Sivu 21/24

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Lähetetty: Ti Joulu 12, 2023 6:06 pm
Kirjoittaja URSA
Kuva
Nainen, millaiset ovat olleet parhaat treffisi koskaan?

Teemme juttua siitä, millaisista treffeistä miehistä kiinnostuneet naiset pitävät. Kerro meille kokemuksistasi!
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/c87b ... 4e5cf1860f

Kirjoittaakohan ne yhtään tarinaa valkoisen miehen kanssa koetuista treffeistä...

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Lähetetty: Ke Joulu 13, 2023 9:30 pm
Kirjoittaja Doctor Lecter
URSA kirjoitti: Ti Joulu 12, 2023 6:06 pm Kirjoittaakohan ne yhtään tarinaa valkoisen miehen kanssa koetuista treffeistä...
Eivät kirjoita. Sellaiset ovat niin far out kuin vaan olla voivat.

omaa_kantaa.jpg
omaa_kantaa.jpg (57.98 KiB) Katsottu 1860 kertaa
Onko omakanta rodullistettu?

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Lähetetty: Ke Joulu 13, 2023 9:50 pm
Kirjoittaja John Kimble
Yle Areenasta poimittua:

Yle Luuserit.jpg
Yle Luuserit.jpg (78.06 KiB) Katsottu 1856 kertaa
Yle Queerit.jpg
Yle Queerit.jpg (26.31 KiB) Katsottu 1856 kertaa

Ensimmäisessä kuvassa näkyy hyvin "subliminaalinen viestintä" eli tämä mokutus-oppi. Kaikki muut katsovat suoraan eteen, mutta suomalainen nainen katsoo mustaa miestä.

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Lähetetty: To Joulu 14, 2023 11:09 am
Kirjoittaja Rapsuttaja
Antirasismia ovat vain teot, joten antirasistisen valkoisen naisen moraalinen velvoite on tummaihoisen miehen kanssa seurustelu. Mainontakin kuvastaa arvoja ja oletuksia, joten antirasistisen mainonnan pitää nostaa esille tummaihoisia ihmisiä. Vammaisia, rumia ja sairaita mainoksiin ei tietenkään haluta, sehän ei ole antirasismia.

Sinällään mielenkiintoista, että vaikka mainokset ovat aina valetta ja manipulaatiota, mainostoimistot käyttäytyvät ikään kuin heillä olisi jotain moraalista selkärankaa toteuttaessaan antirasistisia mainoksia. Kyse on vain kyynisestä laskelmoinnista, eli siitä, miten heidän asiakkaat voivat kiillottaa omaa brändiään olemalla "yhteiskunnallisesti valveutuneita". Kun mainoksen nähnyt kiinnittää huomionsa sen "yhteiskunnalliseen sanomaan", menee tuotteeseen liittyvä kusetus paremmin läpi.

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Lähetetty: To Joulu 14, 2023 12:40 pm
Kirjoittaja Ifigeneia
^ Mutta kehopositiiviset eli ylipainoiset ihmiset kyllä kelpaavat. Tätä voi kyllä ihmetellä. Anorektinen "heroinisti" oli hyväkin poistaa mainoksista, koska sairaalloisen laihan olemuksen ihailu oli... sairasta. Mutta sitten jos joku on hevisti ylipainoinen, niin se onkin positiivinen juttu. Siitäkin huolimatta mitä kaikkia liitännäissairauksia obesiteettiin liittyy.

Markkinavoimat ovat tietysti hoksanneet että pulleus on hyvä juttu, koska kaikenlaisen moskan syöttäminen tuottaa tuloja. Lisäksi tuloja voi repiä siitä että joku alkaa epätoivoisesti laihduttamaan. Ihmisten syöttäminen ja laihdututtaminen on semmoinen ikiliikkuja että siinä liikkuu kyllä jotain, nimittäin isot rahat.

Ihme juttu sinänsä etten ole nähnyt mainoksissa vielä yhtään ylipainoista mustaihoista ihmisistä. Eiköhän heidänkin vuoronsa tule.

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Lähetetty: To Joulu 14, 2023 1:07 pm
Kirjoittaja aivoriihi
Vihdoinkin joku puhuu asiaa naista sukupuolineutraaleista unisex vessoista.

Uskoisin, etta isommissakin kauppakeskuksissa (puhumattakaan kouluista tai kirjastoista) riittaisi yksi vesiklosetti turvaamaan kaikkien kulloinkin asioimassa olevien transhenkiloiden wc-tarpeet.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010056051.html
10:30

Tutkimusprofessori Anna Rotkirch pitää monia sukupuolineutraaleja trendejä hyvänä asiana. Erikseen ovat kuitenkin turvallisuuteen liittyvät asiat, kuten vessat ja pukeutumistilat.

Pitäisikö sukupuolineutraaleista vessoista luopua? Tutkimusprofessori Anna Rotkirchin mukaan kyllä pitäisi – turvallisuus- ja viihtyvyyssyistä.

”Sukupuolineutraaleissa vessoissa turvallisuuden ja turvallisuuden tunteen varmistaminen lankeaa naisille ja tytöille. Mukaan mahtuu myös heitä, jotka ovat kokeneet miesten tekemää seksuaalista väkivaltaa”, Rotkirch sanoo.

Rotkirch nosti keskustelun sukupuolineutraaleista vessoista esiin Viestipalvelu X:ssä sen jälkeen, kun poliisi tiedotti epäilevänsä vanhemman oppilaan raiskanneen maanantaina 13-vuotiaan oppilaan Ylitorniolla Ainiovaaran koulukeskuksessa.

Epäilty seksuaalirikos tapahtui maanantaina puolenpäivän jälkeen. Rikoksen tekopaikkana on koulun wc-tilat. Uhrin ja tekijän sukupuoli on poliisin tiedossa, mutta poliisi ei toistaiseksi kerro niitä julkisuuteen.

Ainiovaaran koulukeskuksessa wc-tilat on jaoteltu sukupuolen mukaan. Pojille ja tytöille on siis omat wc-tilansa, Ainiovaaran koulukeskuksen rehtori Jouni Vuontisjärvi kertoo HS:lle.

”Wc-tilojen muuttamisesta sukupuolineutraaleiksi käytiin keskustelua remontin yhteydessä vuonna 2015. Päätimme kuitenkin mennä vanhalla systeemillä, osin nuorimpien oppilaiden toiveesta, että pienimmät uskaltavat käydä rauhassa vessassa”, Vuontisjärvi kertoo.

Myös Anna Rotkirchin mielestä vessarauhan takaaminen on erityisen tärkeää koululaisille. Tässä jutussa hän kommentoi aihetta yleisellä tasolla.

”Sukupuolineutraalit vessat ovat johtaneet joissain kouluissa siihen, ettei vessoissa uskalleta käydä.”
Mihin se perustuu, että tämä on tasa-arvoa tai hyvinvointia edistävä ratkaisu?

Rotkirch nosta esille Britanniassa tehdyn tutkimuksen, jossa noin puolet vastaajista koki sukupuolineutraalit vessat epämukaviksi.

Rotkirchin mielestä tutkimuksessa huomionarvoista on ennen kaikkea se, että enemmistö naisista koki sukupuolineutraalit vessat epämukaviksi. Samansuuntaiseen johtopäätökseen päätyi myös Rotkirchin esiin nostama taiwanilaisten opiskelijoiden keskuudessa tehty tuore tutkimus.

”Päätös siirtyä unisex-linjalle ei välttämättä huomioi haavoittuvamman sukupuolen toiveita.”

Rotkirchin mukaan iso kysymys onkin, mitä sukupuolineutraaleilla vessoilla on saavutettu.

”Mihin se perustuu, että tämä on tasa-arvoa tai hyvinvointia edistävä ratkaisu? Isoista yhteiskunnallisista ratkaisuista, jotka muuttavat käytänteitä, olisi hyvä käydä kunnon keskustelu.”

Rotkirch nostaa myös esille sen, että samalla kun wc-tilojen tulisi pysyä sukupuolitettuna, olisi syytä mahdollisuuksien mukaan pohtia kolmansien vessojen käyttöä sukupuoli­vähemmistöille. Samaan johtopäätökseen päätyi myös taiwanilainen tutkimus.

”Uskon että tähän löytyy ihan varmasti tänä aikana erilaisia ja toimivia käytännönratkaisuja.”

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Lähetetty: To Joulu 14, 2023 1:25 pm
Kirjoittaja C. Semmmone
Katsoin televisiosta elokuvan "Midway" (2019). Hämmästyttävää kyllä, siinä ei ollut yhtään tummaihoista hahmoa.

Tapahtumien henkilöt olivat valkoihoisia amerikkalaisia ja japanilaisia. Yhtään tummaihoista sankaria ei sepitetty mukaan.
Elokuva ei nähtävästi ajanut minkään ideologian mukaista agendaa, vaan esitti tapahtumat ajankuvan mukaisesti.
Amerikkalaiset voittivat taistelun lähinnä hyvällä onnella.

Kriitikot haukkuivat elokuvan, mutta yleisöltä tuli hyvää palautetta.
Olisiko tuuli kääntymässä? Olisiko järki palaamassa julkiseen keskusteluun?

"In fact, the audience response to Midway may be one of the first concrete steps towards restoring sanity to the public discourse, regardless of whether movie critics are ready for it or not."

WHAT THE CRITICAL BACKLASH AGAINST MIDWAY MEANS FOR CINEMA
https://www.cgmagonline.com/articles/fe ... or-cinema/

Oletteko huomanneet, että TV-mainoksissa olisi viime aikoina ollut hiukan vähemmän tummaihoisia kuin aiemmin?

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Lähetetty: Pe Joulu 15, 2023 12:12 am
Kirjoittaja Jack the Ripper
Olen huomannut mainoksissa sellaisen ilmiön että mustat usein loistavat poissaolollaan siellä missä heitä normaalisti on. Nykyisellään mainoksissa Foodoran lähetti on valkoinen, samoin kuin Lidlin asiakaskunta. Sitä alkaa itsekin harmitella miten Taneli Mäkelän pöytäkunta on täysin valkoinen S-Marketin mainoksessa, olisihan sinne yksi tai kaksi mustaa mahtunut.

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Lähetetty: Su Joulu 17, 2023 6:31 pm
Kirjoittaja Doctor Lecter
Sinä_olet.jpg
Sinä_olet.jpg (42.32 KiB) Katsottu 1602 kertaa
danishguy.jpg
danishguy.jpg (94.11 KiB) Katsottu 1602 kertaa
punavihreät_linssit_veloituksetta.jpg
punavihreät_linssit_veloituksetta.jpg (46.53 KiB) Katsottu 1602 kertaa

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Lähetetty: Ma Joulu 18, 2023 9:04 pm
Kirjoittaja Jack the Ripper
Saan nautintoa kuvitellessani useiden mainostoimistojen silmäilevän tätäkin murha.infon turhaa ketjua. Tai ei se toimisto silmäile vaan joku työntekijä. Juuri sinä. Koska näet lukea tämän tekstin, olet fiksu. Älä anna periksi!

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Lähetetty: Pe Joulu 22, 2023 3:17 pm
Kirjoittaja Rapsuttaja
Jack the Ripper kirjoitti: Pe Joulu 15, 2023 12:12 am Olen huomannut mainoksissa sellaisen ilmiön että mustat usein loistavat poissaolollaan siellä missä heitä normaalisti on.
Toto-pelien mainoksissa pitäisi olla romaneita. Juutalaiset ja saamelaiset puuttuvat mainoksista myös.

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Lähetetty: La Joulu 23, 2023 1:16 pm
Kirjoittaja C. Semmmone
Keijokin on huomannut ilmiön.

Keijo Kaarisade @keijomedia
Joulun alla on raportoitu useita mainoksia joissa ei ole yhtään kiintiörodullistettua BIPOC-hahmoa. Olkaa huoletta. Voitte olla varmoja että mainostajat eivät pääse helpolla. Ovat joutuneet miettimään kaksi kertaa ja anomaan erikoislupaa mainonnan eettiseltä neuvostolta 💪
11:25 pm · 22 Dec 2023
https://twitter.com/keijomedia/status/1 ... 0995340573

Keijo Kaarisade @keijomedia
Joulun tv-mainoksissa näkyy normaalia enemmän valkoisia ihmisiä. Ei pidä hätääntyä. Tämä johtuu siitä että kerran vuodessa kovin myyntisesonki halutaan vetää varman päälle nostalgialla ja mukavuudella. Hiljaisemmalla kaudella kuvasto voi sitten olla etnisesti vastuullisempaa ☺️
10:16 pm · 22 Dec 2023
https://twitter.com/keijomedia/status/1 ... 0750569825
C. Semmmone kirjoitti: To Joulu 14, 2023 1:25 pm Katsoin televisiosta elokuvan "Midway" (2019). Hämmästyttävää kyllä, siinä ei ollut yhtään tummaihoista hahmoa.

Oletteko huomanneet, että TV-mainoksissa olisi viime aikoina ollut hiukan vähemmän tummaihoisia kuin aiemmin?

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Lähetetty: La Joulu 30, 2023 8:38 pm
Kirjoittaja Doctor Lecter
Yle Watch: TV-mainosten tarjoama musta joulu

Mikäli ette pidä jonkun alla olevan mainoksen propagandasta boikotoikaa tuotteita ja lähettäkään reklamaatiota yhtiöiden verkkosivuille.

Suomalaiskatsojia on piinattu rotumuukalaisilla mainoksissa jo vuosia, mutta vasta viime jouluna negridisoitujen joulunviettoperheiden määrä ryöpsähti toden teolla silmille. Tänä vuonna Yle Watch päätti ottaa ylös satunnaisella tv-katselulla löydetyt vierasrotuiset mainosnaamat.

Miksi sitten tavallisten tv-katsojien naamaan hierotaan täysin vieraita kasvoja? Monikansallisia jättejä lukuun ottamatta monet firmat eivät välttämättä itse edes vaadi mainoksiinsa kiintiömuukalaisia, vaan niitä tarjoavat itseään trendikkäiksi kuvittelevat mainostoimistot. Varsinkin muotiaatteita seuraavat naiset ovat halukkaita lisäämään mainokseen lisää väriä. Toki mainostoimistoista löytyy myös koko joukko aisankannattajia, joista on hienoa nähdä toisrotuisten valloittavan kuvaruudun.

Mikäli ette pidä jonkun alla olevan mainoksen propagandasta boikotoikaa tuotteita ja lähettäkään reklamaatiota yhtiöiden verkkosivuille. Antakaa kuulua mitä mieltä olette näistä matalan intensiteetin kansanmurhaa edistävistä yhtiöistä ja mainostoimistoista.

Rusta (ruotsalainen tavarataloketju): mainoksessa kaksi mulattilasta.

S‑Market. Joulupöydässä näyttelijä Taneli Mäkelän vieressä musta afrotukkainen nainen.

Jenkki purukumi. Nuorisomainos, jossa musta kehopositiivinen big mama.

Cubus (vaateliike). Monikulttuurisessa mainoksessa musta lapsi, aasialainen, pari valkoista nuorta naista. Toisessa neulemainoksessa itäaasialaisia naisia.

Toyota automainos. Paljon mustia henkilöitä, etenkin lapsia. Mainoksen lopussa musta nainen johtaa sinfoniaorkesteria.

Säästöpankki. Feministinen mainos, jossa pankin ensimmäinen tilianavaaja 1800-luvulla oli nainen. Nykyaikaan siirrettynä sama nainen puhuu yleisölle, jossa näkyy ”kuin itsestäänselvyytenä” mm. neekerimies ja vierasrotuinen nainen.

Stadium (urheiluvaatemainos). Hiphop-neekeri hengaa muiden ”viileiden” vetelysnuorten kanssa.

Dove Men (miesten suihkushampoo). Mainosvideolla esiintyy musta nyrkkeilijämies.

Ifolor (valokuvaus). Mainokseen on tungettu ilman selitystä mulattityttö.

Boozt (ruotsalainen kenkä- ja vaateliike). Mainoksessa tanssivia rotumuukalaisia ja mulatteja.

Hennes & Mauritz. Liuta itäaasialaisia naismalleja.

Nordea pankki. Pitkässä mainoksessa pyörii runsaasti rotumuukalaisia mm. itäaasialaisia ja mulatteja. Lopussa valkoinen lesbopari suutelemassa.

MannaFrutti (valmistaja Risifrutti.fi). Nuori neekerimies kuhertelee valkoisen naisen kanssa.

DNA (puhelinyhtiö). Mainoksen koukkuna euroviisufinalisti Käärijä, jota palvelee tiskin takana itäaasialainen nainen.

Sokos Hotel. Vaikuttavassa videossa ”viileä” tarjoilijaneekerimies.

Avainlippumainos. Suomalaisesta työstä ja osaamisesta kertovassa mainoksessa esiintyy mulattinainen.

Kicks (ihonhoito ja meikkaus). Paljon neekerinaisia.

Supersafkaa – koko Suomen Kotikebab. Aivan liikaa hengaavia rotumuukalaisnuoria.

Pedigree (koiranruoka). Musta poika mainosraidan keskeisenä hahmona.

Lindt suklaa. Kuvatussa perheessä vierasrotuisia.

Nicorette (nikotiinipurukumi). Mulattimies ja paljon kongoideja.

Vattenfall (sähköyhtiö). Mainoksessa vilistelee näkyvästi intialaisia ja muita aasialaisia.

Axe (deodorantti). Neekerimies pääosassa.

Cesar (koiranruoka). Perheen koiraa hoitaa pariskunta, jossa toinen on mulattimies ja toinen valkoinen nainen.

Extra White (purukumi). Autossa istuu purkkaa jauhamassa neekerinainen kaverinaan etelän hetelmä.

MacDonalds (hampurilaisketju). Autossa istuu kiintiöneekeri.

Tui (lomamatkat). Mainoksessa vilisee intialaisia.

Artikkeli julkaistu alun perin Yle Watch ‑sivulla.
partisaani.com
30.12.2023 14:30

Ifolor
Ifolor
Ifolor_t-paita.jpg (55.82 KiB) Katsottu 1127 kertaa
stadium
stadium
stadium.jpg (85.45 KiB) Katsottu 1127 kertaa

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Lähetetty: Su Tammi 07, 2024 11:10 am
Kirjoittaja Doctor Lecter
Tämän päivän Helsingin Sanomien etusivulla:

HSL.jpg
HSL.jpg (112.77 KiB) Katsottu 857 kertaa

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Lähetetty: Su Tammi 07, 2024 11:50 am
Kirjoittaja URSA
^Ei saatana. Valkoisella iholla tuon näköistä ei olisi ikinä päästetty lähellekään mainoskuvauksia.

Ihmettelen kun joku kirjoitti ettei olisi nähnyt mainoksissa lihavia mustaihoisia. Olemme varmaan katsoneet eri mainoksia, koska minusta taas on vaikuttanut siltä, ettei lihavuutta ole kuvattu hyväksyttävänä ja iloisena asiana keillään muilla kuin mustaihoisilla. Aivan kuin olisi ok painaa 200 kg kunhan on musta. Yleisesti ottaen urheiluun liittyviä mainoksia lukuunottamatta mustat mallit ovat usein pulskempia kuin valkoiset.

En muista suomalaissarjan nimeä, mutta joulun alla Ylen Areenassa mainostettiin lastenohjelmaa tms. jonka mainoskuvassa oli mulattilapsi, jonka ulkonäkö oli sukupuoleton. Mietin että sekö nyt on annettu lasten ihanteeksi, että kaikkien pitää näyttää rotusekoitukselta ja sukupuolettomalta.

Ilmapiiristä kertoo sekin että aiempina vuosikymmeninä suvaitsevaisuudeksi riitti, kun antoi erirotuisten olla rauhassa ja touhuta omiaan. Nykyään on rasisti, jos ei ole niille ystävällinen ja mene lässyttämään jotakin. Miksi edes katsoisin jotain rumia vähä-älyisiä neekereitä?