Engla Juncosa-Höglund

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

Minua ihmetyttää tuo valokuva. ottavatko ihmiset tuolla tavalla kuvia ohikulkevista vieraista ihmisistä jollain metsätiellä?
En minä ainakaan ole koskaan ottanut, enkä kuullut muidenkaan napsivan kuvia pyörällä ohiajavista lapsista muuta kuin ehkä jossain lomakohteissa.
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4941
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Jaahas, joko täällä kaikki ymmärtää täydellisesti ruotsia tai sitten ei kukaan vaan ole ehtinyt suomentaa lisää noista uutisista...

Mielenkiintoinen tieto taas ekspressenin sivulta:
Englan äidin työpaikan ilmoitustaululla on ollut viime syksynä kirjoitettu lappu, jossa Engla tarjoutuu ystävänsä kanssa tekemään kevyitä puutarhatöitä. Lapun alareunasta on joku irroittanut tyttöjen puhelinnumerot sisältäviä liuskoja, mutta yhteydenottoja tytöt eivät ole saaneet. Englan äiti kertoi unohtaneensa koko ilmoituksen.
Poliisi aikoo nyt selvittää kaikki Englan kännykkään soitetut ja hänen soittamansa puhelut operaattorin listojen avulla.

http://www.ekspressen.se/index1.html

"Lappen ett spår

Den handskrivna lappen är ett av polisens spår. Genom den skulle en eventuell gärningsman kunnat få kontakt med den 10-åriga flickan.
– Vi tittar på det, säger Sven-Åke Petters.
Polisen har begärt in och fått samtalslistor från mobiloperatören för att kunna kontrollera alla nummer som ringts från och till Englas mobil.
– Även om vi inte hittat mobilen kan vi få de uppgifterna. Vi jobbar brett och kan inte släppa något.
Erbjuder lapp

På anslagstavlan på kursgården i Stjärnsund, där Englas mamma är föreståndare, finns den handskrivna lappen. Engla och hennes bästa kompis från skolan satte upp den tillsammans i höstas. De erbjuder sig att hjälpa till med lättare trädgårdsarbete för 20 kronor i timmen.
Nederst på lappen finns flikar med två telefonnummer. Ett går till Englas mobiltelefon, samma mobiltelefon som polisen förgäves försökt pejla i skogarna kring Stjärnsund."


Kuva
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Katjushka
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 9:17 pm

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

Lapun alareunasta on joku irroittanut tyttöjen puhelinnumerot sisältäviä liuskoja, mutta yhteydenottoja tytöt eivät ole saaneet.
Itse ainakin olen repinyt tuollaisia lappuja talteen - jos sattuisin tarvitsemaan esim lapselle hoitajaa. Eli voi kyllä mun mielestä ihan selittyä sillä, ettei ole kevyiden puutarhatöiden sesonkiaika.

Tuo 42-vuotiaan pidätys sen sijaan on mielenkiintoinen käänne. Valitettavasti siltikään ei kuulosta siltä, että onnellinen loppuratkaisu tässä tulisi, kun tyttö ei löytynyt samalla.

Tuossahan tosiaan on tuota vettä aika paljon - luin myös jostakin ettei sitä ole tutkittu eikä tutkita niinkauan kuin on mahdollista että tyttö on hengissä maastossa keskitetään voimavarat ymmärrettävästi maastoetsintään.
Katjushka
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 9:17 pm

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

Ruosteisella ruotsinkielellä olin Aftonbladetista ymmärtävänäni, että pidätetyn miehen punainen saab täsmäisi autoon, joka on Englan lisäksi tallentunut kameraa testailleen pariskunnan kuvaan.
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4941
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^Tässähän se ruoste pikkuhiljaa karisee, kun näitä på svenska -sivuja lueskelee :?
Nyt oli ekspressenin sivulla tieto, että tämän 42-vuotiaan DNA tutkitaan. Sitä verrataan vajaa kahdeksan vuotta sitten murhatun, 31-vuotiaan Pernilla Hellgrenin kynsien alta löytyneeseen dna-han ja verijälkiin. Kyseinen surma tapahtui Falunissa ja on toistaiseksi selvittämättä.
Olisihan se jymypaukku, jos tuo aiempi juttu selviäisi tämän "sivutuotteena".

42-vuotiaan miehen kuulustelut aloitettaneen todenteolla tänään iltapäivällä. Hänethän on yhdistetty Englan katoamiseen siksi, hänen epäillään seuranneen (punaisella autolla) 12-vuotiasta pyöräilijätyttöä kolme päivää ennen Englan katoamista. (samalla seudulla siis)

-melkoisen paljon yhteensattumia tässä jutussa-
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

Eikö sitten vainukoiria pysty käyttämään tytön löytämiseksi.Tämän kuuden lapsen äidin eli Anu Liinan surullisesta tapauksesta tuli mieleen, että kadonnut nainen löytyi loppujen lopuksi aivan kotinsa läheltä, muttei ruotsin poliisi löytänyt ketään eikä mitään.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ymmärtääkseni koira ei saanut vainua, joten on kai todennäköistä, että tyttö on viety paikalta autolla.

http://www.thelocal.se/10930/20080406/

Tuossa nyt on ainakin juttua siitä, että koiria on paikalla ollut.

ja tässä tältä päivältä:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2216880.ab

Kauheaa, että ei vieläkään kuulu mitään.

Jotenkin tuntuu epäuskottavalle, että väkivallasta ja raiskauksista tuomittu ''muuttaisi suuntaustaan'' ja nappaisi lapsen.
En tiedä, mutta olen aina luullut, että nuo 'synkät taipumukset' ovat aika muuttumattomia.

Minä veikkaisin, että syyllinen ei ole hän.

Ihmettelen, että miksi poliisi ei käyttänyt heti lauantaina kolmiomittausta puhelimen paikannukseen, kun se puhelin silloin vielä lähetti signaalia.

Kyllä senkin sijainnista olisi voinut olla apua jatkon kannalta.

Voi lapsi pieni.

Minulla ei itsellä tytöt ole enää pieniä, mutta edelleen kehoitan heitä pitämään minun numeroa pikavalinnassa niin, että hädän tullen voi huomaamattomasti painaa linjan auki ja ainakin minä heti ymmärrän, että kaikki ei ole hyvin, jos tulee 'mykkäpuhelu'.

Kertaakaan tuohon ei onneksi ole turvauduttu, mutta edelleen heillä on 'turvapikavalinta'. Suomessa muuten kännykät saa paikannettua aika helkkarin tarkkaan tarvittaessa.
Nuotio & Äreät Tiput
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Lueskelin himan hitaasti toista kotimaista.

Lehtitietojen mukaan polkupyörä on ollut peiteetynä tiensivussa.

Ja läheltä pyörää on löytynyt 'johtolankoja'. Onko nuo nyt sitten niitä tytön vaatteita?

Ja päin vastoin kuin luulin, puhelin on paikannettu. Sitä ei ole vielä vaan löytynyt. Paikannus ei ole ollut tarkka, koska 'säteelle' osuu vain kaksi mastoa. Mutta koirat etsivät puhelinta kuumeisesti.

Minusta tuntuu, että jos Engla on soittanut äidillee useaan otteeseen matkan aikana, hän on pelännyt jotain. Tuon ikäiset vaan eivät aina osaa sanoa pelkoaan.
Nuotio & Äreät Tiput
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4941
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^Kiitos, MissHolmes, tuosta thelocal-linkistä. Siellä käsittääkseni ensimmäisen kerran mainittiin Englan sukunimi (Höglund).

Ekspressen kertoo tuoreimpana uutisenaan, että Englan isä on tavoitettu Kanadasta, jossa hän elättää itseään taiteilijana. Tällä hetkellä hän on (äitinsä Rafaela Juncosan mukaan) niin vähissä rahoissa, ettei voi matkustaa Ruotsiin auttamaan etsinnöissä. Puhelimitse hän on kuitenkin jo ollut yhteydessä tyttärensä äitiinkin.
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Katjushka
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 9:17 pm

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

Vangitaanko Englan sieppauksesta epäilty ruotsalaismies?

10.04.2008 06:25

Kymmenvuotiaan Engla Juncosa-Höglundin katoamista tutkivan Ruotsin poliisin pitää esittää riittävät todisteet pidätettyä 42-vuotiasta miestä vastaan torstaina puoleen päivään mennessä.

Ruotsalaislehti Aftonbladetin mukaan miestä vastaan olisi saatu lisää todisteita vangitsemisen perusteiksi. Mies itse myöntää olleensa katoamispäivänä tapahtumapaikalla, mutta hän kiistää jyrkästi syyllisyytensä ja on palkannut huippuasianajajan tuekseen.

Engla katosi jäljettömiin Stjärnsundissa viime lauantaina, kun hän oli pyöräilemässä kotiinsa jalkapalloharjoituksista. Kameraansa testannut sivullinen otti sattumalta kuvan tytöstä vain muutaman sadan metrin päässä paikasta, josta hänen pyöränsä myöhemmin löytyi.

Sivullinen otti kuvan myös punaisesta Saabista, jonka rekisterinumeron perusteella 42-vuotiaan epäillyn jäljille päästiin. Miehellä on tuomioita seksuaalisesta ahdistelusta ja raiskauksen yrityksestä.

Koko Ruotsi on seurannut henkeä pidätellen Englan etsintöjä.

IS
silentservice
Sabrina Duncan
Viestit: 375
Liittynyt: La Touko 26, 2007 12:19 am

Viesti Kirjoittaja silentservice »

Hienoa tuuria kerrankin tällaisessa muuten karmeassa tapauksessa! Tuossa aiemmin esitin epäilyjä valokuvaajien puhtoisuuden suuntaan, mutta ovatpas sitten saaneet myös kuvan mahd. syyllisen Sabasta! Taitaa todellakin olla kyse vain uskomattomasta tuurista. Hienoa! Se sen sijaan on aika epätodenäköistä, että kaikista maailman ihmisistä paikalla sattuu olemaan tuo mahd. syyllinen (rikollisen taustan omaava mies), jonka on nähty seuraavan jotakin muutakin tyttöä lähiaikoina, ja hän vielä itse myöntää olleensa paikalla, mutta kiistää syyllisyytensä... Uskomatonta, jos tuosta ruotsalaispoliisit jutun sössivät...

Jos vaikkapa Maddyn tai Ulvilan tapauksessa olisi jokin vastaava onnenpotku sattunut, tapaus olisi aivan toisella tolalla.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

silentservice kirjoitti:Jos vaikkapa Maddyn tai Ulvilan tapauksessa olisi jokin vastaava onnenpotku sattunut, tapaus olisi aivan toisella tolalla.
Niinhän se on, että joskus se onnenpotku sattuu sille väärällä osalliselle... Ja voihan niin olla tässäkin tapauksessa, mikäli tyttöä ei löydetä.

Kuten MissHolmes ylempänä sanoi, on tosiaan mahdollista että tyttö on pelännyt jotakin, jos on äidilleen soitellut. Usein tuon ikäiset eivät tosiaan osaa nimetä pelkoaan, mutta sen lisäksi tuon ikäiset saattavat usein myös jättää jotakin sanomatta siksi, että pelkäävät ettei heitä uskota. Olisiko mahdollinen sieppaaja siis ns. "bongannut" tytön kioskilta ja käyttäytynyt uhkaavasti? Lähtenyt vaivihkaan seuraamaan? (Ajatuskin hirvittää, itseänikin on kerran, suunnilleen tämän tytön ikäisenä, seurattu koulusta kotiin.)

Selkäpiitä jotenkin karmii tämä tapaus. Tuntuu eroavan näistä muista kansainvälisesti julkisuutta saaneista tyttölasten katoamisista.
Tuani ekstiä

Kamalaa

Viesti Kirjoittaja Tuani ekstiä »

olen seurannut Englan tapausta sydän syrjällään, toivottavasti poloinen löytyy. Huonolta vain näyttää.

Missä on lukenut löydetyistä vaatteista? Itse en ole huomannut sellaista tekstiä missään tai sitten en ole ymmärtänyt...

Uskaltaako lapsia päästää kulkemaan itsekseen enää lainkaan, täällä Suomessakaan... Jotkut häiriintyneet voivat saada vinkkejä ja virikkeitä tällaisista tapauksista.

Mitenköhän tytön äiti jaksaa, itse ainakin luultavasti sekoisin vastaavassa tilanteessa.
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

no voi ei :cry:

kyllä tämä kuulostaa hieman siltä että pedofiilin käsiin on joutunut pikkuinen...toivottavasti tapaus saadaan selvitettyä. Pieni mahdollisuus on että tyttö viruu jossain jonkun kellarissa vielä elossa mutta jos vaatteet on jostain löydetty niin se jo viittaisi henkirikokseen...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Tuo 'vaatteet tai vaatteita' taitaa olla minun sormista.

En tiedä mistä sen luin, mutta kaikessa mitä nyt olen enää löytänyt lukee vain 'johtolankoja'.

Minä koitan etsiä linkkiä tuohon vaate juttuun tai varmistaa pitääkö edes paikansa.
Nuotio & Äreät Tiput
Vastaa Viestiin