Mitä tuntemuksia vainaja teissä herättää?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Helinä79
Lauri Hanhivaara
Viestit: 135
Liittynyt: Pe Marras 30, 2012 3:32 pm

Mitä tuntemuksia vainaja teissä herättää?

Viesti Kirjoittaja Helinä79 »

Moni minfolainen, itseni mukaan lukien, on varmasti nähnyt monia ruumiskuvia netissä yms. Itselläni on huono tapa, että on aivan pakko kurkistaa. Vaikka otsikossa jo lukee, että sisältö on varmasti shokeeraavaa, niin silti menen katsomaan. Ja yleensä kadun jälkeenpäin.

Kuinka moni on nähnyt vainajan "luonnossa" ja millaisia tuntemuksia herättänyt. Paljonhan on varmasti eroa siinä kuka vainaja on, mikä on ruumiin kunto/kuolintapa, ikä ja jopa paikkakin. Itse olen työssä, jossa väkisinkin tulee vainajia nähtyä. Tosin se ei ole jokapäiväistä ja osa kollegoista on selvinnyt kymmeniäkin työvuosia vainajaa näkemättä. Itse olen 14 työvuoden aikana löytänyt 2 vainajaa. Minulle ei "alkujärkytyksen" jälkeen ole suurempia traumoja tullut. Toista vainajaa en nähnyt, koska haju iski ovella jo niin vahvasti, että päätimme pyytää suoraan poliisit paikalle. Toinen oli sairauskohtaukseen kuollut, eikä merkkejä mistään kamppailusta tai tuskista näkynyt. Yllättävintä lienee oli se, että ruumis on todellakin "tyhjä kuori" sen jälkeen kun elämä on poistunut. Ja se, miten ihmisen ulkonäkö muuttuu kuoleman jälkeen.
The trust of the innocent is the liar's most useful tool.
-Stephen King-
pippurinen
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 92
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2008 7:44 pm

Re: Mitä tuntemuksia vainaja teissä herättää?

Viesti Kirjoittaja pippurinen »

Olin paikalla, ku Ruolahdessa nostettiin ruumis vedestä. Ei sitten niin mitään tuntemuksia.

Oman ukkini näin ruumishuoneella (luonnollinen kuolema). Oli meikattu ja kammattu niin, ettei olisi samaksi rempseäksi mieheksi tuntenut. Silitin kuitenkin kylmää kalmoa.

Isäni kuolema oli ehkä koskettavin. Hengitys loppui, pidin kädestä ja tunsin, että meni noin 4-5 minuuttia, kun sydän lakkasi lyömästä. (DNR-päätös oli tehty.) Kun elämä katosi kasvot muuttuivat täysin. Näytti pikemminkin kuivahtaneelta ja harmaalta mummolta, kuin siltä mieheltä, jona isäni tunsin. Hautajaisissa arkun äärellä en olisi halunnut enää edes koskea, koska ei mun isä ollut enää siellä. Kuitekin suutelin otsalle ja silitin kylmää kättä. Mutta se oli vain kuori, ei tuntemani ihminen.
Viimeksi muokannut pippurinen, Ke Helmi 13, 2013 12:29 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pippurinen
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 92
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2008 7:44 pm

Re: Mitä tuntemuksia vainaja teissä herättää?

Viesti Kirjoittaja pippurinen »

Olihan se mielenkiintoista. Odottaa kaksi tuntia ruumiin kanssa, että sai viedä pois osastolta. Laittaa laput silmille, että luomet pysyy kii, taitella päälle valkoinen lakana ja laitella pihlajanmarjaoksia ja valkoisia ruusuja rinnalle.

Viimeiset toiveet oli, ettei tuhkata, hauta luodaan käsin lapioilla umpeen ystävien toimesta ja laitetaan vain pieni kivi. Näin sitten tapahtuikin.
mikko1979
Hetty Wainthropp
Viestit: 471
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 5:09 pm

Re: Mitä tuntemuksia vainaja teissä herättää?

Viesti Kirjoittaja mikko1979 »

Hiukan yli parikymmentä vuotta sitten löydettiin Äänekoskella mieshenkilön ruumis omakotitalon pihassa olleesta kaivosta. Tuona samana päivänä oli yläasteen vanhenpainilta ja koululaisten piti olla paikalla. Menin pyörällä koululle ja yksi luokkakavereistani kertoi, että tuolla on mies kaivossa. Kävin siinä sitten lähempänä hetken aikaa seuraamassa tilannetta ja palasin takaisin koululle. Koululle oli tullut sitten muita koulukavereita ja päätettiin sitten, että ajetaan siitä polkupyörillä ohitse. Ajettiin siitä sitten ohi ja jokainen katsoi ohitushetkellä talon pihaan. Ruumis oli nostettu kaivosta ja makasi kaivon lähellä muovilla. Ruumis oli aikalailla mädäntyneen näköinen. Takaisin tullessa se oli saatu peitettyä. Jäin sitten hetkeksi seuraamaan lähelle tilannetta ja ennen poistumistani ruumisauto saapui paikalle. Meidän piti kokoontua sitten koulun ruokalaan ja sinne mennessä tuntui yht^äkkiä, että nyt tulee yrjö, mutta ei onneksi tullut. Ei tuosta näystä kuitenkaan yöunet menny, toisin kuin yhdellä kavereistani, kertoi seuraavana päivänä, että näki yöllä painajaisia. Onhan tuota sitten nähty ruumishuoneella otetut kuvat, joissa ekassa makasi arkussa mummoni ja toisessa kuvassa makasi arkussa enoni, ei noistakaan kuvista yöunet menny. Äitini oli paikalla kun pappani kuoli sairaalassa. Äiti kertoi, että se teki hänelle pahaa, kun hiukan ennen kuolemaa papan suu oli mennyt kiinni ja auki. Tietysti jotkut Alibissa olevat kuvat ruumista voivat järkyttää alussa. Aikoinaan oltiin mökillä ja nukuttiin serkun kanssa aitassa. Aitassa oli muutama kappale Alibeja ja yksi Rikosposti. Luettiin serkun kanssa niitä ennen nukkumaan menoa ja seuraavana yönä serkku halusikin nukkua aitan sijaan mökissä. Äiti sitten kysyi, että mites te ette enää nukkuneetkaan aitassa? Totesin, että luettiin molemmat illalla Alibeja ja serkkua taisi ruveta pelottamaan :P
SuBuTeX
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 9:24 am

Re: Mitä tuntemuksia vainaja teissä herättää?

Viesti Kirjoittaja SuBuTeX »

En oo suht nuoreen ikään nähny yhtäkään.
Jos on linkissä ruumiskuva, en avaa sitä.
Vituttaa kun jenkkidokkareissa lävähtää yhtäkkiä ruumis näkyviin.
Kun nään ohjelmassa ruumiin, huomaan ettei se niin kauheeta ollukaan.. Kuitenkin vähän häiritsee se ropan ei-ihmismäisyys, "nukkemaisuus".
Tiedän että tuun vielä näkeen ruumiin ja pelkään et se tulee oleen mun puoliso mutta toivon selviäväni siitä järjissäni koska se on vaan vittu elämää.
Vakavasti otettava nimimerkki?!
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Mitä tuntemuksia vainaja teissä herättää?

Viesti Kirjoittaja VoDKa »


One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Helinä79
Lauri Hanhivaara
Viestit: 135
Liittynyt: Pe Marras 30, 2012 3:32 pm

Re: Mitä tuntemuksia vainaja teissä herättää?

Viesti Kirjoittaja Helinä79 »

Kiitos VoDKa, jatketaankin siellä. Enpäs löytänyt tuota ketjua.
The trust of the innocent is the liar's most useful tool.
-Stephen King-
hirvoska

Re: Mitä tuntemuksia vainaja teissä herättää?

Viesti Kirjoittaja hirvoska »

Minussa ainakin kauhunsekaisia. No kerron oman kokemukseni vainajasta : Tulimme kaveriporukan kanssa meille siis minun ja mieheni luokse viettämään iltaa viiniä maistelen ja sitten porukkaa alkoi väsyttämään ja menimme kaikki nukkumaan . Osa porukoista meni olkkarin sohville ja sitten tämä Marko (nimi muutettu) ja keittiöön nukkumaan. Seuraavana aamuna Minä ja mieheni heräsimme ja olkkarinkin porukka heräsi ja lähtivät omille teilleen ja Marko jäi keittiöön nukkumaan ainakin luulimme niin . Me lähdimme käymään ystävän luona ja kun tulimme takaisin oarin tunnin päästä niin yritin sitten herättää tätä Markoa. En saanut häntä hereille joten soitin sitten yhdelle kaverille joka tuli 10 minuutin sisällä meille koska olin sanonut hänelle ett' täällä on yksi kaveri joka ei suostu nousemaan ja heräämään. No kaveri totesi sitten, että Marko on kuollut. Menin aivan lukkoon. Sanoin että noin nuori 34- vuotias muka kuollut. No kaveri sanoi että kyllä ja että nyt täytyy soittaa hätäkeskukseen ja niin hän soitti meidän puolesta koska olimme niin järkyttyneitä. Sitten alkoi vilisemään väkeä kuin mannerheimin tiellä ruuhka-aikana ja koko ajan kyseltiin kaikenlaista. Onneksi olin ottanut lippuviinaa koska muutenkin sairastan paniikkihäiriötä. Olimme jo olkkarin puolella dokaamassa kun näin ovenraosta miten Marko laitettiin eteisessä ruumispussiin. Ihme kyllä en ole tapauksesta nähnyt painajaisia.
Jimi Kivivirta
Lauri Hanhivaara
Viestit: 138
Liittynyt: Pe Loka 04, 2013 10:05 pm

Re: Mitä tuntemuksia vainaja teissä herättää?

Viesti Kirjoittaja Jimi Kivivirta »

Kuolema on osa elämää joten en juurikaan suhtaudu yhtään poikkeavalla tavalla ihmisen raatoon kuin eläimen raatoon metsässä tai teurastamon koukussa riippumassa. Molempia olen nähnyt, tosin ihmisen sisäelimiä en ole irroitellut ja lajitellut. Myöskään nyt nuo netistä löytyvät ihmisen tappovideot eivät juurikaan eroa siittä mitä on nähtävissä normaalissa teurastamossa normaalien teurastustoimenpiteiden yhteydessä.

Valot on pois päältä ja esiintyjä on poistunut lavalta, aiemmin ajatteleva ja tunteva olento on muuttunut ravinnolähteeksi mikro-organismeille. Niin meille kaikille käy ennemmin tai myöhemmin.
I have a special this week - Opinions come with no extra charge
tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: Mitä tuntemuksia vainaja teissä herättää?

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

Vittumaisimmat setit on tullut monesta,erittäin monesta..liian monesta.yhet heille.Jotenkiin vaan siihen tottuu,jos tähän kirjottasin ees puolet,haulikolla pää irti,koniöverit,hirtto ym..vetää tässä kirjotellessa hiljaseks
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-
TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: Mitä tuntemuksia vainaja teissä herättää?

Viesti Kirjoittaja TheBride »

^ Oletpas nähnyt kaikenlaista. :shock:

Itse olen nähnyt kaksi vainajaa. Toisen vierellä olin, kun otti viimeiset henkäykset tässä maailmassa.

Ei aiheuttanut sen kummempia tuntemuksia, mutta toki jos olisi kyseessä esim. väkivaltainen kuolema tai itselle joku läheinen henkilö, koskettaisi se varmaan ihan eri tavalla.
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.
tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: Mitä tuntemuksia vainaja teissä herättää?

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

Eipä oikeen sano tälläkään hetkellä yhtään mitään,hauleja oli napsimassa.otti kopin kaikista.
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-
Vastaa Viestiin