Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 1)

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Lukittu
Poiroo
Remington Steele
Viestit: 219
Liittynyt: Ti Elo 05, 2008 9:48 pm
Paikkakunta: Vaasan tienoo

Viesti Kirjoittaja Poiroo »

Ehkä se on hyvä asia? Ellei peräti mainiota, täällähän kirjoittelijoita eivät sido minkäänlaiset ennakkokäsitykset ja ajatusten heitto ja pohdinta saattaa johtaa yllättävän hyviin johtopäätöksiin ja tuloksiin.
MEG
Adrian Monk
Viestit: 2621
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Viesti Kirjoittaja MEG »

Hyvä asia ilman muuta on lehtikirjoittelu. Kunhan ei hutiloida vaan noudatetaan tarkkuutta.
Syyllisessä voi aiheuttaa hermostuneisuutta ja ylireaktioita.
Paikallislehden lukijakunnassa voi jollain alkaa "aatos itää unpiluussa" eli alkaa e.sim. yhdistelemään "Hellun" antamia tuntomerkkejä tuntemaansa tai tietämäänsä tyyppiin. Toisaalta ei tuollaisiin tuntomerkkeihinkään pidä absoluuttisesti uskoa muuten voi tärkeä yleisövihje jäädä antamatta.

Hellun kyytiin pyyntö vilkkaasta paikasta ja pakoon päästö viittaavat siihen, ettei tämä tyyppi oikein aseta itselleen suuria turva ja varo normeja.
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1587
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

Luupää kirjoitti:Tiedossa on jo ennestään että paitsi että me luemme lehtiä niin myös lehdet lukevat meitä. Taannoin taisi Raid mainita että toimittajat seuraavat tätä sivustoa laajasti.
Sinä luet ainakin lehtiä tarkasti! Jokainen ns. rikosuutinen tulee toimestasi palstalle. Itse ei tarvitse lukea lehtien "puukotuspalstoja" enää ollenkaan. Kaikki on tuttuja sinun kauttasi LUUPÄÄ!
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

Artikkelissa puhutaan rikosaiheisesta nettipalstasta eli minfosta?!

Haantien ketjussa epäillin onko mitään sarjamurhaajaa edes olemassa.
Havainnot hänestä on saatu 'Hellulta', yhdeltä uhrilta, joka oli ollut tapahtuman aikana kahden promillen humalassa. Ei vakuuta mitenkään.
Kaksi yhteistä tekijä löytyy - paikkakunta ja uhrien ilmeisesti aika runsas alkoholikäyttö.
Poliisi epäilee että mahd. tekijä tuntee vihaa alkoholia käyttäviä naisia kohtaan, hänellä saattaa olla alkoholisti äiti. Tai ehkä alkoholisti-vaimo, joka on jättänyt perheen?
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Harriet Makepeace kirjoitti: Haantien ketjussa epäillin onko mitään sarjamurhaajaa edes olemassa.
Havainnot hänestä on saatu 'Hellulta', yhdeltä uhrilta, joka oli ollut tapahtuman aikana kahden promillen humalassa. Ei vakuuta mitenkään.

---

Tai ehkä alkoholisti-vaimo, joka on jättänyt perheen?
Muistettakoon, että Hellu ei ole ollut missään hilpeässä huppelissa, vaan peloissaan ja epäluuloinen; hänhän epäili jo varhaisessa vaiheessa miehen tarkoitusperiä, kun huomasi miehen ajelevan pikkuteitä. Hän on siis tarkkaillut tilannetta ja näin ollen pitäisin hänen havaintojaankin luotettavina.

Tuollaiset, käyttäytymistä selkeästi muuttavat, traumatisoivat kokemukset ovat lähes aina lapsuuden peruja. Aikuinen pystyy käsittelemään alkoholistipuolison tapauksen järkevästi, lapselle vanhemman alkoholismi voi olla - ja usein on - elämääkin suurempi juttu. Tämän takia kallistuisin tekijän alkoholistiäidin suuntaan. Toisaalta, jos itse haluaisin alkaa ihmisiä listimään, valitsisin tietysti kohteekseni päihtyneet, joista on vähemmän vastusta. En pidä tässä tapauksessa päihtymystä siis merkittävänä, uhreja yhdistävänä tekijänä muutoin kuin tekijän menettelytapojen kannalta. Enemmän minua kiinnostaa se, miksi hänen vihansa kohdistuu tummatukkaisiin naisiin.

Hyvä, että Blues kertoi asiansa eteenpäin. Mietin vain, miten kyse voisi olla samasta miehestä kun tuo Bluesin tapauksen mieshän oli valmis ottamaan kyytiin kaksi naista? Jotain hämärää häiskässä on joka tapauksessa ollut, kun on taksiakin lähtenyt seuraamaan. Mutta miksi kaksi? Suunnitteliko hän kenties ottavansa Bluesin autoon odottelemaan ja sitten kaasuttavansa paikalta Blues mukanaan? Vai oliko valmis haukkaamaan sillä kertaa hieman suuremmankin palan - kaksi uhria kerralla?
Olitko, Blues, tuolloin kovassakin humalassa?

Minun veikkaukseni on, että auto ei ole miehen oma, vaan esimerkiksi sisarelta lainattu.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1224
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

joey kirjoitti:Olitko, Blues, tuolloin kovassakin humalassa?
En ollut, itseasiassa en ollut juonut kuin ehka nelja siideria ravintolassa ja pari ennen lahtoa ja aikaa oli kuitenkin kulunut suhteellisen paljon.

Tuota olen nyt itsekin paljon miettinyt, etta miksi oli valmis ottamaan kyytiin kummatkin. Oliko kenties mielessa, etta toinen jaisi kyydista aikaisemmin ja toinen ehka jatkaisi matkaa.
Ensinhan siis seisoin siina yksin ja voihan olla etta ajatteli minun kusettavan silla kaverilla ja jos olisin syottiin tarttunut, niin olisi ehdottanut, etta "odotetaan kaveria, tule autoon odottamaan" ja siina vaiheessa olisikin kytkin noussut ja kaveri katsellut peravaloja.
Tatahan ei minulle suoraan ehdotettu, mutta nainkin olisi voinut olla.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Blues kirjoitti:
joey kirjoitti:Olitko, Blues, tuolloin kovassakin humalassa?
En ollut, itseasiassa en ollut juonut kuin ehka nelja siideria ravintolassa ja pari ennen lahtoa ja aikaa oli kuitenkin kulunut suhteellisen paljon.

Tuota olen nyt itsekin paljon miettinyt, etta miksi oli valmis ottamaan kyytiin kummatkin. Oliko kenties mielessa, etta toinen jaisi kyydista aikaisemmin ja toinen ehka jatkaisi matkaa.
Ensinhan siis seisoin siina yksin ja voihan olla etta ajatteli minun kusettavan silla kaverilla ja jos olisin syottiin tarttunut, niin olisi ehdottanut, etta "odotetaan kaveria, tule autoon odottamaan" ja siina vaiheessa olisikin kytkin noussut ja kaveri katsellut peravaloja.
Tatahan ei minulle suoraan ehdotettu, mutta nainkin olisi voinut olla.
Tätä minäkin pohdin. Ajattelin, että jos olisit ollut änkyräkännissä, tuo kyydintarjoaja olisi saattanut laskeskella että selviää hyvin kahdestakin naikkosesta, jos toisesta ei humalan takia ole vastusta. Tuolla alkoholimäärällä ja kuluneen ajan huomioiden et ole voinut olla silminnähden humalassa, joten mies varmasti suunnitteli juuri tarjoavansa odottelupaikkaa ja sitten kaasuttavansa paikalta välittömästi kun olet peppusi laskenut penkille.
vasikka
Javier Pena
Viestit: 1876
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Kiinnittikö muuten kukaan huomiota siihen, että poliisitv:ssä jokunen viikko sitten etsittiin humalaisia naisia uhrikseen valikoineen autolla liikkuneen sarjaraiskaajan uhreja. Kerrottiin, että poliisi on saanut kiinni vuonna 1966 syntyneen miehen, joka on lähemmäs kahden kymmenen vuoden ajalla napannut vahvassa humalassa olevia naisia kyytiinsä mm. ravintoloiden edustoilta. Sitten on ajanut auton yleensä Porvoon seudulle ja lempannut naisen käsittelynsä jälkeen siihen paikkaan. Kyseinen tyyppi oli vaikuttanut pääasiassa Porvoossa, mutta myös Keravalla, Järvenpäässä ja parissa muussakin Etelä-Suomen kaupungissa oli tehnyt keikkojaan. Poliisi etsikin nyt mahdollisia uhrjeja ja kaipasi vinkkejä mm. uhriksi joutuneiden naisten ystäviltä. Mietin, että oliko tuossa taka-ajatuksena hakea myös vihjeitä Järvenpään mahdollista sarjamurhaajaa silmällä pitäen. Tai ellei poliisi peräti epäile samaista miestä tästäkin. Jostain kumman syystä tätä vanhaa juttua on viimeisen vuoden aikana rummutettu mediassa enemmän kuin edellisen 15 vuoden aikana yhteensä.
Poiroo
Remington Steele
Viestit: 219
Liittynyt: Ti Elo 05, 2008 9:48 pm
Paikkakunta: Vaasan tienoo

Viesti Kirjoittaja Poiroo »

http://yle.fi/poliisitv/vihjeita.php
Raiskaajan uhreja etsitään Porvoossa

PORVOO
2000-luku

Porvoon poliisi tutkii poikkeuksellista, jopa vuosikymmenen jatkunutta seksuaalirikosten sarjaa. Tekijä on vuonna 1966 syntynyt mies ja hän on tällä hetkellä vangittuna. Poliisi kaipaa kuitenkin kipeästi tietoa hänen uhreistaan, sillä moni tapaus on vielä selvittämättä. Kaikkien uhrien lukumäärää ei tarkkaan tiedetä.

Tekijä on houkutellut autoonsa huomattavassa humalassa olevia naisia ravintoloiden läheisyydestä eri paikkakunnilla. Pääasiassa raiskaaja on toiminut Helsingin, Vantaan, Tuusulan, Keravan ja Järvenpään alueilla. Hän on usein ajanut uhrit Porvoon alueelle.

- Useissa tapauksissa nainen on kuvitellut nousevansa taksin kyytiin, sanoo Pauliina Suomela Porvoon poliisista.

Humalatilansa vuoksi nainen on usein nukahtanut tekijän autoon ja poliisilla on tiedossa tapauksia, joissa uhri ei ole ollut edes tietoinen häneen kohdistuneesta seksuaalisesta teosta. Syrjäiselle paikalle päästyään tekijä suorittaa tai pyrkii suorittamaan haluamansa seksuaalisen teon, jonka jälkeen hän poistaa naisen autosta ja hylkää hänet tapahtumapaikalle.

- Se on aina hirveä tilanne. Näillä naisilla ei ole aina edes sään vaatimia vaatteita mukana ja mahdollisesti kengätkin ovat jääneet miehen autoon. He ovat vieraassa paikassa ja usein heillä ei ole edes kännykkää mukana, että voisivat soittaa apua, Pauliina Suomela kertoo.

Poliisi toivoo, että kaikki näistä tapauksista jotain tietävät ilmoittautuisivat. Tietoja kaivataan esimerkiksi uhrien ystäviltä ja omaisilta. Lisäksi kaivataan autoilijoita, jotka mahdollisesti ovat antaneet järkyttyneelle ja sekaisen oloiselle naiselle kyydin.

- Aika monia naisia on löydetty tutkinnan edistyessä. Häpeissään ei todellakaan tarvitse olla. Se ei ole näiden naisten oma vika mitä heille on tehty. Olisi erittäin tärkeätä tavoittaa kaikki uhrit, jotta oikeus tapahtuu, Suomela vetoaa.

019 548 66 36
Olisihan tuo mahdollista että saattaisi olla tuo tekijä, eli olisi aloittanut siinä parikymppisenä rikollisen toimintansa?
"The opera ain't over until the fat lady sings."
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

vasikka kirjoitti:Kiinnittikö muuten kukaan huomiota siihen, että poliisitv:ssä jokunen viikko sitten etsittiin humalaisia naisia uhrikseen valikoineen autolla liikkuneen sarjaraiskaajan uhreja. Kerrottiin, että poliisi on saanut kiinni vuonna 1966 syntyneen miehen, joka on lähemmäs kahden kymmenen vuoden ajalla napannut vahvassa humalassa olevia naisia kyytiinsä mm. ravintoloiden edustoilta. Sitten on ajanut auton yleensä Porvoon seudulle ja lempannut naisen käsittelynsä jälkeen siihen paikkaan. Kyseinen tyyppi oli vaikuttanut pääasiassa Porvoossa, mutta myös Keravalla, Järvenpäässä ja parissa muussakin Etelä-Suomen kaupungissa oli tehnyt keikkojaan. Poliisi etsikin nyt mahdollisia uhrjeja ja kaipasi vinkkejä mm. uhriksi joutuneiden naisten ystäviltä. Mietin, että oliko tuossa taka-ajatuksena hakea myös vihjeitä Järvenpään mahdollista sarjamurhaajaa silmällä pitäen. Tai ellei poliisi peräti epäile samaista miestä tästäkin. Jostain kumman syystä tätä vanhaa juttua on viimeisen vuoden aikana rummutettu mediassa enemmän kuin edellisen 15 vuoden aikana yhteensä.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=5424
Every ship must sail a world.
Poiroo
Remington Steele
Viestit: 219
Liittynyt: Ti Elo 05, 2008 9:48 pm
Paikkakunta: Vaasan tienoo

Viesti Kirjoittaja Poiroo »

Mietinkin että missä olen lukenut tuohon Porvoon omaan poikaan liittyvää tarinaa, mutta siihenhän oli tosiaan oma topicinsa, kiitos ABC!

Jossakin vaiheessa varmaankiin nämä saatetaan yhdistää, luulen niin? :roll:
"The opera ain't over until the fat lady sings."
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1224
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Tuolla ajankohtaisissa kommentoinkin jo, ja olisi kylla kauhian mukava tietaa, etta missa yhteydessa tama mies on napattu ja mika antaa olettaa, etta uhreja olisi useampikin, varsin juuri tuolla jarvenpaan seutuvilla.
Itse ajelin hyvin paljon ns. Hanko-Porvootieta, mutta valitettavasti (no valitettavasti ja valitettavasti) ei kukaan ainakaan minun kyytiini ole noina vuosina pyrkinyt.

Jotenkin tuntuu kummalliselta, etta tastakaan ei voida enempia tietoja antaa. Latkaisisivat sen miekkosen kuvan nettiin, niin voisin minakin kohdallani vertailla.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
lost
Olivia Benson
Viestit: 714
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 5:11 pm

Viesti Kirjoittaja lost »

Tuli heti tämä srjamurhaaja homma mieleen kun kuulin tuosta raiskaajasta poliisitv:ssä.

^Todellakin olisi kiva saada hepun kuva mediaan. Vaikka tuskin laillista onkaan :x
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1224
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

^Jotenkin vain tuntuu omituiselta, etta poliisi etsii jonkun tietyn miehen, ehka raiskaamia naisia, samalta alueelta jossa on "tuntemattoman" miehen uhreja, joko kuolleita tai ei-kuolleita ja minkaanlaista kuvaa, edes luonnosta, ei julkisuuteen anneta.

Voisiko olla niin, etta tassa olisi myos jarvenpaan sarjamurhaaja-epailty kyseessa, jota vastaan kerataan nyt jotain nayttoa, vaikka sitten summittaisia tuntomerkkeja mahdollisilta raiskauksenuhreilta?
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
H.P.
Remington Steele
Viestit: 220
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2008 5:20 pm

Viesti Kirjoittaja H.P. »

Mutta eikös tuota Järvenpään miekkosta epäilty noin 30-40 vuotiaaksi, kun hän tekojaan suoritti 90-luvun alussa? Siinä tapauksessa tämä tapaus ei ikähaarukkaan sovi :roll:

Vai muistanko ihan väärin?
Nosce te ipsum!
Lukittu