Mustalaiset

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
Avatar
PaxCow
Adrian Monk
Viestit: 2520
Liittynyt: To Tammi 17, 2013 3:45 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

kakkosurpo kirjoitti:Ei muuta kuin ruikutuksen sijaan koeta ihan itse etsiä tilasto työikäisten mustalaisten eläkeellä olosta. Eipä taida löytyä koska kyseinen tilasto olisi rasismia kun tilasto olisi kohdistunut rotuun.
Sinä otit esille, että työttömyyslukuihin vaikuttaa eläkeläisten suuri määrä. Yritin viime viestissäni asiaa vähän pohtiakin, mutta koska sinä esitit väitteen, on todistuksen taakka eläkeläisten suuresta osuudesta lopulta sinulla.
kakkosurpo kirjoitti:Joten älä viitsi lykätä ongelmia olemattomien tilastojen taakse vaikka sinun agendaasi se hyvin sopiikin.
En yritä lykätä ongelmia mihinkään, vaan hiukan ymmärtää niitä - ja vähintään kyseenalaistaa epäilyttävät väitteet. Voisin kuvitella, että romanit rikollisiksi leimaavilla on asiassa enemmän agendaa kuin minulla.
kakkosurpo kirjoitti:Ja kuten aikanaan sinäkin huomasit, oletan että olet jollakin tasolla valveutunut, niin jos on muutoksen puolesta puhuva mustalainen niin pahimmillaan tulee tappouhkauksia.
En nyt ihan ymmärtänyt tätä virkettä, mutta olen samaa mieltä siitä, että Frimanin saamat tappouhkaukset ja uhkailu ylipäänsä on käsittämätöntä ja ehdottomasti tuomittavaa.
kakkosurpo kirjoitti:Ja ihan oikeasti PaxCrow, työnnä ne tilastosi vaikkapa omaan ........:si.
Sekä koko väestöryhmästä yleistäen puhuminen että epävarmat tilastot ovat tietty kummatkin epäilyttäviä juttuja enkä varmaankaan olisi tuonut tilastoja esille, jos keskustelussa ei olisi esitetty arveluja, että romanien työllisyysprosentti on 2. Et pyytänyt tuon "tiedon" levittäjää tunkemaan tilastotietoaan mihinkään, mutta minun Työ- ja elinkeinoministeriön tutkimuksesta nappaamani (eivät siis itse keksimäni) luvut aiheuttivat tällaisen reaktion... :?
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain
Insane Poetry
Lauri Hanhivaara
Viestit: 135
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:35 am
Paikkakunta: Babylonia

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Insane Poetry »

Vantaan Sanomat kirjoitti: Varaskolmikko yritti huijata poliisia väärällä hätäilmoituksella

Kaksi naista ja yksi mies varastivat elintarvikkeita ja hygieniavälineitä itsepalvelumyymälästä Ylästössä torstaina iltaseitsemän aikaan. Parikymppinen kolmikko poistui paikalta Ruotsiin rekisteröidyllä autolla. Poliisipartio sai autosta havainnon kolme tuntia myöhemmin ja lähti sen perään.

Pian hätäkeskus välitti partioille tehtävän, jossa toisella puolella Vantaata oli ammuttu ihmistä. Auton pysäyttämisen jälkeen selvisi, että autossa matkustanut nainen oli soittanut väärän ilmoituksen hätäkeskukseen. Auto kuljettaneella naisella ei ollut ajo-oikeutta.

Kolmikkoa epäillään varkaudesta, perättömästä vaarailmoituksesta ja kulkuneuvon kuljettamisesta oikeudetta.
2 naista + 1 mies + kuskilla ei ajo-oikeutta + auto Ruotsin rekkareissa = kuulunee aika varmasti tähän osioon.
Fall of Babylon
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8312
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Hmm, missäpä plen leimannut kaikki mustalaiset rikollisiksi? Kaivappa kirjoitukseni kiireen vilkkaan esiin niin et jälleen leimaudu paskanpuhujaksi. Ilmeisesti väität että olen rasisti?
Kuule sinä, juuri sinä olet rasisti koska hyväksyt mustalaisten olemassa olevan tilanteen.
En ole vieläkään huomannut sinun kirjoituksissa mitään rakentavaa pointtia. Kylläkin olen huomannut kuinka olet sitouttanut itsesi kirjoituksillasi asiaan mistä et todellisuudessa tiedä yhtään mitään. Kieltämällä olemassa olevan tilan asetat itsesi idiootin asemaan, mut eihän siinä mitä jos siitä kiksejä saa.
Hmm, jälleen mielenkiintoinen kommentti sinulta kun tuomitset Frimaniin kohdistuneet tappouhkukset. Miksi et tuomitse muita heidän tekemiä rikoksia omiaan ja valtaväestöä kohtaan?
Ai niin, eihän niitä sinun mielestä ole lainkaan. Kertonee jotakin tietystä osasta mustalaisia jotka koettavat laittaa turvat kiinni omiltaan tappouhkauksilla niiltä jotka uskaltavat puhua asioista niinkuin ne ovat. Ei kai se ole sanavapauden estämistä? Ei kai se ole sisäistä rasismia?

Monenko mustalaisen kanssa olet todellisuudessa ollut tekemisissä? Siis oikeasti et yhdenkään koska pelkäät ja kavahdat heitä. Joo, seuraavaksi kysyt että tunnenko minä heitä, ja vastaan jo etukäteen että tunnen ja paljon. Nuoruudessani yhdestä mustalaisperheestä vuoroin isä, vuoroin äiti oli kuokkimassa, välillä yhtäaikaa. Milloin sakkoja, milloin vähän rankempaa, lapset milloin kenenkin sukulaisen nurkissa. Yksi pojista käytännössä lopetti koulun ala-asteen jälkeen, toinen yläasteen 2 luokalla, tyttö kävi peruskoulun mutta ei muuta. Vanhempien antama esimerkki johti nämäkin alkujaan kunnolliset nuoret linnakierteeseen. Oliko valkolaisissa syy? Oliko rasismissa syy? Eikö? No missäs sitten? Ettei vaan syyt löytyneet yhteisön sisältä? Tämä oli vain yksi esimerkki.
Tunnen toki töissä käyviäkin mustalaisia, en kylläkään montaa. Heitä yhdistää hyvin usein se että he ovat hyvästelleet kulttuurin niiltä osin kun katsovat sen sopimattomaksi yhteiskuntaan.
Mitä oikeasti tiedät mustalaiskulttuurista tai tavoista? Et sit yhtään mitään. Olet vain idealisti-idiootti. Milana aikaisemmin kirjoittikin feikkimustalaisista, ja arvaas mitä, sinä olet just sellainen.
Olet ilmeisesti jossakin konttorissa hiirenä luomassa tilastoja? Tuoppa mustalaisia koskevia tilastoja joissa on jotain pohjaa. Esim. työikäisten eläkkkeellä oleva prosenttuaalinen määrä verrattuna valtaväestöön. 15 vuotta täyttäneitten/ kuoleman välillä olevien rikosmäärät verrattuna valtaväestöön. Edes peruskoulun hyväksyttävästi suorittaneiden määrä verrattuna valtaväestöön. Ja nimenomaan hyväksyttävästi suorittaneiden.

Mutta enpä enää vitsi noteerata sinun kirjoituksiasi miksikään
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Avatar
PaxCow
Adrian Monk
Viestit: 2520
Liittynyt: To Tammi 17, 2013 3:45 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

kakkosurpo kirjoitti:Hmm, missäpä plen leimannut kaikki mustalaiset rikollisiksi? Kaivappa kirjoitukseni kiireen vilkkaan esiin niin et jälleen leimaudu paskanpuhujaksi. Ilmeisesti väität että olen rasisti?
En väitä sinun olevan rasisti, enkä myöskään ole väittänyt, että leimaat kaikki mustalaiset rikollisiksi. Tulkitsit ilmeisesti viestini todella väärin, sillä en tarkoittanut sinua. Pahoittelen, jos tuli sellainen kuva.

Mutta äläpä sinä yritä leimata minua paskanpuhujaksi; niille väitteille, joita olen tehnyt, olen pyrkinyt esittämään uskottavat lähteet. Ks. esim. viime viestini viimeinen kappale: paskanpuhujiksi syyttäminen olisi asiallisempaa sen kohdalla, joka ilmoitti romanien työllisyysasteen olevan 2 %.
kakkosurpo kirjoitti:Kuule sinä, juuri sinä olet rasisti koska hyväksyt mustalaisten olemassa olevan tilanteen.
En ole vieläkään huomannut sinun kirjoituksissa mitään rakentavaa pointtia. Kylläkin olen huomannut kuinka olet sitouttanut itsesi kirjoituksillasi asiaan mistä et todellisuudessa tiedä yhtään mitään. Kieltämällä olemassa olevan tilan asetat itsesi idiootin asemaan, mut eihän siinä mitä jos siitä kiksejä saa.
Voi olla, että rakentavia pointteja en pysty kauhean paljon esittämään, sillä se on hyvin vaikeata. Yhtä kaikki - rakentavia pointteja on ylipäänsä tässä keskustelussa ollut hyvin, hyvin vähän. En allekirjoita tuota rasismisyytöstäsi, sillä en todellakaan hyväksy syrjäytymistilannetta ja joudunkin ihmettelemään, mistä moisen jutun keksit.
kakkosurpo kirjoitti:Hmm, jälleen mielenkiintoinen kommentti sinulta kun tuomitset Frimaniin kohdistuneet tappouhkukset. Miksi et tuomitse muita heidän tekemiä rikoksia omiaan ja valtaväestöä kohtaan?
Totta kai tuomitsen kaikki rikolliset teot ja olen muistaakseni sen tässä ketjussa todennutkin. On hiukan turhauttavaa, jos todella pitää erikseen kertoa tuomitsevansa rikokset... mielestäni se on itsestään selvää. Kommentoin Frimania, koska nostit hänet viestissäsi esiin, capiche?
kakkosurpo kirjoitti:Ai niin, eihän niitä sinun mielestä ole lainkaan.
Häh? :shock: Ihmeellinen olkinukke.
kakkosurpo kirjoitti:Kertonee jotakin tietystä osasta mustalaisia jotka koettavat laittaa turvat kiinni omiltaan tappouhkauksilla niiltä jotka uskaltavat puhua asioista niinkuin ne ovat. Ei kai se ole sanavapauden estämistä? Ei kai se ole sisäistä rasismia?
Rasismista en osaa sanoa, mutta sananvapauden estämistä se on enkä puolustele moista idiotismia.
kakkosurpo kirjoitti:Monenko mustalaisen kanssa olet todellisuudessa ollut tekemisissä? Siis oikeasti et yhdenkään koska pelkäät ja kavahdat heitä.
Ihmeellisesti sä oletat asioita, tämähän on varsinainen keskustelun käymisen irvikuva :( . En ole laskenut, monenko romanin kanssa olen ollut tekemisissä. Hmmm, mietitäänpäs... poikasena jouduin tappeluun yhden kanssa, samassa koulussa oli pari romania, aikuisena olen työskennellyt romanin kanssa samassa työpaikassa ja kohdannut heitä asiakkaina. Naapuritaloissa asuu myös jonkin verran romaneja. Eli jonkin verran kontakteja on, mutta en tietenkään voi sanoa tuntevani romaniväestöstä kuin murto-osan.
kakkosurpo kirjoitti:Mitä oikeasti tiedät mustalaiskulttuurista tai tavoista? Et sit yhtään mitään. Olet vain idealisti-idiootti. Milana aikaisemmin kirjoittikin feikkimustalaisista, ja arvaas mitä, sinä olet just sellainen.
En tunne romanikulttuuria niin hyvin kuin haluaisin ja mielelläni kuulisin siitä lisää. Jälkimmäiset virkkeet jätettäköön omaan arvoonsa - noin ei mielestäni normaalia keskustelua käydä.
kakkosurpo kirjoitti:Olet ilmeisesti jossakin konttorissa hiirenä luomassa tilastoja?
Nää oletukset on parhaita 8)
kakkosurpo kirjoitti:Tuoppa mustalaisia koskevia tilastoja joissa on jotain pohjaa. Esim. työikäisten eläkkkeellä oleva prosenttuaalinen määrä verrattuna valtaväestöön. 15 vuotta täyttäneitten/ kuoleman välillä olevien rikosmäärät verrattuna valtaväestöön. Edes peruskoulun hyväksyttävästi suorittaneiden määrä verrattuna valtaväestöön. Ja nimenomaan hyväksyttävästi suorittaneiden.
Eikö TEM:n tilastoissa siis ole mitään pohjaa? Toivoisin, että ne, jotka leimaavat 99 % mustalaisista rikollisiksi (et siis sinä), esittäisivät väitteen pohjaksi jotain muuta kuin omia oletuksiaan. Tai jos väittää eläkeläisiä olevan romaneissa erityisen paljon (kuten sinä), sillekin toivoisin jonkinlaista lähdettä. Yritän itse kyllä aina esittää lähteen, jos kirjoitan jonkin kommentin, jota väitän faktaksi.

Peruskoulun suorittamisesta löysin tällaisen tiedonmurusen:
Opetushallituksen selvityksen mukaan koulut ilmoittivat koulunkäynnin keskeyttäneitä
olevan 5 % romanioppilaista, kun peruskoulun keskeyttäminen on erittäin
harvinaista koko maan tasolla.
Lähde, sivu 48

Jos muita pyytämiäsi tilastoja tulee vastaan, laitan toki linkin mieluusti tänne.
kakkosurpo kirjoitti:Mutta enpä enää vitsi noteerata sinun kirjoituksiasi miksikään
Ok. On se jännää, miten eriävät mielipiteet aiheuttavat nimittelyä, olkinukkeja ja lopulta tällaisen reaktion. Olet toinen nimimerkki joka esittää minusta ihmeellisiä väitteitä muutaman mielestäni asiallisen viestin perusteella - aika erikoinen ilmiö.
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain
Porin

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Porin »

zikzak kirjoitti:
Porin kirjoitti:Mustalaisista 2 prosenttia käy töissä.
18 prosenttia ryöstöistä on romanien tekemiä.
Pura nuo luvut ensin päässäsi, ja mieti sitten, ketkä sen kuilun ovat tehneet.
Vastaan sulle pidemmälti, jos annat molempiin alleviivaamiini kohtiin luotettavan lähteen. Nyt totean vain, että en mielestäni ole väittänytkään, että valtaväestö olisi yksin luonut sen kuilun. En tosin haluaisi puhua valtaväestöstä minään homogeenisena ryhmänä, samoin kuin en romaneistakaan.
Ryöstöluku on otettu suoraan Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen tekemästä selvityksestä. Löydät googlella sen jos haluat. Aika tiukkoja lukuja.
Studiojoukkue
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Ke Maalis 21, 2012 5:26 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Studiojoukkue »

PaxCow viittaa usein tiettyihin tutkimuksiin ja tilastoihin. Jotkut niistä ovat minulle hyvinkin tuttuja eri yhteyksistä ja toiset hiukan vieraampia. Kuten tutkimukset ja tilastot yleensä, niin nämäkin tarkastelevat asioita ennalta asetetuista lähtökohdista käsin - niiden antama tieto ja tulokset eivät ole mitään "raamatun sanaa" ja kiistattomia - toki niitä siteeraamalla voi pyrkiä olemaan vakuuttavampi omassa asiassaan, sitä vartenhan niitä on laadittu. Aiemmissa kirjoituksissani olen mm. hiukan sivunnut tätä aihetta ja kiinnostuneet voivat käydä lukemassa.

Arkitodellisuus mustalaisien ja valtaväestön välillä on kuitenkin empiirisesti todennettavissa kaduilla, kaupoissa, huoltoasemilla ja missä nyt ihmiset liikkuvatkin ja se kertoo omaa karua kieltään. Ihmisten oma kokemus on se kivipohja johon sinänsä kauniit ja humanistiset teoriat murskautuvat konkreettisten tekojen puuttuessa.

Olen pyrkinyt omissa kirjoituksissani nostamaan esiin mustalaisien omaa vastuuta imagostaan ja ongelmistaan. Niinkuin vastuullisten ihmisten kuuluukin ottaa. Koska teot ratkaisevat.
"Walk to walk and talk to talk"

Ei näitä mustalaisien ongelmia ratkaista ministeriöiden työryhmissä - ne ratkaistaan heidän omassa keskuudessaan niillä pienillä, jokapäiväisillä arjen valinnoilla ja heidän omasta toimestaan. JOS RATKAISTAAN.
Mutta he tekevät sen itse, eikä kukaan tee eikä saakaan tehdä sitä heidän puolestaan. Yhteiskunta on oman osuutensa tehnyt ja vähän enemmänkin. Nyt on mustalaisien vuoro.
On tekojen aika - mustalaisien omien tekojen. Puheet on pidetty.
Avatar
PaxCow
Adrian Monk
Viestit: 2520
Liittynyt: To Tammi 17, 2013 3:45 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

Studiojoukkue kirjoitti:PaxCow viittaa usein tiettyihin tutkimuksiin ja tilastoihin. Jotkut niistä ovat minulle hyvinkin tuttuja eri yhteyksistä ja toiset hiukan vieraampia. Kuten tutkimukset ja tilastot yleensä, niin nämäkin tarkastelevat asioita ennalta asetetuista lähtökohdista käsin - niiden antama tieto ja tulokset eivät ole mitään "raamatun sanaa" ja kiistattomia - toki niitä siteeraamalla voi pyrkiä olemaan vakuuttavampi omassa asiassaan, sitä vartenhan niitä on laadittu.
Olen samaa mieltä ja olin huomaavani tuossa pari kertaa lainaamassani tutkimuksessa vähän outouksia. En todellakaan pidä niitä täytenä totuutena ja niihin tulee suhtautua varauksella, sillä tilastojen ja tutkimusten osalta tärkein osuus on niiden tulkitseminen... joka voi tuottaa monenlaisia tuloksia, vaikka itse materiaali pysyisi samana. Silti halusin nuo tiedot laittaa tänne, koska ne poikkesivat niin radikaalisti tässä ketjussa esitetyistä väitteistä ainakin työllisyyslukujen osalta.

Arkihavainnot tosiaan vaikuttavat paljolti ihmisten mielikuviin ja muodostavat kuvaa romaneista ja toki kaikista muistakin ihmisistä. Pelkkiin arkikokemusten ja -kertomusten pohjalta on kuitenkin mielestäni hyvin vaikea saada kunnollista, realistista kuvaa. Tähän on ainakin muutama syy: "otanta" on väkisinkin pieni, negatiiviset havainnot usein ylikorostuvat ja kertojan omat asenteet (positiiviset/negatiiviset) saattavat vaikuttaa sekä havainnointiin että kertomuksiin. Lisäksi omiin kokemuksiin saattaa sekoittua muistoja muiden kertomuksista ja vaikkapa perättömistä urbaanilegendoista. Niiden luotettavuuspohjaa on siis vaikea arvioida ulkopuolelta. Mutta korostan tätä: arkikokemuksilla on - ja pitääkin olla - paikkansa jokaisen ihmisen todellisuuden hahmottamisessa.

Itse en tosin allekirjoita sitä, että arkikokemukset romaneista olisivat välttämättä karuja. Itse olen kuullut sekä hyviä että huonoja kokemuksia - niin kuin ihmisistä nyt tuppaa kuulemaan.

zikzakille: Porinin ilmoittama prosenttiluku ryöstöjen osalta muuten pitää paikkansa vuoden 2007 kohdalla. Tieto tosiaan löytyy Optulan sivuilta: http://www.optula.om.fi/uploads/3jiava_1.pdf. Uudempia lukuja ei vissiin ole eikä tietoa siitä, kuinka monta ryöstöistä oli samojen henkilöiden tekemiä.

Luin muuten äsken toiselta foorumilta kiinnostavaa pohdintaa romanien assimilaatiosta. Laitan sen tähän, koska tässä on mielenkiintoinen pointti takana (lihavointi minun):
nimimerkki Jussi Jalonen kirjoitti:Vitsi on siinä, että romanit ovat tosiaan sulautuneet vääjäämättömästi kantaväestöön, yleensä täysin normaalin kaavan mukaisesti seka-avioliittojen kautta. Koska romaniyhteisön sisäinen kulttuuri ei kuitenkaan ole varsinkaan menneisyydessä aina katsonut näitä jäseniään hyvällä, ovat kyseiset tapaukset sen myötä lakanneet olemasta romaneita. Toisessa tai kolmannessa polvessa heidän jälkeläisensä ovatkin sitten muuttuneet jo valtaväestön edustajiksi, ja nämä jälkeläiset ovat olleet autuaan tietämättömiä kaukaiseen Rajasthaniin johtavasta perimästään. Sukututkijain keskuudessa kiertää vitsi siitä, miten Suomessa yleiset vajanaiset, jossakin tietyssä haarassaan selittämättömästi katkeavat sukupuut kertovat lähes aina siitä, että sukuselvityksen tilaaja on keskeyttänyt tutkimuksen siinä vaiheessa kun sieltä oksalta on löytynyt se ensimmäinen mustalainen.

Lopputulokseksi jää, että romanien assimilaation aste on melko varmasti ollut suurempi tai yhtä suuri kuin maahan saapuneiden juutalaisten ja tataarien. Tässä tosiaan puhutaan myös suorasta assimilaatiosta, ei pelkästä integraatiosta. Koska assimiloituneet tapaukset eivät tietenkään näy - ja koska he käytännössä myös lakkaavat olevasta romaneita jo toisessa tai kolmannessa polvessa - on yleisessä jutustelussa kuitenkin helppo ylläpitää vaikutelmaa siitä, että "mustalaiset eivät ole sulautuneet puolessa vuosituhannessa". Romanit itse asiassa ovat väestöryhmä, jonka edustajat ovat sulautuneet. Mutta koska sulautunutta yksilöä ja hänen myöhempiä jälkeläisiään ei ole enää pidetty romaneina sen paremmin kantaväestön kuin romanienkaan keskuudessa, määräytyy käsitys kyseisestä vähemmistöstä edelleen niiden maksimaalisesti poikkeavien yhteisön jäsenten mukaan. Tämä taas luo vaikutelman siitä, että sulautumista ei ole koskaan tapahtunut.
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain
Milana
Nikke Knakkertton
Viestit: 150
Liittynyt: To Huhti 29, 2010 10:16 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Milana »

Ihan ei nyt aukea minulle, miksi Kakkosurpon mielestä PaxCow olisi feikkimustalainen. Itselleni ei moinen luonnehdinta olisi juolahtanut mieleenikään.
Itse ainakin käsitän feikkimustalaisuuden ihan joksikin muuksi.
jii69
Alibin satunnaislukija
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Marras 30, 2007 6:09 pm
Paikkakunta: Nurkan takana

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja jii69 »


Tulipa taas aivan puskista että eläkeläinen on putsattu..
Silmä silmästä ja hampaasta koko leukaluu.
Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2904
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

jii69 kirjoitti:
karvakemoni kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013022 ... 0_uu.shtml

Arvatkaas ketkä asialla.

Tulipa taas aivan puskista että eläkeläinen on putsattu..
http://jlokka.blogspot.fi/2013/02/musta ... atkaa.html?
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä
Porin

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Porin »

Donny Ferrari Lundberg?
Jo on mustalaista nimellä paiskattu. Hiacen ja Camryn olisin kyllä jotenkin ymmärtänyt, kulttuuriin kuuluvana, mutta että Ferrari...
Avatar
vandaali
Nikke Knakkertton
Viestit: 155
Liittynyt: To Helmi 12, 2009 4:39 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja vandaali »

Sattuipa somasti tossa pari tuntia sitten. Olin tankkaamassa autoani ja viereisellä tankilla oli manneporukka tankkaamassa omaansa..jotenkin "automaattisesti" pistin rekkarin mieleeni kun pussihousujen pälyilevä ja hermostunut toiminta viittasi pikaiseen lähtöön ilman maksutapahtumaa..ja YLLÄRIPYLLÄRIIIIII..niin kävi :evil: Sakkorenkaat sutien lähti Raineri heimoineen valot pimeänä(näppärää..buuhahahahaa) karkuun. Kerroin asiasta huoltiksen myyjille ja totesvat vaan tyyliin "voi vittu..taas" ja pitkä huokaus perään. Sanoivat että turhaa niiden perään on kyttiä soittaa ku eivät kuitenkaan sakkojaan maksaa ja huoltiksen pitäjät saa vaan ongelmia kun tulevat sitten jälkikäteen nämä "väärinymmärretyt" riehumaan "vasikoille" :evil: Sanoivat vielä että eilen oli viisi..siis VIISI..manneporukkaa ottanut juoksubensat/dieselit. Kaipa nääkin oli näitä "yksittäistapauksia" ja "valkolaisten sortamia" reppanoita. Eikä muuten ollu eka eikä varmaan vika kerta kun pääsin tätä tapahtumaa todistamaan.

Ja muuten..mä en ainakaan elä elämääni minkään vitun tilastojen mukaan vaan ihan omakohtaisten kokemusten..ja paljon kun liikkuu niin paljon myös näkee..ikävä kyllä. Tilastopellet on erikseen..ne harvemmin itse näkee mitään ongelmia kun eivät pidä silmiään auki jos edes liikkuvat missään..
Thxx
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Pe Elo 31, 2012 12:23 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Thxx »

Joo kyllä noilta loisilta sais lopettaa KAIKKI tuet ni eiköhän ne pikkuhiljaa siirtyis tonne ruotsin puolelle :D
Redwolf
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2009 7:03 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Redwolf »

Olen otettu, kommentoin tylsällä omalla tyylilläni näitä romani väestöä, niin puff, saan YKSITYISVIESTIN Dr. Combat Shotgun nimimerkiltä.
"Saatpas ihan nätin yksinkertaiselta vanhukselta kuulostamaan itsesi vaik oot osannu laittaa profiilikuvan ja kaikkea muuta hienoa."
Olen ylpeä, että osaa noin monimutkaisesti kirjoittaa minulle.
Life asked death,
"Death Why do people love me, but hate you?"
Death responded,
"Because you are a beatiful lie and i am a painful truth.."
Vastaa Viestiin