Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Avatar
Jasonnn
Christopher Lorenzo
Viestit: 1680
Liittynyt: To Elo 01, 2019 9:17 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Jasonnn »

Olipas hyvä keskustelu aiheesta rikospaikassa. Mielenkiintoisempana tietona tullut että nuorehkon noin 20-35v näyttävän miehen tummissa vaatteissa on nähty liikkuvan tekoa edeltävänä hetkenä pihalla (liikkuvan päämäärättömästi, vaihtaen välillä suuntaa(odottanut uhria ja hermostuksissaan/lämmittelyn vuoksi pysynyt liikkeellä?)). Poliisi epäilee että hän voisi olla tekijä. Onko tullut odottamaan uhria tekopaikalle?

Sekä se että Töyräs kertoi että poliisin mukaan tekijällä ja uhrilla ei ole ollut mitään suukopua tai yhteenottoa ennen tekoa, vaan tekijä on hyökännyt uhrin kimppuun täysin yllättäen. Sitä on spekuloitu tälläkin palstalla joten tutkijat varmasti lukevat tätäkin ketjua hartaasti..

"Uhrista on saatu jotain teknistä näyttöä joka Töyräksen mukaan voisi olla silta tekijän ja uhrin välillä. Labraan toimitettu noin 20 näytettä ja kesän lopulla tiedetään mitä se pajatso tuottaa vai tuottaako mitään."

Töyräksen mukaan on tiedossa ihmisiä jotka ovat liikkuneet alueella tuohon aikaan ja heitä poliisi haluaisi tavoittaa/kuulla havainnoistaan vieläkin jos sellaisia heillä on.

Tekijä poistui juoksuaskelin reunimmaisen ja kerrostalon ja roskakatoksen välistä Louhelan asemaa kohti. Minusta tekijän toiminta kertoo siitä ettei ole ollut kamoissaan tai harhainen.
Viimeksi muokannut Jasonnn, Ke Touko 22, 2024 9:05 pm. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
viivahattu
Javier Pena
Viestit: 1870
Liittynyt: Ti Touko 02, 2023 10:10 am

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Söisi kyllä entisestään uskottavuutta teorialta, että kyseessä oli satunnainen ja täysin suunnittelematon teko, jos tekijä on luuhannut siellä pihalla aiemminkin. Eihän tuolla ole edes mitään liiketiloja, joita joku aivonsa hapattanut narkki voisi suunnitella ryöstävänsä, vaan ihan silkkoja asuinkerrostaloja ovat. Tietysti jos kyseessä on ollut ihan puhdas mt-tapaus, niin mistäs niistä tietää, miksi ne missäkin roikkuvat.

Poliisi on muuten sen verran monta kertaa nyt toistanut tätä, että noin raa'an henkirikoksen on täytynyt vaikuttaa myös tekijään, että eiköhän heillä siitä tekijästä ole jonkinlainen aika tarkkakin vainu, ja nimenomaan tämän käytöksestä teon jälkeen. Tämä yhtäkkinen ulostulo dna-todisteiden olemassaolosta vaikuttaa siihen nähden yritykseltä murtaa epäilty lopullisesti, jos se on tähän saakka pystynyt ainakin toivomaan, että ei ole riittävästi näyttöä.
Ross Sullivan
Axel Foley
Viestit: 2053
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am
Paikkakunta: Kirkkonummen räkälät

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Jos tekijä on kytiksellä, niin ei hän oletettavasti ravaa edestakaisin pihalla. Varmaan sekava piriukko sekavassa mielentilassa.

Sellainen vaikutelma syntyy, että poliisilla ei ole lainkaan tekijäehdokasta (ikävä kyllä).
Hapetun ketoneiksi
Mystikko1
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: Su Helmi 21, 2021 12:32 am

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Mystikko1 »

En jaksa lukea yli 400 sivua mut heti kyllä tuli mieleen:
- torjuttu tyyppi työpaikalta joka ei kestänyt torjuntaa
- ketkä voi olla traumatisoituneita ja julmia, en sano enempää
- mut heitä paljon postilla hommissa
- koska tiesi jakopiirin, odotti pihalla
- tuskin on enää Suomessa, ei löydy enää : (

- en ymmärrä rikostutkijan motiivittomuusarvelua

t. postihommissa joskus ollut
JasseHames
Christopher Lorenzo
Viestit: 1598
Liittynyt: Ke Tammi 06, 2021 5:54 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja JasseHames »

Ross Sullivan kirjoitti: Ke Touko 22, 2024 11:23 pm Jos tekijä on kytiksellä, niin ei hän oletettavasti ravaa edestakaisin pihalla. Varmaan sekava piriukko sekavassa mielentilassa.

Sellainen vaikutelma syntyy, että poliisilla ei ole lainkaan tekijäehdokasta (ikävä kyllä).
Ei muuta kuin koodaamaan tekoälyalgoritmeja, jotka painottavat paljon enemmän omia ennakkokäsityksiäsi kuin silminnäkijähavaintoja, laboratorioanalyyseja, muita faktoja sekä hyvin kokeneen ja ilmeisesti erittäin pätevän rikostutkijan analyyseja asiasta. Kyllä syyllinen siten vielä löytyy.
Ross Sullivan kirjoitti: Pe Tammi 12, 2024 7:48 pm Esim. yksityisen puolen terapeutit eivät kirjaa kantaan tietoja potilaista
Ketkä terveydenhuollon toimijat lainvastaisesti jättävät tekemättä kirjaukset Kantaan?
Yrjö Yrjönpoika
Christopher Lorenzo
Viestit: 1641
Liittynyt: Pe Elo 04, 2023 10:05 am

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Mystikko1 kirjoitti: Ke Touko 22, 2024 11:25 pm En jaksa lukea yli 400 sivua mut heti kyllä tuli mieleen:
- torjuttu tyyppi työpaikalta joka ei kestänyt torjuntaa
- ketkä voi olla traumatisoituneita ja julmia, en sano enempää
- mut heitä paljon postilla hommissa
- koska tiesi jakopiirin, odotti pihalla
- tuskin on enää Suomessa, ei löydy enää : (

- en ymmärrä rikostutkijan motiivittomuusarvelua

t. postihommissa joskus ollut
▪︎ Niinpä. Minäkin olen jutun suhteen ulkona kärryiltä. Yli 6600 kommenttia, joten kaiken sen kahlaaminen olisi yliluonnollinen tehtävä.

Näin haastattelun "rikospaikassa" itsekin ja todella kummeksutti, että mahdollista motiivia ei edes arvailtu. Tosin kyllä, arvailu ei liene kuulu poliisin toimenkuvaan.

Pari lisäkysymystä kuitenkin jäi:
- 1) Onko missään vaiheessa tullut esiin postinkantajan etnisyys? Ja kenenkään ei tarvitse alkaa minua rrassailemaan. Kunhan vain kysyn.
- 2) Tuotiinko pahoinpitely-/surmapaikalle ainuttakaan kynttilää sitten, kun uhri päivän päästä kuoli sairaalassa?
- 3) Ovatko uhrin läheiset kommentoineet mitään?

Siis kunhan nyt vain kysyn.
Avatar
Jasonnn
Christopher Lorenzo
Viestit: 1680
Liittynyt: To Elo 01, 2019 9:17 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Jasonnn »



1) Uhri on ollut kantasuomalainen, nuori nainen.
2) On tuotu kynttilöitä.
3) Eivät ole ainakaan julkisuuteen.
Ross Sullivan
Axel Foley
Viestit: 2053
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am
Paikkakunta: Kirkkonummen räkälät

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

JasseHames kirjoitti: Ke Touko 22, 2024 11:52 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Ke Touko 22, 2024 11:23 pm Jos tekijä on kytiksellä, niin ei hän oletettavasti ravaa edestakaisin pihalla. Varmaan sekava piriukko sekavassa mielentilassa.

Sellainen vaikutelma syntyy, että poliisilla ei ole lainkaan tekijäehdokasta (ikävä kyllä).
Ei muuta kuin koodaamaan tekoälyalgoritmeja, jotka painottavat paljon enemmän omia ennakkokäsityksiäsi kuin silminnäkijähavaintoja, laboratorioanalyyseja, muita faktoja sekä hyvin kokeneen ja ilmeisesti erittäin pätevän rikostutkijan analyyseja asiasta. Kyllä syyllinen siten vielä löytyy.
Juuri näin! Sellainen pieni tarkennus, että pätevän rikostutkijan näkemykset yhtyvät täysin näkemyksiini.

*poistettu Lautamiehiin kuuluvaa chattia*tm
Hapetun ketoneiksi
hhdg
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: To Helmi 29, 2024 9:26 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja hhdg »

hhdg kirjoitti: Ti Huhti 23, 2024 10:35 pm
LexVeritas kirjoitti: Ti Huhti 23, 2024 10:06 pm Mielestäin postinjakajanaisen tappamista yrittäneen Jarmo Laukkasen puhelutiedot tulisi tutkia, jotta selviäisi, onko hän murhayönä ollut Naked Attraction-treffeillä Myyrmäessä.
Minua potkaisi keskellä päivää Tampereen Keskustorin bussipysäkillä mies. Tilanteen näki kymmeniä ihmisiä; poliisi tutkii tekoa lievänä pahoinpitelynä; poliisi kävi lävitse valvontakamerakuvat mutta kuulemma kasvoja ei näkynyt, lisäksikään poliisi ei löytänyt bussien leimatiedoista kyseiseen henkilöön viittaavaa leimaa. Näïmme, kun hän nousi tiettyyn bussiin (ja näkyy tietty myös kamerassa).

Itse ajattelen, että teko saattoi olla suunniteltu, sillä käsittääkseni Tampereella ainoastaan ennakkokertalipulla (paperinen) pääsee ilman, että kulkemisesta ei jää digitietoja.Tekijä oli narkkarin näköinen mutta ei aineissa sillä hetkellä, eikä humalassa. Tampereella narkkarit näyttävät käyttävän ihan sataprosenttisesti helppoa ja nopeaa mobiilisovellusta (kuten moni muukin tietenkin). Ei yksikään (tavallinen) narkomaani lähde rännässä ja sateessa tarpomaan lipputoimistoon lippuja hakemaan kaupungin toiselle laidalle, jotta pääsee bussilla kulkemaan; helpointa on ostaa lippu minuutissa mobiilissa.

Harmillista, ettei Laukkasesta ole kasvokuvaa.

Kuitenkin kun teko kohdalleni sattui, ajattelin, että onneksi ei ollut yö, sillä siinä tapauksessa tyyppi olisi voinut puukottaa ja tarkoituksella tappaa. Tekijän kylmäverisyydestä kielii se, että ei selvästi välittänyt siitä, että tallentuu kameroihin, tai siitä, että läsnä oli kymmeniä ja satoja ihmisiä. Mitään motiivia teolle ei tunnu olevan. Jo bussissa aloin miettiä tuon tekijän mahdollista yhteyttä Myyrmäen surmaan. Tekijä toimi kohdallani selvästi aivan järjettömän aggression vallassa. Moni paikalla ollut sanoi samaa siitä, että miten hän minua kohtaan käyttäytyi. Olen pienikokoinen ja hyvin kaunis nainen.

En ole häntä koskaan aiemmin Tampereen keskustassa nähnyt, enkä tuon teon jälkeenkään, vaikka päivitttäin siellä kuljen. Vaikka Tampere on iso paikka, niin kyllä kasvot alkavat jäädä mieleen, kun tarpeeksi monta vuotta (15 vuotta itse olen Treella asunut) oleskelee samalla alueella ja kulkee keskustassa.
Edelleen ajattelen poliisin antamien uusien tieojenkin valossa, että kohtasin tuolloin Tampereen Keskustorilla Myyrmäen surmaajan; poliisihan sanoi nyt, että kyseessä on 20-35-vuotias mies. Kun minun tapaukseni meni rikostutkintaan, niin minä itse arvioin tekijän "noin parikymppiseksi" mutta moni todistaja yllättäen "kolmekymppiseksi". Missään aineissa tai kamoissa tekijä ei tosiaan ollut vaan röyhkeän provokatiivinen ja erittäin aggressiivinen, ja joka olisi takuulla tappanut minut, jos tekoaika olisi ollut yö, eikä muita näköpiirissä. Myöskaan sanaakaan ei tekijä minulle ennen tekoa sanonut. Hyökkäsi vaan takaapäin päälle.
Saapa nähdä, jos poliisi saa Myyrmäen tekijän kiinni, niin aion olla heti yhteydessä oman tapaukseni tutkintaan.
Avatar
Jasonnn
Christopher Lorenzo
Viestit: 1680
Liittynyt: To Elo 01, 2019 9:17 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Jasonnn »



Vaikea uskoa että olisit tekijän kohdannut Tampereella. Ihmiset voivat pahoin suomessa, mt ongelmaisia on keskuudessamme paljon, huumeet lisääntyy ja tuntemattomien päälle käydään.

Lainaustorni korvattu nuoliviittauksella edelliseen viestiin
-NILS-
hhdg
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: To Helmi 29, 2024 9:26 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja hhdg »

Jasonnn kirjoitti: To Touko 23, 2024 12:42 am
hhdg kirjoitti: To Touko 23, 2024 12:35 am
hhdg kirjoitti: Ti Huhti 23, 2024 10:35 pm

Minua potkaisi keskellä päivää Tampereen Keskustorin bussipysäkillä mies. Tilanteen näki kymmeniä ihmisiä; poliisi tutkii tekoa lievänä pahoinpitelynä; poliisi kävi lävitse valvontakamerakuvat mutta kuulemma kasvoja ei näkynyt, lisäksikään poliisi ei löytänyt bussien leimatiedoista kyseiseen henkilöön viittaavaa leimaa. Näïmme, kun hän nousi tiettyyn bussiin (ja näkyy tietty myös kamerassa).

Itse ajattelen, että teko saattoi olla suunniteltu, sillä käsittääkseni Tampereella ainoastaan ennakkokertalipulla (paperinen) pääsee ilman, että kulkemisesta ei jää digitietoja.Tekijä oli narkkarin näköinen mutta ei aineissa sillä hetkellä, eikä humalassa. Tampereella narkkarit näyttävät käyttävän ihan sataprosenttisesti helppoa ja nopeaa mobiilisovellusta (kuten moni muukin tietenkin). Ei yksikään (tavallinen) narkomaani lähde rännässä ja sateessa tarpomaan lipputoimistoon lippuja hakemaan kaupungin toiselle laidalle, jotta pääsee bussilla kulkemaan; helpointa on ostaa lippu minuutissa mobiilissa.

Harmillista, ettei Laukkasesta ole kasvokuvaa.

Kuitenkin kun teko kohdalleni sattui, ajattelin, että onneksi ei ollut yö, sillä siinä tapauksessa tyyppi olisi voinut puukottaa ja tarkoituksella tappaa. Tekijän kylmäverisyydestä kielii se, että ei selvästi välittänyt siitä, että tallentuu kameroihin, tai siitä, että läsnä oli kymmeniä ja satoja ihmisiä. Mitään motiivia teolle ei tunnu olevan. Jo bussissa aloin miettiä tuon tekijän mahdollista yhteyttä Myyrmäen surmaan. Tekijä toimi kohdallani selvästi aivan järjettömän aggression vallassa. Moni paikalla ollut sanoi samaa siitä, että miten hän minua kohtaan käyttäytyi. Olen pienikokoinen ja hyvin kaunis nainen.

En ole häntä koskaan aiemmin Tampereen keskustassa nähnyt, enkä tuon teon jälkeenkään, vaikka päivitttäin siellä kuljen. Vaikka Tampere on iso paikka, niin kyllä kasvot alkavat jäädä mieleen, kun tarpeeksi monta vuotta (15 vuotta itse olen Treella asunut) oleskelee samalla alueella ja kulkee keskustassa.
Edelleen ajattelen poliisin antamien uusien tieojenkin valossa, että kohtasin tuolloin Tampereen Keskustorilla Myyrmäen surmaajan; poliisihan sanoi nyt, että kyseessä on 20-35-vuotias mies. Kun minun tapaukseni meni rikostutkintaan, niin minä itse arvioin tekijän "noin parikymppiseksi" mutta moni todistaja yllättäen "kolmekymppiseksi". Missään aineissa tai kamoissa tekijä ei tosiaan ollut vaan röyhkeän provokatiivinen ja erittäin aggressiivinen, ja joka olisi takuulla tappanut minut, jos tekoaika olisi ollut yö, eikä muita näköpiirissä. Myöskaan sanaakaan ei tekijä minulle ennen tekoa sanonut. Hyökkäsi vaan takaapäin päälle.
Saapa nähdä, jos poliisi saa Myyrmäen tekijän kiinni, niin aion olla heti yhteydessä oman tapaukseni tutkintaan.
Vaikea uskoa että olisit tekijän kohdannut Tampereella. Ihmiset voivat pahoin suomessa, mt ongelmaisia on keskuudessamme paljon, huumeet lisääntyy ja tuntemattomien päälle käydään.
Millä tavoin se on vaikea uskoa? Helsingistä Tampereelle vie suora junaraide. Sarjatappajat ovat liikkuneet aina, vertaa vaikka lähin tapaus Mika Moring. Lisäksi kaikki edellä luettelemasi syyt sopivat myös Myyrmäen tappajan profiiliin, kenties vakava mt-ongelma kuten poliisikin sanoi. Et ollut paikalla Tampereen keskustorilla tapahtumassa. Todistajat, ketkä olivat, sanoivat hekin, että eivät olleet koskaan törmänneet vastaavaan yhtä röyhkeän aggressiviseen tapaukseen, joka myöskin pääsi pakenemaan selkeästi suunnitellusti ja taitavasti kuten ylhäällä kerron tutkinnan etenemisestä. Olen itse ammatikseni tekemisissä ihmisten kanssa, myös ongelmatapausten ja tuomittujen väkivaltarikollisten, tappajien ja murhaajien kanssa mutta en ole koskaan tavannut yhtä pelottavaa profiilia kuin tämä joka minuun käsiksi kävi. Jäi mieleen siksi kyllä.
Yrjö Yrjönpoika
Christopher Lorenzo
Viestit: 1641
Liittynyt: Pe Elo 04, 2023 10:05 am

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Jasonnn kirjoitti: To Touko 23, 2024 12:09 am
1) Uhri on ollut kantasuomalainen, nuori nainen.
2) On tuotu kynttilöitä.
3) Eivät ole ainakaan julkisuuteen.
▪︎ Tänks. Näihin varmaan on tietolähde jossain? Vai kuinka?
Avatar
Jasonnn
Christopher Lorenzo
Viestit: 1680
Liittynyt: To Elo 01, 2019 9:17 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Jasonnn »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Touko 23, 2024 2:44 am
Jasonnn kirjoitti: To Touko 23, 2024 12:09 am
1) Uhri on ollut kantasuomalainen, nuori nainen.
2) On tuotu kynttilöitä.
3) Eivät ole ainakaan julkisuuteen.
▪︎ Tänks. Näihin varmaan on tietolähde jossain? Vai kuinka?
Lukemalla ketjun tietäisi mistä saatu selville mutta lyhyesti.

1) uhrin nimi on todettu kuolinilmoituksesta, opinnäytetyön avulla/opintojen, uhrin tuntevien avulla
2) mediasta ja useista uutis artikkeleista on nähty kynttilöitä vietynä tekopaikalle ja yhdessä uutisessa perheen isä sanoi joutuvansa poistamaan kynttilöitä kun lapset kyselevät minkä takia niitä on oven edessä.
3) missään uutisessa ei ole vanhempien kommentteja eikä heidän henkilöllisyyttä ole tiedossa
Ghost hunting
Angus MacGyver
Viestit: 6591
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Asuiko tekijä samassa talossa? Aikoinaan oli juttua että olisiko tekijä muuttanut pois.
Noihin teko -aikoihin tullaan baarista ja ollaan ulkona vielä tupakilla, mitenkä muuten hillut tohon aikaan ulkona tai olisit jotakin urkkimassa vieraassa paikassa? Tai sitten olet seurannut jakajaa jo pidemmän aikaan.
Kun ei ollut kameroista apua niin tekijä on teinnyt valvontakamerapaikat.
Starbalia
Poliisikoira Rex
Viestit: 270
Liittynyt: La Helmi 27, 2016 3:37 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Starbalia »

Mikäli pihalla on liikkunut levoton mies, niin eikös tässäkin ketjussa ollut juttua jossain pusikossa piilottelevasta tummiin pukeutuneesta henkilöstä? Tietysti nykyinen tieto vähän hämmentää jos tekijä on pyörinyt pihalla näkyvästi. Enemmänkin herättää ajatuksia, että yrittikö hän kytätä vain paikkaa päästä johonkin näistä rappukäytävistä "lämmittelemään"? Näkyvä pyöriminen ei suoranaisesti tuo ensimmäisenä mieleen suunniteltua tekoa.
Onhan Poliisilla siis selkeästi enemmän tietoa aiheesta.
1) Tekijä on tummiin pukeutunut 20-35-vuotias mies
2) Tekijä on pyörinyt näkyvästi kohteella ennen tekoaan
3) Tekijä on käynyt postinjakajan kimppuun
4) Teko on keskeytetty ulkopuolisen toimesta
5) Tekijä on poistunut roskakatoksen ja talon välistä kohti Louhelaa

Poistumisreitti on nyt selkeästi tuon annetun kommentin jälkeen täysin erilainen mitä tässä on alunperin palstalla pyöritelty. Poistumisreitti on talon ja roskakatoksen välistä kohti Louhelaa. Kuinka pitkälle Louhelaan? Onko tekijä edes mennyt Noropolulle? Ilmeisesti silminnäkijä on nähnyt karkumatkaa sen verra, että suunnaksi voidaan sanoa Louhelan juna-asema?
Kuva
Vastaa Viestiin