Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Ande kirjoitti:
Tuo onkin mielenkiintoinen versio, että Anneli olisi heittänyt Jukan pihalle, ja se olisikin ollut Jukka, joka hajotti ikkunan ja tunki väkisin takaisin sisään. Eikö heillä ollut tapana pitää vara-avainta jossakin piilossa?

No Annelihan tuohon versioon päätyi "tunnustuksessaan", kun muisti, että joku sieltä ikkunasta kumminkin tuli, että oliko se sitten Jukka ja hän vaan luuli, että se oli huppumies. Tuo oli 2010 täällä palstalla anti-annelistien pääteoria.

Vara-avaimen perään minäkin silloin kyselin, kun olisin itse Jukkana ennemmin hakenut sen, kuin alkanut oman makkarini ikkunaa paljain käsin tai jostain materialisoituneen astalon avulla rikkomaan. Useampi kirjoittaja todisti silloin, ettei ainakaan heidän kotonaan kukaan säilytä mitään vara-avaimia ulkona =) Ei saa pilata hyviä teorioita=)
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
luxetveritas
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja luxetveritas »

hirvoska kirjoitti:Mixei Auerille tullut enempää jalkapohjiin hänen juostessaan ties missä niin reikiä lasinsiruista ja mixei verisiä jalanjälkiä löydy koko talosta entäs Amandan jäljet kai hänellekin jonkun sortin reikiä on lasinpaloista tullut --
Kysymys Auerin omien jälkien puuttumista on hyvä! Olen itsekin ihmetellyt sitä, ettei olohuoneen ja keittiön lattialla näy lainkaan hänen verijälkiään, vaikka hän on kertonut loukanneensa jalkapohjansa takkahuoneen lattialla olleisiin lasinsiruihin ja käyneensä siellä paljain jaloin kahdesti hätyyttämässä ulkopuolista Lahden kimpusta.

En tiedä, ratkaisisiko asian se, jos Auerilla olisi välillä ollut jalkineet tai sukat jalassaan. Tekninen rikostutkija MM on muistaakseni todennut, että takkahuoneessa olisi ollut sukanjälkiä, mikä havainto on myös ihmetystä herättävä.

Toinen vaihtoehto voisi ehkä olla se, että Auerin jalkapohjiin lasinsiruista tulleet haavat olisivat olleet hyvin pieniä eikä hän olisi astunut takkahuoneesta tullessaan olohuoneen parketille vaan matolle, johon haavojen vähäinen verimäärä olisi pyyhkiintynyt ja kuivautunut.

Kolmas vaihtoehto on se, että olohuoneen ja keittiön lattialle mahdollisesti tulleet verijäljet on yksinkertaisesti pyyhitty pois.

Vanhin lapsi on kuulemisissaan kertonut välttäneensä lasin päällä kävelyä käydessään takkahuoneen oviaukolla. Ei siis ole perusteita olettaa, että hänen jaloistaan olisi verijälkiä tullut.
-- ja sitten mietin sitä Amandan kertomusta että miten huppis on voinut olla pikkutyttöä piilossa 2 kertaa että miksi piiloutua pikkupikkutytöltä ja jättää edes todistajia henkiin ?? On aikamoinen pelkuri tää huppis jos piiloutuu pikkupikkutytöltä siinäpä kysymyksiä ja ajatuksia ja mietittävää
Se, että lapsen huomio on keskittynyt verissä päin lattialla makaavaan "iskäänsä", jolloin havainnot jäävät puutteellisiksi, on mielestäni loogisesti perusteltavissa. Tämä edellyttää nähdäkseni kuitenkin myös sitä, ettei oletettu ulkopuolinen halua tulla lapsen nähkemäksi. Hänen on tällöin täytynyt joko pysyä liikkumatta paikallaan tai vetäytyä seinän viereen piiloon.

Se, että oletettu ulkopuolinen pitäisi ikkunan rikkomisessa tauon juuri sillä hetkellä, kun lapsi käy takkahuoneen oviaukolle katsomassa, mistä meteli kuuluu, tuntuu erikoiselta. Se, ettei lapsi havainnut tässäkään tilanteessa oletettua ulkopuolista edellyttää nähdäkseni paitsi sitä, että tämä piti tauon juuri silloin sekä sitä, että ikkuna-aukon edessä ollut verho oli vielä tuossa vaiheessa paikallaan. Pitikö oletettu ulkopuolinen taukoa sattamalta vai halusiko hän ja oliko hänellä mahdollisuus välttää lapsen näkemäksi tulemista jo tuossa vaiheessa?

Erikoisemmaksi tämän tekee se, että Auer ei kertomustensa mukaan nähnyt lastaan tuossa tilanteessa lainkaan. Hän ei myöskään ole kertonut, että ikkunan rikkomisessa olisi ollut takoja. Auerin sairaalakuuumisen mukaan ikkuna ei mennyt rikki yhdessä rysäyksessä: sen rikkomiseen ei kuitenkaan mennyt minuuttia kauempaa. Hän antoi kuulustelijan ymmärtää, että ulkopuolinen tuli sisään niin nopeasti, etteivät he Lahden kanssa ehtineet karkuun.
On vain kerättävä faktat, vankkumattomat tosiasiat, asetettava ne oikeisiin yhteyksiinsä ja tehtävä niistä välttämättömät johtopäätökset.
luxetveritas
Jane Marple

Ande kirjoitti:--

Tuo onkin mielenkiintoinen versio, että Anneli olisi heittänyt Jukan pihalle, ja se olisikin ollut Jukka, joka hajotti ikkunan ja tunki väkisin takaisin sisään. Eikö heillä ollut tapana pitää vara-avainta jossakin piilossa?
Näin Auerin kertomus ikkunan rikkoutumisesta kehittyi syksyn 2009 kuulusteluissa:

• 26.09.2009 KUULUSTELUKERTOMUS

Kysyttäessä makuuhuoneen ovenlasin rikkomisesta vastaan, että siitä minulla ei ole tarkkoja mieli- tai muistikuvia. Ikkuna on saattanut alunperin rikkoutua sen vuoksi, että esim.minä olen yrittänyt heittää Jukkaa suutuksissani jollakin esineellä. Tätä en suoranaisesti muista, mutta minulla on ollut tapana heitellä esineitä, kun olen todella suuttunut.

KUULUSTELUKERTOMUS 30.09.2009

Oven ikkuna on ehkä ensimmäisen kerran rikkoutunut, kun olen mahdollisesti yrittänyt heittää Jukkaa jollakin. Se, että olenko lyönyt Jukkaa oven lasia päin tai onko Jukka mahdollisesti itse kaatuillut lasia päin, on minulle hämärän peitossa edelleen ja sen vuoksi en voi sanoa siitä mitään varmaa. Mahdollista myös on, että Jukka on jollakin esineellä rikkonut ikkunaa.

KUULUSTELUKERTOMUS 8.10.2009

Olen miettinyt tätä asiaa ja ajatellut, että on ollut mahdollista, että Jukka on jostain syystä mennyt ulos ja joko minusta johtuen tai jostain muusta syystä hän ei ole päässyt sisälle ja on sen vuoksi rikkonut ikkunan ja tullut siitä sisälle. Tässä tilanteessa olen ehkä kuvitellut Jukan joksikin muuksi ja olen tavallaan kuvitellut puolustavani Jukkaa ja tässä tilanteessa olen saanut itse veitseniskun rintaani. Jukka on saattanut tässä tilanteessa, kun on tullut sisälle loukata itseään rikkoutuneeseen ikkunaan.

Vara-avaimesta Auer ei tietääkseni ole kertonut. Sellaista tuskin on ulkona sääilytetty, koska Auer sairaalakuulustelussaan 2.12.2006 kertoi, ettei voinut lähteä ulos pakosalle, koska hänellä ei edes avainta ollut.
On vain kerättävä faktat, vankkumattomat tosiasiat, asetettava ne oikeisiin yhteyksiinsä ja tehtävä niistä välttämättömät johtopäätökset.
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Haulinippu monen muun lisäksi on ollut varma siitä, että tekijä on varmaan poistunut talonviertä pitkin kadulle päin ja siitä sitten kotiinsa. Ja tästä poistumisesta olisi jäänyt maahan verijälkiä, joita metsästyskoirat nyt ainakin olisivat kyenneet jäljestämään. Ensimmäistäkään koiraa ei sinne etupihan ja kadunvarteen taidettu sitten yön tunteina viedä, tai jos vietiin, niin ei metsästyskoiraa verijäljelle.

Turhaa se olisi ollut, koska näyttää siltä, että verijäljet on paljain silminkin havaittu sitten aamun tullen. Miksi havainnoista ei ole kerrottu? Ai, niin. Alkututkintahan piti niin itsestäänselvänä, kun oli nuo veriset poistumisjäljet etupihalla taloontulijat havainneet aamun valjettua, surmaajan olleen joku ulkopuolinen, ettei niitä jälkiä noteerattu. Jälkimmäiselle tutkinnalle niistä oli turha mainita. Ei niitä silloinkaan olisi noteerattu :mrgreen: .

Tässä on lehtikuva, josta aivan selvästi näkee poliisin katselevan tuota auton vieressä sorapinnalla olevaa verijälkeä, ei epäilystäkään asiasta :wink: .

Kuva
luxetveritas
Jane Marple

Kirjoittaja Bou » Ma Marras 24, 2014 9:48 pm
--
Odotan seuraavaksi järkevää ja aikaraamiin sopivaa selittelyä sille missä välissä ne 70 puukonjälkeä ja sängylle vuodettu läikkä tulivat? Siinäkö puhelun kuluessa ääneti tikkaili sängyn päällä? Eikun uhri on jo lattialla makaamassa annumamman palattua puhelimeen. Ja silloin oli jo hiljentynyt.
Itsekin mietin, miten takkahuoneen sängyllä voi olla niin runsas verimäärä, vaikka sen enempää Auer kuin vanhin lapsikaan eivät missään vaiheessa nähneet Lahtea sängyllä puukotettavana tai astaloitavana.

Auer on kertonut sairaalakuulustelussaan 2.12.2006, että saatuaan veitsestä rintaansa hän juoksi avaamaan ulko-oven kehottaen lapsia lähtemään ulos ja meni sen jälkeen soittamaan hätäpuhelua. Auerin mukaan hänen paetessaan Lahti jäi kamppailemaan terassioven ja takan väliin: "ne oli niinko lähempänä takkaa ja se mist hän tuli sisälle siin kohtaa".

Kun Auer puhelun aikana meni ensimmäisen kerran katsomaan Lahden tilannetta, hän näki tämän jo makaamassa lattialla. Tämä tapahtunee pian sen jälkeen kun Auer häke-tallenteella sanoon ajassa 1:41 "Mä meen kattoo tonne". Auer kertoi menneensä sinne vielä toisenkin kerran, mutta siitä hänelle jäi vain mielikuva, että tunkeutuja olisi ollut Lahden päällä.

Myös lapsi on varhaisissa kuulemisissaan kertonut käyneensä katsomassa iskää: tuolloin hän ilmeisesti myös kirkaisi, koska näki tämän vertavuotavana lattialla. Pitkä kirkaisu kuuluu häke-tallenteen kohdassa 3:15-17. Lapsen mukaan iskä olisi tuolloin maannut elottomana mahallaan lattialla pää pesuhuoneen ovea päin.

Mihin sitten mahtuu se, että Lahti olisi ollut sängyllä puukotettavana tai astaloitavana niin että sinne olisi ehtinyt kertyä niin runsas verimäärä kuin mihin jäljet viittasivat?

Toinen tähän osin liittyvä kysymys koskee sitä, miksei takkahuoneen lattialla terassioven ja takan välissä ole verijälkiä Lahden paljaista jalkapohjista eikä hänen jalkapohjissaan ole kuin yksi haava, jos hän Auerin kertomalla tavalla on jäänyt siihen kamppailemaan lasin sirpaleiden päälle?
peikonlehti
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja peikonlehti »

LV kiteyttti ylläolevassa viestissään ne asiat, joihin itse kiinnitin ensimmäiseksi huomiota rikospaikalta otetuissa valokuvissa. Verijäljet eivät vastaa sitä mitä AA kertoo.

[Auerin mukaan hänen paetessaan Lahti jäi kamppailemaan terassioven ja takan väliin: "ne oli niinko lähempänä takkaa ja se mist hän tuli sisälle siin kohtaa"].

Jos kaksi mistä kamppailee terassinoven ja takan välissä ja toinen samalla astaloi tätä teräaseella, millaisia jälkiä pitää jäädä lattialle, seiniin, verhoon. Pintahaavojako tässä vaiheessa sipellettiin. Mitä uhrin vammat kertovat?

[Kun Auer puhelun aikana meni ensimmäisen kerran katsomaan Lahden tilannetta, hän näki tämän jo makaamassa lattialla. Tämä tapahtunee pian sen jälkeen kun Auer häke-tallenteella sanoon ajassa 1:41 "Mä meen kattoo tonne". Auer kertoi menneensä sinne vielä toisenkin kerran, mutta siitä hänelle jäi vain mielikuva, että tunkeutuja olisi ollut Lahden päällä.]

Uhri on lattialla ja murhaaja on uhrin päällä. Missä kohtaa takkahuonetta?

Lapsi näkee uhrin siellä, mistä hänet löydetään makaamasta, mutta eri asennossa.

Häkepuhelun aikana uhri siis ensin kamppailee, sitten on sängyssä ja tämän jälkeen kahdessa eri kohtaa lattialla? Vaiko kamppailee, tuupataan sängyn päädyn yli sängylle, siitä jonnekin lattialle? Miten tätä sängyllä virumisvaihetta ei onnistuta havaitsemaan ?

Ei vain taas jokin osanen osu kohdalleen ottaen huomioon häkepuhelun antama aika.

Takkahuoneesta on hyökkäilty AA:n perään. Missä jäljet olohuoneen lattialla? Miten esim. pesuhuoneeseen ei ole jäänyt pienen pientä jälkeä veren tuhrimasta jalkapohjasta tai rinnan pistohaavasta? Eteisaulan ja keittiön lattia ovat jäljettömiä.

Joku on tarjonnut vastatukseksi sitä, että ikkunan lasi olisi laadultaan sellaista, että vaikka siitä muodostuneiden lasinpalojen ja -sirujen päälle hyppää niin se ei riko jalkapohjan ihoa.

Uhrilla on sitten ollut ohuempi iho jaloissaan kuin AA:lla.
Nicht schuldig
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Nicht schuldig »

[quote="peikonlehti"]LV kiteyttti ylläolevassa viestissään ne asiat, joihin itse kiinnitin ensimmäiseksi huomiota rikospaikalta otetuissa valokuvissa. Verijäljet eivät vastaa sitä mitä AA kertoo.

[Auerin mukaan hänen paetessaan Lahti jäi kamppailemaan terassioven ja takan väliin: "ne oli niinko lähempänä takkaa ja se mist hän tuli sisälle siin kohtaa"].

Jos kaksi mistä kamppailee terassinoven ja takan välissä ja toinen samalla astaloi tätä teräaseella, millaisia jälkiä pitää jäädä lattialle, seiniin, verhoon. Pintahaavojako tässä vaiheessa sipellettiin. Mitä uhrin vammat kertovat?

Matti Mäkinen todistuksessaan kertoi lattialla olleen paljon verijälkiä, mistä joku voi tietää noin 10-12 neliön tilassa, jossa on lattiapinta-alaa rajoittamassa vielä sänky, arkku ja takka, että missä verijälkien lattialla pitäisi olla?

[Kun Auer puhelun aikana meni ensimmäisen kerran katsomaan Lahden tilannetta, hän näki tämän jo makaamassa lattialla. Tämä tapahtunee pian sen jälkeen kun Auer häke-tallenteella sanoon ajassa 1:41 "Mä meen kattoo tonne". Auer kertoi menneensä sinne vielä toisenkin kerran, mutta siitä hänelle jäi vain mielikuva, että tunkeutuja olisi ollut Lahden päällä.]

Uhri on lattialla ja murhaaja on uhrin päällä. Missä kohtaa takkahuonetta?

Lattialla sängyn vieressä, alueella mistä hänet löydettiin. Missä muuallakaan?

Lapsi näkee uhrin siellä, mistä hänet löydetään makaamasta, mutta eri asennossa.

Tätä en ole koskaan uskonyt, kuolleet eivät käänny vatsalta selälleen. Lapsi erehtyi. Uhri oli selällään koko ajan.

Häkepuhelun aikana uhri siis ensin kamppailee, sitten on sängyssä ja tämän jälkeen kahdessa eri kohtaa lattialla? Vaiko kamppailee, tuupataan sängyn päädyn yli sängylle, siitä jonnekin lattialle? Miten tätä sängyllä virumisvaihetta ei onnistuta havaitsemaan ?

Ei vain taas jokin osanen osu kohdalleen ottaen huomioon häkepuhelun antama aika.

En ole koskaan uskonut, että siellä on kamppailtu pystypainissa vielä häkepuhelun ajan. Enkä liioin siihen, että uhri olisi ollut häken aikana sängyllä. Uskon, että hän oli koko puhelun ajan lattialla. Aika ennen häkepuhelua on ollut varmasti pidempi kuin minuutti. Tätä Anneli ei suostu spekuloimaan todistuksessaan vaikka syyttäjä sitä kovasti yrittää Annelista ulos puristaa. Alun perin syyttäjä olisi sanonut, että aika ennen häkeä olisi ollut puoli minuuttia tai minuutti. Mutta sehän aika ei riitä, ulkona käymiseen ym. kuten Annelikin totesi.
Sängyllä viruminen voi olla samanlainen aihetodistelu kuin moni muukin asia tässä. MM kertoo todistuksessaan sen parhaan version millä tavalla sängyn verijälki muodostui. En ole keksinyt parempaa selitystä asialle.

Takkahuoneesta on hyökkäilty AA:n perään. Missä jäljet olohuoneen lattialla? Miten esim. pesuhuoneeseen ei ole jäänyt pienen pientä jälkeä veren tuhrimasta jalkapohjasta tai rinnan pistohaavasta? Eteisaulan ja keittiön lattia ovat jäljettömiä.

Oikeastaan sekin on epäselvää, jos ajatellaan sitä, että kuvia on ilmeisesti otettu vain selvistä jäljistä. Ei siellä ole mitään amerikkalaisten rikossarjojen kaltaisia verijälkitutkimuksia tehty.
peikonlehti
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja peikonlehti »

[Auer on kertonut sairaalakuulustelussaan 2.12.2006, että saatuaan veitsestä rintaansa hän juoksi avaamaan ulko-oven kehottaen lapsia lähtemään ulos ja meni sen jälkeen soittamaan hätäpuhelua. Auerin mukaan hänen paetessaan Lahti jäi kamppailemaan terassioven ja takan väliin: "ne oli niinko lähempänä takkaa ja se mist hän tuli sisälle siin kohtaa".]

Tämä kamppailu on siis ohi alle minuutissa? Siis jos sen ei osu häketallenteen aikatauluun. AA:han on kuitenkin oman kertomansa mukaan mennyt puhelimeen minuutissa siitä, kun ulkopuolinen murhaaja tunki sisään. Sängyltä arkun kautta pakenevaa AA:ta tämä ehti ensin puukottaa rintaan ja jatkoi sitten "pystypainia" uhrin kanssa ja sai tämän laamannutettua sängynpäälle. Tämäkö siis tapahtuu ilman, että uhrin verta lentää verholle, takan pintaan, sängyn päätyy...Kamppailu käydään tosiaan ahtaassa tilassa ja sitä suuremmalla syyllä uhrin verta pitäisi olla muuallakin kuin lattialla...

Näin oikeuslääkäri: "Uhri takana selässä, vatsalla sekä yläraajoissa ja vasemmalla kyljessä oli lukuisia pistohaavoja, jotka pinnallisia, lukuun ottamatta oikealla takana ylhäällä 3, kylkiluuvälin lävistävää ja keuhkoa vaurioittavaa pistohaavaa, vasemmalla sivulla kyljessä olevaa kahta vierekkäistä pernaa, palleaa ja keuhkoa vaurioittavaa pistohaavaa sekä vasemrnalla kainalossa edessä olevaa 5. kylkiluun lävistävää pistohaavaa. Kaikkiaan vammoja on ollut noin 70." Nämäkö vammat tai valtaosa niistäon siis aiheutettu ennen häkepuhelua?

Veitsen iskut on kai annettu ennen sorkkapäisellä astalolla iskemistä? Verijälkien mukaan uhri makaa silloin siinä kohtaa takkahuoneta, josta hänet paikalletulijat myös löysivät. Jossain välissä hänen on täytynyt olla sängyllä, jonne veri valuu. Tätä ei havaitse sen enempää äiti kuin tytärkään.

Ei voi mitään. Häkepuhelun aikana uhri toki voi valittaa lattialle, mutta mitä sitä ennen todella tapahtui on toinen asia. Tässä kohtaa pitää muistaa verijälkien kuivumisaika. OIkeuslääkärin mukaan vammat ovat syntyneet kymmenien minuuttien kuluessa ja aikaa on saattanut kulua jopa tunti.
Caldera
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Caldera »

peikonlehti kirjoitti:OIkeuslääkärin mukaan vammat ovat syntyneet kymmenien minuuttien kuluessa ja aikaa on saattanut kulua jopa tunti.
Vanhaa tietoa, Mannerin valituksessa näin tästä aiheesta:

Toiseksi käräjäoikeuden esittämä arvio tarvitusta ajasta ei perustu mihinkään faktaan eikä todistajien kertomuksiin, vaan käräjäoikeuden subjektiiviseen spekulointiin. Sekä todistaja Mäkisen että oikeuslääkäri Laaksosen mukaan ainoa rajoittava tekijä tarvitun ajan suhteen on se, miten nopeasti käsi pystyy tekemään hakkaavaa liikettä eli noin sekunti per vamma. Kaikki uhrin vammat olisi todistaja Mäkisen arvion mukaan voitu tehdä noin 1,5 minuutissa ja Laaksosen arvion mukaan muutamassa minuutissa.
Ande
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Ande »

luxetveritas kirjoitti:
Kysyttäessä makuuhuoneen ovenlasin rikkomisesta vastaan, että siitä minulla ei ole tarkkoja mieli- tai muistikuvia. Ikkuna on saattanut alunperin rikkoutua sen vuoksi, että esim.minä olen yrittänyt heittää Jukkaa suutuksissani jollakin esineellä. Tätä en suoranaisesti muista, mutta minulla on ollut tapana heitellä esineitä, kun olen todella suuttunut.
Aha, jospa Anneli suutuksissaan paiskasi Jukkaa halolla päähän niin että luuli peräti kuolleen. Sitten vaan toisella halolla ikkuna rikki, puukolla tikkausta ja puhelimeen. Mutta Jukka kömpiikin vielä ylös kesken puhelun, mutta ei se mitään, vielä tulee tilaisuus jatkaa.

Mannerin vetoaminen itsepuolustukseen - tuli vaan mieleeni, että jospa hän tietää asianajajana todellisuudesta enemmän kuin me. On pelattava niillä korteilla mitä on jaettu ja varauduttava siihen, että kaikesta huolimatta pystytään todistamaan Annelin syyllisyys.
Bou
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Bou »

Caldera kirjoitti:
peikonlehti kirjoitti:OIkeuslääkärin mukaan vammat ovat syntyneet kymmenien minuuttien kuluessa ja aikaa on saattanut kulua jopa tunti.
Vanhaa tietoa, Mannerin valituksessa näin tästä aiheesta:

Toiseksi käräjäoikeuden esittämä arvio tarvitusta ajasta ei perustu mihinkään faktaan eikä todistajien kertomuksiin, vaan käräjäoikeuden subjektiiviseen spekulointiin. Sekä todistaja Mäkisen että oikeuslääkäri Laaksosen mukaan ainoa rajoittava tekijä tarvitun ajan suhteen on se, miten nopeasti käsi pystyy tekemään hakkaavaa liikettä eli noin sekunti per vamma. Kaikki uhrin vammat olisi todistaja Mäkisen arvion mukaan voitu tehdä noin 1,5 minuutissa ja Laaksosen arvion mukaan muutamassa minuutissa.
No Mannerin tehtävä on toimia puolustusasianajajana. Oikeus sitten päättää onko hänen ja puolustuksen todistajien skenaario muu todistusaineisto huomioon ottaen mahdollinen.

Jotta 70 iskua hakkaava saisi jokaisen iskunsa perille 1,5 minuutissa täytyisi uhrin seistä pöljöttää paikoillaan lainkaan vastaan panematta. Tämmöistä puutaheinää ei sentään annumammskaan ole yrittänyt selittää. Pystypainista kertoo, mutta pystypainin jäljet puuttuvat.

Lisäksi aikajana edellyttää, että tämä olisi onnistuttu tekemään ennen puhelua. (Ei riitä aika) Ja sitten pitäisi yhtäkkiä puhelun alkaessa hiljentyä (koska puhelun alussa taustalla on hiirenhiljaista). Missäs välissä ne puukon iskut sitten annettiin? Ei annettu puhelun kuluessakaan, koska ei kuulu sitä mäiskettä, jonka syytetty valehteli sairaalavideolla kuuluneen äänekkästi keittiöön ja jatkuneen vielä sen poliisisoitonkin aikana.

Kun sitten puhelun aikana todetaan huppiksen jo sitten poistuneenkin, jää toiminta-aika hänelle nyt valitettavasti aivan liian vähäiseksi.

Jos sitten olisi syytetty käynyt kertomansa mukaan kykpyhuoneen kautta siihen olkapäähän tökkimässä tällä naurettavalla ovesta roikkumistekniikalla, se ei onnistu ilman, että verinen T-paidan etuosa koskettaisi ovea kylpyhuoneen puolelle. Mutta eipä ole ovessa mitään jälkiä eikä
uhrin päästä takkahuoneen puolella. Missä on se käsi sijainnut, jolla kertoi koskeneensa ja todenneensa, että verta vuotaa rinnasta? Verta pitäisi olla siis myös oven kahvassa. Vai miten pysyy tässä vinossa luonnottomassa asennossa? Taas voimme todeta, ettei tätä selitä mikään muu, kuin että syytetty valehtelee taas. Kyllä Manner tämän tietää. Ja tiesi hyvin, ettei kannattanut yrittää hätävarjeluteemalla mennä oikeuteen.

Jäljet ja surmatapa kun kertovat murhasta.
Caldera
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Caldera »

^^Laitan nyt tähän vielä Vespa Velutinan kertaalleen jo postaaman aikajanan Kuusankosken puukotuksesta. Ote Iltasanomista:

Pihalla mies otti veitsensä esiin, jonka jälkeen nainen soitti välittömästi hätäkeskukseen kello 14.32.

Mies poistui paikalta naapurin pihalle, jossa hän tapasi kohtalokkain seurauksin 43-vuotiaan naisen. Tältä hän pyysi vettä.

Seuraavan kerran hätäkeskus sai ilmoituksen miehestä kello 14.38, jolloin puukotus oli jo tapahtunut.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014111 ... 7_uu.shtml

Koko tapahtuman kesto vaivaiset 6 minuuttia, johon sisältyy se että mies meni naapuritontille, riiteli ensin vesilasista, puukotti 38 kertaa vastaan tappelevaa naista, palasi takaisin ensimäiselle tontille kun puukotus oli ohi ja sitten vasta soitettiin häkeen. :shock:. Tämän jälkeen on paha mennä sanomaan ettei huppumies olisi millään ehtinyt.
mikaelk

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

Caldera kirjoitti:Tämän jälkeen on paha mennä sanomaan ettei huppumies olisi millään ehtinyt.
Heh, siltikään ulkopuolista ei ole tähän päivään mennessä näkynyt eikä kuulunut - eikä kumma kyllä kuulu edes häkenauhalla, olisi pitänyt kuulua..
haulinippu
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja haulinippu »

Kyllähän huppari on ylivoimaisesti nopeampi:Samassa ajassa 30 puukoniskua enemmän ja ninkuin mainoksessa:eikä siinä vielä kaikki,puukotti vielä toista,ajoi tätä takaa,piilotteli lapselta ja lopuksi vielä astaloi uhrin.Kyllä tämän uuden kyvyn suoritus kertakaikkiaan kalpenee vanhan "mootorikäsi"Hupparin rinnalla!
kaljaloota
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja kaljaloota »

Aivan ultranopea kuten Annelikin sanoi "oli kuin kone" alle minuutissa ikkuna mäsäksi, sisään ja pystypainit pystyyn, vielä ukko lävistetty henkihieveriin kun häkeen puhuttiin " tääl o joku tappaja" hyvä suoritus isolta jässikältä, kas kun ei kaljamaha ottanut ikkunan palasiin kiini. :mrgreen:
Vastaa Viestiin