Ajoitukset

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
Xerxes
Axel Foley
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2013 12:11 am

Re: Ajoitukset

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

luxetveritas kirjoitti:^ Oletko, Xerxes, huppiksen pakoreittivaihtoehtoja ajoittaessasi tarkistanut, leikkaavatko ne poliisin ensipartion reitin kanssa niin että huppis olisi ehtinyt ajallisesti alta pois ennen sitä? Ensipartion reitin ja vertailuaikoja voi poimia esittämistäni laskelmista.

Kun kinttupolkuja esittää pakoreiteiksi, kannattaa ottaa huomioon, että yö oli sysimusta. Ainakaan otsalamppua ei huppiksella havaittu olevan surmapaikalla. Mahdollisesti jonkinlainen valaisin saattoi hänellä olla mukanaan terassilla mutta ikkunasta sisääntullessaan siitä ei ole havaintoa.
----------------------------------------
En ole vielä vertaillut poliisien ajoreittiin. Tämä reitti Matarankujalle ja Venhonkujalle on alkumatkasta kapeahko, mutta suora ja hyväpohjainen kuin katu. Siinä on hyvä kävellä. Tämän voi todeta Googlen kartasta, sen sovelluksella.

Jos nyt oli niin, että se PK:n A-pakoauto tosiaan tuli sieltä isoja katuja Vanha-Ulvilasta kiertäen Kaasmarkuntielle, niin se tuli siihen Venhontien risteykseen 3:ssa minuutissa. Siinä risteyksessä on suojaisen näköinen paikka - esim. ottaa henkilö kyytiin. Tästä se jatkoi Kaasmarkuntietä ehkä 1 kilometrin verran, jossa odotti C-pakoauto. Tämä auto saattoi olla esim. Helsinkiseudulta. Tämä auto ei halunnut näyttäytyä Ulvilassa. Matkustaja siirtyi siihen ja C-auto palasi Ulvilaan kotiinsa. Tämä vaikuttaa minusta sopivalta suunnitelmalta. Se on nopea poistuminen alueelta.
Avatar
Xerxes
Axel Foley
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2013 12:11 am

Re: Ajoitukset

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

Kuva
------------------------------------------------------------------
A-pakoauton ja poliisien ajoreitin sovittaminen
------------------------------------------------------------------

Tietojen mukaan poliisiauto on saapunut Tähtisentielle noin klo 02.51 . Karttaan on merkitty punaisella pisteviivalla poliisin ajama reitti noin klo 02.49 - 02.51 , ne viimeiset 2 minuuttia Tähtisentielle tultaessa.

Vihreällä pisteviivalla on merkitty huppumiehen pakoreitti Tähtisentieltä Venhonkujan - Kaasmarkuntien yhtymäkohtaan. Huppumies on poistunut Tähtisentien asunnosta noin 02.45 - tarkasta ajasta on hieman toisistaan poikkeavia tietoja. Hän on ollut matkalla jalan noin klo 02.46 - 02.50.

PK:n kuvaama A-pakoauto (teoriaa) on ajanut Vanha-Ulvilasta reittiä Ravannintie - Kaasmarkuntien ja Venhonkujan risteys noin klo 02.46 - 02.50 siis samaan aikaan, kun huppumies on ollut liikkeellä samaan paikkaan. Siinä auto on poiminut kyytiin huppumiehen ja jatkanut matkaa kohti Pori - Tampere valtatien varrella olevaa Kaasmarkkua tarkoituksella jatkaa kohti Tamperetta valtatietä pitkin. Näyttää siltä, että poliisiauto on ajanut pitkin Kaasmarkuntietä samaa kohtaa noin 1 minuutin myöhemmin kuin A-pakoauto. Nipin napin huppumiehen pako on ehtinyt tapahtua. A-pakoauton reitti on merkitty sinisellä pisteviivalla.

Huppumiehellä on tullut kiire. Ei ihme, jos on vähän vaikka kiroillut. Tämä liittyy tuohon edellä esittämääni teoriaan.
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Ajoitukset

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Erinomaista kartan käsittelyä. Värit voisivat erottua paremmin. Mutta siten varsinainen kysymys. Kuinka murhaaja liikkui ennen ikkunan rikkomista. Siinä on samanlainen pohja keskustelulle kun Alpon animaatio siitä mitä tapahtui talon sisällä.

Mikä on se sininen piste, josta auto lähtee minuutilleen oikeaan aikaan? Jos se olisi lähtenyt minuuttia myöhemmin olisi törmätty huikeaa vauhtia ajavaan poliisiin. Vastaus on tietenki, että käytettiin kännyköitä, mutta tiedot sellaisesta olisi poliisi saanut firmasta, jossa nämä kaksi liittymää olivat.
Avatar
luxetveritas
Jane Marple
Viestit: 1056
Liittynyt: Pe Syys 26, 2014 8:15 pm

Re: Ajoitukset

Viesti Kirjoittaja luxetveritas »

Teoretisointi erilaisilla mahdollisilla pakoreiteille ilman, että niitä voidaan perustella millään esitetyillä väitteillä (kuten PK:n kertomuksilla), saati tiedossa olevissa faktoilla, on nähdäkseni mielivaltaista ja vaikuttaa suoraan sanoen hyödyttömältä. En jaksa ymmärtää, miten sellainen edistäisi ainakaan rikoksen selvittämistä.

Hyödyllistä olisi sen sijaan esim. pitäytyminen PK:n kertomuksiin. Niissä esitettyjen pakoreittien kriittinen aikatauluttaminen ensipartion reitin ja poliisin havaintojen kanssa lisäisi nähdäkseni ymmärrystä kertomusten uskottavuudesta.
On vain kerättävä faktat, vankkumattomat tosiasiat, asetettava ne oikeisiin yhteyksiinsä ja tehtävä niistä välttämättömät johtopäätökset.
Avatar
luxetveritas
Jane Marple
Viestit: 1056
Liittynyt: Pe Syys 26, 2014 8:15 pm

Re: Ajoitukset

Viesti Kirjoittaja luxetveritas »

Huppiksen mahdollinen Pakoreitti C Tampereentielle Kaasmarkun kautta - Autolla matkaa kertyy noin 8,3 km.

KUVA (googlemaps):
https://www.google.fi/maps/dir/T%C3%A4h ... 317755!1m0

Ajoaika Tähtisentieltä Tampereentielle on noin 11 min ilman liikennettä, normaalinopeudella. Keskinopeus olisi tuolloin kuitenkin vain noin 45 km/t. Se vaikuttaa liian hitaalta. Ellei tuolla välillä ole nopeusvalvontakameroita, vauhdin on todennäköisesti täytynyt olla korkeampi.

Jos keskinopeus olisi ollut jopa tuplasti enemmän eli 90 km/t, matka Tampereentielle olisi taittunut noin 5½ minuutissa (5'32").
luxetveritas kirjoitti:Muistetaan, että...
Huppis left the building about
kello 02:45:07 Lapsi kirkaisee nähdessään isänsä verisenä (häke-tallenne 3:15-3:17 …Iiiiikk! [pitkä kirkaisu, jonka aikana taustalla kopsahdus])
TAI
kello 02:45:27 AA kuulee äänten hiljenneen ja lapsi kertoo huppiksen poistuneen rakennuksesta (häke-tallenne 3:37…En tiedä, siel hiljeni.)

Poistumishetkeen täytyy lisätä vielä aika, joka huppikselta olisi kulunut siihen, että hän olisi juossut takapihan terassilta kadulle siellä mahdollisesti valmiina olleeseen pakoautoon. Arvioni mukaan siihen olisi kulunut noin ½ minuutti (00’30”).
Jos huppis olisi paennut Tähtisentieltä autolla keskinopeudella 90 km/t Kaasmarkun kautta Tampereentielle, sinne päästyään kello olisi ollut välillä 02:51:09-02:51:29.

Pakomatka ei olisi leikannut poliisin ensipartion reittiä kuin Tähtisentiellä ja Metsäkulmantiellä, mutta ensipartio ehti sinne vasta myöhemmin. Perillä se oli HÄKE-tulosteen mukaan vasta kello 02:51:00 (tai aikaisintaa 1½ minuuttia aiemmin).

-- Poliisin ensipartio, johon ovat kuuluneet AL ja TH, ovat HÄKE-tulosteen mukaan olleet Tähtisentie 54:ssä kello 02.51.00. -- (VHO 19.2.2015.)


Päätelmä:

JOS huppis olisi paennut Tähtisentieltä autolla, näillä oletusarvoilla huppis olisi siis voinut paeta Kaasmarkun kautta helposti Tampereentielle ilman että olisi pakomatkalla kohdannut ainakaan poliisin ensipartiota.

Mutta entä sitten poliisin muut partioautot, jotka poliisiradion kautta saivat tiedon tapauksesta... Missä päin nämä poliisiautot silloin liikkuivat?

Netin keskustelupalstalla on ilmeisesti murhayönä ulvilalaisen kirjoittama viesti, minkä perusteella noin kymmenen minuutin päästä ensipartion saapumisesta Krapiston alueella olisi suorastaan vilissyt poliisiautoja.

Mitä tapahtui?
Ulvilassa?
1.12.2006 6:28
kolmen jälkeen krapiston alueella liikkui todella paljon poliisiautoja valonheittimet päällä. lisäksi ambulansseja meni jonnekin päin...onko tietoo?
(http://keskustelu.suomi24.fi/t/3738062/mita-tapahtui)


Ellei Kaasmarkuntiellä tai Kaasmarkussa liikkunut muita poliisipartioita eikä matkalla ollut liikennevalvontakameroita, joita poliisi MM olisi tutkinut, tämän pakoreitti Kaasmarkun kautta Tampereentielle olisi ilmeisesti ollut huppikselle otollinen.
On vain kerättävä faktat, vankkumattomat tosiasiat, asetettava ne oikeisiin yhteyksiinsä ja tehtävä niistä välttämättömät johtopäätökset.
Avatar
Xerxes
Axel Foley
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2013 12:11 am

Re: Ajoitukset

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

Kuva
-------------------------------------------------------------------
Ulvilan surma tapahtui näin! (Teoriaa)

Tämä teoria Perustuu PK:n kuvaukseen pakoreiteistä. A-pakoauton odotuspaikka on se sininen piste kartan vasemmassa alareunassa. Se on Vanha-Ulvilassa oleva työväentalo, sen laaja ja rauhallinen piha-alue. Sinne voi auton kätkeä niin, että se ei kiinnitä huomiota. Minä olen olettanut, että se auto ei ole ollut yksin, vaan mukana on ollut myös sen Ulvilassa asuva omistaja. B-pakoauto oli kaiken varalta Rasikujalla, mutta se ei tullut käyttöön. Se oli nähty vielä 1.12.2006 aamulla aikaisin siellä, mutta aamun mittaan se oli kadonnut. Edelleen minä olen olettanut, että huppumies, käytetään tässä kirjainta Y, ei ollut Ulvilasta, vaan jostakin kauempaa. Tämä olettamus perustuu siihen, että huppumiehen Y verinen kengänjälki on noin kokoa 43. Se on liian suuri Jukka Lahden kengän jättämäksi, mutta liian pieni esim. 185-190 cm pitkille miehille.

Tämän teorian mukaan huppumiehellä Y oli kaksi avustajaa Ulvilasta. Mies A A-pakoautossa Vanha-Ulvilan työväentalon pihamaalla. Mies B B-pakoautossa Rasikujalla. Suunnittelussa tarvittiin paikallista asiantuntemusta. Huppumies Y ei itse ajanut autoa, siksi tarvittiin apua huppumiehen kuljettamiseen. Lisäksi oletan, että oli vielä yksi avustaja, automies C C-pakoautossa. Hän saattoi olla vaikka Helsingistä. Pakosuunta ei ollut Poriin päin vaan itäänpäin Kaasmarkuntietä pitkin noin 6,4 km Kaasmarkkuun (mutkat huomioiden noin 7,9 km Venhontien ja Kaasmarkuntien risteyksestä Pori-Tampere päätielle), jossa voitiin liittyä Pori - Tampere valtatiehen ja sitä pitkin edelleen Tampereelle ja vaikka Helsinkiin saakka. Helsingissä saattoi olla vielä se varsinainen päättäjä X, iso pomo.

Tämä automies C toi huppumiehen Kaasmarkun tietä pitkin lähelle Ulvilaa, esim. Kohtauspaikka K1, Kaasmarkuntie 204 tai Kohtauspaikka K2 , Kaasmarkuntie 164. Se paikka on Tutintien ja Kaasmarkuntien yhtymäkohdassa. Tämä K2 on Vanhakylän liikenneympyrästä 2,6 km. Tuo K1 on kauempana, eli 3,4 km Vanhakylän liikenneympyrästä Kaasmarkuntietä pitkin. Molemmissa noissa paikoissa on hyvä paikka pitää autoa odottamassa - on sopiva tila. Ensisijainen kohtauspaikka tuo K1, joka on kauempana, eli 3400 m Vanhakylän liikenneympyrästä.

Oletetaan, että C toi autollaan huppumiehen Y kohtauspaikkaan K1. Siellä odotti A ja hän kuljetti huppumies Y:tä eteenpäin Kaasmarkuntietä pitkin Venhonkujan päähän Kaasmarkuntiellä. Siitä Y jatkoi jalan kohteeseen, joka oli siis Tähtisentie 54, vihreällä merkittyä reittiä pitkin.

A ajoi auton Vanha-Ulvilan työväentalon piha-alueelle odottamaan. Sovittuna ajankohtana A ajoi takaisin tuohon Venhonkujan ja Kaasmarkuntien risteykseen sinisellä merkittyä reittiä pitkin, johon myös Y tuli jalkaisin Tähtisentieltä. A ajoi edelleen kohtauspaikkaan K1 jossa Y jälleen siirtyi C-pakoautoon. C ajoi auton kohti Kaasmarkkua ja siellä Pori - Tampere valtatielle ja kohti Tamperetta ja edelleen mihin tahansa, vaikka Helsinkiin. Jos se näin meni, niin oli hyvin suunniteltu etukäteen. Kohtauspaikat K1 ja K2 (vara) on merkitty sattumanvaraisesti, se varsinainen kohtauspaikka on voinut olla muukin.

Tästä ei ole faktatietoja, tämä on suunniteltu mielikuvituksessa niin, että se sopii tiedossa oleviin yksityiskohtiin. Tekijä Y saattaa asua vaikka Helsinkiseudulla tai missä tahansa muualla. Kaiken takana saattaa olla iso pomo X.
-------------------------------------------------

Tarkistelin noita välimatkoja kartalta ja laskeskelin ajoaikoja eri nopeuksilla:

Kaasmarkuntie Venhonkujan kohdalla -------- Kaasmarkun Kylänraitin ja Pori-Tampere valtatien risteys.

* A) Linnuntietä noin 5,7 km ---> 5,8 km

* B) Mutkien kautta kulkien mitaten: (Jos mutkia, niin suoraan mittaan lisätty arviolta sopiva määrä)

1) Pori-Tampere tie - Kaasmarkuntie = 920 m ,,,,,,, (Kylänraittia pitkin)
2) Siitä Suoliston tien risteykseen ..... = 984 m
3) Siitä Kuorilan tien risteykseen ....... = 1197 m
4) Siitä Vesantien risteykseen ........... = 1639 m
5) Siitä Markunmäen risteykseen ...... = 1557 m
6) Siitä Venhonkujan risteykseen ...... = 1639 m ............. Yhteensä: 7936 m eli = noin 7,9 km.

Jos ajetaan tuo väli nopeudella 100 km/h , kuluu aikaa 4 min 44 sek
Jos ajetaan tuo väli nopeudella 80 km/h, kuluu aikaa 5 min 56 sek
Jos ajetaan tuo väli nopeudella 70 km/h, kuluu aikaa 6 min 46 sek

Tuolla välillä ei luonnostaan ole poliiseja, vaan sinne täytyy tulla jostakin kauempaa. Minusta tämä pakoreitti on luonnollisin.
sikakyösti
Sofia Karppi
Viestit: 439
Liittynyt: Ma Syys 21, 2015 2:06 pm

Re: Ajoitukset

Viesti Kirjoittaja sikakyösti »

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta poliisipartio kiersi koko Tähtisentien lenkin ennen saapumistaan rikospaikalle, toisinkuin kartasta käy ilmi.
Avatar
luxetveritas
Jane Marple
Viestit: 1056
Liittynyt: Pe Syys 26, 2014 8:15 pm

Re: Ajoitukset

Viesti Kirjoittaja luxetveritas »

sikakyösti kirjoitti:Korjatkaa jos olen väärässä, mutta poliisipartio kiersi koko Tähtisentien lenkin ennen saapumistaan rikospaikalle, toisinkuin kartasta käy ilmi.
Muistaakseni jostain AA:n tai tämän lapsen kuulemisesta saattoi saada sellaisen käsityksen, että ensipartio olisi kiertänyt sen lenkin. Kallistun tässä asiassa alla olevaan tulkintaan:
annaanna kirjoitti:-- He eivät kiertäneet koko Tähtisentien kiertolenkkiä, vaan ajoivat hitusen ohi surmatalon, huomasivat Annelin huitomisen ja palasivat takaisinpäin. --
On vain kerättävä faktat, vankkumattomat tosiasiat, asetettava ne oikeisiin yhteyksiinsä ja tehtävä niistä välttämättömät johtopäätökset.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9179
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ajoitukset

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Voisiko joku sijoittaa kartalle, missä tarkkaan ottaen sijaitsi noin 500 metrin päässä Tähtisentie 54:stä sijainnut surmayönä palamaan sytytetty Antinkartanon ulkorakennus? Mihin aikaan poliiseja liikkui Antinkartanon ulkorakennuksen paloa tutkimassa? Mäkinen on muistaakseni todennut olleensa noin tuntia ennen Lahden surmaa Antinkartanolla.
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Ajoitukset

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Pannaan nyt jäitä hattuun kun on saatu ensimmäinen ymmärrettävä kuvaus tapahtumista murhatalon ulkopuolella.

Luxveritas voi jatkaa omaa linjaansa, josta min en saa kiinni muuten kuin, että se esittää hajanaisia havaintoja - usein noukittua kuulusteluista, harvoin oikeudessa annetuista todistuksista.

Hyvä Xerses, älä meni liian pitkälle vaan täsmennä nyt mitä karttaasi pitää lisätä, kuten esimerkiksi että poliisit ajoivat ohi Annelin talon. Miksi tarvittiin kaksi sinistä pistettä? Miksi murhaaja lähti juoksemaan aivan päinvastaiseen suuntaan kuin Työväentalo?
Avatar
Xerxes
Axel Foley
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2013 12:11 am

Re: Ajoitukset

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

Pieni liekki kirjoitti:Voisiko joku sijoittaa kartalle, missä tarkkaan ottaen sijaitsi noin 500 metrin päässä Tähtisentie 54:stä sijainnut surmayönä palamaan sytytetty Antinkartanon ulkorakennus? Mihin aikaan poliiseja liikkui Antinkartanon ulkorakennuksen paloa tutkimassa? Mäkinen on muistaakseni todennut olleensa noin tuntia ennen Lahden surmaa Antinkartanolla.
--------------------------------------------
Kuva
-------------------------------------------------------
ANTINKARTANO

Jos sillä tarkoitetaan Antinkartanon Kuntoutuskeskusta, niin sen osoite on Ravannintie 359. Se sijaitsee Ravannintiellä noin 3,2 km Kaasmarkuntien ja Ravannintien risteyksestå kaakkoon.
Katso karttapiirros!

* Antinkartanon kuntoutuskeskus. Ravannintie 359. Merkitty numerolla 4.

* Tähtisentie 54. Merkitty numerolla 1.

* PK:n kuvailema A-pakoauto Vanha-Ulvilan työväentalo. Merkitty numerolla 2.

* Venhonkujan liittymä Kaasmarkuntiehen. Merkitty numerolla 3.

Jos Antinkartanolla tarkoitetaan jotakin muuta, niin se lienee ainakin tuolla suunnalla.

Huom! Jos huppumies olisi kulkenut itse jalan A-pakoauton piilopaikalle Vanha-Ulvilan työväentalon pihaan, niin sinne meno olisi voinut kestää peräti 11 minuuttia, matkaa on noin 1100 m. Sen sijaan huppumies saattoi suunnistaa Venhonkujan ja Kaasmarkuntien risteykseen, johon pakoauto kuljettajana A tuli myös samaan paikkaan 3 minuutissa. Huppumiehen matka Tähtisentieltä siihen Venhonkujan ja Kaasmarkuntien risteykseen saattoi mennä jopa alle 5:n minuutin. Kun siihen lisätään A-pakoauton ajo siihen samalle kohdalle 3 min, niin aikaa on säästetty peräti noin 8 minuuttia. Se on paljon. Näin A-pakoauto saattoi lähteä sinne Kaasmarkun suuntaan Venhontieltä jo noin pari minuuttia ennen kuin poliisiauto saapui Kaasmarkuntielle. Jos huppumies olisi kävellyt sinne Vanha-Ulvilaan A-pakoautolle, olisivat poistumisreitit voineet olla jo tukossa joka suuntaan.
Avatar
Xerxes
Axel Foley
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2013 12:11 am

Re: Ajoitukset

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

Ulvilan Antinkartanossa on ollut tulipalo v. 2006 , mutta myös v. 2012. Itse Antinkartano saattaa sijaita myös joen toisella puolella Haistilassa. Tai siellä Ravannintien varressa joen pohjoispuolella. Joku tietää varmaan missä on, tai missä on ollut vanha "Antinkartano".
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9179
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ajoitukset

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Xerxes kirjoitti:Ulvilan Antinkartanossa on ollut tulipalo v. 2006 , mutta myös v. 2012. Itse Antinkartano saattaa sijaita myös joen toisella puolella Haistilassa. Tai siellä Ravannintien varressa joen pohjoispuolella. Joku tietää varmaan missä on, tai missä on ollut vanha "Antinkartano".
Onko missään ollut tarkempaa sijaintitietoa Antinkartanon ulkorakennuksen palopaikasta? Oliko palopaikka lähellä Ravanintie 359:ää vai onko Antinkartanolla esimerkiksi asumispalveluja tarjoavaa yksikköä lähempänä Tähtisentietä? Muistaakseni todistajalausunnoissa on todettu palopaikan sijainneen noin 500 metrin päässä Ulvilan surmatalosta, mutta äkkiäkös sitä vuosia myöhemmin välimatkat saattavat tuntua huomattavasti lyhemmiltä kuin mitä olivat todellisuudessa.
Avatar
Xerxes
Axel Foley
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2013 12:11 am

Re: Ajoitukset

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

Pieni liekki kirjoitti:
Xerxes kirjoitti:Ulvilan Antinkartanossa on ollut tulipalo v. 2006 , mutta myös v. 2012. Itse Antinkartano saattaa sijaita myös joen toisella puolella Haistilassa. Tai siellä Ravannintien varressa joen pohjoispuolella. Joku tietää varmaan missä on, tai missä on ollut vanha "Antinkartano".
Onko missään ollut tarkempaa sijaintitietoa Antinkartanon ulkorakennuksen palopaikasta? Oliko palopaikka lähellä Ravanintie 359:ää vai onko Antinkartanolla esimerkiksi asumispalveluja tarjoavaa yksikköä lähempänä Tähtisentietä? Muistaakseni todistajalausunnoissa on todettu palopaikan sijainneen noin 500 metrin päässä Ulvilan surmatalosta, mutta äkkiäkös sitä vuosia myöhemmin välimatkat saattavat tuntua huomattavasti lyhemmiltä kuin mitä olivat todellisuudessa.
----------------------------------------
Kyllä se on suurella todennäköisyydellä ollut siellä osoitteessa Ravanintie 359. Sillä alueella on nykyään Antinkartanon kuntoutuskeskus. Lukuisia rakennuksia.
----------------------------------------
Muutama vastaus seuraavassa:

sisotalo: "Mikä on se sininen piste, josta auto lähtee minuutilleen oikeaan aikaan? Jos se olisi lähtenyt minuuttia myöhemmin olisi törmätty huikeaa vauhtia ajavaan poliisiin. Vastaus on tietenki, että käytettiin kännyköitä, mutta tiedot sellaisesta olisi poliisi saanut firmasta, jossa nämä kaksi liittymää olivat."

*** Se sininen piste on Vanha-Ulvilan työväentalon piha-alue. Se on rauhallinen paikka. Voidaan olettaa, että huppumies antoi autolle lähtökomennon kännykällä heti tultuaan pihalle. Huppumiehellä oli Tähtisentieltä Venhonkujan ja Kaasmarkuntien yhtymäkohtaan matkaa 510 m Hyvin reippaasti liikkuen (esim. 8 min/1 km) siihen kuluu aikaa noin 4 min. Samaan aikaan autolla on aikaa se 4 minuuttia ajaa samaan paikkaan. Matkaa on noin 2020 m. Hyvin rauhallisesti ajaen, 40 km/h. se onnistuu noin 3 minuutissa. A-pakoauto voi vähän viivytelläkin.

Siis 4 minuuttia siitä, kun huppumies lähti Tähtisentieltä hän oli jo Kaasmarkuntiellä ja siinä oli silloin jo myös A-pakoauto.

Vaihtoehto, että huppumies käveli aina sinnen Vanha-Ulvilan työväentalolle saakka, jonne matkaa 1100-1200 m , ja nopeus esim. 10 min / 1 km , siihen aikaa kuluu esim 11 min ja sitten autolla sinne Venhonkujan ja Kaasmarkuntien risteykseen 3 minuutissa. Tässä tapauksessa on aikaa kulunut jo 11 min + 3 min. = 14 min. Siis aikaa on kulunut jopa 10 min enemmän tässä jälkimmäisessä vaihtoehdossa. Se on liikaa. Kyllä auto on hyvin todennäköisesti ajanut valmiiksi sinne Venhonkujan ja Kaasmarkuntien risteykseen. Poimittuaan kyytiin huppumiehen A-pakoauto jatkanut matkaa eteenpäin ja luovuttanut kyydittävänsä C-pakoautolle vähän myöhemmin. A-pakoauton kuljettaja on palannut kotiinsa. Vaihto on voinut tapahtua jo siinä Tutintien ja Kaasmarkuntien yhtymäkohdassa, jossa on linja-autojen kääntöpaikka. C-pakoauto on varonut tulemasta lähelle asutusta, sillä se on voinut olla esim. helsinkiläinen.

sisotalo: "Hyvä Xerses, älä meni liian pitkälle vaan täsmennä nyt mitä karttaasi pitää lisätä, kuten esimerkiksi että poliisit ajoivat ohi Annelin talon. Miksi tarvittiin kaksi sinistä pistettä? Miksi murhaaja lähti juoksemaan aivan päinvastaiseen suuntaan kuin Työväentalo?"

*** Murhaaja lähti juoksemaan kohti Venhonkujan ja Kaasmarkuntien risteystä, koska niin oli sovittu. A-pakoauto ajoi samaan paikkaan sieltä Vanha-Ulvilan työväentalon pihasta sovittuun aikaan. Jo 4 min Tähtisentieltä lähdön jälkeen sekä huppumies että A-pakoauto olivat siellä niin pitkällä. Aikaa oli voitettu noin 10 minuuttia verrattuna siihen, että huppumies olisi kulkenut jalan sinne työväentalon pihalle. Mitä minä vertailin noita kellonaikoja, niin A-pakoauto ajoi siitä Vanhakylän liikenneympyrästä Kaasmarkuntielle noin 2 minuuttia ennen kuin poliisiauto ajoi samasta paikasta.
Avatar
Xerxes
Axel Foley
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2013 12:11 am

Re: Ajoitukset

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

Kuva
------------------------------------
Ulvilan surman aikataulu
------------------------------------

Tässä on otettu uusi olettamus mukaan, eli että PK:n esittämä A-pakoauto Vanha-Ulvilan työväentalon pihalla on jo se lopullinen pakoauto, joka vie huppumiehen Kaasmarkuntietä pitkin Pori - Tampere valtatielle ja siitä edelleen Tampereen suuntaan. Tässä aikataulussa ajat on poimittu täällä jo mainituista ajoista, ja joitakin aikoja on laskettu sopivien etenemisnopeuksien mukaan. Pakoreitin suunnittelussa on todennäköisesti ollut mukana paikallista asiantuntemusta.

Aikataulu pääpiirteittäin

klo 02.34.00 .
A-pakoauto saapuu Kaasmarkusta Kaasmarkuntietä pitkin Ulvilaan ja on Kaasmarkuntien ja Venhonkujan risteyksessä tähän aikaan. Huppumies poistuu tässä autosta ja lähtee kohti Tähtisentietä. A-pakoauto jatkaa edelleen Vanha-Ulvilaan työväentalon piha-alueelle, jossa on rauhallinen paikka odottaa.

02.37.00 .
A-pakoauto saapuu Vanha-Ulvilan työväentalolle, etsii suojaisen paikan ja jää odottamaan.

02.39.00 .
Huppumies on saapunut Tähtisentie 54 kuistille.

02.40.00 .
Huppumies tulee ikkunasta sisään.

02.41.50 .
Hätäpuhelu alkaa.

02.45.07 .
Lapsi kirkaisee. Huppumies poistuu rakennuksesta.

02.46.07 .
A-pakoauto lähtee liikkeelle Vanha-Ulvilasta työväentalon pihalta.

02.46.10 .
Hätäpuhelu loppuu.

02.49.07 .
A-pakoauto Kaasmarkuntien-Venhonkujan risteyksessä. Myös huppumies samassa paikassa. Huppumies nousee autoon.

02.51.00 .
Poliisipartio perillä Tähtisentiellä.

02.55.53
A-pakoauto on ajanut Kaasmarkuntietä Kaasmarkkuun Venhonkujan-Kaasmarkuntien risteyksestä ja saapunut Pori Tampere valtatielle. Tämä välimatka 7,9 km. Keskinopeus 70 km/h. Aikaa kului tällä välillä 6 min 46 sek . A-pakoauto jatkaa kohti Tamperetta ja edelleen Helsinkiin tai johonkin muuhun Etelä-Suomen kohteeseen.
Vastaa Viestiin