Re: Lapsi jäi traktorin alle ja menehtyi onnettomuudessa Kauniaisissa
Lähetetty: Pe Huhti 26, 2024 12:38 pm
Poliisien tiedotteissa on harvoin asiavirheitä. Kävelijät ovat kävelleet tien oikeaa laitaa ja traktori on tullut heitä vastaan.
Suomen johtava rikosaiheinen portaali
https://www.murha.info/rikosfoorumi/
Poliisien tiedotteissa on harvoin asiavirheitä. Kävelijät ovat kävelleet tien oikeaa laitaa ja traktori on tullut heitä vastaan.
Sama mielikuva minulla, kasannut lunta ja pakittanut.Olinko eka kirjoitti: ↑Pe Huhti 26, 2024 3:23 am Surullinen tapaus joka tapauksessa kaikille osallisille. Oma veikkaus että traktorikuski peruuttanut lapsen päälle.
Jos mun google ei kauheasti valehtele niin kävelytie oikealla (2022):https://www.google.fi/maps/@60.2160741, ... &entry=ttu
Toisessa päässä tietä kieltomerkki mutta alkupäässä ei yksisuuntaisen kadun merkkiä?
https://www.google.fi/maps/@60.2158872, ... &entry=ttu
Olisiko kuski lanannut katua ja välillä peruuttanut kasatakseen lumet?
Traktorin rajoitettu nopeus voi vaikuttaa holtittomalta sivustakatsojiin.
Osanotot kaikille osallisille.
Ok, luin vähän laiskasti. Pojat varmaan luulleet oikaisevansa tuttua tietä. Voi poloiset.Pientilallinen kirjoitti: ↑Pe Huhti 26, 2024 12:18 pmEikö tuolla aiemmissa uutisissa ollut, että ei ole tavanomainen kulkureitti. Kävelytie menee hieman toisaalla, mitä yleisesti käytetään.da-n7007 kirjoitti: ↑Pe Huhti 26, 2024 11:16 am Tuo onnettomuuspaikka vaikuttaa olevan hieman rinnastettavissa maaseudun tiehen, jossa pienet koululaiset joutuvat pakon edellä tallustelemaan pitkiäkin matkoja tiesohjossa autoja väistellen. Kumma ettei ole mitään kevyen liikenteen väylää, vaikka koulu on lähellä ja kävelijöitä/pyöräilijöitä paljon. Rikas kunta ja luulisi olevan asukkailla vaikutusvaltaa asiaan.
Sitäkään ei ole kerrottu, tuliko traktori vastaan eteenpäin ajaen vai pakittaen. Tietysti ilmaisusta tulee mieleen eteenpäin ajo, mutta mikseikäs sitä voisi pakituksestakin käyttää.
Kyllä tuo priorisointi on tuttu koska Helsingissä olen asunut kadulla joka on ehkä viimeinen listalla. Ymmärrän myös että kuski on lähtenyt koska pomo käskee ja alihankkijana sitoutunut. Mutta kokonaiskuvassa tässä on kyllä järki ollut poissa lähteä enää yhden päivän takia katuja auraamaan keskellä kevättä. Kauniainen on pikkukylä jossa rajoituksetkin on kauttaaltaan 30-40 km/h. Saa tulla monta päivää lunta että auto ei turvallisesti etene. Nykyajan ylitehokkuus ja rahaa millä mällätä nyt kostautui. Meni ns. lapsi pesuveden mukana.janita kirjoitti: ↑To Huhti 25, 2024 10:19 amJep. Kauniaisten kunnossapidon sivulla on kartta, jossa värikoodein merkitty kaikki kadut sen mukaan mitkä aurataan ekana, tokana ja kolmantena. Kunta on myös varsin vauras ja kunnossapitoon (kuten kaikkeen muuhunkin) on panostettu.metallikukko kirjoitti: ↑To Huhti 25, 2024 9:22 am Nite Owlille tiedoksi ,että kadut priorisoitu ja toisilla kaduilla saa olla paksumpi lumipeite.
Just tuon takia asiaa pitäisi kotona ja koulussa opettaa ja muistuttaa koko ajan. Näin tehtiin , kun minä olin pieni. Nykyään kaiken maailaman netti trollit tulee joka ONNETTOMUUTEEN huutamaan, että kyllä kuljettajan pitää nähdä. Tottakai pitää yrittää nähdä ja huomioida. Mutta paljon on koneen .kuorma-auto linja-auton yms kuljettajan paikalta katsottuna rautaa näköesttenä edessä. Jos se kuljettaja EI jostaan syystä näekkään niin sitten käy huonosti. Työ koneessa on keltainen varoitusvilkku sen takia , että sillä varoitetaan muita tiellä liikkujia, ETTÄ NÄMÄ TAJUISIVAT VAROA ja pitää RIITTÄVÄÄ ETÄISYYTTÄ työskenterlevään koneeseen.Calabash kirjoitti: ↑To Huhti 25, 2024 7:47 pm Täällä lähestytään asiaa ikään kuin tässä olisi kuljettaja edennyt suoraan kohti lapsia. Mutta eikö silloin olisi jäänyt auran tönäisemäksi?
Jutuissa silloin tuoreeltaan kerrottiin, että jäi traktorin renkaan alle. Minulle tuli mieleeni peruutusonnettomuus. Ne ovat äkkinäisiä liikkeitä, kun kasoja liikutellaan. Ihan ei tee mieli mennä traktorin takaa, kun siinä on oikein ripeä meininki päällä. Lapsi ei välttämättä tajua, että se vouho peruuttaa päälle.
Liian haastavaa pienelle koululaiselle. Tuo opastus ei anna tarpeeksi eväitä siihen, miten tulee toimia tilanteessa, jossa on se traktori johon pitää pitää riittävää etäisyyttä, ja toisaalta pitäisi päästä koulusta kotiin. Ei lapsella ole kykyä arvioida, mikä on riittävä etäisyys, jos sitä ei konkreettisesti osoiteta. Eikä (yleensä) sen verran kokemusta, että ymmärtäisi, että voi vaikka palata koulun pihaan odottelemaan, että traktori saa hommansa tehtyä, ja jatkaa matkaa vasta sitten. Kyllä tuossakin on penska saattanut tajuta, että nyt pitää varoa, kun kerran niin on sanottu, mutta ei ole osannut ajatella, miten sen varomisen käytännössä toteuttaisi.ruudinkeksiä kirjoitti: ↑La Huhti 27, 2024 4:31 am Just tuon takia asiaa pitäisi kotona ja koulussa opettaa ja muistuttaa koko ajan. Näin tehtiin , kun minä olin pieni. Nykyään kaiken maailaman netti trollit tulee joka ONNETTOMUUTEEN huutamaan, että kyllä kuljettajan pitää nähdä. Tottakai pitää yrittää nähdä ja huomioida. Mutta paljon on koneen .kuorma-auto linja-auton yms kuljettajan paikalta katsottuna rautaa näköesttenä edessä. Jos se kuljettaja EI jostaan syystä näekkään niin sitten käy huonosti. Työ koneessa on keltainen varoitusvilkku sen takia , että sillä varoitetaan muita tiellä liikkujia, ETTÄ NÄMÄ TAJUISIVAT VAROA ja pitää RIITTÄVÄÄ ETÄISYYTTÄ työskenterlevään koneeseen.
Jep, ei se voi olla niin, että lasten, vanhusten ja aikuisten pitää varoa työmiestä, joka ei omasta mielestään ole velvoitettu mihinkään muuhun kuin pitää niitä töitäkin tehdä.Rousku kirjoitti: ↑La Huhti 27, 2024 4:59 amLiian haastavaa pienelle koululaiselle. Tuo opastus ei anna tarpeeksi eväitä siihen, miten tulee toimia tilanteessa, jossa on se traktori johon pitää pitää riittävää etäisyyttä, ja toisaalta pitäisi päästä koulusta kotiin. Ei lapsella ole kykyä arvioida, mikä on riittävä etäisyys, jos sitä ei konkreettisesti osoiteta. Eikä (yleensä) sen verran kokemusta, että ymmärtäisi, että voi vaikka palata koulun pihaan odottelemaan, että traktori saa hommansa tehtyä, ja jatkaa matkaa vasta sitten. Kyllä tuossakin on penska saattanut tajuta, että nyt pitää varoa, kun kerran niin on sanottu, mutta ei ole osannut ajatella, miten sen varomisen käytännössä toteuttaisi.ruudinkeksiä kirjoitti: ↑La Huhti 27, 2024 4:31 am Just tuon takia asiaa pitäisi kotona ja koulussa opettaa ja muistuttaa koko ajan. Näin tehtiin , kun minä olin pieni. Nykyään kaiken maailaman netti trollit tulee joka ONNETTOMUUTEEN huutamaan, että kyllä kuljettajan pitää nähdä. Tottakai pitää yrittää nähdä ja huomioida. Mutta paljon on koneen .kuorma-auto linja-auton yms kuljettajan paikalta katsottuna rautaa näköesttenä edessä. Jos se kuljettaja EI jostaan syystä näekkään niin sitten käy huonosti. Työ koneessa on keltainen varoitusvilkku sen takia , että sillä varoitetaan muita tiellä liikkujia, ETTÄ NÄMÄ TAJUISIVAT VAROA ja pitää RIITTÄVÄÄ ETÄISYYTTÄ työskenterlevään koneeseen.
Kolme asiaa mitä liikenteessä pitää erityisesti varoa: lapset, vanhukset ja pyöräilijät. Ne menee kuinka sattuu, liikkuu kuinka sattuu ja saa päähänsä ihan mitä sattuu. Juopoilla sentään on tuuria, ne ei mene rikki vaikka vähän töyttää.Miss Holmes #1 kirjoitti: ↑To Huhti 25, 2024 12:35 am Mitenkään syyllistämättä lasta, hänen ystäväänsä tai vanhempiaan, mutta kyllä nuo ipanat tuolla koulumatkoillaan on toisinaan varsin vaarallisia.
Juostaan kilpaa auton edestä tyyliin ’kuka uskaltaa viimeisenä’, ajetaan polkupyörää, skuuttia tai kävellään nokka kiinni puhelimessa. Tönitään toisia, kampitetaan.
Tuupitaan ajotielle, kiilataan fillarilla ajotielle, jne jne
Ja kyllä. Asun ja työskentelen ison alakoulun liepeillä ja liikun paljon myös päivällä alueella.
Ihan pelkkä liukastuminenkin on mahdollista.
Säälittää kaikki osalliset. Tuollainen jättää ikuisen jäljen heihin.