Karkasko mopo tutkijoilta

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Pardon
Jane Marple
Viestit: 1043
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2011 4:35 pm

Re: Karkasko mopo tutkijoilta

Viesti Kirjoittaja Pardon »

Rouva_Etsivä kirjoitti:Kiitos Pardon, kun selitit tuon herätyskristillisyyden. Silti en millään ymmärrä, mitä herätyskristillisyyttä siinä videossa oli. Oliko siellä joku mörkö piilossa, sitä en tiedä. Mielestäni se ei viitannut ylipäätään kristillisyyteen taikka saatananpalvontaan. Ja olen edelleenkin sitä mieltä, että ei siihen tarvita tällaista herätyskristillistä tahoa liittämään näitä lasten kertomuksia ja outoja yksityiskohtia saatananpalvontaan, eli selvemmin sanottuna, se voidaan mielestäni tehdä hyvin ilmankin uskonnollista taustaa. Se voikin olla, että koko saatananpalvontajuttu on paisutettu mediassa paljon suuremmaksi kuin mitä se oikeudenkäynnissä todellisuudessa tulee olemaan.
Ei siinä videossa mitään ole. Eri Auer. Kyselen, että kuka tietäisi. Netistä löytyy veljestä vain konkurssihuhuja, mutta niidenkään todenperäisyydestä ei voi tietää. Ei myöskään sijaisperheenä toimimisen kannattavuudesta. Ehkä he pitävät lapsista ja lapset viihtyvät siellä. Ehkä veli on tukenut AA:ta paljonkin tai sitten ei.

Veljen yhteydenotto syyttäjään ja tästä seuraavat tapahtumat ovat vain sen verran massiiviset, että veljenkin toimintaa pitää jo ihan yhdenvertaisuuden vuoksi tarkastella.

Oletko sinä seurannut mitään tällaisia keskusteluja aikaisemmin? Rock-musiikin tai Harry Pottereiden yhteydestä paholaiseen? Joku ne yhteydet aina näkee ja ilmoittaa muille. Yleensä kaikupohjana toimivat ns. hurmokselliset liikkeet. Eivät varmaan kaikki. Ei minulla ole heitäkään vastaan mitään. Käykööt hengellistä sodankäyntiään, jos maailma heidän silminsä siltä näyttää tai he tulkitsevat Raamattuaan niin.

Tässä on kuitenkin niin isosta asiasta kysymys, että minä haluaisin tietää minne vievät jäljet tästä saatananpalvonta-ajatuksesta. Jos takana on jonkun oma maailmankuva ja sen mukaiset näyt, niin riskit ovat suuret.

Täällä on lueteltu erilaisia asioita, mitä ei lapsille haluta tapahtuvan. Useita kuukausia meni tuossa talvella niin, että lapsia suojeltiin ihan tavattomasti. Nyt ei suojella. Jos tämä "äiti on saatananpalvoja" -juttu on tuulesta tempaistu, niin onhan se ihan perkeleellistä. Eivät lapset sitä voi näin kertoa, vaan tarinaa on koottu kaikenlaisista palasista ja niissä tarvitaan tulkintaa.

Minusta vahinko on jo pitkälle tapahtunut. Kolmesta nuorimmasta lapsesta vain yhdellä on jotain uutta psykologien hyväksymää muisteltavaa surmayöstä tai sen ajoilta. En oikein usko, että se liittyy Saatanaan, anteeksi vaan.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Karkasko mopo tutkijoilta

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Voisin myös veikata, että lapsi ykköselle on myönnetty vapaus olla todistamatta äitiään vastaan. Oikeus siihen on ja tässä tapauksessa myös tavallaan ymmärrettävä syy. Hänen aiempi todistuksensa on ollut ainoa Annelin syyttömyyttä tukeva asia.
Jos muu aineisto riittää, ei hänen todistustaan edes tarvita.

Itseasiassa riittää pelkästään se, että hän kyseenalaistaa aieman näkemänsä.
Nuotio & Äreät Tiput
Pardon
Jane Marple
Viestit: 1043
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2011 4:35 pm

Re: Karkasko mopo tutkijoilta

Viesti Kirjoittaja Pardon »

Mariacka kirjoitti:^^Ei tuo Aamulehden juttu ole iltasisarensa kanssa mitenkään ristiriidassa. Samalla tavalla tuossa sanotaan, että vain yhden lapsen kertomus surmayöstä on arvioitu luotettavaksi. Tämän lapsen, jonka mainittiin aiemmin kertoneen "supatuksista, hihityksistä ja sipsutuksista".

IS antaa myös ymmärtää, että vanhin lapsi on ollut nauhoitusapulaisena surmayönä. Emme tiedä, onko tämä lapsi itse näin kertonut viimesyksyisissä kuulemisissaan. Syy, miksei vanhinta lasta pidetä todistajana, pitää jokaisen miettiä mielessään.
Minä uskon ennemmin sitä mitätöityä todistusta. Lapsella ei mielestäni ole kovinkaan montaa suoraa havaintoa tuolta yöltä. On täysin absurdia, että hän äänittelisi.

Valkama on edelleen korostanut todisteiden kiikun kaakun -luonnetta. Mitä poika voisi kertoa, voisi liittyä riitelyyn. Yhdessä naapurin valotodistuksen kanssa tässä kai pyritään siihen - mielestäni todennäköiseen mutta aiemmin todistamattomaan - näkemykseen, että perheessä ei oltu menty rauhassa nukkumaan vaan vanhemmat olivat valvoneet ja riidelleet.
visitor59
Roger Murtaugh
Viestit: 880
Liittynyt: To Maalis 25, 2010 9:30 pm

Re: Karkasko mopo tutkijoilta

Viesti Kirjoittaja visitor59 »

Asiantuntijatkaan eivät pysty erottamaan mitkä lasten muistoista ovat aitoja, mitkä taas valemuistoja. Valemuistoja ovat aiheuttaneet esim. ainakin johdattelevat kuulustelut ja asian saama suuri julkisuus "raflaavine" lööppeineen - ja saattaa sitten tietysti Auerin velikin olla niiden aiheuttamiseen osallinen.

Puolustus voi halutessaan marssittaa todistajiksi todella kovan kaliberin asiantuntijoita, jotka tyrmäävät näiden uusien kuulemisten luotettavuuden. Paradoksaalia on juuri se, että tutkijat itse ovat alunperin niiden valemuistojen syntymistä edesauttaneet ja nyt koko jutulta putoaa pohja niiden vuoksi.
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Karkasko mopo tutkijoilta

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

visitor59 kirjoitti:Asiantuntijatkaan eivät pysty erottamaan mitkä lasten muistoista ovat aitoja, mitkä taas valemuistoja. Valemuistoja ovat aiheuttaneet esim. ainakin johdattelevat kuulustelut ja asian saama suuri julkisuus "raflaavine" lööppeineen - ja saattaa sitten tietysti Auerin velikin olla niiden aiheuttamiseen osallinen.

Puolustus voi halutessaan marssittaa todistajiksi todella kovan kaliberin asiantuntijoita, jotka tyrmäävät näiden uusien kuulemisten luotettavuuden. Paradoksaalia on juuri se, että tutkijat itse ovat alunperin niiden valemuistojen syntymistä edesauttaneet ja nyt koko jutulta putoaa pohja niiden vuoksi.
Lööpeistä revityt valemuistot siitä miten isän tuhkalla piirrellään paperiin ja miten äiti pitää terapiaistuntoja kertoen välillä ettei koko isää ole ollut olemassakaan jne? Tätä jo aikaisemmin joku päivä alleviivasin että nyt tuntuu tulleen esiin asioita joita ei ole lehdissä spekuloitu, eikä edes täällä joten ei voida väittää lasten lukeneen niitä jostain.

Lisäksi lehdet ovat antaneet ymmärtää että lasten muistojen tueksi olisi löytynyt myös fyysisiä merkkejä väkivallasta. Niitä on vaikea Harry Pottereilla ja valemuistoilla selittää.
kuolema
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1347
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 12:55 pm

Re: Karkasko mopo tutkijoilta

Viesti Kirjoittaja kuolema »

Mariacka kirjoitti: Nyt seuraa varoitus. Älkää avatko seuraavaa linkkiä, jos nimi tuottaa teille näppylöitä. (Itse olen edelleen sitä mieltä, että täältä savustettiin hyvä kirjoittaja, jolla olisi ollut paljon tietoa.) Mutta ennakkoluulottomat: Lukekaa itse.

http://seppo-isotalo.blogspot.com/
Noh, minulla ei ollut mitään ennakkoluuloja, koska en edes tuntenut koko bloggaajaa. Nyt pari tekstiä lukeneena täytyy ihmetellä, että miten ihmeessä joku voi vielä spekuloida palkkamurhaajilla yms... Aivan samanlaisia mielipiteitä vailla mitään oikeita perusteita, mitä täältäkin saa lukea. :)

Poliisikin tykkää mielellään tehdä syyllisestä profiili. Toki myönnän, että en itse ole mikään profiloija, mutta koitetaas kuitenkin:

Jos itse sattuisin joku päivä vaihtamaan duunia ja ryhtyisin moiseen ammattiin (palkkatappajaksi), niin varmasti ensisijainen "työturvallisuusseikka" olisi se, että pyrkisin minimoimaan kaikki riskit jäädä kiinni. Tämä tarkoittaisi sitä, että työ hoidettaisiin mahdollisimman nopeasti, tehokkaasti, äänettömästi ja todistajia jättämättä. "Business is business" ja täten minulla ei olisi myöskään mitään henkilökohtaista kohdettani vastaan. Toimiko "huppis" näin? No ei:

- Huppis otti äärettömän ison riskin, tulessaan kolistellen kolmikerros-ikkunasta läpi. Ei välittänyt mölystä, eikä myöskään aikaa vievästä ikkunanhajotuspuuhasta. Ja vaikka jo tässä vaiheessa huppiksen aikeet TAVALLISEN PERHEEN kohdalla olisivat olleet tuhoontuomitut (koska herännyt talonväki olisi painellut etuovesta pihalle, huutanut naapurit hereille ja soittanut kännykällä hätäkeskukseen), niin nyt olivat tähtimerkit oikeinpäin ja talonväki jäi hölmistyneenä odottamaan murtomiehen sisääntuloa. Ja jos vielä tähän otettaisiin Annelin varhaiset tunnustukset mukaan, niin selitys olisi se, että pariskunnalla sattui olemaan puukkohippaset menossa ja ilmeisesti eivät edes kuulleet koko huppumiehen tuloa oman tappelunsa keskeltä. Anyway tämä tunnustus on peruttu, joten selitys on se, että talonväki vain odotti hupparin sisääntuloa.

- Henkiinjäänyt vaimo kertoo kaiken olleen ohi reilussa kolmessa minuutissa. Kuitenkin uhri oli ehtinyt valua verta sängylle huomattavan määrän. Eli jäljistä päätellen tapahtuman on täytynyt kestää huomattavasti kauemmin. Tosin rouvalta on tietenkin voinut ajantaju hävitä tällaisessa tilanteessa. Huppis ehtii taistelun tiimellyksessä piiloutua ihmettelemään tulleelta lapselta ja vielä vähän jahdata talon rouvaakin.

- Uhriin on tullut 70 haavaa. Osa matalia, osa syviä. Näin lukuisat vammat kertovat erittäin henkilökohtaisesta motiivista ja ensikertalaisesta. Lisäksi uhri ei ole kuollut veitsen iskuihin, vaan hänet on jouduttu viimeistelemään hakkaamalla pää tohjoksi. Viimeistään tässä vaiheessa voinemme sulkea siis ammattitappajan pois kuvioista.

- Kun talon rouva saa vihdoinkin puhelinyhteyden hälytyskeskukseen, niin tappajalla ei ole aikomustakaan lähteä karkuun, vaan hän jatkaa mellastamista. Hän ei myöskään vaivaudu estämään hätäpuhelua, vaan näemmä luottaa hyvään tuuriinsa päästä karkuun. Tosin mitään kiirettä hänelle ei tule edes tässä vaiheessa, vaan toiminta jatkuu kaikessa rauhassa, vaikka poliisi on pillit ulvoen tulossa tapahtumapaikkaa kohti. Ja huppishan ei tässä vaiheessa voi tietää, vaikka lähin poliisipartio olisi aivan kulman takana! Urhea äiti ja tytär käyvät katselemassa välillä tapahtumia. Toinen näkee huppumiehen kasvonpiirteetkin selvästi, toinen ei joko näe mitään ensimmäisellä kerralla ja toisella kerralla näkee vilahduksen selästä kun tämä gepardi on poistumassa paikalta. Puhelin on kokoajan auki hätäkeskukseen, mutta nauhalle ei tallennu tästä liukkaasta huppumiehestä yhtikäs mitään.

- Yhtä salamyhkäisesti tapahtuu poistuminenkin. Huppiksella on suorastaan jousitetut jalat tai sitten hän on estejuoksussa tai seiväshypyssä SM-tasolla. Niin notkeasti hän hyppää murhatun miehen talvikengät jalassaan lattialta arkun päälle ja siitä sitten ikkunasta läpi ulkopuolella olevalle tuolille. Lisäksi huppiksella on myös apinamaisen pitkät kädet, sillä hänen ovenkarmeihin jättämät verijäljet ovat huomattavasti alempana kuin ainakin kymmenellä poliisimiehellä rekonstruktiossa. Verijäljet myös päättyvät terassille, joten huppiksella on mahdollisesti ollut JetPack selässään ja hän on lentänyt tontin yli pakoon.

Eli summa summarum:

- Huppis on siis ollut henkilökohtaisella tasolla "intohimoisen vihainen" uhrille. Jälki on kuin kouluesimerkki perhesurmasta. Kenellä perheen ulkopuolisella on ollut näin henkilökohtainen motiivi tappaa Jukka? Työpaikan irtisanomis-juttuja koluttiin JJ:n johdolla ties kuinka kauan ilman mitään johtolankoja.
- Huppis ei välitä kiinnijäämisestä pätkäkään, vaan toimii todella riskialttiisti. Silminnäkijähavaintojen perusteella kyseessä on vielä roteva, isokokoinen ja vatsakas mies. Silti hänen onnistuu kuin ihmeen kaupalla päästä karkuun jättämättä minkäänlaisia konkreettisia jälkiä. Sisääntulo ja murhapaikka ja -tapa on ollut kuin vähä-älyisen toimintaa, mutta ulostulo on etukäteen suunniteltu kuin kyseessä olisi Einstein ja jäljet päättyvät terassille.
- Huppis on silmittömän raivon vallassa, mutta kuitenkin välillä osaa piiloutua takan katveeseen pitämään paussia ja piiloutumaan pikkutytöltä. Ja hätäpuheluakaan ei toki vaivaudu katkaisemaan.
- Vatsakas mies, joka piiloutuu lapselta, mutta hyppii kuin gepardi ikkuna-aukosta pihalle. Ehkä jopa vaihtaa verisiä vaatteita välissä.
- Ei ollut suojannut kasvojaan, vaan päässä oli ns. "kypärä", josta Anneli näki niin suun, posket, nenän kuin silmät ja otsan. Mikä oli hyöty naamioitua tällaiseen vermeeseen? Eikö perinteinen kommandopipo olisi ollut parempi? Ja niin itsevarma oli pakoonpääsystään, että vaikka Anneli näki hänen kasvonsa, niin antoi Annelin soittaa hätäkeskukseen kaikessa rauhassa tietäen, että hänen naamataulunsa on nähty ja tuntomerkkejä saatetaan parasta aikaa antaa hätäkeskukselle.

Ei mene minun jakeluuni, ei. Jos joku voisi minulle avata nämä ihmettelemäni kohdat, niin ilman muuta olen avoin perusteluille. En missään tapauksessa ole lynkkaamassa Annelia, mutta kyseisen tietämykseni valossa ainoa varteenotettava syyllinen on Anneli itse. Oikeus sitten punnitsee oikeusvaltiossa sen, että riittääkö tämä näyttö, vai jääkö tämä tapaus "ikuiseksi mysteeriksi". (tai tuleeko joskus vastaan uusia todisteita, mitkä puoltavat ulkopuolista tekijää).
visitor59
Roger Murtaugh
Viestit: 880
Liittynyt: To Maalis 25, 2010 9:30 pm

Re: Karkasko mopo tutkijoilta

Viesti Kirjoittaja visitor59 »

nuusku-nella kirjoitti: Lööpeistä revityt valemuistot siitä miten isän tuhkalla piirrellään paperiin ja miten äiti pitää terapiaistuntoja kertoen välillä ettei koko isää ole ollut olemassakaan jne? Tätä jo aikaisemmin joku päivä alleviivasin että nyt tuntuu tulleen esiin asioita joita ei ole lehdissä spekuloitu, eikä edes täällä joten ei voida väittää lasten lukeneen niitä jostain.

Lisäksi lehdet ovat antaneet ymmärtää että lasten muistojen tueksi olisi löytynyt myös fyysisiä merkkejä väkivallasta. Niitä on vaikea Harry Pottereilla ja valemuistoilla selittää.
Eihän se valemuistojen syntyminen nyt noin suoraviivaisesti mene. Siis kyseessä on on lapsen mielen pyrkimys visualisoida asioita, joita hän ei välttämättä täysin ymmärrä - Vaikkapa nyt käsite "paha" ihminen - lapsi visualisoi sen toimintana joka on hänen mielestään pahaa - esim. eläinten kiduttaminen ja tappaminen ... Asiantuntijat ovat aika yksimielisiä siitä, että jos lasta on kerran kuultu jostain asiasta johdattelevasti, niin syntyneiden valemuistojen takia ei myöhemmin ole enään mahdollisuutta saada häneltä asiasta luotettavaa tietoa.
Noista valemuistoista löytyy netistäkin todella paljon kirjallisuutta - kannattaa tutustua.
kuolema
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1347
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 12:55 pm

Re: Karkasko mopo tutkijoilta

Viesti Kirjoittaja kuolema »

nuusku-nella kirjoitti: Lööpeistä revityt valemuistot siitä miten isän tuhkalla piirrellään paperiin ja miten äiti pitää terapiaistuntoja kertoen välillä ettei koko isää ole ollut olemassakaan jne? Tätä jo aikaisemmin joku päivä alleviivasin että nyt tuntuu tulleen esiin asioita joita ei ole lehdissä spekuloitu, eikä edes täällä joten ei voida väittää lasten lukeneen niitä jostain.

Lisäksi lehdet ovat antaneet ymmärtää että lasten muistojen tueksi olisi löytynyt myös fyysisiä merkkejä väkivallasta. Niitä on vaikea Harry Pottereilla ja valemuistoilla selittää.
Aamen. Tällä hetkellä en näe yhtäkään seikkaa, mikä osoittaisi Annelin syyttömyyttä, mutta mielelläni kuulen perusteluja.

Ja kuten edellä mainitsin (ettei kukaan tartu turhaan tähän): Oikeusvaltiossa syytön kunnes toisin todistetaan, eli jos todisteet ovat liian hatarat, niin ketään ei tuomita tietenkään.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Karkasko mopo tutkijoilta

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Mielenkiintoista nähdä miten tässä voisi enää jäädä Anneli tuomitsematta.

Annelin puolella on aiemmin ollut se, että ulkopuolisen olemassa oloon tai olemattomuuteen ei saatu tolkkua.

Nyt kuitenkin lapsen (lasten?) todistelu romuttaa ulkopuolisen vierailun.

Myös Annelin kertomus illan kulusta romuttuu lasten ja naapurin kertomuksella.

Kukas siellä sitten on puukon kanssa riehunut, jollei Anneli itse? Ehkä Jukka teki sen itse? Yritti manata sitä 666 -paholaista itsestään ulos ja Anneli todella näki oikein; Jukka näytti vieraalta ja pelottavalta.

Eipä tässä kauheasti ole vaihtoehtoja.

Tilanteen riittää murentamaan jo se, että todisteet riidasta tulee. Vaikka vain lasten suusta.
Nuotio & Äreät Tiput
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Karkasko mopo tutkijoilta

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

kuolema kirjoitti:
Mariacka kirjoitti: Nyt seuraa varoitus. Älkää avatko seuraavaa linkkiä, jos nimi tuottaa teille näppylöitä. (Itse olen edelleen sitä mieltä, että täältä savustettiin hyvä kirjoittaja, jolla olisi ollut paljon tietoa.) Mutta ennakkoluulottomat: Lukekaa itse.

http://seppo-isotalo.blogspot.com/
Noh, minulla ei ollut mitään ennakkoluuloja, koska en edes tuntenut koko bloggaajaa. Nyt pari tekstiä lukeneena täytyy ihmetellä, että miten ihmeessä joku voi vielä spekuloida palkkamurhaajilla yms... Aivan samanlaisia mielipiteitä vailla mitään oikeita perusteita, mitä täältäkin saa lukea. :)
Kuten sanottua, minulla ei ole tarvetta olla samaa mieltä. Kuitenkin se, mitä hän aiemmin kertoi oikeudenkäyntimateriaalista, ja myös nykyiset kertomukset täsmäävät sen verran hyvin yhteen lehdistön (jolla julkinen materiaali todennäköisesti on) juttujen kanssa, etten aseta tätä "fakta"tietoa kyseenalaiseksi. Se kiinnostaa minua enemmän kuin se, onko AA jonkun mielestä pyhimys tai silkka antikristus.
visitor59
Roger Murtaugh
Viestit: 880
Liittynyt: To Maalis 25, 2010 9:30 pm

Re: Karkasko mopo tutkijoilta

Viesti Kirjoittaja visitor59 »

Mariacka kirjoitti:
Noh, minulla ei ollut mitään ennakkoluuloja, koska en edes tuntenut koko bloggaajaa. Nyt pari tekstiä lukeneena täytyy ihmetellä, että miten ihmeessä joku voi vielä spekuloida palkkamurhaajilla yms... Aivan samanlaisia mielipiteitä vailla mitään oikeita perusteita, mitä täältäkin saa lukea. :)
Kuten sanottua, minulla ei ole tarvetta olla samaa mieltä. Kuitenkin se, mitä hän aiemmin kertoi oikeudenkäyntimateriaalista, ja myös nykyiset kertomukset täsmäävät sen verran hyvin yhteen lehdistön (jolla julkinen materiaali todennäköisesti on) juttujen kanssa, etten aseta tätä "fakta"tietoa kyseenalaiseksi. Se kiinnostaa minua enemmän kuin se, onko AA jonkun mielestä pyhimys tai silkka antikristus.[/quote]

Seppo Isotalo esittää ihan mielenkiintoisia näkökulmia asiaan - kiitos linkistä.
Olen itsekin kummastellut kuinka syyllisyydestä varmojen kirjoittajien valuuttuneisuus näyttää vain voimistuvan, vaikka todisteet omasta mielestäni muuttuvat aina vain heikommiksi ja epäuskottavimmiksi.
Rouva_Etsivä
Neuvoja-Jack
Viestit: 551
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2010 10:58 pm

Re: Karkasko mopo tutkijoilta

Viesti Kirjoittaja Rouva_Etsivä »

Pardon kirjoitti: Oletko sinä seurannut mitään tällaisia keskusteluja aikaisemmin? Rock-musiikin tai Harry Pottereiden yhteydestä paholaiseen? Joku ne yhteydet aina näkee ja ilmoittaa muille. Yleensä kaikupohjana toimivat ns. hurmokselliset liikkeet. Eivät varmaan kaikki. Ei minulla ole heitäkään vastaan mitään. Käykööt hengellistä sodankäyntiään, jos maailma heidän silminsä siltä näyttää tai he tulkitsevat Raamattuaan niin.

Tässä on kuitenkin niin isosta asiasta kysymys, että minä haluaisin tietää minne vievät jäljet tästä saatananpalvonta-ajatuksesta. Jos takana on jonkun oma maailmankuva ja sen mukaiset näyt, niin riskit ovat suuret.

Minusta vahinko on jo pitkälle tapahtunut. Kolmesta nuorimmasta lapsesta vain yhdellä on jotain uutta psykologien hyväksymää muisteltavaa surmayöstä tai sen ajoilta. En oikein usko, että se liittyy Saatanaan, anteeksi vaan.
Lyhentelin vähän lainausta, ettei mene liian pitkäksi.

Olenko seurannut tuollaista keskustelua aiemmin? No, enpä ole. Minä uskon, että jos tuolle linjalle lähdetään, sitten lähes kaikki on perkeleestä. Eiköhän normaali ajatteleva ihminen osaa itse päätellä, mikä on hyvää, mikä pahaa, mikä oikein, mikä väärin. Minusta on ihan turha kenenkään heittää väitteitä esimerkiksi siitä, että banaani on saatanasta, koska se on sen muotoinen, you know. Ehkä joku häiriintynyt persoona ei ymmärrä, missä raja menee ja sellaiset usein ajautuvat tekemään jotakin, jonka takia ovat esimerkiksi suljettuna laitokseen tms. Normaali ihminen käyttää älyään, siihen minä vielä uskon, ja siihen, että normaali ihminen tietää, miten tulee käyttäytyä yhteiskuntakelpoisesti.

Nyt sanoit, että "yleensä kaikupohjana toimivat ns. hurmokselliset liikkeet". Voi hyvin olla. Mutta se ei mielestäni ole välttämätöntä, että siellä faktana on tällainen liike. Uskotko, että saatananpalvontaa on olemassa? Minä olen ainakin ilmiönä siitä kuullut ja jotain lukenutkin, joten minun päätelmäni johtavat siihen, että saatananpalvontaa on olemassa, riippumatta siitä, uskonko minä saatanaan. Se, että joku uskoo saatanaan ja harrastaa jotain kulttia nimeltä saatananpalvonta, ei ole millään tavalla riippuvainen siitä, uskooko joku muu saatanaan. Saatananpalvonta ilmiönä ja käsitteenä on olemassa, ja se riittää jos joku saatananpalvontaa nähnyt tai siitä kuullut, pohtii onko Anneli harrastanut jotakin siihen liittyvää rituaalia. Riittää, että tietää tällaisen palvonnan olemassaolon, ei tarvitse olla herätyskristillinen, jotta sen ymmärtää olevan olemassa. Mutta itse en näillä esille tuoduilla todisteilla usko Annelin harjoittaneen saatananpalvontaa. Mutta kyllä sitä jotkut harrastavat, se on selvä juttu eikä mitään mystiikkaa.

Tiedätkö, mikä minusta on kaikkein suurin vahinko? Se, että neljän lapsen ilmeisesti rakastama isä on poissa, ja kaikkein pahinta on se, että hänet on surmattu raa'asti ja sen on mahdollisesti vielä nähnyt yksi, ehkä toinenkin lapsi. Erittäin suuri vahinko.
kuolema
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1347
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 12:55 pm

Re: Karkasko mopo tutkijoilta

Viesti Kirjoittaja kuolema »

visitor59 kirjoitti:
Seppo Isotalo esittää ihan mielenkiintoisia näkökulmia asiaan - kiitos linkistä.
Olen itsekin kummastellut kuinka syyllisyydestä varmojen kirjoittajien valuuttuneisuus näyttää vain voimistuvan, vaikka todisteet omasta mielestäni muuttuvat aina vain heikommiksi ja epäuskottavimmiksi.
Niin, no itselläni on nuo muutama keskeinen kysymys, jotka tuossa aiemmin esitin. En ole saanut niille mitään pätevää vastaväitettä, eikä minusta uusissa todisteissa ole mitään Annelin syyttömyyttä tukevaa.

Jos haluaa lillukanvarsiin tarttua, niin lehdistö nyt irrotti tuon "saatananpalvonnan" tuolta ja lähti revittelemään siitä lööppejä. Jos se on syyttäjän uusi pääteema, niin kyllä, heikoilla jäillä mennään minunkin mielestäni.. mutta minulle nuo pelottelukuvat ja lasten kertomat riitit kertovat ennemminkin siitä, että Anneli on mahdollisesti halunnut kakaroiden pitävän turpansa kiinni. Minulle uudet todisteet eivät tuoneet mitään maailmaa mullistavaa - etenkään kun nuo keskeiset kysymykseni ovat vielä avoimet vanhastaankin. :)
visitor59
Roger Murtaugh
Viestit: 880
Liittynyt: To Maalis 25, 2010 9:30 pm

Re: Karkasko mopo tutkijoilta

Viesti Kirjoittaja visitor59 »

kuolema kirjoitti: .....

Niin, no itselläni on nuo muutama keskeinen kysymys, jotka tuossa aiemmin esitin. En ole saanut niille mitään pätevää vastaväitettä, eikä minusta uusissa todisteissa ole mitään Annelin syyttömyyttä tukevaa.

Jos haluaa lillukanvarsiin tarttua, niin lehdistö nyt irrotti tuon "saatananpalvonnan" tuolta ja lähti revittelemään siitä lööppejä. Jos se on syyttäjän uusi pääteema, niin kyllä, heikoilla jäillä mennään minunkin mielestäni.. mutta minulle nuo pelottelukuvat ja lasten kertomat riitit kertovat ennemminkin siitä, että Anneli on mahdollisesti halunnut kakaroiden pitävän turpansa kiinni. Minulle uudet todisteet eivät tuoneet mitään maailmaa mullistavaa - etenkään kun nuo keskeiset kysymykseni ovat vielä avoimet vanhastaankin. :)
No eikö ne syyttäjät vähän niinkuin yritä saada Auerin tuomittua ? - siinä mielessä ei pitäisi olla yllättävää ettei syytteestä löydy syyttömyyttä tukevaa materiaalia.

Tuosta saatananpalvonnan painoarvosta KKO:lle toimitetussa materiaalista Jyrki Virolainen kommentoi seuraavasti: ( Olen aikaisemminkin linkannut tämän, mutta vielä kerran uudestaan )
Jyrki Virolainen kirjoitti...

Ulvila-jutun syyttäjä vähättelee nyt julkisuudessa väitettään saatananpalvonnasta ja sanoo, että se on vain "pieni sivujuonne" koko tapauksessa.

Kuitenkin syyttäjät itse ovat nostaneet laajasta aineistosta esiin juuri tuon asian. Tämä väite mainitaan syyttäjien KKO:lle toimittaman kirjelmän lyhyessä johdanto-osassa kaksi kertaa. Syyttäjien tarkoituksena tuntuu olevan näyttää saatananpalvonta ilmeisesti teon jonkinlaisena motiivina toteen monilla KKO:lle toimitetuilla uusilla todisteilla.
Flammable
Poliisikoira Rex
Viestit: 260
Liittynyt: To Syys 01, 2011 3:20 am

Re: Karkasko mopo tutkijoilta

Viesti Kirjoittaja Flammable »

kuolema kirjoitti: Niin, no itselläni on nuo muutama keskeinen kysymys, jotka tuossa aiemmin esitin. En ole saanut niille mitään pätevää vastaväitettä, eikä minusta uusissa todisteissa ole mitään Annelin syyttömyyttä tukevaa.
Ihan näin yksinkertaistettu kysymys useammalle. Onko Auerin syyttömyys todistettava? Minulle ei ole vielä täysin selvinnyt, mitkä asiat todistavat hänen syyllisyydestään. Sitä kai tämä mopon karkaaminen on.

Lasten todistusta emme tiedä, sehän voi olla mitä vain suorasta silminnäkijähavainnoista mielikuviin tai mielikuvitukseen tietämättä sen enempää. KKO saa sen käsiinsä, mutta me emme tiedä.

Onko nyt jotain muuta selvää julkista aineistoa, josta pystyy tuomitsemaan Auerin? Hovioikeuden ratkaisu on aika hyvin perusteltu, eikä toistaiseksi ole julkisuudessa muuta uutta kuin toiset syytökset.
Vastaa Viestiin