaasti tyttö on aluksi häneen suhtautunut tai miten hanakasti ottanut vaikka tarjottavaa juomaa vastaan. Yksinkertainen totuus, ei on ei.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7240
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Mies raiskasi 15-vuotiaan kotibileissä

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Itse olen tehnyt sellaisen havainnon, että vanhemmat, jotka itse ovat olleet nuorena "hurjia" hyväksyvät tälläisen käytöksen myös lapsiltaan. Esimerkiksi teiniäitiys tuntuu olevan perinnöllistä...
jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mies raiskasi 15-vuotiaan kotibileissä

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

Tiina kirjoitti:Itse olen tehnyt sellaisen havainnon, että vanhemmat, jotka itse ovat olleet nuorena "hurjia" hyväksyvät tälläisen käytöksen myös lapsiltaan. Esimerkiksi teiniäitiys tuntuu olevan perinnöllistä...
Kyllä, minä elävä esimerkki siitä! Sillä erolla tosin että mulla on todella tiukat säännöt joiden mukaan pelataan. On selkeät kotiintulo ajat, nukkumaan meno ajat yms. Tahdon myös olla tekemisissä lapsieni kavereiden vanhempien kanssa jotta omat lapseni ei kusettas mua niinko minä aikoinani omia vanhempia. Itse tosin liikkunut aina porukoissa jossa kaikki on tuntenut toisensa ja ollut vanhempia kundeja mukana mutta kun on useampi veli ni se herran pelko muhun koskemisessa on ollut kova ja oon saanut kyllä olla rauhassa. Joku tuolla sanoikin että nuorella on hirveät paineet tulla hyväksytyksi ja kasvaa aikuiseksi. Mä itse haaveilin jotta oisin lain silmissä aikuinen eli 18vuotias vaikka täysi kakarahan silloinkin on. Kuvittelee olevansa niin paljon enemmän kuin ne pennut jotka lukee kokeisiin ja on kilttejä. Harmi että nuorten elämä on nykyään niin kaksi väristä, jos olet kiltti olet nörtti ja jos olet "paha" tyttö ni olet cool.
Life. It´s just fucking thing after nother...
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Mies raiskasi 15-vuotiaan kotibileissä

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Ja varmahkosti on äijien keskimäärin helpompi langeta nuoren/nätin lemmenloukkuun kuin vanhan ja ruman, jos siis naiset kilvoittelisivat jollakin tasolla. Nuoruuden raja on sitten se kysymys, joka on hyvin häilyvä, suuntaan jos toiseen.
Sorry mutta vain tietty marginaaliryhmä aikuisista miehistä kattelee jotain 13-vuotiaita tyttöjä seksiobjekteina. Normaalit miehet taas suhtautuu vihamielisesti tähän marginaaliporukkaan. Eikä retoriikka muuta sitä tosiasiaa, että varhaisteinit ovat fyysisesti vielä kehittymättömiä; heidän vartalonsa on vasta alkanut muuttua naisen vartaloksi. Heidän on vaikea vielä tulla raskaaksi. Siksi normaalit miehet tuntevat eniten vetoa "lisääntymisikäisiin" n. 20-25-vuotiaisiin naisiin, joiden hedelmällisyys on korkeimmillaan.

Mutta siis se että sinun silmissäsi joku 13-15-vuotias voi olla seksiobjekti, ei tarkoita että useimpien muiden aikuisten miesten silmissä voisi. Monet heistä näkevät hintelät, pienirintaiset ja kapealanteiset tytöt vielä lapsina - mitä useimmat heistä fyysisesti ja henkisestikin hyvin pitkälle vielä ovat. Jotkut eivät voi ymmärtää sitä, että joidenkin pervojen silmissä nuoret uima-altaissa pulikoivat ja keskenään kikattelevat tyttöset voivat olla seksuaalisten mielihalujen kohde. Siitä tämä ihan ansaittu ja aiheellinen vihamielisyys teinienmetsästäjäpervoja kohtaan niin aikuisten miesten kuin naistenkin taholta.
Raid

Re: Mies raiskasi 15-vuotiaan kotibileissä

Viesti Kirjoittaja Raid »

No niin... Eikohan sitten lueta se otsikko uudestaan ja palataan otsikon mukaiseen aiheeseen.... Seuraava OT paasee tuomioistuimen kasittelyyn ...... Juu hyvaa kesaa vaan kaikille ;-)

RAID
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6675
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Re: Mies raiskasi 15-vuotiaan kotibileissä

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Nyt on hovi sanonut kantansa.
MTV3 kirjoitti:http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... tibileissa

Kahden vuoden vankilatuomio 15-vuotiaan raiskauksesta kotibileissä
15.12.2011 16:41

Helsingin hovioikeus on pitänyt voimassa Tuusulan käräjäoikeuden antaman tuomion 15-vuotiaan tytön raiskauksesta kotibileissä vappuna 2010.

Tekohetkellä 24-vuotias mies tuomittiin raiskauksesta ja lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä kahdeksi vuodeksi vankilaan.

Tapahtumat saivat alkunsa, kun 15-vuotias oli ollut kaverinsa kanssa viettämässä aikaa 24-vuotiaan kotona, jossa oli ollut paikalla muitakin henkilöitä. Illan aikana oli nautittu alkoholia.

24-vuotias oli johdattanut 15-vuotiaan omaan huoneeseensa, jossa mies oli pakottanut hentorakenteisen tytön seksiin väkivaltaa käyttäen. Kun tyttö pyytänyt päästä pois ja sanonut todellisen ikänsä, oli mies vastannut "asiat hoidetaan loppuun, halusit tai et".

Tyttö kertoi jälkeenpäin tapahtuneesta perheelleen, jonka rohkaisemana tyttö teki 24-vuotiaasta rikosilmoituksen.

Oikeus uskoi tyttöä

Mies kiisti raiskauksen, kun juttua käsiteltiin käräjäoikeudessa. Hän myös kiisti tienneensä tytön todellista ikää.

Oikeus päätti kuitenkin uskoa tyttöä, sillä tämä oli kertonut tapahtuneesta uskottavasti ja johdonmukaisesti useille eri tahoille. Tyttö oli myös käynyt lääkärintarkastuksessa rikoksen jälkeen.

Oikeudessa kuultujen todistajien mukaan tyttö oli käyttäytynyt normaalisti päästyään miehen huoneesta ulos. Oikeus ei pitänyt asiaa kuitenkaan erityisen merkittävänä, sillä on ymmärrettävää, ettei järkyttynyt lapsi halunnut paljastaa järkytystään muille kotibileissä olleille.

Kotiin päästyään tyttö oli ollut itkuinen ja pois tolaltaan.

Outo perustelu lievensi rangaistusta

Asiantuntijat arvioivat tapahtuneen vaikuttaneen tytön kasvuun ja kehitykseen erittäin haitallisesti.

Enimmäisrangaistus raiskauksesta on kuusi vuotta. Kahden vuoden rangaistusta käräjäoikeus perusteli sillä, että kyseessä oli ollut illanvietto, jossa oli nautittu alkoholia. Uhri oli mennyt miehen huoneeseen vapaaehtoisesti. Toisaalta rangaistusta korotti se, että teko oli toteutettu nöyryyttävällä tavalla ja uhri oli tuntenut teosta voimakasta kipua.

Mies määrättiin korvaamaan uhrille kärsimyskorvauksia yhteensä 8 500 euroa. Hän on istunut tuomiotaan käräjäoikeuden kesäkuisesta ratkaisusta lähtien.
Tapsa K
Harjunpää
Viestit: 331
Liittynyt: To Elo 18, 2011 7:34 pm

Re: Mies raiskasi 15-vuotiaan kotibileissä

Viesti Kirjoittaja Tapsa K »

En jaksanut lukea koko ketjua sanasta sanaan läpi (no shit, kokeileppa itse yhdeltä istumalta), mutta ei sattunut kohdalle mitään tekijän henkilöllisyydestä.

Tuomittu on aito keravalaismies, ei "keravalaismies" (en tiedä esittikö joku tällaista arvausta).
Nimikirjaimet L.E.(sukunimi.etunimi.)
Sunshine
Nikke Knakkertton
Viestit: 165
Liittynyt: La Helmi 26, 2011 11:16 pm

Re: Mies raiskasi 15-vuotiaan kotibileissä

Viesti Kirjoittaja Sunshine »

"Tyttö kertoi jälkeenpäin tapahtuneesta perheelleen, jonka rohkaisemana tyttö teki 24-vuotiaasta rikosilmoituksen."
Pisti tämä lause silmään tuosta mtv3:n jutusta. Eihän alaikäinen voi edes tehdä rikosilmoitusta ja miksei perheenjäsen ole itse tehnyt ilmoitusta näin vakavasta rikoksesta. Itse ainakin kävelisin samantien poliisilaitokselle jos joku kertoisi tälläistä.
A Laza
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: Su Joulu 07, 2008 12:31 am

Re: Mies raiskasi 15-vuotiaan kotibileissä

Viesti Kirjoittaja A Laza »

Miksi ei alaikäinen muka voisi tehdä rikosilmoitusta?
Sunshine
Nikke Knakkertton
Viestit: 165
Liittynyt: La Helmi 26, 2011 11:16 pm

Re: Mies raiskasi 15-vuotiaan kotibileissä

Viesti Kirjoittaja Sunshine »

A Laza kirjoitti:Miksi ei alaikäinen muka voisi tehdä rikosilmoitusta?
Siis en ole varma asiasta, mutta olettaisin, että ei voisi. Saatan kyllä olla väärässä.
Vastaa Viestiin