HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
annaanna

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Rasittavaa luettavaa nuo ulkosuomalaisen kilpensä kiillottamiseen laatimat sekamelska -viestit, joissa järjestään ohittaa itse asian ja päpisee asian vierestä, onneksi Tara ymmärtää siirtää kakkeliin höpinänsä.

Vai on saatu laamannilta selkokielinen selitys tästä häkenauha asiasta. Hienoa! Tää lupaa hyvää tulevia päätöstekstejä odottaville! Eikun odotetaan.

Hassu ajatus, että äänitteessä olisi jotakin "henkilökohtaisempaa" ja "salassapidettävämpää" kuin siitä tehdyssä litteroinnissa. Jos semmoinen julkisuusperiaate olemassa on, niin käyttöön vaan. Varsinkin kun ensi elokuussa lehdet tuohta repivät taustanauhajutuilla. En haluaisi, että medialla olisi jonkinlainen yksinoikeus nauhoitteesta ja oikeusistunnosta valittuja paloja kertoilla. Tämä nauhan kuunteluhan tavallisille tasalaatuisille lanttupäille (ja meille minfolaisille :lol: ) antaa mahdollisuuden arvioida nauhasta tehtyjen päätelmien tolkkuisuutta. Aitoon nauhaan tutustuminen saattaa herättää jopa ihmetystä sen kelvollisuudesta ja todistusvoimasta taustaäänien osalta. Eikö se alkujaan nimenomaan Porin käräjillä todisteeksi kaikilta osin hyväksytty.

Hejac ja härkä. Erikoinen on siellä pelin henki kun näin kirjoitellaan;
(poimin lainauksen ylläolevasta Turumurren postista)
Sisotalo lähestyi minua s-postilla. En aio siihen vastata , enkä antaa uusia puh. numeroita eikä muutakaan tietoa.
Emme myöskään julkaise sisotalon posteja hejacissa toistaiseksi. Neuvottelemme asiasta.
Tämä siksi , että eräät nimimerkit eivät pidä sisotalon tyylistä ja uhkaavat lopettaa kirjoittelun hänen takiaan.
Nimimerkki , joka tietää useista sadoista rikoksista todella paljon , on foorumille tärkeämpi kuin pallejaan Auerin takia raapiva sisotalo.
Kyse ei ole siis sananvapauden riistosta , vaan se on valintakysymys.
Muistan miten taannoin nimimerkki Vodka osin naureskeli. osin oli tyrmistynyt, kun samaiselta palstalta vissiin ajatusrikoksen vuoksi poistettiin. En mitenkään voi uskoa, että olisivat ensin hyväksikäyttäneet Sisotalon toimittamaa äänitettä ja sen jälkeen jonkun ruikuttamisen jälkeen poistaneet nikin. Ällöttävää. Tää ruikuttajahan tuosta voimaantuu ja kohtaa heiluu kukkona tunkiolla. Tai siis heiluu jo :P .

Kyllä minä siis uskon, että jos ei kuolema/elämä sitä ole kopsannut ja palstalle toimittanut, niin sitten nämä hejacilaiset ovat tilanneet ne asiakirjat ja sen jälkeen siellä Helsingissä on joku käynyt arkistossa muistitikkunsa kanssa.

Ps. tuossa härän ylläolevassa viestissä kun mainittiin joku heinäkuussa poispotkitun, niin oliko mahdollisesti tämä John Doe? Joka täällä kertoili häneltä "tietoa" löytyvän. Yksi lisä nauhalähteeksi?

Ps.2. luitko Tara tuota turumurren kopsaamaa laamannin selvitystä? Nää oikeusasteet tekee itsenäisiä päätöksiään asioista, salassapidoista yms.
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

annaanna kirjoitti
Kyllä minä siis uskon, että jos ei kuolema/elämä sitä ole kopsannut ja palstalle toimittanut, niin sitten nämä hejacilaiset ovat tilanneet ne asiakirjat ja sen jälkeen siellä Helsingissä on joku käynyt arkistossa muistitikkunsa kanssa.
Voi herranen aika tuota Tuplan sisalukutaitoa ja ymmarrysta!

Hejacilaisethan kertovat ihan selvasti, etta saivat nauhan sun idoliltasi, sisotalolta. Mita sa viela yritat sossottaa?
Hejac ry tilasi , maksoi ja sai Ulvilan ETP 2:n viime keväänä. Ko. nauha ei siihen kuulunut.
Nauhan sain sisotalolta pari viikkoa ennen kesäkuista miittiämme. Se tuli s-postilla , joka on vielä tallella.
Ennen minua nauhan oli saanut ymmärtääkseni kaksi minfon nimimerkkiä.
Kuultuaan miitista , sisotalo tarjoutui - suorastaan paloi halusta - osallistua siihen. Sanoin hänelle Oukei.
Miitissä oli sisotalon lisäksi ainoastaan ry:n jäseniä.
http://www.hejac.com/forum/viewtopic.ph ... =380#p2778

P.S. Edelleen suosittelen lampimasti, etta pysyt siella omassa Tissiviikot-asiaa ketjussasi.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
annaanna

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Vastuunpakoilua.
Sä oot niin tottunut tuohon kilvenkiillottamiseen et oot ilmeisesti ilmiölle sokeitunut :D .
Mitä todistusvoimaa tuossa ^muka on, tuohan on ilman esimerkiksi sitä s-postia vaan vastuunpakoilua!

Onko siellä tehty selväksi nämä laillisuusasiat, koska asiahan on tiedossa ollut, kun ei sitä nauhoitetta sen tilatun paketin kera tullut.
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tara »

On tainneet alkaa eräätkin hänenauhan hetkiin kuuluvat 'arvoitukselliset' palaset asettua kohdalleen, esim se tytön lause:.."vähän ennen ku poliisit tuli Sen jälkeen kun me oltiin soitettu hätäpuhelu ja äiti oli kai jossai tual viälä just laittamassa puhelinta pois mää olin tänne ja sit se.."

Muistetaan sekin, ja vihdoin myös ymmärretään, mistä oli kysymys, kun tyttö sanoi 1.12.2006: ..mä ootin että äiti sais sen puhelun et millon sen vois sulkee (siis sen toisen puhelimen jossa tyttö oli!)

Kiitos sille joka tuntee havainnon omakseen, hoksottimet olleet vireessä hänellä,..

Kyllä se siltä alkaa näyttää aika vahvasti, että sen dokumentin tekijän, mikä se olikaan nimeltään Pekko Luhta tai joku sen tapainen, joutuu muuttamaan suunnitelmiaan!..Eikä se tule valmiiksi se dokumentti 'häkenauha' vielä ensivuonnakaan. Tai sitten sen dokumentin Suomen kuuluisimmasta leskestä tekee ihan joku muu.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Elizzza
Martin Riggs
Viestit: 625
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2012 12:05 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Elizzza »

Jos tässä minua kiitellään, niin jakaisin ne kiitokset kaikille kanssakeskustelijoille. Niin moni on laittanut tärkeää aineistoa esille ja pitänyt sitä esillä. Tämä on tiimityöskentelyä eikä sooloilua. Jokaisen keskustelijan anti on tärkeää. Myös he, joiden näkemyksiin ei voi yhtyä, heidän näkemyksensä yksityiskohtaisesti perusteltuina on arvokasta. Kun huomaa, että kyseiset perustelut eivät päde, siitä sitten pääsee taas eteenpäin. Tärkeitä palasia löytyy koko ajan, jopa kakkelsbergin seasta.

Sieltä löytyi esim tämä huippumiehen(?) huomio:Kakkelsperg Ti Marras 13, 2012 5:30 pm kirj. turumurre:
Luin vanhoja ja löytyi hyvä kommentti siitä tytön huudosta/A:n reagointiin siihen. Eli mistä A saattoi tietää, että tyttö ei huutanut vaikka sen tähden että Huppis kävi tytön kimppuun? Äiti vain lohduttaa että älä itke siellä... Olishan siinä voinut tyttö olla vaikka puukotuksen kohteena! Mistä A tiesi, ettei??!! No siitäpä tietenkin, ettei huppista ollut
zem
Rico Tubbs
Viestit: 1239
Liittynyt: Pe Marras 16, 2012 4:41 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja zem »

zem kirjoitti:

Tässä vähän päätelmiäja huomioita nauhasta:

Ajassa n. 0:49.50 kuuluva erikoiseen ääneen ”fuit” tulee saada selitys. Joko kyseessä on

B) kohdasta on leikattu osa nauhaa pois siten, että ääni on juuri ollut alkamassa, ja siten, että äänestä on jäänyt vain pieni ”häntä”.

Tämä ”pätkäisy” voidaan (teoriassa) tehdä ajallisessa mielessä huomaamattomaksi niin, että hidastetaan koko sen jälkeisen nauhan tempoa esim. 1%. Tällöin nauhan kokonaispituus pysyisi samana, vaikka siitä olisi leikattu yli 3 sekuntia. Kukaan ei huomaa prosentin hidastumista.

HUOM: Kohtaa arvioitaessa on on huomattava myös Auerin hengityksen katkeaminen
sisäänhengityksen jälkeen n. 49.20 ja sisäänhengityksen toistuminen n. 0:51.40.
Kun HÄLYTYSKESKUSNAUHA: PUUTTUVAT SEKUNTIT AJASSA 1:34.20 – 1:36.25 editoidaan vähitellen pois, nähdään, että tyhjää tilaa edeltävä ja sitä seuraava volyymipiikki osuvat luontevasti yhteen.

JOHTOPÄÄTÖS: Hälytyskeskusnauha on mahdollisesti katkaistu kohdasta 1:32.20
ja kohtaan lisätty "tyhjät kaksi sekuntia".

Kun kaksi "tyhjää sekuntia" leikataan pois, KUUNNELTAESSA tyhjää kohtaa edeltää ULOSHENGITYS, sitä seuraa nopea SISÄÄNHENGITYS, mikä purkautuu huudoksi "Hei mun täytyy nyt ... Axxxxx".

Eli kuunneltaessa "tyhjää kohtaa" edeltävä ääni ja sitä seuraava ääni
muodostavat selkeän jatkumon.

Tjeu:
http://www.nbl.fi/~nbl3145/jalki.htm

Tällöin ajassa n. 0:49.50 kuuluva erikoinen ääni ”fuit” saa selityksen:.
kohdasta on leikattu osa nauhaa pois siten, että ääni on juuri ollut alkamassa,
siten, että äänestä on jäänyt vain pieni ”häntä”.

Tästä voi vetää vain sen johtopäätöksen, että kohdassa 0:49.50 on alkanut ääni
olisi ilmeisesti paljastanut talossa olleen ulkopuolisen niin selkeästi,
että tämän läsnäolo ei olisi jäänyt arvailujen varaan.

Kohdassa on siis tehty POISTO ja myöhemmin on tehty LISÄYS, niin että
nauhan kokonaispituus säilyy alkuperäisenä.

JOS NÄIN ON, operaatio vaikuttaa TODISTUSAINEISTON TÖRKEÄLTÄ VÄÄÄRISTELYLTÄ,
joka edellyttää asiaa koskevan tutkimuksen aloittamista.

Ehkä joku äänenkäsittelyn alkeet hallitseva voi verifioida ylläolevan?
(Vai uskaltaako?)
huippumies
Roger Murtaugh
Viestit: 872
Liittynyt: Ke Maalis 07, 2012 9:59 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja huippumies »

Tai sitten silotalo kumppaneineen on tehnyt tuon ennen kuin laittoivat rikollisella tavalla hankitun nauhan levitykseen...?
Avatar
Arse Nelupin
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 99
Liittynyt: La Elo 11, 2012 10:28 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Arse Nelupin »

zem kirjoitti:Kun HÄLYTYSKESKUSNAUHA: PUUTTUVAT SEKUNTIT AJASSA 1:34.20 – 1:36.25 editoidaan vähitellen pois, nähdään, että tyhjää tilaa edeltävä ja sitä seuraava volyymipiikki osuvat luontevasti yhteen.

JOHTOPÄÄTÖS: Hälytyskeskusnauha on mahdollisesti katkaistu kohdasta 1:32.20
ja kohtaan lisätty "tyhjät kaksi sekuntia".

Kun kaksi "tyhjää sekuntia" leikataan pois, KUUNNELTAESSA tyhjää kohtaa edeltää ULOSHENGITYS, sitä seuraa nopea SISÄÄNHENGITYS, mikä purkautuu huudoksi "Hei mun täytyy nyt ... Axxxxx".

Eli kuunneltaessa "tyhjää kohtaa" edeltävä ääni ja sitä seuraava ääni
muodostavat selkeän jatkumon.
Poistin myös tuon tauon välistä ja liitin päät yhteen. Mielestäni eivät sopineet yhteen, koska Anneli aloittaa välittömästi uloshengityksen jälkeen "Hei mun täytyy...". Näin minä sen kuulen, siis ilman tuota nopeaa sisäänhengitystä.

Aikamoisia salaliittoteorioita heittelet ilmoille. Ihan into piukeana odottelen Sirpan paluuta areenalle, saadaan sitten nähdä varsinaista älyn säkenöintiä, kun te kaksi alatte näitä sun teorioita puimaan.

PS. Täällä itse kukin esittelee oman loogisen päättelykykynsä erinomaisuutta, ja yhtäkkiä kirkkain silmin väitetään, ettei muka tiedetty mistä tallenne on peräisin. Hävetkää ;)
Elizzza
Martin Riggs
Viestit: 625
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2012 12:05 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Elizzza »

zemillä on tarkoituksenaan saada koko Häke-nauha näyttämään väärennetyltä. Kun yksi kohta saadaan vaikuttamaan väärennetyltä, sitten toinen ja kolmas kohta, lopuksi koko nauha. Tällöin kaikki nauhan kohdat, jotka tuovat ilmi kakkospuhelimen ja nauhotteen käytön, olisivat vain väärennöksiä ja sitä ei voisi käyttää todisteena. Tähän zem pyrkii, vähin erin.
zem saapui keskusteluihin 16.11.2012.

Zem esittää, että nauhasta on poistettu huppis.

Samalla tavoin voitaisiin esittää, että valokuvista on photoshopattu huppis pois.
1:25 Uhri: Hälytyys...tule(e) tänne apuun.
1:34 (Tallennuksessa tyhjä kohta kahden sekunnin ajan)
1:36 Epäilty: Hei mun täytyy ny (huutaa lastaan).
1:38 Lapsi: Niih.
1:39 Epäilty: Tuuksä tänne puhelimee?
voiko tyhjä kohta olla syntynyt niin, että AA on painanut lankapuhelimen mykistysnappia ja samalla huutanut tyttöä?
zem
Rico Tubbs
Viestit: 1239
Liittynyt: Pe Marras 16, 2012 4:41 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja zem »

Arse Nelupin kirjoitti: Poistin myös tuon tauon välistä ja liitin päät yhteen. Mielestäni eivät sopineet yhteen, koska Anneli aloittaa välittömästi uloshengityksen jälkeen "Hei mun täytyy...". Näin minä sen kuulen, siis ilman tuota nopeaa sisäänhengitystä.

Aikamoisia salaliittoteorioita heittelet ilmoille. Ihan into piukeana odottelen Sirpan paluuta areenalle, saadaan sitten nähdä varsinaista älyn säkenöintiä, kun te kaksi alatte näitä sun teorioita puimaan.

PS. Täällä itse kukin esittelee oman loogisen päättelykykynsä erinomaisuutta, ja yhtäkkiä kirkkain silmin väitetään, ettei muka tiedetty mistä tallenne on peräisin. Hävetkää ;)
Kiireinen sisäänveto ja suun "maiskautus" mielestäni on, ennen "Hei mun täytyy...".
Ja luonteva jatkumo

Linkki jäi päivittämättä, se ohessa:
http://www.nbl.fi/~nbl3145/jalki.htm

Samaa hiljaisuutta kuin tuossa kahdessa sekunnissa syntyy ääniohjelmien
hiljaisuusgeneraattoreilla (mm. Audacityn - ks. linkin kuvat).

Tuota on tutkittu ja kuunneltu iät ja ajat - eli se lienee ihan lienee samanlainen kaikissa
"versioissa" -mikäli niitä väitetään olevan. Mutta yhtäkkiä näitä sitten
muka onkin IHAN erilaisia? Olisko noin?
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10895
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Aluksi kamalan tyhmä kysymys, kun en muista, vaikka onkin perusasioita: onko alkuperäinen häke-"nauha" analoginen nauha vai digitaalinen tallenne?

Jos se on digitaalinen tallenne, kuten muistelen, niin mikäli/kun ko. kahden sekunnin tauko on täydellistä hiljaisuutta ilman bitin bittiä, niin tottakai tämä on äänitykseen jälkikäteen tuotettu tauko, eikä voi johtua Tähtisentien pään touhuista mitenkään. Eikä näytä olevan mitään syytä myöskään sille, että nauhoittava ohjelma olisi yhtäkkiä lakannut nauhoittamasta ja SILTI jättänyt sen nauhoittamattoman osan pituuden verran tyhjää lopulliseen äänitteeseen. Eihän digitaalisella tallenteella ole mitään nauhaa/kelaa, joka jatkaa pyörimistään laitteiston lakattua äänittämästä ja aiheuttaisi äänettömän kohdan. (Lisäksi "tyhjässä kohdassa" on ääntä, eli ei edes olisi mitään syytä, että ohjelma olisi johonkin hiljaisuuteen reagoinut ja lopettanut äänityksen.)

Mikäli ohjelma/laitteisto OLISI lopettanut äänityksen äänettömyyden tai teknisen syyn/vian takia, eikö kuitenkin lopullisessa äänitteessä nauhoitus olisi jatkunut heti katkon jälkeen, ilman mitään tyhjiä kohtia? Miten tuommoinen täydellinen datan poispyyhkiytymä edes voisi tulla äänitysvaiheessa? Eikö se väkisinkin ole syntynyt äänityksen jälkeen?

Minusta tauko voi tulla vasta, kun alkuperäisen äänityksen päälle on äänitetty tyhjää (tai sitten lisätty tyhjä pätkä väliin). Se on toki voinut tulla jotenkin jo äänitysvaiheen jälkeen heti, jonkun ihmeellisen teknisen häiriön takia, mutta joka tapauksessa jonkin aikaa tuossa tauon kohdalla on tallenteella ollut ääntä, mikäli taukoa ei ole sinne jälkikäteen lisätty tyhjää lisäämällä. Ja jos/kun ääntä on ollut, se on todennäköisemmin poistettu pyyhkimällä/äänittämällä tyhjää päälle kuuntelu/purku/editointivaiheessa. Varmaankin vahingossa...


PS: en ole tekniikkamiehiä pahemmin, eli spekulaatiot saa ampua alas, jos olen jotain käsittänyt täysin väärin=) Mutta onko tuo pointti oikein: ei ole olemassa mitään "pyörivää kelaa", joka jatkaa liikettään nauhoituksen jostain syystä katkettua ja näin jättäisi lopulliselle kuultavalle äänitteelle kahden sekunnin tyhjän kohdan? Jos diginauhoitus katkeaisi, ei tulisi tyhjää taukoa?
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Pieleen meni taas naakka.

Digitaalinen ja siis nollaa ja ykköstä - vaikka onkin tallennettu magneettinauhalle. Siitä tehty tiedostomuunnos ja tallennettu cd:lle. Alkuperäinen arkistoitu.
Gerbera
Remington Steele
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Touko 16, 2011 12:00 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Gerbera »

Miten käy jos häkestä linja on mykistetty, eli nollaa ja Anneli mykistää oman luurin? Nauhoitteeseen jää vain nollaa, jolloin laitteisto lopettaa tallentamisen. Jos kyseessä on linjan molemminpuolinen mykistäminen ja nauhoituksen pysähtyminen, voi tuo noin kahden sekunnin tauko olla ollut todellisuudessa paljon pidempi, mutta tallenteelle siitä on jäänyt vain laitteiston reagointiaika.
Elizzza
Martin Riggs
Viestit: 625
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2012 12:05 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Elizzza »

Onko kellään kuulustelupöytäkirjaa, tyttö 16.9.2009?

Löysin tämän Iltalehdestä:
Kun tyttö meni kolmannen kerran vanhempiensa huoneen ovelle, hän näki isänsä lattialla. Tuossa vaiheessa äiti ei ollut makuuhuoneessa, vaan tytön mukaan "ehkä jossain lähellä, ehkä soittamassa hätäpuhelua".

- Mä en muista, se kohta mulla on aika silleen, että mä en muista siitä mitään. Ehkä äiti oli puhelimessa tai kun se tuntui kaikista pisimmältä osuudelta. Ehkä äiti välillä se oli puhelimessa ja välis se kävi katsomassa isää ja sit se meni taas takaisin puhelimeen. Sen jälkeen mä muistan vaan, kun se murhaaja lähti.

Poliisi ei uskonut siihen, että tyttö muistaa muut asiat tarkasti, mutta ei muista äitinsä olinpaikkaa tuolloin.

Tyttö kiisti muistavansa.

- Mä en muista sitä yhtään. Mä katsoin vaan iskää, kun se oli kaikkein kamalin. Mä en keskittynyt mihinkään muuhun.

Tyttö muisti vain, kuinka äiti juoksi murhaajaa karkuun hänen ollessa puhelimessa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010041 ... 5_uu.shtml

Tämä on hyvä tilannekuvaus. Tyttö sanoo että äiti meni takasin puhelimeen, hän ei sano, että äiti tuli. Meni siis siihen irtopuhelimeensa, tyttö ei välttämättä nähnyt missä äiti oli irtopuhelimensa kanssa, nauhureineen.
Harpo

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Gerbera kirjoitti:Miten käy jos häkestä linja on mykistetty, eli nollaa ja Anneli mykistää oman luurin? Nauhoitteeseen jää vain nollaa, jolloin laitteisto lopettaa tallentamisen. Jos kyseessä on linjan molemminpuolinen mykistäminen ja nauhoituksen pysähtyminen, voi tuo noin kahden sekunnin tauko olla ollut todellisuudessa paljon pidempi, mutta tallenteelle siitä on jäänyt vain laitteiston reagointiaika.
Onkohan Häkellä jokin muu tapa tarkastaa se aika, jonka virkailija oli pois puhelimesta, vai ovatko sielläkin käyttäneet nauhoitetta? On nimittäin mielenkiintoinen tuo Gerberan huomio, että kahden sekunnin tauko olisi vain laitteiston reagointiaika siihen, että molemmat päät ovat mykistyneet ja Anneli olisi voinut pitää mykistystä päällä kauemminkin.
Lähinnä tulee mieleen, että alle olisi voinut jäädä jokin Jukan erityisen paljastava huuto. "Se valehtelee" -tyyppinen.
Toisaalta kovin pitkä tuo aika tuskin voi olla, sillä nauhoite tuntuu jatkuvan samasta tilanteesta.
Vastaa Viestiin