Kuka on kohdannut kuolleen?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Kylli kirjoitti: Mikä on "uncanny valley"-efekti...?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Outo_laakso
mh1
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: La Touko 05, 2007 8:35 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mh1 »

Kylli kirjoitti:Miksi mummollesi tehtiin ruumiinavaus?
Kyllähän tuo käsittääkseni nykyään useammin tehdään kuin jätetään tekemättä. Ei siinä kuolemassa mitään outoa ollut sinänsä. Ohitusleikkauksen jälkeisiin komplikaatioihin meni.
tulikukka
Lauri Hanhivaara
Viestit: 142
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 1:44 pm
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja tulikukka »

aikoinaan työssäni terveyskeskuksen vuodeosastolla tuli laitettua vainajia kylmiöön.
ihan tavallinen tapahtuma, ei mitään erikoista. se kuului työhön, ensin syötät ja hoidat, sitten yhtenä päivänä peset ja puet Exituspakkauksen hänen päälleen. kädet ristiin rinnalle ja kukka käsien väliin, nimimilappu varpaaseen ja kylmiöön. tarpeen vaatiessa otin ulos ja näytin omaisille vainajan taikka luovutin hänet hautaustoimiston porukoille.
elämä on mysteeri
DooM
Lauri Hanhivaara
Viestit: 136
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 3:24 am

Viesti Kirjoittaja DooM »

Naapurin ukko sinisenä sydärin jäljiltä, nuori mies nyrkkiin nukahtaneena juottolassa ja parit junan alle heittäytyneet on tullut bongattua
Derrick
Nikke Knakkertton
Viestit: 153
Liittynyt: Su Touko 20, 2007 12:33 pm

Viesti Kirjoittaja Derrick »

Pikkukundina osuttiin paikalle, kun poliisi tutki yhtä julkisella paikalla hirttäytynyttä ja edelleen puusta roikkuvaa. Toisen kerran sattumalta tuli nähtyä, kun junan alle jääneen jämiä siivoiltiin. - Kyllähän näitä aina harvakseltaan siis näyttää osuvan näköpiiriin.
Violet57
Alibin satunnaislukija
Viestit: 55
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 5:58 pm
Paikkakunta: Helsinki

Ei ole kanttia mennä...

Viesti Kirjoittaja Violet57 »

mennä ketään vainajaa katsomaan. Ei omaa äitiäini, isää eikä muitakaan menehtyneitä sukulaisia.

Kerran olen ollut tilanteessa, jossa meinas taju lähteä. Oltiin miehen kanssa- Kalasataman aallonmurtajan luona istuttiin; minä otin aurinkoa ja mies kalasti. Pois lähtiessä mies kummasteli kiveä rannassa. Ei tuossa menomatkalla mitään kiveä ollut... :?:

Joo, kivi olikin sitten rantaan ajautunut ruumis, päälaki paljaana sivuhiukset lepattaen. Soitto poliiseille, jotka tulivat jonkin ajan kuluttua veneellä katsomaan. Minä juoksin jo kauas enkä jäänyt tölläämään mitä vedestä nostettaisiin. Kyllä meni pullo kosua sinä iltana. :(
Wuulffi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 148
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2007 7:38 pm
Paikkakunta: Susimetsä

Viesti Kirjoittaja Wuulffi »

Olin sairaalassa äidin sängyn vieressä, kun hän kuoli. Samoin olen ollut koirieni vieressä, kun ne on lopetettu. Nopeita ja koruttomia tilanteita kaikki.

Liikenneonnettomuuden uhrin (koulupoika) olen nähnyt parin metrin etäisyydeltä (pää oli kyllä jo peitetty suojamuovilla), kun satuin ajamaan pyörällä ohi.
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Mulla alkaa olla jo sellainen olo, että tämä pieni pää leviää totaalisesti, jos joudun vielä yhdenkään läheisen nähdä kuolleena. kauhukuvat on muutenkin kamalat. Ja leviää kai tämä silloinkin, vaikka ei tarvisi nähdä, jos vaan joku vielä kuolee :cry: Siihen olen varautunut, että isovanhemmat kuolee pian ja sen asian kanssa olen sinut, mutta jos joku muu... :cry:
Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Voi ja monesti. Ortodoksiset hautajaiset ovat muuten mieleenpainuvimmat,niissähän arkku on auki koko toimituksen ajan ja siinä voi käydä hyvästelemässä ruumiin.

Itsemurhan tehneet ja pidempään kuolleena olleet on silleen monesti päänalueelta mustelmilla,eivät saa oikein peitettyä niinkuin telkkarissa ameriikoissa :roll: :roll:
Totuus on tarua ihmeellisempää
Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

viikate kirjoitti:Mä olen kohdannut vainajia jotka ovat menehtyneet mm. ampumavammoihin, pahoinpitelyihin, hukkumisiin, hirttäytymisiin, tukehtumiseen, hypotermiaan, myrkytyksiin, liikenneonnettomuuksiin, junanalle, kaatumisiin, aivoverenvuotoihin, sydäninfarkteihin, rytmihäiriöihin, keuhkopöhöihin, aortanrepeämisiin, verioksenteluun, syöpään ja vanhuuteen.

Listasta puutuu varmaan muutama kuolintapoja kun kaikkea voi muistaa.
Vainajat ovat olleet käsiin kuolleita, minuutteja, tunteja, päiviä, viikkoja ja kuukausia sitten kuolleita. Osa on ollut suihkunraikkaita kun jotkut ovat olleet haisevia, mätäneviä ja toukkaisia hyvin kypsyneitä kesävainajia.

Työnpuolesta niitä joutuu melkein viikoittain katselemaan.
Tuohonkin työhön tottuu,ikäänkuin turtuu. Sitäpaitsi mikä siinä kuolleessa on niin pelottavaa,ei se päälle tule ja mielestäni siinä on ikäänkuin enää kuoret jäljellä.
Totuus on tarua ihmeellisempää
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka on kohdannut kuolleen?

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Kylli kirjoitti: usein kuulee sanottavan, että nykyihminen on vieraantunut elämän kiertokulusta eli siitä, että eläväinen on myös kuolevaista, ja kuolema on tavallaan mystifioitu eikä enää luonnollinen osa elämän kiertokulkua.
Juuri niin. Ei kuolemassa pitäisi olla mitään kovin kummallista, mutta nykyisin se on monelle hyvin vieras asia (paitsi näköjään meille murhalaisille :) )
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

mulle kuollut on kuollut, mutta perheessä sattuneen kuoleman kohdalla vedin kyllä rajan siihen, että omaisiani en halua nähdä kuolleena. en osaa sitä mitenkään selittää, en vaan halua ja ajatuskin puistattaa. töissä näkee kuolleita ja on niiden kanssa melko paljon tekemisissä, se kuuluu elämään ja mun mielestä vainajanlaitto on viimeine palvelus sille eläneelle, se on tehtävä hyvin ja kunnioituksella. silloin ei puhuta omia asioita eikä oikein muutkaan, se hetki on sille kuolleelle ja sit kun se on tehty niin elämä jatkuu.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Spiidster
Susikoski
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 2:44 am
Paikkakunta: HKI

Viesti Kirjoittaja Spiidster »

Oma isä myös tullut nähtyä kuolleena sängyssään.
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Olen.
alisa
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 7:16 pm
Paikkakunta: Etelässä

Viesti Kirjoittaja alisa »

Mulla on ollut valitettavasti useampia kertoja.
Naapuri tippui parvekkeelta ja kuoli- näin sen makaavan ja luulin et oli ensin sammunut mutta oli kuollut heti.
Toinen oli yksi narkki- jonka pumppu tilttasi ja
puistosta löysin vielä vanhuksen jonka oli sydänkohtaus korjannut.
Vastaa Viestiin